Tyhmät ihmiset

Olishan se kieltämättä mielenkiintoista muuttaa maitten nimet enemmän vastaamaan sitä yleisempää versiota :D Esim. Saksa olis germaani ja venäjä ryssälä, tai ryssienmaa :rofl:
Toisaalta juuri Saksa onkin hyvä esimerkki, ettei tilanne ole kovin yhdenmukainen muuallakaan. Mikä nyt sitten on se yleinen versio? Ei Saksaa mitenkään kovin yleisesti juuri Germaniaksi kutsuta.

Names of Germany - Wikipedia

Tämä maiden nimien vaihtelevuus kielissä juontaa ajalta kauan ennen suurempaa kansainvälisyyttä ja siihen on yleensä jokin ihan looginen syy. Usein nimi liittyy kunkin kielen vaikutusalueen rajaseudun kansoihin tai alueisiin, ja kauempana siihen, mitä kulttuuria ja kieltä on lainattu. Kovin monella maalla on kaksi tai useampia perusnimiä, joista eri kieliin on väännetty versioita.
 
Eipäs dumata kaikkia pyöräilijöitä! ;)
Ei kyllä mee näillä kummallakaan videon hessulla hissi ihan ylös asti. Ei tiedä itkeäkkö vaiko nauraa.
 
Hahahahaha, ei saatana, alemman videon tyypillä vissiin meinaa itku tulla, ääni väräjää ja muutenkin kuulostaa siltä, että kusisi alleen jos nainen olisi sanonut yhdenkin voimasanan :D

Tuo toisen videon vajari on vielä näköjään itse kuvannut ja pistänyt jakoon tuon onnettoman egoilu yrittelynsä. Ei vissiin tullut mieleen itse videota katsellessa että Voi vittu mä olen nolo, enpä pistäkään tätä jakoon.
 
Näille pyöräteille pysähtyvistä jakeluautoista itkeville pyöräilijöille pitäisi järjestää pari tutustumispäivää jakeluauton kuljettajan työpäivään. Eka päivä mentäisiin kuskin reitin mukaan ja seuraavana päivänä pyöräilijä päättäisi mihin kuorma-auto pysäytetään ja sieltä saisi roudata tavarat liikkeeseen. Tuo voisi hieman avata joidenkin silmiä.
Käväisepäs fillariketjussa ehdottmassa samaa. Minä haen sillä aikaa ämpärillisen popcorneja ja pari olutta. :D
 
"Tukkia" on ehkä väärä sana, jos auton vieressä on kuitenkin hyvin vielä tilaa mennä..
Tuo videolla esiintyvä tyyppi edustaa sitä joukkoa pyöräilijöistä, joille kaikki esteet omalla pyöräreitillä ilmenevät jonkinlaisena henkilökohtaisena loukkauksena ja käytös on sen mukaista. Facebookissa on oma vertaistukiryhmänsä tälle porukalle, jossa voivat taputella toisiaan selkään milloin minkäkin vääryyden bongauksesta. Yhdistävä tekijä on täydellinen kyvyttömyys empatiaan, tiukkapipoisuus, kyvyttömyys kiertää minkäänlaisia esteitä kaksipyöräisillä, sekä sairaalloinen minäminä-asenne.
 
Ei helv.... Tuo koputtelija on kyllä klassikkoainesta. Onko jollain tietoa kuinka paljon Facebookin fillariryhmässä hän on saanut kunnioitusta?
 
Tuolla koputtelijalla on kyllä liian paljon vapaa-aikaa kun jaksaa jatkaa koputtelemista ohiajamisen sijaan.

Skenaario: Koputtelija ajaa autolla kaksikaistaista tietä (vastakkaiset kaistat) kesäillan hämärtyessä. Vastaantuleva auto tekee paniikkihätäväistön vahingossa koputtelijan kaistalle kun peura meinaa hölkätä auton eteen. Koputtelija ei väistä koska se on hänen kaista.

Pieni (huom: pieni) suvaitsevaisuus ja joustavuus liikenteessä ei oman tietämykseni mukaan ole koskaan osoittautunut haitaksi.
 
Tuolla koputtelijalla on kyllä liian paljon vapaa-aikaa kun jaksaa jatkaa koputtelemista ohiajamisen sijaan.

Skenaario: Koputtelija ajaa autolla kaksikaistaista tietä (vastakkaiset kaistat) kesäillan hämärtyessä. Vastaantuleva auto tekee paniikkihätäväistön vahingossa koputtelijan kaistalle kun peura meinaa hölkätä auton eteen. Koputtelija ei väistä koska se on hänen kaista.

Pieni (huom: pieni) suvaitsevaisuus ja joustavuus liikenteessä ei oman tietämykseni mukaan ole koskaan osoittautunut haitaksi.
No joo, kyllähän venäläisissä dashcam-videoissa näkee usein sitä että ei paljon jousteta ja koko maailma pyörii "minän" ympärillä...
 
Näille pyöräteille pysähtyvistä jakeluautoista itkeville pyöräilijöille pitäisi järjestää pari tutustumispäivää jakeluauton kuljettajan työpäivään. Eka päivä mentäisiin kuskin reitin mukaan ja seuraavana päivänä pyöräilijä päättäisi mihin kuorma-auto pysäytetään ja sieltä saisi roudata tavarat liikkeeseen. Tuo voisi hieman avata joidenkin silmiä.
Ohjaa itkusi tienpitäjille ja asiakasyrityksille. Tai vaihda alaa. Se, että työ ois ihan hirveen raskasta lakia noudattamalla ei ole minkäänlainen oikeutus lain rikkomiselle.

Väärä threadi tälle muutenkin, mutta kerron silti. Yksi laiskimmista jakeluautokuskeista parkkeeraa joka kerta erään pikkukaupan portaiden eteen paketteja kaupan noutopisteeseen tuodessaan. 5 metrin päässä nurkan takana olisi se lastauslaituri ja 5 metriä toiseen suuntaan parkkipaikkoja koko pihallinen. Silti pitää estää asiakkaiden kulkeminen kauppaan, ettei vaan joutuisi sitä puolen kilon pahvilaatikkoa kuljettamaan yhtään ylimääräistä askelta.
 
Viimeksi muokattu:
Ohjaa itkusi tienpitäjille ja asiakasyrityksille. Tai vaihda alaa. Se, että työ ois ihan hirveen raskasta lakia noudattamalla ei ole minkäänlainen oikeutus lain rikkomiselle.

Otetaanpa esimerkki eiliseltä, olin lähdössä työmaalta, risteyksestä kaarsi melkoisen iso raskas ajoneuvo jonka lavalla oli iso kuukulkija, kuski pysäytti auton osittain pyörätielle ja osittain autotielle eli varmaan rikkoi lakia niin saatanasti. Olisiko kuskin pitänyt pysäyttää ajoneuvo tielle tukkien koko väylä? Kapea tie ja sen jälkeen ohiajavien autoilijoiden olisi pitänyt kruisailla pyörätien kautta ohi, vai miten esimerkiksi arvon @Antti Alien tekisi tuossa tilanteessa?

Eiköhän tuo ole järkevämpää toimia niin, että siinä pääsee ohi kyynelsilmäiset pyöräilijät sekä autoilijat, vaikkakin voi rikkoa jotain tieliikennelakia...

Vain Suomessa ollaan näin hanakoita sääntöjen ja lain noudattamisen perään, että heitetään se ns. maalaisjärki romukoppaan ja tulkitaan asioita kuin piru raamattua, sellaiset ihmiset ovat minun mielestä tyhmiä, tahi oikeastaan, tyhmä on liian vähättelevä termi, tampio on parempi.
 
Miten muuten pyöräteiden pesu talvenjäljiltä?
Onko se sallittua, tai no tietenkin käsin pestynähän sekin pitäisi suorittaa.
 
Ohjaa itkusi tienpitäjille ja asiakasyrityksille. Tai vaihda alaa. Se, että työ ois ihan hirveen raskasta lakia noudattamalla ei ole minkäänlainen oikeutus lain rikkomiselle.

Väärä threadi tälle muutenkin, mutta kerron silti. Yksi laiskimmista jakeluautokuskeista parkkeeraa joka kerta erään pikkukaupan portaiden eteen paketteja kaupan noutopisteeseen tuodessaan. 5 metrin päässä nurkan takana olisi se lastauslaituri ja 5 metriä toiseen suuntaan parkkipaikkoja koko pihallinen. Silti pitää estää asiakkaiden kulkeminen kauppaan, ettei vaan joutuisi sitä puolen kilon pahvilaatikkoa kuljettamaan yhtään ylimääräistä askelta.

:facepalm:

Juuri noin on varmaan ohjeistettu tekemäänkin. Pienissä kaupoissa ei usein ole, kuin yksi tai kaksi töissä ja lastaussillan ovea ei kukaan kerkeä tulla avaamaan. Yleensä ne paketitkin jaetaan siitä kassoilta, eikä takavarastosta.
 
Otetaanpa esimerkki eiliseltä, olin lähdössä työmaalta, risteyksestä kaarsi melkoisen iso raskas ajoneuvo jonka lavalla oli iso kuukulkija, kuski pysäytti auton osittain pyörätielle ja osittain autotielle eli varmaan rikkoi lakia niin saatanasti. Olisiko kuskin pitänyt pysäyttää ajoneuvo tielle tukkien koko väylä? Kapea tie ja sen jälkeen ohiajavien autoilijoiden olisi pitänyt kruisailla pyörätien kautta ohi, vai miten esimerkiksi arvon @Antti Alien tekisi tuossa tilanteessa?

Eiköhän tuo ole järkevämpää toimia niin, että siinä pääsee ohi kyynelsilmäiset pyöräilijät sekä autoilijat, vaikkakin voi rikkoa jotain tieliikennelakia...
Että vilkkaasti liikennöity tie, jolla ei mahdu kaksi autoa kulkemaan vastakkain. Paskapuhetta, mutta uskotaan. Kyllä, auto pysäytetään ajoradalle, jos sellainen on tarjolla. Vaikka paikalla olisi pysäköintikielto, auto pysäytetään silti ajoradalle.

Työmatkalla on vähintään kerran viikossa ajoradalle autokaupan eteen pysäytettynä pitkä traileriauto, koska sillä ei olisi mitään mahdollisuuksia mahtua pihaan. Siitä ei ole mitään haittaa muulle liikenteelle. Sekunnin verran kerran jouduin odottamaan vastaantulijaa ennen ohitusta.

Vain Suomessa ollaan näin hanakoita sääntöjen ja lain noudattamisen perään, että heitetään se ns. maalaisjärki romukoppaan ja tulkitaan asioita kuin piru raamattua, sellaiset ihmiset ovat minun mielestä tyhmiä, tahi oikeastaan, tyhmä on liian vähättelevä termi, tampio on parempi.
Höpöhöpö. Tämä ei kerro muusta kuin siitä, ettet tiedä, mitä ympärilläsi tapahtuu.
 
:facepalm:

Juuri noin on varmaan ohjeistettu tekemäänkin. Pienissä kaupoissa ei usein ole, kuin yksi tai kaksi töissä ja lastaussillan ovea ei kukaan kerkeä tulla avaamaan. Yleensä ne paketitkin jaetaan siitä kassoilta, eikä takavarastosta.
Niin miksi ei sitten autoa voi laittaa parkkiin yhdelle kymmenestä vapaasta pysäköintipaikasta, tai edes pihan reunaan, heti portaiden viereen? Vai unohditko sopivasti puolet lukemastasi, kun ei muuten olisi päässyt facepalmailemaan?
 
Niin miksi ei sitten autoa voi laittaa parkkiin yhdelle kymmenestä vapaasta pysäköintipaikasta, tai edes pihan reunaan, heti portaiden viereen? Vai unohditko sopivasti puolet lukemastasi, kun ei muuten olisi päässyt facepalmailemaan?

Yleensä kuuluu asiaan ajaa auto aivan oveen eteen, kun on jättämässä tavaraa, että homma hoituu nopeasti. Se kauppa ei ole ainut, mihin se tavaraa vie. Menee turhaa aikaa, jos pitää alkaa parkkipaikkoja metsästämään.
 
Että vilkkaasti liikennöity tie, jolla ei mahdu kaksi autoa kulkemaan vastakkain. Paskapuhetta, mutta uskotaan. Kyllä, auto pysäytetään ajoradalle, jos sellainen on tarjolla. Vaikka paikalla olisi pysäköintikielto, auto pysäytetään silti ajoradalle.

Työmatkalla on vähintään kerran viikossa ajoradalle autokaupan eteen pysäytettynä pitkä traileriauto, koska sillä ei olisi mitään mahdollisuuksia mahtua pihaan. Siitä ei ole mitään haittaa muulle liikenteelle. Sekunnin verran kerran jouduin odottamaan vastaantulijaa ennen ohitusta.


Höpöhöpö. Tämä ei kerro muusta kuin siitä, ettet tiedä, mitä ympärilläsi tapahtuu.

En sanonut että vilkkaasti liikennöity tie, mutta ei se mikään älyttömän leveä ole, toisessa laidassa autoja parkissa, omani oli myös, osittain siellä pientareella. Sellainen pienehkö sivutie mitä näkee monissakin paikoissa.

Eli kun ja jos se auto lyö itsensä parkkiin siihen ajoradalle, laittaa tukijalat ympärilleen ja lähtee nostamaan, niin haluaisinpa nähdä miten siinä kuljetaan ohi autolla. Ja joo, se piti nostaa koska työmaa oli jo laittanut kaikki portit säppiin.

Sääntö-Suomi <3

edit: Ainiin, varmaan sekin on jonkin mielestä väärin, että autoja on parkkeerattu niin ettei kaikki renkaat ole asfaltilla, nurtsit menee pilalle jne.
 
Todella huvittavaa lukea kuinka väitellään asiasta X. Sitten kumpikin osapuoli valitsee henk koht esimerkin ääripäästä joka tukee omaa näkemystään täysin kyvyttömänä olla objektiivinen ja katsoa asiaa toisesta perspektiivistä (okei, ei ehkä päde kaikkiin osallistujiin ja kärjistän hieman).

Säännöt on ohjenuora joiden avulla KAIKKI toivon mukaan kykenee toimimaan sovitulla tavalla joka olisi valtaosalle suotuisa. Säännöt on sitä varten että jos tapahtuu jokin onnettomuus tai riitatilanne se voidaan ratkaista sääntöihin nojaten. On kuitenkin ihan helvetin typerää, siis silkkaa tyhmyyttä, älykkyyden puutetta toimia täysin sääntöjen mukaan joka tilanteessa. Sääntöjä mukaillen, järkevästi soveltaen on ylivoimaisesti paras ja sujuvin tapa toimia. Toki ne kaikkein tyhmimmät eivät mielellään sovella (vituikshan se menis) vaan lukevat niitä sääntöjä kuin piru raamattua. HUOM! Nämä liikenteessä sääntöjä pilkun tarkkaan tulkitsevat ihmiset ovat niitä kaikkein vaarallisimpia.
 
Yleensä kuuluu asiaan ajaa auto aivan oveen eteen, kun on jättämässä tavaraa, että homma hoituu nopeasti. Se kauppa ei ole ainut, mihin se tavaraa vie. Menee turhaa aikaa, jos pitää alkaa parkkipaikkoja metsästämään.
Sanoin, että portaiden vieressä olisi tilaa. Sanoin, että 5 metrin päässä on vapaa parkkipaikka. Koko kaupan piha ylipäätään on n. 10x20 metriä ja siinä harvemmin on yhtään autoa aamuisin. Jätät lukematta ja keksit omiasi. Oikeassa threadissa ollaan.
 
"Yllättäen" tämäkin ketju on täynnä kusipäitä jotka parkkeeraa miten sattuu, ja sitä pitää sitten perustella sillä että sääntöjä noudattavat ihmiset olisivat muka niitä vaarallisimpia liikenteessä. Kyllä ne vaarallisimmat edelleen on ne säännöistä piittaamattomat, ketkä tuolla paahtaa punaisia päin, eivät noudata väistämissääntöjä, ja kulkevat väylillä millä eivät sääntöjen mukaan saisi kulkea. Tämä täysin siitä riippumatta minkälainen ajoneuvo on alla, jos edes on.
 
"Yllättäen" tämäkin ketju on täynnä kusipäitä jotka parkkeeraa miten sattuu, ja sitä pitää sitten perustella sillä että sääntöjä noudattavat ihmiset olisivat muka niitä vaarallisimpia liikenteessä. Kyllä ne vaarallisimmat edelleen on ne säännöistä piittaamattomat, ketkä tuolla paahtaa punaisia päin, eivät noudata väistämissääntöjä, ja kulkevat väylillä millä eivät sääntöjen mukaan saisi kulkea. Tämä täysin siitä riippumatta minkälainen ajoneuvo on alla, jos edes on.
Jep, juuri nämä jakeluautot, jotka kuskaavat tavaroita ympäri kaupunkia ovatkin juuri näitä.

Itseäni osaa ärsyttää, että jotkut mouhot häiritsevät toisten työntekoa.
 
Jep, juuri nämä jakeluautot, jotka kuskaavat tavaroita ympäri kaupunkia ovatkin juuri näitä.

Itseäni osaa ärsyttää, että jotkut mouhot häiritsevät toisten työntekoa.

Töissä keskustassa oli ärsyttävää, kun jakeluautot, isot ja pienet, suhasivat kävelykadulla. Joku valitti sääntö-Suomesta, mutta kyllä sitä vaan on maita joissa kävelykadut on rauhoitettu niille kävelijöille ja vaikka kaupat täydennetään ennen seitsemää aamulla, jos sijaitsevat kävelykadulla.
 
Todella huvittavaa lukea kuinka väitellään asiasta X. Sitten kumpikin osapuoli valitsee henk koht esimerkin ääripäästä joka tukee omaa näkemystään täysin kyvyttömänä olla objektiivinen ja katsoa asiaa toisesta perspektiivistä (okei, ei ehkä päde kaikkiin osallistujiin ja kärjistän hieman).

Säännöt on ohjenuora joiden avulla KAIKKI toivon mukaan kykenee toimimaan sovitulla tavalla joka olisi valtaosalle suotuisa. Säännöt on sitä varten että jos tapahtuu jokin onnettomuus tai riitatilanne se voidaan ratkaista sääntöihin nojaten. On kuitenkin ihan helvetin typerää, siis silkkaa tyhmyyttä, älykkyyden puutetta toimia täysin sääntöjen mukaan joka tilanteessa. Sääntöjä mukaillen, järkevästi soveltaen on ylivoimaisesti paras ja sujuvin tapa toimia. Toki ne kaikkein tyhmimmät eivät mielellään sovella (vituikshan se menis) vaan lukevat niitä sääntöjä kuin piru raamattua. HUOM! Nämä liikenteessä sääntöjä pilkun tarkkaan tulkitsevat ihmiset ovat niitä kaikkein vaarallisimpia.
Suuri( n?) osa ihmisistä tuntuu kuvittelevan joustamisen tarkoittavan sitä, että muut joustavat, jotta minäminäminä pääsisin helpommalla. Se ei ole joustamista.

Muita esimerkkejä silkasta tyhmyydestä johtuvasta parkkeeraamisesta mihin sattuu:

- Kauppakeskuksen oven edusta, joka on kävelykatua. Kävelykadusta on erotettu moottoripyörille pysäköintipaikka ja edempänä parin kymmenen metrin päässä on ihan oikeitakin parkkipaikkoja. Pysäköintipaikkojen vieressä seinän vierustalla on vielä jalkakäytävä. Jakeluauton saisi siis pysäyttää aivan oven eteen, pysäköintilevennykselle. Kuskien valinnat osuvat kuitenkin lähes poikkeuksetta moottoripyöräparkkiin, keskelle jalkakäytävää tai keskelle pihakatua, suosituimmuusjärjestyksessä.

- Töimiähet menossa pienen työkalulaukun kanssa viereiseen rakennukseen. Vieressä (siis aivan vieressä, kunhan olisi vain siirtänyt auton samaan kohtaan, mutta ajoradalle) olisi ollut parkkipaikka, mutta sankarit jättivät autonsa puoliksi pyörätielle ja puoliksi jalkakäytävälle.

- Pakettiauto, kuskilla ei mitään kantamuksia. Parkkeerasi keskelle pyörätietä niin, että jouduin kiertämään nurmikon kautta. Vaihtoehtoisia pysäyttämispaikkoja olisi ollut: kyseisen firman oma parkkipaikka 20 metrin päässä, viereinen ajorata, jolla on pysäköintikielto (eli sille saa pysäyttää autonsa), tai vaikka ovelle johtavan jalkakäytävän hiekkareunus, joka olisi maastopysäköintiä, muttei yhtään sen laittomampaa kuin keskelle pyörätietä jättäminen, eikä olisi haitannut ketään.

Kysd ei ole mistään sujuvasta toiminnasta vähän säännöistä joustamalla, vaan syvään juurtuneesta kuvitelmasta, että auto pitää parkkeetata mihin tahansa muualle kuin ajoradan reunaan, ettei vaan häiritse muita autoilijoita.
 
"Yllättäen" tämäkin ketju on täynnä kusipäitä jotka parkkeeraa miten sattuu, ja sitä pitää sitten perustella sillä että sääntöjä noudattavat ihmiset olisivat muka niitä vaarallisimpia liikenteessä. Kyllä ne vaarallisimmat edelleen on ne säännöistä piittaamattomat, ketkä tuolla paahtaa punaisia päin, eivät noudata väistämissääntöjä, ja kulkevat väylillä millä eivät sääntöjen mukaan saisi kulkea. Tämä täysin siitä riippumatta minkälainen ajoneuvo on alla, jos edes on.
Hienosti nostat omaa älykkyyden puutetta jalustalle. Luetun ymmärtäminen (tai ymmärtäminen) ylipäätään on luokkaa nolla. Säännöistä piittaamattomuus on tyhmyyttä siinä samassa kuin sääntöjä pilkulleen tulkitseminen. Nämä ovat ne tyhmyyden kaksi ääripäätä. Sääntöjä tulisi pyrkiä noudattamaan ja tarpeen tullen rikkoa niitä sujuvuuden ja TURVALLISUUDEN vuoksi. Ja kuten totesin, niiden tyhmimpien olis syytä noudattaa sääntöjä pilkulleen (niinkuin nämä videoiden sankarit) jotta eivät ajaudu sinne toiseen ääripäähän ja olisivat sitä kautta ehkä vielä vaarallisempia. Sääntöjen tulkitseminen ja niitä joustavalla sekä turvallisella tavalla rikkominen vaatii älykkyyttä, mutta on oikein tehtynä ylivoimaisesti se paras ratkaisu.
 
Kaveri tilasi jostain Kiinan kaupasta kasan roinaa ja maksoi tilisiirrolla, koska "PayPal ottaa välistä rahaa". Ei millään uskonut, että nettikaupassa myyjälle menee ne kustannukset.
Yllätys yllätys, tavarat ei koskaan tulleet perille ja myyjää ei paljon napannut vastailla, kun oli rahatkin jo saanut.
 
Hienosti nostat omaa älykkyyden puutetta jalustalle. Luetun ymmärtäminen (tai ymmärtäminen) ylipäätään on luokkaa nolla. Säännöistä piittaamattomuus on tyhmyyttä siinä samassa kuin sääntöjä pilkulleen tulkitseminen. Nämä ovat ne tyhmyyden kaksi ääripäätä. Sääntöjä tulisi pyrkiä noudattamaan ja tarpeen tullen rikkoa niitä sujuvuuden ja TURVALLISUUDEN vuoksi. Ja kuten totesin, niiden tyhmimpien olis syytä noudattaa sääntöjä pilkulleen (niinkuin nämä videoiden sankarit) jotta eivät ajaudu sinne toiseen ääripäähän ja olisivat sitä kautta ehkä vielä vaarallisempia. Sääntöjen tulkitseminen ja niitä joustavalla sekä turvallisella tavalla rikkominen vaatii älykkyyttä, mutta on oikein tehtynä ylivoimaisesti se paras ratkaisu.

Taisi kalikka kolahtaa oikeaan osoitteeseen, pitkin helvettiä parkkeeraavaan henkilöön? Et missään vaiheessa puhunut että tyhmimpien olisi syytä tehdä jotain. Haukut täällä sääntöjä noudattavia tienkäyttäjiä tyhmiksi, ja lyön vetoa että samalla aiheutat itse "joustavalla sääntöjentulkinnallasi" tarpeettomia vaaratilanteita. Taidat kuulua niihin kaikista vaarallisimpiin tienkäyttäjiin.
 
Viimeksi muokattu:
Sanoin, että portaiden vieressä olisi tilaa. Sanoin, että 5 metrin päässä on vapaa parkkipaikka. Koko kaupan piha ylipäätään on n. 10x20 metriä ja siinä harvemmin on yhtään autoa aamuisin. Jätät lukematta ja keksit omiasi. Oikeassa threadissa ollaan.

Otapa ensikerralla kuva tilanteesta, niin voidaan porukalla ihmetellä. Kuvailemasi tyyli nyt on yleinen tapa, jota varmaan 99% jakelukuskeista noudattaa.
 
Taisi kalikka kolahtaa oikeaan osoitteeseen, pitkin helvettiä parkkeeraavaan henkilöön? Et missään vaiheessa puhunut että tyhmimpien olisi syytä tehdä jotain. Haukut täällä sääntöjä noudattavia tienkäyttäjiä tyhmiksi, ja lyön vetoa että samalla aiheutat itse "joustavalla sääntöjentulkinnallasi" tarpeettomia vaaratilanteita. Taidat kuulua niihin kaikista vaarallisimpiin tienkäyttäjiin.
En omista autoa. Olen kuitenkin joskus ollut tavara-autonkuljettaja vuosia. Kuljen julkisilla, kävellen ja pyörällä. AINA kun rikon sääntöjä tien ylityksissä, tai punaisia päin kävellessä/pyöräillessä pidän huolen ettei kenenkään, etenkään autoilijoiden tarvitse reagoida tekemisiini. En myöskään autoilijoiden sujuvan liikenteen vuoksi paina jalankulkijoiden valoja vaihtuvaksi jos voin sen ylittää turvallisesti päin punaisia, jotta autojen ei tarvitse turhaan pysähtyä valoihin kun olen aikoja sitten mennyt siitä yli. Et edelleenkään tunnu ymmärtävän mitä älykäs sääntöjen rikkominen tarkoittaa. Olet todella kapeakatseinen sen suhten miten sääntöjä voi rikkoa, ja tämä juuri on punainen lippu siitä ettei se hissi välttämättä mene ihan sinne ylimpään kerrokseen, ja tällöin on ehkä syytäkin noudattaa niitä sääntöjä pilkun tarkasti. Siinä mielessä ihan fiksu veto.
 
En omista autoa. Olen kuitenkin joskus ollut tavara-autonkuljettaja vuosia. Kuljen julkisilla, kävellen ja pyörällä. AINA kun rikon sääntöjä tien ylityksissä, tai punaisia päin kävellessä/pyöräillessä pidän huolen ettei kenenkään, etenkään autoilijoiden tarvitse reagoida tekemisiini. En myöskään autoilijoiden sujuvan liikenteen vuoksi paina jalankulkijoiden valoja vaihtuvaksi jos voin sen ylittää turvallisesti päin punaisia, jotta autojen ei tarvitse turhaan pysähtyä valoihin kun olen aikoja sitten mennyt siitä yli. Et edelleenkään tunnu ymmärtävän mitä älykäs sääntöjen rikkominen tarkoittaa. Olet todella kapeakatseinen sen suhten miten sääntöjä voi rikkoa, ja tämä juuri on punainen lippu siitä ettei se hissi välttämättä mene ihan sinne ylimpään kerrokseen, ja tällöin on ehkä syytäkin noudattaa niitä sääntöjä pilkun tarkasti. Siinä mielessä ihan fiksu veto.

Hohhoijakkaa. Niele nyt vaan se tosiasia että väitteesi "HUOM! Nämä liikenteessä sääntöjä pilkun tarkkaan tulkitsevat ihmiset ovat niitä kaikkein vaarallisimpia." on ihan silkkaa paskapuhetta. Se että joku noudattaa vaikkapa punaisia valoja pilkuntarkasti, on paljon vähemmän vaarallista kuin se että joku ei niitä noudata. Nämä sääntöjä mukamas joustavasti noudattamattajättävät on niitä pahimpia minäminäminä-tyyppejä, joita suurinta osaa ei tunnu vittuakaan kiinnostavan sujuva liikenne tai muiden turvallisuus. Niitä sääntöjä tunnutaan rikkovan aina kun se vaan itselle tuntuu jotain etua tuovan. Ja yleensä etu on luokkaa että pääset seuraaviin valoihin odottamaan vähän pidemmäksi aikaa. Tässä alkuperäisessä tapauksessa etu oli että kuorman pääsee purkamaan 5m lähempänä kauppaa, "hurraa".
 
Töissä keskustassa oli ärsyttävää, kun jakeluautot, isot ja pienet, suhasivat kävelykadulla. Joku valitti sääntö-Suomesta, mutta kyllä sitä vaan on maita joissa kävelykadut on rauhoitettu niille kävelijöille ja vaikka kaupat täydennetään ennen seitsemää aamulla, jos sijaitsevat kävelykadulla.

Ei olla nyt niissä maissa, vaan Suomessa ja Suomessa noudatetaan suomalaisia käytäntöjä.

Se kertoo aivan kaiken tuosta porukasta, jotka valittavat jakeluautojen pysäköinnistä, kun ne valittavat jopa ambulanssien ja poliisiautojen parkkeeraamisesta.
 
Ei olla nyt niissä maissa, vaan Suomessa ja Suomessa noudatetaan suomalaisia käytäntöjä.

Se kertoo aivan kaiken tuosta porukasta, jotka valittavat jakeluautojen pysäköinnistä, kun ne valittavat jopa ambulanssien ja poliisiautojen parkkeeraamisesta.

Aika vähissä taitaa olla poliisiautoista ja ambulansseista valittajat? Vaikka niitäkin tietenkin varmasti löytyy, lienevät sitä samaa minäminäminä-porukkaa jotka tuolla paahtaa sääntöjenvastaisesti liikenteessäkin.

Useimmiten kuitenkin "hieman" eri kiireellisyysluokasta kyse ambulansseilla ja poliisiautoilla kuin jakeluautoilla. Harvassa kaupassa ketään kuolee kun kuorma sattuu tulemaan 10s myöhemmin sen takia että kuljettaja parkkeeraa kadun reunaan eikä jalkakäytävälle. Tai sama vaikka olisi tuntejakin myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Harvassa kaupassa ketään kuolee kun kuorma sattuu tulemaan 10s myöhemmin sen takia että kuljettaja parkkeeraa kadun reunaan eikä jalkakäytävälle. Tai sama vaikka olisi tuntejakin myöhemmin.

Aikataulut kusee. Ne on näillä jakelukuskeilla laskettu todella tarkasti, eikä ole aikaa käyttää parkkipaikan hakuun. Auto oven eteen ja tavarat pois ja seuraavaan paikkaan.
 
Ei olla nyt niissä maissa, vaan Suomessa ja Suomessa noudatetaan suomalaisia käytäntöjä.

Se kertoo aivan kaiken tuosta porukasta, jotka valittavat jakeluautojen pysäköinnistä, kun ne valittavat jopa ambulanssien ja poliisiautojen parkkeeraamisesta.

Tuossa yllä valitettiin, että vain Suomessa ollaan näin hanakoita noudattamaan sääntöjä. Eli lopettaisi valittamisen, ja noudattaisi suomalaisia käytäntöjä?

Ei, useimmat ihmiset joita ärsyttää autot ja autoilu kävelytiellä eivät valita poliisiautoista tai ambulansseista kyseisillä paikoilla. Molempia tuollakin näkyi, mutta ei ärsyttänyt minua, eikä työkavereita.
 
Aikataulut kusee. Ne on näillä jakelukuskeilla laskettu todella tarkasti, eikä ole aikaa käyttää parkkipaikan hakuun. Auto oven eteen ja tavarat pois ja seuraavaan paikkaan.

No se on kyynel. Aikataulut pitää mitoittaa niin että hommat pystytään tekemään laillisesti ja kunnolla. Ei kirurgitkaan jätä käsiään pesemättä sen takia että joku on aikatauluttanut leikkaukset pitkin helvettiä. Aikatauluihin vetoaminen on tekosyy, niitä pitää muuttaa jos hommia ei saa laillisesti tehtyä niissä raameissa.
 
No se on kyynel. Aikataulut pitää mitoittaa niin että hommat pystytään tekemään laillisesti ja kunnolla. Ei kirurgitkaan jätä käsiään pesemättä sen takia että joku on aikatauluttanut leikkaukset pitkin helvettiä. Aikatauluihin vetoaminen on tekosyy, niitä pitää muuttaa jos hommia ei saa laillisesti tehtyä niissä raameissa.

Miksi lähteä toimivaa järjestelyä muuttamaan? Teidän kahden lisäksi ei varmaan kellään muulla ole tuossa ongelmaa.
 
Miksi lähteä toimivaa järjestelyä muuttamaan? Teidän kahden lisäksi ei varmaan kellään muulla ole tuossa ongelmaa.

Juu, me kaksi ollaan ainoat joille on haittaa pitkin vittua parkkeeratuista jakeluautoista. :tup::facepalm:

Eli ei, kyseessä ei todellakaan ole "toimiva järjestely". Jos olisi niin eihän siitä kukaan valittaisi.
 
Juu, me kaksi ollaan ainoat joille on haittaa pitkin vittua parkkeeratuista jakeluautoista. :tup::facepalm:

Eli ei, kyseessä ei todellakaan ole "toimiva järjestely". Jos olisi niin eihän siitä kukaan valittaisi.

Valittajat keksii aina syynsä. Jos ne olisi siellä parkissa, niin kohta joku urputtaisi, että miksi ne siellä vie asiakkaiden parkkitilaa ja kolhii muita autoja...

Jakeluautot on toiminut noin aina, ja tulee toimimaan jatkossakin. Oppikaa elämään asian kanssa, kuten muutkin ihmiset.
 
Valittajat keksii aina syynsä. Jos ne olisi siellä parkissa, niin kohta joku urputtaisi, että miksi ne siellä vie asiakkaiden parkkitilaa ja kolhii muita autoja...

Jakeluautot on toiminut noin aina, ja tulee toimimaan jatkossakin. Oppikaa elämään asian kanssa, kuten muutkin ihmiset.

Eivät ole aina toimineet noin, eikä tälläkään hetkellä suuri osa jakeluautoista toimi noin. Suuri osa noudattaa tieliikennelakia ja pysäköi autonsa juuri kuten kuuluukin. Sitten on osa joilta löytyy näitä tekosyitä, "aikataulut pakottaa", "kuljetusmatka kasvaa", ym. Nämä kuljettajat on ne, joiden pitää oppia elämään sen asian kanssa että autoa ei saa parkkeerata miten huvittaa.
 
Eivät ole aina toimineet noin, eikä tälläkään hetkellä suuri osa jakeluautoista toimi noin. Suuri osa noudattaa tieliikennelakia ja pysäköi autonsa juuri kuten kuuluukin. Sitten on osa joilta löytyy näitä tekosyitä, "aikataulut pakottaa", "kuljetusmatka kasvaa", ym. Nämä kuljettajat on ne, joiden pitää oppia elämään sen asian kanssa että autoa ei saa parkkeerata miten huvittaa.
Muuttoautot on toinen valituksen aihe. Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne pitäisi pysäköidä yhtään mihinkään muualle kuin siihen oven eteen?
 
Muuttoautot on toinen valituksen aihe. Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne pitäisi pysäköidä yhtään mihinkään muualle kuin siihen oven eteen?
Meidän muutossa ei muuten pysäköity muuttoautoa jalkakäytävälle, eikä ajoradallekaan, vaan sen toiselle puolelle puiston nurmikentälle. Landella on eri asia kun huoltoajoa mahtuu tekemään oven edestä ja niin tontti on yleensä suunniteltukin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 748
Viestejä
4 872 079
Jäsenet
78 701
Uusin jäsen
MildlyToxicPony

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom