Tyhmät ihmiset

Ei se ovh siitä yhtään sen maltillisemmaksi muutu, vaikka asiakas ei kertavuokrasta itseään kipeäksi maksaisikaan. Tuo laite on niin monella tasolla fiasko, ettei hintaa voi perustella mitenkään. 2000e on maksimi ja sekin on liikaa kenellekään yksityishenkilölle.


Se on katos kestävää kehitystä ja kaupan päälle "suomi elää metsästä" -ideologiaa.

Ulkonäkö on makuasia, mutta minun mielestäni tuo on kaiken lisäksi ihan helvetin ruma. Idea on kiva, mutta kaipaa ihan hillittömästi jatkokehitystä.

No jos ei halua tuollaista design mallia niin tällänen on maltillisemman hintanen SNIEJIK | Electric snowbike
 
Ja tuollaiset koijarit vielä saavat starttirahaa ja minä en.
Tähän on pakko tarkentaa, että kyllä sinäkin saat starttirahaa, jos perustat yrityksen ja starttirahan muut edellytykset täytttyvät. Sillä 170€ per viikko saatavalla avustuksella ei kuitenkaan kuuhun mennä, eli siitä ei kannata olla erityisen kateellinen. Muihin mahdollisiin yritystukiin en ota kantaa.

 
Starttiraha arvioi enemmän sitä, miten hyvä se sun suunnitelma on sille yritystoiminnalle on ja miten hyvät valmiudet sinulla on henkilönä alkaa yrittäjäksi, kuin sitä miten hyvä se sun tuote on.
 
Tuohan on jo paljon järkevämmän oloinen. Löytyy istuin, jousitettu etuhaarukka ja vaikuttaa edes jokseenkin maastokelpoiselta telaston mittojen osalta. Ainoa mikä puuttuu, on +100 % pöhinälisä hinnasta.

Tohon toki vaatinee jo kortin Suomessa (kulkee ~50kmh)? Mut joo, jos iha speksejä vs hintaa katsotaan, nii ihan eri tason laitteista puhutaan. Halvempi ja kaikinpuolin parempi :D
 
Tämä on muutaman vuoden vanha, mutta tuli minulle uutena vastaan ja oli niin selvästi tämän ketjun kamaa, että oli pakko postata:


TLDR: Pissis tekee jotain "tieteellistä koetta" kotona ja sytyttää tulipalon tekemällä yksi toisensa jälkeen huonoimpia mahdollisia valintoja yrittäessään rajoittaa tilannetta.
 
Tämä on muutaman vuoden vanha, mutta tuli minulle uutena vastaan ja oli niin selvästi tämän ketjun kamaa, että oli pakko postata:


TLDR: Pissis tekee jotain "tieteellistä koetta" kotona ja sytyttää tulipalon tekemällä yksi toisensa jälkeen huonoimpia mahdollisia valintoja yrittäessään rajoittaa tilannetta.

Joku japanilainen streamaaja teki saman tempun muutama vuosi sitten. Pelleili sytytysnesteen kanssa live streamissä kotonaan joka karkasi käsistä ja yritti sammuttaa paloa panemalla pahvilaatikoita tulen päälle, jonka seurauksena tuli ryöstäytyi lopullisesti ja koko kerrostalo paloi.
 
Olen tekemisissä yhden amerikkalaisen asiakkaan kanssa, ja en voi kuin ihmetellä miten voi muodollisesti koulutettu englantia äidinkielenään puhuva ihminen kirjoittaa jatkuvasti kuin filipiiniläinen käärmeöljykauppias.

Voisi edes opetella kirjoittamaan nimeni oikein, varsinkin kun kyseinen nimi on melko yleinen englanninkielisessä maailmassa, ja sille on olemassa täsmälleen yksi kirjoitusasu. Sovitaan nyt vaikka että nimeni on "Marcus", niin vähitellen alkaa nuppi täyttymään näihin "hi maacis, hi maacu's" -sähköposteihin.

Se nimi on jokaisen sähköpostini lopussa allekirjoituksessa, ihan siltä varalta että haluaisi joskus tarkistaa asian.

Puhumattakaan siitä, että niiden sähköpostit ovat jotain aivan ihmeellistä luettavaa, jossa joutuu pidempään miettimään, että mitäköhän he tässä oikein koittavat sanoa, ja mikä on se varsinainen työpyyntö.

Tiedän että tämä asiakas ihannoi kiirettä, ja jos puhelin ei pirise kerran kymmeneen minuuttiin, on se tyhjäntoimittajan merkki. Sähköpostit lähetetään hissistä tai taksista, ja jos saapuneen sähköpostin vaatimia toimenpiteitä ei ehdi saman tien tehdä, se hautautuu hänellä niiden muiden 25 000 inboxin sähköpostin jatkoksi.
 
Olen tekemisissä yhden amerikkalaisen asiakkaan kanssa, ja en voi kuin ihmetellä miten voi muodollisesti koulutettu englantia äidinkielenään puhuva ihminen kirjoittaa jatkuvasti kuin filipiiniläinen käärmeöljykauppias.

Voisi edes opetella kirjoittamaan nimeni oikein, varsinkin kun kyseinen nimi on melko yleinen englanninkielisessä maailmassa, ja sille on olemassa täsmälleen yksi kirjoitusasu. Sovitaan nyt vaikka että nimeni on "Marcus", niin vähitellen alkaa nuppi täyttymään näihin "hi maacis, hi maacu's" -sähköposteihin.

Se nimi on jokaisen sähköpostini lopussa allekirjoituksessa, ihan siltä varalta että haluaisi joskus tarkistaa asian.

Puhumattakaan siitä, että niiden sähköpostit ovat jotain aivan ihmeellistä luettavaa, jossa joutuu pidempään miettimään, että mitäköhän he tässä oikein koittavat sanoa, ja mikä on se varsinainen työpyyntö.

Tiedän että tämä asiakas ihannoi kiirettä, ja jos puhelin ei pirise kerran kymmeneen minuuttiin, on se tyhjäntoimittajan merkki. Sähköpostit lähetetään hissistä tai taksista, ja jos saapuneen sähköpostin vaatimia toimenpiteitä ei ehdi saman tien tehdä, se hautautuu hänellä niiden muiden 25 000 inboxin sähköpostin jatkoksi.
Töissä joutuu tekemisiin ulkomaalaisten kollegojen kanssa, ja "Antti" on ilmeisesti liian vaikea kirjoitettava. Eräskin intialainen keksi uuden kirjoitusasun joka kerta kolmen eri palaverin jälkeen. Minä kyllä onnistuneesti kopioin Teamsista vastapuolen 20 merkkiä pitkän nimen.

Yliopistossa lähetin joskus mailia englantilaiselle professorille, joka aloitti vastauksensa "Helo antii".
 
Tyhmät ihmiset hinnoittelee lumiskootterin niin kalliiksi, että varmasti ei juuri kukaan osta, ja kohta on joku kiinalainen kopio markkinoilla murto osalla hinnasta.


Katsele tuota ja mieti kumpi on tyhmä, hän joka hinnoittelee design-tuoteen kalliksi, vai hän jonka mielestä se hinnoittelija on tyhmä.
 

Katsele tuota ja mieti kumpi on tyhmä, hän joka hinnoittelee design-tuoteen kalliksi, vai hän jonka mielestä se hinnoittelija on tyhmä.
Miten normihintaisia tai korkeintaan muutaman euron yleistä tasoa kalliimpia merkkialkkareita myyvä firma liittyy ihan helvetin pahasti ylihinnoiteltuun, susirumaan ja epäkäytännölliseen lumiskootteriin?
 

Katsele tuota ja mieti kumpi on tyhmä, hän joka hinnoittelee design-tuoteen kalliksi, vai hän jonka mielestä se hinnoittelija on tyhmä.

Nyt meni mulla maailmankuva sekaisin: luulin että the Other Danish Guy (piti hakea yhteys Lähde & Co firmaan) on huolella insinöörätty karkeasti neljälle mieskehon päätyypille, mutta että kyseessä onkin vain design!1?

Pitääpä palata takaisin Mark Wahlbergin kehotyypille insinöörättyyn Calviniin :cautious:
 
Olen yli kahden vuosikymmenen ajanjaksolla toiminut työelämässä naisvaltaisella alalla, joten voinen ilman erityisiä vastaväitteitä, kertoa olevani kognitiivisesti rajoittuneiden ihmisten suhteen asiantuntija. Valitettavasti näin.

Mahdollisesti lähes mekanistisesta, dynaamisia vuorovaikutussuhteita määrittävistä tekijöistä johtuen, lauman jäsenistössä tapahtuu havaintojeni mukaan myös selkeästi ilmaistavaa naisistumista, alkuperäisestä oletetusta sukupuolesta riippumatta. Vanha kunnon ryhmäpaine.

Tämä naisen euro keskustelu - ilmaisua käytetään käytännössä aina lähtökohtaisesti epätasa-arvoa ilmaisemaan - on allekirjoittanut kohteena, aiheuttanut jopa nimittelyä. Data ei riitä, data on väärää ja sukupuolittunutta. Eritelty tilastoihin perustuva tehdyn työajan erotuksen suhde ansiotuloihin on vääryyttä myös.

Tämä peruspremissien lähtökohtainen vääryysolettamana saattaisi filosofiaan suuntautuneeemman yksilön kohdalla aiheuttaa kivaa kihelmöintiä ja tarpeen harrastaa laajaa metakeskustelua.
Harmillista oman persoonani kannalta on se, että koen vajaakykyisyyden asiakeskusteluun, vain vajaakykyisyytenä. Oi ja voi, harmin harmi.
 
No kyllä sen jokainen mies, joka on naisvaltaisella alalla töitä tehnyt niin tietää että siellä on ihan omanlaatuista kateutta, mustasukkaisuutta ja selän takan kyräilyä, mitä ei miesvaltaisilla aloilla ole. Kyllä naisetkin tämän myöntävät aina välillä. Jostain syystä naisille se hierarkia on niin paljon tärkeämpi ja kaikki asiat nähdään enemmän valtapelinä. Jos joku saa jotain niin joku toinen näkee heti siinä jotain muitakin merkityksiä.

En ole myöskään miesalalla koskaan nähnyt tai kuullut tilanteesta missä kahta mieshenkilöä ei voi laittaa esimerkiksi samaan työpisteeseen vuoron ajaksi kun ovat niin huonoissa väleissä. Siis aikuiset ihmiset eivät suostu toisen kanssa tekemään töitä. Ja kaikki muut työnohtoa myöten joustavat että ei tarvi. Tai että kaksi työntekijää eivät edes suostu puhumaan toiselle ollenkaan. Näitä muistan useamman kun olin naisvaltaisessa leipomossa yhden kesän aikanaan kesätöissä.
 
Jälleen Tesla onnettomuus, jossa kaksi ihmistä paloi hengiltä. Auto oli autopilotilla, eikä ketään edes ollut kuskinpaikalla.




Aina sanotaan, että renkaat ovat palokuormaa kerrostalon vintillä mutta oikeanpuoleisen kuvan Teslasta on palanut kaikki muu, paitsi renkaat :hmm:

39-6571775e7a0212ab89e.jpg

Kuva. Tavallinen palanut auto (yle arkistomateriaalia)
 
Aika huono menestys akkukennojen kanssa :hmm: Eikös tosta ole koko alumiinikori ja -pahvit palanut
Joo. Käsitin tässä siis viitatun vain siihen, että auto palanut poroksi jatkuvasta veden kaatamisesta huolimatta -> renkaat tai ainakin yksi rengas jäi jäähdytystä saadessaan kunnolla palamatta. Yleensähän auto palaa noin ruotoiseen kuntoon siksi, ettei sitä ehditä(tapauskohtaisesti enää edes yritetä) sammuttaa -> renkaat palavat usein siinä määrin että näyttävät katoavan kokonaan.
 
Joo. Käsitin tässä siis viitatun vain siihen, että auto palanut poroksi jatkuvasta veden kaatamisesta huolimatta -> renkaat tai ainakin yksi rengas jäi jäähdytystä saadessaan kunnolla palamatta. Yleensähän auto palaa noin ruotoiseen kuntoon siksi, ettei sitä ehditä(tapauskohtaisesti enää edes yritetä) sammuttaa -> renkaat palavat usein siinä määrin että näyttävät katoavan kokonaan.

Joo, jotain tosta on varmaan leikattu katosta veke, mutta siitä huolimatta uskomaton möykky jäänyt jäljelle, mutta renkaat ovat kondiksessa ja jarrusatulan maalipinta kirkas.
 
Niin siis 1 rengas ainakin, mutta ei kaikki.

2 rengasta hesarin uutisesta

20210419_145448.jpg


koska Tesla ajoi, ylinopeudella tuskin on osuutta onnettomuuteen. Tältä puolelta sentään alumiinipeltiä jäänyt takapuskuriin palamatta.

60 mailia tunnissa puuhun ja tollasta jälkeä.
 
Eli ei kaikki renkaat. Tuon englanninkielisen artikkelin mukaan akut syttyilivät uudelleen ja sammutukseen meni reilu 120 000 litraa vettä eli n. 8 säiliöautollista. Viranomaisten piti ihan soittaa Teslalle ja kysyä että miten akuston saa sammumaan.
 
Eli ei kaikki renkaat. Tuon englanninkielisen artikkelin mukaan akut syttyilivät uudelleen ja sammutukseen meni reilu 120 000 litraa vettä eli n. 8 säiliöautollista. Viranomaisten piti ihan soittaa Teslalle ja kysyä että miten akuston saa sammumaan.

No tämäpä olikin pointti. Merkillinen Hindenburg.
 
Aika huono menestys akkukennojen kanssa :hmm: Eikös tosta ole koko alumiinikori ja -pahvit palanut

Noi sähköautojen akut eivät oikein sammu vedellä (ei sammu välttämättä palava kännykän akkukaan), eli ei kannata jäädä rusentuneeseen sähköautoon jumiin, jos akut syttyy tuleen. Jännä juttu, ettei jenkkipalomiehet ole saaneet koulutusta sähköautojen sammuttamiseen, kun vastikään oli uutinen, että suomessa Helsingin pelastuslaitos tms. on hankkinut ihan erikoiskalustoa sähköautojen sammuttamiseen. Joku kontti tms. minne koko palava auto dumpataan, en enää muista.
 
Aina sanotaan, että renkaat ovat palokuormaa kerrostalon vintillä mutta oikeanpuoleisen kuvan Teslasta on palanut kaikki muu, paitsi renkaat :hmm:
En näistä tiedä, mutta maallikko käsitys että palokuorma ei tarkoita erityisen helposti syttyvää, vaan jotain sinne päin kuinka paljon palaessa tuottaa lämpöä.

Pika googletuksen perusteella Teslasta löytyy kuvia missä ei ole renkaat palaneet, (no polttiksistakin löytyy ja toki teslasta palaneita renkaita) tulee mieleen että olisko rakenteet ja palot sellaisia että renkaat ei ihan heti niinpaljon kuumene.
 
En näistä tiedä, mutta maallikko käsitys että palokuorma ei tarkoita erityisen helposti syttyvää, vaan jotain sinne päin kuinka paljon palaessa tuottaa lämpöä.

Pika googletuksen perusteella Teslasta löytyy kuvia missä ei ole renkaat palaneet, (no polttiksistakin löytyy ja toki teslasta palaneita renkaita) tulee mieleen että olisko rakenteet ja palot sellaisia että renkaat ei ihan heti niinpaljon kuumene.

En ihan tajunnut, mutta iltasanomien kuvassa on lähikuva renkaasta, ja uskallan väittää, että autopilotti yritti väistää predatoria!

20210419_212003.jpg

Kuva. hampaanjäljet Tesla-merkkisen auton renkaassa
 
En ihan tajunnut, mutta iltasanomien kuvassa on lähikuva renkaasta, ja uskallan väittää, että autopilotti yritti väistää predatoria!
Palokuorma, olen ymmärtänyt että sillä tarkoitetaan kuinka paljon tuottaa lämpöenergiaa syntyy palaessa. Ei niinkään sitä että herkästi syttyy. (mutu)

Palaneista Tesloista kun kuvia netistä haki, niin osassa kuvia kuvan tyyliin palamaton rengas/renkaita, josta tuli ajatus että ehkä renkaat ei ko auton paloissa kuumene niin paljoa.

Palaneitakin renkaita tesla kuvista löyty, ettei ne mitään palonkestäviä ole, ja polttis autojen kuvissa myös sekä että.
 
Noi sähköautojen akut eivät oikein sammu vedellä (ei sammu välttämättä palava kännykän akkukaan), eli ei kannata jäädä rusentuneeseen sähköautoon jumiin, jos akut syttyy tuleen. Jännä juttu, ettei jenkkipalomiehet ole saaneet koulutusta sähköautojen sammuttamiseen, kun vastikään oli uutinen, että suomessa Helsingin pelastuslaitos tms. on hankkinut ihan erikoiskalustoa sähköautojen sammuttamiseen. Joku kontti tms. minne koko palava auto dumpataan, en enää muista.

Ilmeisesti myös hyvin myrkyllistä palokaasua erittyy sähköauton akuston palaessa ; näin ainakin työpaikan isännöitsijä jutteli joka jatkuvasti saa olla kieltämässä sähköautojen latausta firman alakerran parkkihallissa.

Liittynee tyhmiin ihmisiin siten , että sakki väkisin silti lataa sähköautoa siellä vaikka monta kertaa tiedotettu että lataus siellä kielletty palotarkastajan lausunnon mukaan. Kaipa se voi olla huono asia tosiaan jos nuo ei millään sammu ja myrkyllistä kaasua leviää palosta, jos tuollaisessa ahtaassa ja matalassa parkkihallissa sähköauto syttyy tuleen. Sinne ei varmaan mitään palokunnan autokonttia saa raahattua...
 
Liittynee tyhmiin ihmisiin siten , että sakki väkisin silti lataa sähköautoa siellä vaikka monta kertaa tiedotettu että lataus siellä kielletty palotarkastajan lausunnon mukaan.
Parkkihalli,siis autojen pysäköintiin tarkoitettu tila, mutta ei saa ladata sähköautoja?
En ihmettele jos aiheuttaa hämennystä.
 
Tiedä mitä tuossa on erikoista. Verraten autotalli on auton säilytykseen tarkoitettu tila, mutta ei se tarkoita että sitä siellä kanattaa tyhjäkäyttää...
 
Voipi noi sähköautot vaatia yllättävän paljon infran uusintaa, ei pelkästään latausinfran uusimista. Niistä palavista akuista, joita ei siis oikein saa sammumaan, tosiaan voi lähteä myös todella, todella, vaarallisia kaasuja. Jos ne tuulettuu parkkihallista sen päällä olevaan toimistorakennukseen, niin kyllä se todellakin tarkoittaa sitä, ettei sillä ole hyvä ladata. Mutta nyt ei taideta olla enää tyhmät ihmiset -ketjussa, ei nämä ole enää sellaisia asioita, mitä jokaisen pitäisi tietää.
 
Tiedä mitä tuossa on erikoista. Verraten autotalli on auton säilytykseen tarkoitettu tila, mutta ei se tarkoita että sitä siellä kanattaa tyhjäkäyttää...
Tuleeko sähköauton lataamisesta jotain kaasuja, polttiksen lyijjyakku erikseen


Jos ne tuulettuu parkkihallista sen päällä olevaan toimistorakennukseen,
Tuollainen tuulettaminen sopii tähän ketjuun.

niin kyllä se todellakin tarkoittaa sitä, ettei sillä ole hyvä ladata.
Millainen riski lataaminen on. Ajatuksena tuntuu isommalta, mutta oikeasti ? vs se että sähköautoja on parkkihallissa.

Noin yleisesti sähköauto ilmeisesti turvallisempi kuin polttis.

Edit Palokuorman osalta sähköautoja ei tänäpäivänä pidetä polttikseen verrattuna ongelmana, palokaasujen osalta samalla tontilla, mutta fluorivety osalta ongelmallisempi.

Noiden palojen osalta ristiriitaista tietoa, vielä hiljan paljon epäilyjä ja mielipiteitä että vaarallisia.

Mitään selkeää juttua en löytänyt että lataaminen olisi niin vaarallista että pitäisi kieltää. Vanhoja mielipiteitä kylläkin.

Muutenhan sähköauto sopii parkkihalleihin hyvin, joten siitä pelivaraa yksittäisen mahdolliseen riskilisään.
 
Viimeksi muokattu:
Tuleeko sähköauton lataamisesta jotain kaasuja, polttiksen lyijjyakku erikseen


Tuollainen tuulettaminen sopii tähän ketjuun.


Millainen riski lataaminen on. Ajatuksena tuntuu isommalta, mutta oikeasti ? vs se että sähköautoja on parkkihallissa.

Noin yleisesti sähköauto ilmeisesti turvallisempi kuin polttis.

Edit Palokuorman osalta sähköautoja ei tänäpäivänä pidetä polttikseen verrattuna ongelmana, palokaasujen osalta samalla tontilla, mutta fluorivety osalta ongelmallisempi.

Noiden palojen osalta ristiriitaista tietoa, vielä hiljan paljon epäilyjä ja mielipiteitä että vaarallisia.

Mitään selkeää juttua en löytänyt että lataaminen olisi niin vaarallista että pitäisi kieltää. Vanhoja mielipiteitä kylläkin.

Muutenhan sähköauto sopii parkkihalleihin hyvin, joten siitä pelivaraa yksittäisen mahdolliseen riskilisään.
On aivan normaalia että asuinrakennuksen kellarissa voi olla kymmeniä latauspaikkoja, osa tai kaikki suuritehoisia. Miksi sitten ei toimistorakennuksessa, jossa paikalla ollaan 8h, versus asuinrakennuksen 24h. Taisi tuo isännöitsijä kuulua tähän ketjuun...
 
On aivan normaalia että asuinrakennuksen kellarissa voi olla kymmeniä latauspaikkoja, osa tai kaikki suuritehoisia. Miksi sitten ei toimistorakennuksessa, jossa paikalla ollaan 8h, versus asuinrakennuksen 24h. Taisi tuo isännöitsijä kuulua tähän ketjuun...
Se kieltohan perustui palotarkastajan lausuntoon...tokihan netissä tiedetään paremmin, varsinkin näkemättä ko. hallia.
 
Se kieltohan perustui palotarkastajan lausuntoon...tokihan netissä tiedetään paremmin, varsinkin näkemättä ko. hallia.
Nettinjuttujen varassa tässä joutuu olemaan :)

Se kuultu että jossain päin on aikoinaan suhtauduttu sähkö ja kaasuautoihin kriittisesti, joten jos lausunton ei tuore, niin ei yllättävä. (enkä väitä etteikö jossain tänäpäivänäkin olisi suhtautuminen kriittistä)

Mutta noin yleisesti kiinnostaa tietää miksi kielletty, ja miksi nimenomaan lataaminen, mutta sähköautot sallitaan tai yleensä autojen parkkeeraminen. Kysäse jos isännöitsijää näet että mikä se juttu oikein on.

Tosin, lataaminen kielletty, mutta latausmahdollisuus, vai käytetäänkö siellä jotain ei lataamiseen tarkoitettuja sähköjä lataamiseen ja siinä se riski.

Edit:
Työantajan motiivi aikanaan voinut olla kirjanpito/vero tekninen, ei haluta korjata mahdollisia turvallisuus puutteita, jos kiellolla pärjää.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 173
Viestejä
4 863 252
Jäsenet
78 613
Uusin jäsen
zipi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom