- Liittynyt
- 28.12.2019
- Viestejä
- 4 275
/img-s3.ilcdn.fi/b14c3667391879a5a3f241613b5bde72a6a8b6935c4b79a04da1d41cac215799.png)
Suosittu tšekkiläislaulaja Hana Horka, 57, yritti saada koronatartunnan – sairastui ja kuoli
Tšekissä suosittu laulaja on kuollut koronaviruksen aiheuttamaan tautiin, kertoo BBC.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Et ole vidsiin käynyt koskaan Helsingin Olympiastadionilla
vähä ehkä aiheeton väittely käynnissä, yks puhuu yhestä, toinen toisesta ja joo, pesismatseissa ei ehkä kymmeniätuhansia ihmisiä käy jokakerta... mutta onhan tuo ihan helvetin tyhmää jättää pisutilat rakentamatta, olkoon kysessä olympiastadion tai pesisstadion.liittyy miten asiaan?
Muuten kiva tiivistelmä, mutta "teppo mörkö" lainasi ihan eri viestiä (siinä viitattiin keskusteluun pesäpallostadionin vessoista).Linkissä kerrottiin enemmän
mm
-yritti saada koronatartunnan
-rokottamaton
-oleili tarkoituksella koronaan sairastuneiden läheisyydessä
- sairastu koronaan ja kuoli.
Syy, halusi päästä teatteriin, saunaan ja konserttiin (tuolla ilmeisesti sairastettu tauti vapauttaa).
Älä nyt viitsi viisastella tyhmät ihmiset ketjussa. Täällä pärjää vaan tyhmät aiheet.Muuten kiva tiivistelmä, mutta "teppo mörkö" lainasi ihan eri viestiä (siinä viitattiin keskusteluun pesäpallostadionin vessoista).![]()
Itseäni lainaten: Nyt on sitä polyuretaanivaahtoakin kokeiltu. Ei tosin naiselle vaan miehelle - erektion parantamistarkoituksessa.Jään tämän uutisen jälkeen odottelemaan uutista pariskunnasta, joka kokeilee ehkäisyä polyuretaanivaahdolla sille naisenpuolelle...
![]()
Ei kai tähän voi mitään lisätä?
Ensin ajetaan rauhallisesti ja kunnes se kriittinen vaihe tulee että PITÄISI ajaa rauhallisesti, niin painetaan kaasu pohjaan!?![]()
tuolla on sata ihmistä seuraamasta sivusta ja taputtamassa mutta ei yhtään kertomassa kuljettajille, että tässä on syvä vesi.
Ettei olisi otsikon mukaisesti kyseessä kahlaamo?Jep, ei mitään varoitusmerkkejä tai tietä pistetty jopa poikki. Ja ylipäätään tommonen notkelma josta vesi ei pääse poistumaan on tässä se typeryys.
Enemmänkin tyhmyyttää, että tuolla on sata ihmistä seuraamasta sivusta ja taputtamassa mutta ei yhtään kertomassa kuljettajille, että tässä on syvä vesi. Mutta mikäpä ei olisi kivempaa, kuin muiden epäonni.
Kyllä, kahlauspaikkahan tuo. Tällä kerralla vaan sattui olemaan vähän enemmän vettä kuin normaalisti joka ilmeisesti tuli osalle yllätyksenä.Ettei olisi otsikon mukaisesti kyseessä kahlaamo?
Näin on, ja samat yllättyjät eivät yhtään ymmärtäneet, miten vedessä kannattaa ajaa.Kyllä, kahlauspaikkahan tuo. Tällä kerralla vaan sattui olemaan vähän enemmän vettä kuin normaalisti joka ilmeisesti tuli osalle yllätyksenä.
Syvyys ei ole tuossa tuntematon, kun siinä on selvästi tarkoituksella mittari vieressä kertomassa syvyydestä. Kyllä se on ihan vaan silkkaa tyhmyyttä vetäistä riskillä tuollaisesta paikasta nousuveden/tulvan aikaan autolla, jossa ilmanotto ei ole oikeiden maastoautojen tapaan katolla. Kalliita remotteja luvassa vain siksi, ettei haluttu kiertää muutamaa kilometriä kauempaa.Jos ajaa auton veteen, jonka syvyys on tuntematon, niin kyllä on ihan tämän ketjun kamaa vaikka ei tietä olisikaan pistetty poikki (no voidaan viisastella joo että jokainen ajaa lammikoihin autolla ja voihan niissä ollakin joku monttu, mutta nyt on kyseessä kuitenkin selkeästi vähän erikoisempi tilanne). Etenkin jos veden molemmin puolin on autonraatoja, hinauskalustoa ja ihmisiä kuvaamassa ja nauramassa... Melkein tulee mieleen, että onko tämä joku paikallinen huvitapahtuma ja perinne, että tietoisesti tehdään näin ja otetaan vakuutuksesta rahat...?
Toinen vaihtoehto on tietenkin, että kuskilta puuttuu alkeellisinkin ymmärtämys tekniikasta ja siitä, miten vesi ei ole hirveän hyvä juttu. Vaikka ei nyt pääsisikään sylintereihin, niin voi tehdä ikävää noinniinkuin muutenkin. Tosin jos käyttää työkalua (autoa) nollatietämyksellä, niin siltikin on tämän ketjun kamaa...
The problem is often with the drivers, rather than the fords themselves. Most fords feature a marker that indicates the depth of the water crossing. Experienced drivers will know the capabilities of their vehicle and the relevant safe wading depth. Inexperienced drivers without this knowledge can do nothing with this information, and often plow on ahead into foot-deep water or worse. At these levels, many vehicles may float or ingest water into the engine, causing terminal damage.
Toisaalta, ei ne "tie suljettu" -kyltitkään tunnu mitään auttavan. Keravallakin on pari alikulkua jotka joskus tulvivat ja pelastuslaitos laittaa suljettu-kyltit tielle mutta joidenkin pitää silti yrittää ajaa kyseisestä kohdasta läpi.
Tässä loistava esimerkki, aja hiljaa ja rauhassa
No en kyllä lähtisi syvään lätäkköön kokeilemaan edes hiljaa ajamalla.Suomessakin osataan ajaa liian kovaa veteen. Vanhemmat ajoivat viime syksynä rankkasateen jälkeen lapsiaan läheiseen kouluun. Kiertoreittiä matka olisi kestänyt minuutin kauemmin.
Itse olin jalkamiehenä kontiot (42 cm varsi) jalassa, mutten päässyt kulkemaan jalkakäytävää, koska siinä oli vettä pahimmassa kohdassa 48 cm. Jouduin kahlaamaan autotien kautta. Huomasin, että monet autoilijat ajoivat liian lujaa yli, jolloin keula-aalto meni jäähdyttimen aukosta ja samalla vaarallisen lähelle moottorin ilmanottoa. Otin kännykän taskusta, eikä tarvinnut odottaa minuuttia kauempaa, kun ensimmäinen hyytyi keskelle vettä.
Menin kysymään tarvitsevatko apua. Takapenkillä oli pari tyttöä matkalla kouluun. He yrittivät ensin omilla saappaillaan, mutta totesivat veden liian syväksi. Kannoin heidät yksitellen kuivalle maalle, jotta pääsivät kouluun. Kuski jäi soittamaan hinausautoa. Neuvoin olemaan avaamatta ovea, koska vedenpinta oli jokusen sentin yli oven alareunan ja siten hyvin lähellä ovitiivistettä. Veden syvyys oli tuossa kohdassa 32 cm ja ainahan sitä pientä aallokkoa on.
Se oli ainoa, joka oikeasti ymmärsi mitä voi käydä jos kone hörppää vettä, vaikka sitten jonkin kunnon pärskäytyksessa periksi antavan tiivisteen kautta tms. Tavan kauppakasseilla suhaavat ajattelevat, että jos menee vaan nopeasti yli, niin ei kastu kengät niin pahasti.Tykkään miten valkonen tojota, kylän isoimalla snorkkelilla ajoi kaikkein varovaisemmin yli![]()
Jep. Ja kun ei ole kyseessä mikään ylityspaikka vaan rankkasadelätäkkö, on vaarana vesivahingon lisäksi matalammassakin osuma kannettomaan kaivoon tai irronneen kannen kiilautuminen auton pohjaan. Tämä on myös vedessä ajamalla tehty vahinko, jollaiset on kaskoehdoissa karsittu korvattavien listalta.No en kyllä lähtisi syvään lätäkköön kokeilemaan edes hiljaa ajamalla.
Järvenpäässä on yksi vakiopaikka aina rankempien sateiden aikaan. (Kuten Keravallakin se Prisman viereinen alikulku.) Itse tullut joskus ihan reippaamman matkan peruuteltua, kun totesin ettei uskalla mennä, sattuivat poliisitkin sopivasti ajamaan taakse, mutta eipä nuo tuosta piitanneet. Jotkut rohkeat siitä meni läpi, mutta totesin sen 3km kierron olevan lompakon paksuuden suhteen varmempi veikkaus.Toisaalta, ei ne "tie suljettu" -kyltitkään tunnu mitään auttavan. Keravallakin on pari alikulkua jotka joskus tulvivat ja pelastuslaitos laittaa suljettu-kyltit tielle mutta joidenkin pitää silti yrittää ajaa kyseisestä kohdasta läpi.
Jep, juurikin tästä oli puhe Keravan osalta.Tossa esimerkkiä mainitusta Keravan alikulusta:
![]()
Katso video: Tulva yllätti autoilijat Keravalla - Autot upposivat osittain veteen
Raju ukkoskuuro aiheutti Keravalla ongelmia.www.iltalehti.fi
Tonhan siis pääsee kiertämään autolla aika lyhyellä koukkauksella, ehkä puol kilsaa jos sitäkää...
Juu, ja toinen vastaava on noin puoli kilsaa etelään, Kulloontien kohdilla. Tai enää se ei taida niin pahasti tulvia mutta aikanaan siinäkin oli monesti samanlainen lätäkkö.Jep, juurikin tästä oli puhe Keravan osalta.![]()
Juu, itsekään en ainakaan noihin Keravan lätäköihin ajaisi, toisessa kiertotie on vajaan kilometrin, toisessa ehkä vähän reilun kilometrin. Ei viitsi riskeerata sellaisen kiertomatkan takia.Itse en aja tuollaisiin kylpyammeisiin autolla. Hirvittää jo ajatuskin. Ehkä syynä se, että kerran on huonon tiekunnossapidon vuoksi repeytynyt jäiseen tiehen kaivon kohdalle sulaneeseen aukkoon taka-akselin montuun osuneen puolen etummainen korikiinnike.
Noissa lammikoissa voi piillä vaikkapa paikaltaan lähtenyt kaivonkansi. Jos se ei osu öljypohjaan, mitäs jos rengas osuu siihen aukkoon. Siihen jää kottero ja pelkälleen kuljettajan virhe.
Oman kokemuksen mukaan ei muodostu kyllä samanlaista, on tullut ajettua tuosta epäsäännöllisen säännöllisesti läpi jo vuodesta 2007.Juu, ja toinen vastaava on noin puoli kilsaa etelään, Kulloontien kohdilla. Tai enää se ei taida niin pahasti tulvia mutta aikanaan siinäkin oli monesti samanlainen lätäkkö.
Ei kai tähän voi mitään lisätä?
Ensin ajetaan rauhallisesti ja kunnes se kriittinen vaihe tulee että PITÄISI ajaa rauhallisesti, niin painetaan kaasu pohjaan!?![]()
On.Onko Englanti niin kehitysmaa, ettei tuohon saa pientä siltaa rakennettua?
Näitä kahlaamoja on briteissä alla olevan wikisivun mukaan yli 2000 ja pääsääntöisesti niistä ei ole mitään haittaa. Kovat sateet ja nousuvesi voivat kuitenkin nostaa veden korkeutta, jolloin tavallisella autolla pitäisi paikka kiertää, mutta kun ei ymmärrä, eikä malta, niin tuossa on lopputulos. Korjaamoillehan nämä ovat suoranaisia rahasampoja.Onko Englanti niin kehitysmaa, ettei tuohon saa pientä siltaa rakennettua?
Joo, tiedetään. Vaikuttaa vaan kovin alkeelliselta ratkaisulta tuollainen, varsinkin kun ei sentään olla täysin "keskellä ei mitään", vaan lähellä on taloja ja videoiden perusteella liikennettä tiellä kuitenkin jonkin verran on.Näitä kahlaamoja on briteissä alla olevan wikisivun mukaan yli 2000 ja pääsääntöisesti niistä ei ole mitään haittaa. Kovat sateet ja nousuvesi voivat kuitenkin nostaa veden korkeutta, jolloin tavallisella autolla pitäisi paikka kiertää, mutta kun ei ymmärrä, eikä malta, niin tuossa on lopputulos. Korjaamoillehan nämä ovat suoranaisia rahasampoja.
![]()
Ford (crossing) - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Tilannetta näkemättä ja viimeaikaisen lumentulon tietäen, vahva veikkaus että tuo on vähiten huono vaihtoehto. Johonkin se lumi täytyy saada, ja joku metsäpolun blokkaantuninen nyt ei taida olla ihan prioriteettilistan kärjessä. Annetaan ammattilaisten hoitaa hommansa.On sitten huoltoyhtiö päättänyt rakentaa kauhakuormaajalla noin 2 metrin lumimuurin viereisen metsän polun eteen. En tiedä mikä ratas o jollai leikannut kiinni
Tämä vaatii vähän lisäinfoa (jotain jäi sulla kertomatta), siis miksi on tyhmän ihmisen merkki.On sitten huoltoyhtiö päättänyt rakentaa kauhakuormaajalla noin 2 metrin lumimuurin viereisen metsän polun eteen. En tiedä mikä ratas o jollai leikannut kiinni
Mihin ne lumet olis sit pitäny laittaa? Nakataan siihen mihin helpoiten saadaan.On sitten huoltoyhtiö päättänyt rakentaa kauhakuormaajalla noin 2 metrin lumimuurin viereisen metsän polun eteen. En tiedä mikä ratas o jollai leikannut kiinni
En tiedä millaisesta paikasta on kyse, mutta eiköhän tuossa ole taustalla ihan vaan se, että kun taivaalta tulee tarpeeksi lunta, niin se pitää siirtää pois ajoradoilta ja jalkakäytäviltä/pyöräteiltä ja jos osoitettua tilaa ei ole muualla, niin sitten siinä on yksi metsäpolku vain ikävä sivuseikka. Pitää valita vähiten huono paikka, kun ei niitä kinoksia voi ihan mihin tahansa ja kenen tahansa pihoille kasata.On sitten huoltoyhtiö päättänyt rakentaa kauhakuormaajalla noin 2 metrin lumimuurin viereisen metsän polun eteen. En tiedä mikä ratas o jollai leikannut kiinni
Suurella todennäköisyydellä juuri tuosta syystä on polku tukittu. Meilläkin tukittiin polku naapuritaloyhtiön pihaan ja yksi jalankulkuväylä pihalta jalkakäytävälle mutta kyllä nuo aikanaan taas aukeavat. Periaatteessa asukkaiden kannalta parempi paikka olisi ollut yhden pelastustien kohdalle kun sieltä ei oikeastaan kukaan koskaan kulje mutta se kun pitää pitää auki niin ei voi siihenkään lumia kasata kun ei pääse brankkarit paikalle tarvittaessa.En tiedä millaisesta paikasta on kyse, mutta eiköhän tuossa ole taustalla ihan vaan se, että kun taivaalta tulee tarpeeksi lunta, niin se pitää siirtää pois ajoradoilta ja jalkakäytäviltä/pyöräteiltä ja jos osoitettua tilaa ei ole muualla, niin sitten siinä on yksi metsäpolku vain ikävä sivuseikka. Pitää valita vähiten huono paikka, kun ei niitä kinoksia voi ihan mihin tahansa ja kenen tahansa pihoille kasata.
Mihin ne lumet olis sit pitäny laittaa? Nakataan siihen mihin helpoiten saadaan.
No ei nyt oikein avannut, nyt jää sellainen olo että tuossa polussa oli jotain sellaista minkä tukkiminen nyt harmitti kirjoittajaa.No tuossa on sen verran paljon tilaa että olisi voinut jättää polun vapaaksi. Esim se joutuu ajaamaan metsän reunaa pitkin useamman kymmenen metriä
Se on kumma kun kerrankin lunta tulee parissa päivässä enemmän kuin joinain talvina yhteensä, niin alkaa hirveä itku ja parku kun sitä lunta on juuri minun reitillä.On sitten huoltoyhtiö päättänyt rakentaa kauhakuormaajalla noin 2 metrin lumimuurin viereisen metsän polun eteen. En tiedä mikä ratas o jollai leikannut kiinni
Tämä oli kai sarkasmia? Kiinteistöhuoltoon tuntuu valuvan tasan se sakki, joka ei kykene tai jota ei kiinnosta huomioida ympäristöä sen vertaa, että miettisi, mihin lumet voi kipata. Kipataan tasan siihen, mihin ne helpoiten saa pois omista jaloista.Tilannetta näkemättä ja viimeaikaisen lumentulon tietäen, vahva veikkaus että tuo on vähiten huono vaihtoehto. Johonkin se lumi täytyy saada, ja joku metsäpolun blokkaantuninen nyt ei taida olla ihan prioriteettilistan kärjessä. Annetaan ammattilaisten hoitaa hommansa.
Niin kuin näin.Mihin ne lumet olis sit pitäny laittaa? Nakataan siihen mihin helpoiten saadaan.