Se markkinoi automaattista sijoitusalustaansa, jossa ei ole riskiä rahojen menettämisestä.
Kumma ettei tuossa kohtaa alkanut hälytyskellot jo soida.
– Halusin yllättää vaimoni.
Siinä taisi kyllä onnistuakin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se markkinoi automaattista sijoitusalustaansa, jossa ei ole riskiä rahojen menettämisestä.
– Halusin yllättää vaimoni.
Erikoinen case, mutta myös erikoinen näkemys tilanteesta. Tuskin tuossa junan saapumista odoteltiin, vaan pyrittiin saamaan pilotti ulos koneesta mahd. pikaisesti, ja siinä onnistuttiin viime hetkellä. Tekevät siis työtään omaa henkeä uhaten. En kyllä näe tässä videossa mitään tyhmää.Uskomaton pelastus: Tasoristeykseen rysähtäneen koneen lentäjä pelastettiin vain hetkeä ennen kuin juna murskasi Cessnan
Los Angelesin poliisin toimia on ylistetty, kun heidän onnistui pelastaa maahan syöksyneen pienkoneen lentäjä kiperästä paikasta.www.is.fi
Tässä on videolla esimerkki. Odottelevat junan saapumista radalla olevan pienlentokoneen kohdalle. Eivät vaan tajua että niillä kappaleilla on tapana lentää siihen suuntaan mihin juna ne töytäisee. Melkein taitaa henki lähteä muutamalta kun siiven kappaleet viuhahtavat kuvaajan vierestä.
Erikoinen case, mutta myös erikoinen näkemys tilanteesta. Tuskin tuossa junan saapumista odoteltiin, vaan pyrittiin saamaan pilotti ulos koneesta mahd. pikaisesti, ja siinä onnistuttiin viime hetkellä. Tekevät siis työtään omaa henkeä uhaten. En kyllä näe tässä videossa mitään tyhmää.
Oli nyt puhe kuvaajasta ja sen vierellä seisseestä kaveruksesta lopussa. Ei näistä pelastushenkilöistä. Saivat melkein lisää paareilla kannettavia sieltä radan varrelta hakea.
Vai viitattiinkohan tässä nyt tuossa aivan videon lopussa näkyvään ns. toiseen kuvakulmaan, joka voisi olla amatöörikuvaaja? Anyway, tuo on silti kokonaisuutena hyvin huono esimerkki "tyhmistä ihmisistä".Siis tuossa selkeästi kerrotaan kyseessä olevan vartalokamera. Ei siellä mitään erillistä kuvaajaa ollut odottelemassa yhtään mitään, vaan tuo kamerakuva on yhden pelastamassa olleen poliisin vartalokamerakuvaa. Ja kuten videoltakin näkee, niin se "kuvaaja" on yksi niistä joka raahaa tuota lentäjää ulos sieltä koneesta.
Katsokaa nyt hyvät ihmiset se video loppuun asti.Siis tuossa selkeästi kerrotaan kyseessä olevan vartalokamera. Ei siellä mitään erillistä kuvaajaa ollut odottelemassa yhtään mitään, vaan tuo kamerakuva on yhden pelastamassa olleen poliisin vartalokamerakuvaa. Ja kuten videoltakin näkee, niin se "kuvaaja" on yksi niistä joka raahaa tuota lentäjää ulos sieltä koneesta.
Vai viitattiinkohan tässä nyt tuossa aivan videon lopussa näkyvään ns. toiseen kuvakulmaan, joka voisi olla amatöörikuvaaja? Anyway, tuo on silti kokonaisuutena hyvin huono esimerkki "tyhmistä ihmisistä".
Erikoinen case, mutta myös erikoinen näkemys tilanteesta. Tuskin tuossa junan saapumista odoteltiin, vaan pyrittiin saamaan pilotti ulos koneesta mahd. pikaisesti, ja siinä onnistuttiin viime hetkellä. Tekevät siis työtään omaa henkeä uhaten. En kyllä näe tässä videossa mitään tyhmää.
Jälkiviisaus on aina helppoa. Romuna asfalttia vasten olevan koneen työntäminen ei ole yhtä helppoa kuin ehjän. Se ei liiku yhtä kevyesti ja työntäessä koneenraato olisi voinu alkaa vaan hajoamaan lisää.Jälkiviisaana voi sanoa, että toinen vaihtoehto olisi ollut työntää ~ 700 kiloinen koneenraato sivuun ja mies olisi voitu saada ehjempänä ulos. Kommenttikentän mukaan kuoli matkalla sairaalaan. Mutta toisaalta samalla olisi voitu aikaansaada roihuava koneenraato ja ruumis. Minusta siis nykyisestäkään ratkaisusta toimia ei saada mitään valitettamisen aihetta.
Kai se kuvaajan sijoittuminenkin oli aika oleellista, kun pää meinasi lähteä Toisaalta tämän ajattelumalli-eron ansiosta meillä on näitä videoita, joissa melkein osuu noutaja kohdalleItse kiinnitin tässä uutisessa/videossa huomiota siihen mitä videolla tapahtuu, ei siihen miten kuvaaja on sijoittautunut.
Suomessa tuo olisi varmaan poliisin vika, ainakin joidenkin miestä.Menee taas usko ihmisyyteen näitä kommentteja lukiessa. Ei kukaan ole sanonut, että ne poliisit tekivät mitään tyhmää, vaan sillä tarkoitettiin videon lopussa olevaa kuvaajaa, joka oli kameransa kanssa poliisin eristämän alueen ulkopuolella kadun varrella suoraan tulilinjalla törmäyshetkellä lentäviä romuja ajatellen ja osa niistä meinasi osuakin.
Suomessa tuo olisi varmaan poliisin vika, ainakin joidenkin miestä.
Mutta jos joku amatoori näkee jossain aidan takana onnettomuuden, ja sitä aikansa pällistelee, niin ehkä siinä tarvitaan jo jotain koulutusta että voidaa olettaa että sieltä jotain kamaa niskaan lentään. Siis videon perusteella ei selvinnyt että oli odotettavissa että joku juna tulee + tuolla vaihdilla + tuosta suunnasta. ja ilmeisesti kuvajaalla ei ollu ennakko käsitystä että vaaran paikka, kun siinä kuvaili.
Tämän fysiikan lakien ymmärtämättömyyden näkee myös mm. kolarivideoita katsellessa. Sieltä tulee joku nosturi tai rekka vastakkaisesta suunnasta puomi tai lava ylhäällä siltaa kohti ja viereistä kaistaa vastaan ajava henkilöauto vain painaa menemään normaalisti sillan alle. Sitten tulee yllätyksenä kun romua lentää auton päälle tai vastaantuleva kaatuu suoraan henkilöauton syliin törmätessään siltaan.
Kyse voi olla siitä, että onnettomuuden tai vaaratilanteen nähdessään ihminen ei vaan välttämättä ajattele kovin rationaalisesti tai samalla tavalla kuin normaalisti. Jäädään vaan tuijottamaan tai kuvaamaan jotain tsunamia, tulipaloa, räjähdystä yms.Siksi tämä onkin tässä ketjussa. Suuri osa ihmisistä ei älyä edes fysiikan peruslakeja ja pysty ennakoimaan että kyseinen paikka on erittäin riskialtis.
Niin kuka siinä tilanteessa on tyhmä? Jos se nosturin/rekan kuljettaja ei itsekään ole havainnut ongelmaa, niin miten sen kauempaa lähestyvän pitäisi sillan takaa havaita se yhtään sen paremmin?
Ja ihan samaa tyhmyyttä olen itsekin katsellut jokusen kerran kun kaukana edessä vilkahtelee kirkas valo. Kirkkaan valon lähde on kameratolppa ja kun tolppa vilahtaa ensimmäiselle niin kukaan perässä ajavistakaan ei hidasta vaan ottaa itsestäänkin "passikuvan".Tämän fysiikan lakien ymmärtämättömyyden näkee myös mm. kolarivideoita katsellessa. Sieltä tulee joku nosturi tai rekka vastakkaisesta suunnasta puomi tai lava ylhäällä siltaa kohti ja viereistä kaistaa vastaan ajava henkilöauto vain painaa menemään normaalisti sillan alle. Sitten tulee yllätyksenä kun romua lentää auton päälle tai vastaantuleva kaatuu suoraan henkilöauton syliin törmätessään siltaan.
Kyllä se vaan pitäisi tajuta jos se on selvästi nähtävissä. Mutta totta sinänsä, peruskuskihan kaivaa nenäänsä tai katsoo kännykkää ajaessa.
No tuo onkin aika iso jos, kun siinä nyt kuvaamassasi tilanteessa on se silta välissä.
Teet nyt omat johtopäätöksesi. Minä kyllä mielestäni kirjoitin sen niin että vastaantuleva näkee tilanteen. Muuttelet skenaarion ihan omaksesi nyt.
Kannattaa lukea tekstisi uudelleen. Siinä ei nimittäin lue mitä luulet.
Ok. Se on väärin kirjoitettu sitten. Voidaan varmaan siirtyä ketjun aiheeseen tästä pikkunippeleihin tarttumisen sijasta?
Tyhmyys on eriasia kuin tietämättömyys.Siksi tämä onkin tässä ketjussa. Suuri osa ihmisistä ei älyä edes fysiikan peruslakeja ja pysty ennakoimaan että kyseinen paikka on erittäin riskialtis.
Tyhmyys on eriasia kuin tietämättömyys.
Ja kaikki "väärin" toimiminen ei ole tyhmyyttä. Se että seiset eristetyn alueen ulkopuolella ja seuraat jonkin panssariaidan takana pelastustoimia, jos touhu kiinnostaa kovasti, niin ei siinä silloin tehdä samanlaisia riskianalyysejä kuin jotain uutispätkää katsoessa.
Mutta jos tuossa on tiedetty että juna tulee hetkenä minä hyvänsä (siis ei tietoa ettei tule), niin onko se pelastus juttu ollut myös tyhmää, videota katsomalla ei oikein sekään selvinnyt.
Mutta liikenteestä löytyy toki esimerkkejä missä mennään asenteella suin päin kohti mahdollista onnettomuutta ja siitä syytellään muita, onko se sitten tyhmyyttä, vai sitä että ei ole koulutettu/kasvatettu, vain ihan asenentta. Toki onnettomuudet on niin harvinaisia ettei sitä ns koettua kokemusta ole tullut.
En tiedä millaista siltaa tai tilannetta tuossa kukakin on ajatellut, mutta kyllä minä ainakin ymmärsin suoraan ilman telepatiaa Gespardin viestistä että siinä tarkoitettiin lava pystyssä kohti sillan alitusta ajavaa rekkaa ja tätä vastaan ajavan henkilöauton kohtaamistilannetta suoralla tiellä. Kyllä siinä pitäisi henkilöauton kuljettajalla kellojen soida että kohta käy huonosti, kun taas se rekkakuski on voinut posottaa tietämättään lava ylhäällä ties kuinka pitkään. Ei se silta kuitenkaan estä näkyvyyttä millään tavalla tuollaisen havaitsemiseksi, mutta kun jengi vetelee laput silmillä välittämättä mistään tai räplää luuria, niin minkäs teet.On tyhmää syytellä toisia skenaarion muuttelusta tilanteessa missä on jätetty asioita mainitsematta, ja sitten oletetaan että muut telepaattisesti saa tiedon siitä mitä oli oikeasti tarkoitus sanoa.
En tiedä millaista siltaa tai tilannetta tuossa kukakin on ajatellut, mutta kyllä minä ainakin ymmärsin suoraan ilman telepatiaa Gespardin viestistä että siinä tarkoitettiin lava pystyssä kohti sillan alitusta ajavaa rekkaa ja tätä vastaan ajavan henkilöauton kohtaamistilannetta suoralla tiellä. Kyllä siinä pitäisi henkilöauton kuljettajalla kellojen soida että kohta käy huonosti, kun taas se rekkakuski on voinut posottaa tietämättään lava ylhäällä ties kuinka pitkään.
Varsinkin kun nykyään iso osa autoilijoista katsoo ajaessaan kännykän ruutua tai edelläajavan takavaloja eikä yhtään seuraa ympäristöä.Niin, ei kai tästä osasta mitään epäselvyyttä ollutkaan. Vaan siitä että mikä on se näkyvyys sille henkilöauton kuljettajalle siitä onko siellä nyt joku lava/nosturi/puomi/tms. pystyssä vai ei. Kun se silta nyt kuitenkin on siinä välissä.
No kun keskustelun aihe oli, ettei ymmärretä perusfysiikkaa, niin oletus oli että vaaratilanne on nähty, mutta ei ymmärretä mitä siitä voi seurata. Vähän niin kuin siinä "lentokone junaradalla" -tapauksessa, jossa kameramies ei ymmärtänyt että torvea huudattava ja 100km/h kohti kiskoilla köllöttelevää lentokonetta lähestyvä juna saattaa lennättää törmäyksessa lentokoneen palasia juuri sinne missä kuvaaja seisoo.Niin, ei kai tästä osasta mitään epäselvyyttä ollutkaan. Vaan siitä että mikä on se näkyvyys sille henkilöauton kuljettajalle siitä onko siellä nyt joku lava/nosturi/puomi/tms. pystyssä vai ei. Kun se silta nyt kuitenkin on siinä välissä.
"Panssariaidan takana" on kyllä aika vahvasti liioiteltua.Se että seiset eristetyn alueen ulkopuolella ja seuraat jonkin panssariaidan takana pelastustoimia, jos touhu kiinnostaa kovasti, niin ei siinä silloin tehdä samanlaisia riskianalyysejä kuin jotain uutispätkää katsoessa.
Nyt en kyllä ihan saa kiinni, että miten se pelastaminen olisi ollut tuossa tyhmää? Heppuhan saatiin ulos sieltä koneesta ennen törmäystä. Ilman pelastusyritystä lentäjän kuolema olisi ollut täysin varmaa ja tällä tavalla oli edes hieman mahdollisuuksia jäädä henkiin. Videolla näkyy kuinka ainakin yksi poliisi seuraa kiskoja, kun muut repivät lentäjää ulos koneesta. Junan lähestyessä yksi varoittaa muita ja huutaa kovaan ääneen "go, go, go!" Lisäksi junan torvi ujeltaa selkeästi ennen törmäystä. Tyhmää olisi ollut jäädä siinä vaiheessa ottamaan isku vastaan, mutta ei tuossa kukaan niin tehnyt, joten se ei ollut tyhmää.Mutta jos tuossa on tiedetty että juna tulee hetkenä minä hyvänsä (siis ei tietoa ettei tule), niin onko se pelastus juttu ollut myös tyhmää, videota katsomalla ei oikein sekään selvinnyt.
Ainakin tämän uutisen mukaan pilotti on kunnossa:Kommenttikentän mukaan kuoli matkalla sairaalaan.
The pilot was taken to a trauma center by LAFD paramedics. He was treated for cuts and bruises and is in stable condition.
Ei paljastanut kuinka paljon rahaa on mennyt, mutta käsitin että yli 10 000 euroa kuitenkin.
Ei ihme, että näitä kusetuksia lähetellään niin aktiivisesti, kun tällaisia tapauksia löytyy sieltä täältä.
Yksi kuuluisimmista tapauksista Suomessa lienee ministeri Olavi J.Mattila, joka kusetti tutuiltaankin rahat voidakseen lähettää lisää Nigeriaan. Tuon tapauksen tiimoilta olenkin miettinyt että minkälaista roolia näissä näyttelee joidenkin uhrien osalta hieman turvonnut käsitys omasta tärkeydestä. Tämmöinen Mattila varsinkin on pitänyt vallan uskottavana että Mr.Kiguli lähestyisi häntä, mahtimiestä, tarvitessaan kipeästi apua varakkaalta ja vaikutusvaltaiselta ihmiseltä.
Ettei totuus unohdu niin monet hallituksemme ovat myös tunkeneet sinne ja muuallekin tuhottomat määrät rahaa, laina sellaista...Yksi kuuluisimmista tapauksista Suomessa lienee ministeri Olavi J.Mattila, joka kusetti tutuiltaankin rahat voidakseen lähettää lisää Nigeriaan. Tuon tapauksen tiimoilta olenkin miettinyt että minkälaista roolia näissä näyttelee joidenkin uhrien osalta hieman turvonnut käsitys omasta tärkeydestä. Tämmöinen Mattila varsinkin on pitänyt vallan uskottavana että Mr.Kiguli lähestyisi häntä, mahtimiestä, tarvitessaan kipeästi apua varakkaalta ja vaikutusvaltaiselta ihmiseltä.
Jotenkin nämä pölvästit eivät käy yhtään sääliksi. Antaa mennä vaan, antakoot vaikka koko omaisuutensa noille "prinsseille". Ainoa mikä todella ihmetyttää on, mistä tuollaisella kapasiteetilla varustetut ihmiset ovat onnistuneet saamaan kymmeniä tai jopa satojatuhansia rahaa kylvettäväksi ensimmäiselle pyytäjälle......tämäkään rouva ei suostu uskomaan, että rahat menivät ja sillä siisti. Pankissakin olivat tätä mahdollisuutta kuulemma ehdottaneet, mutta täti oli kokenut sen huonona palveluna kateelliselta toimistovirkailijalta. Täti onkin nyt lähettämässä vielä lisää rahaa edellisten perään, jotta "prinssi saa lunastettua takavarikossa olevat kultaharkot Englannin tullin takavarikosta". Ensimmäinen maksuerä ei siis ihan riittänytkään, mutta kyllä seuraava varmasti jo riittää. Ja jos ei riitä, niin sitten lähettää kuulemma lisää, kun palkkio on kuitenkin niin monta kertaa suurempi. Prinssi oli keskustelun aikana kuulemma ihastunut auttajaansa ja luvannut palkkiorahojen lisäksi viedä rouvan myös San Fransiscoon lomalle sitten kun harkot ovat turvassa. Vaatteetkin täti oli jo käynyt ostamassa valmiiksi lomakeikkaa varten.
Voisin kuvitella, että ajattelumaailma näillä tyypeillä on "raha tulee rahan luo".Jotenkin nämä pölvästit eivät käy yhtään sääliksi. Antaa mennä vaan, antakoot vaikka koko omaisuutensa noille "prinsseille". Ainoa mikä todella ihmetyttää on, mistä tuollaisella kapasiteetilla varustetut ihmiset ovat onnistuneet saamaan kymmeniä tai jopa satojatuhansia rahaa kylvettäväksi ensimmäiselle pyytäjälle...
Niinno, jos myytävä transporter sattuu olemaan henkilöautoksi rekisteröity niin ehkä se kannattaa sellaisena nettiautoonkin laittaa.Idiootit myyjät. Esimerkiksi nettiautossa jos olet ostamassa pakettiautoa (tässä esimerkkinä VW Transporter) niin hakutuloksissa henkilöauto löytyy 90kpl ja pakettiautossa 623kpl. Miten se voi olla niin vaikeeta laittaa tiedot oikein. Paljonkohan nää menettää potentaalisia ostajia kun pakua ostava täppää ruksin kohdalle pakettiauto niin eipä näy nää väärin koodatut autot enää. Parhaimmillaan tietoina lukee että soita kysy hintaa kilometrejä ja väriä niin kerron lisää. Juu en ole soittamassa.
Olisihan se väärin antaa tyhmien pitää rahansaJotenkin nämä pölvästit eivät käy yhtään sääliksi. Antaa mennä vaan, antakoot vaikka koko omaisuutensa noille "prinsseille". Ainoa mikä todella ihmetyttää on, mistä tuollaisella kapasiteetilla varustetut ihmiset ovat onnistuneet saamaan kymmeniä tai jopa satojatuhansia rahaa kylvettäväksi ensimmäiselle pyytäjälle...
Joo tuota en tosiaan ottanut huomioon. Onko siis niin että (äkkinäisen selailun perusteella tehty havainto) jos "pakettiauto" tai siltä näyttävä auto on henkilökuljetukseen tarkoitettu niin se onkin henkilöauto? Mikä taas kuulostaisi sinänsä loogiselta.Niinno, jos myytävä transporter sattuu olemaan henkilöautoksi rekisteröity niin ehkä se kannattaa sellaisena nettiautoonkin laittaa.
Kymmenkunta satunnaista osumaa katsottuna olivat kaikki näitä 6-9 henkilölle rekisteröityjä henkilöautoja.
Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se täyttää (kaikki) seuraavat edellytykset (autoverolaki 8§):Joo tuota en tosiaan ottanut huomioon. Onko siis niin että (äkkinäisen selailun perusteella tehty havainto) jos "pakettiauto" tai siltä näyttävä auto on henkilökuljetukseen tarkoitettu niin se onkin henkilöauto? Mikä taas kuulostaisi sinänsä loogiselta.
Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se täyttää (kaikki) seuraavat edellytykset (autoverolaki 8§):
ja siellä
- autossa ei ole muita istuimia tai istuinten kiinnitykseen tarkoitettuja laitteita (pl. pyörätuolin kiinnittämiseen tarkoitetut laitteet) kuin kuljettajan istuin ja tämän vieressä olevat istuimet
Liittyhän se erotteluun aika tavallakin kun tarkoittaa sitä, että yli kolmen hengen pakettiautot rekisteröidään aika isolla prosentilla henkilöautoiksi jotta niitä voidaan käyttää tarkoituksenmukaisesti.Tuohan nyt ei liity henkilöauto vs pakettiauto erotteluun mitenkään, vaan siihen onko pakettiauto täyden vai alennetun veron alainen. Tuo toki voi antaa syyn muutoskatsastaa henkilöauto pakettiautoksi, jotta pääsee alemman veron piiriin.
Liittyhän se erotteluun aika tavallakin kun tarkoittaa sitä, että yli kolmen hengen pakettiautot rekisteröidään aika isolla prosentilla henkilöautoiksi jotta niitä voidaan käyttää tarkoituksenmukaisesti.
Siten, että kuskin takana on tavaran sijasta ihmisiä?Siis mitä tässä tilanteessa tarkoittaa "käyttää tarkoituksenmukaisesti"?