Tyhmät ihmiset

Nythän ei ollut kyse ylinopeudesta vaan alinopeudesta. Jos ajaisi sitä suurinta sallittua niin ei tulisi kilometrien mittaisia jonoja ja ohitus tarpeita. Mutta minä minä asenteella kun ajetaan eikä huomioda muita kun "eihän minulla ole kiire".
Turvallisuus on kaukana näillä nutaajilla kun ei hetkeäkään mietitä mitä se oma toiminta oikeasti aiheuttaa.

Nythän ei ollut kyse ylinopeudesta vaan alinopeudesta. Jos ajaisi sitä suurinta sallittua niin ei tulisi kilometrien mittaisia jonoja ja ohitus tarpeita. Mutta minä minä asenteella kun ajetaan eikä huomioda muita kun "eihän minulla ole kiire".
Turvallisuus on kaukana näillä nutaajilla kun ei hetkeäkään mietitä mitä se oma toiminta oikeasti aiheuttaa.
No jos ajaa 80km/h rajoitusalueella tasan 80km/h niin eikös silloin ajetakin juurikin sitä suurinta sallittua nopeutta? Toki varsinkin vanhemmissa autoissa on jonkun verran mittariheittoa mutta samlla tavalla on poliiseilla puuttumiskynnyksessäkin vähän löysää. Silti jos ajat GPS:n mukaan tasan 80km/h niin kaikenlaiset Audit ja Teslat yrittävät molemmilta puolilta ohi.

Niin. Olen koko ajan puhunut alinopeudesta. Se että tehokkaat autot menee ohi vasemmalta ja oikealta on ihan niitten oma valinta ajaa ylinopeutta.

Kun aina puhutaan tästä alinopeudesta, mutta sitten ylinopeuttakaan ei saisi ajaa, niin mikä se sosiaalisesti hyväksytty skaala nopeudelle sitten on? Rajoitus +/- 5 km/h vai jotain muuta?

Itse pyrin ajamaan noin rajoitusta (todellisen nopeuden, ei mittarin mukaan) ellei ole jotain syytä ajaa hitaampaa.

Kun aina puhutaan tästä alinopeudesta, mutta sitten ylinopeuttakaan ei saisi ajaa, niin mikä se sosiaalisesti hyväksytty skaala nopeudelle sitten on? Rajoitus +/- 5 km/h vai jotain muuta?

Itse pyrin ajamaan noin rajoitusta (todellisen nopeuden, ei mittarin mukaan) ellei ole jotain syytä ajaa hitaampaa.
Itse ajelen yleensä n. +5% rajoituksen päälle ja ilmeisesti kuulun kategoriaan teiden tukko.

Jossain oli että 6km/h ylinopeudesta saa nykyään sakot.
Taajamassa taitaa saadakin koska taajama-alueella jossa on yleensä 30-50km/h rajoitusalueita puuttumiskynnys on huomattavasti alempi. Jossakin valtatiellä tai moottoritiellä ei takuulla 6km/h ylityksestä saa sakkoja.

Mielestäni tuo alempi sakotuskynnys esim koulujen läheisyydessä on ihan ok, koulujen lähettyvillä on yleensä 30 tai 40 rajoituksia ja ainakin kouluaikoina mahdollisesti paljonkin pikkulapsia juoksentelemassa ties missä joten niissä paikoissa sietääkin ajella rauhallisesti ja sakkoja saa jaella herkemmin kuin jossain valtaväylillä joissa ei yleensä jalankulkijoita ole.

Taajamassa taitaa saadakin koska taajama-alueella jossa on yleensä 30-50km/h rajoitusalueita puuttumiskynnys on huomattavasti alempi. Jossakin valtatiellä tai moottoritiellä ei takuulla 6km/h ylityksestä saa sakkoja.

Mielestäni tuo alempi sakotuskynnys esim koulujen läheisyydessä on ihan ok, koulujen lähettyvillä on yleensä 30 tai 40 rajoituksia ja ainakin kouluaikoina mahdollisesti paljonkin pikkulapsia juoksentelemassa ties missä joten niissä paikoissa sietääkin ajella rauhallisesti ja sakkoja saa jaella herkemmin kuin jossain valtaväylillä joissa ei yleensä jalankulkijoita ole.

Tästä olen samaa mieltä, ona kokemus kamera-autoista taajamissa on valitettavasti se että ne laitetaan paikkoihin missä helposti ajaa ylinopeutta eikä kouluja yms ole lähelläkään. Koulujen lähellä noita näkee ainakin täällä paljon harvemmin.

Oletko koskaan laskenut yhteen niitä yhdellä matkalla menetettyjä minuutteja koko perässä olevalle jonolle? Se on todellinen ajan menetys alinopeudesta, ei vain se mikä itseä koskettaa.
Kierrepallona heitän takaisin, autoilu tasaisella 80km/h vauhdilla kuluttaa vähemmän polttoainetta, renkaita ja tien pintaa. Luonto kiittää Ajatteletteko te Minuutti Markot koskaan muita kuin itseänne.

Tätä ketjua lukiessa minullekin jäi vähän hämärän peittoon ja koska oli kyse alinopeudesta niin ilmeisesti sallitun maksimin alle ei pätkääkään ja yli saa mennä se 5-8 jotta ei sakkoraja ylity. Eli ketjun perusteella -0/+5 km/h.

Enemmän vituttaa ne ketkä kuvittelee että heillä on oikeus motarilla ajaa yli sallitun rajan ja sitten vilkutellaan valoja takana jos satut olemaan juuri ohituskaistalla ohittamassa. No, siinähän vilkuttelee, minä ajan rajoitusten mukaan, ei ole mun ongelmani jos jotkut haluaa ajaa ylinopeutta.

Enemmän vituttaa ne ketkä kuvittelee että heillä on oikeus motarilla ajaa yli sallitun rajan ja sitten vilkutellaan valoja takana jos satut olemaan juuri ohituskaistalla ohittamassa. No, siinähän vilkuttelee, minä ajan rajoitusten mukaan, ei ole mun ongelmani jos jotkut haluaa ajaa ylinopeutta.
Oot heittänyt tän saman provon tuonne autot-alueelle jo useamman kerran. Montako kertaa meinaat vielä käyttää samaa vitsiä?

Paljon mukavampaa on ajaa motarilla aamuruuhkassa 110km/h vasenta kaistaa (120km/h rajoitus) koska molemmat kaistat yhtä tukossa. Vasen liikkuu se 110 ja oikea max 80km/h. Taakse tukee auto joka vilkuttaa valoja koska minä-minä miehen pitäisi päästä lujempaa vaikka hyvin näkee ettei kovempaa pysty ajamaan, autoja riittää molemmilla kaistoilla.

Sitten kun oikealla kaistalla on yksi tai useampi rekka niin vähän höllää kaasusta, minä-minä mies polttaa proppunsa ja päättää ohittaa oikealta kun olen jättänyt vähän pidemmän turvavälin. Kun hän lähtee ohittamaan oikealta nopea kiihdytys, turvaväli kiinni ja naama punaisena vinkuva minä-minä mies on oikealla kaistalla jumissa rekan takana. Aamu pelastettu.

Itse olen myös ihmetellyt eikö yleisrajoituksia seurata kaupungeissa... Eli 40 muutos 50. Oma viereinen tie rasittaa tässä koska kuitenkin näkyvyys on kaupungin parhaita leveillä kaistoilla. Ja molemmin puolin vielä virhekaistat eli mikään ei estä näkyvyyttä. Kuitenkin nopeus usein jää jopa 40 alle...

Statistiikka

Viestiketjuista
275 869
Jäsenet
77 373
Uusin jäsen
Rampe1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom