Tyhmät ihmiset

Näin toimivat on yleensä tuontikulttuurista ja kaiutin hoilottaa täysillä koko kauppareissun. Todella ärsyttävää kuunnella moista molotusta.

Vaikka osaa sitä suomalaisetkin. Tuossa joku viikko sitten eräässä pikkuputiikissa kävin ja siellä omistaja puhui kaiutinpuhelua, eikä varmaan tajunnut että moinen on menossa tai sitten ei välittänyt, että asiakas tuli sisään ja kuuli kaiken. Vastapuolella joku kaverinsa valitti paskaa elämäänsä ja vittumaista akkaansa. Oli todella vaivaannuttavaa kuunnella toisten yksityisasioita tahtomattaan.
Naisilla tuntuu olevan muodissa toi kaiuttimen kautta puhuminen niin että se puhelin on vaakatasossa ja puhutaan siihen alaosaan. Ei mitään järkeä.

Toi on jostain white trash realityista opittu juttu ilmeisesti. Todella ärsyttävän näköistä ja kuuloista.

Niissä tositeevee roskasarjoissa ei ole ilmeisesti vara hankkia tuotantoryhmällä puhelimia joilla puhelut saisi tallennettua suoraan puhelimen muistikortille ja samalla langattomasti jaettua ympärillä olevan tuotantotiimin kuulokkeisiin tai osaamista vaikka ryhmäpuhelun ominaisuuksille se toteuttaa. Sen seurauksena sitten puhuvat vammaisen näköisesti kaiutinpuheluita niissä.

Hönöimmät tapaukset sitten Suomessakin matkivat sitä puhelutyyliä omissakin puheluissa kun luulevat että se on jotenkin hieno tapa soitella.

Naisilla tuntuu olevan muodissa toi kaiuttimen kautta puhuminen niin että se puhelin on vaakatasossa ja puhutaan siihen alaosaan. Ei mitään järkeä.
Monilla on nappikuulokeet joissa ei mikrofonia niin täytyy pitää puhelinta kuin näkkileipää.

Eiköhän tuossa ole pointtina ihan vaan se että mikki on luurin alaosassa ja jos kaiutin on päällä, niin tuo on ainoa järkevä asento missä luuria kannattaa silloin pitää keskustellessa. Tai no, toki se luuri voisi olla pystyssäkin, mutta se nyt on sivuseikka. Toinen syy voi olla juuri tuo edellisessä mainittu mikrofonittomien nappikuulokkeiden käyttäminen.

Se on sitten kokonaan eri asia miksi se kaiutin on päällä jossakin yleisessä tilassa liikuttaessa, jos vastapään ääntä ei tarvitse muiden kuulla.

Puhelimen pitäminen korvalla nyt vaan on vanhanaikaista

talking-3.jpg

Hauskaa, mutta miten puhelinta pidetään korvalla silloin kuin on kaiutinpuhelu päällä? Miten sitä pitäisi pitää, jotta ei päädy tyhmät ihmiset -ketjuun?

Hauskaa, mutta miten puhelinta pidetään korvalla silloin kuin on kaiutinpuhelu päällä? Miten sitä pitäisi pitää, jotta ei päädy tyhmät ihmiset -ketjuun?

Miksi puhua kaiutinpuhelua julkisella paikalla tai missään muuallakaan jos puhelua ei ole tarkoitettu muiden kuin puhelimessa olevan kuultavaksi ja kädet on käytössä vapaana puhelimen pitämiseen korvalla?

Miksi puhua kaiutinpuhelua julkisella paikalla tai missään muuallakaan jos puhelua ei ole tarkoitettu muiden kuin puhelimessa olevan kuultavaksi ja kädet on käytössä vapaana puhelimen pitämiseen korvalla?
No nyt ollaan taas oikeassa ketjussa. Oliko tässä puhe mistään muusta kuin siitä miten puhelinta pidetään kädessä silloin kun kaiutin on päällä (jotta muut asianosaiset ympärillä kuulevat) ja halutaan silti keskustella vastapään kanssa? Ei ollut.

Tässä vielä toistamiseen se postaus, jota kommentoin:

Kaiutintoiminnon käyttäminen on typerää jos muiden ei tarvitse kuulla puhelua, mutta ei tässä ollut enää sellaisesta kyse. Se oli eri asia ja tuli jo käsiteltyä.

Jos pidät sitä puhelinta kädessä kaiutinpuhelussa, ei siitä ole mitään hyötyä verraten normaaliin puheluun.
Itse käytän kaiutinpuhelua lähinnä töissä, jos joutuu kaivinkonetta ajamaan, eli tarvii molemmat kädet. Varsinaisessa työvehkeessä(sora-auto) kun on bluetooth handsfree, jonka takia en käytä korvanappia.

Eli rautalangasta, jos tarvitsen molemmat kädet homman x tekemiseen, käytän handsfreetä tai kaiutinpuhelua.
Jos en tarvitse molempia käsiä, EN pidä puhelinta kädessä kaiuttimeen puhuessa, vaan ihan normaalisti puhelin on korvan vieressä.

Hyvä alkuhan on se, ettei käytä kaiutinpuhelua julkisesti. Se on huonoa käytöstä sekä sivullisia että soittajaa kohtaan.

Siis jos puhutaan oikeasti jostain. Tietenkin on ihan loogista, että jos suun käydessä tyhjää on tarve samalla pelata mobiilipelejä, pitää käyttää kaiutinta.

Yleensä kuitenkin puhelin naaman edessä kaiuttimella kävellään vaan siksi, että luullaan sen olevan jotenkin tyylikästä. Koko aihehan alkoi siitä, että näin vaan tehdään jalkakäytävällä, ostoskeskuksessa ja bussissa. Ei siis missään ryhmätilanteessa.

Hyvä alkuhan on se, ettei käytä kaiutinpuhelua julkisesti. Se on huonoa käytöstä sekä sivullisia että soittajaa kohtaan.

Siis jos puhutaan oikeasti jostain. Tietenkin on ihan loogista, että jos suun käydessä tyhjää on tarve samalla pelata mobiilipelejä, pitää käyttää kaiutinta.

Yleensä kuitenkin puhelin naaman edessä kaiuttimella kävellään vaan siksi, että luullaan sen olevan jotenkin tyylikästä.
Vai niin.

Jos minä olen vaikka jossakin rautatavarakaupassa ostamassa tavaraa kaverin kanssa ja ympärillä kuuluu kolinaa ja pauketta ja on tarve samaan aikaan kysyä kommenttia hankintoihin remonttimieheltä, niin eipä siinä ole juuri muuta järkevää mahdollisuutta kuin pitää luuria naaman edessä, jotta ensinnäkin molemmat kuullaan mitä siellä sanotaan ja toisekseen jotta oma ääni päätyy edes jollakin tavalla säädyllisesti vastapäähän. Siitä on tyylikkyyden hakeminen kaukana ja vastaavasti jos siitä joku nörtti pahoittaa mielensä, että tuollainen puhelu käydään siellä kaupassa, niin se on sitten voi voi. Ei sen luulisi sivullisia häiritsevän yhtään sen enempää kuin normaali puhe saman porukan välillä ilman puhelinta, mutta ilmeisesti siitäkin voi sitten joku pahoittaa mielensä.

Kuten sanoin, sitä en ymmärrä että yksin liikuttaessa pidetään kaiutinta päällä, mutta muuten sen luulisi olevan ihan normaalia toimintaa. Ja oli miten oli, minun kommentti oli lähinnä vastaus siihen kun ihmeteltiin että miksi sitä luuria pidetään suun edessä.

Jos pidät sitä puhelinta kädessä kaiutinpuhelussa, ei siitä ole mitään hyötyä verraten normaaliin puheluun.
Itse käytän kaiutinpuhelua lähinnä töissä, jos joutuu kaivinkonetta ajamaan, eli tarvii molemmat kädet. Varsinaisessa työvehkeessä(sora-auto) kun on bluetooth handsfree, jonka takia en käytä korvanappia.

Eli rautalangasta, jos tarvitsen molemmat kädet homman x tekemiseen, käytän handsfreetä tai kaiutinpuhelua.
Jos en tarvitse molempia käsiä, EN pidä puhelinta kädessä kaiuttimeen puhuessa, vaan ihan normaalisti puhelin on korvan vieressä.
Rautalangasta takaisin:
- Jos puhelun pitää kuulua useammalle, pidän kaiutinta päällä.
- Jos tarvitsen molempia käsiä jonkin muuhun, pidän kaiutinta päällä.
- Jos ympärillä on meteliä, kuuluu oma ääni paremmin vastapäähän jos mikki on lähempänä äänilähdettä.
- Aina ei ole pöytää edessä mihin sen luurin voisi kaiutinpuhelun ajaksi laskea.

Harvoin noita tarpeita on, mutta silti.

Edelleen haluaisin tietää mikä on se tekkiläisten validoima asento puhelimelle silloin kun tarvitsee pitää kaiutinta päällä, eikä ympärillä ole pöytää johon sen luurin asettaa? Suun edessä sitä ei vissiin voi pitää, kun leimaantuu diivaksi tai jotain. :D

Ei ihmistä ole tarkoitettu puhumaan "tyhjille seinille". Välillä ravintolassa havahdun kun joku kyylää, koska ihminen vaistomaisesti hakee kiintopisteen silmilleen puheen sukeltaessa mikrofoniin. Saatoin myös missata jotain... Anyways, kännykän pitäminen näkösektorissa selventää tätä, ja voi puhua vaikka käsillään kännykälleen, vaikka kamera ei päällä olisikaan. Makes sense!

Itse puhun kotona kaikki puhelut kännykkä silmien edessä kaiutin päällä, mutta kadulla toki en. Jos mulla olisi kaiutin-only kuulokkeet, niin toki tekisin näin silloinkin, mutta olen köyhä.

Edellinen kämppis (musta mies) tykkäsi puhua kaiutinpuheluita perheensä kanssa keskellä yötä niin että puhelin oli keittiön pöydällä ja välillä kävi vaikka vessassa. Piti ilmeisesti huutaa aika kovaa vessasta, että puoliso kuuli.

Kaiutin päällähän soitellaan lähinnä silloin kun ollaan sen verran umpitunnelissa ettei puhelin pysy kädessä ja on "pakko" saada ne fiksut ajatuksensa kerrottua kavereille/pomolle/exälle/jne.

Tai on pitkä puhelu ja ei jaksa pitää luuria korvalla koko aikaa. Ja saa tietty kädetkin vapaaksi. Taidankin siirtyä kaiutin puhujaksi kun olen kotosalla, ihan turhaa pitää luuria korvalla... Voi puhua puhelimessa kun on vaikka suihkussa.

Tai on pitkä puhelu ja ei jaksa pitää luuria korvalla koko aikaa. Ja saa tietty kädetkin vapaaksi. Taidankin siirtyä kaiutin puhujaksi kun olen kotosalla, ihan turhaa pitää luuria korvalla... Voi puhua puhelimessa kun on vaikka suihkussa.

Juurikin näin, ja jos esim. puhuu istunnon aikana, on helppo mykistää puhelu näppäinten aka kosketusnäytön ollessa suoraan käsillä, ja jatkaa puhelua kuuntelumoodissa flushaamisen ajan dynaamisesti.

Edit: on noit luuri kourassa poistunut käsiä pesemättä duuninkin vessasta, mutta tässä puhun kotioloista!

Mä käytän kaiutintoimintoa, jos tarttee jonottaa jonnekin. Ei jaksa luuria korvalla pitää jotain 15min hissimusiikkia kuunnellen... Voi duunailla vaikka ympäri huonetta hommia ja kun vastapäässä vastataan sen kuulee helposti ja sitten kaiutin pois ja luuri korvalle.

Mä käytän kaiutintoimintoa, jos tarttee jonottaa jonnekin. Ei jaksa luuria korvalla pitää jotain 15min hissimusiikkia kuunnellen... Voi duunailla vaikka ympäri huonetta hommia ja kun vastapäässä vastataan sen kuulee helposti ja sitten kaiutin pois ja luuri korvalle.
Tämä on kyllä itsestäänselvyys. Ei kai kukaan odota puhelin korvalla sitä varttia pahimmillaan että pääsee jossain jonossa läpi?!

talking-3.jpg
Nokian N-Gage oli suunnittelultaan parhaimpia kännyköitä :), itselläkin oli tuollainen mutta vain muutaman kuukauden. Miksiköhän? Mutta oli N-Gage kakkonenkin pakko ostaa kun sitä ale myytiin niin halvalla silloin joskus kun varastot piti tyhjentää. Voisin pitää itseäni tyhmänä kun ne tuli ostettua.

Nokian N-Gage oli suunnittelultaan parhaimpia kännyköitä :), itselläkin oli tuollainen mutta vain muutaman kuukauden. Miksiköhän? Mutta oli N-Gage kakkonenkin pakko ostaa kun sitä ale myytiin niin halvalla silloin joskus kun varastot piti tyhjentää. Voisin pitää itseäni tyhmänä kun ne tuli ostettua.

Mulla oli varmaan 4 n-gagea. Perusmallia ja qd:ta. Pidin vaan todella paljon, eikä mua todellakaan kiinnosta(nut), et kattooko joku kuinka päin puhelimeeni puhun. Sisäänrakennettu mp3-soitin, radio, s60 v3 käyttis.. hyviä puolia vaan oli niin paljon.

Mulla oli varmaan 4 n-gagea. Perusmallia ja qd:ta. Pidin vaan todella paljon, eikä mua todellakaan kiinnosta(nut), et kattooko joku kuinka päin puhelimeeni puhun. Sisäänrakennettu mp3-soitin, radio, s60 v3 käyttis.. hyviä puolia vaan oli niin paljon.

Sama täällä, eka "älypuhelin" aikanaan. Tuollaisen sai poistomyynnistä Stockmannilta about 130 eurolla, ihan naurettava hinta kun niistä ominaisuuksista piti pulittaa muutoin reippaasti yli 400 euroa. Mitä sitten vaikka sen peli-ekosysteemi feilasi ja puhelut piti puhua oudosti.

Tämä on kyllä itsestäänselvyys. Ei kai kukaan odota puhelin korvalla sitä varttia pahimmillaan että pääsee jossain jonossa läpi?!

Ymmärrettävää että jos on oikeasti akuutti asia ja kiire, eikä ole vaihtoehtoa valita ajankohtaa jonotukseen, mutta en muuten. Jos pitää jonnekin soittaa jossa saattaa joutua jonottamaan, teen sen autosta jossa on sisäänrakennettu handsfree, tai sitten hyvään ajankohtaan kotona niin että puhelin pauhaa vieressä kaiutin täysillä. Tosin joskus sitten olen ketjun otsikon mukainen ihminen, kun luuri onkin oikeasti vähän kauempana ja linjan yhdistyttyä joudun syöksymään kohti puhelinta jotta vastapuoli ei katkaise puhelua kun linjalta ei kuulu mitään.

Toki muodon lisäksi nykyään luurit kuumenevat ihan eri mallliin, kuin mitä vanhat puhelimet tekivät. Tasainen lämpöä hohkava lasipinta poskea vasten on omiaan pistämään pakkelit liikkeelle.

Nykyään taitaa olla myös pakkelia enemmän. 80-lukua ei tarvitse laskea, koska luurit olit luureja vielä silloin.

Työkaveri ei suostu tunnistautumaan omilla henk. koht. pankkitunnuksilla, jotta voisi hoitaa asiakkaan asioita. Menee kuulemma työ ja vapaa-aika sekaisin.
Pitäisi siis käyttää e-tunnistusta kerran, jotta saisi sieltä erilliset tunnukset, joita käyttäisi jatkossa.
Sama henkilö valittaa myös kun pitää olla kaksi eri puhelinta. Kuulemma omaan puhelimeen dualsim ei käy, koska menee työ ja vapaa-aika sekaisin.

640px-Ericsson_Hotline_004.jpg

Kumma :hmm: :hmm: :hmm:

Ei liene sattumaa, että luuri on luurin muotoinen eikä suora lasipinta
Ennen oli tyyliin vuosi sitten. Vasta nyt alkanut näitä naisia näkymään. Täten jos ei ennenkään mennyt meikit sekaisin sen älypuhelimen kanssa niin tuskin nytkään.

Ennen oli tyyliin vuosi sitten. Vasta nyt alkanut näitä naisia näkymään. Täten jos ei ennenkään mennyt meikit sekaisin sen älypuhelimen kanssa niin tuskin nytkään.

:sgiggle:

mutta jaa, ehkä se on vaatinut sen ekan videopuhelun että alkaa käyttämään puhelinta uudella tavalla.

Työkaveri ei suostu tunnistautumaan omilla henk. koht. pankkitunnuksilla, jotta voisi hoitaa asiakkaan asioita. Menee kuulemma työ ja vapaa-aika sekaisin.
Pitäisi siis käyttää e-tunnistusta kerran, jotta saisi sieltä erilliset tunnukset, joita käyttäisi jatkossa.
Sama henkilö valittaa myös kun pitää olla kaksi eri puhelinta. Kuulemma omaan puhelimeen dualsim ei käy, koska menee työ ja vapaa-aika sekaisin.

Saapuuko tämä kaveri myös alastomana töihin, jossa työnantaja tarjoaa kaiken kalsareista lähtien, ja käyttääkö hän taiteilijanimeä töissä?

Minuakin vituttaa kahta puhelinta kanniskella, mutta en helvetissä ala työsimmiä siviililuuriin laittamaan. Kyllä se on parhautta, kun voi puhelimen jättää viikonlopuksi autoon ja lomille sammuttaa kokonaan. Osa työkavereista käyttää pelkästään omaa numeroaan ja joutuvat sitten vastailemaan asiakkaille viikonloppuisin ja lomillakin.

Eikös työpuhelimeen saa sitä tunnistuspalvelua, jos kerran tunnistautumista työhommissa vaaditaan?

Minuakin vituttaa kahta puhelinta kanniskella, mutta en helvetissä ala työsimmiä siviililuuriin laittamaan. Kyllä se on parhautta, kun voi puhelimen jättää viikonlopuksi autoon ja lomille sammuttaa kokonaan. Osa työkavereista käyttää pelkästään omaa numeroaan ja joutuvat sitten vastailemaan asiakkaille viikonloppuisin ja lomillakin.

Eikös työpuhelimeen saa sitä tunnistuspalvelua, jos kerran tunnistautumista työhommissa vaaditaan?
Mulla kanssa nyt uudessa työssä kaksi luuria, kun työpaikalta sai vai Omenaluureja ja itse olen Androidileirissä ollu alusta alkaen. Otin kyllä tuplasimmin,eli pidin oman numeron ja se on molemmissa luureissa siis sama. Tosin mulle ei kyllä koskaan tule soittoja asiakkailta (tai äärimmäisen vähän ja iltaisin / vkl ei yhtään). Duuniluuria en juurikaan kanna missään, paitsi jos tarttee mailit lukea jossain skutsissa(eli harvoin). Teams toimii omalla androidillakin ja kaikki tunnistautumiset kanssa. Eli 99% ajasta toi oma luuri riittää.

Jos sinulla on dual sim niin laitat vaan sen työ-simmin pois päältä vklop.

En tiedä mikä tässä on kuviona, mutta kyllä minustakin työnantajan pitäisi ne tunnukset hommata mihin niitä ikinä tarviikaan ilman että työntekijän tarvitsee omia henkilökohtaisia pankkitunnareitaan käyttää.

Istuin IT-osaston vieressä jonkun aikaa, ja turhan yksityiskohtaista tietoa data-määristä ja -ajoista saa operaattorilta, ettäkö haluaisin sitä jakaa työnantajani kanssa. :x3:

Mulla kanssa nyt uudessa työssä kaksi luuria, kun työpaikalta sai vai Omenaluureja ja itse olen Androidileirissä ollu alusta alkaen. Otin kyllä tuplasimmin,eli pidin oman numeron ja se on molemmissa luureissa siis sama. Tosin mulle ei kyllä koskaan tule soittoja asiakkailta (tai äärimmäisen vähän ja iltaisin / vkl ei yhtään). Duuniluuria en juurikaan kanna missään, paitsi jos tarttee mailit lukea jossain skutsissa(eli harvoin). Teams toimii omalla androidillakin ja kaikki tunnistautumiset kanssa. Eli 99% ajasta toi oma luuri riittää.

Siis kaksi luuria töissä ja silti oma? Ja miten voi olla sama numero yhtä aikaa kahdessa?

Paljon helpompi unohtaa puhelin autoon tai työpaikalle. Näkeepähän maanantaina onko joku yrittänyt tavoitella.
Onko tuossa olennaista se, että voit leikkiä "unohtaneensa"? Meinaan, että ei kovin vaikea klikata muutama klikki ja simmi pois päältä.

Onko tuossa olennaista se, että voit leikkiä "unohtaneensa"? Meinaan, että ei kovin vaikea klikata muutama klikki ja simmi pois päältä.

Sitä nyt ei kumminkan tulisi tehtyä, kunnes joku soittaa, saati muistettua maanantaina laittaa päälle. Lisäksi työsähköposti, yhteystiedot, kalenteri ja työssä tarvittavat sovellukset olisi siitäkin huolimatta omassa luurissa. Kun luuri on myös päällä niin näkee, jos joku on yrittänyt tavoittaa. Jos puhelin on sammuksissa, niin ei voi takaisin soitella.

Multi-SIM on ihan normisettiä ollut pitkään. Ei ole kyllä itellä ollut tarvetta mutta kumminkin.
Jeps. Jos molemmat on päällä, molemmat soi samaan aikaan. Mulla toi työluuri on 99% lentotilassa..
Itse asiassa kakkossimmissä on oma numero ja siihen voi jopa soittaa, mutta soitanpa Suomessa kummasta vaan näkyy päänumero. Ilmeisesti jostain ulkomailta soitettaessa kakkosluurista saattaa näkyä se kakkossimmin numero..

En tiedä mikä tässä on kuviona, mutta kyllä minustakin työnantajan pitäisi ne tunnukset hommata mihin niitä ikinä tarviikaan ilman että työntekijän tarvitsee omia henkilökohtaisia pankkitunnareitaan käyttää.

Pankkitunnuksia käytetään moniin Suomi.fi valtuusjärjestelmän alaisiin systeemeihin (n. 240 palvelua tällä hetkellä) tunnistautumiseen, toimivat siis eräänlaisina digihenkkareina.

Pankkitunnukset vertautuvat täysin vaikka ajokorttiin työkäytössä – ei ole erikseen työajokorttia. Eri asia sitten jos työntekijällä ei ole pankkitunnuksia, mutta viisas työnantaja kyllä jättää nämä palkkaamatta.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 175
Jäsenet
77 276
Uusin jäsen
Repe Sorsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom