Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen puvun ei tarvitse olla musta vaan tumma. Aika tummalta näyttää. Kravatti ehkä ei tarpeeksi tumma mutta vaikea sanoa, koska aurinko paistaa siihen.Trump on sen verran tyhmä että ei edes ymmärrä hautajaisetikettiä.
![]()
Mutta nappi auki seistessäSen puvun ei tarvitse olla musta vaan tumma. Aika tummalta näyttää. Kravatti ehkä ei tarpeeksi tumma.
Ei ole edes tumma. Kuvassa vähän taaempana miehellä on tummansininen puku. Trump näyttää kun olisi juhliin menossa ja tosiaan takki auki.Sen puvun ei tarvitse olla musta vaan tumma. Aika tummalta näyttää. Kravatti ehkä ei tarpeeksi tumma mutta vaikea sanoa, koska aurinko paistaa siihen.
Ei ole edes tumma. Kuvassa vähän taaempana miehellä on tummansininen puku. Trump näyttää kun olisi juhliin menossa ja tosiaan takki auki.
Jenkeillä toi pukukoodi on vähän erilainen mutta väristä en tiedä. Ootteko kiinnittänyt huomiota niihin liian lyhyisiin puvun lahkeisiin mitkä niillä aina on? Avoin takki sopii kuin nakutettu niiden kanssaEi ole edes tumma. Kuvassa vähän taaempana miehellä on tummansininen puku. Trump näyttää kun olisi juhliin menossa ja tosiaan takki auki.
Minkälaiset on liian lyhyet?Je
Jenkeillä toi pukukoodi on vähän erilainen mutta väristä en tiedä. Ootteko kiinnittänyt huomiota niihin liian lyhyisiin puvun lahkeisiin mitkä niillä aina on? Avoin takki sopii kuin nakutettu niiden kanssa![]()
Mikä lamppu pitäisi syttyä? 30 kilometrin matkalla tehtaaseen ei paljoa minuutti tai kaksi kiinnosta. Sama se on ajaa itse rekkavauhtia, kuin ajaa rekka kiinni ja ajaa sen perässä. Sitä paitsi henkilöauto on paljon helpompi ohittaa kuin ajoneuvoyhdistelmä, niin vaikea uskoa sitä ulinan määrää.Kuski jonka takana on aina jono, mutta edessä tyhjää. Eikä mikään lamppu syty.
Hymy huulilla ajelet ja joku lähtee ohittamaan. Yllättäen nostat nopeuttasi ja hymysi muuttuu vaivautuneeksi irvistykseksi, koska ohittaja kumminkin vie tuon ohituksen loppuun. Kaltaisiasi on liian paljon.Mikä lamppu pitäisi syttyä? 30 kilometrin matkalla tehtaaseen ei paljoa minuutti tai kaksi kiinnosta. Sama se on ajaa itse rekkavauhtia, kuin ajaa rekka kiinni ja ajaa sen perässä. Sitä paitsi henkilöauto on paljon helpompi ohittaa kuin ajoneuvoyhdistelmä, niin vaikea uskoa sitä ulinan määrää.
Kukin tyylillään mutta silleen vähän liian lyhyet. Oli vähän liioitellusti sanottu mutta kyllä esim jenkkipresidenteillä noita on tupannut olla vuosikymmenien varsilla.Minkälaiset on liian lyhyet?
+1Eilen just 300+ km ajaneena alitehosella autolla. Miksi satasen alueella ajetaan 95 tai jopa alle. (GPS) En ymmärrä.
Se johtuu slim fit muotipuvuista.Je
Jenkeillä toi pukukoodi on vähän erilainen mutta väristä en tiedä. Ootteko kiinnittänyt huomiota niihin liian lyhyisiin puvun lahkeisiin mitkä niillä aina on? Avoin takki sopii kuin nakutettu niiden kanssa![]()
Tuo puku ei oo kyllä tumma. Eikä kravatti varsinkaan. Iäkkäät autokauppiaat pitää tuollaisia töissä, ei mikään hautajaisasu.Sen puvun ei tarvitse olla musta vaan tumma. Aika tummalta näyttää. Kravatti ehkä ei tarpeeksi tumma mutta vaikea sanoa, koska aurinko paistaa siihen.
Jenkeillä oli tota lyhyttä lahjetta muistaakseni 70-90 luvullakin js nilkka näkyi kävellessä leveämmästäkin lahkeesta reilusti. Taidat olla oikeassa tuosta slim fit mallista.Se johtuu slim fit muotipuvuista.
Jos lahje olisi löysempi se voisi olla vähän pidempi ja laskostua kauniisti kengän päälle. Kattokaa vaikka kun Stubb tai joku muu pitkä hoikka poliitikko istuu telkkarissa niin lahje on niin lyhyt että näkyy sukka kokonaan ja vähän ihoakin. Jos on vielä joku sohva tai sen mallinen tuoli jossa takamus etureunaa alempana näyttää lahje vielä lyhyemmältä ja dorkalta.
Ja suomalaisten demarien puvuntakissa on järjestäen hihat liian pitkät, ei jakseta lyhennyttää.
Nykyään alkaa onneksi autojen mittarivirheet olla aika minimaalisia verrattuna vanhempiin kalustoihin. Omasta tarkistin gps:llä ja oli kaikki 1kmh.Noita tauluja joissa oikea ajonopeus ilmeni oli aikaisemmin, niitä sais olla vielä ja paljon. Moni tuijottaa sitä mittaristoa kuin raamattua, jos näyttää 100 niin silloin kai sitä ajetaan 100:aa. Ei ole kukaan oikaisemassa noita mittarivirheitä. Muutenkin hyviä sijoituksia vaikka just ennen kameraa, mut vähemmän välähdyksiä kai tietää vähemmän fyrkkaa
Vakkari päällä, miksi kiihdyttäisin? Ei mua kiinnosta kiusata tai aiheuttaa vaaratilanteita jos jollain on niin vitun kiirre, että pitää ohittaa ja *säästää* 2 minuuttia.Hymy huulilla ajelet ja joku lähtee ohittamaan. Yllättäen nostat nopeuttasi ja hymysi muuttuu vaivautuneeksi irvistykseksi, koska ohittaja kumminkin vie tuon ohituksen loppuun. Kaltaisiasi on liian paljon.
Sori sun hymys ja takana jono,ei sua kinnosta,Vakkari päällä, miksi kiihdyttäisin? Ei mua kiinnosta kiusata tai aiheuttaa vaaratilanteita jos jollain on niin vitun kiirre, että pitää ohittaa ja *säästää* 2 minuuttia.
Sori sun hymys ja takana jono,ei sua kinnosta,
Noita tauluja joissa oikea ajonopeus ilmeni oli aikaisemmin, niitä sais olla vielä ja paljon. Moni tuijottaa sitä mittaristoa kuin raamattua, jos näyttää 100 niin silloin kai sitä ajetaan 100:aa. Ei ole kukaan oikaisemassa noita mittarivirheitä. Muutenkin hyviä sijoituksia vaikka just ennen kameraa, mut vähemmän välähdyksiä kai tietää vähemmän fyrkkaa
AvaatkoTälläinen viesti sopii oikein hyvin tähän ketjuun.
Onko muka oikeasti näin että puuttumiskynnys on madaltunut?Yksi syy tuohon tasan 100 mittarissa ajamiseen on nykyinen sakotuskäytäntö. Ennen kun poliisin piti pysäyttää jokainen ja kirjoittaa samantien sakko oli aika turvallista ajaa nopeusrajoitus +10%. Nykyään noi hoidetaan kamera-autoilla ja pienestäkin ylinopeudesta tulee lappu perässä. Tähän vielä yhdistetään mittarivirheiden pienentyminen nin ei paljoa ylinopeutta huvita ajella.
Omassa kotikaupungissa kamera-autot vielä sijoitetaan paikkoihin missä ei ole kouluja eikä suojateitä mutta missä tulee helposti varomattomana ajettua ylinopeutta.
Oletko koskaan laskenut yhteen niitä yhdellä matkalla menetettyjä minuutteja koko perässä olevalle jonolle? Se on todellinen ajan menetys alinopeudesta, ei vain se mikä itseä koskettaa.Vakkari päällä, miksi kiihdyttäisin? Ei mua kiinnosta kiusata tai aiheuttaa vaaratilanteita jos jollain on niin vitun kiirre, että pitää ohittaa ja *säästää* 2 minuuttia.
En jotenkin ymmärrä. Jos on 80 kympin rajoitus niin kuinka kovaa pitäisi ajaa? Jos jonoa kertyy taakse niin en mä nyt hemmetti sen takia lähde ylinopeutta ajamaan vaan voivat mun puolesta sitten ohittaa jos niin kiire.Oletko koskaan laskenut yhteen niitä yhdellä matkalla menetettyjä minuutteja koko perässä olevalle jonolle? Se on todellinen ajan menetys alinopeudesta, ei vain se mikä itseä koskettaa.
Karvan päälle varmaan eli joku 85? Ottakoon kiireisimmät reikäpäät ohitellessaan ne sakot.En jotenkin ymmärrä. Jos on 80 kympin rajoitus niin kuinka kovaa pitäisi ajaa? Jos jonoa kertyy taakse niin en mä nyt hemmetti sen takia lähde ylinopeutta ajamaan vaan voivat mun puolesta sitten ohittaa jos niin kiire.
Nilkan yläpuolelle ylettyvätMinkälaiset on liian lyhyet?
No jos ajaa 80km/h rajoitusalueella tasan 80km/h niin eikös silloin ajetakin juurikin sitä suurinta sallittua nopeutta? Toki varsinkin vanhemmissa autoissa on jonkun verran mittariheittoa mutta samlla tavalla on poliiseilla puuttumiskynnyksessäkin vähän löysää. Silti jos ajat GPS:n mukaan tasan 80km/h niin kaikenlaiset Audit ja Teslat yrittävät molemmilta puolilta ohi.Nythän ei ollut kyse ylinopeudesta vaan alinopeudesta. Jos ajaisi sitä suurinta sallittua niin ei tulisi kilometrien mittaisia jonoja ja ohitus tarpeita. Mutta minä minä asenteella kun ajetaan eikä huomioda muita kun "eihän minulla ole kiire".
Turvallisuus on kaukana näillä nutaajilla kun ei hetkeäkään mietitä mitä se oma toiminta oikeasti aiheuttaa.
Itse ajelen yleensä n. +5% rajoituksen päälle ja ilmeisesti kuulun kategoriaan teiden tukko.Kun aina puhutaan tästä alinopeudesta, mutta sitten ylinopeuttakaan ei saisi ajaa, niin mikä se sosiaalisesti hyväksytty skaala nopeudelle sitten on? Rajoitus +/- 5 km/h vai jotain muuta?
Itse pyrin ajamaan noin rajoitusta (todellisen nopeuden, ei mittarin mukaan) ellei ole jotain syytä ajaa hitaampaa.
Jossain oli että 6km/h ylinopeudesta saa nykyään sakot.Eikös se nykyään ole 5km/h tunnissa plus poliisin mittavirhe joka taitaa olla 3. Eli 8km/h jälkeen alkaa lappuja tulemaan oli rajoitus mikä tahansa.
Taajamassa taitaa saadakin koska taajama-alueella jossa on yleensä 30-50km/h rajoitusalueita puuttumiskynnys on huomattavasti alempi. Jossakin valtatiellä tai moottoritiellä ei takuulla 6km/h ylityksestä saa sakkoja.Jossain oli että 6km/h ylinopeudesta saa nykyään sakot.
Taajamassa taitaa saadakin koska taajama-alueella jossa on yleensä 30-50km/h rajoitusalueita puuttumiskynnys on huomattavasti alempi. Jossakin valtatiellä tai moottoritiellä ei takuulla 6km/h ylityksestä saa sakkoja.
Mielestäni tuo alempi sakotuskynnys esim koulujen läheisyydessä on ihan ok, koulujen lähettyvillä on yleensä 30 tai 40 rajoituksia ja ainakin kouluaikoina mahdollisesti paljonkin pikkulapsia juoksentelemassa ties missä joten niissä paikoissa sietääkin ajella rauhallisesti ja sakkoja saa jaella herkemmin kuin jossain valtaväylillä joissa ei yleensä jalankulkijoita ole.
Kierrepallona heitän takaisin, autoilu tasaisella 80km/h vauhdilla kuluttaa vähemmän polttoainetta, renkaita ja tien pintaa. Luonto kiittää Ajatteletteko te Minuutti Markot koskaan muita kuin itseänne.Oletko koskaan laskenut yhteen niitä yhdellä matkalla menetettyjä minuutteja koko perässä olevalle jonolle? Se on todellinen ajan menetys alinopeudesta, ei vain se mikä itseä koskettaa.
Tätä ketjua lukiessa minullekin jäi vähän hämärän peittoon ja koska oli kyse alinopeudesta niin ilmeisesti sallitun maksimin alle ei pätkääkään ja yli saa mennä se 5-8 jotta ei sakkoraja ylity. Eli ketjun perusteella -0/+5 km/h.Kun aina puhutaan tästä alinopeudesta, mutta sitten ylinopeuttakaan ei saisi ajaa, niin mikä se sosiaalisesti hyväksytty skaala nopeudelle sitten on? Rajoitus +/- 5 km/h vai jotain muuta?
Itse pyrin ajamaan noin rajoitusta (todellisen nopeuden, ei mittarin mukaan) ellei ole jotain syytä ajaa hitaampaa.
Oot heittänyt tän saman provon tuonne autot-alueelle jo useamman kerran. Montako kertaa meinaat vielä käyttää samaa vitsiä?Enemmän vituttaa ne ketkä kuvittelee että heillä on oikeus motarilla ajaa yli sallitun rajan ja sitten vilkutellaan valoja takana jos satut olemaan juuri ohituskaistalla ohittamassa. No, siinähän vilkuttelee, minä ajan rajoitusten mukaan, ei ole mun ongelmani jos jotkut haluaa ajaa ylinopeutta.
Niin kauan kuin on tarvis. Nyt kun kerran tuli näistä rattiraimoista puhe.Oot heittänyt tän saman provon tuonne autot-alueelle jo useamman kerran. Montako kertaa meinaat vielä käyttää samaa vitsiä?
Enemmän vituttaa ne ketkä kuvittelee että heillä on oikeus motarilla ajaa yli sallitun rajan ja sitten vilkutellaan valoja takana jos satut olemaan juuri ohituskaistalla ohittamassa. No, siinähän vilkuttelee, minä ajan rajoitusten mukaan, ei ole mun ongelmani jos jotkut haluaa ajaa ylinopeutta.
Sakotuskynnys on 10km/h ylinopeutta.Jossain oli että 6km/h ylinopeudesta saa nykyään sakot.
Miten niin?
![]()
![]()
Poliisi on iät ajat vähentänyt lukemasta 3km/h varmuusvähennyksen alle 100km/h nopeuksista. Huomautuksissakin lukee todettu nopeus 83km/h kun ajaa tolppaan 86km/h.Miten niin?
![]()
Kerran vein Mersun Veholle jarrupalojen vaihtoon. Tuli tyyppi huoltohallista kysyy: "millä vitulla nää vanteet on väännetty kiinni?" Vastaukseni: "Ihan teillä kiinnitetty". No sit se nauro, kyl me ne irti saadaan
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.