Tuo on lain suhteen vähän villi länsi tarkempien säädöksien puuttuessa, itse säädettävät rajoittimet ovat laillisia kunhan niitä ei voi rukata lennosta. Esim. mopo ei ole viritetty jos rajoittimen poistaminen vaatii jakaria ja joitain tapauksia on ollut näistä "nopeammista" sähköpyöristä, joista voi näytön kautta vaihtaa lainmukaisen vain avustavan moodin ja kaasukahvalla toimivan moodin välillä, ja lopputulemana on ollut, että laitteet ovat lähtökohtaisesti laillisia kunhan vain käyttää oikeata moodia oikeassa paikassa. Yhtä helppoa on rukata puhelimesta tuota rajoitinta, joten eiköhän sekin ole hyväksytty rajoitustapa.Täyttääkö toi itse säädettävä nopeusrajoitus rakenteellisen maksiminopeuden määritelmän? Ihan siis mielenkiinnosta, kun ajattelin itse niin että se ei riittäisi.
Ratkaisuna tuohon säädösten puutteeseen (sekä valvonnan mahdottomuuteen) on ihan vain se, että muille ei saa aiheuttaa haittaa (jalkakäytävällä mennään jalankulkijoiden nopeutta jne.) ja itse on vastuussa toheloinnistaan sekä väärien asetusten käytöstä, mikä on raitistavan tervejärkinen lähestymistapa ainaisiin pilkkua viilaaviin lakeihin verrattuna. Laki (ja käytäntö) tosin elää aika nopeasti näiden suhteen, joku viisaampi saa kertoa jos niihin on tullut joitain muutoksia.