- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 6 681
Junger on oikeassa.
Junger on idiootti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Junger on oikeassa.
Juu yleisesti voi ollakin. Idiootit on joskus yksittäisistä asioista oikeassa.Junger on idiootti.
Uhria ei saisi syyttää ikinä, mutta onhan se nyt aivan idioottimaista lähteä vieraiden miesten mukaan!?
Miehet tarjosivat kyytiä – nainen raiskattiin autossa kadun varressa Töölössä
Toisaalta juuri Saksa onkin hyvä esimerkki, ettei tilanne ole kovin yhdenmukainen muuallakaan. Mikä nyt sitten on se yleinen versio? Ei Saksaa mitenkään kovin yleisesti juuri Germaniaksi kutsuta.Olishan se kieltämättä mielenkiintoista muuttaa maitten nimet enemmän vastaamaan sitä yleisempää versiotaEsim. Saksa olis germaani ja venäjä ryssälä, tai ryssienmaa
![]()
Pyöräilijät, nuo kevyenliikenteen väylän vartijat
Hahahahaha, ei saatana, alemman videon tyypillä vissiin meinaa itku tulla, ääni väräjää ja muutenkin kuulostaa siltä, että kusisi alleen jos nainen olisi sanonut yhdenkin voimasanan![]()
Käväisepäs fillariketjussa ehdottmassa samaa. Minä haen sillä aikaa ämpärillisen popcorneja ja pari olutta.Näille pyöräteille pysähtyvistä jakeluautoista itkeville pyöräilijöille pitäisi järjestää pari tutustumispäivää jakeluauton kuljettajan työpäivään. Eka päivä mentäisiin kuskin reitin mukaan ja seuraavana päivänä pyöräilijä päättäisi mihin kuorma-auto pysäytetään ja sieltä saisi roudata tavarat liikkeeseen. Tuo voisi hieman avata joidenkin silmiä.
"Tukkia" on ehkä väärä sana, jos auton vieressä on kuitenkin hyvin vielä tilaa mennä..Kyllähän se on jonkun muun kuin jakeluautokuskin vika, jos lastauslaiturit on sijoitettu niin, että päivittäinen jakeluajo tukkii kevyen liikenteen väylän.
Tuo videolla esiintyvä tyyppi edustaa sitä joukkoa pyöräilijöistä, joille kaikki esteet omalla pyöräreitillä ilmenevät jonkinlaisena henkilökohtaisena loukkauksena ja käytös on sen mukaista. Facebookissa on oma vertaistukiryhmänsä tälle porukalle, jossa voivat taputella toisiaan selkään milloin minkäkin vääryyden bongauksesta. Yhdistävä tekijä on täydellinen kyvyttömyys empatiaan, tiukkapipoisuus, kyvyttömyys kiertää minkäänlaisia esteitä kaksipyöräisillä, sekä sairaalloinen minäminä-asenne."Tukkia" on ehkä väärä sana, jos auton vieressä on kuitenkin hyvin vielä tilaa mennä..
No joo, kyllähän venäläisissä dashcam-videoissa näkee usein sitä että ei paljon jousteta ja koko maailma pyörii "minän" ympärillä...Tuolla koputtelijalla on kyllä liian paljon vapaa-aikaa kun jaksaa jatkaa koputtelemista ohiajamisen sijaan.
Skenaario: Koputtelija ajaa autolla kaksikaistaista tietä (vastakkaiset kaistat) kesäillan hämärtyessä. Vastaantuleva auto tekee paniikkihätäväistön vahingossa koputtelijan kaistalle kun peura meinaa hölkätä auton eteen. Koputtelija ei väistä koska se on hänen kaista.
Pieni (huom: pieni) suvaitsevaisuus ja joustavuus liikenteessä ei oman tietämykseni mukaan ole koskaan osoittautunut haitaksi.
Ohjaa itkusi tienpitäjille ja asiakasyrityksille. Tai vaihda alaa. Se, että työ ois ihan hirveen raskasta lakia noudattamalla ei ole minkäänlainen oikeutus lain rikkomiselle.Näille pyöräteille pysähtyvistä jakeluautoista itkeville pyöräilijöille pitäisi järjestää pari tutustumispäivää jakeluauton kuljettajan työpäivään. Eka päivä mentäisiin kuskin reitin mukaan ja seuraavana päivänä pyöräilijä päättäisi mihin kuorma-auto pysäytetään ja sieltä saisi roudata tavarat liikkeeseen. Tuo voisi hieman avata joidenkin silmiä.
Ohjaa itkusi tienpitäjille ja asiakasyrityksille. Tai vaihda alaa. Se, että työ ois ihan hirveen raskasta lakia noudattamalla ei ole minkäänlainen oikeutus lain rikkomiselle.
Ohjaa itkusi tienpitäjille ja asiakasyrityksille. Tai vaihda alaa. Se, että työ ois ihan hirveen raskasta lakia noudattamalla ei ole minkäänlainen oikeutus lain rikkomiselle.
Väärä threadi tälle muutenkin, mutta kerron silti. Yksi laiskimmista jakeluautokuskeista parkkeeraa joka kerta erään pikkukaupan portaiden eteen paketteja kaupan noutopisteeseen tuodessaan. 5 metrin päässä nurkan takana olisi se lastauslaituri ja 5 metriä toiseen suuntaan parkkipaikkoja koko pihallinen. Silti pitää estää asiakkaiden kulkeminen kauppaan, ettei vaan joutuisi sitä puolen kilon pahvilaatikkoa kuljettamaan yhtään ylimääräistä askelta.
Että vilkkaasti liikennöity tie, jolla ei mahdu kaksi autoa kulkemaan vastakkain. Paskapuhetta, mutta uskotaan. Kyllä, auto pysäytetään ajoradalle, jos sellainen on tarjolla. Vaikka paikalla olisi pysäköintikielto, auto pysäytetään silti ajoradalle.Otetaanpa esimerkki eiliseltä, olin lähdössä työmaalta, risteyksestä kaarsi melkoisen iso raskas ajoneuvo jonka lavalla oli iso kuukulkija, kuski pysäytti auton osittain pyörätielle ja osittain autotielle eli varmaan rikkoi lakia niin saatanasti. Olisiko kuskin pitänyt pysäyttää ajoneuvo tielle tukkien koko väylä? Kapea tie ja sen jälkeen ohiajavien autoilijoiden olisi pitänyt kruisailla pyörätien kautta ohi, vai miten esimerkiksi arvon @Antti Alien tekisi tuossa tilanteessa?
Eiköhän tuo ole järkevämpää toimia niin, että siinä pääsee ohi kyynelsilmäiset pyöräilijät sekä autoilijat, vaikkakin voi rikkoa jotain tieliikennelakia...
Höpöhöpö. Tämä ei kerro muusta kuin siitä, ettet tiedä, mitä ympärilläsi tapahtuu.Vain Suomessa ollaan näin hanakoita sääntöjen ja lain noudattamisen perään, että heitetään se ns. maalaisjärki romukoppaan ja tulkitaan asioita kuin piru raamattua, sellaiset ihmiset ovat minun mielestä tyhmiä, tahi oikeastaan, tyhmä on liian vähättelevä termi, tampio on parempi.
Niin miksi ei sitten autoa voi laittaa parkkiin yhdelle kymmenestä vapaasta pysäköintipaikasta, tai edes pihan reunaan, heti portaiden viereen? Vai unohditko sopivasti puolet lukemastasi, kun ei muuten olisi päässyt facepalmailemaan?
Juuri noin on varmaan ohjeistettu tekemäänkin. Pienissä kaupoissa ei usein ole, kuin yksi tai kaksi töissä ja lastaussillan ovea ei kukaan kerkeä tulla avaamaan. Yleensä ne paketitkin jaetaan siitä kassoilta, eikä takavarastosta.
Niin miksi ei sitten autoa voi laittaa parkkiin yhdelle kymmenestä vapaasta pysäköintipaikasta, tai edes pihan reunaan, heti portaiden viereen? Vai unohditko sopivasti puolet lukemastasi, kun ei muuten olisi päässyt facepalmailemaan?
Että vilkkaasti liikennöity tie, jolla ei mahdu kaksi autoa kulkemaan vastakkain. Paskapuhetta, mutta uskotaan. Kyllä, auto pysäytetään ajoradalle, jos sellainen on tarjolla. Vaikka paikalla olisi pysäköintikielto, auto pysäytetään silti ajoradalle.
Työmatkalla on vähintään kerran viikossa ajoradalle autokaupan eteen pysäytettynä pitkä traileriauto, koska sillä ei olisi mitään mahdollisuuksia mahtua pihaan. Siitä ei ole mitään haittaa muulle liikenteelle. Sekunnin verran kerran jouduin odottamaan vastaantulijaa ennen ohitusta.
Höpöhöpö. Tämä ei kerro muusta kuin siitä, ettet tiedä, mitä ympärilläsi tapahtuu.
Puhutko nyt tietyistä valtion/kunnan virastoista?Toki ne kaikkein tyhmimmät eivät mielellään sovella (vituikshan se menis) vaan lukevat niitä sääntöjä kuin piru raamattua.
Sanoin, että portaiden vieressä olisi tilaa. Sanoin, että 5 metrin päässä on vapaa parkkipaikka. Koko kaupan piha ylipäätään on n. 10x20 metriä ja siinä harvemmin on yhtään autoa aamuisin. Jätät lukematta ja keksit omiasi. Oikeassa threadissa ollaan.Yleensä kuuluu asiaan ajaa auto aivan oveen eteen, kun on jättämässä tavaraa, että homma hoituu nopeasti. Se kauppa ei ole ainut, mihin se tavaraa vie. Menee turhaa aikaa, jos pitää alkaa parkkipaikkoja metsästämään.
SiitäkinPuhutko nyt tietyistä valtion/kunnan virastoista?![]()
Jep, juuri nämä jakeluautot, jotka kuskaavat tavaroita ympäri kaupunkia ovatkin juuri näitä."Yllättäen" tämäkin ketju on täynnä kusipäitä jotka parkkeeraa miten sattuu, ja sitä pitää sitten perustella sillä että sääntöjä noudattavat ihmiset olisivat muka niitä vaarallisimpia liikenteessä. Kyllä ne vaarallisimmat edelleen on ne säännöistä piittaamattomat, ketkä tuolla paahtaa punaisia päin, eivät noudata väistämissääntöjä, ja kulkevat väylillä millä eivät sääntöjen mukaan saisi kulkea. Tämä täysin siitä riippumatta minkälainen ajoneuvo on alla, jos edes on.
Jep, juuri nämä jakeluautot, jotka kuskaavat tavaroita ympäri kaupunkia ovatkin juuri näitä.
Itseäni osaa ärsyttää, että jotkut mouhot häiritsevät toisten työntekoa.
Suuri( n?) osa ihmisistä tuntuu kuvittelevan joustamisen tarkoittavan sitä, että muut joustavat, jotta minäminäminä pääsisin helpommalla. Se ei ole joustamista.Todella huvittavaa lukea kuinka väitellään asiasta X. Sitten kumpikin osapuoli valitsee henk koht esimerkin ääripäästä joka tukee omaa näkemystään täysin kyvyttömänä olla objektiivinen ja katsoa asiaa toisesta perspektiivistä (okei, ei ehkä päde kaikkiin osallistujiin ja kärjistän hieman).
Säännöt on ohjenuora joiden avulla KAIKKI toivon mukaan kykenee toimimaan sovitulla tavalla joka olisi valtaosalle suotuisa. Säännöt on sitä varten että jos tapahtuu jokin onnettomuus tai riitatilanne se voidaan ratkaista sääntöihin nojaten. On kuitenkin ihan helvetin typerää, siis silkkaa tyhmyyttä, älykkyyden puutetta toimia täysin sääntöjen mukaan joka tilanteessa. Sääntöjä mukaillen, järkevästi soveltaen on ylivoimaisesti paras ja sujuvin tapa toimia. Toki ne kaikkein tyhmimmät eivät mielellään sovella (vituikshan se menis) vaan lukevat niitä sääntöjä kuin piru raamattua. HUOM! Nämä liikenteessä sääntöjä pilkun tarkkaan tulkitsevat ihmiset ovat niitä kaikkein vaarallisimpia.
Hienosti nostat omaa älykkyyden puutetta jalustalle. Luetun ymmärtäminen (tai ymmärtäminen) ylipäätään on luokkaa nolla. Säännöistä piittaamattomuus on tyhmyyttä siinä samassa kuin sääntöjä pilkulleen tulkitseminen. Nämä ovat ne tyhmyyden kaksi ääripäätä. Sääntöjä tulisi pyrkiä noudattamaan ja tarpeen tullen rikkoa niitä sujuvuuden ja TURVALLISUUDEN vuoksi. Ja kuten totesin, niiden tyhmimpien olis syytä noudattaa sääntöjä pilkulleen (niinkuin nämä videoiden sankarit) jotta eivät ajaudu sinne toiseen ääripäähän ja olisivat sitä kautta ehkä vielä vaarallisempia. Sääntöjen tulkitseminen ja niitä joustavalla sekä turvallisella tavalla rikkominen vaatii älykkyyttä, mutta on oikein tehtynä ylivoimaisesti se paras ratkaisu."Yllättäen" tämäkin ketju on täynnä kusipäitä jotka parkkeeraa miten sattuu, ja sitä pitää sitten perustella sillä että sääntöjä noudattavat ihmiset olisivat muka niitä vaarallisimpia liikenteessä. Kyllä ne vaarallisimmat edelleen on ne säännöistä piittaamattomat, ketkä tuolla paahtaa punaisia päin, eivät noudata väistämissääntöjä, ja kulkevat väylillä millä eivät sääntöjen mukaan saisi kulkea. Tämä täysin siitä riippumatta minkälainen ajoneuvo on alla, jos edes on.
Hienosti nostat omaa älykkyyden puutetta jalustalle. Luetun ymmärtäminen (tai ymmärtäminen) ylipäätään on luokkaa nolla. Säännöistä piittaamattomuus on tyhmyyttä siinä samassa kuin sääntöjä pilkulleen tulkitseminen. Nämä ovat ne tyhmyyden kaksi ääripäätä. Sääntöjä tulisi pyrkiä noudattamaan ja tarpeen tullen rikkoa niitä sujuvuuden ja TURVALLISUUDEN vuoksi. Ja kuten totesin, niiden tyhmimpien olis syytä noudattaa sääntöjä pilkulleen (niinkuin nämä videoiden sankarit) jotta eivät ajaudu sinne toiseen ääripäähän ja olisivat sitä kautta ehkä vielä vaarallisempia. Sääntöjen tulkitseminen ja niitä joustavalla sekä turvallisella tavalla rikkominen vaatii älykkyyttä, mutta on oikein tehtynä ylivoimaisesti se paras ratkaisu.
Sanoin, että portaiden vieressä olisi tilaa. Sanoin, että 5 metrin päässä on vapaa parkkipaikka. Koko kaupan piha ylipäätään on n. 10x20 metriä ja siinä harvemmin on yhtään autoa aamuisin. Jätät lukematta ja keksit omiasi. Oikeassa threadissa ollaan.
En omista autoa. Olen kuitenkin joskus ollut tavara-autonkuljettaja vuosia. Kuljen julkisilla, kävellen ja pyörällä. AINA kun rikon sääntöjä tien ylityksissä, tai punaisia päin kävellessä/pyöräillessä pidän huolen ettei kenenkään, etenkään autoilijoiden tarvitse reagoida tekemisiini. En myöskään autoilijoiden sujuvan liikenteen vuoksi paina jalankulkijoiden valoja vaihtuvaksi jos voin sen ylittää turvallisesti päin punaisia, jotta autojen ei tarvitse turhaan pysähtyä valoihin kun olen aikoja sitten mennyt siitä yli. Et edelleenkään tunnu ymmärtävän mitä älykäs sääntöjen rikkominen tarkoittaa. Olet todella kapeakatseinen sen suhten miten sääntöjä voi rikkoa, ja tämä juuri on punainen lippu siitä ettei se hissi välttämättä mene ihan sinne ylimpään kerrokseen, ja tällöin on ehkä syytäkin noudattaa niitä sääntöjä pilkun tarkasti. Siinä mielessä ihan fiksu veto.Taisi kalikka kolahtaa oikeaan osoitteeseen, pitkin helvettiä parkkeeraavaan henkilöön? Et missään vaiheessa puhunut että tyhmimpien olisi syytä tehdä jotain. Haukut täällä sääntöjä noudattavia tienkäyttäjiä tyhmiksi, ja lyön vetoa että samalla aiheutat itse "joustavalla sääntöjentulkinnallasi" tarpeettomia vaaratilanteita. Taidat kuulua niihin kaikista vaarallisimpiin tienkäyttäjiin.
En omista autoa. Olen kuitenkin joskus ollut tavara-autonkuljettaja vuosia. Kuljen julkisilla, kävellen ja pyörällä. AINA kun rikon sääntöjä tien ylityksissä, tai punaisia päin kävellessä/pyöräillessä pidän huolen ettei kenenkään, etenkään autoilijoiden tarvitse reagoida tekemisiini. En myöskään autoilijoiden sujuvan liikenteen vuoksi paina jalankulkijoiden valoja vaihtuvaksi jos voin sen ylittää turvallisesti päin punaisia, jotta autojen ei tarvitse turhaan pysähtyä valoihin kun olen aikoja sitten mennyt siitä yli. Et edelleenkään tunnu ymmärtävän mitä älykäs sääntöjen rikkominen tarkoittaa. Olet todella kapeakatseinen sen suhten miten sääntöjä voi rikkoa, ja tämä juuri on punainen lippu siitä ettei se hissi välttämättä mene ihan sinne ylimpään kerrokseen, ja tällöin on ehkä syytäkin noudattaa niitä sääntöjä pilkun tarkasti. Siinä mielessä ihan fiksu veto.
Töissä keskustassa oli ärsyttävää, kun jakeluautot, isot ja pienet, suhasivat kävelykadulla. Joku valitti sääntö-Suomesta, mutta kyllä sitä vaan on maita joissa kävelykadut on rauhoitettu niille kävelijöille ja vaikka kaupat täydennetään ennen seitsemää aamulla, jos sijaitsevat kävelykadulla.
Ei olla nyt niissä maissa, vaan Suomessa ja Suomessa noudatetaan suomalaisia käytäntöjä.
Se kertoo aivan kaiken tuosta porukasta, jotka valittavat jakeluautojen pysäköinnistä, kun ne valittavat jopa ambulanssien ja poliisiautojen parkkeeraamisesta.
Harvassa kaupassa ketään kuolee kun kuorma sattuu tulemaan 10s myöhemmin sen takia että kuljettaja parkkeeraa kadun reunaan eikä jalkakäytävälle. Tai sama vaikka olisi tuntejakin myöhemmin.
Ei olla nyt niissä maissa, vaan Suomessa ja Suomessa noudatetaan suomalaisia käytäntöjä.
Se kertoo aivan kaiken tuosta porukasta, jotka valittavat jakeluautojen pysäköinnistä, kun ne valittavat jopa ambulanssien ja poliisiautojen parkkeeraamisesta.
Aikataulut kusee. Ne on näillä jakelukuskeilla laskettu todella tarkasti, eikä ole aikaa käyttää parkkipaikan hakuun. Auto oven eteen ja tavarat pois ja seuraavaan paikkaan.
No se on kyynel. Aikataulut pitää mitoittaa niin että hommat pystytään tekemään laillisesti ja kunnolla. Ei kirurgitkaan jätä käsiään pesemättä sen takia että joku on aikatauluttanut leikkaukset pitkin helvettiä. Aikatauluihin vetoaminen on tekosyy, niitä pitää muuttaa jos hommia ei saa laillisesti tehtyä niissä raameissa.
Miksi lähteä toimivaa järjestelyä muuttamaan? Teidän kahden lisäksi ei varmaan kellään muulla ole tuossa ongelmaa.
Juu, me kaksi ollaan ainoat joille on haittaa pitkin vittua parkkeeratuista jakeluautoista.
Eli ei, kyseessä ei todellakaan ole "toimiva järjestely". Jos olisi niin eihän siitä kukaan valittaisi.
Valittajat keksii aina syynsä. Jos ne olisi siellä parkissa, niin kohta joku urputtaisi, että miksi ne siellä vie asiakkaiden parkkitilaa ja kolhii muita autoja...
Jakeluautot on toiminut noin aina, ja tulee toimimaan jatkossakin. Oppikaa elämään asian kanssa, kuten muutkin ihmiset.
Muuttoautot on toinen valituksen aihe. Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne pitäisi pysäköidä yhtään mihinkään muualle kuin siihen oven eteen?Eivät ole aina toimineet noin, eikä tälläkään hetkellä suuri osa jakeluautoista toimi noin. Suuri osa noudattaa tieliikennelakia ja pysäköi autonsa juuri kuten kuuluukin. Sitten on osa joilta löytyy näitä tekosyitä, "aikataulut pakottaa", "kuljetusmatka kasvaa", ym. Nämä kuljettajat on ne, joiden pitää oppia elämään sen asian kanssa että autoa ei saa parkkeerata miten huvittaa.
Meidän muutossa ei muuten pysäköity muuttoautoa jalkakäytävälle, eikä ajoradallekaan, vaan sen toiselle puolelle puiston nurmikentälle. Landella on eri asia kun huoltoajoa mahtuu tekemään oven edestä ja niin tontti on yleensä suunniteltukin.Muuttoautot on toinen valituksen aihe. Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne pitäisi pysäköidä yhtään mihinkään muualle kuin siihen oven eteen?