Tyhmät ihmiset

Lienee kaikille selvää, että esimerkiksi nettifoorumikirjoittelussa ja tavanomaisissa sähköposteissa käytetään niitä merkkejä, mikä näppäimistöltä saadaan ilman kikkailuja.

Ja jos tarkoitus on vaihtaa ajatuksia tai välittää informaatiota niin vain tyhmät ihmiset nillittää pikkuvirheistä silloinkin, kun asia tulee niistä huolimatta ymmärretyksi. (Olen itsekin niin tehnyt joskus.) On sitten eri asia, jos nimenomaan keskustellaan niistä kielioppi- tai merkintäasioista.
 
Viimeksi muokattu:
Tää merkkikeskustelu on ihan jonninjoutavaa pilkunviilaamista, kun kyse on kuitenkin vain arkisesta viestinnästä eikä tieteellisestä tutkimuksesta tms. Ei tee ihmisestä vielä tyhmää.

Mut noi välimerkinrakastajat on ihan oikeessa ketkussa.. :thumbsup:
 
Minunkin mielestäni jossain pienissä kirjoitusvirheissä ollaan vielä aika kaukana tyhmyydestä, mutta sellaisen pienen huomion heittäisin, että on sille oikealle kieliopille ihan syynsä. Ne oikeinkirjoitussäännöt ovat sitä varten, että kaikille osapuolille olisi selvää, mitä tarkoitettiin, jolloin voidaan keskustella itse asiasta, eikä sen asian vierestä, kun toinen ymmärsi tekstin eri tavalla. Jos kirjoittaa vähän sinne päin hällä väliä -tyyliin, ei kannata ihmetellä, jos vastapuolen käsitys sanotusta poikkeaa kirjoittajan tarkoittamasta ja aletaankin väitellä jostain ihan muusta. Se, mikä kirjoittajalle oli ehkä ihan selvää pienistä typoista huolimatta, ei aina avaudu yhtä selvänä lukijalle, kun tällä ei ole sitä samaa etua kuin kirjoittajalla, joka tietää mitä ihan alun perin tarkoitettiin.
 
Tää merkkikeskustelu on ihan jonninjoutavaa pilkunviilaamista, kun kyse on kuitenkin vain arkisesta viestinnästä eikä tieteellisestä tutkimuksesta tms. Ei tee ihmisestä vielä tyhmää.

Tää keskustelu siitä, että ei viattomat mokat erilaisten välimerkkien suhteen kenestäkään vielä tyhmää tee on ihan jonninjoutavaa pilkunviilaamista, kun kyse on kuitenkin arkisesta keskustelusta eikä tieteellisestä tutkimuksesta tms.

Yöllä hikisenä valvoessani kekkasin miksi jotkut kirjottaa lauseita kuten "Tinderissä minua kiinnostaa vain +40v naiset". Jos plussan laittaisi oikealle puolelle, niin olisi nämä vaihtoehdot: 40+v, 40v+. Kumpikin näyttää hölmöltä. Sama jos "v" paikalla olisi "kg". Vasemmalle puolelle laittaminen tuntuu "nätimmältä".

Toinen syy ehkäpä se, että kyseessä on "laiska viestittäjä". "40-vuotiaat tai vanhemmat" olisi noin 2,3 sekuntia hitaampi kirjoittaa. Monesti nämä "+40" tyyliä suosivat käyttävät myös lyhenteitä kuten jtn, mtn, mp et cetera. He eivät edes yritä briljeerata äidinkielellään. Eikä heille ehkä ole niin väliä ymmärretäänkö heidät aivan täysin. Joissain ilmauksissahan viesti voi olla hyvinkin epäselvä: "Jalkapalloa on mukava pelata, kun lämpöä on +17." Siis tasan seitsemäntoista vai vähintään seitsemäntoista? Ja toisaalta tuolla "vasemmanpuolisella" logiikallahan "vähintään +17 astetta" merkittäisiin "++17".

Mitä tästä opimme? Suosi sanoja äläkä lyhenteitä.

PS: tänään tuli vastaan palstalaisen elokuvalle antama arvosana "-6/10".
 
Viimeksi muokattu:
Minunkin mielestäni jossain pienissä kirjoitusvirheissä ollaan vielä aika kaukana tyhmyydestä, mutta sellaisen pienen huomion heittäisin, että on sille oikealle kieliopille ihan syynsä. Ne oikeinkirjoitussäännöt ovat sitä varten, että kaikille osapuolille olisi selvää, mitä tarkoitettiin, jolloin voidaan keskustella itse asiasta, eikä sen asian vierestä, kun toinen ymmärsi tekstin eri tavalla. Jos kirjoittaa vähän sinne päin hällä väliä -tyyliin, ei kannata ihmetellä, jos vastapuolen käsitys sanotusta poikkeaa kirjoittajan tarkoittamasta ja aletaankin väitellä jostain ihan muusta. Se, mikä kirjoittajalle oli ehkä ihan selvää pienistä typoista huolimatta, ei aina avaudu yhtä selvänä lukijalle, kun tällä ei ole sitä samaa etua kuin kirjoittajalla, joka tietää mitä ihan alun perin tarkoitettiin.
Vaikka kuinka kirjoittaisi kirjakieltä ja vääntäisi jokaisen asian rautalangasta, niin aina löytyy joku väärinymmärtäjä. Plus vielä ne, jotka ymmärtää tahallaan väärin.
 
Vaikka kuinka kirjoittaisi kirjakieltä ja vääntäisi jokaisen asian rautalangasta, niin aina löytyy joku väärinymmärtäjä. Plus vielä ne, jotka ymmärtää tahallaan väärin.
Minä olen huomannut, että moni on niin hätäinen lukija, että on suotuisaa toistaa asioida heti perään hieman eri tavalla kirjoitettuna siitäkin huolimatta, että ensin kirjoitettu on yksinäänkin yksikäsitteinen. Silloin on epätodennäköistä, että kukaan ymmärtää edes tahallaan väärin.
 
Minä olen huomannut, että moni on niin hätäinen lukija, että on suotuisaa toistaa asioida heti perään hieman eri tavalla kirjoitettuna siitäkin huolimatta, että ensin kirjoitettu on yksinäänkin yksikäsitteinen. Silloin on epätodennäköistä, että kukaan ymmärtää edes tahallaan väärin.
Niinpä. Moni yleensä lukee viestit liian nopeasti läpi, mutta toistamalla asian toisella tavalla saa yleensä asiansa paremmin läpi. Vaikka ensimmäinen kerta olisikin ollut <2-käsitteinen. Se pienentää väärinymmärtämisen mahdollisuutta.
 
vaihtoehdot: 40+v, 40v+. Kumpikin näyttää hölmöltä.
Niin näyttää, koska ikäilmaisussa v:tä ei kuulu kirjoittaa numeroon kiinni. 40+ v näyttää jo järkevämmältä ja on myös kieliopillisesti oikein.

Mutta palataanpa tyhmiin ihmisiin. Joka kerta kun joku valittaa alinopeuden ajajista, niin joku tulee kommentoimaan että olisit lähtenyt 5 min aikaisemmin niin ei ole niin kiire. Tämä on mielestäni täysin analoginen sille, että joku valittaa tulleensa ryöstetyksi kadulla, niin toinen komentoi että olisit tunkenut vararahat persvakoon ettei rahat lopu jos ryöstetään. Pointtihan on, että hidastelija varastaa takana ajajilta aikaa, ja 5 min aiemmin lähtö vaikuttaa vain siihen, kummasta päästä se aika menetetään. Eli aiemmin lähteminen on hölmöläisten peiton jatkamista. Se ei tuo hidastelijan varastamaa aikaa takaisin sen enempää kuin persvaosta kaivetut rahat tuovat niitä varastettuja rahoja takaisin.
 
Mutta palataanpa tyhmiin ihmisiin. Joka kerta kun joku valittaa alinopeuden ajajista, niin joku tulee kommentoimaan että olisit lähtenyt 5 min aikaisemmin niin ei ole niin kiire. Tämä on mielestäni täysin analoginen sille, että joku valittaa tulleensa ryöstetyksi kadulla, niin toinen komentoi että olisit tunkenut vararahat persvakoon ettei rahat lopu jos ryöstetään. Pointtihan on, että hidastelija varastaa takana ajajilta aikaa, ja 5 min aiemmin lähtö vaikuttaa vain siihen, kummasta päästä se aika menetetään. Eli aiemmin lähteminen on hölmöläisten peiton jatkamista. Se ei tuo hidastelijan varastamaa aikaa takaisin sen enempää kuin persvaosta kaivetut rahat tuovat niitä varastettuja rahoja takaisin.
Toki inhimillisesti, hyvän tahdon puolesta ja yleisen elämänkokemuksen perusteella pitää yleensä olettaa, että hitaalle ajolle on jokin hyvä syy, vaikka suuressa osassa tapauksia ei olekaan. Ihan hyvän tavan ja maltin vuoksi.

Kuitenkin on totta, että tarpeeton hidas ajo on epäkohteliasta, itsekästä, vaarallista tai ajattelematonta, tai jokin yhdistelmä useampaa näistä. Usein hidastelija on sekä tyhmä että mulkku siinä missä kaaharikin. Kuljettajalla on liikenteessä velvollisuuksia ja on hyvin sopimatonta "matkustaa kuljettajan paikalla" eli onanisen laiskasti körötellä silloin kun se muihin vaikuttaa. Tällöin on oletuksena ajo muutenkin epätarkkaavaista eikä kuljettaja edes halua oppia hoitamaan tehtäviään. Tämä sopii joihinkin tyhmyyden määritelmiin sikäli, että tietämättömyys ja osaamattomuus on ymmärrettävää, mutta tyhmää on kieltäytyä oppimasta. Hevosen voi viedä veden äärelle.
 
Niin näyttää, koska ikäilmaisussa v:tä ei kuulu kirjoittaa numeroon kiinni. 40+ v näyttää jo järkevämmältä ja on myös kieliopillisesti oikein.

Mutta palataanpa tyhmiin ihmisiin. Joka kerta kun joku valittaa alinopeuden ajajista, niin joku tulee kommentoimaan että olisit lähtenyt 5 min aikaisemmin niin ei ole niin kiire. Tämä on mielestäni täysin analoginen sille, että joku valittaa tulleensa ryöstetyksi kadulla, niin toinen komentoi että olisit tunkenut vararahat persvakoon ettei rahat lopu jos ryöstetään. Pointtihan on, että hidastelija varastaa takana ajajilta aikaa, ja 5 min aiemmin lähtö vaikuttaa vain siihen, kummasta päästä se aika menetetään. Eli aiemmin lähteminen on hölmöläisten peiton jatkamista. Se ei tuo hidastelijan varastamaa aikaa takaisin sen enempää kuin persvaosta kaivetut rahat tuovat niitä varastettuja rahoja takaisin.
Eilen just 300+ km ajaneena alitehosella autolla. Miksi satasen alueella ajetaan 95 tai jopa alle. (GPS) En ymmärrä.
 
Et ymmärrä että joku ajaa nopeusmittarin mukaan satasta satasen alueella?

Joo, toi 95 on mielestäni vielä ihan kohtuullinen vauhti. 9 minuuttia 300km matkalla (189 vs 180 min). Josta satasta joku osuus. Josta 95km/h vauhtia ajava edessä joku (pieni) osuus. Jollakin kuitenkin laina-auto, uudet renkaat, muuten haluaa noudattaa varmasti nopeusrajoituksia.

Ja joo, ajaisin itse vähän kovempaa, mutta en missään tapauksessa pidä tyhmänä niitä, jotka noudattaa sääntöjä. Sen sijaan 90 km/h alkaa kyllä jo ärsyttämään, etenkin kun ohituskaistalla se nopeus sitten helposti nouseekin hämmästyttävästi.

Tietoisesti vertaan nopeusrajoitukseen, en sakkorajaan, tiedostan rikkovani sääntöjä jos nopeus tuolla välillä, ja koen, että olisi tyhmää vaatia muilta sitä. En näpistä kaupasta, en aja punaisia päin, vaikka noista ei jäisi kiinni (joo on muitakin näkökulmia, noi valot suoraan vertailukelpoisempi). Mitä näitä nyt on. Mieltä voi koittaa rauhoittaa sillä, että hopeareunana hieman hiljempaa meneminen on taloudellisempaa.

Koska autoilijoista ärsyyntymiseen on omakin ketju, koitin suhteuttaa asian tuohon tyhmyys-näkökulmaan, ja onko tuo kuinka tyhmää.
 
Työmatkalla vakkari 80km/h ja hymy nousee sitä mukaan, kun jono takana kasvaa. Ei raskas liikennekkään saa ajaa kovempaa, niin miksi itse ottaisi paineita asiasta?

Niitä elämän aikana säästyneitä ajominuutteja on sitten hyvä laskea auton ollessa tuhannen solmussa.
 
Työmatkalla vakkari 80km/h ja hymy nousee sitä mukaan, kun jono takana kasvaa. Ei raskas liikennekkään saa ajaa kovempaa, niin miksi itse ottaisi paineita asiasta?

Niitä elämän aikana säästyneitä ajominuutteja on sitten hyvä laskea auton ollessa tuhannen solmussa.
Itse pyrin ajamaan niin kovaa kuin rajoitus antaa tai liikenteen ja olosuhteiden vuoksi pystyy, mutta ei se kyllä mikään maailmanloppu ole jos joskus joutuu ajamaan vaikka rekan takana. Esim. 300 kilometrin matkalla ajamalla 90 km/h keskinopeutta 80 km/h sijaan säästää 25 minuuttia. Pidemällä matkalla nuo erot tietysti kasvaa, ja jos on kauhea kiire niin silloin minuuteillakin voi kai olla väliä. Harvemmin pidemmällä matkalla kuitenkaan on noin kova kiire.
 
Työmatkalla vakkari 80km/h ja hymy nousee sitä mukaan, kun jono takana kasvaa. Ei raskas liikennekkään saa ajaa kovempaa, niin miksi itse ottaisi paineita asiasta?

No, kyllä raskas liikenne saa ajaa ihan oikeasti 80km/h eikä 75km/h. Käytännössä monesti (ei aina) vähän kovempaa.
 
ITse en ole koskaa ymmärtäny, mihin ihmisillä on kiire. KAveriki kiihtyy nollasta sataan sekunnissa, jos joku on edessä :D Itse taas ajelen iha tyytyväisenä pidemmänki aikaa "hitaan" takana, jos nyt ees lähelle rajoituksia ajaa.

No, kyllä raskas liikenne saa ajaa ihan oikeasti 80km/h eikä 75km/h. Käytännössä monesti (ei aina) vähän kovempaa.
Rajoittimet on usein 89 km/h kohdalle säädetty :D tai vastaavaa.. mahd. korkealla. Ammattiliikenteessä niillä minuuteilla on jopa väliä? En oo itte ammattikuski, mut näin mutuilen.
 
Oon tässä töiden puolesta vaihdellut renkaita viimeaikoina ns. lisähommina.

Kertokaa millaiset ihmishirviöt vääntää alumiinivanteen pyöränpultit tyyliin 250nm momenttiin? Saa monesti ottaa pitkän jatkovarren, kun Ryobin 18v pulttipyssy ei enää riitä avaamaan..

Yhdestä autosta oli vedetty vielä niin vinosti pari pulttia kiinni, että kierteet oli paskana.
 
Työmatkalla vakkari 80km/h ja hymy nousee sitä mukaan, kun jono takana kasvaa. Ei raskas liikennekkään saa ajaa kovempaa, niin miksi itse ottaisi paineita asiasta?

Niitä elämän aikana säästyneitä ajominuutteja on sitten hyvä laskea auton ollessa tuhannen solmussa.
Kuski jonka takana on aina jono, mutta edessä tyhjää. Eikä mikään lamppu syty.
 
Oon tässä töiden puolesta vaihdellut renkaita viimeaikoina ns. lisähommina.

Kertokaa millaiset ihmishirviöt vääntää alumiinivanteen pyöränpultit tyyliin 250nm momenttiin? Saa monesti ottaa pitkän jatkovarren, kun Ryobin 18v pulttipyssy ei enää riitä avaamaan..

Yhdestä autosta oli vedetty vielä niin vinosti pari pulttia kiinni, että kierteet oli paskana.

Se edellinen rengasputkan kesähessu
 
Minä olen huomannut, että moni on niin hätäinen lukija, että on suotuisaa toistaa asioida heti perään hieman eri tavalla kirjoitettuna siitäkin huolimatta, että ensin kirjoitettu on yksinäänkin yksikäsitteinen. Silloin on epätodennäköistä, että kukaan ymmärtää edes tahallaan väärin.
Pakko oli lukee sun teksti useanpaan kertaa. Vieläkin on kuitenkin epävarma olo. Ymmärsinkö sittenkään?
 
Oon tässä töiden puolesta vaihdellut renkaita viimeaikoina ns. lisähommina.

Kertokaa millaiset ihmishirviöt vääntää alumiinivanteen pyöränpultit tyyliin 250nm momenttiin? Saa monesti ottaa pitkän jatkovarren, kun Ryobin 18v pulttipyssy ei enää riitä avaamaan..

Yhdestä autosta oli vedetty vielä niin vinosti pari pulttia kiinni, että kierteet oli paskana.
Sama mielessä täällä, normaalisti henkilöauton renkaat lähtee kiinakopiomakitalla nätisti. Aluvanteet ja 110Nm kireys.

Alkutalvesta laitatin "uudet" nastakumit alle ja nyt kun pirssi ei saanut kuin kuukauden jatkoaikaa niin alustajumpalle rupesin.
Ei irronnut rengas ilman metrin jatkoa.

Noh, se mainittu kiinanmakita on kai jo viitisen vuotta päryytelty niin alkaa sisukset pehmenemään kun ei meinaa enää mihinkään isompaan pystyä.
Sen kanssa on sentään tehty renkaanvaihdot, vaihdettu jousia/iskareita yms pientä Focukseen, Fiestaan ja yhteen Astraankin.

Sainpa sitten kokeeksi aitoa turkoosia konetta, DTW300 ja DTW700. Sepä olikin nätti testata kuinka se mutteri lentää kunnon koneella!

Vaan eipä lentänyt!!! Tuo DTW700 antaa sen tuhannen nyyttonia avaussuuntaan niin silti sai useamman sekunnin rallattaa että löystyi.
Nähtävästi tuommoinen kartiomutteri puree ihan kunnolla kiinni kun isolla koneella paukuttaa.
Peltivannehan saattaa jousivoimalla saada kiinnikkeensä juntturaan vaikka olisi momenttiin alunperin laitettukin. Koneille hyviä happotestejä nämä rengashommat!

Muutoin kyllä tuo isompi Makita oli varsin käteensopiva, mutta saattaapa olla että pienempi on parempi.
Ei taida Fiestan salaisimpiin sopukoihin tuo isompi mahtua ja isomman koneen jatkovarsiin häviää se voimaetu sitten.

Taidan sille asentajalle hakea lahjaksi momentti tms -sauvan :cool:

edit voortia, makitaa ja ååppelia, oikeassa ketjussa ollaan!!! :lol:
 
Sama mielessä täällä, normaalisti henkilöauton renkaat lähtee kiinakopiomakitalla nätisti. Aluvanteet ja 110Nm kireys.

Alkutalvesta laitatin "uudet" nastakumit alle ja nyt kun pirssi ei saanut kuin kuukauden jatkoaikaa niin alustajumpalle rupesin.
Ei irronnut rengas ilman metrin jatkoa.

Noh, se mainittu kiinanmakita on kai jo viitisen vuotta päryytelty niin alkaa sisukset pehmenemään kun ei meinaa enää mihinkään isompaan pystyä.
Sen kanssa on sentään tehty renkaanvaihdot, vaihdettu jousia/iskareita yms pientä Focukseen, Fiestaan ja yhteen Astraankin.

Sainpa sitten kokeeksi aitoa turkoosia konetta, DTW300 ja DTW700. Sepä olikin nätti testata kuinka se mutteri lentää kunnon koneella!

Vaan eipä lentänyt!!! Tuo DTW700 antaa sen tuhannen nyyttonia avaussuuntaan niin silti sai useamman sekunnin rallattaa että löystyi.
Nähtävästi tuommoinen kartiomutteri puree ihan kunnolla kiinni kun isolla koneella paukuttaa.
Peltivannehan saattaa jousivoimalla saada kiinnikkeensä juntturaan vaikka olisi momenttiin alunperin laitettukin. Koneille hyviä happotestejä nämä rengashommat!

Muutoin kyllä tuo isompi Makita oli varsin käteensopiva, mutta saattaapa olla että pienempi on parempi.
Ei taida Fiestan salaisimpiin sopukoihin tuo isompi mahtua ja isomman koneen jatkovarsiin häviää se voimaetu sitten.

Taidan sille asentajalle hakea lahjaksi momentti tms -sauvan :cool:

edit voortia, makitaa ja ååppelia, oikeassa ketjussa ollaan!!! :lol:
Kerran vein Mersun Veholle jarrupalojen vaihtoon. Tuli tyyppi huoltohallista kysyy: "millä vitulla nää vanteet on väännetty kiinni?" Vastaukseni: "Ihan teillä kiinnitetty". No sit se nauro, kyl me ne irti saadaan
 
Trump on sen verran tyhmä että ei edes ymmärrä hautajaisetikettiä.

Paavi.png
 
Ei ole edes tumma. Kuvassa vähän taaempana miehellä on tummansininen puku. Trump näyttää kun olisi juhliin menossa ja tosiaan takki auki.

Juurikin tämä. Myös asiantuntijan mielipide kertoo seuraavaa:
"
Tapakouluttaja Helena Valonen pitää valintaa arkisena.

– Hän on siellä arkiasussa, juhlissa, Valonen toteaa.

Valonen uskoo, ettei Trump välitä säännöistä, vaan haluaa ilmentää itseään asuvalinnallaan.

– Ei hän välitä mistään säännöistä.

– Tällaiset ihmiset hämmästyttävät ja raivaavat tietä uudelle, mutta mitä se uusi on, sitä ei tiedetä

"

Mutta toki kohta joku tulee internetissä hankitulla pätevyydellä kertomaan miten hänen mielipiteensä on oikea ja tapakouluttaja ei asiasta mitään tiedä koska eihän heidän työnsä ole kuin kouluttaa esim. valtionpäämiehiä ja muita oikeaan pukeutumiseen sekä etikettiin...
 
Je
Ei ole edes tumma. Kuvassa vähän taaempana miehellä on tummansininen puku. Trump näyttää kun olisi juhliin menossa ja tosiaan takki auki.
Jenkeillä toi pukukoodi on vähän erilainen mutta väristä en tiedä. Ootteko kiinnittänyt huomiota niihin liian lyhyisiin puvun lahkeisiin mitkä niillä aina on? Avoin takki sopii kuin nakutettu niiden kanssa :)
 
Kuski jonka takana on aina jono, mutta edessä tyhjää. Eikä mikään lamppu syty.
Mikä lamppu pitäisi syttyä? 30 kilometrin matkalla tehtaaseen ei paljoa minuutti tai kaksi kiinnosta. Sama se on ajaa itse rekkavauhtia, kuin ajaa rekka kiinni ja ajaa sen perässä. Sitä paitsi henkilöauto on paljon helpompi ohittaa kuin ajoneuvoyhdistelmä, niin vaikea uskoa sitä ulinan määrää.
 
Mikä lamppu pitäisi syttyä? 30 kilometrin matkalla tehtaaseen ei paljoa minuutti tai kaksi kiinnosta. Sama se on ajaa itse rekkavauhtia, kuin ajaa rekka kiinni ja ajaa sen perässä. Sitä paitsi henkilöauto on paljon helpompi ohittaa kuin ajoneuvoyhdistelmä, niin vaikea uskoa sitä ulinan määrää.
Hymy huulilla ajelet ja joku lähtee ohittamaan. Yllättäen nostat nopeuttasi ja hymysi muuttuu vaivautuneeksi irvistykseksi, koska ohittaja kumminkin vie tuon ohituksen loppuun. Kaltaisiasi on liian paljon.
 
Eilen just 300+ km ajaneena alitehosella autolla. Miksi satasen alueella ajetaan 95 tai jopa alle. (GPS) En ymmärrä.
+1

Mulla tuli tiellä ikiluuppi muutama viikko sitten. Ajoin tietä jossa nopeusrajoitus sata. Ajoin mittarin mukaan 105. Ohitin hitaamman pakun joka ajoi jotain 90-95 (mun mittarinopeuteen suhteutettuna). Hetken päästä nopeus vaihtui 80, hiljensin kun en halua sakkoja ja ajoin mitarin mukaan 85. Eikö se paku sitten kohta ollut perseessä ja ajoi ohi! Nopeus vaihtui sataseen ja paku ajoi edelleen siinä edessä 90-95. Pakkohan se oli ohittaa uudestaan.

Näitä vastaavia fixed 9x kuskeja ollut useasti ennenkin mutta harvemmin vetävät sitten vielä ohikin kasikympin alueella.
 
Je
Jenkeillä toi pukukoodi on vähän erilainen mutta väristä en tiedä. Ootteko kiinnittänyt huomiota niihin liian lyhyisiin puvun lahkeisiin mitkä niillä aina on? Avoin takki sopii kuin nakutettu niiden kanssa :)
Se johtuu slim fit muotipuvuista.

Jos lahje olisi löysempi se voisi olla vähän pidempi ja laskostua kauniisti kengän päälle. Kattokaa vaikka kun Stubb tai joku muu pitkä hoikka poliitikko istuu telkkarissa niin lahje on niin lyhyt että näkyy sukka kokonaan ja vähän ihoakin. Jos on vielä joku sohva tai sen mallinen tuoli jossa takamus etureunaa alempana näyttää lahje vielä lyhyemmältä ja dorkalta.

Ja suomalaisten demarien puvuntakissa on järjestäen hihat liian pitkät, ei jakseta lyhennyttää.
 
Sen puvun ei tarvitse olla musta vaan tumma. Aika tummalta näyttää. Kravatti ehkä ei tarpeeksi tumma mutta vaikea sanoa, koska aurinko paistaa siihen.
Tuo puku ei oo kyllä tumma. Eikä kravatti varsinkaan. Iäkkäät autokauppiaat pitää tuollaisia töissä, ei mikään hautajaisasu.
 
Noita tauluja joissa oikea ajonopeus ilmeni oli aikaisemmin, niitä sais olla vielä ja paljon. Moni tuijottaa sitä mittaristoa kuin raamattua, jos näyttää 100 niin silloin kai sitä ajetaan 100:aa. Ei ole kukaan oikaisemassa noita mittarivirheitä. Muutenkin hyviä sijoituksia vaikka just ennen kameraa, mut vähemmän välähdyksiä kai tietää vähemmän fyrkkaa
 
Viimeksi muokattu:
Se johtuu slim fit muotipuvuista.

Jos lahje olisi löysempi se voisi olla vähän pidempi ja laskostua kauniisti kengän päälle. Kattokaa vaikka kun Stubb tai joku muu pitkä hoikka poliitikko istuu telkkarissa niin lahje on niin lyhyt että näkyy sukka kokonaan ja vähän ihoakin. Jos on vielä joku sohva tai sen mallinen tuoli jossa takamus etureunaa alempana näyttää lahje vielä lyhyemmältä ja dorkalta.

Ja suomalaisten demarien puvuntakissa on järjestäen hihat liian pitkät, ei jakseta lyhennyttää.
Jenkeillä oli tota lyhyttä lahjetta muistaakseni 70-90 luvullakin js nilkka näkyi kävellessä leveämmästäkin lahkeesta reilusti. Taidat olla oikeassa tuosta slim fit mallista.
 
Noita tauluja joissa oikea ajonopeus ilmeni oli aikaisemmin, niitä sais olla vielä ja paljon. Moni tuijottaa sitä mittaristoa kuin raamattua, jos näyttää 100 niin silloin kai sitä ajetaan 100:aa. Ei ole kukaan oikaisemassa noita mittarivirheitä. Muutenkin hyviä sijoituksia vaikka just ennen kameraa, mut vähemmän välähdyksiä kai tietää vähemmän fyrkkaa
Nykyään alkaa onneksi autojen mittarivirheet olla aika minimaalisia verrattuna vanhempiin kalustoihin. Omasta tarkistin gps:llä ja oli kaikki 1kmh.
 
Hymy huulilla ajelet ja joku lähtee ohittamaan. Yllättäen nostat nopeuttasi ja hymysi muuttuu vaivautuneeksi irvistykseksi, koska ohittaja kumminkin vie tuon ohituksen loppuun. Kaltaisiasi on liian paljon.
Vakkari päällä, miksi kiihdyttäisin? Ei mua kiinnosta kiusata tai aiheuttaa vaaratilanteita jos jollain on niin vitun kiirre, että pitää ohittaa ja *säästää* 2 minuuttia.
 
Noita tauluja joissa oikea ajonopeus ilmeni oli aikaisemmin, niitä sais olla vielä ja paljon. Moni tuijottaa sitä mittaristoa kuin raamattua, jos näyttää 100 niin silloin kai sitä ajetaan 100:aa. Ei ole kukaan oikaisemassa noita mittarivirheitä. Muutenkin hyviä sijoituksia vaikka just ennen kameraa, mut vähemmän välähdyksiä kai tietää vähemmän fyrkkaa

Yksi syy tuohon tasan 100 mittarissa ajamiseen on nykyinen sakotuskäytäntö. Ennen kun poliisin piti pysäyttää jokainen ja kirjoittaa samantien sakko oli aika turvallista ajaa nopeusrajoitus +10%. Nykyään noi hoidetaan kamera-autoilla ja pienestäkin ylinopeudesta tulee lappu perässä. Tähän vielä yhdistetään mittarivirheiden pienentyminen nin ei paljoa ylinopeutta huvita ajella.

Omassa kotikaupungissa kamera-autot vielä sijoitetaan paikkoihin missä ei ole kouluja eikä suojateitä mutta missä tulee helposti varomattomana ajettua ylinopeutta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 735
Viestejä
4 752 255
Jäsenet
77 360
Uusin jäsen
gideon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom