- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 391
Saattoi olla myös typo ja tarkoitti kulkuväylää.Tyhmä ihminen kun olen, niin pakko kysyä onko tämä jotain murretta?. Vai onko se väylä kuluttajia varten koska sijaitsee kaupan pihassa?.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saattoi olla myös typo ja tarkoitti kulkuväylää.Tyhmä ihminen kun olen, niin pakko kysyä onko tämä jotain murretta?. Vai onko se väylä kuluttajia varten koska sijaitsee kaupan pihassa?.
Saattoi olla myös että en ihan tosissani kysynyt.Saattoi olla myös typo ja tarkoitti kulkuväylää.
No ehkä meillä on eri käsitys sanan "sujahtaa" merkityksestä.Miksi sen pitäisi?
Mutta jos maksat vähemmän siitä, että et käytä henkilöautona, niin en nyrjähdä siitä, että et voi parkkeerata henkilöautoille varatuille paikoille.
![]()
Ajoneuvoverolaskuri | Traficom
Ajoneuvoverolaskurilla voit laskea, kuinka paljon ajoneuvovero on ja miten se määräytyy. Sitä varten sinun pitää tietää ajoneuvon päästöarvo ja sen mittaustapa (NEDC/WLTP), käyttöönottopäivä ja tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa. Tiedot näkyvät esimerkiksi verolipusta tai Oma asiointi...www.traficom.fi
Ei niin, että tämä eroaisi edellisestä viestistäni. Oletan, että tähän voi vastata edelleen, että 'nehän on saman kokoiset'.
Sehän vain helpottaa keskustassa/virastossa asiointia, kun paikkoja on vapaana. Harvemmin virastoissa asioivat ajavat kuorma- tai pakettiautoilla.Iisalmessa siinä virastotalojen lähettyvillä on lähes jokaisen P-merkin yhteydessä tuo henkilöauton kuvalla oleva lisäkilpi, eli pysäköinti pakettiautoilla, moottoripyörillä ym. ajoneuvoilla kuin henkilöautoksi rekisteröidyillä ei ole sallittua.
Todennäköisesti liikennesuunnittelija ei ole edes ymmärtänyt koko merkin tarkoitusta, vaan se lisäkilpi on vain laitettu siihen, koska on joku lapsellinen mielleyhtymä, että pysäköintipaikkamerkin alla pitää olla se henkilöautomerkki. Tuollaisella rajoittamisellahan haitataan keskustassa asiointia aivan turhaan.
Vai olisiko kuitenkin niin, että autolla selvinpäin virastoissa asioivat ajavat aika useinkin pakettiautolla?Sehän vain helpottaa keskustassa/virastossa asiointia, kun paikkoja on vapaana. Harvemmin virastoissa asioivat ajavat kuorma- tai pakettiautoilla.
Juttua ilmeisesti päivitetty, koska nyt siellä lukee mm.Tämä ei ole suunnittelun kukkanen vaan pelkkää tyhmyyttä.
ampereella yritetään löytää nyt rahaa vessa- ja pukuhuonetiloihin.
Tampereen kaupungin apulaispormestari Matti Helimo (vihr.) vakuuttaa, että yleisöllä on vessat ottelussa ja pelaajilla pukuhuoneet. Samaa sanoo Tampereen kaupungin liikunta- ja nuorisojohtaja Pekka Paavola.
– Ei siellä ihmiset ilman vessaa tai pukuhuonetta jää missään tapauksessa. Missään nimessä ei mitään bajamajoja ole tarkoitus laittaa, Paavola sanoo.
"Kyllä se projektikokouksessa vielä ihan hyvältä säästökohteelta vaikutti"Juttua ilmeisesti päivitetty, koska nyt siellä lukee mm.
Tuo mainittu ottelu, ilmeisesti se ensimmäinen.
(pakettiauto henkilöauton ruudussa)Tuskin siitä mitään tulee.
No ehkä meillä on eri käsitys sanan "sujahtaa" merkityksestä.
Totta,"Kyllä se projektikokouksessa vielä ihan hyvältä säästökohteelta vaikutti"Eiköhän joku terveysviranomainen olis pistänyt homman poikki, jos sinne olis oikeasti lähtenyt tuhatkin ihmistä kuseskelmaan stadionin nurkille.
Mutta hei! Eikös me voitaisi jakaa yleisölle niitä koronavanhuksilta ylijääneitä vaippoja!"Kyllä se projektikokouksessa vielä ihan hyvältä säästökohteelta vaikutti"Eiköhän joku terveysviranomainen olis pistänyt homman poikki, jos sinne olis oikeasti lähtenyt tuhatkin ihmistä kuseskelmaan stadionin nurkille.
Lisätään tähän vielä, että kun istuimia lykätään 1 tai useampi enemmän kuin se perus 8+1 maksimi (vaikka 9+1), niin siitä suunnilleen samalta näyttävästä autosta tuleekin linja-auto (M2-luokka).Hommahan on sinänsä vähän hankalahko, samannäköinen auto voi olla henkilöauto (enemmän istuimia), pakettiauto tai kuorma-auto (yli 3,5tonnia kokonaismassa, nopeusrajoitin ja oisko nykyisin joku keskiviivavaroitinkin pakollinen).
Lisätään tähän vielä, että kun istuimia lykätään 1 tai useampi enemmän kuin se perus 8+1 maksimi (vaikka 9+1), niin siitä suunnilleen samalta näyttävästä autosta tuleekin linja-auto (M2-luokka).
Lisätään tähän vielä, että kun istuimia lykätään 1 tai useampi enemmän kuin se perus 8+1 maksimi (vaikka 9+1), niin siitä suunnilleen samalta näyttävästä autosta tuleekin linja-auto (M2-luokka).
Juu, näinhän se on. Vaikka D1-kortin suht helpolla saakin, niin ei sitä kovin moni ala huvikseen ajamaan. Ehkä joku todella suurperheellinen vois moisesta hyötyä muutenkin.Tosin vaatimus kuskin D-linja-autokortista vähän vähän rajoittaa tuon yleistymistä.
Juu, näinhän se on. Vaikka D1-kortin suht helpolla saakin, niin ei sitä kovin moni ala huvikseen ajamaan. Ehkä joku todella suurperheellinen vois moisesta hyötyä muutenkin.
Et ole vidsiin käynyt koskaan Helsingin Olympiastadionillaet ole vissiin käynyt ikinä pesis-pelissä![]()
Et ole vidsiin käynyt koskaan Helsingin Olympiastadionilla
vähä ehkä aiheeton väittely käynnissä, yks puhuu yhestä, toinen toisesta ja joo, pesismatseissa ei ehkä kymmeniätuhansia ihmisiä käy jokakerta... mutta onhan tuo ihan helvetin tyhmää jättää pisutilat rakentamatta, olkoon kysessä olympiastadion tai pesisstadion.liittyy miten asiaan?
Muuten kiva tiivistelmä, mutta "teppo mörkö" lainasi ihan eri viestiä (siinä viitattiin keskusteluun pesäpallostadionin vessoista).Linkissä kerrottiin enemmän
mm
-yritti saada koronatartunnan
-rokottamaton
-oleili tarkoituksella koronaan sairastuneiden läheisyydessä
- sairastu koronaan ja kuoli.
Syy, halusi päästä teatteriin, saunaan ja konserttiin (tuolla ilmeisesti sairastettu tauti vapauttaa).
Älä nyt viitsi viisastella tyhmät ihmiset ketjussa. Täällä pärjää vaan tyhmät aiheet.Muuten kiva tiivistelmä, mutta "teppo mörkö" lainasi ihan eri viestiä (siinä viitattiin keskusteluun pesäpallostadionin vessoista).![]()
Itseäni lainaten: Nyt on sitä polyuretaanivaahtoakin kokeiltu. Ei tosin naiselle vaan miehelle - erektion parantamistarkoituksessa.Jään tämän uutisen jälkeen odottelemaan uutista pariskunnasta, joka kokeilee ehkäisyä polyuretaanivaahdolla sille naisenpuolelle...
![]()
Ei kai tähän voi mitään lisätä?
Ensin ajetaan rauhallisesti ja kunnes se kriittinen vaihe tulee että PITÄISI ajaa rauhallisesti, niin painetaan kaasu pohjaan!?![]()
tuolla on sata ihmistä seuraamasta sivusta ja taputtamassa mutta ei yhtään kertomassa kuljettajille, että tässä on syvä vesi.
Ettei olisi otsikon mukaisesti kyseessä kahlaamo?Jep, ei mitään varoitusmerkkejä tai tietä pistetty jopa poikki. Ja ylipäätään tommonen notkelma josta vesi ei pääse poistumaan on tässä se typeryys.
Enemmänkin tyhmyyttää, että tuolla on sata ihmistä seuraamasta sivusta ja taputtamassa mutta ei yhtään kertomassa kuljettajille, että tässä on syvä vesi. Mutta mikäpä ei olisi kivempaa, kuin muiden epäonni.
Kyllä, kahlauspaikkahan tuo. Tällä kerralla vaan sattui olemaan vähän enemmän vettä kuin normaalisti joka ilmeisesti tuli osalle yllätyksenä.Ettei olisi otsikon mukaisesti kyseessä kahlaamo?
Näin on, ja samat yllättyjät eivät yhtään ymmärtäneet, miten vedessä kannattaa ajaa.Kyllä, kahlauspaikkahan tuo. Tällä kerralla vaan sattui olemaan vähän enemmän vettä kuin normaalisti joka ilmeisesti tuli osalle yllätyksenä.
Syvyys ei ole tuossa tuntematon, kun siinä on selvästi tarkoituksella mittari vieressä kertomassa syvyydestä. Kyllä se on ihan vaan silkkaa tyhmyyttä vetäistä riskillä tuollaisesta paikasta nousuveden/tulvan aikaan autolla, jossa ilmanotto ei ole oikeiden maastoautojen tapaan katolla. Kalliita remotteja luvassa vain siksi, ettei haluttu kiertää muutamaa kilometriä kauempaa.Jos ajaa auton veteen, jonka syvyys on tuntematon, niin kyllä on ihan tämän ketjun kamaa vaikka ei tietä olisikaan pistetty poikki (no voidaan viisastella joo että jokainen ajaa lammikoihin autolla ja voihan niissä ollakin joku monttu, mutta nyt on kyseessä kuitenkin selkeästi vähän erikoisempi tilanne). Etenkin jos veden molemmin puolin on autonraatoja, hinauskalustoa ja ihmisiä kuvaamassa ja nauramassa... Melkein tulee mieleen, että onko tämä joku paikallinen huvitapahtuma ja perinne, että tietoisesti tehdään näin ja otetaan vakuutuksesta rahat...?
Toinen vaihtoehto on tietenkin, että kuskilta puuttuu alkeellisinkin ymmärtämys tekniikasta ja siitä, miten vesi ei ole hirveän hyvä juttu. Vaikka ei nyt pääsisikään sylintereihin, niin voi tehdä ikävää noinniinkuin muutenkin. Tosin jos käyttää työkalua (autoa) nollatietämyksellä, niin siltikin on tämän ketjun kamaa...
The problem is often with the drivers, rather than the fords themselves. Most fords feature a marker that indicates the depth of the water crossing. Experienced drivers will know the capabilities of their vehicle and the relevant safe wading depth. Inexperienced drivers without this knowledge can do nothing with this information, and often plow on ahead into foot-deep water or worse. At these levels, many vehicles may float or ingest water into the engine, causing terminal damage.
Toisaalta, ei ne "tie suljettu" -kyltitkään tunnu mitään auttavan. Keravallakin on pari alikulkua jotka joskus tulvivat ja pelastuslaitos laittaa suljettu-kyltit tielle mutta joidenkin pitää silti yrittää ajaa kyseisestä kohdasta läpi.
Tässä loistava esimerkki, aja hiljaa ja rauhassa
No en kyllä lähtisi syvään lätäkköön kokeilemaan edes hiljaa ajamalla.Suomessakin osataan ajaa liian kovaa veteen. Vanhemmat ajoivat viime syksynä rankkasateen jälkeen lapsiaan läheiseen kouluun. Kiertoreittiä matka olisi kestänyt minuutin kauemmin.
Itse olin jalkamiehenä kontiot (42 cm varsi) jalassa, mutten päässyt kulkemaan jalkakäytävää, koska siinä oli vettä pahimmassa kohdassa 48 cm. Jouduin kahlaamaan autotien kautta. Huomasin, että monet autoilijat ajoivat liian lujaa yli, jolloin keula-aalto meni jäähdyttimen aukosta ja samalla vaarallisen lähelle moottorin ilmanottoa. Otin kännykän taskusta, eikä tarvinnut odottaa minuuttia kauempaa, kun ensimmäinen hyytyi keskelle vettä.
Menin kysymään tarvitsevatko apua. Takapenkillä oli pari tyttöä matkalla kouluun. He yrittivät ensin omilla saappaillaan, mutta totesivat veden liian syväksi. Kannoin heidät yksitellen kuivalle maalle, jotta pääsivät kouluun. Kuski jäi soittamaan hinausautoa. Neuvoin olemaan avaamatta ovea, koska vedenpinta oli jokusen sentin yli oven alareunan ja siten hyvin lähellä ovitiivistettä. Veden syvyys oli tuossa kohdassa 32 cm ja ainahan sitä pientä aallokkoa on.
Se oli ainoa, joka oikeasti ymmärsi mitä voi käydä jos kone hörppää vettä, vaikka sitten jonkin kunnon pärskäytyksessa periksi antavan tiivisteen kautta tms. Tavan kauppakasseilla suhaavat ajattelevat, että jos menee vaan nopeasti yli, niin ei kastu kengät niin pahasti.Tykkään miten valkonen tojota, kylän isoimalla snorkkelilla ajoi kaikkein varovaisemmin yli![]()
Jep. Ja kun ei ole kyseessä mikään ylityspaikka vaan rankkasadelätäkkö, on vaarana vesivahingon lisäksi matalammassakin osuma kannettomaan kaivoon tai irronneen kannen kiilautuminen auton pohjaan. Tämä on myös vedessä ajamalla tehty vahinko, jollaiset on kaskoehdoissa karsittu korvattavien listalta.No en kyllä lähtisi syvään lätäkköön kokeilemaan edes hiljaa ajamalla.
Järvenpäässä on yksi vakiopaikka aina rankempien sateiden aikaan. (Kuten Keravallakin se Prisman viereinen alikulku.) Itse tullut joskus ihan reippaamman matkan peruuteltua, kun totesin ettei uskalla mennä, sattuivat poliisitkin sopivasti ajamaan taakse, mutta eipä nuo tuosta piitanneet. Jotkut rohkeat siitä meni läpi, mutta totesin sen 3km kierron olevan lompakon paksuuden suhteen varmempi veikkaus.Toisaalta, ei ne "tie suljettu" -kyltitkään tunnu mitään auttavan. Keravallakin on pari alikulkua jotka joskus tulvivat ja pelastuslaitos laittaa suljettu-kyltit tielle mutta joidenkin pitää silti yrittää ajaa kyseisestä kohdasta läpi.
Jep, juurikin tästä oli puhe Keravan osalta.Tossa esimerkkiä mainitusta Keravan alikulusta:
![]()
Katso video: Tulva yllätti autoilijat Keravalla - Autot upposivat osittain veteen
Raju ukkoskuuro aiheutti Keravalla ongelmia.www.iltalehti.fi
Tonhan siis pääsee kiertämään autolla aika lyhyellä koukkauksella, ehkä puol kilsaa jos sitäkää...
Juu, ja toinen vastaava on noin puoli kilsaa etelään, Kulloontien kohdilla. Tai enää se ei taida niin pahasti tulvia mutta aikanaan siinäkin oli monesti samanlainen lätäkkö.Jep, juurikin tästä oli puhe Keravan osalta.![]()