Tyhmät ihmiset

Tuo tyhjäkäynnin kauhistelu on minullekin hyvin vieras juttu. Jotenkin historiallisena jäänteenä ymmärrän nämä lain kuolleet kirjaimet, koska muistan lapsuudesta ajan, jolloin Suomessakin haisi pakokaasu. Itse pyöritän henkilöauton moottoria tyhjäkäynnillä usein kahdeksankin tuntia päivässä. Siinä saa cityvihreä sammutella autoa pikkupysähdyksissä muutamankin vuoden ennen kuin ilmastoneutraloi tämän.
 
F10 ainakin vakiona, niinhän minä taisin mainita postauksessani? Liekkö ollut jo F02:sessa.

Niin siis kun aiemmin siitä oli puhetta, että 2000 luvun bemareissa ei pääsääntöisesti moista hienoutta ole... F10 jälkeen eli 2010+ sitten taitaa jo olla, vaikka jo vuosikymmenen vanhemmat nissanit ja hondat ym. ilmeisesti omaa tämän ominaisuuden. Ajattelin vain jos tiedät tarkemmin mihin malliin tuo tuotiin ensimmäisenä.
 
Voi kyynel jos joskus talvella sattuu auto olemaan jopa ihan 15min tyhjäkäynnillä. Jos itse pitää jossain "liikerakennuksen edessä" odotella vartti jotain kyytiin, aivan varmasti pidän talvella konetta käynnissä että ei mene lasit huuruun ja radio vedä akkua tyhjäksi. Nämä tonnin seteli -ilmeellä katselijat ajavat monesti vanhoja pommeja joiden kilometrin ajo vastaa uuden auton tuntien tyhjäkäynnillä seisottamista.

Itse yleensä sammutan valot niin eivät tajua tuijotella.
 
Tässä kai viimeksi tarkoitettiin mahdollisuutta lukita ovet etäavaimella (napista tai mahdollisesti myös automaattisesti kauemmas mentäessä) siten, että moottori käy. Sellaista ei taida vuosimallin 2000 datsunissa olla. Uudemmissa bemareissa, kuten mainittu, onnistuu. Samoin Fordissa ainakin lisävarusteena.

Ominaisuushan ei niinkään ole se, että ovet voi lukita koneen käydessä vaan se, että muka päästö- tai turvallisuussyistä pyritään estämään tämä.:D
 
Toisella avaimella tosiaan ovi menee ihan mekaanisesti lukkoon ja keskuslukko lukitsee muutkin ovet.

Volvo V50 oli vain sellainen vara-avain ja muistaakseni sillä lukittui pelkästään kuskin ovi. Tällainen hämärä muistikuva on jäänyt. Muut ovet siis jäisi auki. Tuon vara-avaimen sai siis irrotettua siitä auton oikeasta avaimesta.

Mutta jos toisen avaimen kaukosäädin toimii, niin mitään ongelmaa ei ole.
Tämä on varmaankin yleisin toimintalogiikka tuon tyyppisessä nykyään normaalina/perinteisenä/vanhanaikaisena pidettävässä mutta ei ihan ysäriantiikkisessa järjestelmässä. Kun virta on päällä, keskuslukitus murronestolla ei ole käytettävissä turvallisuussyistä. Tällöin kaukosäädin tai lukkopesä ei aktivoi keskuslukitusta, mutta itse lukkopesä toimii(vaikka sitä ei kuulu käyttää). Keskuslukitus ilman sisäkahvojen murronestoa tietenkin toimii kuljettajan hallintalaitteista tai automaattisesti liikkeelle lähtiessä, ja mahdollisesti lapsitoiminnolla takaovien osalta myös niiden sisäkahvojen mek. irrotus.
 
En nyt muista miten kaikissa vanhoissa autoissa tuo meni, mutta Volvo V40:ssä ei ainakaan mennyt ovet lukkoon kaukosäätimestä (eikä painikkeista sisällä), jos virrat olivat päällä. Oven lukosta sai kuitenkin toisella avaimella lukituksen päälle.
Miten ihmeessä tämä on mahdollista? Ne sisäpainikkeethan on nimenomaan tarkoitettu kuljettajan paikalta ajon aikana käytettäviksi.
 
Miten ihmeessä tämä on mahdollista? Ne sisäpainikkeethan on nimenomaan tarkoitettu kuljettajan paikalta ajon aikana käytettäviksi.
Totta. Muistin tämän pyllylleen siitä, kun se nappi ei toimi jos kuskin ovi on auki, eli ihan helpolla ei saa lukittua itseään vahingossa ulkopuolelle. Kaukosäätimelläkään ovet eivät mene lukkoon, eli toinen avain tarvitaan jos haluaa lukita käynnissä olevan auton ulkopuolelta.

Btw. Lukituksesta puheen ollen, Volvossa oli sellainen kiva feature, että jos kuskin oven lisäksi joku toinen ovi oli auki, niin kaukosäätimestä pystyi laittamaan lukituksen päälle ja se aktivoitui sitten kun viimeinenkin ovi laitettiin kiinni. Vastaavaa ei ole nykyisessä kulkineessa ja sitä on joskus ollut ikävä, kun muksut jäävät keräilemään romujaan takapenkiltä.
 
Niin siis kun aiemmin siitä oli puhetta, että 2000 luvun bemareissa ei pääsääntöisesti moista hienoutta ole... F10 jälkeen eli 2010+ sitten taitaa jo olla, vaikka jo vuosikymmenen vanhemmat nissanit ja hondat ym. ilmeisesti omaa tämän ominaisuuden. Ajattelin vain jos tiedät tarkemmin mihin malliin tuo tuotiin ensimmäisenä.

Löytyy ainakin nappistartti e6x bemarista tommonen ominaisuus:
 
On tullu itekin jätettyä tyhjäkäynnille pikaisen asioinnin takia kovilla pakkasilla, ei tuo mitenkään poikkeuksellista ole.
Voi kai sanoa että kävi vaan paska mäihä mutta ei tuo nyt varsinaisesti tyhmyydestä mene imo.
Jos joku oli tuossa tyhmä niin se varas joka auton vei.. :D

OT/ Juu sama lähikaupan pihassa. Eikä omaa saa lukkoon jos "avain" taskussa. Kerran testasin huvikseen, minne pääsee ilman, että se keyfob on mukana. Piippaili muutaman sata metriä, käännyin takaisin ja hyvin toimi, vaikka piipitys olikin aikamoinen. Ois se varmaan kilometrin päähän hyytynyt sitten.
 
On kyllä jännä, että tää tyhmiä ihmisiä koskeva ketju keskittyy vähän väliä pelkäksi autoilijoita koskevaksi keskusteluksi. Onko kaikki autoilijat siis tyhmiä? Vai kaikki muut paitsi se, joka kulloinkin kirjoittaa?

En ymmärrä (oon varmaan tyhmä).
T. Pyöräilijä

Edit: näköjään olikin "epätekniset ihmiset", jossa käännyttiin yhtäkkiä ~sadan viestin ajaksi keskustelemaan autoista/autoilijoista.
 
Viimeksi muokattu:
Btw. Lukituksesta puheen ollen, Volvossa oli sellainen kiva feature, että jos kuskin oven lisäksi joku toinen ovi oli auki, niin kaukosäätimestä pystyi laittamaan lukituksen päälle ja se aktivoitui sitten kun viimeinenkin ovi laitettiin kiinni. Vastaavaa ei ole nykyisessä kulkineessa ja sitä on joskus ollut ikävä, kun muksut jäävät keräilemään romujaan takapenkiltä.

Samalla tavalla lukot toimivat käsittääkseni kaikissa autoissa, tai siis kaikki ovet menevät lukkoon heti kun nappia painaa ja sitä mukaan kun niitä paiskoo kiinni, niin jäävätkin kiinni. Missä autossa näin ei ole?
Tai voihan se olla niin, että jos kuskin ovi on auki, niin sitten ei suostu keskuslukko menemään päälle? Ei ole niin tarkkaan tullut testailtua. Itsekin laitan lasten kanssa puljatessa ovet lukkoon useinkin niin, että joku takaovi on vielä auki.
 
On kyllä jännä, että tää tyhmiä ihmisiä koskeva ketju keskittyy vähän väliä pelkäksi autoilijoita koskevaksi keskusteluksi. Onko kaikki autoilijat siis tyhmiä? Vai kaikki muut paitsi se, joka kulloinkin kirjoittaa?

En ymmärrä (oon varmaan tyhmä).
T. Pyöräilijä

Edit: näköjään olikin "epätekniset ihmiset", jossa käännyttiin yhtäkkiä ~sadan viestin ajaksi keskustelemaan autoista/autoilijoista.

Pyöräilijöille olikin jo oma ketju olemassa niin ei tartte näissä muissa niistä jutella.
 
Samalla tavalla lukot toimivat käsittääkseni kaikissa autoissa, tai siis kaikki ovet menevät lukkoon heti kun nappia painaa ja sitä mukaan kun niitä paiskoo kiinni, niin jäävätkin kiinni. Missä autossa näin ei ole?
Tai voihan se olla niin, että jos kuskin ovi on auki, niin sitten ei suostu keskuslukko menemään päälle? Ei ole niin tarkkaan tullut testailtua. Itsekin laitan lasten kanssa puljatessa ovet lukkoon useinkin niin, että joku takaovi on vielä auki.
Ainakin Honda CR-V:ssä menee niin, että kaukosäätimestä voi ovet lukita kaukosäätimellä vasta kun kaikki ovet ovat fyysisesti kiinni. Typerä systeemi. En tiedä saisiko sitä muutettua jotenkin, kun autossa on tällaisia easter eggejä muutenkin.

Ja tosiaan Volvossakin meni niin, että jos kuskin ovi oli auki, ei kaukosäädinlukitus toiminut.
 
Pyöräilijöille olikin jo oma ketju olemassa niin ei tartte näissä muissa niistä jutella.
Niin, tyhmistä vaan jutellaan täällä. Tyhmissä ihmisissä on se yhteinen piirre, että he harvemmin tajuavat itse olevansa tyhmiä. Ja sekös vasta tyhmää onkin.
 
Onko kaikki autoilijat siis tyhmiä? Vai kaikki muut paitsi se, joka kulloinkin kirjoittaa?
Vastaus on yksiselitteisesti kyllä :D

Btw. Kannattaa haukata happea, jos tällaisessa ketjussa häiritsee ylettömästi, jos muutaman viestin ajan keskustellaan aiheesta, joka kuitenkin liittyy semisti offtopicina siihen aiemmin mainittuun tyhmän autoilijan tapaukseen.
 
Vastaus on yksiselitteisesti kyllä :D

Btw. Kannattaa haukata happea, jos tällaisessa ketjussa häiritsee ylettömästi, jos muutaman viestin ajan keskustellaan aiheesta, joka kuitenkin liittyy semisti offtopicina siihen aiemmin mainittuun tyhmän autoilijan tapaukseen.
Ei mua ylettömästi häiritse, ja henkikin kulkee ihan hyvin. Kunhan ilmaisin ihmetykseni, miksi autoilu aiheuttaa niin suuria tunteita ihmisissä. Mutta toki tekniikasta kiinnostuneet varmaan ovat myöskin autoista ja niiden tekniikasta helposti kiinnostuneita. [/OFFTOPIC]
 
On kyllä jännä, että tää tyhmiä ihmisiä koskeva ketju keskittyy vähän väliä pelkäksi autoilijoita koskevaksi keskusteluksi. Onko kaikki autoilijat siis tyhmiä? Vai kaikki muut paitsi se, joka kulloinkin kirjoittaa?

En ymmärrä (oon varmaan tyhmä).
T. Pyöräilijä

Edit: näköjään olikin "epätekniset ihmiset", jossa käännyttiin yhtäkkiä ~sadan viestin ajaksi keskustelemaan autoista/autoilijoista.
Kai se johtuu siitä, että nämä kaksi aihetta eivät edes yritä olla syvällistä ja vakavaa keskustelua, vaan lähinnä viihteellistä avautumista. Tällaisesta loputtomasta typerästä hihittelyaiheesta karkaa helposti juttu kiinnostavaan tech talk offtopiciin.
 
Pitänee joku päivä kokeilla saako -06 pögötin ulkoa lukittua kaukosäätimellä jos auto on käynnissä. (vara-avain lukossa)
 
Vastaus on yksiselitteisesti kyllä :D

Btw. Kannattaa haukata happea, jos tällaisessa ketjussa häiritsee ylettömästi, jos muutaman viestin ajan keskustellaan aiheesta, joka kuitenkin liittyy semisti offtopicina siihen aiemmin mainittuun tyhmän autoilijan tapaukseen.

Siis jos tällä palstalla tulee autoilu-semi-offtopiccia niin sitä riittää sitten sen 5 sivua putkeen. Mutta sitä voi onneksi skipata aika nopeasti silmämääräisesti.
 
No en ole kyllä vielä sellaista autoa nähnyt, jonka tyhjäkäynnillä tuottamaa kaasuseosta tekisi mieli erityisen syvään hengitellä.

Just tuossa pari viikkoa sitten hain muksua kuorotreeneistä niin eikös siinä liikerakennuksen lipan alla suoraan ulko-oven edessä ollut joku sankari autossaan odottelemassa (varmaan omaa lastaan). Koko sen 15 minuuttia mitä itse oli paikalla se siinä kärryytteli menemään ilman mitään järjellistä syytä. Muutaman kerran tuijotin sitä "tonnin seteli" -ilmeellä mutta vastaukseksi tuli lähinnä hämmästynyttä vilkuilua "mitä tuokin tuossa tuijottaa". Tää nyt vaan anekdoottina tyhmistä ihmisistä...


No ei kyllä tulisi mieleenkään itsellä että joku mulkoilee sen takia että oma auto käy tyhjäkäyntiä. Nyt tuli kyllä päivän repeilyt. En tosiaan sammuta autoa jos odottelen vartin vaikka jotain kaupan pihassa.

Ei kyllä ole itseä koskaan haitannut kenenkään muun auton tyhjäkäynti, voiko joku ihan tosissaan skitsota että ilmanlaatu huononee kun pertsa käyttää autoa vartin jossain kaupan edessä. Voi luoja, tällaisten ihmisten takia kaikki menee niin päin vittua ja ilmastoterrorismi rehottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Anti-Vaxxer Asks For Measles Protection Advice And The Internet Delivers

Aiemminkin täällä on naureskeltu rokotusvastaisille, mutta jos tämä on aito tapaus niin vie voiton.

anti-vaxxer-asks-for-measles-protection-advice-and-the-internet-delivers-1024x536.jpg
 
No ei kyllä tulisi mieleenkään itsellä että joku mulkoilee sen takia että oma auto käy tyhjäkäyntiä. Nyt tuli kyllä päivän repeilyt. En tosiaan sammuta autoa jos odottelen vartin vaikka jotain kaupan pihassa.

Ei kyllä ole itseä koskaan haitannut kenenkään muun auton tyhjäkäynti, voiko joku ihan tosissaan skitsota että ilmanlaatu huononee kun pertsa käyttää autoa vartin jossain kaupan edessä. Voi luoja, tällaisten ihmisten takia kaikki menee niin päin vittua ja ilmastoterrorismi rehottaa.
Tottakai ilmanlaatu huononee. Vai meinaatko, että vain yksi Pertsa seisottaa vain yhden kerran 15min autoa?
 
No aika nappikauppaa on Suomen liikennemäärillä.
Jos katsot esim tästä Helsingin seudun ilmanlaatukartasta (HSY) niin huomaat, että siellä missä autoja, siellä huono ilmanlaatu. Täten on aika selviö, että turhaan autoaan moottori käyden seisottava lisää ilmanlaatua huonontavia hiukkasia.
 
No ei kyllä tulisi mieleenkään itsellä että joku mulkoilee sen takia että oma auto käy tyhjäkäyntiä. Nyt tuli kyllä päivän repeilyt. En tosiaan sammuta autoa jos odottelen vartin vaikka jotain kaupan pihassa.

Ei kyllä ole itseä koskaan haitannut kenenkään muun auton tyhjäkäynti, voiko joku ihan tosissaan skitsota että ilmanlaatu huononee kun pertsa käyttää autoa vartin jossain kaupan edessä. Voi luoja, tällaisten ihmisten takia kaikki menee niin päin vittua ja ilmastoterrorismi rehottaa.
Lainaamassasi viestissä auto oli ollut tyhjäkäynnillä aivan liikerakennuksen ulko-oven edessä. Silloin pakokaasuja joutuu väistämättä hengittelemään rakennuksen ovesta kulkiessa ja tuskin on kiva jos ne pakokaasut leviävät ovesta tai ilmastointikanavista rakennuksen sisälle, varsinkaan jos auto on joku vanha käryävä paska. Tehokkaammin viesti olisi ehkä mennyt perille siitä sanomalla kuin tuijottamalla.
 
Viimeksi muokattu:
Kauanhan tämä ketju pysyikin "autoilu-offtopicista" tyhjänä huomautuksen jälkeen :D

Asiaan: Ihmiset jotka eivät kykene pidättämään hengitystään, esim. jos näkee pakoputkesta tupruttavan varpusen kokoisia hiukkasia kookkaana pilvenä :D Itsellä ainakin on tarttunut tavaksi, myös esim. jos joku aivastaa/yskii ns. kohti tmv.

(enkä syyllistä nyt edellä kirjoittaneita, tuli vain mieleen eikä tarvitse jatkaa autojen päästöaiheilla...) :tup:
 
Veli, parasta on käydä tankkaamassa autoon bensaa kun saa päivän aivosolutuhot ja hyvät hajut samalla. Et ole yksin. Meitä on paljon. :tup:

vieläkö porukka oikeasti uskoo näihin 80-luvun ”opetuksiin” tyyliin jokainen känni tuhoaa miljoona aivosolua? sopii hyvin ketjuun.
 
vieläkö porukka oikeasti uskoo näihin 80-luvun ”opetuksiin” tyyliin jokainen känni tuhoaa miljoona aivosolua? sopii hyvin ketjuun.
Vuosia kun ryyppää joka päivä niin alkaa motoriikka ja kognitiiviset kyvyt heikentyä. Ei tarvita montakaan vuotta välttämättä, naapurilla meni viisi siihen että kovakuntoisesta kaverista tuli muistamaton housuunsapaskova rollaattorintyöntäjä.
 
En tiedä mitä tuhoaa, mutta kovin älykkäitä juoppoja en ole yleensä tavannut.

Tosiaan en ole kertaakaan nähnyt, että taikaliemenjuojat olisi valmistellut apuvälineillä sen etteivät holtittomasti kaatuilisi esim. asfaltille. Zorb-ihmispallo voisi olla ihan hyvä apuväline sekä lisäävät vielä lisää sekavuutta ja pahoinvointia, kun ne nyt on muutenkin haussa.
Ehkä näitä Zorb-ihmispalloja pitäisi tarjota sairaaloiden apuvälinevarastoista juopoille.
 
vieläkö porukka oikeasti uskoo näihin 80-luvun ”opetuksiin” tyyliin jokainen känni tuhoaa miljoona aivosolua? sopii hyvin ketjuun.
En tiedä mistä miljoonista aivosoluista puhut mutta liuottimien kuten, viittaamassasi viestissä, bensan imppaaminen on todella myrkyllistä touhua ja jopa yksi kunnon altistuminen voi aiheuttaa pitkäkestoisia hermologisia oireita. Kyseessä on tieteellinen fakta. Oletan, että pakoputkesta tulevat palotuotteet ovat vielä myrkyllisempää kamaa, koska tällöin mukana on myös polttoaineen raskasmetallit yms.

Jokainen joka on nähnyt tai tavannut imppaajan tietää millaisista aivoja tuhoavista myrkyistä on kyse.

Inhalant Use and Inhalant Use Disorders in the United States
 
Asiaan: Ihmiset jotka eivät kykene pidättämään hengitystään, esim. jos näkee pakoputkesta tupruttavan varpusen kokoisia hiukkasia kookkaana pilvenä :D Itsellä ainakin on tarttunut tavaksi, myös esim. jos joku aivastaa/yskii ns. kohti tmv.
Onko siis tosiaan ihmisiä, jotka eivät kykene siihen, vaiko pikemminkin lähinnä ihmisiä, joille moinen on yhdentekevää, kun ei siitä kuitenkaan ole käytännössä mitään hyötyä (ainakaan heidän näkemyksensä mukaan)?
 
En tiedä miten tolua haistelemalla saa kuuppansa sekaisin, mutta yksi vintiö rippileirillä imppasi tolua, ja juoksenteli pitkin metsää huutaen omiaan.
 
Taisi siihen aikaan n.30 vuotta sitten sisältää liuottimia, nykyään taitaa olla pelkkiä luonnonaineita.
Juu ja en meinannut kokeilla.
toluhan oli kielletty monen monta vuotta juuri tuon takia... Edelleen samaa tavaraa
 
Onko siis tosiaan ihmisiä, jotka eivät kykene siihen, vaiko pikemminkin lähinnä ihmisiä, joille moinen on yhdentekevää, kun ei siitä kuitenkaan ole käytännössä mitään hyötyä (ainakaan heidän näkemyksensä mukaan)?

No, varmaan jälkimmäinen vaihtoehto yleisempi. Tarkoitin lähinnä etteivät kykene ajattelemaan (tarpeeksi nopeasti) siinä hetkessä kun pölähtää jostain pilvi naamalle.

Enkä nyt tarkoittanut mitään pientä pölyjen puhaltelua pöydältä siis :D Ihan mielenkiinnosta, kuulutko itse tähän ryhmään (yhdentekevää, ei hyödytä)?
 
Ihan mielenkiinnosta, kuulutko itse tähän ryhmään (yhdentekevää, ei hyödytä)?
En kuulu. Kyllä minä pidätän/suojaan hengityksen kun joku pärskii ympärillä tai jos pitää vetää jonkun savusumupilven läpi. Kuulosti vaan jotenkin hassulta, että joku ei osaisi näin halutessaan tehdä, mutta se oli selvästi väärinkäsitys.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 396
Viestejä
4 489 757
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom