- Liittynyt
- 05.01.2021
- Viestejä
- 6 230
Toki näin, mutta sekään ei taklaa sitä ongelmaa, että tunnelin kustannus potentiaalista käyttäjää kohti on sellainen, ettei sitä voi periä käyttäjiltä, koska sen jälkeen niitä käyttäjiä ei reaalisesti ole.
Väestö PK seudulla kasvaa ja tunneli on pitkän tähtäimen ratkaisu liikenneongelmiin. Ennenmin tai myöhemmin se on tehtävä. Mielummin ennemmin. On turha kuvitella että joukkoliikenteellä asia ratkaistaan kokonaan.
Vuonna 2027 Helsingin asukkaiden määrä ylittää 700 000 hengen rajan, kun vuoden 2022 lopussa asukkaita oli 664 028 henkeä. Vuodelle 2050 ennustetaan jo 847 000 asukasta ja vuodelle 2060 jopa yli 900 000 asukasta. PK seudullla väestö kasvaa nykyisestä 1,5 miljoonasta, yli 2 miljoonaan vuoteen 2060 mennessä
Veikkaan että muutama uusi autokin ilmestyy tuon seurauksena katukuvaan.