Tyhmät ihmiset

Niin, kysymys kai on lähinnä että miksi helvetissä ne kuumana sieltä tarvii pois kaivaa?
Aivan, sehän onkin ihan hyvä kysymys. Joitakin tulisijoja käytetään muutaman kerran vuodessa tunnelmointiin, joitakin lämmitetään kerran päivässä. Joitakin taas lämmitetään käyttökaudella sen verran jatkuvasti ettei normaalin käytön estymättä voi odotella, että viimeisimmät jäähtyvät. Siksi.

Ainut mikä tulee mieleen että on niin paskasti eristetty talo että pitää polttaa jotain 24/7, jolloin se tuhkasetti täytyy nopeesti ja voi myös sisältää kuumaa settiä.
Jotain sen suuntaista. Ei tarvitse olla välttämättä paskasti eristetty, paska lämmitysjärjestelmä ja/tai kova pakkasjakso riittää.

Vaihtoehtoisesti laatikon voi saada epähuomiossa täyteen ja jos kyseessä on esim. ruoanlaittoon tai veden lämmitykseen käytettävä hyötytulisija, ei ole mielekästä odotella jäähtymistä loputtomiin.

Aivan, sehän onkin ihan hyvä kysymys. Joitakin tulisijoja käytetään muutaman kerran vuodessa tunnelmointiin, joitakin lämmitetään kerran päivässä. Joitakin taas lämmitetään käyttökaudella sen verran jatkuvasti ettei normaalin käytön estymättä voi odotella, että viimeisimmät jäähtyvät. Siksi.
Kyllä mä jo sanon, että se on jonkin sortin tyhmyyttä tai vähintäänkin kitupiikkiyttä olla sijoittamatta varaavaan takkaan jossa on kunnollinen tuhkaluukku ja tila tuhkille tulipesän alla. Jos siis kyseessä tulisija jota täytyy 24/7 olla lämmittämässä; varaavalla takalla voi jättää tyyliin joka toisen lämmityskerran väliin ja kas kummaa ne tuhkat on kyllä jäähtyneet siinä välissä. Toinen on sitten että jos niitä tuhkia täytyy kuumana sieltä raapia pois niin yleensä polttopuitakin menee sitä tahtia että niitä saa olla pihalta/varastosta kantamassa selkä vääränä, eikö siinä samalla voi viedä niitä vanhoja kuumia tuhkia suoraan pihalle :D

• Tykkää
Reactions: PCB

Niin, kysymys kai on lähinnä että miksi helvetissä ne kuumana sieltä tarvii pois kaivaa ja jättää sit se astia jossa on kuumaa tuhkaa sisälle, mut toisaalta se liittyykin sit ketkun otsikkoon.

Ei kuulosta uskottavalta. Minä myös luulen, että normaalissa leivinuunissa tuhkat ovat poistopäästä tyhjiä, vaikka päivittäin lämmitettäisiin. Tietysti jos haluaa tyhjentää jossakin vaiheessa kaikki tuhkat, niin tuolta ei voi välttyä. Onko sulla @Tonnin Seteli savuava tuhkaämpäri uunin vieressä, kun noin varmana paalutat?

Kyllä mä jo sanon, että se on jonkin sortin tyhmyyttä tai vähintäänkin kitupiikkiyttä olla sijoittamatta varaavaan takkaan jossa on kunnollinen tuhkaluukku ja tila tuhkille tulipesän alla. Jos siis kyseessä tulisija jota täytyy 24/7 olla lämmittämässä; varaavalla takalla voi jättää tyyliin joka toisen lämmityskerran väliin ja kas kummaa ne tuhkat on kyllä jäähtyneet siinä välissä. Toinen on sitten että jos niitä tuhkia täytyy kuumana sieltä raapia pois niin yleensä polttopuitakin menee sitä tahtia että niitä saa olla pihalta/varastosta kantamassa selkä vääränä, eikö siinä samalla voi viedä niitä vanhoja kuumia tuhkia suoraan pihalle :D
Ei taida jokaisella olla sijoittaa isoja summia tollaseen.
Vaikka olis kuinka järkevää.

Kyllä mä jo sanon, että se on jonkin sortin tyhmyyttä tai vähintäänkin kitupiikkiyttä olla sijoittamatta varaavaan takkaan jossa on kunnollinen tuhkaluukku ja tila tuhkille tulipesän alla. Jos siis kyseessä tulisija jota täytyy 24/7 olla lämmittämässä; varaavalla takalla voi jättää tyyliin joka toisen lämmityskerran väliin ja kas kummaa ne tuhkat on kyllä jäähtyneet siinä välissä.
Olen ihan samaa mieltä. Tässä oli kuitenkin puheena tulisijojen käyttö, ei suunnittelu ja rakentaminen.
Toinen on sitten että jos niitä tuhkia täytyy kuumana sieltä raapia pois niin yleensä polttopuitakin menee sitä tahtia että niitä saa olla pihalta/varastosta kantamassa selkä vääränä, eikö siinä samalla voi viedä niitä vanhoja kuumia tuhkia suoraan pihalle :D
Ehdotinko että kannattaisi välivarastoida tuhkaa sisällä? Ei, en ehdottanut. Itse asiassa kirjoitin edellä aivan päinvastaista.

Normi varaavalla takalla riittää yks tai kaks pesällistä päivässä hyvin (toki riippuu takasta), mutta riippuu myös takasta/poltto tavasta että ehtiikö ne siinä välissä jäähtymään. Jos jää vähänkin isompia kekäleitä, niin ei vuorokaudessa jäähdy kuin pinnalta.

Ja tästä syystä sisällä voi olla jopa parempi säilöä niitä kuin ulkona. Ulkona saavat paremmin happea, alttiimpia kaatumaan ym. Nämä kaikki riippuu niin tulipesästä/polttotavasta/kohteesta ym ym, että tyhmyydeksi en suoraan sanoisi montaa ratkaisua.

Linkin jutun tapaus on tyhmyyttä toki, muovipussia ikinä pitäisi käyttää tuhkan kanssa, ja tuhkan säilöminen terassilla myös todella tyhmää, varsinkin siinä muovipussissa.

Tuosta tuhkan kanssa tyhmäilystä; Vaikka oma varaava takka on kaikinpuolin pomminvarma puiden polttoon, niin silti ostin kannellisen peltiämpärin viereen ihan vaa jos kuitenkin käy jotain ja pesä pitää saada pikana tyhjäksi. En tiedä mitä se jotain voisi olla, kun en keksi sellaista skenaariota, mutta mieluummin näin päin kuin tyhmiä paniikkiratkaisuja tuulettimen upotessa paskaan.

Niin, kysymys kai on lähinnä että miksi helvetissä ne kuumana sieltä tarvii pois kaivaa?

En minäkään tähän koskaan ole loogista vastausta saanut, muuta kuin että "on sitten mukava ensi kerralla lämmittää kun ei ole tuhkia pesässä".

Ja siis siihen miksi ei voi niitä kylmänä tyhjentää, syynä että koska ei muista / jaksa / viitsi.

Tuosta tuhkan kanssa tyhmäilystä; Vaikka oma varaava takka on kaikinpuolin pomminvarma puiden polttoon, niin silti ostin kannellisen peltiämpärin viereen ihan vaa jos kuitenkin käy jotain ja pesä pitää saada pikana tyhjäksi. En tiedä mitä se jotain voisi olla, kun en keksi sellaista skenaariota, mutta mieluummin näin päin kuin tyhmiä paniikkiratkaisuja tuulettimen upotessa paskaan.

On minullakin tuhkaämpäri takan vieressä ja kerään sen aina täyteen, lopulta hiekoitan metsään menevän polun sillä tuolta pihan perältä.
Mutta en minäkään kuumia kekäleitä sinne lappaa, aikaisintaan seuraavan päivänä tyhjennän jos edellisenä pesällinen poltettu.

Haluttu pelti nopeasti kiinni? Toki tässä tilanteessa varmaan luultu tuhkien olevan jo kylmiä, kun muovipussiin laitettu.

Meillä ei takassa ole mitään erillistä tuhkaluukkua, vaan tuhkat jää arinan pohjalle. Olen muutamaan otteeseen hehkuvat hiilet ottanut takasta, että saan pellin kiinni.
Näissä tilanteissa siis tullut äkillinen meno, enkä ole peltiä viittinyt jättää auki.

Vanhempien takassa on fiksumpi, kun tuhkat saa vedettyä arinan pohjalla olevasta luukusta alas, josta menee pieni häkähormi.
Täten he saa takan hormin hyvään aikaan kiinni, joten ei takka ime lämmintä sisäilmaa piipusta pihalle.

voi jeeesus. sen kamppansa polttaa kun laittaa tuhkat muovipusiin seinann lahelle ja talo ei palo jos laittaa kannelliseen metalli astiaan. Tyhmia ihmisia on ne jotka laittaa tuhkia vapaasti niin etta siihen kuolevat jos syttyy palamaan. Itse olen heittanyt sen sata kertaa tuhkaa missa on kekaleita mannyn juurelle tietaen ettei se siita kuitenkaan mihinkaan lahe ja jos lahtee niin palaa enintaan se manty.

voi jeeesus. sen kamppansa polttaa kun laittaa tuhkat muovipusiin seinann lahelle ja talo ei palo jos laittaa kannelliseen metalli astiaan. Tyhmia ihmisia on ne jotka laittaa tuhkia vapaasti niin etta siihen kuolevat jos syttyy palamaan. Itse olen heittanyt sen sata kertaa tuhkaa missa on kekaleita mannyn juurelle tietaen ettei se siita kuitenkaan mihinkaan lahe ja jos lahtee niin palaa enintaan se manty.
Älä kekäleitä heitä männyn juurelle, alle 10-vuotiaana poltin aivan vähän vain neulasia ja sammutin ne. Parin päivän päästä ihmettelin savun hajua, kytöpalo oli edennyt jo toista metriä ja pääsin kaivuu- ja kastelutyöhön. Huonommalla tuurilla tuuli olisi puhaltanut kydön liekkeihin ja olisi koko metsä roihunnut.

Huulien täyttäjät yms muut kehonsa muokkaajat. Tämä yksilö on pahimmasta päästä. Mikä näitä naisia vaivaa ja mikä näissä aku ankka huulissa on se juttu..?

kuva_2024-02-29_193123422.png

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: a-p
Huulien täyttäjät yms muut kehonsa muokkaajat. Tämä yksilö on pahimmasta päästä. Mikä näitä naisia vaivaa ja mikä näissä aku ankka huulissa on se juttu..?

Ja mikä vaivaa niitä, jotka noita täytteitä ja muita operaatioita tekevät, pitäisi poikkeuksetta kieltäytyä mikäli asiakakkaan pyyntö osoittaa selvästi mielenterveysongelmaa.

Ja mikä vaivaa niitä, jotka noita täytteitä ja muita operaatioita tekevät, pitäisi poikkeuksetta kieltäytyä mikäli asiakakkaan pyyntö osoittaa selvästi mielenterveysongelmaa.
Ihmisellä nyt sattuu olemaan itsemääräämisoikeus ja saa tehdä itselleen mitä tykkää.

Taustalla on haaste kehonkuvan hahmottamisessa. Kyseessä on mielisairaus samaan tapaan kuin anorexia nervosa tai aatteellinen kehopositiivisuus.

Ihmisellä nyt sattuu olemaan itsemääräämisoikeus ja saa tehdä itselleen mitä tykkää.
Olen ihan samaa mieltä - näin tulisi olla. Ei kuitenkaan ole vaan väärän päihteen käyttämisestäkin rangaistaan.

Sen sijaan lääkärillä tulisi olla(ja pitkälti onkin) vastuu siitä, missä määrin näitä toiveita voi toteuttaa.

Kyseessä on aina mielisairaus jos joku tekee erilailla jotain tai on erilainen kuin itse.
Niinkö? Olen aivan eri mieltä. Näissä tapauksissa nyt vaan on kyseessä hullu tai tyhmä, koska tuo näyttää ihan paskalta ja operaation teettäjät ovat ilmapäitä.

Joku halkaistu kieli tai kokovartalotatuointi on eri juttu, se on vain erikoista mutta mikäs siinä jos tykkää. Tuo ankkanaamamodi on sama asia kuin itsensä riuduttaminen keskitysleirikuntoon tai käsivarsien viiltely. Jossain pitää olla raja oikeustoimikelpoisuudelle. Monien muiden asioiden osalta onkin, ja hyvä niin.

Olen ihan samaa mieltä - näin tulisi olla. Ei kuitenkaan ole vaan väärän päihteen käyttämisestäkin rangaistaan.

Sen sijaan lääkärillä tulisi olla(ja pitkälti onkin) vastuu siitä, missä määrin näitä toiveita voi toteuttaa.

Niinkö? Olen aivan eri mieltä. Näissä tapauksissa nyt vaan on kyseessä hullu tai tyhmä, koska tuo näyttää ihan paskalta ja operaation teettäjät ovat ilmapäitä.

Joku halkaistu kieli tai kokovartalotatuointi on eri juttu, se on vain erikoista mutta mikäs siinä jos tykkää. Tuo ankkanaamamodi on sama asia kuin itsensä riuduttaminen keskitysleirikuntoon tai käsivarsien viiltely. Jossain pitää olla raja oikeustoimikelpoisuudelle. Monien muiden asioiden osalta onkin, ja hyvä niin.
Emminäkään ymmärrä urheilun katsojia saatikka urheilun harrastamista yleensäkkään mutta en mä niitä mielisairaiks silti kutsu.

Mitäköhän tapahtuisi jos jollain piikillä iskis noihin, räjähtäisikö ne kuin ilmapallo?

Emminäkään ymmärrä urheilun katsojia saatikka urheilun harrastamista yleensäkkään mutta en mä niitä mielisairaiks silti kutsu.
Urheilun katsominen tai harrastaminen voi joillain mennä mielisairauden puolelle. Ihan kuten huulten isontaminen tai lävistysten ottaminen. Jos sinulla on jatkuva halu ottaa yhä enemmän ja enemmän täytettä huuleen, vaikka ollaan jo vaaran puolella, on kyseessä mielenterveysongelma. Pitää aina tarkastella henkilön tilannetta yksilöllisesti.

Kyllähän jotkut kerää kellojakin. Se vasta mielenvikaista tuhlaa kymmeniä tai satoja tuhansia kelloon kun ajan näkee vitosen tiukullakin.
Jaa, että susta kellojen keräily ja nuo huulet on rinnasteisia? Susta varmaan kehonsa viiltelykin on rinnasteinen kellojen keräilylle.

Hyvää illanjatkoa vaan, en näe keskustelulle edellytyksiä.

Jaa, että susta kellojen keräily ja nuo huulet on rinnasteisia? Susta varmaan kehonsa viiltelykin on rinnasteinen kellojen keräilylle.

Hyvää illanjatkoa vaan.
Riippuu keneltä kysytään. Huulien suurentajasta kellojen kerääminen on mielisairasta ja kellojen kerääjästä huulien pumppaaminen on mielisairasta.
Harmi ettet ymmättä mitä tässä haetaan.

Hyvää illanjatkoa sinnekkin.

Tämä cocktailkutsufilosofia menee kohti sitä, että mikään itsensä kohtelu ei ole mielisairasta. Olen eri mieltä ja minusta on ihan tosiasia, että hikiliikunnalla laihduttavat itseään lihavina pitävät alipainoiset ovat kuin ovatkin mielisairaita ja hoidon, ei suinkaan mahdollistamisen, tarpeessa.

HC-ankkahuulia vertaisin enemmän näihin edellisiin kuin penkkiurheilijoihin.

Riippuu keneltä kysytään.
Tällainen äärirelativismi ja tasapuolisuusbias johtaa lopulta siihen, ettei mistään voida mielekkäästi väittää mitään.

Riippuu keneltä kysytään. Huulien suurentajasta kellojen kerääminen on mielisairasta ja kellojen kerääjästä huulien pumppaaminen on mielisairasta.
Harmi ettet ymmättä mitä tässä haetaan.

Hyvää illanjatkoa sinnekkin.
Yleisesti ottaen voisi kuitenkin sanoa että turha kehon muokkaaminen on tyhmyyttä ja joskus jopa mielisairasta. Paitsi jos kysymyksessä on nk. "normaaliin" muokkaaminen.
Kellojen tai minkään muiden esineiden keräämisestä en sano mitään.

Yleisesti ottaen voisi kuitenkin sanoa että turha kehon muokkaaminen on tyhmyyttä ja joskus jopa mielisairasta. Paitsi jos kysymyksessä on nk. "normaaliin" muokkaaminen.
Kellojen tai minkään muiden esineiden keräämisestä en sano mitään.
No ei voida. Ei mielenvikaisuutta voi rajata sen mukaan mikä itsestä tuntuu "normaalilta". Tällä samalla argumentilla homous oli rangaistava teko pitkälle seiskeetluvulle saakka vain koska joidenkin mielestä se on sairasta. Nyt se on kuitenkin ihan normaali osa yhdyskuntaa.

No ei voida. Ei mielenvikaisuutta voi rajata sen mukaan mikä itsestä tuntuu "normaalilta". Tällä samalla argumentilla homous oli rangaistava teko pitkälle seiskeetluvulle saakka vain koska joidenkin mielestä se on sairasta. Nyt se on kuitenkin ihan normaali osa yhdyskuntaa.
Niin, en puhunut mielenvikaisuudesta. Homouteen viittaus on nyt tosi kaukaa haettua.

Niin, en puhunut mielenvikaisuudesta. Homouteen viittaus on nyt tosi kaukaa haettua.
Ei ole kovin kaukaa. Ei tästä ole kuin 50v kun homoutta pidettiin mielenvikaisuutena ja joissain piireissä pidetään vieläkin. En ymmärrä miksi kehonmuokkaus olisi yhtään sen mielevikaisempaa vain koska joku ajattelee erilailla esim. kehostaan kuin itse.

Ei ole kovin kaukaa. Ei tästä ole kuin 50v kun homoutta pidettiin mielenvikaisuutena ja joissain piireissä pidetään vieläkin. En ymmärrä miksi kehonmuokkaus olisi yhtään sen mielevikaisempaa vain koska joku ajattelee erilailla esim. kehostaan kuin itse.
Miksi puhut mielenvikaisuudesta? Tyhmyydestä tässä puhutaan. Homous ei ole tyhmyyttä. Oman kehon turha muokkaus on.
Sekoitat nyt asioita tahallaan tai tahattomasti.

No näetkö pedofiliassa mitään mielenvikaisuutta? Vai meneekö siinä missä kellojen keräilykin?

No näetkö pedofiliassa mitään mielenvikaisuutta? Vai meneekö siinä missä kellojen keräilykin?
Pedofilia on seksuaalinen suuntautuminen/kiinnostus siinä missä homous, kenkäfetissi tai vaikka objektiiviseksuaalisuus. Ne on ihmisten ominaisuuksia ja jokaisella on omansa eikä sille mitään mahda. Ei se silti siitä mielenvikaisuutta tee.

Pedofilia on seksuaalinen suuntautuminen/kiinnostus siinä missä homous, kenkäfetissi tai vaikka objektiiviseksuaalisuus. Ne on ihmisten ominaisuuksia ja jokaisella on omansa eikä sille mitään mahda. Ei se silti siitä mielenvikaisuutta tee.

Lopeta nyt hyvä ihminen nämä keittiöpsykologin leikkimiset.
Pedofilialle löytyy ihan ICD-tautiluokitus F65.4
No nykyään näitä taidetaan kutsua ”seksuaalinen kohdehäiriö”
Mutta ei todellakaan ole rinnastettavissa vaikka kenkäfetissiin.

”Mielenterveysongelmien diagnostiikassa pedofilia on ”voimakasta ja toistuvaa seksuaalista mieltymystä alle murrosikäisiin lapsiin”. Se on sairaus, jos se aiheuttaa henkilölle merkittävää kärsimystä tai ihmisten välisiä ongelmia tai jos ihminen toimii halujensa mukaan aiheuttaen kärsimystä muille.

– Ihminen voi elää pedofilian kanssa ja päättää olla toimimatta sairautensa aiheuttamien halujen mukaisesti, kirjoittaa oikeustieteen apulaisprofessori Margo Kaplan New York Timesissä.”

Lopeta nyt hyvä ihminen nämä keittiöpsykologin leikkimiset.
Pedofilialle löytyy ihan ICD-tautiluokitus F65.4

”Mielenterveysongelmien diagnostiikassa pedofilia on ”voimakasta ja toistuvaa seksuaalista mieltymystä alle murrosikäisiin lapsiin”. Se on sairaus, jos se aiheuttaa henkilölle merkittävää kärsimystä tai ihmisten välisiä ongelmia tai jos ihminen toimii halujensa mukaan aiheuttaen kärsimystä muille.

– Ihminen voi elää pedofilian kanssa ja päättää olla toimimatta sairautensa aiheuttamien halujen mukaisesti, kirjoittaa oikeustieteen apulaisprofessori Margo Kaplan New York Timesissä.”
Niin? Sanoin että pedofilia on seksuaalinen suuntautuminen ja tässä tapauksessa alle murrosikäisiin lapsiin. Onko se sitten häiriä vai mielenterveysongelma on sitten toinen asia. Kuten sanoin, myös homoutta on aikoinaan pidetty sairautena.
Ainoa ero on että pedofiili ei voi laillisesti (eikä pidä) toteuttaa näitä mielihalujaan. Seksuaalihäiriö se toki on, mutta onko se mielenvikaisuutta onkin sitten ainakin omasta mielestä tulkinnan varainen asia.

Mutta nyt alkaa mennä jo tosi pahasti offtopicciin ja haluaisin jatkaa mutta pelkään suuria ja mahtavia modulaattoreita.

Niin? Sanoin että pedofilia on seksuaalinen suuntautuminen ja tässä tapauksessa alle murrosikäisiin lapsiin. Onko se sitten häiriä vai mielenterveysongelma on sitten toinen asia. Kuten sanoin, myös homoutta on aikoinaan pidetty sairautena.
Ainoa ero on että pedofiili ei voi laillisesti (eikä pidä) toteuttaa näitä mielihalujaan. Seksuaalihäiriö se toki on, mutta onko se mielenvikaisuutta onkin sitten ainakin omasta mielestä tulkinnan varainen asia.

Mutta nyt alkaa mennä jo tosi pahasti offtopicciin ja haluaisin jatkaa mutta pelkään suuria ja mahtavia modulaattoreita.

No veikkaan että tässä joudutaan hyväksymään että olemme asiasta eri mieltä ja kunnioittamaan toisen mielipidettä. Eli tasavertaisen tyhmiä ketjun otsikkoa mukaillen.

Olen ollut useamman vuoden airbnb majoittajana parille asunnolle. Näistä saisi vaikka kuinka paljon tarinoita, mutta tässä muutamia:

- ”Kuuluuko loppusiivous hintaan?” Ilmoituksessa lukee isolla että asukas siivoaa asunnon ja tarkat ohjeet miten.

- ”Kuuluuko lakanat hintaan?” Ilmoituksessa lukee isolla että hinta ei sisällä petivaatteita.

- ”Miten asuntoon pääsee sisään?” Saapumisohjeissa heti ensimmäisenä koodi avainlokeroon ja avainlokeron sijainti heti oven vieressä. Yöpyjä soitti että ei pääse sisälle kun oli ulko-ovella. Opastin puhelimessa että laitat sen koodin lokeroon ja otat avaimen. Sai laitettua koodin mutta ei saanut siitä huolimatta ovea auki - luuli että ovi olisi avautunut pelkällä lokeron koodilla. Lopulta osasi avata lokeron ja avaimen. Tästä palkintona 3/5 arvostelu julkisella kommentilla ”sisäänkirjautumisohjeet olisivat voineet olla paremmat”. Yksityisenä viestinä että ”olisin voinut lukea ohjeet tarkemmin”. Reilu sata ihmistä päässyt aikaisemmin ongelmitta sisälle (ja tämän jälkeenkin).

- ”Asunnossa ei voi olla kun vaimo saa allergisia oireita eläinten karvoista/hilseestä”. Asunnon ilmoituksessa lukee että lemmikit tervetulleita. Mitään koirankarvoja ja paskaa ei asunnoissa ole, mutta allergiavapaita ne eivät ole.

- ”Sänky liian pieni”. Koko sanotaan ilmoituksessa (120cm).

Tässä äkkiseltään mitä tulee mieleen. Antoisa harrastus tämä on, mutta ihmisistä saa hyvän poikkileikkauksen tässä hommassa. Niin hyvässä kuin huonossa. :D

Olen ollut useamman vuoden airbnb majoittajana parille asunnolle. Näistä saisi vaikka kuinka paljon tarinoita, mutta tässä muutamia:

- ”Kuuluuko loppusiivous hintaan?” Ilmoituksessa lukee isolla että asukas siivoaa asunnon ja tarkat ohjeet miten.

- ”Kuuluuko lakanat hintaan?” Ilmoituksessa lukee isolla että hinta ei sisällä petivaatteita.

- ”Miten asuntoon pääsee sisään?” Saapumisohjeissa heti ensimmäisenä koodi avainlokeroon ja avainlokeron sijainti heti oven vieressä. Yöpyjä soitti että ei pääse sisälle kun oli ulko-ovella. Opastin puhelimessa että laitat sen koodin lokeroon ja otat avaimen. Sai laitettua koodin mutta ei saanut siitä huolimatta ovea auki - luuli että ovi olisi avautunut pelkällä lokeron koodilla. Lopulta osasi avata lokeron ja avaimen. Tästä palkintona 3/5 arvostelu julkisella kommentilla ”sisäänkirjautumisohjeet olisivat voineet olla paremmat”. Yksityisenä viestinä että ”olisin voinut lukea ohjeet tarkemmin”. Reilu sata ihmistä päässyt aikaisemmin ongelmitta sisälle (ja tämän jälkeenkin).

- ”Asunnossa ei voi olla kun vaimo saa allergisia oireita eläinten karvoista/hilseestä”. Asunnon ilmoituksessa lukee että lemmikit tervetulleita. Mitään koirankarvoja ja paskaa ei asunnoissa ole, mutta allergiavapaita ne eivät ole.

- ”Sänky liian pieni”. Koko sanotaan ilmoituksessa (120cm).

Tässä äkkiseltään mitä tulee mieleen. Antoisa harrastus tämä on, mutta ihmisistä saa hyvän poikkileikkauksen tässä hommassa. Niin hyvässä kuin huonossa. :D

Ongelma Airbnb:ssä on niiden perseestä olevasta pisteytys jossa vuokranantaja kärsii (tai poistetaan listalta jo parista huolimattomasta/kostopalautteesta.

Normaalisti majoituspaikan. ravintolan yms palautteet menevät about näin:

5* loistava paikka, kaikki meni nappiin yms
4* ok paikka, pääosin kaikki kunnossa/palvelu pelasi mutta jotai korjattavaa olisi jotta saisi viidennen tähden
3* keskinkertainen, ei pahasti pielessä mutta petrattavaa löytyy monessa asiassa. Saattaisin asioida uudelleen
2* paljon pielessä, ei maailmanloppu mutta ei ihan heti takaisin. En suosittele
1* ei koskaan takaisin

Näin taas airbnb, liian monta 4* niin tippuu pois listalta

Screenshot_20240301_182212_Chrome.jpg

Ongelma Airbnb:ssä on niiden perseestä olevasta pisteytys jossa vuokranantaja kärsii (tai poistetaan listalta jo parista huolimattomasta/kostopalautteesta.

4* ok paikka, pääosin kaikki kunnossa/palvelu pelasi mutta jotai korjattavaa olisi jotta saisi viidennen tähden
3* keskinkertainen, ei pahasti pielessä mutta petrattavaa löytyy monessa asiassa. Saattaisin asioida uudelleen
1* ei koskaan takaisin

Mistä tuo kuvakaappaus on peräisin?

1* ei koskaan takaisin

Onpas mielisairasta. Eiväthän aasit edes osaa lukea, miten he voisivat ymmärtää että antaessaan ihan tyytyväisinä kivan rehellisesti 4/5 he ovat tosiasiallisesti vaatimassa isännälle banneja.

Liekö nykyään jokin oletus että arvostelut kuuluu tehdä Kiinan kauppa-alustojen popularisoimalla tavalla "aina 5/5 tai muuten".

E: Oliko tämä meemikuva?
E: No tietysti oli ja olen tuntenut oloni muutenkin tänään tyhmäksi. Kuitenkin ilmeisen todenmukainen tulkinta järjettömästä systeemistä.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 146
Jäsenet
78 936
Uusin jäsen
tittelintuure

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom