Tyhmät ihmiset

Höpöhöpö. Useikin ovat. Siellä vaan keksitään uusi himmeli jolla vältää maksut. Annetaan jotain "vakuuksia" tai "takuita" jotka ovat muutenkin vasaran alla ja selvitään kuin koira veräjästä.
Sananlasku pätee:
Jos olet velkaa pankille 100 000e se on sun ongelma, mutta jos olet velkaa pankille 1 000 000e se on pankin ongelma.
No niitä voi kutsua "wannabe mijonääreiksi". Kiva näyttää julkisuuteen että rahaa on ja kaikki mitä "omistaa" onkin liisattua. Niinkuin Jetron autot. :srofl:
 
No niitä voi kutsua "wannabe mijonääreiksi". Kiva näyttää julkisuuteen että rahaa on ja kaikki mitä "omistaa" onkin liisattua. Niinkuin Jetron autot. :srofl:
Ei kai sillä ole väliä miten kutsutaan ja miten eletään jos elintaso on luokkaa luksus. Pitää vaan osata väännellä oikeita hanikoita.
 
Ei kai sillä ole väliä miten kutsutaan ja miten eletään jos elintaso on luokkaa luksus. Pitää vaan osata väännellä oikeita hanikoita.
Mutta silloin ei ole nk oikea miljonääri jos elintaso on velkarahoilla elämää oleva luksus. Mutta jokainen voi omasta mielestään olla "miljonääri" velaksi jos siltä tuntuu.
 
Mutta silloin ei ole nk oikea miljonääri jos elintaso on velkarahoilla elämää oleva luksus. Mutta jokainen voi omasta mielestään olla "miljonääri" velaksi jos siltä tuntuu.
Ja tämä taas riippuu siitä miten määritellään miljonääri.
 
Mutta silloin ei ole nk oikea miljonääri jos elintaso on velkarahoilla elämää oleva luksus. Mutta jokainen voi omasta mielestään olla "miljonääri" velaksi jos siltä tuntuu.

Poseerasihan se taiteilija J. Palmukin Tiinan kanssa kanssa lehdissä jonkun uuden massipäällikkömersun kanssa. Lopulta se myyjäliike kävi hakemassa ne pois kun jäi kaikki osamaksut maksamatta siitä.

Ne oli oma lukunsa sitten ne zinzino-massipäällikkö kahvinkeitinmyyjät, joilla oli joku rippikouluikää lähestyvä muutaman tonnin arvoinen "hieno premium auto", ja niissä Zinzino tarrat ja ne ajoivat sitten herätyskokouksen ovelle. Joku sitten netissä kaiveli taustoja, niin autosta verot maksamatta ja auto katsastamatta ja itse massipäälliköllä näyttävä ulosottorekisteri ja häätökin käräjiltä Helsingin kaupungin vuokra-asunnosta maksamattomista vuokrista.

Jotenkin surullista, mutta toisaalta huvittavaa tuollainen massikeisarin larppaaminen.
 
Miten sitten itse määrittelet henkilön miljonääriksi..? "Luksuselämä" velaksi ei ole sitä.
Helppo määritelmä on ainakin et omaisuuden arvo - velat > miljoona, ja Jethrolla nyt ei ainakaan lopussa ollut noin ja ei välttämättä ikinä, minun mielestäni tuo ainakin helppo määritelmä
 
Poseerasihan se taiteilija J. Palmukin Tiinan kanssa kanssa lehdissä jonkun uuden massipäällikkömersun kanssa. Lopulta se myyjäliike kävi hakemassa ne pois kun jäi kaikki osamaksut maksamatta siitä.

Ne oli oma lukunsa sitten ne zinzino-massipäällikkö kahvinkeitinmyyjät, joilla oli joku rippikouluikää lähestyvä muutaman tonnin arvoinen "hieno premium auto", ja niissä Zinzino tarrat ja ne ajoivat sitten herätyskokouksen ovelle. Joku sitten netissä kaiveli taustoja, niin autosta verot maksamatta ja auto katsastamatta ja itse massipäälliköllä näyttävä ulosottorekisteri ja häätökin käräjiltä Helsingin kaupungin vuokra-asunnosta maksamattomista vuokrista.

Jotenkin surullista, mutta toisaalta huvittavaa tuollainen massikeisarin larppaaminen.
Olinkin unohtanut nuo zinzino- "miljonäärit". Elivät luksuselämää, matkustelivat luksuskohteisiin eventteihin ja kaikki muu oikea elämä oli liisattua ja velkaista.
 
Jetro taisi olla koijari alusta alkaen. Upposi julkisuuteen tuollainen leveä elämätyyli tyyli. Mutta oikeasti velaksi kaikki.
Vähän samaa sarjaa oli kollega Kaisa Liski.
Aninkaisten kiinteistövälitys tais olla tuon eka pulju. Ihan varma en ole, mutta kaikkihan tuota vältteli kuin ruttoa. Mitä lahompi tönö, sen varmemmin oli Aninkaisten listoilla. Joku vuokravälityskin niillä tais olla, hinnat pilvissä, kämpän laatu jotain muuta. Sopimusehdotkin oli hyvä lukea läpi. Ei varmaan mitään suoraan rikollista, mutta ei välttämättä kannattanut asioida heidän kanssaan.
 
Ne oli oma lukunsa sitten ne zinzino-massipäällikkö kahvinkeitinmyyjät, joilla oli joku rippikouluikää lähestyvä muutaman tonnin arvoinen "hieno premium auto", ja niissä Zinzino tarrat ja ne ajoivat sitten herätyskokouksen ovelle. Joku sitten netissä kaiveli taustoja, niin autosta verot maksamatta ja auto katsastamatta ja itse massipäälliköllä näyttävä ulosottorekisteri ja häätökin käräjiltä Helsingin kaupungin vuokra-asunnosta maksamattomista vuokrista.
Tälle on amerikanenglanniksi puolivakiintunut epävirallinen nimikin. Urban Dictionary: 30k millionaire

Toki rahojensa työntäminen pyramidihuijaukseen on vain yksi vähemmistön tapa olla moinen. Yleensä pörsäilevät (helvetin velkaiseen) autoon, vaatteisiin, laukkuihin, ravintoloihin, matkustamiseen ja muuten vaan ylellisyyskulutukseen.
 
Täällä näköjään harjataan tietä mitä ei ole hiekoitettu koko talvena vaan suolattu. Viereistä kevyenliikenteenväylää ei tietenkään missä reippaasti sepeliä
 
TikTokin käyttäjät, jotka tekevät näitä haasteita. Tällä kertaa nuorten keskuudessa leviää töhrimishaaste, jossa tehdään tägejä julkiselle paikalle ja se kuvataan TikTokiin


:sdarra:
 
TikTokin käyttäjät, jotka tekevät näitä haasteita. Tällä kertaa nuorten keskuudessa leviää töhrimishaaste, jossa tehdään tägejä julkiselle paikalle ja se kuvataan TikTokiin
Koko tiktak on ihmisten addiktoimista ja tyhmentämistä varten ja sen kyllä huomaa esimerkiksi juuri tämän kaltaisista jutuista.
 
Ihmiset jotka väkisin vääntävät jonkun asian nimen väärin, ihan vain koska ei tykkää kyseistä asiasta.

Hyvänä esimerkkinä ylempi kommentti.
 
Mitähän tästäkin kuskista sanoisi?

Ajoi Paloheinän pelkästään joukkoliikenteelle tarkoitetussa tunnelissa vastaantulijoiden kaistalla kovaa vauhtia ja törmäsi jarruttamatta bussiin.
Kolarin jälkeen porukka poistui kiireen vilkkaa seuraavaksi tulleeseen bussiin ja jättivät autonraadon muiden hoideltavaksi.
Bussissa loukkaantui yksi matkustaja mutta onneksi vain lievästi.
Yksi henkilö on otettu kiinni.
1711994709922.png

 
Tyhmää on sekin, että Hjelsingförssin vihervasemmisto rakentaa jotain kalliita joukkoliikennetunneleita, mutta yleistä keskustan autotunnelia ei millään saada aikaan, vaikka se helpottaisi kaikkien elämää maan tasolla.

Niinno vihervasemmisto ja tyhmät ihmiset ovat aikalailla synonyymi.
 
Helsingin keskustatunneli on vähän sellainen hanke, että se vaikuttaa järkevältä ja hyvältä niin kauan kuin sitä ei tarvitse itse maksaa.

Helsingissä nyt lopulta on aika maltillisesti ruuhkia, ja pahimmat sumput johtuvat yleensä jostain katutyöstä. Toki noita työmaita on viime vuosina ollut runsaasti, mutta silti tunneli on vähän järeä ratkaisu ongelman kokoluokka huomioiden. Toisekseen, se hyödyttäisiä eniten helsinkiläisten sijaan niitä ympäristön paikkakunnilta tulevia, joiden on tarve ohittaa keskusta käymättä siellä. Tätä varten on kuitenkin parikin kehätietä.

Ja sitten se kustannus, minua ei ainakaan yhtään helsinkiläisenä veronmaksajana kiinnosta kustantaa nopeaa maanalaista oikoreittiä ulkopaikkakuntalaisille, ja jos tunneliin laitetaan läpiajoa varten käyttömaksu joka vastaa kustannuksia, ajaa suurin osa käyttäjistä kuitenkin mieluummin maan päällä.
 
Ja sitten se kustannus, minua ei ainakaan yhtään helsinkiläisenä veronmaksajana kiinnosta kustantaa nopeaa maanalaista oikoreittiä ulkopaikkakuntalaisille, ja jos tunneliin laitetaan läpiajoa varten käyttömaksu joka vastaa kustannuksia, ajaa suurin osa käyttäjistä kuitenkin mieluummin maan päällä.
Eiköhän tunneliin tule nyt matkan varrelle muutama liittymä helsinkiläisiäkin varten. Olishan se näppärää ajaa keskustasta pois ilman että tarvii pujotella ahtailla kaduilla. Pääsevät keskustan asukit sitten landelle halpommin.

Ja onhan tuop poikittailiikenneväylät nyt aika syvältä.
 
Eiköhän tunneliin tule nyt matkan varrelle muutama liittymä helsinkiläisiäkin varten. Olishan se näppärää ajaa keskustasta pois ilman että tarvii pujotella ahtailla kaduilla. Pääsevät keskustan asukit sitten landelle halpommin.

Toki näin, mutta sekään ei taklaa sitä ongelmaa, että tunnelin kustannus potentiaalista käyttäjää kohti on sellainen, ettei sitä voi periä käyttäjiltä, koska sen jälkeen niitä käyttäjiä ei reaalisesti ole.
 
Tyhmää on sekin, että Hjelsingförssin vihervasemmisto rakentaa jotain kalliita joukkoliikennetunneleita, mutta yleistä keskustan autotunnelia ei millään saada aikaan, vaikka se helpottaisi kaikkien elämää maan tasolla.

Vieläkään et ole oppinut kirjoittamaan Helsinkiä kummallakaan kotimaisella oikein ? Jos viesti on suomeksi kannattaa tietysti kaupunkien nimissäkin käyttää suomea.. :D
 
Toki näin, mutta sekään ei taklaa sitä ongelmaa, että tunnelin kustannus potentiaalista käyttäjää kohti on sellainen, ettei sitä voi periä käyttäjiltä, koska sen jälkeen niitä käyttäjiä ei reaalisesti ole.

Väestö PK seudulla kasvaa ja tunneli on pitkän tähtäimen ratkaisu liikenneongelmiin. Ennenmin tai myöhemmin se on tehtävä. Mielummin ennemmin. On turha kuvitella että joukkoliikenteellä asia ratkaistaan kokonaan.

Vuonna 2027 Helsingin asukkaiden määrä ylittää 700 000 hengen rajan, kun vuoden 2022 lopussa asukkaita oli 664 028 henkeä. Vuodelle 2050 ennustetaan jo 847 000 asukasta ja vuodelle 2060 jopa yli 900 000 asukasta. PK seudullla väestö kasvaa nykyisestä 1,5 miljoonasta, yli 2 miljoonaan vuoteen 2060 mennessä

Veikkaan että muutama uusi autokin ilmestyy tuon seurauksena katukuvaan.
 
Liittyykö tuo mitenkään kaavailtuun Helsinki Tallinna tunneliin?
Keskustatunneli? Ei. Tota on palloteltu parikymmentä vuotta espoolaisten unelmana päästä lännestä itään ajamatta metrolla. Viisi vuotta sitten se haudattiin edellisen kerran, mutta nyt valmistellaan sen sijaan tunnelinpätkiä Sörnäisiin ja Ruoholahteen/Länsisatamaan, mitkä on sitten jossain vaiheessa kätevä yhdistää keskustatunnelilla.
 
Keskustatunneli? Ei. Tota on palloteltu parikymmentä vuotta espoolaisten unelmana päästä lännestä itään ajamatta metrolla. Viisi vuotta sitten se haudattiin edellisen kerran, mutta nyt valmistellaan sen sijaan tunnelinpätkiä Sörnäisiin ja Ruoholahteen/Länsisatamaan, mitkä on sitten jossain vaiheessa kätevä yhdistää keskustatunnelilla.

Itään pääsee autolla oikein hyvin kehä1stä pitkin, eikä sen kehä1n sisäpuolelle ole minulla juuri mitään intressejä mennä.

Se tunneli on nimenomaan kaikkia muita kuin Espoolaisia varten. Sitä tarvii esim. siihen, että Lauttasaaresta, Ruoholahdesta, Jätkäsaaresta, Länsisatamasta yms. pääsee esim Lahden suuntaan kätevästi.


T: Espoolainen
 
Ihmisten kollektiivinen tyhmyys nostaa päätään vaikeina aikoina, vaikka sen pitäisi olla juuri toisinpäin:

”Ilmoituksen mukaan koululta oli löytynyt lappu, johon kirjoitetussa viestissä uhataan ampua koulun tiloissa tänään”, poliisi kertoo.

Poliisin alustavassa selvityksessä on käynyt ilmi, että uhkausviestin takana on mahdollisesti neljä yläkoulun oppilasta, poliisi kertoo.
Tunti turpaan ja sitten kysytään oliko hauska läppä?
 
Ihmisten kollektiivinen tyhmyys nostaa päätään vaikeina aikoina, vaikka sen pitäisi olla juuri toisinpäin:

Tunti turpaan ja sitten kysytään oliko hauska läppä?
Kukin tahollaan, kukin tavallaan...

Olen ollut aikanaan 12-vuotiaana poliisin haastattelussa ja suurinpiirtein oksensin totuuden ulos.
 
Kukin tahollaan, kukin tavallaan...

Olen ollut aikanaan 12-vuotiaana poliisin haastattelussa ja suurinpiirtein oksensin totuuden ulos.

En nyt ymmärrä miten vastauksesi liittyy viestiin jota lainasit.

Kukaan noista koulu-uhkaajista ei ole ollut Poliisin haastattelussa tekohetkellä, eikä ole mitään merkkiä siitä, että he olisivat 12-vuotiaita, tai edes noin. 12-vuotiaita.


En huomannut, että lainaus ei näkynyt kokonaan, minkä vuoksi käsitin väärin.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt ymmärrä miten vastauksesi liittyy viestiin jota lainasit.

Kukaan noista koulu-uhkaajista ei ole ollut Poliisin haastattelussa tekohetkellä, eikä ole mitään merkkiä siitä, että he olisivat 12-vuotiaita, tai edes noin. 12-vuotiaita.
eiköhän tossa viitattu siihen että aikuiset ihmiset on heti tarjoamassa kasuaalia väkivaltaa ongelmanratkaisukeinoksi…



…mikä menee kyllä hienosti ketjun otsikon alle.
 
eiköhän tossa viitattu siihen että aikuiset ihmiset on heti tarjoamassa kasuaalia väkivaltaa ongelmanratkaisukeinoksi…



…mikä menee kyllä hienosti ketjun otsikon alle.

Ähhh... Meni ohi toi "Tunti turpaan ja sitten kysytään oliko hauska läppä?" kun se vaati hiirenklikkauksen, että sain sen viimeisen rivin esiin. Myönnän virheeni!

Kiitos kun huomautit/korostit ristiriitaa omalla vastauksellasi (minun viestissäni), että jouduin tarkistamaan pointtini ja huomasin, että oma pointtini lensi jorpakkoon (ainakin osittain. [Hänen viimeinen lause]).
 
Viime syksynä tehtiin valmiiksi uusi kevyenliikenteen väylä. Joka nyt avataan uudestaan. Hyvin käytetty rahat ja aika :facepalm:
 
Sehän on ihan normaali käytäntö ettei mitään koordinoida vaan kadut, tiet ja ojat kaivetaan auki, peitetään, kaivetaan taas ja peitetään. Kokonaisuudella, taloudellisuudella tai infran käyttökatkojen minimoinnilla ei ole mitään merkitystä. Vanhanaikaista, noloa ja tylsää sellainen jos asioita tehdään oikein, hyvin tai järkevästi. Nykyään kuuluu pöhistä ja kerskakuluttaa viherpesun kulissin takana.
 
oma henkilökohtainen mielipide on että se kadun avaaminen joka vuosi on taloudellisempaa kuin suunnitella sen kadun avaaminen kerran 5 vuoteen. Se suunnittelu ja odottelu on pirun kallista ja sen hinta nakyy aivan eritavalla ihmisille.
 
Sehän on ihan normaali käytäntö ettei mitään koordinoida vaan kadut, tiet ja ojat kaivetaan auki, peitetään, kaivetaan taas ja peitetään. Kokonaisuudella, taloudellisuudella tai infran käyttökatkojen minimoinnilla ei ole mitään merkitystä. Vanhanaikaista, noloa ja tylsää sellainen jos asioita tehdään oikein, hyvin tai järkevästi. Nykyään kuuluu pöhistä ja kerskakuluttaa viherpesun kulissin takana.
Siellä teiden alla menee ainakin sähköä, dataa, vesijohtovettä, kaukolämpöä ja viemäreitä. Näillä kaikilla ei ole sama omistaja ja yllättäviä vikojakin ilmenee jolloin keskitetty työ ei mahdollista.
 
Siellä teiden alla menee ainakin sähköä, dataa, vesijohtovettä, kaukolämpöä ja viemäreitä. Näillä kaikilla ei ole sama omistaja ja yllättäviä vikojakin ilmenee jolloin keskitetty työ ei mahdollista.
Totta kai. Ei turhaa työtä voida kokonaan välttää emmekä elä missään Star Trek -utopiassa. Kuitenkin touhu on nykyisin sitä toista ääripäätä. Valtio ja paikallisempi hallinto muutenkin puuttuu vaikka mihin kotikompostoreihin, joten hiukan voisi tällaistakin asiaa koordinoida. Jos vuosikymmenten ajan katu on rempassa vaikka 40% niistä vuosista, edes liikenne ja kaupunkikuva ei juuri koskaan vakiinnu normaaliksi vaan lähes aina on jotain pientä haittaa tekeillä tai ainakin suunnitteilla.
 
Hyödyllinen idiootti, vai oikeasti vain pelkkä idiootti?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 105
Viestejä
4 894 755
Jäsenet
78 933
Uusin jäsen
v3p

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom