Kyllähän sitä ulostetta kimpoilee seinälle ym. jos vetää auki. Toki eihän se monia häiritse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Töissä oli tullut vessoihin lappu: "Suljethan kannen ennen kuin vedät,välttääksesi tartuntoja". Ja taitaa olla samaa vettä mitää tulee hanasta.
Ei se nyt tarkoita, että mitään silmin havaittavia paskakikkareita lenteleisi ympäriinsä, mutta kyllä sieltä pöllyää pönttöä vetäessä bakteereita ympäriinsä. Tästä on kyllä monenlaista tieteellistäkin tutkimusta olemassa (yksi linkki oli tuossa ylempänä).Ööööö... Millaista paskaa te oikein väännätte, vai onko teillä rikinäiset pöntöt? Paskaa seinälle pöntöstä... what?
aloita vaikka tästäÖöööö... Millaista paskaa te oikein väännätte, vai onko teillä rikinäiset pöntöt? Paskaa seinälle pöntöstä... what?
aloita vaikka tästä
Olikohan ihan sitä itteään?Yhdellä kaverilla on vessan seinä pinttynyt ruskeaksi pöntön kohdalta kun on aina vetänyt auki.
Yhdellä kaverilla on vessan seinä pinttynyt ruskeaksi pöntön kohdalta kun on aina vetänyt auki.
Jotku sanoo että rimfree pytyt saattaa roiskuttaa hyvinkin paljon. Varsinkin joku halpispönttö missä vesi menee miten sattuu.Taitaa olla aika kalkkipitoinen vesistö ja rikkinäinen pönttö. Ei siitä nyt kuitenkaan herranjestas mitään näkyvää suihkua lennä niiden aerosolien lisäksi.
Monilla uloste kimpoilee seinille, vaikka eivät edes vedä vessaa![]()
Kyllä se kansi on siinä ihan hyvä olla. Kolme vuotta olin ilman ja saldo sinä aikana oli että siellä ui pari vessapaperirullaa, hammasharja, pari lehteä ja lisäks random kamaa mitä kylppärissä sattuu hyllyillä olemaan kuten dödpullo ja kampa.Itse en ikinä sulje kantta, enkä edes ymmärrä miksi se on olemassa. Sen sijaan on tärkeää, että jos naispuoleisia ihmisiä asuu samassa taloudessa tai on edes kylässä, se rengas muistetaan laskea alas.
Neuvo on sinänsä ihan validi. Vessan vetäminen "pöllyttää" aika mukavasti ulosteesta peräisin olevia pöpöjä pöntöstä ilmaan, ja mm. Koronaa tulee ulosteessa ihmisestä pihalle, muiden kakkapöpöjen lisäksi.
Microbiological Hazards of Household Toilets: Droplet Production and the Fate of Residual Organisms - PMC
Large numbers of bacteria and viruses when seeded into household toilets were shown to remain in the bowl after flushing, and even continual flushing could not remove a persistent fraction. This was found to be due to the adsorption of the organisms ...www.ncbi.nlm.nih.gov
Johan sitä kakkamolekyylejä hengitellään toisten pierunhajussakin. En jaksa stressata moisesta.
Mitäs muuta se voi olla kuin paska-aerosolia kun oikein kunnolla röpötetään ns "kakan takaa"?
Itse käytän sellaisia perseen mallisia kangasmaskeja, joita ennen pandemiaa kutsuttiin alushousuiksi. Täten aerosolipaska ei leviä ilmoille, vaan pelkästään pahanhajuinen suolistokaasu. Tämä siis sillä oletuksella, että nyt noudatetaan äsken tapahtunutta aiheen vaihtoa paskasta pieruun.Mitäs muuta se voi olla kuin paska-aerosolia kun oikein kunnolla röpötetään ns "kakan takaa"?
Kyllä se on ihan sitä itteään, jos nenään haisee paska. Ilman mitään typeriä roiskejankkauksiakin!Lähinnä nyt ruoansulatuksen oheistuotteena muodostuvia suolikaasuja. Suosittelen hakeutumaan terveydenhuollon pariin, mikäli pierressä pakoputkesta karkaa roiskeita tai aerosoleja ainakaan pidemmän aikaa.
Kinataanko täällä siitä että haiseeko pieru paskalle?Kyllä se on ihan sitä itteään, jos nenään haisee paska. Ilman mitään typeriä roiskejankkauksiakin!
Väitän, että seisaaltaan kustessa niitä pöpöjä lentää vähintää 100 kertaa enemmän kuin vedettäessä (tai nyky pöntöissä painettessa) oli se kans auki tahi kiini.Neuvo on sinänsä ihan validi. Vessan vetäminen "pöllyttää" aika mukavasti ulosteesta peräisin olevia pöpöjä pöntöstä ilmaan, ja mm. Koronaa tulee ulosteessa ihmisestä pihalle, muiden kakkapöpöjen lisäksi.
Microbiological Hazards of Household Toilets: Droplet Production and the Fate of Residual Organisms - PMC
Large numbers of bacteria and viruses when seeded into household toilets were shown to remain in the bowl after flushing, and even continual flushing could not remove a persistent fraction. This was found to be due to the adsorption of the organisms ...www.ncbi.nlm.nih.gov
Ainakin kusta lentää lattialle asti, vaikka sehän nyt on paskaveteen verrattuna lähes steriiliä tavaraa. Varsinaisia pöpöjä kuten ulostebakteereja ja ulosteen mukana poistuvia viruksia lentänee aika huolella jo pytyllä istuessa, jos pesee perseensä kuten asiaan nähdäkseni sivistyksen ja mukavuuksien parissa kuuluu. Siinä konkurssissa ei enää pöntön huuhtelukäytäntö tunnu missään, kun pankki on jo räjäytetty.Väitän, että seisaaltaan kustessa niitä pöpöjä lentää vähintää 100 kertaa enemmän kuin vedettäessä (tai nyky pöntöissä painettessa) oli se kans auki tahi kiini.![]()
Väitän, että seisaaltaan kustessa niitä pöpöjä lentää vähintää 100 kertaa enemmän kuin vedettäessä (tai nyky pöntöissä painettessa) oli se kans auki tahi kiini.![]()
Teillä on oikeesti ihan paska aihe.
Kuinka moni teistä ei pese käsiään kun on käynyt vessassa? Mietin vain mitä sellaisten ihmisten päässä liikkuu...
Menee ohi aiheen, mutta olen eri mieltä. Ehkä surkein pönttö jonka olen omistanut. Kovalla Soft Close renkaalla rengas seisoo irti pöntön pinnasta, jolloin virtsa nousee renkaan alapintaan ja pahimmillaan roiskuu kuin hyppyristä joko lattialle tai pahimmillaan pöntöllä istujan housuille. Kusta on lattialla tasaisen epäsäännöllisesti,vaikka tässä talossa kukaan ei kuse seisoen.IDO Glow rimfree seinä-wc-pönttö on upea insinööritaidonnäyte. Ensinnäkin: huuhtelukaulus puuttuu ja pönttöä vetäessä vesi kulkee aikamoista vauhtia pöntön yläosaan työstettyä uomaa niin, että ekalla kerralla hyppäsin alta pois ettei vesi tule päälleKertaakaan ei ole tullut päälle, mutta arvatenkin huomattava kalkkisaos uomassa saattaisi aiheuttaa roiskumista.
Toiseksi, itse pöntön kuilu on konventionaaliseen verrattuna matala ja muistuttaa saksalaishotellien Villeroy Bocheja. Nehän menevät yhtenään tukkoon suomalaisen ruisleipäruokavaliolla. Kertaakaan ei ole mennyt tukkoon IDO.
Kolmas ilmeinen on seinäkiinnitys, mikä tekee pöntön "takaa" siivoamisen hävettävän helpoksi.
IDO:lle tuttuun tapaan paskakaan ei tartu... paitsi edestä pitkälle taakse jatkuvaan lähes vaakatasoiseen pintaan kylläkin.
![]()
Miten käsienpesu liittyy tähän vessan vetämiseen kansi auki ?
Kerrankin on paska aihe.
Totta, asiaa puhut.
Olemmeko me tyhmiä ihmisiä ? Monen aasialaisen mielestä olemme varsinaisia luolamiehiä kun käytämme käsiämme perseemme pyyhkimiseen.
He eivät voi ymmärtää tätä alkukantaista ja epäsivistynyttä tapaa.
Tyhmistä ihmisistä puheenollen. Kun katsoo hauskoja kotivideoita tai muita samanlaisia videoita youtubesta, niin ei voi muuta kuin ihmetellä,miten ihmiskuntamme on selviytynyt hengissä näinkin pitkän aikaa.
Tyhmät ihmiset?Minä olen aina ihmetellyt ketkä katsoo edes tän kaltaisia videoita...
Tyhmät ihmiset?
Vain sivari näkee jonkinlaisen yhteyden varusmiespalveluksen ja eläinrääkkäyksen välillä.Nii ensin opetetaan ihmisiä tappamaan ja sitten pitäisi luontoa suojella. Kouluttajien vikahan tuo on. Kyllähän se armeija hämmentää nuoria. Samalla tavalla kuin nää bride hommat.
En pysty näkemään. T: sivari.Vain sivari näkee jonkinlaisen yhteyden varusmiespalveluksen ja eläinrääkkäyksen välillä.
Ihmisiä oppii tappamaan vain tappamalla ihmisiä. Jokainen nyt ilman koulutustaki tietää, mitä tapahtuu, ku kiväärillä toista ampuu. Itse tappaminen on asia, jota tuskin kukaan ennen tositoimia osaa. Aikamoinen putkinäkö, ku varusmiespalveluksen tolleen referoi.Nii ensin opetetaan ihmisiä tappamaan ja sitten pitäisi luontoa suojella. Kouluttajien vikahan tuo on. Kyllähän se armeija hämmentää nuoria. Samalla tavalla kuin nää bride hommat.
Varsinkin ainakaan itse en juuri muista että olisi varsinaisesti opetettu tappamaan. Aseen käsittelyä ja tarkkuus ammuntaa siellä opetettiin. Toki sitä varten että osuu ihmiseen silloin jos tarvitsee. Samaa mitä oppii jos haluaa niin ampumaradalla. Enemmän siellä opetettiin miten pysyä hengissä jos tilanne niin vaatii.Ihmisiä oppii tappamaan vain tappamalla ihmisiä. Jokainen nyt ilman koulutustaki tietää, mitä tapahtuu, ku kiväärillä toista ampuu. Itse tappaminen on asia, jota tuskin kukaan ennen tositoimia osaa. Aikamoinen putkinäkö, ku varusmiespalveluksen tolleen referoi.