Tyhmät ihmiset

Miksi sen pitäisi?

Mutta jos maksat vähemmän siitä, että et käytä henkilöautona, niin en nyrjähdä siitä, että et voi parkkeerata henkilöautoille varatuille paikoille.


Ei niin, että tämä eroaisi edellisestä viestistäni. Oletan, että tähän voi vastata edelleen, että 'nehän on saman kokoiset'.
No ehkä meillä on eri käsitys sanan "sujahtaa" merkityksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Iisalmessa siinä virastotalojen lähettyvillä on lähes jokaisen P-merkin yhteydessä tuo henkilöauton kuvalla oleva lisäkilpi, eli pysäköinti pakettiautoilla, moottoripyörillä ym. ajoneuvoilla kuin henkilöautoksi rekisteröidyillä ei ole sallittua.

Todennäköisesti liikennesuunnittelija ei ole edes ymmärtänyt koko merkin tarkoitusta, vaan se lisäkilpi on vain laitettu siihen, koska on joku lapsellinen mielleyhtymä, että pysäköintipaikkamerkin alla pitää olla se henkilöautomerkki. Tuollaisella rajoittamisellahan haitataan keskustassa asiointia aivan turhaan.
Sehän vain helpottaa keskustassa/virastossa asiointia, kun paikkoja on vapaana. Harvemmin virastoissa asioivat ajavat kuorma- tai pakettiautoilla.
 
Sehän vain helpottaa keskustassa/virastossa asiointia, kun paikkoja on vapaana. Harvemmin virastoissa asioivat ajavat kuorma- tai pakettiautoilla.
Vai olisiko kuitenkin niin, että autolla selvinpäin virastoissa asioivat ajavat aika useinkin pakettiautolla?

Tietysti ymmärrän teoriassa ajatuksen siitä, että muusta syystä pysäköivät ammattiautot haluttaisiin ohjata eri kohtaan kuin asiakkaiden autot, vaikka idea on usein käytännössä huono. Entäs moottoripyörät tai vaikkapa traktorimönkijät? Onko jokin erityinen syy haitata virastossa asioimista sellaisella kyydillä?
 
Tämä ei ole suunnittelun kukkanen vaan pelkkää tyhmyyttä.
Juttua ilmeisesti päivitetty, koska nyt siellä lukee mm.
ampereella yritetään löytää nyt rahaa vessa- ja pukuhuonetiloihin.
Tampereen kaupungin apulaispormestari Matti Helimo (vihr.) vakuuttaa, että yleisöllä on vessat ottelussa ja pelaajilla pukuhuoneet. Samaa sanoo Tampereen kaupungin liikunta- ja nuorisojohtaja Pekka Paavola.
– Ei siellä ihmiset ilman vessaa tai pukuhuonetta jää missään tapauksessa. Missään nimessä ei mitään bajamajoja ole tarkoitus laittaa, Paavola sanoo.

Tuo mainittu ottelu, ilmeisesti se ensimmäinen.
 
Juttua ilmeisesti päivitetty, koska nyt siellä lukee mm.

Tuo mainittu ottelu, ilmeisesti se ensimmäinen.
"Kyllä se projektikokouksessa vielä ihan hyvältä säästökohteelta vaikutti" :D Eiköhän joku terveysviranomainen olis pistänyt homman poikki, jos sinne olis oikeasti lähtenyt tuhatkin ihmistä kuseskelmaan stadionin nurkille.
 
Tuskin siitä mitään tulee.
(pakettiauto henkilöauton ruudussa)
Jos tuo koskee myös maksullista pysäköintiä, niin voisin kuvitella kuin kunnan valvonalla sovellus ilmoittaa asiasta, samoin kuin sen onko ajoneuvo katsastettu ja verot maksettu (tieliikenne kelpoinen)
 
"Kyllä se projektikokouksessa vielä ihan hyvältä säästökohteelta vaikutti" :D Eiköhän joku terveysviranomainen olis pistänyt homman poikki, jos sinne olis oikeasti lähtenyt tuhatkin ihmistä kuseskelmaan stadionin nurkille.
Totta,
Jos toisten rahoja poltetaan, niin voinut olla todella hyväidea, siis ihan oikeasti, jos olisi muusta tingitty, niin olisi jäänyt vuosikausiksi tekemättä, mutta kun jätetään tekemättä sellainen mikä on pakko tehdä, niin rahoitus löytyy, jahka tarpeelliset kokoukset saatu pidetty, ja se voidaan varmistaa antamalla vinkkiä toimittajalle.
 
"Kyllä se projektikokouksessa vielä ihan hyvältä säästökohteelta vaikutti" :D Eiköhän joku terveysviranomainen olis pistänyt homman poikki, jos sinne olis oikeasti lähtenyt tuhatkin ihmistä kuseskelmaan stadionin nurkille.
Mutta hei! Eikös me voitaisi jakaa yleisölle niitä koronavanhuksilta ylijääneitä vaippoja!
Säästettäisiin pitkä penni.
:sidea:
 
Hommahan on sinänsä vähän hankalahko, samannäköinen auto voi olla henkilöauto (enemmän istuimia), pakettiauto tai kuorma-auto (yli 3,5tonnia kokonaismassa, nopeusrajoitin ja oisko nykyisin joku keskiviivavaroitinkin pakollinen).
Lisätään tähän vielä, että kun istuimia lykätään 1 tai useampi enemmän kuin se perus 8+1 maksimi (vaikka 9+1), niin siitä suunnilleen samalta näyttävästä autosta tuleekin linja-auto (M2-luokka).
 
Lisätään tähän vielä, että kun istuimia lykätään 1 tai useampi enemmän kuin se perus 8+1 maksimi (vaikka 9+1), niin siitä suunnilleen samalta näyttävästä autosta tuleekin linja-auto (M2-luokka).

Paras yhdistelmä näistä lienee vanhemmat Chevy Vanit. Saman mallinen kori voi akselien ja penkkien yhdistelmien mukaan henkilöauto, paku, kuorma-auto tai linja-auto. Verot ja ajoneuvokohtaiset nopeudet sitten vaihtelee.
 
Lisätään tähän vielä, että kun istuimia lykätään 1 tai useampi enemmän kuin se perus 8+1 maksimi (vaikka 9+1), niin siitä suunnilleen samalta näyttävästä autosta tuleekin linja-auto (M2-luokka).

Siinähän on sitten mukava ajella linja-autokaistaa.

Tosin vaatimus kuskin D-linja-autokortista vähän vähän rajoittaa tuon yleistymistä.
 
Juu, näinhän se on. Vaikka D1-kortin suht helpolla saakin, niin ei sitä kovin moni ala huvikseen ajamaan. Ehkä joku todella suurperheellinen vois moisesta hyötyä muutenkin.

Kyllähän ne työmatkatkin voisi pk-seudulla ja erityisestä Helsingissä sujua paljon leppoisammin kun saisi autoilla työmatkat yksin linja-autokaistoja pitkin.

Ainakin itse tykkäisin kovasti paljon tuosta mahdollisuudesta. :thumbsup:
 
liittyy miten asiaan?
vähä ehkä aiheeton väittely käynnissä, yks puhuu yhestä, toinen toisesta ja joo, pesismatseissa ei ehkä kymmeniätuhansia ihmisiä käy jokakerta... mutta onhan tuo ihan helvetin tyhmää jättää pisutilat rakentamatta, olkoon kysessä olympiastadion tai pesisstadion.
 
Linkissä kerrottiin enemmän
mm
-yritti saada koronatartunnan
-rokottamaton
-oleili tarkoituksella koronaan sairastuneiden läheisyydessä
- sairastu koronaan ja kuoli.

Syy, halusi päästä teatteriin, saunaan ja konserttiin (tuolla ilmeisesti sairastettu tauti vapauttaa).
Muuten kiva tiivistelmä, mutta "teppo mörkö" lainasi ihan eri viestiä (siinä viitattiin keskusteluun pesäpallostadionin vessoista). :D
 
Jään tämän uutisen jälkeen odottelemaan uutista pariskunnasta, joka kokeilee ehkäisyä polyuretaanivaahdolla sille naisenpuolelle...
:sdullt:
Itseäni lainaten: Nyt on sitä polyuretaanivaahtoakin kokeiltu. Ei tosin naiselle vaan miehelle - erektion parantamistarkoituksessa.

*** Don't Try This at Home ***

Amerikkalainen 45-vuotias mies kärsi erektio-ongelmista ja kumppaninsa kanssa he päättivät kokeilla itse keksittyä keinoa potenssin parantamiseen.
Kumppani työnsi peniksen sisään tiivistevaahtoa sisältävän spraypullon putken. Putkella on tarkoitus päästä ruiskuttamaan itsestään laajenevaa vaahtoa ahtaisiin paikkoihin, kuten ikkunan karmien saumoihin.

Nainen painoi spraypullon nappulaa ja vaahtoa meni paineella miehen virtsaputkeen.
Vaikutus ei ollut toivotunlainen, kirjoitetaan lääketieteellisessä Urology Case Reports -lehdessä.

Kolmen seuraavan viikon ajan miehellä oli vaikeuksia virtsata ja jos jotain tuli, se oli veristä.
Hän hakeutui lopulta lääkäriin ja skannauksessa havaittiin, että vaahto oli kovettunut miehen peniksen sisään, periaatteessa juuri niin kuin kyseisen vaahdon on tarkoitus toimiakin.
Kovettunut vaahto poistettiin leikkauksella, mutta aivan kaikkea ei saatu ulos. Lääkäreiden mukaan miehen seksielämä on todennäköisesti tästä eteenpäin mahdotonta.
Mies tarvitsee jatkoleikkauksia, joiden lopputulos on epävarma. Lääkärit sanovat, että uusia leikkauksia ei tehdä ennen kuin mies on käynyt läpi psykologisen arvioinnin.

Lääketieteellisen julkaisun tapausraportista ilmenee, että mies oli aikaisemminkin laittanut peniksensä sisään erilaisia pitkulaisia esineitä, tukeakseen erektiota. Ne olivat arpeuttaneet virtsaputkea.
Lopullinen vaurio tuli kuitenkin laajenevasta ja kovettuvasta vaahdosta.
 
Ei kai tähän voi mitään lisätä?



Ensin ajetaan rauhallisesti ja kunnes se kriittinen vaihe tulee että PITÄISI ajaa rauhallisesti, niin painetaan kaasu pohjaan!? :facepalm:

Enemmänkin tyhmyyttää, että tuolla on sata ihmistä seuraamasta sivusta ja taputtamassa mutta ei yhtään kertomassa kuljettajille, että tässä on syvä vesi. Mutta mikäpä ei olisi kivempaa, kuin muiden epäonni.
 
Noissa autoissa on hyvin eri korkeuksilla noita ilmanottoaukkoja. Hyvin mitättömän kokoinen lammikko voi hajottaa jonkun auton. Ja se hajoaa käytännössä heti kun imaisee vettä sylinteriin asti. Se ei puristu yhtään, joten joku kohta antaa periksi.
 
Jep, ei mitään varoitusmerkkejä tai tietä pistetty jopa poikki. Ja ylipäätään tommonen notkelma josta vesi ei pääse poistumaan on tässä se typeryys.
 
tuolla on sata ihmistä seuraamasta sivusta ja taputtamassa mutta ei yhtään kertomassa kuljettajille, että tässä on syvä vesi.

Jossain kohtaa videolla näkyi, että tuossa kohdassa oli jopa veden syvyyden mitta-asteikko nähtävillä autoilijoille, mutta joko ei välitetty tai ymmärretty mitä se tarkoittaa autolle ja yli mentiin siitä huolimatta...

Edit: Kuvassa paska laatu mutta ei jaksanu säätää full hd:lle tätä varten
1643102322132.png
 
Enemmänkin tyhmyyttää, että tuolla on sata ihmistä seuraamasta sivusta ja taputtamassa mutta ei yhtään kertomassa kuljettajille, että tässä on syvä vesi. Mutta mikäpä ei olisi kivempaa, kuin muiden epäonni.

Itse asiassa siellä on varoituskylttejä, mutta ihmiset on niin tyhmiä että KAASUPOHJASSA nopeasti, ei kun hitaasti niin menee auto vaikka vettä on konepeltiin asti
 
Jos ajaa auton veteen, jonka syvyys on tuntematon, niin kyllä on ihan tämän ketjun kamaa vaikka ei tietä olisikaan pistetty poikki (no voidaan viisastella joo että jokainen ajaa lammikoihin autolla ja voihan niissä ollakin joku monttu, mutta nyt on kyseessä kuitenkin selkeästi vähän erikoisempi tilanne). Etenkin jos veden molemmin puolin on autonraatoja, hinauskalustoa ja ihmisiä kuvaamassa ja nauramassa... Melkein tulee mieleen, että onko tämä joku paikallinen huvitapahtuma ja perinne, että tietoisesti tehdään näin ja otetaan vakuutuksesta rahat...?

Toinen vaihtoehto on tietenkin, että kuskilta puuttuu alkeellisinkin ymmärtämys tekniikasta ja siitä, miten vesi ei ole hirveän hyvä juttu. Vaikka ei nyt pääsisikään sylintereihin, niin voi tehdä ikävää noinniinkuin muutenkin. Tosin jos käyttää työkalua (autoa) nollatietämyksellä, niin siltikin on tämän ketjun kamaa...
 
Kyllä, kahlauspaikkahan tuo. Tällä kerralla vaan sattui olemaan vähän enemmän vettä kuin normaalisti joka ilmeisesti tuli osalle yllätyksenä.
Näin on, ja samat yllättyjät eivät yhtään ymmärtäneet, miten vedessä kannattaa ajaa.

Tarkoitin sitä, että kahlaamo ei vastoin edellä esitettyä ole mikään typeryys tai "notkelma josta vesi ei pääse pois" vaan tieosuus ja hyvin tarpeellinen tiejärjestely paikassa, jossa ei ole budjetti riittänyt kunnon siltaan.

Samoin kahlaamoa ei myöskään ole mielekästä aina sulkea siksi että siinä on vettä - joissakin on aina, jotkut kuivuvat, jotkut taas päästävät kuivana aikana pienen määrän vettä alta siten, että varsinainen ajorata on kuiva tai ainakin esillä.

Kahlaamo on sitä varten, että vesistö tai uoma on mahdollista ylittää ja jos se suljetaan, ihmiset tai ainakin ajoneuvot jäävät nalkkiin tai vähintään joutuvat kiertämään sillalle tai lossille, joka voi olla kaukana. Näihin onkin tapana laittaa varoituskylttejä ja mitta-asteikkoja, jotta kuljettaja huomaa poikkeuspaikan ja voi pään muotoisella laitteella arvioida, miten varovasti tänään ajetaan vai ajetaanko.

Toki ylityspaikkoja vesitilanteen ja sääennusteen perusteella suljetaankin, eri maissa eri kriteerein ja periaattein. Märän kahlaamon tapauksessa ei voida kuitenkaan toimia idioottivarmuusperiaatteella, koska siinä voi olla esimerkiksi aina vähimmilläänkin 20 cm vettä. Täten koko konsepti sisältää automaattisen oletuksen, että ylitys tapahtuu jossain määrin ensisijaisesti kuljettajan vastuulla.
 
Toisaalta, ei ne "tie suljettu" -kyltitkään tunnu mitään auttavan. Keravallakin on pari alikulkua jotka joskus tulvivat ja pelastuslaitos laittaa suljettu-kyltit tielle mutta joidenkin pitää silti yrittää ajaa kyseisestä kohdasta läpi.
 
Jos ajaa auton veteen, jonka syvyys on tuntematon, niin kyllä on ihan tämän ketjun kamaa vaikka ei tietä olisikaan pistetty poikki (no voidaan viisastella joo että jokainen ajaa lammikoihin autolla ja voihan niissä ollakin joku monttu, mutta nyt on kyseessä kuitenkin selkeästi vähän erikoisempi tilanne). Etenkin jos veden molemmin puolin on autonraatoja, hinauskalustoa ja ihmisiä kuvaamassa ja nauramassa... Melkein tulee mieleen, että onko tämä joku paikallinen huvitapahtuma ja perinne, että tietoisesti tehdään näin ja otetaan vakuutuksesta rahat...?

Toinen vaihtoehto on tietenkin, että kuskilta puuttuu alkeellisinkin ymmärtämys tekniikasta ja siitä, miten vesi ei ole hirveän hyvä juttu. Vaikka ei nyt pääsisikään sylintereihin, niin voi tehdä ikävää noinniinkuin muutenkin. Tosin jos käyttää työkalua (autoa) nollatietämyksellä, niin siltikin on tämän ketjun kamaa...
Syvyys ei ole tuossa tuntematon, kun siinä on selvästi tarkoituksella mittari vieressä kertomassa syvyydestä. Kyllä se on ihan vaan silkkaa tyhmyyttä vetäistä riskillä tuollaisesta paikasta nousuveden/tulvan aikaan autolla, jossa ilmanotto ei ole oikeiden maastoautojen tapaan katolla. Kalliita remotteja luvassa vain siksi, ettei haluttu kiertää muutamaa kilometriä kauempaa.

Paikka näyttää normaalitilanteessakin tältä:

tai tältä:


The problem is often with the drivers, rather than the fords themselves. Most fords feature a marker that indicates the depth of the water crossing. Experienced drivers will know the capabilities of their vehicle and the relevant safe wading depth. Inexperienced drivers without this knowledge can do nothing with this information, and often plow on ahead into foot-deep water or worse. At these levels, many vehicles may float or ingest water into the engine, causing terminal damage.
 
Toisaalta, ei ne "tie suljettu" -kyltitkään tunnu mitään auttavan. Keravallakin on pari alikulkua jotka joskus tulvivat ja pelastuslaitos laittaa suljettu-kyltit tielle mutta joidenkin pitää silti yrittää ajaa kyseisestä kohdasta läpi.

No mut hei, nythän on kohta "kaikilla" täyssähköautot. Ei enää hörppää vettä kriittisesti. Tosin voi vähän tulla jotain nikottelua kun käyttää autoa sukellusveneenä ajamalla kovaa lätäkköön. Tai sitten pakkaa mukaan airot niin voi soutaa ovista jos/kun auto kelluu.
 
Sehän tollaseen lammikkoon ajelu jos särkee auton menee sitten omaan piikkiin. Tai vaikka matalampaankin. Eli ei kannata hirveesti urheilla. Voi sitä vettä olla suomessakin.
 
Suomessakin osataan ajaa liian kovaa veteen. Vanhemmat ajoivat viime syksynä rankkasateen jälkeen lapsiaan läheiseen kouluun. Kiertoreittiä matka olisi kestänyt minuutin kauemmin.

Itse olin jalkamiehenä kontiot (42 cm varsi) jalassa, mutten päässyt kulkemaan jalkakäytävää, koska siinä oli vettä pahimmassa kohdassa 48 cm. Jouduin kahlaamaan autotien kautta. Huomasin, että monet autoilijat ajoivat liian lujaa yli, jolloin keula-aalto meni jäähdyttimen aukosta ja samalla vaarallisen lähelle moottorin ilmanottoa. Otin kännykän taskusta, eikä tarvinnut odottaa minuuttia kauempaa, kun ensimmäinen hyytyi keskelle vettä.

Menin kysymään tarvitsevatko apua. Takapenkillä oli pari tyttöä matkalla kouluun. He yrittivät ensin omilla saappaillaan, mutta totesivat veden liian syväksi. Kannoin heidät yksitellen kuivalle maalle, jotta pääsivät kouluun. Kuski jäi soittamaan hinausautoa. Neuvoin olemaan avaamatta ovea, koska vedenpinta oli jokusen sentin yli oven alareunan ja siten hyvin lähellä ovitiivistettä. Veden syvyys oli tuossa kohdassa 32 cm ja ainahan sitä pientä aallokkoa on.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220125-133216.png
    Screenshot_20220125-133216.png
    3,5 MB · Luettu: 303
  • Screenshot_20220125-133338.png
    Screenshot_20220125-133338.png
    2,2 MB · Luettu: 302
Suomessakin osataan ajaa liian kovaa veteen. Vanhemmat ajoivat viime syksynä rankkasateen jälkeen lapsiaan läheiseen kouluun. Kiertoreittiä matka olisi kestänyt minuutin kauemmin.

Itse olin jalkamiehenä kontiot (42 cm varsi) jalassa, mutten päässyt kulkemaan jalkakäytävää, koska siinä oli vettä pahimmassa kohdassa 48 cm. Jouduin kahlaamaan autotien kautta. Huomasin, että monet autoilijat ajoivat liian lujaa yli, jolloin keula-aalto meni jäähdyttimen aukosta ja samalla vaarallisen lähelle moottorin ilmanottoa. Otin kännykän taskusta, eikä tarvinnut odottaa minuuttia kauempaa, kun ensimmäinen hyytyi keskelle vettä.

Menin kysymään tarvitsevatko apua. Takapenkillä oli pari tyttöä matkalla kouluun. He yrittivät ensin omilla saappaillaan, mutta totesivat veden liian syväksi. Kannoin heidät yksitellen kuivalle maalle, jotta pääsivät kouluun. Kuski jäi soittamaan hinausautoa. Neuvoin olemaan avaamatta ovea, koska vedenpinta oli jokusen sentin yli oven alareunan ja siten hyvin lähellä ovitiivistettä. Veden syvyys oli tuossa kohdassa 32 cm ja ainahan sitä pientä aallokkoa on.
No en kyllä lähtisi syvään lätäkköön kokeilemaan edes hiljaa ajamalla.
 
Tykkään miten valkonen tojota, kylän isoimalla snorkkelilla ajoi kaikkein varovaisemmin yli :D
Se oli ainoa, joka oikeasti ymmärsi mitä voi käydä jos kone hörppää vettä, vaikka sitten jonkin kunnon pärskäytyksessa periksi antavan tiivisteen kautta tms. Tavan kauppakasseilla suhaavat ajattelevat, että jos menee vaan nopeasti yli, niin ei kastu kengät niin pahasti. :D
 
No en kyllä lähtisi syvään lätäkköön kokeilemaan edes hiljaa ajamalla.
Jep. Ja kun ei ole kyseessä mikään ylityspaikka vaan rankkasadelätäkkö, on vaarana vesivahingon lisäksi matalammassakin osuma kannettomaan kaivoon tai irronneen kannen kiilautuminen auton pohjaan. Tämä on myös vedessä ajamalla tehty vahinko, jollaiset on kaskoehdoissa karsittu korvattavien listalta.
 
Toisaalta, ei ne "tie suljettu" -kyltitkään tunnu mitään auttavan. Keravallakin on pari alikulkua jotka joskus tulvivat ja pelastuslaitos laittaa suljettu-kyltit tielle mutta joidenkin pitää silti yrittää ajaa kyseisestä kohdasta läpi.
Järvenpäässä on yksi vakiopaikka aina rankempien sateiden aikaan. (Kuten Keravallakin se Prisman viereinen alikulku.) Itse tullut joskus ihan reippaamman matkan peruuteltua, kun totesin ettei uskalla mennä, sattuivat poliisitkin sopivasti ajamaan taakse, mutta eipä nuo tuosta piitanneet. Jotkut rohkeat siitä meni läpi, mutta totesin sen 3km kierron olevan lompakon paksuuden suhteen varmempi veikkaus.

1643117951925.png
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
275 389
Viestejä
4 742 711
Jäsenet
77 324
Uusin jäsen
jujuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom