Tyhmät ihmiset

En omista autoa. Olen kuitenkin joskus ollut tavara-autonkuljettaja vuosia. Kuljen julkisilla, kävellen ja pyörällä. AINA kun rikon sääntöjä tien ylityksissä, tai punaisia päin kävellessä/pyöräillessä pidän huolen ettei kenenkään, etenkään autoilijoiden tarvitse reagoida tekemisiini. En myöskään autoilijoiden sujuvan liikenteen vuoksi paina jalankulkijoiden valoja vaihtuvaksi jos voin sen ylittää turvallisesti päin punaisia, jotta autojen ei tarvitse turhaan pysähtyä valoihin kun olen aikoja sitten mennyt siitä yli. Et edelleenkään tunnu ymmärtävän mitä älykäs sääntöjen rikkominen tarkoittaa. Olet todella kapeakatseinen sen suhten miten sääntöjä voi rikkoa, ja tämä juuri on punainen lippu siitä ettei se hissi välttämättä mene ihan sinne ylimpään kerrokseen, ja tällöin on ehkä syytäkin noudattaa niitä sääntöjä pilkun tarkasti. Siinä mielessä ihan fiksu veto.

Hohhoijakkaa. Niele nyt vaan se tosiasia että väitteesi "HUOM! Nämä liikenteessä sääntöjä pilkun tarkkaan tulkitsevat ihmiset ovat niitä kaikkein vaarallisimpia." on ihan silkkaa paskapuhetta. Se että joku noudattaa vaikkapa punaisia valoja pilkuntarkasti, on paljon vähemmän vaarallista kuin se että joku ei niitä noudata. Nämä sääntöjä mukamas joustavasti noudattamattajättävät on niitä pahimpia minäminäminä-tyyppejä, joita suurinta osaa ei tunnu vittuakaan kiinnostavan sujuva liikenne tai muiden turvallisuus. Niitä sääntöjä tunnutaan rikkovan aina kun se vaan itselle tuntuu jotain etua tuovan. Ja yleensä etu on luokkaa että pääset seuraaviin valoihin odottamaan vähän pidemmäksi aikaa. Tässä alkuperäisessä tapauksessa etu oli että kuorman pääsee purkamaan 5m lähempänä kauppaa, "hurraa".
 
Töissä keskustassa oli ärsyttävää, kun jakeluautot, isot ja pienet, suhasivat kävelykadulla. Joku valitti sääntö-Suomesta, mutta kyllä sitä vaan on maita joissa kävelykadut on rauhoitettu niille kävelijöille ja vaikka kaupat täydennetään ennen seitsemää aamulla, jos sijaitsevat kävelykadulla.

Ei olla nyt niissä maissa, vaan Suomessa ja Suomessa noudatetaan suomalaisia käytäntöjä.

Se kertoo aivan kaiken tuosta porukasta, jotka valittavat jakeluautojen pysäköinnistä, kun ne valittavat jopa ambulanssien ja poliisiautojen parkkeeraamisesta.
 
Ei olla nyt niissä maissa, vaan Suomessa ja Suomessa noudatetaan suomalaisia käytäntöjä.

Se kertoo aivan kaiken tuosta porukasta, jotka valittavat jakeluautojen pysäköinnistä, kun ne valittavat jopa ambulanssien ja poliisiautojen parkkeeraamisesta.

Aika vähissä taitaa olla poliisiautoista ja ambulansseista valittajat? Vaikka niitäkin tietenkin varmasti löytyy, lienevät sitä samaa minäminäminä-porukkaa jotka tuolla paahtaa sääntöjenvastaisesti liikenteessäkin.

Useimmiten kuitenkin "hieman" eri kiireellisyysluokasta kyse ambulansseilla ja poliisiautoilla kuin jakeluautoilla. Harvassa kaupassa ketään kuolee kun kuorma sattuu tulemaan 10s myöhemmin sen takia että kuljettaja parkkeeraa kadun reunaan eikä jalkakäytävälle. Tai sama vaikka olisi tuntejakin myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Harvassa kaupassa ketään kuolee kun kuorma sattuu tulemaan 10s myöhemmin sen takia että kuljettaja parkkeeraa kadun reunaan eikä jalkakäytävälle. Tai sama vaikka olisi tuntejakin myöhemmin.

Aikataulut kusee. Ne on näillä jakelukuskeilla laskettu todella tarkasti, eikä ole aikaa käyttää parkkipaikan hakuun. Auto oven eteen ja tavarat pois ja seuraavaan paikkaan.
 
Ei olla nyt niissä maissa, vaan Suomessa ja Suomessa noudatetaan suomalaisia käytäntöjä.

Se kertoo aivan kaiken tuosta porukasta, jotka valittavat jakeluautojen pysäköinnistä, kun ne valittavat jopa ambulanssien ja poliisiautojen parkkeeraamisesta.

Tuossa yllä valitettiin, että vain Suomessa ollaan näin hanakoita noudattamaan sääntöjä. Eli lopettaisi valittamisen, ja noudattaisi suomalaisia käytäntöjä?

Ei, useimmat ihmiset joita ärsyttää autot ja autoilu kävelytiellä eivät valita poliisiautoista tai ambulansseista kyseisillä paikoilla. Molempia tuollakin näkyi, mutta ei ärsyttänyt minua, eikä työkavereita.
 
Aikataulut kusee. Ne on näillä jakelukuskeilla laskettu todella tarkasti, eikä ole aikaa käyttää parkkipaikan hakuun. Auto oven eteen ja tavarat pois ja seuraavaan paikkaan.

No se on kyynel. Aikataulut pitää mitoittaa niin että hommat pystytään tekemään laillisesti ja kunnolla. Ei kirurgitkaan jätä käsiään pesemättä sen takia että joku on aikatauluttanut leikkaukset pitkin helvettiä. Aikatauluihin vetoaminen on tekosyy, niitä pitää muuttaa jos hommia ei saa laillisesti tehtyä niissä raameissa.
 
No se on kyynel. Aikataulut pitää mitoittaa niin että hommat pystytään tekemään laillisesti ja kunnolla. Ei kirurgitkaan jätä käsiään pesemättä sen takia että joku on aikatauluttanut leikkaukset pitkin helvettiä. Aikatauluihin vetoaminen on tekosyy, niitä pitää muuttaa jos hommia ei saa laillisesti tehtyä niissä raameissa.

Miksi lähteä toimivaa järjestelyä muuttamaan? Teidän kahden lisäksi ei varmaan kellään muulla ole tuossa ongelmaa.
 
Miksi lähteä toimivaa järjestelyä muuttamaan? Teidän kahden lisäksi ei varmaan kellään muulla ole tuossa ongelmaa.

Juu, me kaksi ollaan ainoat joille on haittaa pitkin vittua parkkeeratuista jakeluautoista. :tup::facepalm:

Eli ei, kyseessä ei todellakaan ole "toimiva järjestely". Jos olisi niin eihän siitä kukaan valittaisi.
 
Juu, me kaksi ollaan ainoat joille on haittaa pitkin vittua parkkeeratuista jakeluautoista. :tup::facepalm:

Eli ei, kyseessä ei todellakaan ole "toimiva järjestely". Jos olisi niin eihän siitä kukaan valittaisi.

Valittajat keksii aina syynsä. Jos ne olisi siellä parkissa, niin kohta joku urputtaisi, että miksi ne siellä vie asiakkaiden parkkitilaa ja kolhii muita autoja...

Jakeluautot on toiminut noin aina, ja tulee toimimaan jatkossakin. Oppikaa elämään asian kanssa, kuten muutkin ihmiset.
 
Valittajat keksii aina syynsä. Jos ne olisi siellä parkissa, niin kohta joku urputtaisi, että miksi ne siellä vie asiakkaiden parkkitilaa ja kolhii muita autoja...

Jakeluautot on toiminut noin aina, ja tulee toimimaan jatkossakin. Oppikaa elämään asian kanssa, kuten muutkin ihmiset.

Eivät ole aina toimineet noin, eikä tälläkään hetkellä suuri osa jakeluautoista toimi noin. Suuri osa noudattaa tieliikennelakia ja pysäköi autonsa juuri kuten kuuluukin. Sitten on osa joilta löytyy näitä tekosyitä, "aikataulut pakottaa", "kuljetusmatka kasvaa", ym. Nämä kuljettajat on ne, joiden pitää oppia elämään sen asian kanssa että autoa ei saa parkkeerata miten huvittaa.
 
Eivät ole aina toimineet noin, eikä tälläkään hetkellä suuri osa jakeluautoista toimi noin. Suuri osa noudattaa tieliikennelakia ja pysäköi autonsa juuri kuten kuuluukin. Sitten on osa joilta löytyy näitä tekosyitä, "aikataulut pakottaa", "kuljetusmatka kasvaa", ym. Nämä kuljettajat on ne, joiden pitää oppia elämään sen asian kanssa että autoa ei saa parkkeerata miten huvittaa.
Muuttoautot on toinen valituksen aihe. Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne pitäisi pysäköidä yhtään mihinkään muualle kuin siihen oven eteen?
 
Muuttoautot on toinen valituksen aihe. Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne pitäisi pysäköidä yhtään mihinkään muualle kuin siihen oven eteen?
Meidän muutossa ei muuten pysäköity muuttoautoa jalkakäytävälle, eikä ajoradallekaan, vaan sen toiselle puolelle puiston nurmikentälle. Landella on eri asia kun huoltoajoa mahtuu tekemään oven edestä ja niin tontti on yleensä suunniteltukin.
 
Muuttoautot on toinen valituksen aihe. Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne pitäisi pysäköidä yhtään mihinkään muualle kuin siihen oven eteen?

Sehän nyt riippuu ihan täysin sijainnista ja siten siitä täyttyykö edellytykset sille että sen saa siihen oven eteen jättää. Osassa sijainneista aivan satavarmasti aiheuttaa vaaratilanteita ja/tai haittaa muuta liikennettä eikä sitä saa siihen pysäyttää, toisaalla taas sitten on pysähtymispaikka muuten siinä lähellä jolloin pitää hoitaa homma sieltä, ja jossain muualla taas voi jättää oven eteen. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole, ja ne hyväksyttävät poikkeamat yleisistä pysähtymis- ja pysäköintisäännöistä on tieliikennelaissa listattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Juuh, mää jättämässä autoo Tampereen hämeenkadulle parkkiin ja ihmettelemässä bussikuskien vittuuntuneita ilmeitä kun 1 bussi joutuu kiertään toisen kaistan kautta että pääsee pysäkille, ja muut 9 bussia odottaa auton takana että pääsee myös sille bussipysäkille. Tähän vielä se että taksit ja muut bussit ajaa jo valmiiks vasenta kaistaa ja sit odotellaan vuoroo ohitukselle. Ja harvemmin on yks auto viemässä tavaraa liikkeisiin, joten aika ruuhkanen katu olis jos kaikki jättäis vaan kadulle auton.
 
ICT-muro yritti ansaita kirpparilta parikymppiä extraa. Mitä suotta jostain potilaiden tietosuojasta tai GDPR asetuksista välittämään. Seurauksena muro päätyy rikostutkintaan ja sen jälkeen mononkuva perseeseen.
Karmea moka: Ihmisten tuoreita terveystietoja päätyi tietokoneen mukana kirpputorille - ”Tällä olisi voinut tehdä miljoonavahingot”

Hienosti.

Tosin liekö vähän värikynää käytetty tarinassa. Eikös nykyisellään reseptien kirjoittamisessa ole pakko olla VRK-kortti? Vai onnistuuko tuo jossain ilmankin?
 
Monasti noissa on joissain yksiköissä "yhteiskäyttötunnukset" joilla pääsee koneeseen sisään mutta itse potilastietojärjestelmiin ei sellasilla pitäisi päästä missään. Se on sitten eri asia jos joku pälli on tallennellut kaikkea itse koneelle, tyyliin hoitosuunnitelmia jne. Toki "hienoin" kirjausjärjestely minkä olen vuosien varrella nähnyt oli ihan perinteinen word, kun pieni yksityinen lafka ei halunnut maksaa kunnon järjestelmästä mitään ja oli kaupungille jollain ilveellä tuon saanut perusteltua. Tästäkin toki se kymmenen vuotta aikaa jo.
 
Tyhmät ihmiset valittaa jakeluautoista ja samaan aikaan vinkuvat toisessa topikissa "postin kulkemisen vaikeuksista". Jakeluautoilla ei yksinkertaisesti ole aikaa miettiä ja etsiä sopivinta parkkipaikkaa. Tai kyllä ne varmasti sitä sopivinta juurikin ajattelee, mut toimituksetkin pitäisi saada aikataulussa.

Itse olin joskus kesän paketteja (ym iltaisin ja varhain aamuin) toimittamassa Rovaniemellä. Sielläkin pukkas kiirettä senkin jälkeen ku taktiikkaa ja aluetta oppi tunteen. Helpotti päivä toisensa jälkeen, mut sai sitä siltiki reilua ylinopeutta ajaa kokoajan (Rovaniemelläkin kilometrejä kertyy, vaikka harvemmin asuttu). Kantaminen/kuorman purkaminen on hitainta työtä ja auto parkeerataan mahd. lähelle. Helsingissä ko. työ varmasti silkkaa helvettiä (ratikat, liikenne, kevyt liikenne, ahtaat tiet). Osanottoni, jotka sitä tekee.

edit: esim Rovaniemellä niitä paketteja tuli ihan hemmetisti ja kaks kertaa päivässä. Lajittelun ja kuorman teon (+reittisuunnitelu) jälkeen jäi 1-2h aikaa toimittaa paketit ennen uutta lastia. Kilometerjä tuli päivittän vähintään 50km alakanttiin ajateltuna, vaikka oppi hyvin optimoimaan reitit. Joskus yhden paketin toimitus omalla alueella saattoi olla 40 km meno-paluu. Onneksi niitä oli harvemmin eikä 2 enempää per päivä. Tuollaiset tuli kylmästi priorisoitua viimeiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
No se on kyynel. Aikataulut pitää mitoittaa niin että hommat pystytään tekemään laillisesti ja kunnolla. Ei kirurgitkaan jätä käsiään pesemättä sen takia että joku on aikatauluttanut leikkaukset pitkin helvettiä. Aikatauluihin vetoaminen on tekosyy, niitä pitää muuttaa jos hommia ei saa laillisesti tehtyä niissä raameissa.
Aika on rahaa jne. Eli jos halutaan, että edes jakeluajossa olis hommat suomalaisilla firmoilla ja suomalaisilla kuskeilla, jotka saavat TESsin mukaan palkkaa, on vaan ajettava se pulla-auto mahdollisimman lähelle purkupaikkaa.

Ja en itse ole päivääkään ajanut jakeluautoja. Ajan kippiautoa, ja siinäkin monasti joutuu menemään klv:lle odottelemaan kippausta.
 
Tulipa mieleen yks paikallislehden tekstaripalsta kirjoitus. Haulla ei löytynyt enkä ala lukemaan kaikkia niitä, mutta jotankuinkin näin se meni:

"Mitä vikaa on jonottamisessa, kaupan kassalla on aina hirveä kiire ihmisillä"

Varmaan joku Tyyne 82v joka viihtyy kassajonossa ja viettää siellä aikaa huvikseen.

Anteeksi ja takasin jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden rageen "väärästä" pysäköinnistä.:bored:
 
Hienosti.

Tosin liekö vähän värikynää käytetty tarinassa. Eikös nykyisellään reseptien kirjoittamisessa ole pakko olla VRK-kortti? Vai onnistuuko tuo jossain ilmankin?
Koneen mukana kovalevylle tallennettuja potilastietoja, sanasalat teipattu kylkeen ja kovalevy kryptaamatta. Siinä ei paljon varmennekortit silloin auta. Profit. :smoke:
 
Koneen mukana kovalevylle tallennettuja potilastietoja, sanasalat teipattu kylkeen ja kovalevy kryptaamatta. Siinä ei paljon varmennekortit silloin auta. Profit. :smoke:

Juu ei tietenkään auta. Pointti oli se että kun värikynää käytetään siinä että kerrotaan että olisi päässyt reseptejä kirjoittelemaan, niin jatkokysymys on että mihin muuhun sitä värikynää on käytetty. Ja siis tietenkin jo yksittäisenkin potilaan tietojen vuotaminen on vakava asia eikä sellaista saa tapahtua.
 
Usein kadulle voi jättää ihan hyvin, jossain sitten ei, kuten tuossa sinun esimerkissä... osaispa kaikki kuskit ajatella vähän ennenkun tekee kumpaakaan parkkeerausta. Ja samoin osaispa siitä valittavat katsoa sitä tilannetta eri kantilta, että aina sitä autoa ei ehkä kannatakaan jättää ajoradalle. Laissahan tuo on laveahkosti määritelty että lastaus ja purku on sallittua.
Lähinnä viittasin vaan näille kommenteille, jokka sanoo että ei saa kävelytielle pysäköidä oli tilanne mikä tahansa, vaan TÄYTYY aina ajoradalle pysäköidä.
 
Lähinnä viittasin vaan näille kommenteille, jokka sanoo että ei saa kävelytielle pysäköidä oli tilanne mikä tahansa, vaan TÄYTYY aina ajoradalle pysäköidä.

Kuka niin on sanonut että aina täytyy ajoradalle pysäköidä? Tieliikennelaissa on määritelty oikein hyvin ja riittävästi milloin voi mm. kuorman purkamisen takia jättää auton muuallekin. Ongelma on tilanteissa kun jalkakäytävät ja kelvit tukitaan vaikka kirjaimellisesti 5 metrin päässä olisi pysähtymispaikka missä ei olla kenenkään tiellä. Mutta kun kuski on laiska paska niin minkäs sille voi.

Jengi kiimassa täällä rakentelee olkiukkoja jotta saa sitten rakkaalla peltilehmällään jyrätä ne. Oikeassa ketjussa taas ollaan.
 
Viimeksi muokattu:
Työkaverit 1 ja 2, molemmat n. 60v naishenkilöitä. Meille tulossa uudet koneet kaikille ja samassa vaihtuu w7->w10. Meillä käytössä kaksi näyttöä.

Työkaveri 1 havaitsi heti yhden ongelman uudessa koneessa. Hänen hiirensä hyppii koneelta (näytöltä) toiselle liian helposti verrattuna edelliseen koneeseen. Hän kuitenkin totesi ratkaisseen ongelman siirtämällä näyttöjä kauemmas toisistaan.

Työkaveri 2 taas manasi vartin puuttunutta ohjelmaa ja kuinka näin käy aina kun päivitetään. Kävin sitten kuulostelemassa mikä ohjelma siellä nyt puuttuu. Se oli pikakuvakkeeksi tallennettu nettisivu.

En tiedä mikä on pahinta tässä: se, että ko. Henkilöt ovat työskennelleet ainakin 20 vuotta jo tietokoneilla vai se, että he saavat enemmän palkkaa kuin minä.
 
Ongelma on tilanteissa kun jalkakäytävät ja kelvit tukitaan vaikka kirjaimellisesti 5 metrin päässä olisi pysähtymispaikka missä ei olla kenenkään tiellä. Mutta kun kuski on laiska paska niin minkäs sille voi.
Ihanko vilpittömästi olet sitä mieltä, että täällä on keskustelua pelkästään niistä tilanteista, joissa se sopivampi pysähdyspaikka olisi jossakin 5m päässä? Nuo esteistä toistuvasti kilahtavat fillaristit eivät logiikasta tai järjestä ylipäätään välitä, tunteettomia ja putkikatseisia avohoitopotilaita järjestään. Laki ei tunnu sille väelle merkkaavan missään mitään, paitsi tietenkin jos joku on edessä.

En ihmettelisi vaikka siellä facebookin ketjussa olisi vihaisten mielensäpahoittajien postaamia kuvia hälytysajossa olevista paloautoista "tukkimassa" pyörätien. En uskalla mennä edes katsomaan, kun pelkään olevani oikeassa.

Ja tämän kaiken sanon itsekin pyöräilijänä, mutta en kuitenkaan sellaisena, joka etsimällä etsii vihattavaa muiden tekemisistä.
 
Ihanko vilpittömästi olet sitä mieltä, että täällä on keskustelua pelkästään niistä tilanteista, joissa se sopivampi pysähdyspaikka olisi jossakin 5m päässä? Nuo esteistä toistuvasti kilahtavat fillaristit eivät logiikasta tai järjestä ylipäätään välitä, tunteettomia ja putkikatseisia avohoitopotilaita järjestään. Laki ei tunnu sille väelle merkkaavan missään mitään, paitsi tietenkin jos joku on edessä.

En ihmettelisi vaikka siellä facebookin ketjussa olisi vihaisten mielensäpahoittajien postaamia kuvia hälytysajossa olevista paloautoista "tukkimassa" pyörätien. En uskalla mennä edes katsomaan, kun pelkään olevani oikeassa.

Ja tämän kaiken sanon itsekin pyöräilijänä, mutta en kuitenkaan sellaisena, joka etsimällä etsii vihattavaa muiden tekemisistä.

Helvetinkö väliä sillä on mitä jotkut avohoitopotilaat on asioista mieltä jossain facebookin ryhmissä? Täällä on kyllä viimeiset pari sivua väännetty siitä kuuluuko tieliikennelakia noudattaa vai ei, ja joku hermanni kehtasi vielä väittää että ihmiset jotka sitä pilkulleen noudattavat ovat vaarallisin ryhmä liikenteessä. Suuri osa on tuntunut olevan sitä mieltä että tieliikennelakia ei tarvitse noudattaa, vaan on parempi keksiä omat säännöt tilalle ja kutsua sitä "joustavaksi" toiminnaksi.

Aika vaikeaksi menee tällä foorumilla keskustelu jos pitäisi aina jaksaa miettiä mitä joku urpo jossain FB:n Tiukkatrikoiset Fillaristit -ryhmässä asiasta saattaisi sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Helvetinkö väliä sillä on mitä jotkut avohoitopotilaat on asioista mieltä jossain facebookin ryhmissä?
Ei sillä muuten mitään väliä olisikaan, mutta kun sehän juuri on tuota sakkia, joka nähtiin siinä keskustelun aloittaneessa videossa. En tiedä tyypin nimeä, mutta syön hatullisen virtuaalista paskaa, jos tämä koputtelijatyyppi ei ollut yksi ko. ryhmän käyttäjistä.

Täällä on kyllä viimeiset pari sivua väännetty siitä kuuluuko tieliikennelakia noudattaa vai ei,
No jaa, pikemminkin porukka on ollut eri mieltä siitä, missä tilanteessa olisi järkevää joustaa niistä raameista mitä tieliikennelakiin on kirjattu.

Sääntöjä on toki syytä pääsääntoisesti noudattaa, mutta mm. minä rinnastan jonkun jakeluauton hetkellisen pysähtymisen pyörätielle vastaavaan rikkeeseen, kuin tyhjällä tiellä keskellä yötä punaisia päin kävelemisen. Se on sitten eri asia, jos se kärry on vedetty siihen pyörätielle niin, ettei sitä pääse pienellä ohjausliikkeellä kiertämään. Tavarat pitää siirtää ja jakeluautojen pitää saada hommansa hoidettua.

Tyhmä jakelukuski on tyhmä ja samalla tavalla tyhmä pyöräilijä on tyhmä. Molempia löytyy, mutta aina näitä ei välttämättä tapaa samoissa paikoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Juu ei tietenkään auta. Pointti oli se että kun värikynää käytetään siinä että kerrotaan että olisi päässyt reseptejä kirjoittelemaan, niin jatkokysymys on että mihin muuhun sitä värikynää on käytetty. Ja siis tietenkin jo yksittäisenkin potilaan tietojen vuotaminen on vakava asia eikä sellaista saa tapahtua.
Ainakin paikallisessa terveyskeskuksessa tuo homma toimii niin että se resepti kirjoitetaan valmiiksi ja sitten talennus/tulostus vaiheessa käytetään sitä korttia varmistukseen. Veikkaisin että tuo koneet löytänyt jantteri on avannut sen reseptien kirjoituksen räplännyt sitä vähän ja nähnyt listat lääkeistä jne ja sitten päätellyt siitä että voisi tehdä reseptejä.
 
Kuka niin on sanonut että aina täytyy ajoradalle pysäköidä? Tieliikennelaissa on määritelty oikein hyvin ja riittävästi milloin voi mm. kuorman purkamisen takia jättää auton muuallekin. Ongelma on tilanteissa kun jalkakäytävät ja kelvit tukitaan vaikka kirjaimellisesti 5 metrin päässä olisi pysähtymispaikka missä ei olla kenenkään tiellä. Mutta kun kuski on laiska paska niin minkäs sille voi.

Jengi kiimassa täällä rakentelee olkiukkoja jotta saa sitten rakkaalla peltilehmällään jyrätä ne. Oikeassa ketjussa taas ollaan.
No käytin tossa esimerkkinä Tampereen hämeenkatua, jossa useimmissa paikoissa ei ole muuta kun se jalkakäytävä ja ajotie. Mihis pysäköit kun viet tynnyreitä baariin? Varmaan sinne kulman taakse 50 metrin päähän sitten maksulliselle paikalle ja takaovet kiinni joka reissulla, kun ei niitä kaikkia tynnyreitä kerralla voi viedä.
Etkö osa kävellä auton vierestä, vai miksi tää aiheutta sulle peppukipua?
Ne joissa on kuvailemasi tilanne, ei todennäkösesti ole ison kaupungin keskusta-aluetta, eli tuskin kadut on niin ruuhkaset että ei pääsis ohi helposti.
Oikeessa ketjussa tosiaan olet.
 
Mites sitten kun lumiaura tai lakaisukone ajaa pyörätiellä, niin, mitäs sitten?? Kuinkas sitten suu pannaan? Hirveitä öykkäreitä tuollaiset kun kevyen liikenteen väylillä ajelevat vaan niin, herran lettas sentään!

Luulisi olevan vähä-älyisemmällekin selvää, että huoltoajot on poikkeustapauksia, ja lyhytaikainen pysäköinti kevyenliikenteen väylälle ei ole maailmanloppu. Sitä paitsi se pyöräilijä voi heittää ensimmäisen kiven, joka ei itse koskaan tee mitään tieliikennelain kirjaimen vastaista.
 
Mites sitten kun lumiaura tai lakaisukone ajaa pyörätiellä, niin, mitäs sitten?? Kuinkas sitten suu pannaan? Hirveitä öykkäreitä tuollaiset kun kevyen liikenteen väylillä ajelevat vaan niin, herran lettas sentään!

Luulisi olevan vähä-älyisemmällekin selvää, että huoltoajot on poikkeustapauksia, ja lyhytaikainen pysäköinti kevyenliikenteen väylälle ei ole maailmanloppu. Sitä paitsi se pyöräilijä voi heittää ensimmäisen kiven, joka ei itse koskaan tee mitään tieliikennelain kirjaimen vastaista.

Juuri näin. Itse pyöräilen paljon ja aika harvoin näkee tapauksia missä kevyenliikenteen väylällä on jakeluauto parkissa eikä siinä ole tarpeeksi tilaa mennä ohi. Välillä tosin tukkivat kyllä koko väylän, mutta ei siitä nyt mitään kilareita vedetä. Jessus sentään ihmiset. Itkupotkuraivarit pikkuasioista kuuluu pikkulapsille, ei aikuisille.
 
Huomautus - vältä näitä turhia henkilökohtaisuuksiin menemisiä
No käytin tossa esimerkkinä Tampereen hämeenkatua, jossa useimmissa paikoissa ei ole muuta kun se jalkakäytävä ja ajotie. Mihis pysäköit kun viet tynnyreitä baariin? Varmaan sinne kulman taakse 50 metrin päähän sitten maksulliselle paikalle ja takaovet kiinni joka reissulla, kun ei niitä kaikkia tynnyreitä kerralla voi viedä.
Etkö osa kävellä auton vierestä, vai miksi tää aiheutta sulle peppukipua?
Ne joissa on kuvailemasi tilanne, ei todennäkösesti ole ison kaupungin keskusta-aluetta, eli tuskin kadut on niin ruuhkaset että ei pääsis ohi helposti.
Oikeessa ketjussa tosiaan olet.

Onko kuvailemassa tilanteessa nyt kyse tilanteesta jossa kirjaimellisesti 5 metrin päässä oli pysähtymispaikka mihin pysähtymättä voi välttää muille esteenä olemisen? Jos ei, niin kyseisenkaltaisesta tilanteesta en ole puhunut tässä ketjussa sanaakaan. Kannattaa varmaan opetella lukemaan ennen kuin tulee esittelemään omaa tyhmyyttään tänne.
 
Mites sitten kun lumiaura tai lakaisukone ajaa pyörätiellä, niin, mitäs sitten?? Kuinkas sitten suu pannaan? Hirveitä öykkäreitä tuollaiset kun kevyen liikenteen väylillä ajelevat vaan niin, herran lettas sentään!

Luulisi olevan vähä-älyisemmällekin selvää, että huoltoajot on poikkeustapauksia, ja lyhytaikainen pysäköinti kevyenliikenteen väylälle ei ole maailmanloppu. Sitä paitsi se pyöräilijä voi heittää ensimmäisen kiven, joka ei itse koskaan tee mitään tieliikennelain kirjaimen vastaista.

Miksi jatkat olkiukkojen rakentelua?
 
Kyllähän se aura-auto moottoritielläkin aiheutti ainakin puskaradiossa kuumia tunteita autoilijoiden keskuudessa talvella.
 
Mites sitten kun lumiaura tai lakaisukone ajaa pyörätiellä, niin, mitäs sitten?? Kuinkas sitten suu pannaan? Hirveitä öykkäreitä tuollaiset kun kevyen liikenteen väylillä ajelevat vaan niin, herran lettas sentään!
Tästäpä tulikin mieleeni, että olen kesän aikana nähnyt useita kaupungin päältäajettavia ruohonleikkureita kelveillä ajelemassa. Ja ei, eivät olleet menossa siihen viereiselle nurmikolle jatkamaan hommiaan, vaan ajelivat niin pitkälle kuin satuin näkemään. Useita risteyksen välejä joka tapauksessa. Yksikin oli suojatien edessä liikennevaloissa odottelemassa tien ylitystä. Syykin on aivan selvä: ettei ny vaan autot joutuis hidastamaan.
 
Ajavat yleensä aika pitkän pätkän sitä ruohoa kevyelliikenteen ja autotien välistä. Takasin mennessä se on jo leikattu. Jolloin ajellaan keviä pitkin takasin autolle ja kärryyn. Tietysti jos kaupungit miehet tekee tuntipalkalla hommia ja ajavat leikkurilla varikolta kohteeseen. Toki parempi olisi jos auto ja kuski löytyisi jokaiselle leikkurille omansa.
 
Tästäpä tulikin mieleeni, että olen kesän aikana nähnyt useita kaupungin päältäajettavia ruohonleikkureita kelveillä ajelemassa. Ja ei, eivät olleet menossa siihen viereiselle nurmikolle jatkamaan hommiaan, vaan ajelivat niin pitkälle kuin satuin näkemään. Useita risteyksen välejä joka tapauksessa. Yksikin oli suojatien edessä liikennevaloissa odottelemassa tien ylitystä. Syykin on aivan selvä: ettei ny vaan autot joutuis hidastamaan.

Sama tullut vastaan pariin otteeseen tänä kesänä. Fillaroin niistä ohi helposti, ei ollut vaikeeta.
 
Ajavat yleensä aika pitkän pätkän sitä ruohoa kevyelliikenteen ja autotien välistä. Takasin mennessä se on jo leikattu. Jolloin ajellaan keviä pitkin takasin autolle ja kärryyn. Tietysti jos kaupungit miehet tekee tuntipalkalla hommia ja ajavat leikkurilla varikolta kohteeseen. Toki parempi olisi jos auto ja kuski löytyisi jokaiselle leikkurille omansa.
Miksi pitäisi ajella kelviä pitkin takaisin, jos vieressä on autotie? Ruohonleikkuri on moottorityökone ja sen paikka on ajoradalla.
 
Onko? Minusta on ihan helvetin vaarallista ajella jotain kävelyvauhtia kulkevalla pikku ruohonleikkurilla autojen seassa. Joku ei jostain syystä huomaa, niin se on goodby. Pyörätiellä siitä on paljon vähemmän vaaraa.
Onko? Minusta on helvetin vaarallista ajella jotain 20 km/h kulkevalla pienen traktorin kokoisella moottoriajoneuvolla kävelijöiden seassa. Jos ei sitä jostain syystä huomaa niin se on good bye kävelijälle.

Meinaatko ihan tosissasi, ettei oranssia, kilometrin päähän kuuluvaa ja pienimpiä autoja korkeampaa työkonetta muka huomaisi?
 
Asiaton käytös
Onko kuvailemassa tilanteessa nyt kyse tilanteesta jossa kirjaimellisesti 5 metrin päässä oli pysähtymispaikka mihin pysähtymättä voi välttää muille esteenä olemisen? Jos ei, niin kyseisenkaltaisesta tilanteesta en ole puhunut tässä ketjussa sanaakaan. Kannattaa varmaan opetella lukemaan ennen kuin tulee esittelemään omaa tyhmyyttään tänne.
Sitä lukemista ja sen ymmärtämistä suosittelisin sulle.
Minkähän kokonen rekka siellä on oikeen ollu kävelykadulla, kun ei ohikaan ole päässyt. Ihan sama onko 5 metrin vai 100 metrin päässä alue jossa sun kaltasia idiootteja se auto ei häiritsis, kun se voi tehdä työnsä nopeempaa siinä oven edessä ketään muita kun sun kaltasia ihmisiä häirittemättä.
Enpä ole koskaan ite törmännyt tuohon ongelmaan, saatika ennen kuullukaan, vaikka kuinka olen kävelly ohi kun muut lastaa kävelykadulla.
 
Miksi pitäisi ajella kelviä pitkin takaisin, jos vieressä on autotie? Ruohonleikkuri on moottorityökone ja sen paikka on ajoradalla.

Pitipä oikein googlata. Kummallista, että noinkin selvän asian löytäminen on vaikeata ja kovin vanhan tiedon perusteella voi olla metsässä, kun asetukset ovat voineet muuttua.

Mutta ilmeisesti tilanne on se, että jos vehje on rekisteröimätön, niin sillä ei saa ajella missään muualla kuin siellä työkohteessa. Kaikki siirtyminen pitää tehdä vaikka laittamalla se peräkärryyn.

Ja jos on rekisteröity, niin ainoastaan maantiellä. Seison korjattuna.
 
Onko? Minusta on helvetin vaarallista ajella jotain 20 km/h kulkevalla pienen traktorin kokoisella moottoriajoneuvolla kävelijöiden seassa. Jos ei sitä jostain syystä huomaa niin se on good bye kävelijälle.

Meinaatko ihan tosissasi, ettei oranssia, kilometrin päähän kuuluvaa ja pienimpiä autoja korkeampaa työkonetta muka huomaisi?
Huomaa tai ei, se aiheuttaa silti vähemmän haittaa siellä kävely/pyörätiellä ja siksi sillä kannattaa mieluummin ajella lyhyet siirtymät sitä kautta. Sitten vielä nuo mahdolliset rekisteröintiin liittyvät haasteet päälle, jotka saattavat suoraan estää siellä ajoradalla ajamisen.

Ihan ihmeellistä vänkäystä taas menossa täällä.
 
13 kilometriä taitaa olla huippunopeus noissa ruohonleikkureissa mitä täälläpäin pyörii. Ja ei tod ole autoa korkeampi. Mutta ajele sinä vaikka työnnettävällä leikkurilla motaria pitkin. Onneksi toiset kuskit ei ole niin tyhmiä. Ja ei kuulu kilometrien päähänkään. Millastahan konetta sinä nyt tarkoitat? En tiedä kannattaako lähteä ulos ollenkaan jos kävelee ruohonleikkurin alle.
 
Pitipä oikein googlata. Kummallista, että noinkin selvän asian löytäminen on vaikeata ja kovin vanhan tiedon perusteella voi olla metsässä, kun asetukset ovat voineet muuttua.

Mutta ilmeisesti tilanne on se, että jos vehje on rekisteröimätön, niin sillä ei saa ajella missään muualla kuin siellä työkohteessa. Kaikki siirtyminen pitää tehdä vaikka laittamalla se peräkärryyn.

Ja jos on rekisteröity, niin ainoastaan maantiellä. Seison korjattuna.
Ensimmäine osuma Googlesta hakusanoilla "päältäajettava ruohonleikkuri ajorata": Ajettavan ruohonleikkurin siirtäminen

Mutta juu, juuri niin kuin sanoit.
 
Huomaa tai ei, se aiheuttaa silti vähemmän haittaa siellä kävely/pyörätiellä ja siksi sillä kannattaa mieluummin ajella lyhyet siirtymät sitä kautta. Sitten vielä nuo mahdolliset rekisteröintiin liittyvät haasteet päälle, jotka saattavat suoraan estää siellä ajoradalla ajamisen.

Ihan ihmeellistä vänkäystä taas menossa täällä.
Kuvitteletko tosissasi, että sillä vehkeellä saisi ajella ihan vapaasti pitkin pyöräteitä, jos sitä ei saa rekisteröityä moottorityökoneeksi? Ihmeellistä vänkäystä tosiaan.
 
Ensimmäine osuma Googlesta hakusanoilla "päältäajettava ruohonleikkuri ajorata": Ajettavan ruohonleikkurin siirtäminen

Mutta juu, juuri niin kuin sanoit.

Tuo sinun linkkaamasi vastaus koski rekisteröityä työkonetta. Koitin etsiä, että mitä rekisteröimättömällä sitten saa tehdä ja siihen löytyi vastaus joltain foorumilta, johon sitten uskoin. Eli ettei sillä saa ajella missään.
 
Harvempi noista ajettavista leikkureista kulkee edes 15km/h,taitaa useimmat olla siinä 10km/h kohdalla. Ainakin Husqut millä oon ajanu,niin jää tohon 10km/h. Kubota sitten meni muistaakseni reilun 20km/h,mutta se nyt olikin jo melkeen puimuri kooltaan,vähän vajaa tonni painoa ja leikkuu leveys 150cm.

Mulle ainakin opastettiin duunissa että pysytään kävely/pyörätiellä noilla pienemillä koneilla,koska ne on niin hitaita,vaikka ne olisikin rekisterissä. Eikä poliisitkaan tullu kertaakaan sanomaan että oon koneella väärässä paikassa ajelemassa,oli ne rekisterissä tai ei.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 134
Viestejä
4 744 089
Jäsenet
77 269
Uusin jäsen
Thorben Frank

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom