Tyhmät ihmiset

toi tankille sovellus toiminut kohtuu hyvin.

tyhmät ihmiset ketjuun voi lisätä nillittäjät jotka eivät osaa perusmatematiikkaa kun kerron että paikallinen abc on puhtaasti halvin paikka tankata. omilla tankkauksilla.
Liittyykö tuohon perusmatiikkaan se fakta, että ABC:n polttoaineet on yleensä kaikista kalliit?
 
Liittyykö tuohon perusmatiikkaan se fakta, että ABC:n polttoaineet on yleensä kaikista kalliit?

Olennaisin tuossa varmaan onkin tuo omilla tankkauksilla. Jos ilman bonuksia tankkailee niin abc on yleensä muutaman sentin muita kalliimpi, mutta itselläkin se jää halvimmaksi kun hinnasta otetaan se 5snt pois.
 
:D

Eräässä Facebookin kaupunginosakierrätysryhmässä ihminen myy pientä Mariskoolia. Kuvassa käsi on jostain syystä blurrattu, kuvitteleeko ettei häntä voisi käden perusteella tunnistaa?

Henkilön profiilikuvassa on kuitenkin ihan normaali naamakuva :btooth:

50709890_10157280444674644_2011062326899245056_n.jpg
 
Olennaisin tuossa varmaan onkin tuo omilla tankkauksilla. Jos ilman bonuksia tankkailee niin abc on yleensä muutaman sentin muita kalliimpi, mutta itselläkin se jää halvimmaksi kun hinnasta otetaan se 5snt pois.
5-8 senttiä eroa hinnassa, joskus jopa enemmän.
 
5-8 senttiä eroa hinnassa, joskus jopa enemmän.

Täysin mahdollista jollakin paikkakunnalla, mutta omalla paikkakunnalla en muista ikinä nähneeni tuollaisia eroja. Työmatkan varrelta vielä löytyy kaikki suurimmat niin hinnatkin tulee nähtyä päivittäin.
 
Täällä Länsirannikolla ainakin tuossa prisman pihassa on käytännössä saman hintainen ilman bonareita kuin muissa. Teboil antaa sen 2snt ja st1 1,4snt alea, mutta abc:llä saa parhaimmillaan sen 5snt hinnasta pois. Uskokaa pois, vaikka se on teillä kallein, ei se tarkoita sitä, etteikö se jossain päin voisi olla halvempi.
 
:D

Eräässä Facebookin kaupunginosakierrätysryhmässä ihminen myy pientä Mariskoolia. Kuvassa käsi on jostain syystä blurrattu, kuvitteleeko ettei häntä voisi käden perusteella tunnistaa?

Henkilön profiilikuvassa on kuitenkin ihan normaali naamakuva :btooth:

On julkaistu tutkimuksia joissa henkilön sormenjälki on saatu kuvasta joka on otettu kolmen metrin päästä. Ehkäpä myyjä pelkää että hänen sormenjälkensä varastetaan? :D
 
On julkaistu tutkimuksia joissa henkilön sormenjälki on saatu kuvasta joka on otettu kolmen metrin päästä. Ehkäpä myyjä pelkää että hänen sormenjälkensä varastetaan? :D
Luulisi että se valokuvan pitäisi olla aika pirun tarkka eikä mikään kännykkäräpsäisy.
Itse olisin arvannut jotain arveluttavaa tatuointia tai vastaavaa, mutta ei tuossa näyttäisi olevan sellaistakaan. Ellei sitten ole taitavampi kuvankäsittelijä ja blurrauksella on vielä peitetty se, mitä oikeasti kuvalle on tehty.
 
Kyllä auto pitää voida jättää käyntiin tämmösillä pakkasilla. Auton omistaja ei tehnyt mitään tyhmää mielestäni, tyhmä oli se kuka kajosi toisen omaisuuteen.
Niin pitäisi voida, mutta minusta se vaan on ikävyyksien kerjäämistä samoin kuin vaikka arvotavaroiden jättäminen ilman valvontaa tai ovien lukitsematta jättäminen. Minusta on tyhmää helpottaa varkaiden työtä. Autovarkauksia tapahtuu ihan oikeastikin. Ei sitä aivan sinisilmäinen kannata olla, vaikka Suomessa ollaankin.

Kehäkolmosen sisällä en uskaltaisi jättää käymään. Lähes missä tahansa muualla kyllä.
Kyllä niitä varkaita, huumehörhöjä ym. on kehä kolmosen ulkopuolellakin.
 
Viimeksi muokattu:
Olennaisin tuossa varmaan onkin tuo omilla tankkauksilla. Jos ilman bonuksia tankkailee niin abc on yleensä muutaman sentin muita kalliimpi, mutta itselläkin se jää halvimmaksi kun hinnasta otetaan se 5snt pois.

Nimenomaan tämä. Perheen työmatkoilla se hintaero yleensä 1-2 c/l kalliimpaa ja tosta kun sen 5c ottaa pois. Aikaisemmin ero oli isompi kun bonus laskettiin prosentteina.

Mutta. Tämäkin riippuu aina asuinpaikkakunnan hinnoista, työmatkojen kilometrimäärästä ja matkalla olevien polttoaineasemien hintatasosta ja omista ostotottumuksista. En väitä että tilanne olisi kaikilla tämä, omalla kohdalla lasken tarkkaan (pakko laskea kun taloudessa kolme autoa ja viikko km määrä lähes tuhat) ja tulos on tämä.

Tyhmiksi ihmisiksi lasken ne jotka eivätv ymmärrä että minun ostotottumuksilla ja tankkauksilla nykyisellä asuinpaikkakunnalla Abc on puhtaasti halvin. Tän väitteen kun vahingossa sanoo ääneen tulee kymmenen minuuttia länkytystä bonus sitä ja bonus tätä jne..

Jollain toisella foorumilaisella tilanne on eri ja thats fine, ei haittaa minua yhtään.
 
Kyllä auto pitää voida jättää käyntiin tämmösillä pakkasilla. Auton omistaja ei tehnyt mitään tyhmää mielestäni, tyhmä oli se kuka kajosi toisen omaisuuteen.
Ei kai tyhmyys siitä tullut että jätti auton käymään, vaan siitä että tämä jätti ovet auki. Jos aikoo moista harrastaa, niin sitten kannattaa ottaa kotoa lähtiessään toiset avaimet taskuun.
 
Ei kai tyhmyys siitä tullut että jätti auton käymään, vaan siitä että tämä jätti ovet auki. Jos aikoo moista harrastaa, niin sitten kannattaa ottaa kotoa lähtiessään toiset avaimet taskuun.

Eiköhän oikeudessa tuomita vain yksi tyyppi ja se ei ole se, joka jätti auton käymään ovet auki.
Minä sanoisin että sen auton varastamista koittanut vasta tyhmä olikin. Tuskin edes oppii mitään, vaan jatkaa valitsemallaan tiellä.
 
Onhan se tyhmää jättää auto käyntiin julkiselle paikalle ja häipyä paikalta.

Mies jätti autonsa tyhjäkäynnille pakkaseen – käynnistyneessä tapahtumasarjassa vaurioitui 4 autoa
Ohikulkiessa satuin näkemään tämän tyhmyyden seuraukset.
Nissanin konehuone oli puoleenväliin kasassa, kun tämä järjen jättiläinen oli vetänyt sillä toisen japsin kylkeen viimeiseksi.

Ihmeen vähällä selvinneet kun ei tullut ruumiita,vaikka autot oli sen näköisiä.
 
Eiköhän oikeudessa tuomita vain yksi tyyppi ja se ei ole se, joka jätti auton käymään ovet auki.
Ei kukaan ole puhunut mitään mistään oikeudessa tuomitsemisesta. Oli puhe tyhmyydestä ja onhan se nyt helkutin tyhmää jättää auto käyntiin rautatieaseman pihalle, avaimet virtalukossa ja ovet auki ja painaa itse jonnekin kauppaan.

"Hitsinvitsi, auto varastettiin, miten siinä nyt näin pääsi käymään...!?" :facepalm:
 
Ei kai tyhmyys siitä tullut että jätti auton käymään, vaan siitä että tämä jätti ovet auki. Jos aikoo moista harrastaa, niin sitten kannattaa ottaa kotoa lähtiessään toiset avaimet taskuun.
Osa autoista vaan on sellaisia, ettei ovia saa auton ulkopuolelta lukkoon auton ollessa käynnissä.

Sisältä tietysti saa, eli ikkuna auki, painetaan ikkunan kautta ovet lukkoon ja sitten ikkuna menemään kiinni. Avaamisesta en tiedä miten se toteutetaan.

Mutta joo, aina on ratkaisu eli se ettei jätä autoa yksikseen käyntiin
 
Osa autoista vaan on sellaisia, ettei ovia saa auton ulkopuolelta lukkoon auton ollessa käynnissä.
Toisella avaimellakaan? Ok, jos tällaisia on, niin ei ole omalle kohdalle moista sattunut. Kaukosäätimellä ei varmaan mene minkään auton ovet lukkoon, jos virrat ovat päällä.
 
Toisella avaimellakaan? Ok, jos tällaisia on, niin ei ole omalle kohdalle moista sattunut. Kaukosäätimellä ei varmaan mene minkään auton ovet lukkoon, jos virrat ovat päällä.

Itselle ei ole tullut vastaan autoja joissa kaukosäätimellä ei menisi ovet lukkoon vaikka auto on käynnissä. Tämä noin sadan auton otannalla.

muoks: nyt tuli pieni ajatusvirhe lukuihin, eli vaikka olen jollain ehkä noin sadalla autolla ajanut niin ei tuota lukitusjuttua tule testattua kaikissa. Kaikissa jossa olen kokeillut niin on toiminut noin.
 
Viimeksi muokattu:
Toisella avaimella tosiaan ovi menee ihan mekaanisesti lukkoon ja keskuslukko lukitsee muutkin ovet.

Volvo V50 oli vain sellainen vara-avain ja muistaakseni sillä lukittui pelkästään kuskin ovi. Tällainen hämärä muistikuva on jäänyt. Muut ovet siis jäisi auki. Tuon vara-avaimen sai siis irrotettua siitä auton oikeasta avaimesta.

Mutta jos toisen avaimen kaukosäädin toimii, niin mitään ongelmaa ei ole.
 
Toisella avaimellakaan? Ok, jos tällaisia on, niin ei ole omalle kohdalle moista sattunut. Kaukosäätimellä ei varmaan mene minkään auton ovet lukkoon, jos virrat ovat päällä.
Ainakin Audilla A4 B9 on tästä kärsinyt. On kyllä koodattavissa toisin, mutta tehtaan konfiguraatiossa ei onnistu. Lukkopesästäkään ei ole mitään mekaanista yhteyttä lukkoon, joten kun auto päättää ettei ovia lukita niin niitä ei sitten lukita, edes rauta-avaimella.

Eipä näitä varmaan paljoa ole, mutta on kuitenkin.
 
Itselle ei ole tullut vastaan autoja joissa kaukosäätimellä ei menisi ovet lukkoon vaikka auto on käynnissä. Tämä noin sadan auton otannalla.
En nyt muista miten kaikissa vanhoissa autoissa tuo meni, mutta Volvo V40:ssä ei ainakaan mennyt ovet lukkoon kaukosäätimestä (eikä painikkeista sisällä), jos virrat olivat päällä. Oven lukosta sai kuitenkin toisella avaimella lukituksen päälle.
 
Tuo varastettu auto oli 90 - luvun Nissan primera, niin tuskin oli normi keskuslukitusta kummempia systeemeitä, eli helppo olisi ollut toisella avaimella lukita.

Nykyautot alkaa pitämään ihan saatananmoista piipitystä jos lähdet niinsanottu avain taskussa vähänkään kauemmaksi autosta, ainakin Ford Focus.
 
Ainakin Audilla A4 B9 on tästä kärsinyt. On kyllä koodattavissa toisin, mutta tehtaan konfiguraatiossa ei onnistu. Lukkopesästäkään ei ole mitään mekaanista yhteyttä lukkoon, joten kun auto päättää ettei ovia lukita niin niitä ei sitten lukita, edes rauta-avaimella.

Eipä näitä varmaan paljoa ole, mutta on kuitenkin.

Eikö siinä todella ole mekaanista yhteyttä? Miten siis jos ei ole virtaa, takakontissa perinteinen lukko sekä akku tai apuvirran antopaikka?

e39 bemarikin pitää muistaakseni lukita ensin sisältä napista (kaikki ovet), sisäkahvasta avata kuskin ovi (jotta muut jäävät lukkoon, ei siis sähköllä), ja sitten mekaanisesti kuskin ovi takaisin lukkoon avaimella.
 
On tullu itekin jätettyä tyhjäkäynnille pikaisen asioinnin takia kovilla pakkasilla, ei tuo mitenkään poikkeuksellista ole.
Voi kai sanoa että kävi vaan paska mäihä mutta ei tuo nyt varsinaisesti tyhmyydestä mene imo.
Jos joku oli tuossa tyhmä niin se varas joka auton vei.. :D
 
:D

Eräässä Facebookin kaupunginosakierrätysryhmässä ihminen myy pientä Mariskoolia. Kuvassa käsi on jostain syystä blurrattu, kuvitteleeko ettei häntä voisi käden perusteella tunnistaa?

Henkilön profiilikuvassa on kuitenkin ihan normaali naamakuva :btooth:

50709890_10157280444674644_2011062326899245056_n.jpg
Tuossahan on pikselöity koko tausta, ei vain kättä. Eiköhän tarkoitus ole ollut vain häivyttää taustaa jotta maljakko olisi kuvassa pääosassa. Vähän kökkö toteutus vain.
 
Miksi? Johan lakikin määrää, ettei saa kuin muutamaksi minuutiksi.
Itse säädän lähtiessä puhalluksen tuulilasille ja 3 nopeudelle. Voi aivan hyvin sammuttaa auton hetkeksi ja uudelleen lähtiessä taas sama säätö (jos ei ole pysynyt muistissa). Varalta olisi kyllä kahdet avaimet mukana. Säästyypähän ainakin vähän dieseliä, kun sammuttaa auton.

Autolla lähtiessä toki käynnistän ja säädän puhalluksen ja sitten vasta pyyhin lumet pois. Mahtaa olla moottorillekin parempi, että lämpeää siinä hetken.
 
Toi on kyllä nykyään tosi pöljä sääntö, sammutetaan auto joka on täynnä kaikenmailman saastehimmeleitä ja pakoputkista tulee orvokintuoksua.
No en ole kyllä vielä sellaista autoa nähnyt, jonka tyhjäkäynnillä tuottamaa kaasuseosta tekisi mieli erityisen syvään hengitellä.

Just tuossa pari viikkoa sitten hain muksua kuorotreeneistä niin eikös siinä liikerakennuksen lipan alla suoraan ulko-oven edessä ollut joku sankari autossaan odottelemassa (varmaan omaa lastaan). Koko sen 15 minuuttia mitä itse oli paikalla se siinä kärryytteli menemään ilman mitään järjellistä syytä. Muutaman kerran tuijotin sitä "tonnin seteli" -ilmeellä mutta vastaukseksi tuli lähinnä hämmästynyttä vilkuilua "mitä tuokin tuossa tuijottaa". Tää nyt vaan anekdoottina tyhmistä ihmisistä...
 
Toi on kyllä nykyään tosi pöljä sääntö, sammutetaan auto joka on täynnä kaikenmailman saastehimmeleitä ja pakoputkista tulee orvokintuoksua.
Sitten käynnistetään webasto jossa ei ole minkäänlaisia suodattimia ja poltetaan samaa dieseliä.
Omassa webasto autossa ei voi vaikuttaa webaston toimintaan. Eli jos auto on tyhjäkäynnillä parkissa, niin moottori ja webasto on molemmat päällä. Koska tyhjäkäynnillä auton moottori lämpeää niin vähän. Vasta sitten ajossa webasto saattaa sammua hetkeksi, jos ajaa vähän pidemmän matkan

Ja siis auto sammuksissa webastokin sammuu, toki webasto puhaltaa dieselin pakokaasut ensin pois. Toki auto sitten lämpeääkin tosi äkkiä webaston ansiosta. Nykyisessä dieselissä ei webastoa olekaan, vaan täytyy laittaa auto lämmitykseen, että ikkunat sulaa.
 
Omassa webasto autossa ei voi vaikuttaa webaston toimintaan. Eli jos auto on tyhjäkäynnillä parkissa, niin moottori ja webasto on molemmat päällä. Koska tyhjäkäynnillä auton moottori lämpeää niin vähän. Vasta sitten ajossa webasto saattaa sammua hetkeksi, jos ajaa vähän pidemmän matkan

Ja siis auto sammuksissa webastokin sammuu, toki webasto puhaltaa dieselin pakokaasut ensin pois. Toki auto sitten lämpeääkin tosi äkkiä webaston ansiosta. Nykyisessä dieselissä ei webastoa olekaan, vaan täytyy laittaa auto lämmitykseen, että ikkunat sulaa.

Mikäs auto se tämmöinen on?

@Zigh sillä taisi olla kylmä, se on ihan järjellinen syy :D Olisiko haitannut jos olisi webasto pöhissyt mutta auto sammuksissa? :think:
 
Mikäs auto se tämmöinen on?
Peugeot 407 1.6HDi. Ajastettua tai napista sai sitten webaston muutenkin päälle. Tehdasasenteinen webasto ja siihen oli lisätty tuo kello.

Alunperin siis ajonaikainen webasto. Siitä kellosta ei kumminkaan saanut sammutettua webastoa, vaan ajon aikana oli automaattisesti päällä.
 
@Zigh sillä taisi olla kylmä, se on ihan järjellinen syy :D Olisiko haitannut jos olisi webasto pöhissyt mutta auto sammuksissa? :think:
Jos on kylmä voi laittaa auton parkkiin ja mennä rakennukseen sisälle lämmittelemään tai vaikka ulos hyppimään haarahyppyjä. Ihan idiotismia kärryyttää tyhjäkäynnillä tuollaisessa paikassa.
 
Kyllä omissa Fiateissa on tuo premium-ominaisuus et jos auto käynnissä niin kakkosavaimella ovet lukkoon kaukosta. Luulisin et tää on jo ihan normia 2000-luvun autoissa? Onko tosiaan näin ettei kaikissa autoissa muka moista ole?
 
Peugeot 407 1.6HDi. Ajastettua tai napista sai sitten webaston muutenkin päälle. Tehdasasenteinen webasto ja siihen oli lisätty tuo kello.

Alunperin siis ajonaikainen webasto. Siitä kellosta ei kumminkaan saanut sammutettua webastoa, vaan ajon aikana oli automaattisesti päällä.

Niinjuu, ihmettelin vain kun sanoit ettei voi (ollenkaan) vaikuttaa sen toimintaan. En tiedä sammuuko tuossakin webasto käydessäkin jos otat puhalluksen kokonaan pois päältä, näin ainakin useassa bemarissa... Ihan näppärä katsastuksessa niin ei tarvi sulaketta mennä räpeltämään sen takia, eikä sitten karstoitu.

Jos on kylmä voi laittaa auton parkkiin ja mennä rakennukseen sisälle lämmittelemään tai vaikka ulos hyppimään haarahyppyjä. Ihan idiotismia kärryyttää tyhjäkäynnillä tuollaisessa paikassa.

Nojuu, mutta sitten on taas auto kylmä, tai vaihtoehtoisesti kärytetään sitä webastoa. Jos vartin joutuu venailemaan niin ajaisi edes lenkkiä sen aikaa. Enkä ottanut kantaa paikkaan ;)
 
Kyllä omissa Fiateissa on tuo premium-ominaisuus et jos auto käynnissä niin kakkosavaimella ovet lukkoon kaukosta. Luulisin et tää on jo ihan normia 2000-luvun autoissa? Onko tosiaan näin ettei kaikissa autoissa muka moista ole?

Ei ainakaan useammat bemarit mitä ajanut tee kakesta yhtään mitään jos auto käynnissä.
 
Ei ainakaan useammat bemarit mitä ajanut tee kakesta yhtään mitään jos auto käynnissä.

Okei. Toki se avain joka on lukkopesässä ei tee mitään, mutta se joka on ulkona esim. taskussa tätä varten, se on se mikä lukitsee. Nissanit ja Hondatkin näin tekee. Opel kanssa.
 
Omassa webasto autossa ei voi vaikuttaa webaston toimintaan. Eli jos auto on tyhjäkäynnillä parkissa, niin moottori ja webasto on molemmat päällä. Koska tyhjäkäynnillä auton moottori lämpeää niin vähän. Vasta sitten ajossa webasto saattaa sammua hetkeksi, jos ajaa vähän pidemmän matkan

Ja siis auto sammuksissa webastokin sammuu, toki webasto puhaltaa dieselin pakokaasut ensin pois. Toki auto sitten lämpeääkin tosi äkkiä webaston ansiosta. Nykyisessä dieselissä ei webastoa olekaan, vaan täytyy laittaa auto lämmitykseen, että ikkunat sulaa.

Faijan edellisessä T5 Transporterissakin oli tehdasasenteinen webasto jossa ei ollut kelloa vaan lähti toimimaan kun auton käynnisti. Siihen kyllä myöhemmin lisättiin kello että sitä voi ohjailla itse.
 
Niinjuu, ihmettelin vain kun sanoit ettei voi (ollenkaan) vaikuttaa sen toimintaan. En tiedä sammuuko tuossakin webasto käydessäkin jos otat puhalluksen kokonaan pois päältä, näin ainakin useassa bemarissa... Ihan näppärä katsastuksessa niin ei tarvi sulaketta mennä räpeltämään sen takia, eikä sitten karstoitu.
Totta. Voihan se webasto olla käynnistymättä, jos säätää automaatti-ilmasoinnin puhalluksen nollalle. Tai sitten kumminkin lämmittää moottoria. Ei tullut testattua, kun se puhallus on yleensä tärkeä, että lasit pysyy sulina. Tuli varmaan katsastettua auto aina syksyllä lämpimässä, niin katsastuksen ajan oli onneksi webasto pois päältä.

Webasto on kyllä tosi näppärä, kun auto lämpeää hirmu nopeasti.
 
Miten se webaston päälläolo liittyy katsastamiseen?
Totta joo. Ei kyllä itseä haittaa millään lailla. Katsastuksessa vaan sammutetaan auto useasti ja webasto tietysti käynnistyy joka kerta uudelleen. Ei tuo kumminkaan mitään haittaa, kun tapahtuu vain kerran vuodessa.

Kommentoin vaan tuota toista juttua.

Ihan näppärä katsastuksessa niin ei tarvi sulaketta mennäräpeltämään sen takia, eikä sitten karstoitu.

Volvo autoliikkeen myyjä kertoi, että webasto voisi käynnistyä hallissa sisälläkin. Kun kuului joku ääni hänen mielestään. Outoa jos käynnistyy, kun auto on siellä lämpimässä ollut. Tai sitten oli vain joku webastoon liittyvä kiertovesipumppu, joka piti jotain pientä ääntä, jota en kyllä itse edes kuullut.
 
Okei. Toki se avain joka on lukkopesässä ei tee mitään, mutta se joka on ulkona esim. taskussa tätä varten, se on se mikä lukitsee. Nissanit ja Hondatkin näin tekee. Opel kanssa.

Juu siis tarkennetaan vielä että vaikka olisi kaksi avainta kaukolla niin ei toimi. Sitä en ole tosin koittanut, jos auton käynnistäisi kaukottomalla vara-avaimella (mitä ei itseltä löydy). Täytyykin muuten testata tuo -03 Nissankin sitten ensi kerralla, kun on itsellä molemmat avaimet saatavilla :tup:

Totta joo. Ei kyllä itseä haittaa millään lailla. Katsastuksessa vaan sammutetaan auto useasti ja webasto tietysti käynnistyy joka kerta uudelleen. Ei tuo kumminkaan mitään haittaa, kun tapahtuu vain kerran vuodessa.

Kommentoin vaan tuota toista juttua.

Juuri näin, en ymmärrä miksi inssin pitää sitä autoa sammutella pihassa jos hetken joutuu odottelemaan. Kannattaa muuten käyttää sitä liekkinappia kanssa, ettei se aina sammu lyhyillä matkoilla. Esim. juuri kävin kaupassa johon <5min / suunta, aika karstaiseksi menisi jos kokoajan syttyisi ja sammuisi vuorotellen (tai akku simahtaa jos antaa paahtaa pitkälti enemmän kuin ajoaika). Yhden tuollaisenkin purkaneena :)
 
Toisella avaimellakaan? Ok, jos tällaisia on, niin ei ole omalle kohdalle moista sattunut. Kaukosäätimellä ei varmaan mene minkään auton ovet lukkoon, jos virrat ovat päällä.

Jälleen kerran pääsee kehumaan bemarin ylivertaisuutta (köhköh), sen kun saa moottori käydessä lukkoon samoilla avaimilla, millä käyntiinkin. Ei siis tarvitse kuljettaa kuin yhtä avainta mukana (avaimeton käynnistys vakiona F10:stä eteenpäin), tosin G30 tööttää kahdesti, jos näin tekee. Sen tööttäyksen saa kuitenkin liikkeessä koodattua pois. Erittäin kätevä ominaisuus kovilla pakkasilla, voi vaan jättää auton käyntiin ovet lukossa niin pysyy lämpimänä. Taksikäytössä kätevä niin ei mene akku, kun nuo ylimääräiset laitteet syö paljon virtaa.
 
Jälleen kerran pääsee kehumaan bemarin ylivertaisuutta (köhköh), sen kun saa moottori käydessä lukkoon samoilla avaimilla, millä käyntiinkin. Ei siis tarvitse kuljettaa kuin yhtä avainta mukana (avaimeton käynnistys vakiona F10:stä eteenpäin), tosin G30 tööttää kahdesti, jos näin tekee. Sen tööttäyksen saa kuitenkin liikkeessä koodattua pois. Erittäin kätevä ominaisuus kovilla pakkasilla, voi vaan jättää auton käyntiin ovet lukossa niin pysyy lämpimänä. Taksikäytössä kätevä niin ei mene akku, kun nuo ylimääräiset laitteet syö paljon virtaa.

Niin, pitää vaan olla tarpeeksi tuore bemari :D Muistatko milloin/mihin koriin tuli tuo ensimmäisenä?
 
Voi kyynel jos joskus talvella sattuu auto olemaan jopa ihan 15min tyhjäkäynnillä. Jos itse pitää jossain "liikerakennuksen edessä" odotella vartti jotain kyytiin, aivan varmasti pidän talvella konetta käynnissä että ei mene lasit huuruun ja radio vedä akkua tyhjäksi. Nämä tonnin seteli -ilmeellä katselijat ajavat monesti vanhoja pommeja joiden kilometrin ajo vastaa uuden auton tuntien tyhjäkäynnillä seisottamista.
 
Juu ja suodattamaton webastohan se vasta ympäristöystävällinen onkin, vs täysin lämmennyt uusi diesel adbluella...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 076
Viestejä
4 561 404
Jäsenet
75 105
Uusin jäsen
Bronto Skyleif

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom