Tyhmät ihmiset


Katsele tuota ja mieti kumpi on tyhmä, hän joka hinnoittelee design-tuoteen kalliksi, vai hän jonka mielestä se hinnoittelija on tyhmä.

Nyt meni mulla maailmankuva sekaisin: luulin että the Other Danish Guy (piti hakea yhteys Lähde & Co firmaan) on huolella insinöörätty karkeasti neljälle mieskehon päätyypille, mutta että kyseessä onkin vain design!1?

Pitääpä palata takaisin Mark Wahlbergin kehotyypille insinöörättyyn Calviniin :cautious:
 
Olen yli kahden vuosikymmenen ajanjaksolla toiminut työelämässä naisvaltaisella alalla, joten voinen ilman erityisiä vastaväitteitä, kertoa olevani kognitiivisesti rajoittuneiden ihmisten suhteen asiantuntija. Valitettavasti näin.

Mahdollisesti lähes mekanistisesta, dynaamisia vuorovaikutussuhteita määrittävistä tekijöistä johtuen, lauman jäsenistössä tapahtuu havaintojeni mukaan myös selkeästi ilmaistavaa naisistumista, alkuperäisestä oletetusta sukupuolesta riippumatta. Vanha kunnon ryhmäpaine.

Tämä naisen euro keskustelu - ilmaisua käytetään käytännössä aina lähtökohtaisesti epätasa-arvoa ilmaisemaan - on allekirjoittanut kohteena, aiheuttanut jopa nimittelyä. Data ei riitä, data on väärää ja sukupuolittunutta. Eritelty tilastoihin perustuva tehdyn työajan erotuksen suhde ansiotuloihin on vääryyttä myös.

Tämä peruspremissien lähtökohtainen vääryysolettamana saattaisi filosofiaan suuntautuneeemman yksilön kohdalla aiheuttaa kivaa kihelmöintiä ja tarpeen harrastaa laajaa metakeskustelua.
Harmillista oman persoonani kannalta on se, että koen vajaakykyisyyden asiakeskusteluun, vain vajaakykyisyytenä. Oi ja voi, harmin harmi.
 
No kyllä sen jokainen mies, joka on naisvaltaisella alalla töitä tehnyt niin tietää että siellä on ihan omanlaatuista kateutta, mustasukkaisuutta ja selän takan kyräilyä, mitä ei miesvaltaisilla aloilla ole. Kyllä naisetkin tämän myöntävät aina välillä. Jostain syystä naisille se hierarkia on niin paljon tärkeämpi ja kaikki asiat nähdään enemmän valtapelinä. Jos joku saa jotain niin joku toinen näkee heti siinä jotain muitakin merkityksiä.

En ole myöskään miesalalla koskaan nähnyt tai kuullut tilanteesta missä kahta mieshenkilöä ei voi laittaa esimerkiksi samaan työpisteeseen vuoron ajaksi kun ovat niin huonoissa väleissä. Siis aikuiset ihmiset eivät suostu toisen kanssa tekemään töitä. Ja kaikki muut työnohtoa myöten joustavat että ei tarvi. Tai että kaksi työntekijää eivät edes suostu puhumaan toiselle ollenkaan. Näitä muistan useamman kun olin naisvaltaisessa leipomossa yhden kesän aikanaan kesätöissä.
 
Jälleen Tesla onnettomuus, jossa kaksi ihmistä paloi hengiltä. Auto oli autopilotilla, eikä ketään edes ollut kuskinpaikalla.




Aina sanotaan, että renkaat ovat palokuormaa kerrostalon vintillä mutta oikeanpuoleisen kuvan Teslasta on palanut kaikki muu, paitsi renkaat :hmm:

39-6571775e7a0212ab89e.jpg

Kuva. Tavallinen palanut auto (yle arkistomateriaalia)
 
Aika huono menestys akkukennojen kanssa :hmm: Eikös tosta ole koko alumiinikori ja -pahvit palanut
Joo. Käsitin tässä siis viitatun vain siihen, että auto palanut poroksi jatkuvasta veden kaatamisesta huolimatta -> renkaat tai ainakin yksi rengas jäi jäähdytystä saadessaan kunnolla palamatta. Yleensähän auto palaa noin ruotoiseen kuntoon siksi, ettei sitä ehditä(tapauskohtaisesti enää edes yritetä) sammuttaa -> renkaat palavat usein siinä määrin että näyttävät katoavan kokonaan.
 
Joo. Käsitin tässä siis viitatun vain siihen, että auto palanut poroksi jatkuvasta veden kaatamisesta huolimatta -> renkaat tai ainakin yksi rengas jäi jäähdytystä saadessaan kunnolla palamatta. Yleensähän auto palaa noin ruotoiseen kuntoon siksi, ettei sitä ehditä(tapauskohtaisesti enää edes yritetä) sammuttaa -> renkaat palavat usein siinä määrin että näyttävät katoavan kokonaan.

Joo, jotain tosta on varmaan leikattu katosta veke, mutta siitä huolimatta uskomaton möykky jäänyt jäljelle, mutta renkaat ovat kondiksessa ja jarrusatulan maalipinta kirkas.
 
Niin siis 1 rengas ainakin, mutta ei kaikki.

2 rengasta hesarin uutisesta

20210419_145448.jpg


koska Tesla ajoi, ylinopeudella tuskin on osuutta onnettomuuteen. Tältä puolelta sentään alumiinipeltiä jäänyt takapuskuriin palamatta.

60 mailia tunnissa puuhun ja tollasta jälkeä.
 
Eli ei kaikki renkaat. Tuon englanninkielisen artikkelin mukaan akut syttyilivät uudelleen ja sammutukseen meni reilu 120 000 litraa vettä eli n. 8 säiliöautollista. Viranomaisten piti ihan soittaa Teslalle ja kysyä että miten akuston saa sammumaan.
 
Eli ei kaikki renkaat. Tuon englanninkielisen artikkelin mukaan akut syttyilivät uudelleen ja sammutukseen meni reilu 120 000 litraa vettä eli n. 8 säiliöautollista. Viranomaisten piti ihan soittaa Teslalle ja kysyä että miten akuston saa sammumaan.

No tämäpä olikin pointti. Merkillinen Hindenburg.
 
Aika huono menestys akkukennojen kanssa :hmm: Eikös tosta ole koko alumiinikori ja -pahvit palanut

Noi sähköautojen akut eivät oikein sammu vedellä (ei sammu välttämättä palava kännykän akkukaan), eli ei kannata jäädä rusentuneeseen sähköautoon jumiin, jos akut syttyy tuleen. Jännä juttu, ettei jenkkipalomiehet ole saaneet koulutusta sähköautojen sammuttamiseen, kun vastikään oli uutinen, että suomessa Helsingin pelastuslaitos tms. on hankkinut ihan erikoiskalustoa sähköautojen sammuttamiseen. Joku kontti tms. minne koko palava auto dumpataan, en enää muista.
 
Aina sanotaan, että renkaat ovat palokuormaa kerrostalon vintillä mutta oikeanpuoleisen kuvan Teslasta on palanut kaikki muu, paitsi renkaat :hmm:
En näistä tiedä, mutta maallikko käsitys että palokuorma ei tarkoita erityisen helposti syttyvää, vaan jotain sinne päin kuinka paljon palaessa tuottaa lämpöä.

Pika googletuksen perusteella Teslasta löytyy kuvia missä ei ole renkaat palaneet, (no polttiksistakin löytyy ja toki teslasta palaneita renkaita) tulee mieleen että olisko rakenteet ja palot sellaisia että renkaat ei ihan heti niinpaljon kuumene.
 
En näistä tiedä, mutta maallikko käsitys että palokuorma ei tarkoita erityisen helposti syttyvää, vaan jotain sinne päin kuinka paljon palaessa tuottaa lämpöä.

Pika googletuksen perusteella Teslasta löytyy kuvia missä ei ole renkaat palaneet, (no polttiksistakin löytyy ja toki teslasta palaneita renkaita) tulee mieleen että olisko rakenteet ja palot sellaisia että renkaat ei ihan heti niinpaljon kuumene.

En ihan tajunnut, mutta iltasanomien kuvassa on lähikuva renkaasta, ja uskallan väittää, että autopilotti yritti väistää predatoria!

20210419_212003.jpg

Kuva. hampaanjäljet Tesla-merkkisen auton renkaassa
 
En ihan tajunnut, mutta iltasanomien kuvassa on lähikuva renkaasta, ja uskallan väittää, että autopilotti yritti väistää predatoria!
Palokuorma, olen ymmärtänyt että sillä tarkoitetaan kuinka paljon tuottaa lämpöenergiaa syntyy palaessa. Ei niinkään sitä että herkästi syttyy. (mutu)

Palaneista Tesloista kun kuvia netistä haki, niin osassa kuvia kuvan tyyliin palamaton rengas/renkaita, josta tuli ajatus että ehkä renkaat ei ko auton paloissa kuumene niin paljoa.

Palaneitakin renkaita tesla kuvista löyty, ettei ne mitään palonkestäviä ole, ja polttis autojen kuvissa myös sekä että.
 
Noi sähköautojen akut eivät oikein sammu vedellä (ei sammu välttämättä palava kännykän akkukaan), eli ei kannata jäädä rusentuneeseen sähköautoon jumiin, jos akut syttyy tuleen. Jännä juttu, ettei jenkkipalomiehet ole saaneet koulutusta sähköautojen sammuttamiseen, kun vastikään oli uutinen, että suomessa Helsingin pelastuslaitos tms. on hankkinut ihan erikoiskalustoa sähköautojen sammuttamiseen. Joku kontti tms. minne koko palava auto dumpataan, en enää muista.

Ilmeisesti myös hyvin myrkyllistä palokaasua erittyy sähköauton akuston palaessa ; näin ainakin työpaikan isännöitsijä jutteli joka jatkuvasti saa olla kieltämässä sähköautojen latausta firman alakerran parkkihallissa.

Liittynee tyhmiin ihmisiin siten , että sakki väkisin silti lataa sähköautoa siellä vaikka monta kertaa tiedotettu että lataus siellä kielletty palotarkastajan lausunnon mukaan. Kaipa se voi olla huono asia tosiaan jos nuo ei millään sammu ja myrkyllistä kaasua leviää palosta, jos tuollaisessa ahtaassa ja matalassa parkkihallissa sähköauto syttyy tuleen. Sinne ei varmaan mitään palokunnan autokonttia saa raahattua...
 
Liittynee tyhmiin ihmisiin siten , että sakki väkisin silti lataa sähköautoa siellä vaikka monta kertaa tiedotettu että lataus siellä kielletty palotarkastajan lausunnon mukaan.
Parkkihalli,siis autojen pysäköintiin tarkoitettu tila, mutta ei saa ladata sähköautoja?
En ihmettele jos aiheuttaa hämennystä.
 
Tiedä mitä tuossa on erikoista. Verraten autotalli on auton säilytykseen tarkoitettu tila, mutta ei se tarkoita että sitä siellä kanattaa tyhjäkäyttää...
 
Voipi noi sähköautot vaatia yllättävän paljon infran uusintaa, ei pelkästään latausinfran uusimista. Niistä palavista akuista, joita ei siis oikein saa sammumaan, tosiaan voi lähteä myös todella, todella, vaarallisia kaasuja. Jos ne tuulettuu parkkihallista sen päällä olevaan toimistorakennukseen, niin kyllä se todellakin tarkoittaa sitä, ettei sillä ole hyvä ladata. Mutta nyt ei taideta olla enää tyhmät ihmiset -ketjussa, ei nämä ole enää sellaisia asioita, mitä jokaisen pitäisi tietää.
 
Tiedä mitä tuossa on erikoista. Verraten autotalli on auton säilytykseen tarkoitettu tila, mutta ei se tarkoita että sitä siellä kanattaa tyhjäkäyttää...
Tuleeko sähköauton lataamisesta jotain kaasuja, polttiksen lyijjyakku erikseen


Jos ne tuulettuu parkkihallista sen päällä olevaan toimistorakennukseen,
Tuollainen tuulettaminen sopii tähän ketjuun.

niin kyllä se todellakin tarkoittaa sitä, ettei sillä ole hyvä ladata.
Millainen riski lataaminen on. Ajatuksena tuntuu isommalta, mutta oikeasti ? vs se että sähköautoja on parkkihallissa.

Noin yleisesti sähköauto ilmeisesti turvallisempi kuin polttis.

Edit Palokuorman osalta sähköautoja ei tänäpäivänä pidetä polttikseen verrattuna ongelmana, palokaasujen osalta samalla tontilla, mutta fluorivety osalta ongelmallisempi.

Noiden palojen osalta ristiriitaista tietoa, vielä hiljan paljon epäilyjä ja mielipiteitä että vaarallisia.

Mitään selkeää juttua en löytänyt että lataaminen olisi niin vaarallista että pitäisi kieltää. Vanhoja mielipiteitä kylläkin.

Muutenhan sähköauto sopii parkkihalleihin hyvin, joten siitä pelivaraa yksittäisen mahdolliseen riskilisään.
 
Viimeksi muokattu:
Tuleeko sähköauton lataamisesta jotain kaasuja, polttiksen lyijjyakku erikseen


Tuollainen tuulettaminen sopii tähän ketjuun.


Millainen riski lataaminen on. Ajatuksena tuntuu isommalta, mutta oikeasti ? vs se että sähköautoja on parkkihallissa.

Noin yleisesti sähköauto ilmeisesti turvallisempi kuin polttis.

Edit Palokuorman osalta sähköautoja ei tänäpäivänä pidetä polttikseen verrattuna ongelmana, palokaasujen osalta samalla tontilla, mutta fluorivety osalta ongelmallisempi.

Noiden palojen osalta ristiriitaista tietoa, vielä hiljan paljon epäilyjä ja mielipiteitä että vaarallisia.

Mitään selkeää juttua en löytänyt että lataaminen olisi niin vaarallista että pitäisi kieltää. Vanhoja mielipiteitä kylläkin.

Muutenhan sähköauto sopii parkkihalleihin hyvin, joten siitä pelivaraa yksittäisen mahdolliseen riskilisään.
On aivan normaalia että asuinrakennuksen kellarissa voi olla kymmeniä latauspaikkoja, osa tai kaikki suuritehoisia. Miksi sitten ei toimistorakennuksessa, jossa paikalla ollaan 8h, versus asuinrakennuksen 24h. Taisi tuo isännöitsijä kuulua tähän ketjuun...
 
On aivan normaalia että asuinrakennuksen kellarissa voi olla kymmeniä latauspaikkoja, osa tai kaikki suuritehoisia. Miksi sitten ei toimistorakennuksessa, jossa paikalla ollaan 8h, versus asuinrakennuksen 24h. Taisi tuo isännöitsijä kuulua tähän ketjuun...
Se kieltohan perustui palotarkastajan lausuntoon...tokihan netissä tiedetään paremmin, varsinkin näkemättä ko. hallia.
 
Se kieltohan perustui palotarkastajan lausuntoon...tokihan netissä tiedetään paremmin, varsinkin näkemättä ko. hallia.
Nettinjuttujen varassa tässä joutuu olemaan :)

Se kuultu että jossain päin on aikoinaan suhtauduttu sähkö ja kaasuautoihin kriittisesti, joten jos lausunton ei tuore, niin ei yllättävä. (enkä väitä etteikö jossain tänäpäivänäkin olisi suhtautuminen kriittistä)

Mutta noin yleisesti kiinnostaa tietää miksi kielletty, ja miksi nimenomaan lataaminen, mutta sähköautot sallitaan tai yleensä autojen parkkeeraminen. Kysäse jos isännöitsijää näet että mikä se juttu oikein on.

Tosin, lataaminen kielletty, mutta latausmahdollisuus, vai käytetäänkö siellä jotain ei lataamiseen tarkoitettuja sähköjä lataamiseen ja siinä se riski.

Edit:
Työantajan motiivi aikanaan voinut olla kirjanpito/vero tekninen, ei haluta korjata mahdollisia turvallisuus puutteita, jos kiellolla pärjää.
 
Viimeksi muokattu:
Nettinjuttujen varassa tässä joutuu olemaan :)

Se kuultu että jossain päin on aikoinaan suhtauduttu sähkö ja kaasuautoihin kriittisesti, joten jos lausunton ei tuore, niin ei yllättävä. (enkä väitä etteikö jossain tänäpäivänäkin olisi suhtautuminen kriittistä)

Mutta noin yleisesti kiinnostaa tietää miksi kielletty, ja miksi nimenomaan lataaminen, mutta sähköautot sallitaan tai yleensä autojen parkkeeraminen. Kysäse jos isännöitsijää näet että mikä se juttu oikein on.

Tosin, lataaminen kielletty, mutta latausmahdollisuus, vai käytetäänkö siellä jotain ei lataamiseen tarkoitettuja sähköjä lataamiseen ja siinä se riski.

Edit:
Työantajan motiivi aikanaan voinut olla kirjanpito/vero tekninen, ei haluta korjata mahdollisia turvallisuus puutteita, jos kiellolla pärjää.
Tuskin siellä latauspaikkoja on jos ei ladata saisi. Löytyyhän niitä normi pistorasioitakin.
 
Tuskin siellä latauspaikkoja on jos ei ladata saisi. Löytyyhän niitä normi pistorasioitakin.

Jep ei ole, ne on erillisessä pysäköintirakennuksessa toimistorakennuksen vieressä. Jostain siivouspistokkeista kai lataavat siellä alakerrassa. Onneksi sähköautofanaatikot ehti julistaa jo uskontoaan tässä, en muistanut että kaikki asiat pitää mainita pilkun tarkasti kun puhutaan sähköautoista tai ilmastosta.
 
Jep ei ole, ne on erillisessä pysäköintirakennuksessa toimistorakennuksen vieressä. Jostain siivouspistokkeista kai lataavat siellä alakerrassa.
Oliko tämä sen sun juttus ? Jos oli, niin ihan mielenkiinnosta koska ja miksi palotarkastus on antanut tuolaisen lausunnon, arvokasta tietoa kaikille.

Tulee mieleen että onko se ongelma nyt se että latailevat mistä sattuu ja se on ongelma. Ja varsinkin vanhemmilla systeemeillä se oli oikea ongelma, nykyään pienempi kun latureiden ei pitäisi ottaa liikoja virtoja, mutta rimpulat pistorasiat voi silti olla riski.

No muutenkaan ei saisi ilman lupaa latailla vieraiden pistorasioista, vaikka ne olisi kuinka laadukkaita, vaikka olisi kuinka turvallinen laturi.
 
Vähän erinlainen viesti tähän väliin, Osiossa tyhmät ihmiset minä itse. (ainaskin työkavereiden mielestä)

Kävin viimeviikolla ostoksilla kaupan itsepalvelukassalla, En tiedä miten mutta jotenkin onnistuin lähtemään kaupasta maksamatta. Summa ylitti 50€ joten kai koetin maksaa lähimaksulla ja lähdin vain kävelemään bonusten kilahdettua.
Noh, Viikonloppuna ruokatilin saldoa tutkiskellessani huomasin että siellä on liikaa rahaa, ja tämä kämmi tuli ilmi.
Tänään kävinkin sitten kaupassa asiasta kysymässä ja aika ihmeissään olivat :D Kuullemma tuon kaupan historian ensimmäinen joka tälläisestä tulee ilmoittelemaan, Sen verran harvinainen tapahtuma oli että kukaan kaupan työntekijöistä ei tiennyt että miten ne rahat minulta veloitetaan.
Jätin puhelinnumeron ja nyt odotellaan sitten soittoa kunhan jostain ylempää tulee ohjeet että miten toimitaan :lol:
Moni varmaan sitä mieltä että olisit antanut olla vaan, mutta ihan periaatteesta haluan kyllä tälläiset omat virheet hoitaa kunnolla.
 
Vähän erinlainen viesti tähän väliin, Osiossa tyhmät ihmiset minä itse. (ainaskin työkavereiden mielestä)

Kävin viimeviikolla ostoksilla kaupan itsepalvelukassalla, En tiedä miten mutta jotenkin onnistuin lähtemään kaupasta maksamatta. Summa ylitti 50€ joten kai koetin maksaa lähimaksulla ja lähdin vain kävelemään bonusten kilahdettua.
Noh, Viikonloppuna ruokatilin saldoa tutkiskellessani huomasin että siellä on liikaa rahaa, ja tämä kämmi tuli ilmi.
Tänään kävinkin sitten kaupassa asiasta kysymässä ja aika ihmeissään olivat :D Kuullemma tuon kaupan historian ensimmäinen joka tälläisestä tulee ilmoittelemaan, Sen verran harvinainen tapahtuma oli että kukaan kaupan työntekijöistä ei tiennyt että miten ne rahat minulta veloitetaan.
Jätin puhelinnumeron ja nyt odotellaan sitten soittoa kunhan jostain ylempää tulee ohjeet että miten toimitaan :lol:
Moni varmaan sitä mieltä että olisit antanut olla vaan, mutta ihan periaatteesta haluan kyllä tälläiset omat virheet hoitaa kunnolla.
Mulla muuten kävi melkein samoin, mutta kassa huomautti siitä kun sattui tämmöinen satunnainen tarkastus. Mä siis ensin piippasin plussakortin ja sitten lähimaksulla maksun. Jäin ääneen ihmettelemään kun kuitti ei tullut ja kolautin olkia ja jatkoin matkaa. Myyjä sitten että maksu ei mennyt läpi. Tässä tapauksessa summa alle 50€.

Hieman jäi itselle fiilis että mitähän tuo myyjäkin ajatteli että koitan pölliä :D
Tilanteessasi olisin toiminut samoin.
 
Mulla muuten kävi melkein samoin, mutta kassa huomautti siitä kun sattui tämmöinen satunnainen tarkastus. Mä siis ensin piippasin plussakortin ja sitten lähimaksulla maksun. Jäin ääneen ihmettelemään kun kuitti ei tullut ja kolautin olkia ja jatkoin matkaa. Myyjä sitten että maksu ei mennyt läpi. Tässä tapauksessa summa alle 50€.

Hieman jäi itselle fiilis että mitähän tuo myyjäkin ajatteli että koitan pölliä :D
Tilanteessasi olisin toiminut samoin.


Itse otan kategorisesti kuitin aina itsepalvelupäätteillä, ettei ainakaan jää epäselväksi. Jo kirjattua tapahtumaa tai tuotetta ei asiakas voi korjata tai perua, mutta toisaalta moni skannaa bisseen asti ja toteaa, että pakko siirtyä normikassalle. Siinä mielessä vaikea sanoa, onko kesken jäänyt tapahtuma nyysäys vai duplikaatti.
 
Mun vakikaupan itsepalvelusta pääsee ulos vain kuitilla, siinä on siis viivakoodinlukija vastassa. Bisseä varten henkilökunta kuittaamassa, kun on vähän isompi marketti. Lähikaupassa ei bisset mene läpi itsepalveluna, mikä on ymmärrettävää henkilökunnan vähäisyyden vuoksi. Normikassalla kylläkin pari kertaa myyjä vihjannut, että lähimaksu ei muuten mennyt läpi.
 
Moni varmaan sitä mieltä että olisit antanut olla vaan, mutta ihan periaatteesta haluan kyllä tälläiset omat virheet hoitaa kunnolla.

Ei rehellisyys ole sinänsä tyhmyyttä. Tää yhteiskunta on ihan hemmetisti parempi paikka, kun ihmiset haluavat toimia oikein. Ja esim. palauttaa itselle kuulumattoman edun sinne, minne se kuuluu. Vaihtoehtona on se, että kaikki kärsivät ja kukaan ei osta sujuvasti itsepalvelukassalta mitään. Eli hatunnosto tuosta! Ja aika persaukinen saa olla, että alle 50e summalla olisi mitään merkitystä oman talouden kannalta (jos siis puhutaan työikäisestä).
 
Mun vakikaupan itsepalvelusta pääsee ulos vain kuitilla, siinä on siis viivakoodinlukija vastassa. Bisseä varten henkilökunta kuittaamassa, kun on vähän isompi marketti. Lähikaupassa ei bisset mene läpi itsepalveluna, mikä on ymmärrettävää henkilökunnan vähäisyyden vuoksi. Normikassalla kylläkin pari kertaa myyjä vihjannut, että lähimaksu ei muuten mennyt läpi.
K-kaupoissa huomannut että joko siinä on kokoajan joku vahtimassa tai sitten on tuo kuittisysteemi.
S-kaupoissa tuntuu olevan vähän niin ja näin, Olettanut aina että alkaisi hälyt soimaan jos lähdet maksamatta.
 
Ei rehellisyys ole sinänsä tyhmyyttä. Tää yhteiskunta on ihan hemmetisti parempi paikka, kun ihmiset haluavat toimia oikein. Ja esim. palauttaa itselle kuulumattoman edun sinne, minne se kuuluu. Vaihtoehtona on se, että kaikki kärsivät ja kukaan ei osta sujuvasti itsepalvelukassalta mitään. Eli hatunnosto tuosta! Ja aika persaukinen saa olla, että alle 50e summalla olisi mitään merkitystä oman talouden kannalta (jos siis puhutaan työikäisestä).

Näin toki, mutta ottaa myös melkoista kehtaamista lähteä selvittämään asiaa jälkikäteen potta punaisena kuumottaen, ja ehdolla että lähikaupan kassa todennäköisesti ei tiedä yhtään, kuinka asiassa pitäisi menetellä vihaisen kassajonon kasautuessa jo horisonttiin siinä odotellessa ...
 
Näin toki, mutta ottaa myös melkoista kehtaamista lähteä selvittämään asiaa jälkikäteen potta punaisena kuumottaen, ja ehdolla että lähikaupan kassa todennäköisesti ei tiedä yhtään, kuinka asiassa pitäisi menetellä vihaisen kassajonon kasautuessa jo horisonttiin siinä odotellessa ...
Juu sanotaan näin että normaali 10min kauppareissu pidentyi jonkin verran kun odotin hetkeä että kassalla ei ollut jonoa.
Samalla takaraivossa pyöri ajatus että kuvani on jossain toimiston seinällä ja kohta vartija tulee nykäisemään hihasta.

Tosiasiassa jouduin omaa kuittiani etsimään muiden maksamatta jättäneitten joukosta, joita oli viimeisen viikon ajalta about 30, Eli eipä noille taideta tehdä yhtään mitään.
 
Itse otan kategorisesti kuitin aina itsepalvelupäätteillä, ettei ainakaan jää epäselväksi. Jo kirjattua tapahtumaa tai tuotetta ei asiakas voi korjata tai perua, mutta toisaalta moni skannaa bisseen asti ja toteaa, että pakko siirtyä normikassalle. Siinä mielessä vaikea sanoa, onko kesken jäänyt tapahtuma nyysäys vai duplikaatti.
Minulla on S-ryhmässä valittu kuititon asiointi, eli kortin piippauksen jälkeen järjestelmä tietää olla tulostamatta kuittia. Se on kätevä, kun sitten on kaikki kuitit tallessa mobiilisovelluksessa, mutta tuollaisissa aiemmin kuvatuissa tilanteissa se voi lyödä näpeille.

Mitä tuo normikassalle siirtyminen tarkoittaa? Pikakassoillahan on myyjät mm. juuri siksi, että tarkistavat iän alkoholia ostavilta. Ei kai kukaan oikeasti lopeta ostosten piippailua kesken ja siirry tuon takia jollekin toiselle kassalle?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 839
Viestejä
4 485 391
Jäsenet
74 005
Uusin jäsen
S Mike

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom