Tyhmät ihmiset

Sama mielessä täällä, normaalisti henkilöauton renkaat lähtee kiinakopiomakitalla nätisti. Aluvanteet ja 110Nm kireys.

Alkutalvesta laitatin "uudet" nastakumit alle ja nyt kun pirssi ei saanut kuin kuukauden jatkoaikaa niin alustajumpalle rupesin.
Ei irronnut rengas ilman metrin jatkoa.

Noh, se mainittu kiinanmakita on kai jo viitisen vuotta päryytelty niin alkaa sisukset pehmenemään kun ei meinaa enää mihinkään isompaan pystyä.
Sen kanssa on sentään tehty renkaanvaihdot, vaihdettu jousia/iskareita yms pientä Focukseen, Fiestaan ja yhteen Astraankin.

Sainpa sitten kokeeksi aitoa turkoosia konetta, DTW300 ja DTW700. Sepä olikin nätti testata kuinka se mutteri lentää kunnon koneella!

Vaan eipä lentänyt!!! Tuo DTW700 antaa sen tuhannen nyyttonia avaussuuntaan niin silti sai useamman sekunnin rallattaa että löystyi.
Nähtävästi tuommoinen kartiomutteri puree ihan kunnolla kiinni kun isolla koneella paukuttaa.
Peltivannehan saattaa jousivoimalla saada kiinnikkeensä juntturaan vaikka olisi momenttiin alunperin laitettukin. Koneille hyviä happotestejä nämä rengashommat!

Muutoin kyllä tuo isompi Makita oli varsin käteensopiva, mutta saattaapa olla että pienempi on parempi.
Ei taida Fiestan salaisimpiin sopukoihin tuo isompi mahtua ja isomman koneen jatkovarsiin häviää se voimaetu sitten.

Taidan sille asentajalle hakea lahjaksi momentti tms -sauvan :cool:

edit voortia, makitaa ja ååppelia, oikeassa ketjussa ollaan!!! :lol:
Kerran vein Mersun Veholle jarrupalojen vaihtoon. Tuli tyyppi huoltohallista kysyy: "millä vitulla nää vanteet on väännetty kiinni?" Vastaukseni: "Ihan teillä kiinnitetty". No sit se nauro, kyl me ne irti saadaan

Trump on sen verran tyhmä että ei edes ymmärrä hautajaisetikettiä.

Paavi.png

Ei ole edes tumma. Kuvassa vähän taaempana miehellä on tummansininen puku. Trump näyttää kun olisi juhliin menossa ja tosiaan takki auki.

Juurikin tämä. Myös asiantuntijan mielipide kertoo seuraavaa:
"
Tapakouluttaja Helena Valonen pitää valintaa arkisena.

– Hän on siellä arkiasussa, juhlissa, Valonen toteaa.

Valonen uskoo, ettei Trump välitä säännöistä, vaan haluaa ilmentää itseään asuvalinnallaan.

– Ei hän välitä mistään säännöistä.

– Tällaiset ihmiset hämmästyttävät ja raivaavat tietä uudelle, mutta mitä se uusi on, sitä ei tiedetä

"

Mutta toki kohta joku tulee internetissä hankitulla pätevyydellä kertomaan miten hänen mielipiteensä on oikea ja tapakouluttaja ei asiasta mitään tiedä koska eihän heidän työnsä ole kuin kouluttaa esim. valtionpäämiehiä ja muita oikeaan pukeutumiseen sekä etikettiin...

Je
Ei ole edes tumma. Kuvassa vähän taaempana miehellä on tummansininen puku. Trump näyttää kun olisi juhliin menossa ja tosiaan takki auki.
Jenkeillä toi pukukoodi on vähän erilainen mutta väristä en tiedä. Ootteko kiinnittänyt huomiota niihin liian lyhyisiin puvun lahkeisiin mitkä niillä aina on? Avoin takki sopii kuin nakutettu niiden kanssa :)

Kuski jonka takana on aina jono, mutta edessä tyhjää. Eikä mikään lamppu syty.
Mikä lamppu pitäisi syttyä? 30 kilometrin matkalla tehtaaseen ei paljoa minuutti tai kaksi kiinnosta. Sama se on ajaa itse rekkavauhtia, kuin ajaa rekka kiinni ja ajaa sen perässä. Sitä paitsi henkilöauto on paljon helpompi ohittaa kuin ajoneuvoyhdistelmä, niin vaikea uskoa sitä ulinan määrää.

Mikä lamppu pitäisi syttyä? 30 kilometrin matkalla tehtaaseen ei paljoa minuutti tai kaksi kiinnosta. Sama se on ajaa itse rekkavauhtia, kuin ajaa rekka kiinni ja ajaa sen perässä. Sitä paitsi henkilöauto on paljon helpompi ohittaa kuin ajoneuvoyhdistelmä, niin vaikea uskoa sitä ulinan määrää.
Hymy huulilla ajelet ja joku lähtee ohittamaan. Yllättäen nostat nopeuttasi ja hymysi muuttuu vaivautuneeksi irvistykseksi, koska ohittaja kumminkin vie tuon ohituksen loppuun. Kaltaisiasi on liian paljon.

Eilen just 300+ km ajaneena alitehosella autolla. Miksi satasen alueella ajetaan 95 tai jopa alle. (GPS) En ymmärrä.
+1

Mulla tuli tiellä ikiluuppi muutama viikko sitten. Ajoin tietä jossa nopeusrajoitus sata. Ajoin mittarin mukaan 105. Ohitin hitaamman pakun joka ajoi jotain 90-95 (mun mittarinopeuteen suhteutettuna). Hetken päästä nopeus vaihtui 80, hiljensin kun en halua sakkoja ja ajoin mitarin mukaan 85. Eikö se paku sitten kohta ollut perseessä ja ajoi ohi! Nopeus vaihtui sataseen ja paku ajoi edelleen siinä edessä 90-95. Pakkohan se oli ohittaa uudestaan.

Näitä vastaavia fixed 9x kuskeja ollut useasti ennenkin mutta harvemmin vetävät sitten vielä ohikin kasikympin alueella.

Je
Jenkeillä toi pukukoodi on vähän erilainen mutta väristä en tiedä. Ootteko kiinnittänyt huomiota niihin liian lyhyisiin puvun lahkeisiin mitkä niillä aina on? Avoin takki sopii kuin nakutettu niiden kanssa :)
Se johtuu slim fit muotipuvuista.

Jos lahje olisi löysempi se voisi olla vähän pidempi ja laskostua kauniisti kengän päälle. Kattokaa vaikka kun Stubb tai joku muu pitkä hoikka poliitikko istuu telkkarissa niin lahje on niin lyhyt että näkyy sukka kokonaan ja vähän ihoakin. Jos on vielä joku sohva tai sen mallinen tuoli jossa takamus etureunaa alempana näyttää lahje vielä lyhyemmältä ja dorkalta.

Ja suomalaisten demarien puvuntakissa on järjestäen hihat liian pitkät, ei jakseta lyhennyttää.

Sen puvun ei tarvitse olla musta vaan tumma. Aika tummalta näyttää. Kravatti ehkä ei tarpeeksi tumma mutta vaikea sanoa, koska aurinko paistaa siihen.
Tuo puku ei oo kyllä tumma. Eikä kravatti varsinkaan. Iäkkäät autokauppiaat pitää tuollaisia töissä, ei mikään hautajaisasu.

Noita tauluja joissa oikea ajonopeus ilmeni oli aikaisemmin, niitä sais olla vielä ja paljon. Moni tuijottaa sitä mittaristoa kuin raamattua, jos näyttää 100 niin silloin kai sitä ajetaan 100:aa. Ei ole kukaan oikaisemassa noita mittarivirheitä. Muutenkin hyviä sijoituksia vaikka just ennen kameraa, mut vähemmän välähdyksiä kai tietää vähemmän fyrkkaa

Viimeksi muokattu:
Se johtuu slim fit muotipuvuista.

Jos lahje olisi löysempi se voisi olla vähän pidempi ja laskostua kauniisti kengän päälle. Kattokaa vaikka kun Stubb tai joku muu pitkä hoikka poliitikko istuu telkkarissa niin lahje on niin lyhyt että näkyy sukka kokonaan ja vähän ihoakin. Jos on vielä joku sohva tai sen mallinen tuoli jossa takamus etureunaa alempana näyttää lahje vielä lyhyemmältä ja dorkalta.

Ja suomalaisten demarien puvuntakissa on järjestäen hihat liian pitkät, ei jakseta lyhennyttää.
Jenkeillä oli tota lyhyttä lahjetta muistaakseni 70-90 luvullakin js nilkka näkyi kävellessä leveämmästäkin lahkeesta reilusti. Taidat olla oikeassa tuosta slim fit mallista.

Noita tauluja joissa oikea ajonopeus ilmeni oli aikaisemmin, niitä sais olla vielä ja paljon. Moni tuijottaa sitä mittaristoa kuin raamattua, jos näyttää 100 niin silloin kai sitä ajetaan 100:aa. Ei ole kukaan oikaisemassa noita mittarivirheitä. Muutenkin hyviä sijoituksia vaikka just ennen kameraa, mut vähemmän välähdyksiä kai tietää vähemmän fyrkkaa
Nykyään alkaa onneksi autojen mittarivirheet olla aika minimaalisia verrattuna vanhempiin kalustoihin. Omasta tarkistin gps:llä ja oli kaikki 1kmh.

Hymy huulilla ajelet ja joku lähtee ohittamaan. Yllättäen nostat nopeuttasi ja hymysi muuttuu vaivautuneeksi irvistykseksi, koska ohittaja kumminkin vie tuon ohituksen loppuun. Kaltaisiasi on liian paljon.
Vakkari päällä, miksi kiihdyttäisin? Ei mua kiinnosta kiusata tai aiheuttaa vaaratilanteita jos jollain on niin vitun kiirre, että pitää ohittaa ja *säästää* 2 minuuttia.

Yksi syy tuohon tasan 100 mittarissa ajamiseen on nykyinen sakotuskäytäntö. Ennen kun poliisin piti pysäyttää jokainen ja kirjoittaa samantien sakko oli aika turvallista ajaa nopeusrajoitus +10%. Nykyään noi hoidetaan kamera-autoilla ja pienestäkin ylinopeudesta tulee lappu perässä. Tähän vielä yhdistetään mittarivirheiden pienentyminen nin ei paljoa ylinopeutta huvita ajella.

Omassa kotikaupungissa kamera-autot vielä sijoitetaan paikkoihin missä ei ole kouluja eikä suojateitä mutta missä tulee helposti varomattomana ajettua ylinopeutta.

Yksi syy tuohon tasan 100 mittarissa ajamiseen on nykyinen sakotuskäytäntö. Ennen kun poliisin piti pysäyttää jokainen ja kirjoittaa samantien sakko oli aika turvallista ajaa nopeusrajoitus +10%. Nykyään noi hoidetaan kamera-autoilla ja pienestäkin ylinopeudesta tulee lappu perässä. Tähän vielä yhdistetään mittarivirheiden pienentyminen nin ei paljoa ylinopeutta huvita ajella.

Omassa kotikaupungissa kamera-autot vielä sijoitetaan paikkoihin missä ei ole kouluja eikä suojateitä mutta missä tulee helposti varomattomana ajettua ylinopeutta.
Onko muka oikeasti näin että puuttumiskynnys on madaltunut?

Millaisista ylityksistä siis sakkoja saa?

Eikös se nykyään ole 5km/h tunnissa plus poliisin mittavirhe joka taitaa olla 3. Eli 8km/h jälkeen alkaa lappuja tulemaan oli rajoitus mikä tahansa.

Vakkari päällä, miksi kiihdyttäisin? Ei mua kiinnosta kiusata tai aiheuttaa vaaratilanteita jos jollain on niin vitun kiirre, että pitää ohittaa ja *säästää* 2 minuuttia.
Oletko koskaan laskenut yhteen niitä yhdellä matkalla menetettyjä minuutteja koko perässä olevalle jonolle? Se on todellinen ajan menetys alinopeudesta, ei vain se mikä itseä koskettaa.

Oletko koskaan laskenut yhteen niitä yhdellä matkalla menetettyjä minuutteja koko perässä olevalle jonolle? Se on todellinen ajan menetys alinopeudesta, ei vain se mikä itseä koskettaa.
En jotenkin ymmärrä. Jos on 80 kympin rajoitus niin kuinka kovaa pitäisi ajaa? Jos jonoa kertyy taakse niin en mä nyt hemmetti sen takia lähde ylinopeutta ajamaan vaan voivat mun puolesta sitten ohittaa jos niin kiire.

En jotenkin ymmärrä. Jos on 80 kympin rajoitus niin kuinka kovaa pitäisi ajaa? Jos jonoa kertyy taakse niin en mä nyt hemmetti sen takia lähde ylinopeutta ajamaan vaan voivat mun puolesta sitten ohittaa jos niin kiire.
Karvan päälle varmaan eli joku 85? Ottakoon kiireisimmät reikäpäät ohitellessaan ne sakot. :think:

Nythän ei ollut kyse ylinopeudesta vaan alinopeudesta. Jos ajaisi sitä suurinta sallittua niin ei tulisi kilometrien mittaisia jonoja ja ohitus tarpeita. Mutta minä minä asenteella kun ajetaan eikä huomioda muita kun "eihän minulla ole kiire".
Turvallisuus on kaukana näillä nutaajilla kun ei hetkeäkään mietitä mitä se oma toiminta oikeasti aiheuttaa.

Nythän ei ollut kyse ylinopeudesta vaan alinopeudesta. Jos ajaisi sitä suurinta sallittua niin ei tulisi kilometrien mittaisia jonoja ja ohitus tarpeita. Mutta minä minä asenteella kun ajetaan eikä huomioda muita kun "eihän minulla ole kiire".
Turvallisuus on kaukana näillä nutaajilla kun ei hetkeäkään mietitä mitä se oma toiminta oikeasti aiheuttaa.
No jos ajaa 80km/h rajoitusalueella tasan 80km/h niin eikös silloin ajetakin juurikin sitä suurinta sallittua nopeutta? Toki varsinkin vanhemmissa autoissa on jonkun verran mittariheittoa mutta samlla tavalla on poliiseilla puuttumiskynnyksessäkin vähän löysää. Silti jos ajat GPS:n mukaan tasan 80km/h niin kaikenlaiset Audit ja Teslat yrittävät molemmilta puolilta ohi.

Niin. Olen koko ajan puhunut alinopeudesta. Se että tehokkaat autot menee ohi vasemmalta ja oikealta on ihan niitten oma valinta ajaa ylinopeutta.

Kun aina puhutaan tästä alinopeudesta, mutta sitten ylinopeuttakaan ei saisi ajaa, niin mikä se sosiaalisesti hyväksytty skaala nopeudelle sitten on? Rajoitus +/- 5 km/h vai jotain muuta?

Itse pyrin ajamaan noin rajoitusta (todellisen nopeuden, ei mittarin mukaan) ellei ole jotain syytä ajaa hitaampaa.

Kun aina puhutaan tästä alinopeudesta, mutta sitten ylinopeuttakaan ei saisi ajaa, niin mikä se sosiaalisesti hyväksytty skaala nopeudelle sitten on? Rajoitus +/- 5 km/h vai jotain muuta?

Itse pyrin ajamaan noin rajoitusta (todellisen nopeuden, ei mittarin mukaan) ellei ole jotain syytä ajaa hitaampaa.
Itse ajelen yleensä n. +5% rajoituksen päälle ja ilmeisesti kuulun kategoriaan teiden tukko.

Jossain oli että 6km/h ylinopeudesta saa nykyään sakot.
Taajamassa taitaa saadakin koska taajama-alueella jossa on yleensä 30-50km/h rajoitusalueita puuttumiskynnys on huomattavasti alempi. Jossakin valtatiellä tai moottoritiellä ei takuulla 6km/h ylityksestä saa sakkoja.

Mielestäni tuo alempi sakotuskynnys esim koulujen läheisyydessä on ihan ok, koulujen lähettyvillä on yleensä 30 tai 40 rajoituksia ja ainakin kouluaikoina mahdollisesti paljonkin pikkulapsia juoksentelemassa ties missä joten niissä paikoissa sietääkin ajella rauhallisesti ja sakkoja saa jaella herkemmin kuin jossain valtaväylillä joissa ei yleensä jalankulkijoita ole.

Taajamassa taitaa saadakin koska taajama-alueella jossa on yleensä 30-50km/h rajoitusalueita puuttumiskynnys on huomattavasti alempi. Jossakin valtatiellä tai moottoritiellä ei takuulla 6km/h ylityksestä saa sakkoja.

Mielestäni tuo alempi sakotuskynnys esim koulujen läheisyydessä on ihan ok, koulujen lähettyvillä on yleensä 30 tai 40 rajoituksia ja ainakin kouluaikoina mahdollisesti paljonkin pikkulapsia juoksentelemassa ties missä joten niissä paikoissa sietääkin ajella rauhallisesti ja sakkoja saa jaella herkemmin kuin jossain valtaväylillä joissa ei yleensä jalankulkijoita ole.

Tästä olen samaa mieltä, ona kokemus kamera-autoista taajamissa on valitettavasti se että ne laitetaan paikkoihin missä helposti ajaa ylinopeutta eikä kouluja yms ole lähelläkään. Koulujen lähellä noita näkee ainakin täällä paljon harvemmin.

Kierrepallona heitän takaisin, autoilu tasaisella 80km/h vauhdilla kuluttaa vähemmän polttoainetta, renkaita ja tien pintaa. Luonto kiittää Ajatteletteko te Minuutti Markot koskaan muita kuin itseänne.

Tätä ketjua lukiessa minullekin jäi vähän hämärän peittoon ja koska oli kyse alinopeudesta niin ilmeisesti sallitun maksimin alle ei pätkääkään ja yli saa mennä se 5-8 jotta ei sakkoraja ylity. Eli ketjun perusteella -0/+5 km/h.

Enemmän vituttaa ne ketkä kuvittelee että heillä on oikeus motarilla ajaa yli sallitun rajan ja sitten vilkutellaan valoja takana jos satut olemaan juuri ohituskaistalla ohittamassa. No, siinähän vilkuttelee, minä ajan rajoitusten mukaan, ei ole mun ongelmani jos jotkut haluaa ajaa ylinopeutta.

Enemmän vituttaa ne ketkä kuvittelee että heillä on oikeus motarilla ajaa yli sallitun rajan ja sitten vilkutellaan valoja takana jos satut olemaan juuri ohituskaistalla ohittamassa. No, siinähän vilkuttelee, minä ajan rajoitusten mukaan, ei ole mun ongelmani jos jotkut haluaa ajaa ylinopeutta.
Oot heittänyt tän saman provon tuonne autot-alueelle jo useamman kerran. Montako kertaa meinaat vielä käyttää samaa vitsiä?

Paljon mukavampaa on ajaa motarilla aamuruuhkassa 110km/h vasenta kaistaa (120km/h rajoitus) koska molemmat kaistat yhtä tukossa. Vasen liikkuu se 110 ja oikea max 80km/h. Taakse tukee auto joka vilkuttaa valoja koska minä-minä miehen pitäisi päästä lujempaa vaikka hyvin näkee ettei kovempaa pysty ajamaan, autoja riittää molemmilla kaistoilla.

Sitten kun oikealla kaistalla on yksi tai useampi rekka niin vähän höllää kaasusta, minä-minä mies polttaa proppunsa ja päättää ohittaa oikealta kun olen jättänyt vähän pidemmän turvavälin. Kun hän lähtee ohittamaan oikealta nopea kiihdytys, turvaväli kiinni ja naama punaisena vinkuva minä-minä mies on oikealla kaistalla jumissa rekan takana. Aamu pelastettu.

Itse olen myös ihmetellyt eikö yleisrajoituksia seurata kaupungeissa... Eli 40 muutos 50. Oma viereinen tie rasittaa tässä koska kuitenkin näkyvyys on kaupungin parhaita leveillä kaistoilla. Ja molemmin puolin vielä virhekaistat eli mikään ei estä näkyvyyttä. Kuitenkin nopeus usein jää jopa 40 alle...

9 km/h voi siis ajaa ylinopeutta kun selko-suomeksi käännetään.

Takuuta tälle ei toki anneta vaan periaatteessa sakko voi tulla pienemmästäkin.

• Tykkää
Reactions: Exe
Jep, kun ajat 84 80-alueella, niin eikös siitä voi teoriassa saada jo sakot. Käytännössä ei varmaan juuri ikinä.
Edit: ahaa tää ei ollutkaan autoketju

Statistiikka

Viestiketjuista
285 120
Jäsenet
78 949
Uusin jäsen
Til

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom