Tyhmät ihmiset

Maskin käyttäminen fillaroidessa on mielestäni yhtä tyhmää kuin maskin käyttäminen vaikka kävelyllä. Riippumatta mihin on menossa. Mutta nämähän ovat vain mielipiteitä.
Toki, mutta edelleenkään se ei liity mitenkään kypärän käyttämiseen tai käyttämättömyyteen, joka tuossa oli haluttu melko selvästi trollimielessä ottaa vertailun kohteeksi.
 
Tunnetusti kypärä ei hirveesti auta kun auto ajaa yli. Muutenkin sen hyödyt ovat niin marginaalisia

Mihin ihmeeseen tällainen väite pohjautuu?



Pyöräilijöiden henkilövahingot tieliikenteessä

Pyöräilijöinä kuolleiden määrä on noussut yli 50 prosentilla viimeisen kymmenen vuoden aikana. Loukkaantuneiden määrä on lähes puolittunut vastaavana aikana. Viimeisen kolmen vuoden aikana on kuollut vuosittain keskimäärin 25 ja loukkaantunut 620 pyöräilijää. Vuoden 2018 tietojen mukaan vakavasti loukkaantuneita oli 274 (kuva 2). Kaikista tieliikenteessä menehtyneistä joka kymmenes ja loukkaantuneista joka kahdeksas oli pyöräilijä. Taajamissa tapahtui seitsemän kymmenestä kuolemantapauksesta ja yhdeksän kymmenestä loukkaantumisesta. Kolme neljästä menehtyneistä oli miehiä. Loukkaantuneista miehiä oli hieman yli puolet.


Henkilövahingot ikäryhmittäin

Kaikista kuolleista pyöräilijöistä puolet oli ikääntyneitä (65-vuotiaita tai sitä vanhempia). Loukkaantuneista pyöräilijöistä 16 prosenttia oli lapsia (0-14-vuotiaita).


Noin puolet kuolemantapauksista auton ja polkupyörän törmäyksiä

Suurin osa poliisin tilastoista puuttuvista onnettomuuksista on pyöräilijöiden yksittäisiä kaatumisia tai ulosajoja syystä tai toisesta. Pyöräilijän ja autoilijan välisissä törmäyksissä seuraukset ovat yleensä vakavammat kuin yksittäisonnettomuuksissa: pyöräilijän kuolemantapauksissa noin joka toisessa tapauksessa osallisena oli auto. Henkilövahingosta 73 prosenttia tapahtui risteyksissä. Noin puolet henkilövahingoista tapahtui pyörätien jatkeella risteyksessä.


Kypärän käyttö kannattaa

Pyöräilijän menehtymisen aiheuttaa usein päävamma. Onnettomuustietoinstituutin mukaan vuosien 2017–2019 onnettomuuksissa kuolleista pyöräilijöistä 41 pyöräilijää ei käyttänyt kypärää. Kypärä olisi eri todennäköisyyksillä pelastanut heistä joka kolmannen (14) (1. Kypärän käytön suojaavuusvaikutusta arvioitaessa täytyy ottaa huomioon, että tähän aineistoon eivät tule ne pyöräilijät, jotka ovat pelastuneet kypärän käytön ansiosta.




Ei millään pahalla, mutta tuntuu että nyt vähän lähestytään ketjun aihetta.
 
Jos vaikka kävelee korttelin toiselle puolelle asioimaan miksi siinnä välissä pitäisi maski ottaa pois? Samaahan ei edes saisi kahta kertaa käyttää
 
Viimeksi muokattu:
Toki, mutta edelleenkään se ei liity mitenkään kypärän käyttämiseen tai käyttämättömyyteen, joka tuossa oli haluttu melko selvästi trollimielessä ottaa vertailun kohteeksi.

Jaa, että ihan trollimielessä.

Jos fillaroi ilman valoja, ilman pipoa, ilman kypärää, mutta maski naamalla 10 asteen pakkasessa (joka oli silloin kun kyseisen ihmisen näin), niin on se nyt vaan tyhmää. Se että sä nyt otat itteesi kun joku on eri mieltä intterwebissä on sun oma ongelmas.

Peace out.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi se on tyhmää? Varsinkin nyt pahimpaan pölypaskeen aikaan?
Ulkona liikkuessa maskin sisäpuolelle kehittyy kosteutta. Paskat tuolla luonnossa mitään pölypasketta ole. Muualla alkukeväästä oli mutta katujen puhdistus on tehokkaasti poistanut sen.
 
Ulkona liikkuessa maskin sisäpuolelle kehittyy kosteutta. Paskat tuolla luonnossa mitään pölypasketta ole. Muualla alkukeväästä oli mutta katujen puhdistus on tehokkaasti auttanut asiaa.

Kappas, osaat sanoa kokemukset kaikkien ihmisten puolesta ympäri Suomen :tup:
 
"Katupölystä aiheutuvia oireita voi lievittää välttämällä vilkasliikenteisiä alueita ja etenkin urheilua vilkkaiden katujen varsilla.  Ilmanlaatua voi seurata reaaliaikaisesti HSY:n verkkosivuilta www.hsy.fi/ilmanlaatu, Kaski sanoo."


Luvattoman paljon rutisee vielä nastarenkaat eteläisessä Espoossa. Isoissa perheautoissa ja coupekatumaastureissa nyt ei ole mitään syytä käyttää nastarenkaita ollenkaan ja en tiedä johtuuko ko. ajoneuvojen massasta, mutta joka kerta luodessani katseen rapinan suuntaan, valkoinen uusi Passathan siellä on vähintään.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Mihin ihmeeseen tällainen väite pohjautuu?
Siinnähän se luki viestissä, kurkkaapas sitä lakia ja sen esipuheita sekä lähetekeskusteluita
Moottoriajoneuvojen etujärjestö liikenneturvan "tutkimuksiin" ei kannata ihan hirvevästi luottaa. Lähdekriittisyys.
 
Viimeksi muokattu:
Siinnähän se luki viestissä, kurkkaapas sitä lakia ja sen esipuheita sekä lähetekeskusteluita
Moottoriajoneuvojen etujärjestö liikenneturvan "tutkimuksiin" ei kannata ihan hirvevästi luottaa. Lähdekriittisyys.
Itse ajan silloin tällöin autoa maski päässä. Tänäänkin kävin ensin Powerissa, sitten Apteekissa ja lopuksi ruokakaupassa. Selvisin yhdellä maskilla, kun en riisunut välissä
 
Sanoinko todella kaikkien ihmisten puolesta..? :facepalm:

"katujen puhdistus auttanut asiaa".. Ei tota ole ehditty vielä lumen vuoksi kaikkialla tekeen edes => johtopäätös, että omia kokemuksia jaoit koskeen koko suomea :)

edit: ja muutenki jaoit väitteen, joka koskenee vain omaa elinpiiriäsi. Mut turha tästä enempää on jauhaa. Ei ole topikin aihetta, eikä edes sitä viestiä, jota lainasit. Siinäkin pointti oli vain, että maskin käyttäminen ulkona ei ole tyhmää. Miksi olisi? Jokaisen oma valinta.
 
Viimeksi muokattu:
"katujen puhdistus auttanut asiaa".. Ei tota ole ehditty vielä lumen vuoksi kaikkialla tekeen edes => johtopäätös, että omia kokemuksia jaoit koskeen koko suomea :)
Nyt laitat ihan omia johtopäätöksiä. Jossain pyöräillään ja jossain hiihdetään. Jossain on myös kadut puhdistettu.
 
Nyt laitat ihan omia johtopäätöksiä. Jossain pyöräillään ja jossain hiihdetään. Jossain on myös kadut puhdistettu.

No palataan asiaan ja miksi se maskin käyttö ulkona tekee ihmisestä tyhmän? Et tiedä ihmisten syitä maskin käytölle.

edit: enkä laittanut omia johtopäätöksiä, aika selkeesti yleistät koko suomen tilanteen siihen, mitä itse koet:
Paskat tuolla luonnossa mitään pölypasketta ole. Muualla alkukeväästä oli mutta katujen puhdistus on tehokkaasti auttanut asiaa.

katupölyä on siellä täällä (eikä ole kaikkialla vielä edes pahimmillaan), mut siihen päälle kukinnat, jotka myös alkaa vähä eri aikaan eri puolilla suomea. Jos oireilevat voi pitää nyt maskia vähemmällä kummastuksella, nii se on vain hyvä. Ei tee maskin käyttäjästä tyhmää edellenkään. Sitä en tiedä paljon se auttaa, mut jos auttaa, nii se auttaa.
 
Viimeksi muokattu:
DeGrasse ei kylläkään huuda. Äänekäs ukko innostuessaan (eli aina) on ja voi ärsyttää jotakuta, mutta huuda hän ei kyllä sentään. DeGrassen kohdeyleisö taitaa olla myös osin porukkaa, jotka eivät välttämättä edes ymmärrä, että mitä tiede on. DeGrasse onnistuu kommunikoimaan myös tämän porukan kanssa ja mahdollisesti innostaa lapsia ja nuoria opiskelemaan tiedettä. Vaihtoehto voisi pahimmillaan olla esimerkiksi se, että joku rutikuiva tieteilijä käy selittämässä jotain, jonka puheista kuulijat eivät ymmärrä hevon hemmettiä, joten paskaahan se tietenin puhuu ja 5g aiheuttaa syöpää porukka tietää mistä ne puhuu, kun ovat niin vakuuttavia.

En itsekään jaksa DeGrassen videoita, mutta ukkoa ei voi kuin arvostaa.
StarTalk on hieno formaatti. Tämmönen tyhmä junttikin saa jonkinlaisen käsityksen asiasta.

En avaa videota sen tarkemmin. Kunhan linkitin että kanava löytyy nopeaa.
 
Itse ajan silloin tällöin autoa maski päässä. Tänäänkin kävin ensin Powerissa, sitten Apteekissa ja lopuksi ruokakaupassa. Selvisin yhdellä maskilla, kun en riisunut välissä

Tai sitten riisut sen välissä ja selviät silti yhdellä maskilla. Omia aivojaan saa käyttää myös maskiasioissa.
 
Samaa maskia ei koskaan käytetä kahdesti. Maski menee mulla suoraan naamalta roskiin. Aina.
Käyn motonetissa, 3min. Seuraavaksi prismaan, autolla matkaa 5min. Käytän samaa maskia molemmissa ja riisun sen autossa pois kasvoilta. Olenko tuhoon tuomittu vai tyhmä?
 
Maskin käyttö raksalla jossa se on pakollista (luvut hatusta mutta suuntaa antavia)
-70% suu ja nenä paljaana, maski leualla
-20% nenä paljaana, maski suun edessä
-9% ei näy maskia missään (ehkä taskussa?)
-1% maski suun ja nenän edessä

Itse kuulun 9% ryhmään (olen siis otsikon mukainen ihminen). Minua on huomautettu maskin puutteesta työmaamestarin toimesta joka huomautusta antaessaan kuului 70% ryhmään.
Mitä hiton järkeä tässä touhussa on?
 
Käyn motonetissa, 3min. Seuraavaksi prismaan, autolla matkaa 5min. Käytän samaa maskia molemmissa ja riisun sen autossa pois kasvoilta. Olenko tuhoon tuomittu vai tyhmä?
Miksi se maski pitää 5min automatkalle poistaa? Maskia ei pitäisi koskaan käyttää kahdesti. Aivan oikeaoppisesti kädet ensin pestään/desinfioidaan, sitten otetaan maski ja asetetaan kasvoille ja pois ottaessa kosketaan vain kuminauhoihin ja maski suoraan roskiin + käsipesu/desinfiointi.

Jos maskia käyttää, niin kai sitä nyt kannattaa mahdollisimman oikein käyttää?
 
Tai sitten riisut sen välissä ja selviät silti yhdellä maskilla. Omia aivojaan saa käyttää myös maskiasioissa.
Ensi miettiä miksi pitää maskia, ja ihmisillä on eri syyt pitää maskia, joka vaikuttaa merkittävästi miten sitä käytetään ja kananttaa käsitellään. Sitten on erilaisia makseja ja ihmiset kokee sen maskin käytön erilailla. Käsittely näpäryyskin vaihtelee.

Jos se maskin päässä pitämistä pitää ahdistavana/haittana , ja se ei ole itseävarten, niin sitä voi nykiä joka välissä pois kuin se ei ole tarpaan, ja vetää naamalle kun tarve. Ehkä sen seurauksena korkeampi riski saada tartunta.


Mitä hiton järkeä tässä touhussa on?
Jos teillä ei työmaalla ole ohjeita ja syitä kerrottu, niin kyllä noista maskeista ja niiden käyttämisestä on kirjoitettu, tuolla koronaketjussa, tai kollaa vähän THLn sivuja.

Sitä on osaa sanoa miten teidän pomot ei saa sinua kuriin, eikä muitakaan.

Voisin kuvitella maski korvalla, niin se on käytössä herkemmin tarvittaessa lähikontaktissa, kun se että se on piilossa ja pysyy piilossa. Piilossa oloa parempi on se että se on suunedessä, mutta nenäkin pitäisi olla.

Lähikontaktien puolesta toivon ettet saa tautia, mutta toiveeni ei auta, mutta sinä itse voi vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Maskin käyttö raksalla jossa se on pakollista (luvut hatusta mutta suuntaa antavia)
-70% suu ja nenä paljaana, maski leualla
-20% nenä paljaana, maski suun edessä
-9% ei näy maskia missään (ehkä taskussa?)
-1% maski suun ja nenän edessä

Itse kuulun 9% ryhmään (olen siis otsikon mukainen ihminen). Minua on huomautettu maskin puutteesta työmaamestarin toimesta joka huomautusta antaessaan kuului 70% ryhmään.
Mitä hiton järkeä tässä touhussa on?
Rauman telakkatartunnoille ei näy loppua – jo kolmasosa telakan työntekijöistä saanut koronan
Esim. Tämä olisi ollut vältettävissä maskien kunnollisella käytöllä. Tai ainakin olisi huomattavasti vähemmän tartuntoja. Ois saattanut vaikka pysyä telakka auki..
 
Miksi se maski pitää 5min automatkalle poistaa? Maskia ei pitäisi koskaan käyttää kahdesti. Aivan oikeaoppisesti kädet ensin pestään/desinfioidaan, sitten otetaan maski ja asetetaan kasvoille ja pois ottaessa kosketaan vain kuminauhoihin ja maski suoraan roskiin + käsipesu/desinfiointi.

Jos maskia käyttää, niin kai sitä nyt kannattaa mahdollisimman oikein käyttää?

Ainakin näin silmälasien käyttäjänä todellakin pakko poistaa maski naamalta jos mitään ajoneuvoa meinaa siinä välissä ajaa. Vaikka kelit jo lämpenemään päin onkin, niin silti vetää ajoittain huuruun lasit maskin kanssa, ja on merkittävä turvallisuusriski.

Tosin sitten muissa tapauksissa tulee itsekin kuljettua tuolla kaupungilla lyhyitä matkoja maski päässä, kun ei mitään järkeä ottaa sitä välissä pois.
 
Miksi se maski pitää 5min automatkalle poistaa? Maskia ei pitäisi koskaan käyttää kahdesti. Aivan oikeaoppisesti kädet ensin pestään/desinfioidaan, sitten otetaan maski ja asetetaan kasvoille ja pois ottaessa kosketaan vain kuminauhoihin ja maski suoraan roskiin + käsipesu/desinfiointi.

Jos maskia käyttää, niin kai sitä nyt kannattaa mahdollisimman oikein käyttää?
Miksi pitää sitä maskia sen 5min autossa.? Se maski ei ole "pilaantunut" sen 3min käytön aikana ja suojaa itseä ja muita samoin siellä prismassa.
Mutta nyt menee pelkäksi maskikeskusteluksi. Jatkot sille kuuluvalla langalla.
 
Rauman telakkatartunnoille ei näy loppua – jo kolmasosa telakan työntekijöistä saanut koronan
Esim. Tämä olisi ollut vältettävissä maskien kunnollisella käytöllä. Tai ainakin olisi huomattavasti vähemmän tartuntoja. Ois saattanut vaikka pysyä telakka auki..

Rauman telakan työntekijöistä noin 800 on ulkomaalaisia. Tauti pääsi leviämään laajalle heidän ahtaissa asunnoissaan. Telakkaväki myös kulki yhteiskyydeillä. Satasairaalan mukaan myös kulttuurierot ja kielitaidon puute vaikeuttivat koronan leviämisen ehkäisemistä.

Nuokin tartunnat rullut ahtaista parakkimajoituksista, joissa siltä ei voi välttyä. Maskista ainut hyöty on suurissa pisaratartunnoissa. Normaalissa elämässä ei mitään hyötyä.
 
Ainakin näin silmälasien käyttäjänä todellakin pakko poistaa maski naamalta jos mitään ajoneuvoa meinaa siinä välissä ajaa.
Joillain yksittäisillä silmälasi ihmisillä on tämän kanssa suuri ongelmia. En tiedä johtuuko laseista, päästä vai mistä.
 
Joillain yksittäisillä silmälasi ihmisillä on tämän kanssa suuri ongelmia. En tiedä johtuuko laseista, päästä vai mistä.
Lämpötila eroista. Sisältä kylmään tullessa alkaa ongelmia tulla kuten kylmästä lämpimäänkin. Yksittäistapauksissakin ongelmia ei ilmene niin paljon jos linssit mukautuvat vallitsevaan lämpötilaan.
 
Luvattoman paljon rutisee vielä nastarenkaat eteläisessä Espoossa. Isoissa perheautoissa ja coupekatumaastureissa nyt ei ole mitään syytä käyttää nastarenkaita ollenkaan ja en tiedä johtuuko ko. ajoneuvojen massasta, mutta joka kerta luodessani katseen rapinan suuntaan, valkoinen uusi Passathan siellä on vähintään.
Kitkojen aiheuttama katupöly: |=|
Nastojen aiheuttama katupöly: |==|
Hiekoituksen aiheuttama katupöly: |========|
Ja se katupöly on siis suurimmaksi osaksi asfalttia, jota hiekoitussora hioo rikki auton renkaiden alla, ihan riippumatta siitä, minkälaiset renkaat autossa on.

Mutta syytetään toki nastoja!
 
Isoissa perheautoissa ja coupekatumaastureissa nyt ei ole mitään syytä käyttää nastarenkaita ollenkaan
Mikäs tämä nyt oli? Yhden talven ajelin XC60:lla kitkat alla ja totesin, että ei enää koskaan samaa epävarmuutta näin isoon ja painavaan autoon.
 
... siinä missä älykkyydellä voit väitetysti muuttaa suunnitelmaasi dynaamisesti eli oppia. Maailmantuska on valinnainen.

Se on valinnainen siinä määrin kuin ihminen valitsee sairastua syöpään tai masennukseen.

Ja itse asiassa, jos luit aiempia viestejäni, on tullut tehtyä yhtä ja toista. Joskus jopa ihan hyvin tuloksin. Elämä ei ole ollut epäonnistumisen kavalkadia, vaan ihan mielenkiinnotoinen kokemus. En hitossakaan vaihtaisi pois.

Aika monessa jutussa, mihin on ryhtynyt, on pärjännyt. Sisäinen ruoska ei tyydy normaalin näköiseen elämään.

Itse sitä on suurimman osa aikaa se suurin älyllinen vastustaja. On maailmassa paljon fiksumpia ihmisiä, ja heitä ihailen. Mun totuus ja visio on kuitenkin tietyissä asioissa ainutlaatuinen, koska olen laittanut siihen kaiken kapasiteettini.

Älykkyys tai "tyhmyys" on kaksikasvoinen elementti. Itsekritiikin määrä ja laatu on suoraan riippuvainen omasta kapasiteetista. Ääripäissä on vain vähemmän keskusteluseuraa.
 
Kitkojen aiheuttama katupöly: |=|
Nastojen aiheuttama katupöly: |==|
Hiekoituksen aiheuttama katupöly: |========|
Ja se katupöly on siis suurimmaksi osaksi asfalttia, jota hiekoitussora hioo rikki auton renkaiden alla, ihan riippumatta siitä, minkälaiset renkaat autossa on.

Mutta syytetään toki nastoja!

En ole kyllä koskaan nähnyt hiekoitusautoa kehä I:llä poislukien kissanhiekkaa öljyvuodoissa. Pihakaduilla toki ja eritoten kevareilla.

edit. Itselläkin on tuo espoolaisittain muotiväri metallivalkoinen ja sen pinnassa näkyy kyllä samantien valtavirran nastanvaihtoviikot hienona pölynä jo siinä vaiheessa, kun ilmatieteenlaitos on vasta luvannut ensipakkaset viikon päähän.

Mikäs tämä nyt oli? Yhden talven ajelin XC60:lla kitkat alla ja totesin, että ei enää koskaan samaa epävarmuutta näin isoon ja painavaan autoon.

Itse olen ajanut aina talvisin kitkarenkailla ja hyvin pärjää ainakin pääkaupunkiseudulla kunhan vähän ennakoi. Normaalisti ennen koronan ajan sentään työmatkaa 70 km päivisin. Espoon mainitsinkin.

VW Passatin alusta on sen verran vakaa, että ei sen pitäisi käsistä karata pelkästä tuulenvireestä. Vastaavasti maastureista alkaen Land Rover Freelanderissa on jo M+S renkaat eli jos nastoja välttämättä haluaa käyttää, voi ne sentään vaihtaa satunnaispakkaspäivistä huolimatta viimeistään lakisääteisenä takarajana, joka meni kaksi viikkoa sitten. Nyky-Volvoja en tunne.
 
Viimeksi muokattu:
Itsehän käytän samaa kangasmaskia useamman päivän lähinnä että muilla olisi hyvä olo :)
Meidän isohkolla tehtaalla on myöskin tässä kahden vuoden aikana todettu yksi (1) tartunta :)

edit. Eli ilmoittaudun ketjuun koska olen tyhmä ja käytän samaa maskia näön vuoksi.
 
En ole kyllä koskaan nähnyt hiekoitusautoa kehä I:llä poislukien kissanhiekkaa öljyvuodoissa. Pihakaduilla toki ja eritoten kevareilla.
En ole kyllä täällä meidän pihassakaan hiekoituskonetta nähnyt, ja silti autokatos on täynnä soraa. Se katsos kulkeutuu renkaiden mukana, ja kerääntyy sitten tien sivuun aurauksen mukana. Koitapa ajaa siinä pientareella hetki ja kuuntele kivien ropinaa. Samoin tietysti tulee renkaiden mukana paljon sitä hienojakoisempaakin tavaraa sieltä, missä sitä hiekoituksen vuoksi on enemmän.
 
Mikäs tämä nyt oli? Yhden talven ajelin XC60:lla kitkat alla ja totesin, että ei enää koskaan samaa epävarmuutta näin isoon ja painavaan autoon.
Kollektiivinen haitta nastarenkaiden käytöstä lienee aika paljon suurempi kuin jonkun henkilökohtaisesti kokema valheellinen "turvattomuuden tunne" kitkarenkailla. Oikeassa ketjussa ollaan taas.
 
En ole kyllä täällä meidän pihassakaan hiekoituskonetta nähnyt, ja silti autokatos on täynnä soraa. Se katsos kulkeutuu renkaiden mukana, ja kerääntyy sitten tien sivuun aurauksen mukana. Koitapa ajaa siinä pientareella hetki ja kuuntele kivien ropinaa. Samoin tietysti tulee renkaiden mukana paljon sitä hienojakoisempaakin tavaraa sieltä, missä sitä hiekoituksen vuoksi on enemmän.

No, asfaltin rakennusaine ovat sora ja bitumi, eli vaikea tuosta sorasta on kiistelläkään. Renkaiden mukana sora kulkee vain joitain satoja metrejä jos ei kyseessä ole savipellolta noussut traktori. Oikeastihan kyse on lokasuojiin paakkuuntuneen lumen seassa kulkeutuneesta pölystä ja sorasta, mikä rapisee auton parkissa ollessa useimmiten lokasuojan takaosan kohdalle.

Kehä I:n pientareen pöly on ihan renkaiden irrottamaa kiviainesta. Voit ottaa minkä tahansa tuoreeltaan syksyllä päällystetyn pätkän ja vaikka integroit kaiken pölyn pientareelta, et saa renkaan kuluttamaa uraa sillä täytettyä. Uran raideleveys ei myöskään tue teoriaa raskaasta liikenteestä. Asiaa eivät yhtään edistä yli 2x lisäykset nastojen lukumäärässä


"Yliajokoe on testi, jonka suomalaiset keksivät. Sen jälkeen ensin ruotsalaiset ja sitten norjalaiset kirjoittivat säännöksensä niin, että renkaalla pitää olla suomalainen hyväksyntä yliajokokeesta, jos valmistaja ei halua käyttää nastojen enimmäismäärään perustuvaa säännöstä"

Jonkun hermannin harjoitustyö päätynyt de fakto standardiksi :facepalm:

13-3-11479941.jpg
 
Kollektiivinen haitta nastarenkaiden käytöstä lienee aika paljon suurempi kuin jonkun henkilökohtaisesti kokema valheellinen "turvattomuuden tunne" kitkarenkailla. Oikeassa ketjussa ollaan taas.
Valheellinen? Et vissiin ole liiemmin ajanut kitkoilla erilaisilla autoilla ja erilaisissa olosuhteissa, varsinkaan jäällä. Retorinen kysymys, ei tarvitse vastata. Nastat vai kitkat -vänkäykselle on omakin ketjunsa, joten sitä voit jatkaa siellä jos koet tarpeelliseksi.

Nastoista on haittaa asfaltin kulumisen muodossa, mutta mieluummin ajan turvallisemmin. Jos ajoja olisi pelkästään etelässä, niin sitten tilanne voisi olla toinen.
 
Niin kauan kun nastat on laillisia, niin niillä myös ajetaan. Deal with it.

Ei muuta kuin viestiä päättäjille jos haluaa nastat liikenteestä.
 
Biden kuuluu tähän ryhmään. Viimeisimpänä tempauksena osallistua videoneuvottelun maski naamalla :rofl:

xlOTXRo.jpeg


Näitä maskihoopoja näkyy muutenkin ajelemassa yksinään autolla ja lenkkeilemässä.


Lisätään vielä ihmiset, jotka pakottaa lemmikitkin pitämään maskeja :facepalm:

EzolpcrUUAEObKD.jpeg
Niin tuo kuva on mäyräkoira huumori youtube videosta.

Nuo koirat eivät oikeasti pidä maskeja, ryöstä pankkeja, ole ranskalaisia kokkeja tai kaivanut ever giveniä irti suezin kanavasta.
 
Niin kauan kun nastat on laillisia, niin niillä myös ajetaan. Deal with it.

Ei muuta kuin viestiä päättäjille jos haluaa nastat liikenteestä.

No mutta hei, päättäjien signaali on ollut selvä: ei nastoja pääsiäisen jälkeen, mutta silti niitä näkee puhtaan metallin valkoisissa uusissa Passateissa (puhdas ei ole enää takana ajava huom!). Lappuliisoille pitäisi myöntää kadunvarressa seisovien ajokeuvojen sakotusoikeus näin keväisin, koska eihän noita poliisi spottaile, uhittelee kerran vuodessa korkeintaan.
 
No mutta hei, päättäjien signaali on ollut selvä: ei nastoja pääsiäisen jälkeen, mutta silti niitä näkee puhtaan metallin valkoisissa uusissa Passateissa (puhdas ei ole enää takana ajava huom!). Lappuliisoille pitäisi myöntää kadunvarressa seisovien ajokeuvojen sakotusoikeus näin keväisin, koska eihän noita poliisi spottaile, uhittelee kerran vuodessa korkeintaan.

Rupeet vaikka Dexteriksi ja pistät kaikki nastoilla pääsiäisen jälkeen ajelevat kylmiksi.

Ai saakeli, mitä mä just sanoin? Nyt pitää nopeesti myydä valkoinen Passattini jollekin. ;)
 
Pääsiäisen ajankohtahan on aivan oiva määritys siihen koska renkaat pitää vaihtaa... eihän ajankohtakaan vaihtele kuin noin kuukauden. Kuuluu siis ketjuun
 
Pääsiäisen ajankohtahan on aivan oiva määritys siihen koska renkaat pitää vaihtaa... eihän ajankohtakaan vaihtele kuin noin kuukauden. Kuuluu siis ketjuun

Kai tossa on ajateltu pääsiäisen lomanviettoa enemmän kuin ylösnousemusta. :notworthy:

C1451201_2969025709.jpg

Kuva. Enontekiö sunnuntai brunssin aikaan. Loiva vasen, vettä tiellä.
 
Kai tossa on ajateltu pääsiäisen lomanviettoa enemmän kuin ylösnousemusta. :notworthy:

C1451201_2969025709.jpg

Kuva. Enontekiö sunnuntai brunssin aikaan. Loiva vasen, vettä tiellä.

Siis juu, mutta edelleen se pääsiäisen lomanvietto on juurikin pääsiäisen aikaan, joka voi olla maaliskuun lopussa tai huhtikuun lopussa tai sillä välillä
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 256
Viestejä
4 751 295
Jäsenet
77 289
Uusin jäsen
Oddy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom