Ei opetettu.Tämä kuuluu kyllä tännekin, eikö nämä opetettu jo ala-asteella?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei opetettu.Tämä kuuluu kyllä tännekin, eikö nämä opetettu jo ala-asteella?
Tämä kuuluu kyllä tännekin, eikö nämä opetettu jo ala-asteella?
Kuvassa on mehiläinen ja luuleehan jotkut että ampiaiset tuottaa hunajaa.Ei mullakaan ole kyllä mitään hajua mikä tuo on eikä paljon kiinnostakaan. Joku pörriäinen näyttää olevan ja jos ei ole erityistä syytä pelätä moista (esim tappava) niin vaikka joku kertoisi mikä tuo on, unohtaisin sen parissa päivässä.
Ei tuokaan ole mitään varsinaista tyhmyyttä. Lisäksi - tuolla tiedolla on useimpien kannalta nollamerkitys.Kuvassa on mehiläinen ja luuleehan jotkut että ampiaiset tuottaa hunajaa.
Voihan sitä olla itse tietämättään allerginen moiselle (noin 5%:llä on allergia ja kyllä, pisto voi olla tappava ilman hoitoa), eli kyllä tuo nyt jonkinlaiseen yleissivistykseen kuuluisi tietää. Ja kyllä, tällöin on tyhmyyttä jos päivänsä moiseen päättää.Ei mullakaan ole kyllä mitään hajua mikä tuo on eikä paljon kiinnostakaan. Joku pörriäinen näyttää olevan ja jos ei ole erityistä syytä pelätä moista (esim tappava) niin vaikka joku kertoisi mikä tuo on, unohtaisin sen parissa päivässä.
Kyllä tuon tunnistavat pienet lapsetkin ainakin maaseudulla, mutta ymmärrän etteivät hyönteiset ole nykyisin kiinnostuksen kohde tässä nykyajan pörinässä.Tämä kuuluu kyllä tännekin, eikö nämä opetettu jo ala-asteella?
Okei, mua on kyllä pistänyt tähän ikään mennessä niin monet pörriäiset että kuvittelisin sen jo selvinneen. Taitaa olla jonkinlaista tyhmyyttä myös hyväksyä yleiset totuudet mm. yleissivistyksen osalta ja käyttää niihin aivokapasiteettia jos ainoa oikea käyttö on keskustella siitä foorumilta.Voihan sitä olla itse tietämättään allerginen moiselle (noin 5%:llä on allergia ja kyllä, pisto voi olla tappava ilman hoitoa), eli kyllä tuo nyt jonkinlaiseen yleissivistykseen kuuluisi tietää. Ja kyllä, tällöin on tyhmyyttä jos päivänsä moiseen päättää.
Ennen ihokarvoituksen menettämistä oltiin vaaleaihoisia. Tumma iho kehittyi suojaksi auringon säteilyltä. Sitten muutettiin pohjoiseen ja saatiin vaalea iho takaisin, koska vähäinen auringon valo ja d-vitamiini. Jotta oltaisiin oikeassa ketjussa, niin sanon, että kaikki tämä oli jumalan johdatusta, eikä evoluutiota.
Kyllä ainakin minulle opetettiin. Muista vieläkin, että 5. tai 6. luokan biologian kokeessa piti osata niitä nimetä. Koetehtävässä pyydettiin nimeämään "pistiäiset". Luulin, että tehtävässä oli kompa, kun yksi nimettävistä hyönteisistä oli kukkakärpänen, joka ei ole pistiäinen. Tulkitsin tehtävänantoa kirjaimellisesti ja jätin sen nimeämättä, mistä tietenkin rokotettiin tehtävän arvostelussa...Ei opetettu.
Olet oikeassa. Minä olen oikeassa ketjussa.Täh? Ala-astehan on aina ollut peruskoulun vuosiluokat 1–6 ja yläaste luokat 7–9.
Tämä nyt ainakin osoittaa yleissivistyksen puutetta. Ala-aste luokat 1-6 yläaste 7-9.Tuohan on yläaste, eikä ala-aste.
Alakoulu ja yläkoulu on käytännössä sama asia.Ala-astetta ja yläastetta ei muuten ole enää olemassa
Juu, tämä oli toki tiedossaAlakoulu ja yläkoulu on käytännössä sama asia.
No ainakin 99% naisille pitäisi saada taottua päähän ettei mehiläinen tai kimalainen ole vaaraksi ihmiselle ja ne kannattaa päästää luontoon elävänä koska niillä on tärkeä tehtävä siellä.Ei tuokaan ole mitään varsinaista tyhmyyttä. Lisäksi - tuolla tiedolla on useimpien kannalta nollamerkitys.
Minkä takia mielestäsi ampiaisen voi tappaa huolella mutta mehiläistä ei? Oletko sitä mieltä, että ampiaisia ei ole "tärkeää" tehtävää luonnossa?No ainakin 99% naisille pitäisi saada taottua päähän ettei mehiläinen tai kimalainen ole vaaraksi ihmiselle ja ne kannattaa päästää luontoon elävänä koska niillä on tärkeä tehtävä siellä.
Ampiaisen voi sitten tappaa huoletta.
Edelleen, tuo perustietoa mikä opetetaan ala-asteella, toki tyhmiä ihmisiä ei kiinnosta kuin minä itse.
No ne ei ainakaan pölytä ja ne pistää ihmisiä ja eläimiä.Minkä takia mielestäsi ampiaisen voi tappaa huolella mutta mehiläistä ei? Oletko sitä mieltä, että niillä ei ole "tärkeää" tehtävää luonnossa?
Pitäisikö tällä logiikalla hävittää ihmiset? Ei ne huvikseen pistä vaan jos niitä häiritään. Johtopäätös siis, että ihminen on syypää tuohon.No ne ei ainakaan pölytä ja ne pistää ihmisiä ja eläimiä.
No niiden häiritsemiseksi riittää pelkkä ihmisen paikallaolo 100m säteellä. Mutta kait sekin ihmisen vika juu.Ei ne huvikseen pistä vaan jos niitä häiritään.
No se on aihe erikseen, mutta jos lyhyesti niin puolet ihmisistä pois tekisi kyllä maapallolle pelkkää hyvää.Pitäisikö tällä logiikalla hävittää ihmiset? Ei ne huvikseen pistä vaan jos niitä häiritään. Johtopäätös siis, että ihminen on syypää tuohon.![]()
Jännä juttu. Tasan yhden kerran elämässä pistänyt ja syy on ollut, kun tuollainen junnuna jäi mopon ja jalan väliin jumiin. Usein ollut noita alle 100 metrin eikä koskaan ole pitänyt. Olisikohan nyt ollut hiukan värikynää mukana tai näitä kalajuttuja?No niiden häiritsemiseksi riittää pelkkä ihmisen paikallaolo 100m säteellä. Mutta kait sekin ihmisen vika juu.
Samaa mieltä.No se on aihe erikseen, mutta jos lyhyesti niin puolet ihmisistä pois tekisi kyllä maapallolle pelkkää hyvää.
Niin no, tää on kumma homma kun aina meikäläisen kimppuun sitten vissiin käyvät. Kaikki pistot olen vastaanottanut niin että istun rauhassa ulkona ja pimppari lentää iholle, pistää, ja lentää pois. Tuon tulkitsen suoraksi vittuiluksi luonnolta enkä suostu ottamaan syytä niskaani. Pesien lähellä yleensä on saanut olla ihan rauhassa.Olisikohan nyt ollut hiukan värikynää mukana tai näitä kalajuttuja?
Kyllähän noi erottaa. Kimalainen nyt on jo ihan eri mallinenkin. Sinulla on varmaan ampiaisten kanssa sama, kuin itsellä hyttysten kanssa. Jos hehtaarin alueella on 1 hyttynen ja sata ihmistä, niin se on minun kimpussa ja muut saa olla rauhassa.Niin no, tää on kumma homma kun aina meikäläisen kimppuun sitten vissiin käyvät. Kaikki pistot olen vastaanottanut niin että istun rauhassa ulkona ja pimppari lentää iholle, pistää, ja lentää pois. Tuon tulkitsen suoraksi vittuiluksi luonnolta enkä suostu ottamaan syytä niskaani. Pesien lähellä yleensä on saanut olla ihan rauhassa.
Aikuisiällä olen havainnut että kun huitoo mahdollisimman paljon ja tarvittaessa ottaa muutaman juoksuaskeleen, niin eivät käy kiinni vaan lentävät pois. Melko vahvoja allergisia reaktioita aiheuttavat, niin ei noita nyt huvikseen taisteluun haasta. Paikallaan ollessa ne vaan laskeutuvat kokoajan hankalampiin paikkoihin iholle, jotta pistos on varmasti mahdollisimman fataali.
Taidat sekoittaa kimalaisiin ja mehiläisiin, ne ei käy ihmisen kimppuun kovinkaan pienistä syistä koska delaavat siihen pistoon yleensä. Ampiaisella ei ole mitään hävittävää.
Syy siihen että ne tulee päälle, niin voi johtua dödöstä. Ainakin aikoinaan kun faija vainaalla oli mehiläisiä useampikin pesä, niin sinne jos eksyi kennoja hakemaa ja oli turauttanut Axea kainaloon, niin ainakin mehilaiset oli pirun kärkkäästi tulossa päälle. Sitten kun taas tuli suoraan saunasta pesulta ja jätti dödön laittamatta, niin olivat paljon rauhallisempia.Niin no, tää on kumma homma kun aina meikäläisen kimppuun sitten vissiin käyvät.
Ampiaiset pölyttävät ja toisaalta mehiläiset ja kimalaiset kyllä pistävät ärsytettyinä.No ne ei ainakaan pölytä ja ne pistää ihmisiä ja eläimiä.
Kaikilla siis on tehtävä totta kai, mutta kun ihmisten pitäisi ymmärtää niiden ero.
Mutta tästä päästään kysymykseen että miksi minua pitäisi kiinnostaa mikä tekee maapallolle hyvää? Itsehän minä täällä olen ja elän itseäni varten, en maapalloa. Tyhmää sekin tavallaan on, mutta itsekkäistä syistä on välillä oltava "tyhmä". Tyhmällä tarkoitan ajatella yksilön, ei kollektiivista hyvää.No se on aihe erikseen, mutta jos lyhyesti niin puolet ihmisistä pois tekisi kyllä maapallolle pelkkää hyvää.
Ehkä kysymys on myös siitä mitä ihminen tekee muille eläimille näin esimerkkinä sitä mukaan, kun laajenee.Mutta tästä päästään kysymykseen että miksi minua pitäisi kiinnostaa mikä tekee maapallolle hyvää? Itsehän minä täällä olen ja elän itseäni varten, en maapalloa. Tyhmää sekin tavallaan on, mutta itsekkäistä syistä on välillä oltava "tyhmä". Tyhmällä tarkoitan ajatella yksilön, ei kollektiivista hyvää.
Ja jos oikein filosofoidaan niin mistä ihminen edes voi tietää mikä on maapallolle hyväksi? Jos tarkoitus onkin kansoittaa maa niin täyteen että on etsittävä muita asuinpaikkoja. Jospa maapallon ainoa olemassaolon tarkoitus onkin palvella ihmistä tässä tarkoituksessa?
Kertoo vain kuinka vieraantunut olet luonnosta. Kas kun et ehdottanut rumien eläinten tappamista ja kivojen lutuisten säästämistä.No ne ei ainakaan pölytä ja ne pistää ihmisiä ja eläimiä.
Kaikilla siis on tehtävä totta kai, mutta kun ihmisten pitäisi ymmärtää niiden ero.
? Edit: sori, oli nollapostaus..tarkoitin, että avaisitko lisää siis? Mikä oli tyhmää?Serkun mies perusti viime kesänä raskaanliikenteen huoltofirman. No nyt serkku sanoo "meidän firma" vaikka se ei ole koskaan edes hloautoon renkaita vaihtanut.
Serkun mies perusti viime kesänä raskaanliikenteen huoltofirman. No nyt serkku sanoo "meidän firma" vaikka se ei ole koskaan edes hloautoon renkaita vaihtanut.
Miksi perustajan tai omistajan pitäisi vaihtaa renkaita?Serkun mies perusti viime kesänä raskaanliikenteen huoltofirman. No nyt serkku sanoo "meidän firma" vaikka se ei ole koskaan edes hloautoon renkaita vaihtanut.
Sitä vaan ettei se tiedä koko alasta tai työstä mitään. Ja nyt se on mukamas niin mukana
Kuulostaa enempi sun henkilökohtaiselta ongelmalta.Sitä vaan ettei se tiedä koko alasta tai työstä mitään. Ja nyt se on mukamas niin mukana
Voi olla, että viesteistä ei nyt käynyt joku osa esille ja käsitin väärin, mutta en oikein ymmärrä pointtia. Jos kyse on puolison kanssa yhdessä perustetusta firmasta, jossa myös riskit ovat jossakin määrin yhteisiä, niin miksi se pitäisi keskustelussa erotella alan substanssiosaamisen perusteella vain toisen firmaksi? Ihan normaalia on mielestäni puhua perheen sisällä "meidän firmasta", vaikka itse ei hoitaisi firman touhuista kuin laskujen kuittaamisen.Sitä vaan ettei se tiedä koko alasta tai työstä mitään. Ja nyt se on mukamas niin mukana
En ymmärrä ongelmaa? Kateus?
Kuulostaa enempi sun henkilökohtaiselta ongelmalta.