Tyhmät ihmiset

Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 746
Yhdistelmäkortin debit-puolen lisäämisen pitäisi olla mahdollista, mutta kun ei vaan onnistu käytännössä.
Vallan mainiosti on onnistunut lisäämään debitin sekä Nesteen, että aabeeceen appiin. Katsoo vain sen numeron sieltä kortin takaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 677
Hyvin toimii täällä OP-yhdistelmä-Visan Debit-puoli.
Minulla on vanha kortti, jossa lukee OP Visa Credit. Kortissa on toki myös normaali debit-puoli, jota pääsääntöisesti käytän ostoksissa. Tätä korttia ei kuitenkaan ole mahdollista liittää mm. Pivoon ja vähän arvelen että sama ongelma on tässä ABC Mobiilin tapauksessa.

Vallan mainiosti on onnistunut lisäämään debitin sekä Nesteen, että aabeeceen appiin. Katsoo vain sen numeron sieltä kortin takaa.
Meinaatko, että olen sinne yrittänyt syöttää jotain itse keksittyä numeroa? :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 371
Juu kyllä täälläkin OP'n yhdistelmäkortin debit-puoli menee ABC Mobiiliin ongelmitta. Pivoonhan se ei mene, tuki on tulossa joskus kun kortit uudistuu.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Aiemmin en ole tähän lankaan kirjoitellut, mutta nyt on pakko. Pistää vähän vihaksi kun lukee noita juttuja, missä Saimaannorpan kuutteja kuollut kalaverkkoihin. Muutenkin kuulostaa ihan älyttömältä tuo kieltolaki että heti heinäkuussa saa laittaa verkot veteen, ihan niin kuin norpat olisi päivämääristä selvillä. Verkkokalastus pitäisi olla kokonaan kiellettyä noilla vesillä. Kalaa saa muillakin keinoilla.

Jos kiinnostaa erittäin uhanalaisen lajin suojelu, suosittelen käymään kuittaamassa tämän: Kansalaisaloitepalvelu - Verkkokalastus kiellettävä saimaannorpan levinneisyysalueella
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 677
Juu kyllä täälläkin OP'n yhdistelmäkortin debit-puoli menee ABC Mobiiliin ongelmitta. Pivoonhan se ei mene, tuki on tulossa joskus kun kortit uudistuu.
En tiedä mikä siellä mättää omassa tapauksessa, mutta aina kun kortin tiedot syöttää ja tekee tunnistautumisen verkkopankkitunnuksella, on lopputuloksena "Tallennus estetty" ja sen jälkeen "Maksukortin lisääminen epäonistui" -virheilmoitukset. Luottokortin lisääminen kyllä menee läpi mukisematta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 253
Yhtä vähän ymmärrän setelien ja korttien kanssa leikkiviä kun apilla hoitaa tankkauksen turvallisemmin, mukavammin ja nopeammin.
Tolla periaatteella vaan joka asiaa varten pitäisi asentaa aplikaatio, itse käyn tankilla noin parin viikon välein niin ajansäästö pankkikorttiin verrattuna olisi varmaan 10min/v.
Ja eikös noi ole huoltoasemakohtaisia?
Ajansäästö kuluisi siihen että pitäisi aina etsiä joku tietty huoltis.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 746
No ei tuo etsiminen tuota ongelmaa pk-seudulla ainakaan itselle, asemat ovat melko staattisia lokaationsa suhteen eivätkä vaihtele sijaintejaan. Itsellä on ST1, Nesteen ja aabeeceen appi, niillä pärjää mainiosti.

Turvallisuushan noissa on se ykköskriteeri, ulkona vietetyn ajan minimointi kakkosena paskakeleillä ja kolmantena nopeus.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Itsellä taas oli muuten perushyvässä tai edes toimivassa kunnossa vanha ruma arvoton japsi, jossa oli jonkinasteisena tyyppivikana tankin kiinnitys ja se näytti hieman hapettuneelta. Korjaaminen asiallisesti kunnon osilla olisi ollut kallista, mitään akuutisti putoamiseen viittaavaa ei ollut havaittavissa, auto meni katsastuksesta aina läpi ja tiesin vian manifestoitumisen hyvin harvinaiseksi. Siksi uskalsin jatkaa käyttöä, mutta varotoimena tankkasin aina vain vähän eli noin 15 litraa valon syttyessä.
Josta tulikin mieleen, että yksi korjaamoukko kirosi sitä, että kun auto tuodaan tankin hitsaukseen, niin eikös se ole aina täytetty täyteen.
Jostain tosin luin, että täysi tankki olisi turvallisempi hitsahtava kuin tyhjä, jossa saattaa olla höyrystymiä, mutta veikkaisin että korjaamoilla ei kuitenkaan hitsata täynnä bensaa olevia tankkeja, vaan ennemmin täyttävät sen varmaan vedellä.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Nii.. 10-15 sek menee kun laittaa kortin automaattiin ja näppäilee. Aika pieni aika ottaen huomioon että siellä mahdollisesti paskassa kelissä saa tyhjästä täyteen tankatessa seisoskella muutenkin hetken aikaa. Itseä ei taas kyllä kiinostele asennella yhtään ylimääräisiä appeja joka asialle minkä hoitaminen ilman onnistuu jo nytkin hyvin.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Jääpähän skimmerin mahdollisuus automaattisesti testaamatta, se on itsellä perusteena.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
962
Aiemmin en ole tähän lankaan kirjoitellut, mutta nyt on pakko. Pistää vähän vihaksi kun lukee noita juttuja, missä Saimaannorpan kuutteja kuollut kalaverkkoihin. Muutenkin kuulostaa ihan älyttömältä tuo kieltolaki että heti heinäkuussa saa laittaa verkot veteen, ihan niin kuin norpat olisi päivämääristä selvillä. Verkkokalastus pitäisi olla kokonaan kiellettyä noilla vesillä. Kalaa saa muillakin keinoilla.

Jos kiinnostaa erittäin uhanalaisen lajin suojelu, suosittelen käymään kuittaamassa tämän: Kansalaisaloitepalvelu - Verkkokalastus kiellettävä saimaannorpan levinneisyysalueella
Tyhmät ihmiset allekirjoittaa tuollaisia aloitteita tarkemmin miettimättä. Kun nopeasti selvitin, niin tuo kalastuskielto koskisi suurinta osaa Saimaata. Pelastetaanko pari kuuttia vai tuhotaanko satojen ihmisten elinkeino ja yksi tärkeä kalavesi? Keskimäärin kalastus tappaa luokkaa 4 norppaa vuodessa 300-400 yksilön kannasta.

Toivon, että tuon eläimen suojeluksi voidaan tehdä muutakin kuin kieltää ja tuhota ihmisten elinkeino. Ei vaikuta minusta siltä, että kalastus olisi jokin merkittävä syy sille miksi norppakannat eivät kasva tarpeeksi suureksi. Muistetaan nyt että Itä-Suomessa on aika vähän syitä elää ja yksi niistä on kalastus.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
335
Tyhmät ihmiset allekirjoittaa tuollaisia aloitteita tarkemmin miettimättä. Kun nopeasti selvitin, niin tuo kalastuskielto koskisi suurinta osaa Saimaata. Pelastetaanko pari kuuttia vai tuhotaanko satojen ihmisten elinkeino ja yksi tärkeä kalavesi? Keskimäärin kalastus tappaa luokkaa 4 norppaa vuodessa 300-400 yksilön kannasta.

Toivon, että tuon eläimen suojeluksi voidaan tehdä muutakin kuin kieltää ja tuhota ihmisten elinkeino. Ei vaikuta minusta siltä, että kalastus olisi jokin merkittävä syy sille miksi norppakannat eivät kasva tarpeeksi suureksi. Muistetaan nyt että Itä-Suomessa on aika vähän syitä elää ja yksi niistä on kalastus.
Kalastaako saimaalla joku ammattikalastaja vielä verkoilla, vai mitä tarkoitat elinkeinon menetyksellä? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen, kun joku tyyppi höpötti telkkarissa että norppa-alueilla kaikki ammattikalastajat siirtyneet jo norppaturvallisten pyyntivälineiden käyttöön.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
962
Kalastaako saimaalla joku ammattikalastaja vielä verkoilla, vai mitä tarkoitat elinkeinon menetyksellä? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen, kun joku tyyppi höpötti telkkarissa että norppa-alueilla kaikki ammattikalastajat siirtyneet jo norppaturvallisten pyyntivälineiden käyttöön.
Jaa olinkin itse se tyhmä. Jos tosiaan jäljelle jää turvallisia pyyntivälineitä ammattilaisille, niin siinä tapauksessa verkothan pitää kieltää.

Lujaa näyttää tulevan kannatuksia aloitteelle. Jos oikein näin niin 2 tunnissa 10 000. Mun on kai parempi jättää äänestämättä, kun en erota verkkoa rysästä.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Tyhmät ihmiset allekirjoittaa tuollaisia aloitteita tarkemmin miettimättä. Kun nopeasti selvitin, niin tuo kalastuskielto koskisi suurinta osaa Saimaata. Pelastetaanko pari kuuttia vai tuhotaanko satojen ihmisten elinkeino ja yksi tärkeä kalavesi? Keskimäärin kalastus tappaa luokkaa 4 norppaa vuodessa 300-400 yksilön kannasta.

Toivon, että tuon eläimen suojeluksi voidaan tehdä muutakin kuin kieltää ja tuhota ihmisten elinkeino. Ei vaikuta minusta siltä, että kalastus olisi jokin merkittävä syy sille miksi norppakannat eivät kasva tarpeeksi suureksi. Muistetaan nyt että Itä-Suomessa on aika vähän syitä elää ja yksi niistä on kalastus.
Eihän sitä tietenkään ihmisille työttömyyttä toivo, mutta on minusta silti tärkeää suojella eläinlajia mikä elää ainoastaan Suomessa ja joka on lähellä sukupuuttoa. "Pelastetaanko pari kuuttia vai tuhotaanko satojen ihmisten elinkeino ja yksi tärkeä kalavesi?" Ennemmin pelastetaanko koko laji.

Ja pari kuuttia? Vasta pari päivää ollut verkkokalastus sallittuna ja nyt jo 4 kuollutta kuuttia. Kuinkahan montaa mahtaa oikeasti tarttua verkkoihin parissa kuukaudessa? Kaikkia yksilöitä ei välttämättä edes ilmoiteta, niin lukemat voi olla isompia.

Eihän tuossa koko kalastusta kielletä, ainoastaan verkkokalastus.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
En tiedä tyhmästä mutta en hemmetti voi ymmärtää sitä miksi jotkut tankkaa autoaan muutama litra aina kerrallaan. Jatkuvasti bensavalo palaa ja joka päivä tankilla käyntiä. Ei voi vaan ymmärtää miksei sitä tankkia voi lyödä täyteen. :lol: Omassa tuttavapiirissä tätä harrastavia. Olen asiasta maininnut niin en ole järkevää vastausta saanut. Ei tuo tee bensapumpullekkaan hyvää.
Omassa piirissä yks harrasti tätä 20€ tankkailua kanssa ja perusteli sen sillä, että tankkaat vähemmän niin auto painaa vähemmän, eli vie vähemmnä bensaa. Ei taida kyl enää harrastaa tätä.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
962
Eihän tuossa koko kalastusta kielletä, ainoastaan verkkokalastus.
Luulin, että tuo tarkoitti kaikkia verkkomaisia rakennelmia kuten rysät, troolit ja yms, mutta ilmeisesti näin en ole, vaan pelkät perinteiset verkot. Silloin ehdottomasti hylkeille turvalliset välineet käyttöön jos se on kerran mahdollista. Nyt ihmettelen että kuka jäärä käyttää verkkoja jos muita tapoja on? Miltä tuntuu nostaa kuollut hylje ylös omista verkoista? Toivottavasti pahalta.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Millä ne ammattikalastajat sitten siedettäviä saaliita nostaa, jos ei verkoilla?
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Oma avokki kanssa harrastaa tuota vajaa tankkausta :tdown:

Hän käy tankilla joskus ja "tankkasin 30€ tjs."
Tienaa siis 50k vuoteen ja älykkäämpi kuin minä niin hän vain toteaa että ei huvittanut . Ja yhteiset kulut maksetaan puoliksi että ei edes rahasta kiinni .

Edit. Siis miksei sitä tankkia voi pistää täyteen.kun menee siihen asemalle? Se kun ei tule sen halvemmaksi vaikka minä siinä käyn. Kun ne kulut edelleen jaetaan joskus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
305
Taitaa kaikista nopein tankkaus olla neste express asemilla korttia vilauttamalla siihen lähimaksu lukijaan.
Vai onko niitä jo muillakin asemilla?

Sillon kun näitä tankkaus apseja alko tulemaan niin monesti ihmettelin jääkö toiset maistelemaan itseään ennen tankkaamista kun möllöttivät autoissaan pää rattia vasten ja ulostautuivat vasta kun minä jo ravistelin viimesiä tippoja :D

Vähän kerralla tankkaamista enemmän minua ihmetyttää ihmiset jotka tankkaa jo kun polttoainetta on vähän alle puoli tankkia.jossain lapissa ymmärrettävää mutta täällä oulun eteläpuolella ei taida kovin monessa paikassa päästä 40km kauemmaksi lähimmästä tankkauspaikasta ja sen matkan pääsee vaikka pensavalo palaenkin.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Auton tankki kyllä kannattaa pitää mahdollisimman täynnä, varsinkin dieselin, ettei pääse kosteutta muodostumaan. Eli tankkailu vähän alle puolen tankin on hyvä tapa pitää autosta huolta. Ihan näin sivuhuomautuksena.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Minä tankkaan usein tuon lähimaksun verran, ennen se oli 25 ja nyt 50€.

Ihan vaan helppouden takia. En enää aja paljoa, joten tuo 25€ tankkaus voi hyvinkin kestää pari viikkoa. Sitten taas, jos lähtee reissuun niin tankki täyteen.

Kyllähän siinä voi säästää myös tankkaamalla pieniä määriä. Joskus olen laittanut reissussa vaan joku 10€, jos tankki huutanut tyhjyyttään jo kauan ja asema on pirun kallis. Pysähdyn sitten halvemmassa kun tulee vastaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 211
Vähän kerralla tankkaamista enemmän minua ihmetyttää ihmiset jotka tankkaa jo kun polttoainetta on vähän alle puoli tankkia.jossain lapissa ymmärrettävää mutta täällä oulun eteläpuolella ei taida kovin monessa paikassa päästä 40km kauemmaksi lähimmästä tankkauspaikasta ja sen matkan pääsee vaikka pensavalo palaenkin.
Miten tuo voi ihmetyttää? Kenties siksi, ettei ole koskaan aihetta ajatellut eikä ottanut edellä vastaan hopealautasella tarjoiltuja possuhelmiä.

Onhan se myös "vähän kerrallaan tankkaamista", vai kuinka vähän vasta olisi vähän. Vitosella? Vähän pienempään tankkiin ei ennen puoliväliä mahdu kuin parikymmentä litraa eikä normaaliin isohkoonkaan kuin 30.

On käsittämätöntä, että normaalia varautumista pidetään nykyään jotenkin outona tai yritetään tivata siihen syitä. Kyllä se melko avutonta on, jos ei edes polttoainetta voi olla muutaman sadan kilometrin ajoon varalla. Kai sekin on kummallista, jos kotona on ruokaa tai juomaa yli kahden päivän välttämättömän tarpeen? Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta, että kaikki ei välttämättä huomenna toimi normaalisti vaikka edelliset 10 vuotta olisikin joka päivä toiminut - eikä edes ole. Tämän tästä käy niin, ettei lähiasemalta saa polttonestettä tai koko pankkisi kortit eivät toimi tuntikausiin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
^ Kukahan täällä ei varaudu, jos pankkikortin toimimattomuus estää tankkaamisen?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 211
Varmaankin ketjun aiheen mukaisesti tyhmät ihmiset. Ilman pidemmälle meneviä päätelmiä kannattaa kuitenkin huomata, että on periaatteessa ihan fiksua suunnitella tankkaamista jo ajoissa. Olkoon sitten vaikka luukku jäässä.

Eikä tässä edes ollut kysymys siitä, että mielestäni nimenomaan kannattaisi tehdä niin (toki tämäkin on oikein päätelty) vaan siitä, että jonkun mielestä tämä oli outoa ja tyhmää.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
962
Täällä on myös tyttöystävä, joka tankkaa vajaasti autoaan. En ymmärrä, ja olen kysynyt asiasta, enkä saanut kai mitään järkevää selitystä. Juuri tässä kävi niin, että oltiin lähdössä reissuun ja tyttöystävä oli aiemmin maininnut tankanneensa auton. Ajattelin että nyt suoraan baanalle ja eka pysähdys kahden tunnin jälkeen. No heti selvisi että joudutaan nyt kuitenkin ajamaan ihan ekana huoltoasemalle tankkaamaan. Tyttö oli ostanut 15 litraa polttoainetta.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 833
Autoa saa jokainen tankata miten haluaa. Mutta JOS perustelee sitä jatkuvaa tankilla käymistä sillä, että säästää koska ostaa aina halvinta polttoainetta tai koska auto kuluttaa vähemmän vajaalla tankilla ajellessa, niin kuuluu kyllä tähän ketjuun.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Autoa saa jokainen tankata miten haluaa. Mutta JOS perustelee sitä jatkuvaa tankilla käymistä sillä, että säästää koska ostaa aina halvinta polttoainetta tai koska auto kuluttaa vähemmän vajaalla tankilla ajellessa, niin kuuluu kyllä tähän ketjuun.
Kyllä sillä voi säästää. Kuvitellaan tilanne, jossa ajat 500km/päivä a->b b->a, paikassa b on asemalla 10snt/l kalliimpaa kuin paikassa a. Tankkaat paikassa b sen verran, että pääset tuon 250km ja sitten käyt lyömässä tankin täyteen paikassa a. Tätä tuli tehtyä aika usein kun työmatka oli 130km. Toki tuohon voisi sanoa, miksi ei tankannut täyteen lähtiessä, mutta ei aina ole aikaa tankkaamiseen lähtiessä.

TM: Helsingin bensapumpuilla yleistynyt outo ilmiö keskellä viikkoa – tankkaamalla oikeaan aikaan voi säästää rahaa

Myös tankkauspäivällä on väliä. Jos keskiviikkona tankki tyhjä, kannattaa tankata vähän ja sunnuntaina täyteen.

Minä taas kun nykyisin tankkaan harvoin, olisi typerämpää laittaa tankki täyteen ~kerran kuussa silloin kun sattuu olemaan tankki tyhjä. Se päivä jos sattuu olemaan keskiviikko, niin häviää tuossa 70l tankillisessa joitain euroja.

Mutta meitä on moneen junaan ja samaa mieltä, että kaikki tankkaa kuten parhaaksi näkee. En ole ennen tämän ketjun lukemista tarkemmin edes miettinyt muiden tankkauskäytäntöjä.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Jaa olinkin itse se tyhmä. Jos tosiaan jäljelle jää turvallisia pyyntivälineitä ammattilaisille, niin siinä tapauksessa verkothan pitää kieltää.

Lujaa näyttää tulevan kannatuksia aloitteelle. Jos oikein näin niin 2 tunnissa 10 000. Mun on kai parempi jättää äänestämättä, kun en erota verkkoa rysästä.
Mä jätän äänestämättä ihan jo siitä syystä, että en ole todellakaan perehtynyt asiaan enkä laita nimeä alle johonkin vetoomukseen, minkä Iina on pelkästä hetken mielijohteesta laittanut tulille ja saanut joukkohysterian taakseen.

Ei olisi eka kerta, kun ollaan tekemässä muka hyvää, mutta lopputulos on huonompi kuin lähtötilanne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Täällä on myös tyttöystävä, joka tankkaa vajaasti autoaan. En ymmärrä, ja olen kysynyt asiasta, enkä saanut kai mitään järkevää selitystä. Juuri tässä kävi niin, että oltiin lähdössä reissuun ja tyttöystävä oli aiemmin maininnut tankanneensa auton. Ajattelin että nyt suoraan baanalle ja eka pysähdys kahden tunnin jälkeen. No heti selvisi että joudutaan nyt kuitenkin ajamaan ihan ekana huoltoasemalle tankkaamaan. Tyttö oli ostanut 15 litraa polttoainetta.
Säästää sillä että tankkaa vain omaan tarpeeseen. Yhteisen käytön maksat sinä.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 549
Itse tankkaan n. parilla kympillä (jos kallis asema niin 10-15eur) kerralla. Syynä se että omalla autolla ajan niin vähän joten parinkympin tankkaus riittää lähes kuukauden ajoihin.

Vaimon autoon sitten täysi tankki koska sitä joudutaan tankkaamaan muutenkin viikoittain.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Kylläpäs tänne ilmouttautui monta tyhmää kertomaan vajaatankkailuistaan. Polttoaineet imee vettä itseensä ja vajaaseen tankkiin sitä helposti kondensoituu kelien vaihdellessa. Kyllä se kannattaa aina tankata täyteen, niin välttyy monilta ongelmilta.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 068
Kylläpäs tänne ilmouttautui monta tyhmää kertomaan vajaatankkailuistaan. Polttoaineet imee vettä itseensä ja vajaaseen tankkiin sitä helposti kondensoituu kelien vaihdellessa. Kyllä se kannattaa aina tankata täyteen, niin välttyy monilta ongelmilta.
No tuolla logiikalla taas sitä autoa pitäisi käydä tankkaamassa usein sen takia, että se tankki pysyy mahdollisimman täytenä. Itse ajelen aina opiskelijavalolle ja sitten täyteen. Onko se viisasta? En tiedä, eikä oikeastaan kiinnostakaan. Ilman ongelmia menty tähän asti ja itselle kaikkein vaivattomin tapa.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
No tuolla logiikalla taas sitä autoa pitäisi käydä tankkaamassa usein sen takia, että se tankki pysyy mahdollisimman täytenä. Itse ajelen aina opiskelijavalolle ja sitten täyteen. Onko se viisasta? En tiedä, eikä oikeastaan kiinnostakaan. Ilman ongelmia menty tähän asti ja itselle kaikkein vaivattomin tapa.
Näin se kannattaakin tehdä, jos tankillista ei muuten joka viikko kulu.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Mitähän ongelmia tuosta tulee? Nimimerkillä ei ongelmia ja vajaita olen tankannut käytännössä aina, ellen lähde pidemmälle reissulle. Ja monelle autolle jo, diesel ja bensa. Ehkä olen tyhmä, vai onko tämäkin luulo peruja niiltä ajoilta, kun moottoriöljyt muuttuivat puuroksi 1000km välein?

Sen ymmärrän, jos auto seisoo oikeasti pidemmän aikaa, niin tankki olisi hyvä laittaa täyteen (esim kesä seisonnassa) ja saahan sinne niitä säilöntäaineitakin. Mutta että 2viikkoa vanha bensa/diesel muuttuisi jotenkin ongelmien tuottajaksi, kun sitä tankkaa 20l 70 litran tankkiin?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 677
Mitähän ongelmia tuosta tulee? Nimimerkillä ei ongelmia ja vajaita olen tankannut käytännössä aina, ellen lähde pidemmälle reissulle. Ja monelle autolle jo, diesel ja bensa. Ehkä olen tyhmä, vai onko tämäkin luulo peruja niiltä ajoilta, kun moottoriöljyt muuttuivat puuroksi 1000km välein?

Sen ymmärrän, jos auto seisoo oikeasti pidemmän aikaa, niin tankki olisi hyvä laittaa täyteen (esim kesä seisonnassa) ja saahan sinne niitä säilöntäaineitakin. Mutta että 2viikkoa vanha bensa/diesel muuttuisi jotenkin ongelmien tuottajaksi, kun sitä tankkaa 20l 70 litran tankkiin?
Ei se bensa muutu ongelmaksi, vaan tyhjään tankkiin kondensoituu vettä lämpötilanvaihteluiden myötä ja sitä sitten kerääntyy sinne ajan mittaan enemmän ja enemmän. Mitä täydempi tankki, sitä vähemmän kondensiovettä pääsee muodostumaan. Tämä on ihan fakta, mutta tuttuun tyyliin internetsin keskustelufoorumeilla ongelmia yleensä liioitellaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Mitähän ongelmia tuosta tulee? Nimimerkillä ei ongelmia ja vajaita olen tankannut käytännössä aina, ellen lähde pidemmälle reissulle. Ja monelle autolle jo, diesel ja bensa. Ehkä olen tyhmä, vai onko tämäkin luulo peruja niiltä ajoilta, kun moottoriöljyt muuttuivat puuroksi 1000km välein?

Sen ymmärrän, jos auto seisoo oikeasti pidemmän aikaa, niin tankki olisi hyvä laittaa täyteen (esim kesä seisonnassa) ja saahan sinne niitä säilöntäaineitakin. Mutta että 2viikkoa vanha bensa/diesel muuttuisi jotenkin ongelmien tuottajaksi, kun sitä tankkaa 20l 70 litran tankkiin?
Juurikin niitä peruja vuosikymmenien takaa, joilla ei ole mitään tekemistä nykypäivän kanssa. Tankkiin ei mitään merkittäviä määriä kosteutta pääse kertymään normaalissa käytössä ja se vähäkin mitä tulee sitoutuu polttoaineen sekaan kun nykyisin etanolin osuus on sen verran suuri. Aikoinaan etanolia ei ollut ja kaasutin autoissa se yksi pienen pienikin vesihelmi polttoaineen joukossa sopivasti kaasuttimeen päästessä teki jo ongelmia.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 091
Ei se bensa muutu ongelmaksi, vaan tyhjään tankkiin kondensoituu vettä lämpötilanvaihteluiden myötä ja sitä sitten kerääntyy sinne ajan mittaan enemmän ja enemmän. Mitä täydempi tankki, sitä vähemmän kondensiovettä pääsee muodostumaan. Tämä on ihan fakta, mutta tuttuun tyyliin internetsin keskustelufoorumeilla ongelmia yleensä liioitellaan.
Jos tuota vettä pelkää niin eikös alkoholi sitä sido? Itse aika-ajoin itäbensaan lisään Masinolia.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 833
Kuvitellaan tilanne, jossa ajat 500km/päivä a->b b->a, paikassa b on asemalla 10snt/l kalliimpaa kuin paikassa a. Tankkaat paikassa b sen verran, että pääset tuon 250km ja sitten käyt lyömässä tankin täyteen paikassa a. Tätä tuli tehtyä aika usein kun työmatka oli 130km.
Täähän nyt ei varsinaisesti ole tuollainen tarkoittamani tapaus. Noilla kilometreillä on ihan pakkokin tankata usein ja totta kai tankatessa voi vähän miettiä mistä sen bensan ottaa.

Mutta jos liruttelee tankkiin aina 5-10 litraa kerrallaan halvimmalta asemalta, niin se säästö katoaa jo niihin asemakäynteihin, verrattuna siihen että tankkaisi kerralla täyteen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
95
Pistää vähän vihaksi kun lukee noita juttuja, missä Saimaannorpan kuutteja kuollut kalaverkkoihin.
Katsokaapa tästä hyvä katsaus ketkä tätä perseilyä haluavat jatkaa:


Ainutlaatuinen uhanalainen luonnonkappale mitä ei ole missää muualla maailmassa ja tämmöinen on ajattelutapa. Minä minä minä minä!

Mukana tietysti myös maakuntajohtaja Matti Viialainen joka jostain syystä kutsui Niinistön pesälaskentoihin vaikka mieshän nimenomaan on tässä norppia vastaan. Kirjoitellut lehtiinkin aiheesta runsaasti muistaakseni.
Kaksinaamaisuutta poliitiikassa? Eh...
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Täällä emäntä ei käy juuri koskaan tankilla ja jos käy niin vajaaksi :rolleyes:

Selitykseksi antaa että kuulemma tuntuu vaan niin pahalta laittaa autoon kerralla niin paljon rahaa. Tietää kyllä että minä sen sitten kuitenkin yhteisistä rahoista käyn tankkaamassa täyteen mutta kuulemma parempi näin:beye:
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 211
Katsokaapa tästä hyvä katsaus ketkä tätä perseilyä haluavat jatkaa:


Ainutlaatuinen uhanalainen luonnonkappale mitä ei ole missää muualla maailmassa ja tämmöinen on ajattelutapa. Minä minä minä minä!

Mukana tietysti myös maakuntajohtaja Matti Viialainen joka jostain syystä kutsui Niinistön pesälaskentoihin vaikka mieshän nimenomaan on tässä norppia vastaan. Kirjoitellut lehtiinkin aiheesta runsaasti muistaakseni.
Kaksinaamaisuutta poliitiikassa? Eh...
Nauratti tuo video, kunnon patut siellä viljelee "totuuksia". Ja vain siksi, että vähäinen kotitarvekalastus saattaisi olla tietyillä alueilla liki mahdotonta.

Voi helvetti mitä touhua.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 211
Täällä emäntä ei käy juuri koskaan tankilla ja jos käy niin vajaaksi :rolleyes:

Selitykseksi antaa että kuulemma tuntuu vaan niin pahalta laittaa autoon kerralla niin paljon rahaa. Tietää kyllä että minä sen sitten kuitenkin yhteisistä rahoista käyn tankkaamassa täyteen mutta kuulemma parempi näin:beye:
Naisten logiikka. :btooth: Myös useiden miesten.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Nauratti tuo video, kunnon patut siellä viljelee "totuuksia". Ja vain siksi, että vähäinen kotitarvekalastus saattaisi olla tietyillä alueilla liki mahdotonta.

Voi helvetti mitä touhua.
Mutta se on aina niin helppo kieltää muita tekemästä jotain.
Esimerkkinä vaikka se, että luonnonsuojelija ei pysty itse edes lopettamaan lomalentoja ulkomaille.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
95
Mutta se on aina niin helppo kieltää muita tekemästä jotain.
Esimerkkinä vaikka se, että luonnonsuojelija ei pysty itse edes lopettamaan lomalentoja ulkomaille.
Kenestä luonnonsuojelijasta on kyse?

Miten lentokoneella lentäminen liittyy keskusteluun verkkokalastuksesta (johon ne kuolevat useimmin etenkin kuuttina) uhanalaisen hylkeen kotivesillä?

Onneksi verkkokalastus on kuoleva laji.
Paljon tuli isän ja ukin kanssa käytyä verkoilla nuorena. Nyt ei voisi vähempää kiinnostaa tuo kalastuksen muoto.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Kenestä luonnonsuojelijasta on kyse?

Miten lentokoneella lentäminen liittyy keskusteluun verkkokalastuksesta (johon ne kuolevat useimmin etenkin kuuttina) uhanalaisen hylkeen kotivesillä?

Onneksi verkkokalastus on kuoleva laji.
Paljon tuli isän ja ukin kanssa käytyä verkoilla nuorena. Nyt ei voisi vähempää kiinnostaa tuo kalastuksen muoto.
Lähinnä liittyy siihen, että on niin helppo vaatia muilta ties mitä. Ilmeisesti joillekin verkkokalastus on tärkeä. Vaikea sanoa kalastajien mielipidettä, kun en ole sellainen.

Ja ei ollut kyse jostain nimetystä luonnonsuojelijasta, mutta vaikkapa tuonkin kansalaisaloitteen tekijä on lennellyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 253
Eikös saimaan-norppa ole kuitenkin ihan tavallinen hylje joka ei ole millään tapaa uhanalainen?
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Lähinnä liittyy siihen, että on niin helppo vaatia muilta ties mitä. Ilmeisesti joillekin verkkokalastus on tärkeä. Vaikea sanoa kalastajien mielipidettä, kun en ole sellainen.

Ja ei ollut kyse jostain nimetystä luonnonsuojelijasta, mutta vaikkapa tuonkin kansalaisaloitteen tekijä on lennellyt.
Minusta on vähän ontuvaa edes verrata lentokoneella lentämistä uhanalaisen lajin suojelemiseen. Vaikka lopettaisit lentokoneella lentämisen, se ei tule ilmastoon vaikuttamaan mitenkään ellei kaikki maailman ihmiset lopeta lentämistä mitä ei tule koskaan tapahtumaan, jos lopetat verkkokalastuksen saimaalla, norppia ei enää tartu niihin.

Tässä tapauksessa muilta on helppo vaatia olla verkkokalastamatta, koska siitä on ihan konkreettista hyötyä.

Eikös saimaan-norppa ole kuitenkin ihan tavallinen hylje joka ei ole millään tapaa uhanalainen?
Ehkä yrität trollata, mutta ei ole tavallinen hylje ja on erittäinen uhanalainen.

Ps. Ei yllätä että tuossa aiemmassa videossa kaikki oli jotain vanhoja jääriä. Pitäähän sitä nyt verkkokalastaa koska niin ollaan aina tehty, väliäkös sillä jos eläinlaji menee siinä samalla. Mun puolesta tommosilta saakin mennä kaikki kalastusluvat ja etsikööt muita töitä. Jos ei osaa vastuullisesti kalastaa, niin pysykööt poissa vesiltä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 080
Viestejä
4 190 958
Jäsenet
70 861
Uusin jäsen
pesä_

Hinta.fi

Ylös Bottom