Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Polkupyörän keulan huoltoon tarvitsisi 32 mm hylsyn, missä ei viistettä vaan suora pinta (avattava mutteri matala). Onko tiedossa suoraan mikä olisi sopiva niin ei tarvitsisi kierrellä kauppoja etsimässä?
Polkupyörän keulan huoltoon tarvitsisi 32 mm hylsyn, missä ei viistettä vaan suora pinta (avattava mutteri matala). Onko tiedossa suoraan mikä olisi sopiva niin ei tarvitsisi kierrellä kauppoja etsimässä?
Ja malttamattomille löytyy kovempaan hintaan lähempää, vaikkapa Motonetistä (esimerkki, ei suositus puolesta eikä vastaan).Yleensä näihin on parasta hankkia erikoistyökalu, joka usein löytyy aliexpressistä muutamalla eurolla.
Itse saattaisin hioa hylsystä sen viisteen pois, kun 32mm hylsy jo hyllystä löytyy.Yleensä näihin on parasta hankkia erikoistyökalu, joka usein löytyy aliexpressistä muutamalla eurolla.
Samalla voi sitten tilata muutakin keulan huoltoon liittyvää hyödyllistä, kuten työkalun tiivisteen paikalle naputteluun, ruiskun keulaöljyä varten jne.
MTX-hylsyt ovat niin kurjia, että en moista tuunaisi edes tuohon käyttöön. Sopivat kuulemma mihin tahansa ruuviin ja mutteriin, mutta oikeasti eivät sovi kuin metallin keräykseen kunnolla.Itse saattaisin hioa hylsystä sen viisteen pois, kun 32mm hylsy jo hyllystä löytyy.
Itse saattaisin hioa hylsystä sen viisteen pois, kun 32mm hylsy jo hyllystä löytyy.Yleensä näihin on parasta hankkia erikoistyökalu, joka usein löytyy aliexpressistä muutamalla eurolla.
Samalla voi sitten tilata muutakin keulan huoltoon liittyvää hyödyllistä, kuten työkalun tiivisteen paikalle naputteluun, ruiskun keulaöljyä varten jne.
Joo, itselläkin on Bilteman 32mm. Yksi MTX:n "alumiinivannehylsy" halkesi ensimmäisellä renkaanvaihtokerralla.MTX-hylsyt ovat niin kurjia, että en moista tuunaisi edes tuohon käyttöön. Sopivat kuulemma mihin tahansa ruuviin ja mutteriin, mutta oikeasti eivät sovi kuin metallin keräykseen kunnolla.
LÖYDÄ HUOLTOLIIKE katsoit tuolta kenelle huolto kuuluu ja otit suoraan liikkeeseen yhteyttä?Oletteko miten saaneet AEG:n takuun toimimaan? Porakoneesta laitoin vuosi sitten viestiä eikä ole mitään kuulunut. Kerkenyt ihan unohtaa.
Kiitos! Kaksi huoltoliikettä löytyi, eiköhän postitse tämä hoideta.LÖYDÄ HUOLTOLIIKE katsoit tuolta kenelle huolto kuuluu ja otit suoraan liikkeeseen yhteyttä?
Itse imurista ei ole tietoa onko minkälainen,mutta oli merkki mikä tahansa niin kannattaa ennen ostoa tutkia mita siihen maksaa pussit,monessa merkin omat maksaa maltaita ja jos malli on erikoinen niin ei ole välttämättä tarvike pussejakaan tarjolla.Märkä-kuivaimuri 30 l 1050 W | 230 V liitäntä | DeWalt DXV30SAPTA | Jula
Tehokas märkä-kuivaimuri, jossa on puhallustoiminto, 230 V:n pistorasia, jossa on automaattinen käynnistys/pysäytys, ruostumattomasta teräksestä valmistet...www.jula.fi
onko mistään kotosin?ei ois paha hinta onko tossa imu hyvä?
16 ja 18 mm avaimet ja hylsät näyttää puuttuvan tuosta, noita tarvii joidenkin merkkien kanssa veivatessa joka toiseen pulttiin. Muuten ihan pätevän näköinen pakki satunnaiskäyttöön kun tuohon ostaa vielä jotain pisteosia lisää.TYÖKALUSARJA 1/4 JA 1/2 127-OS. - IKH1004A - IKH
Sarja sisältää: - 6 kpl ruuvitaltat PH2 x 38 - PH1 x 75 - PH2 x 100 - SL3 x 75 - SL4 x 75 - SL5 x 100 mm - 9 kpl kiintolenkkiavaimet 8 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 17 - 19 - 22 mm - 1 kpl linjapihdit - 1 kpl kärkipihdit - 1 kpl siirtoleukapihdit - 4 kpl kuuwww.ikh.fi
Joku tulee aina vinkumaan että ihan paska ku ei oo knipexin pihdit, vaan tässä on knipexin hinnalla koko sarja 5 vuoden takuulla ja sisältää yhdessä paketissa about kaiken mitä voi perus rempoissa tarvita.
Suurin miinus on tuo kusetushinta, ollu jo ainakin puoli vuotta 50 euron "alennuksessa".
On tuossa sarjassa 16 ja 18 hylsyt. "17 kpl 1/2" hylsyt 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 24 - 27 - 30 - 32 mm"16 ja 18 mm avaimet ja hylsät näyttää puuttuvan tuosta, noita tarvii joidenkin merkkien kanssa veivatessa joka toiseen pulttiin. Muuten ihan pätevän näköinen pakki satunnaiskäyttöön kun tuohon ostaa vielä jotain pisteosia lisää.
Satasen pakiksi kyllä näyttää ihan pätevältä. Laatu varmaan on mitä on, mutta tuollaiseksi yhden pakin valmiiksi ja halvaksi kokonaisratkaisuksi satunnaiseen mökkikäyttöön varmastikin ihan ok.
Stanley Fatmax FMXCM0082E paineilmakompressori keikkamalli 24 l | Motonet Oy
Öljyvoideltu kompressori 24 litran vaakasäiliöllä. • 3 hp/2,2 kW/2850 rpm • 2 sylinteriä • 97 dB (A) • Maksimipaine 10 bar/145 Psi. • Imutuotto 350 L/min •...www.motonet.fi
onko tuo peruslaadukas kompura?
Stanley Fatmax FMXCM0082E paineilmakompressori keikkamalli 24 l | Motonet Oy
Öljyvoideltu kompressori 24 litran vaakasäiliöllä. • 3 hp/2,2 kW/2850 rpm • 2 sylinteriä • 97 dB (A) • Maksimipaine 10 bar/145 Psi. • Imutuotto 350 L/min •...www.motonet.fi
onko tuo peruslaadukas kompura?
riittääkö tossa tehot edes?Hain tuon itselleni autotalli puuhasteluun. Olen ollut tyytyväinen ja suht hiljainenkin on.
Stanley Siltek SXCMS1350VE paineilmakompressori pystymalli 50 l | Motonet Oy
Öljytön Stanley Siltek SXCMS1350VE -paineilmakompressori on miellyttävän hiljainen käyttää eikä sotke paikkoja. Se sopii hyvin esimerkiksi rengastöihin...www.motonet.fi
No kyllähän jokainen tajuaa sen, että tuommoisella täyttelee renkaat jne turailee pientä. Sit jos pitää oikeasti lähteä jotain paineilmatyökalua pyörittelemään, hiekkapuhaltamaan tms, niin silloin kompuran hinta on lähempänä tonnia kuin satasta.riittääkö tossa tehot edes?
Ei ne riitä yhtään sen enempää tuossa toisessa puolet pienemmän säiliön kanssa.riittääkö tossa tehot edes?
Tarkoitatko potkulla painetta (bar)? Paine vaikuttaa paljon, mutta riippuu työkalun vaatimasta paineesta.tossa mun vehkeessä oli 3hv moottori versus toi sun ja enempi potkua
Tilavuus | Työpaine | Max paine | Käytössä bar | Käytössä l |
24 | 6 | 10 | 4 | 96 |
50 | 6 | 8 | 2 | 100 |
24 | 4 | 10 | 6 | 144 |
50 | 4 | 8 | 4 | 200 |
Mikä on "punch" työkalu kotimaisella? Tällainen keskitystuurna poraukseen, jousella toimiva merkintätyökalu? Saa lyötyä tarkan paikan poraukselle.
Kiitos!Automaattipistepuikko
Mikä on "punch" työkalu kotimaisella? Tällainen keskitystuurna poraukseen, jousella toimiva merkintätyökalu? Saa lyötyä tarkan paikan poraukselle.
Riippuu mitä tekee, hienomekaniikassa yhden käden automaattipuikko on parempi, raskaammassa työssä lyöttävä tekee selkeämmän jäljen esim poraukseen.Ja mitä itse työkaluun tulee, koulukuntia on tietysti kaksi, mun mielestä kyllä se perinteisen mallin lyötävä pistepuikko yleensä on kyllä ylivoimaisesti parempi.
Riippuu mitä tekee, hienomekaniikassa yhden käden automaattipuikko on parempi, raskaammassa työssä lyöttävä tekee selkeämmän jäljen esim poraukseen.
Tämä on tietysti mun "koulukunta"
Heh en ihan noin hienomekaniikkaa ajatellut, mulla josus ollut joku wolfram kärjellä oleva puikko jolla jo käsin painamalla saa riittävän jäljen.Löytyykö jostain erityisen ohuita pistepuikkoja? Muutamia reikiä nyt ollut, että ei tavan ohuus ole riittänyt.
Nuo automaattipistepuikot tuntuu olevan vähän lepsuja kaikki mitä olen kokeillut, sekä halvat että kalliit, vaikka kuinka passaisi kohdalleen, tuppaa se kuitenkin aavistuksen verran usein lipsahtamaan juuri siinä kohtaa kun naksahtaa.Löytyykö jostain erityisen ohuita pistepuikkoja? Muutamia reikiä nyt ollut, että ei tavan ohuus ole riittänyt.
Ylipäänsä hyvä "kikka"(juu, nämähän ovat tietenkin perusoppimäärää mutta harrastaja harvemmin on käynyt koulua) vaikka akkukoneella poraukseenkin on hankkia tähän tarkoitettu keskiöpora(alkureikäpora, mikä nyt sitten ammattikielellä onkin)*, jolla pääsee merkitystä paikasta aloittamaan. Aika usein autotalliprojekteissa on tapana turata ja aloittaa suoraan reiän tekoon tarkoitetulla poralla.Yksi hyvä kikka porauksen aloitukseen tarkassa homamssa on myös käyttää alkureikään sorvin keskiöporaa (porakoneessa siis, ei sorvissa).
Tulkitsen viestiä juuri niin, että kyllä ja kyllä. Varren paksuudesta kai siis oli kysymys.Vai pitäisikö sen puikon mahtua jostakin valmiista reiästä ja tehdä merkki sinne taakse toiseen kappaleeseen?
*E: Näköjään ihan pelkkä "aloituspora" on yleisesti käytetty. EE: Eiku onko sittenkään, sikäli kun puhutaan metallin porauksesta? Kai nekin sitten "keskiöporia" on joita käytän esim. akkukoneella jos työkohde on tarkempi.
Jep, huomasin tämän kämmin. Kuten sanottua, harrastelijalla ei usein ole relevanttia koulutusta ja ammattisanasto voi mennä pahasti vituralleen.Jos etsit "aloituspora" nimellä, todennäköisesti tulee vastaan teriä jotka on tarkoitettu reikäsahaan, usein niissä on myös kovametallipalat kärjessä.
Juuri tämän näköisiä kaksipäisiä olen käyttänyt, siis hobbykäyttöön markkinoitua markettitavaraa.Normaalisti alkuporaukseen käytetään ihan tavallista poranterää, mutta vain pienempänä. Tuo sorvin keskiöpora on sellainen missä itsessään on ohuempi kärki ja sitten levennys. Tuon hienous on siinä, että sitä kärkeä ei ole teroitettu ihan samalla tavalla kuin normaalia spiraaliterää ja se pysyy paremmin paikallaan siinä alkumerkissä, eikä lähde vaeltamaan kuten tavallinen spiraaliterä.
Voimavirta ei kai nykyään tuo enää lisäarvoa migiin kun invertterivehkeitä.. Eli jos saman tehon saa valovirtana niin ei ehkä kannata maksaa extraa, ja onhan pienempi kone näppärämpi siirrellä.
Ei ole harrastuskäytössä eikä ohuen pellin hitsauksessa hyödyllinen, ainakaan sen lisähintaan nähden. Ohuelle pellille 0,6 lanka, pisteittäin hitsaus ja jäähdytys pisteiden välillä.Onko toi pulssi migissä miten hyödyllinen?
Itsellä ikuisuusongelma ohuen materiaalinen puhkipalaminen ja vetely. Pientä apua olen kyllä saanut siirtymällä 0,6 milliseen lankaan, toki sekin voi olla vain psykologinen vaikutus, vaikea sanoa.
Ei mitään järkeä ottaa voimavirtakonetta, ellei satu saamaan puoli-ilmaiseksi tai hitsaa usein +10 mm terästä.
Eikös silloin olisi sopiva kombo valovirta mig ja erikseen puikkokone,nykyään saa aika edullisesti pienen mutta tehokkaan koneen.Silloinhan se just vi*uttaa kun pitäis kerrankin hitsata jotain paksua, eikä ole konetta mikä siihen kykenee.
Nyt vähän kiinnostaa tietää mikä on paksua ja minkälaisia hitsauksia silloin tehdään? Jos tarkoitus on satunnaisesti niputtaa RHS-palkkeja, silloin väittäisin valovirtakoneen riittävän, kunhan kone on kunnollinen. Jos taas rakennetaan kauhoja tai kuorma-auton lavoja, silloin ymmärrän pointin, mutta runsas teho vaatii myös kunnon jäähdytyksen: voimavirtakoneen hyöty menee helposti hukkaan jos kolvi on vain kaasulla jäähtyvä. Varsinkin jos vielä ruvetaan hitsaamaan rutillilangalla, mikä on pehmeää ja saattaa helposti krympata lankurin päässä mikäli langansyöttö kolvissa takkuilee.Silloinhan se just vi*uttaa kun pitäis kerrankin hitsata jotain paksua, eikä ole konetta mikä siihen kykenee.
Hinta puikkokoneissakin pomppaa kun ruvetaan puhumaan lähes- tai yli 200 ampeerin koneista. 150-180 ampeeria riittää hyvin kolmepiikille ja usein nelimillisellekin puikolle. Väittäisin kuitenkin, että harrastajan käsissä lisäaineen tuotto on vastaavan tehoisella migillä suurempaa kuin kolmepiikin puikolla hitsatessa. Eli suomeksi sanottuna samassa ajassa saadaan enemmän metallia saumaan migillä kuin puikolla. Suurriittoisusupuikot sitten erikseen.Eikös silloin olisi sopiva kombo valovirta mig ja erikseen puikkokone,nykyään saa aika edullisesti pienen mutta tehokkaan koneen.
Käytännössä sehän on vain ulkoinen langansyöttölaite. Vaatii koneelta kykeneväisyyden alumiinin hitsaukseen, jotta saadaan jotain järkevää aikaiseksi. Takavuosina alumiiniohjelma löytyi vain pulssikoneista, mutta nykyisin markkinoilla on jonkin verran koneita, missä ei pulssiominaisuuksia ole, mutta silti ovat alumiinin hitsaukseen kykeneväisiä. En tiedä miten se on toteutettu, mutta mustan raudan ohjelmalla alumiinin hitsaus jää yritykseksi. Alumiinin oksidipinta ei pääse rikkoutumaan kunnolla, jotta lisäaine pääsisi sekoittumaan perusaineeseen ja lopputuloksena on vain alumiinipalleroita epämuodostuneessa pinnassa (tai todella kylmäksi jäänyt sauma). Ja nokea. Paljon nokea.Päästiin aiheeseen niin mites tuollainen jenkkien käyttämä spool gun alumiinin ym. hitsaukseen migillä, onko kenelläkään kokemusta? Niitä saa ihan euro-liittimellä kohtuuhintaisia.
Ja vastaavasti vituttaa 99,9% ajasta niissä muissa projekteissa raahata sitä helvetin isoa ja painavaa konetta, joka on koko ajan edessä ja virtaa ei saa kuin kolmivaihepistorasiasta. Aika harvalla harrastajalla on tarvetta hitsata koskaan mitään yli 10 millistä. Ja silloinkin hommaa siihen mielummin jonkun jeesuksen aikaisen puikkokoneen puoli-ilmaiseksi ja muut hitsaukset pienellä migillä.Silloinhan se just vi*uttaa kun pitäis kerrankin hitsata jotain paksua, eikä ole konetta mikä siihen kykenee.
Nyt vähän kiinnostaa tietää mikä on paksua ja minkälaisia hitsauksia silloin tehdään?