Tyhmät ihmiset

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Tyhmää eittämättä on aurata lunta tankilla, jos sen omistamiseen liittyy jotain laitonta. Tyhmää on myös säilyttää pimeää sotilasasekokoelmaansa niin, että jää kiinni ja menettää aarteet.

Kaikenlaisia erikoisuuksia on tietysti eri maiden ja ainakin mm. Saksan lainsäädännössä. Nyt toimittelun tyhmyyden takia jäi aika epäselväksi, mistä oikeastaan oli kysymys. Toki selvästikin eläkeläisen pienaseiden luvallisuudessa oli epäselvyyksiä, mutta vaunun yksityiskohdat eivät aukea.

Enkä edes kokeile onko saksankielinen lähde järkevämpi, koska olen siinä määrin tyhmä etten ole oppinut kieltä kunnolla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Tullut huomattua tälläinen ilmiö, että kun google mapsilla zoomailee lähelle alkaa löytyä kaikenlaisia outoja paikkamerkintöjä. Mikä saa ihmiset merkkailemaan omia nimiään karttaan, useinpa vielä (oman?) asuintalon kohdalle? Näitä löytyy siis aivan kaikkialta ja suurin osa tuntuu olevan nimien perusteella boomereita. Onko googlessa jokin niin sekava ominaisuus että eläkeläiset merkkailevat sillä kartat pullolleen?
Ohessa esimerkki.

1628175015500.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Tullut huomattua tälläinen ilmiö, että kun google mapsilla zoomailee lähelle alkaa löytyä kaikenlaisia outoja paikkamerkintöjä. Mikä saa ihmiset merkkailemaan omia nimiään karttaan, useinpa vielä (oman?) asuintalon kohdalle? Näitä löytyy siis aivan kaikkialta ja suurin osa tuntuu olevan nimien perusteella boomereita. Onko googlessa jokin niin sekava ominaisuus että eläkeläiset merkkailevat sillä kartat pullolleen?
Ohessa esimerkki.

Olen mutukäsittänyt etteivät nuo tule karttaan henkilön nimen vaan yrityksen nimen ominaisuudessa, eli nuo suoraan nimellään merkityt Jormat ja Annelit olisivat yksityisiä elinkeinonharjoittajia. Toiminimiyrittäjän kotiosoitteen merkkaaminen mapsiin on toki usein typerää, tarpeetonta ja huonoa tietosuojakäytäntöä. Ilmeisesti jokin sekava ominaisuus tätä aiheuttaa, eikä välttämättä ole varsinaisesti mitään user erroria.

Ja mutu seis. Minuakin kiinnostaisi tarkempi selitys. :hmm:
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 672
Olen mutukäsittänyt etteivät nuo tule karttaan henkilön nimen vaan yrityksen nimen ominaisuudessa, eli nuo suoraan nimellään merkityt Jormat ja Annelit olisivat yksityisiä elinkeinonharjoittajia. Toiminimiyrittäjän kotiosoitteen merkkaaminen mapsiin on toki usein typerää, tarpeetonta ja huonoa tietosuojakäytäntöä. Ilmeisesti jokin sekava ominaisuus tätä aiheuttaa, eikä välttämättä ole varsinaisesti mitään user erroria.

Ja mutu seis. Minuakin kiinnostaisi tarkempi selitys. :hmm:
Mutuilen sen verran että ehkä Google hakee nuo tiedot jostain yritystietopalvelusta

esim Mikkola Jyrki Ensio, Vantaa | Suomen Yritysrekisteri
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Mutuilen sen verran että ehkä Google hakee nuo tiedot jostain yritystietopalvelusta
Tähän mutuun voin yhtyä. Sehän selittäisi juuri tämän, että vähän sekalaisen tiedon takia osa on muotoa Tmi Matti Meikäläinen ja osa muotoa Meikäläinen Matti Marko.

Lisäksi noita on ilman lisätietoa ja mukana jokin toiminto tyyliin "Onko tämä sinun yrityksesi? Ota haltuun ja kerro lisää."
 

mti

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
446
Tullut huomattua tälläinen ilmiö, että kun google mapsilla zoomailee lähelle alkaa löytyä kaikenlaisia outoja paikkamerkintöjä. Mikä saa ihmiset merkkailemaan omia nimiään karttaan, useinpa vielä (oman?) asuintalon kohdalle? Näitä löytyy siis aivan kaikkialta ja suurin osa tuntuu olevan nimien perusteella boomereita. Onko googlessa jokin niin sekava ominaisuus että eläkeläiset merkkailevat sillä kartat pullolleen?
Ohessa esimerkki.
Sinnehän niitä voi kuka tahansa näppäillä hiiren oikella napilla, sieltä (mulla nyt enkuksi) "Add a missing place". Kaverin olkkari on sinne sitten "kätevää" merkata, kun "siellähän sitä joka viikonloppu käydään kaljalla".

1628175888767.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Sinnehän niitä voi kuka tahansa näppäillä hiiren oikella napilla, sieltä (mulla nyt enkuksi) "Add a missing place". Kaverin olkkari on sinne sitten "kätevää" merkata, kun "siellähän sitä joka viikonloppu käydään kaljalla".

Juu, niin voi. Nuo edellä ihmetellyt vaikuttavat kuitenkin siltä, että ne on lisätty bulkkina jostain yrittäjälistoista. Hyvin säännönmukaisesti samalla(samoilla) tavoilla henkilön nimi. Harvemmin on Pekan bordellia ja molopään olohuonetta.

Esimerkiksi tuolla esimerkkikuvan Jykällä on kuin onkin y-tunnus.
 

mti

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
446
Juu, niin voi. Nuo edellä ihmetellyt vaikuttavat kuitenkin siltä, että ne on lisätty bulkkina jostain yrittäjälistoista. Hyvin säännönmukaisesti samalla(samoilla) tavoilla henkilön nimi. Harvemmin on Pekan bordellia ja molopään olohuonetta.

Esimerkiksi tuolla esimerkkikuvan Jykällä on kuin onkin y-tunnus.
Joo, muistaakseni omakin toiminimi "pääsi" joskus kartalle jonkin yritystietopalvelun kautta (muisti voi tehdä toki nyt tepposet, ja saatoin laittaa puljuni kartalle itsekin). Pari vuotta kartalle ilmestymisestä ihan soittivakin Googlelta (vieläpä suomeksi), että "vieläkös nämä tiedot pitävät paikkansa?". Lopulta sain toiminimeni kartalta poiskin puhelintuen kautta, oli varsin näppärää asiointi heidän kanssaan. Ymmärsivät jopa hyvin, kun luulin ekaa puheluaan huijaukseksi, ja saatoin antaa hieman tylytystä moisesta "huijaustoiminnasta". Kyllä se sitten silloiseen yritysaspaan soittaessa asia selvisi lopulta, että oli ihan aito puhelu :D.

Muokkaus: Bingin kartassahan noita vastaavia "Pekan bordelleja" näkyy useammin, mutta on sitä(kin) saatu onneksi siistittyä huomattavasti muutaman vuoden takaisesta (nyt on lähinnä jotain yksittäisiä luokkahuoneita eri kouluissa, muttei enää "opiskelijan mielipidettä koulutuslaitoksestaan". Semmoinenkin on tullut nähtyä [oli itse asiassa Turun Ruiskadun koulutalon päällä aikoinaan], eikä selvästi ollut saanut mieleistään opetusta.). Harvemmin sielläkään enää tulee vastaan mitään sen "ihmeempää".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Tullut huomattua tälläinen ilmiö, että kun google mapsilla zoomailee lähelle alkaa löytyä kaikenlaisia outoja paikkamerkintöjä. Mikä saa ihmiset merkkailemaan omia nimiään karttaan, useinpa vielä (oman?) asuintalon kohdalle? Näitä löytyy siis aivan kaikkialta ja suurin osa tuntuu olevan nimien perusteella boomereita. Onko googlessa jokin niin sekava ominaisuus että eläkeläiset merkkailevat sillä kartat pullolleen?
Ohessa esimerkki.

Yrityksiähän noi kaikki on? edit: oliki jääny sivu lataamatta, hidas.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Olen mutukäsittänyt etteivät nuo tule karttaan henkilön nimen vaan yrityksen nimen ominaisuudessa, eli nuo suoraan nimellään merkityt Jormat ja Annelit olisivat yksityisiä elinkeinonharjoittajia.
Jep, tyhmää varmuudenvuoksi syyttää tyhmiksi. No sen taisin tässä tehdä itsekkin.

. Toiminimiyrittäjän kotiosoitteen merkkaaminen mapsiin on toki usein typerää, tarpeetonta ja huonoa tietosuojakäytäntöä.
Googlea ei taida asianosaisten mielipiteet kiinnostaa.


Jos ei "omiatietoja" niin voi ehdotella muutoksia, poistaminen ei välttämättä helppoa.


Jos on "omiatietoja" niin ilmoittautua yrityksen omistajaksi ja sitten yrittää päivitellä tietoja. En ihan varma saako poistettua.

Mutta ainakin osa yrittäjistä haluaa näkyvyyttä ja vielä useammalle oikeat tiedot on tärkeitä. Toki osa yrittäjistä haluaa olla mahdollisimman piilossa/näkymättömissä. Joten en sanoisi tietojen pitämistä näkyvissä typeränä, vaan voi olla erittäin viisasta. Ihan siinä kuin jollekkin toisella piilottelu.

Tuonne karttaan voi ilmestyä kaikenmailman muutakin tietoa, pyytämättä voi tulla muidenkin yhteisöjen tietoja, jos jossain muualla on ollut yhteistietona ko. osoite, ja lätkiihän sinne ihan muualla asuvat tavikset julkiseksi geo merkintöjä ilman pahantahtoisuutta. Eli Googlen palvelut (toki jotkin muutkin) vaatii käyttäjältä jatkuvaa omaa aktiivisuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
677
Viittaamani paikka ei ole mikään mopoilurata vaan tavallinen katu teollisuusalueella.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Keskustelussa vastapuoli väitti että +40C ja 88% ilmankosteus vuonna 1989 ei ole sama asia kuin +40C ja 88% ilmankosteus vuonna 2021. Eipä ole linkkiä keskusteluun kun tapahtui chattiluonteisesti. Saatan olla väärässä, jos ilmastonmuutos lisää henkistä ahdistusta sen verran että tuntuu tukalammalta.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 339
Keskustelussa vastapuoli väitti että +40C ja 88% ilmankosteus vuonna 1989 ei ole sama asia kuin +40C ja 88% ilmankosteus vuonna 2021. Eipä ole linkkiä keskusteluun kun tapahtui chattiluonteisesti. Saatan olla väärässä, jos ilmastonmuutos lisää henkistä ahdistusta sen verran että tuntuu tukalammalta.
Ennen vanhaan katsos ilma oli raikkaampaa, kun oli vähemmän saasteita ;)
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Vituttaa yli kaiken vaimon sukulainen joka on nyt hurahtanut kaiken maailman korona/koronarokote salaliittoihin ja tuputtaa aivan ihmeellistä bullshittiä kaikille vaimon sukulaisille sekä vaimolle. Vielä kun tyyppi on joku johtava sairaanhoitaja niin tottakai nämä uskoo mitä se sanoo, kun on "ammattilainen". Nyt ei sitten vaimokaan ota rokotetta kun tuo sai sen peloteltua, ja vaimo pelkää että multa lähtee henki kun olen ekan piikin saanut.
Ilmoitus työnantajalle.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Muumimuki mania oli eilen ja trokarit myy näitä muuminpäivä mukeja pää märkänä jopa 200e/kpl.

Halvin on 59e torissa niin mietin millä nuo luulevat saavansa sen parisataa:hmm: onko tässä tyhmä se kuka myy (on) vai se ketä ostaa tuon (on).
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Muumimuki mania oli eilen ja trokarit myy näitä muuminpäivä mukeja pää märkänä jopa 200e/kpl.

Halvin on 59e torissa niin mietin millä nuo luulevat saavansa sen parisataa:hmm: onko tässä tyhmä se kuka myy (on) vai se ketä ostaa tuon (on).
Ihmiset harrastaa keräilyä monenlaisissa asioissa. Emmä nyt tiiä onko siinä mitään tyhmää sinänsä. Harrastuksia kullakin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Mä en oo ymmärtänyt, mikä tuossa muumimukien "trokaamisessa" on väärää? Jos ei ne mukit mene sillä 200€ hinnalla, niin sitten ne ei mene. Jos joku sen mukin haluaa, eikä uskalla maksaa etukäteen, sen varmaan noutaa sitten sillä 200 eurolla?

Aivan kun ne keräilijät eivät olisi tätä itse aiheuttaneet ja aivan kuin arabialla ei olisi osuutta asiaan? (myymme vain yhden päivän tätä mukia) Sitten se on jotenkin sen trokarin syy, kun Pirkko-Liisa 58v ei ole sitä tuotetta saanut netistä ostettua? Arabia voisi ihan hyvin tuota myydä halukkaille ostajille kuten sataa muutakin mukia, mutta jostain syystä valitsevat näin.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Mä en oo ymmärtänyt, mikä tuossa muumimukien "trokaamisessa" on väärää? Jos ei ne mukit mene sillä 200€ hinnalla, niin sitten ne ei mene. Jos joku sen mukin haluaa, eikä uskalla maksaa etukäteen, sen varmaan noutaa sitten sillä 200 eurolla?

Aivan kun ne keräilijät eivät olisi tätä itse aiheuttaneet ja aivan kuin arabialla ei olisi osuutta asiaan? (myymme vain yhden päivän tätä mukia) Sitten se on jotenkin sen trokarin syy, kun Pirkko-Liisa 58v ei ole sitä tuotetta saanut netistä ostettua? Arabia voisi ihan hyvin tuota myydä halukkaille ostajille kuten sataa muutakin mukia, mutta jostain syystä valitsevat näin.
Ei olenkaan. Kateellisten panettelua. Joitain vain ottaa päähän kun joku tekee tiliä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Aivan kun ne keräilijät eivät olisi tätä itse aiheuttaneet ja aivan kuin arabialla ei olisi osuutta asiaan? (myymme vain yhden päivän tätä mukia) Sitten se on jotenkin sen trokarin syy, kun Pirkko-Liisa 58v ei ole sitä tuotetta saanut netistä ostettua? Arabia voisi ihan hyvin tuota myydä halukkaille ostajille kuten sataa muutakin mukia, mutta jostain syystä valitsevat näin.
Ei vissiin ollut edes rajoitettu 1 per asiakas, vaan olikohan 5 per asiakas. Sit kuitenkin rajoitettu myynti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Ei se muumimukikeräily väärin ole ja tavallaan ilmiön hyödyntäminen on vain normaalin markkinoinnin esimerkki. Kyllä siihen silti tyhmiä ihmisiäkin liittyy.

Tämmöisestä näin kuvakaappauksen ja piti kaivaa esiin, onkin näköjään jo muutaman vuoden takaiselta edelliseltä kunnon muumiöyhötyskierrokselta.


Ei olenkaan. Kateellisten panettelua. Joitain vain ottaa päähän kun joku tekee tiliä.
Ja vielä useampia naurattaa, millaista tiliä moni luulee tekevänsä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
625
Joku Meksikolainen(?) nainen tykkää käyttää minun vanhaa sähköpostia erinäisten asioiden osteluun. Kuukausi pari sitten tuli lentolippuja PDF-muodossa ja tänään näköjään laitettu Netflix tilausta. Harmi kyllä salasana näköjään pääsi unohtumaan heti alkuunsa, eikä tietenkään minun sähköpostiinkaan pääse sitä resetoimaan. Kävin resetoimassa salasanan, peruutin tilauksen ja nyt saan ilmeisesti nauttia kuukauden ilmaisesta Netflixistä. :smoke:



 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 672
Joku Meksikolainen(?) nainen tykkää käyttää minun vanhaa sähköpostia erinäisten asioiden osteluun. Kuukausi pari sitten tuli lentolippuja PDF-muodossa ja tänään näköjään laitettu Netflix tilausta. Harmi kyllä salasana näköjään pääsi unohtumaan heti alkuunsa, eikä tietenkään minun sähköpostiinkaan pääse sitä resetoimaan. Kävin resetoimassa salasanan, peruutin tilauksen ja nyt saan ilmeisesti nauttia kuukauden ilmaisesta Netflixistä. :smoke:



Liittyy tuolla toisessa ketjussa käytyyn keskusteluun mutta mun gmail on muotoa etunimi.sukunimi, ja nimikaimoja riittää. Kerran tuli sähköpostiin yksityiseltä ostettu risteily Turku-Tukholma-Turku kolmelle hengelle jossain luksushytissä. Tietysti ne liput oli mun nimellä kun nimikaima oli sekoillut :D

Lievänä petoksena toi olisi saattanut mennä eteenpäin jos olisin risteilylle lähtenyt enkä muutenkaan kehdannut olla mulkku sillä kertaa niin ilmoitin myyjälle että väärälle henkilölle tuli liput.

Muuten kyllä olen erinäköisiä jäsenyyksiä perunut ja salasanan vaihtanut jos kaimat on niitä mun osoitteella yrittäneet rekisteröidä.
 

Richt3r

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
168
Suurin osa politiikka osaston kirjoittajista.
Poimintoja:

"Vihreät ovat ydinvoimaa vastaan". Linkkinä 13 vuotta vanha artikkeli.

"Helsingin suosituimmat puolueet ovat kokoomus ja persut"

"Ano menee heittämällä eduskuntaan"

Jonkinlainen filtteri olisi suotavaa olla, jotta ei kolme neljästä viestistä olisi pelkkää serveritilaa vievää paskaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Liittyy tuolla toisessa ketjussa käytyyn keskusteluun mutta mun gmail on muotoa etunimi.sukunimi, ja nimikaimoja riittää. Kerran tuli sähköpostiin yksityiseltä ostettu risteily Turku-Tukholma-Turku kolmelle hengelle jossain luksushytissä. Tietysti ne liput oli mun nimellä kun nimikaima oli sekoillut :D

Lievänä petoksena toi olisi saattanut mennä eteenpäin jos olisin risteilylle lähtenyt enkä muutenkaan kehdannut olla mulkku sillä kertaa niin ilmoitin myyjälle että väärälle henkilölle tuli liput.

Muuten kyllä olen erinäköisiä jäsenyyksiä perunut ja salasanan vaihtanut jos kaimat on niitä mun osoitteella yrittäneet rekisteröidä.
Kohta tulee sieltä toisesta ketjusta se yksi tyyppi kertomaan, kuinka tämä on Googlen vika. :D
 
  • Tykkää
Reactions: jad
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 019
Keskiverto tori.fi-palvelussa ostoksia tekevä henkilö ei kyllä mensan testeissä pärjää.

Paras kysymys on ollut tällä viikolla 20€:llä myymääni Gopron suojalasi&silikonisettiin.

"Pitääkö tämä vettä ja myytkö postiennakolla?"

Tuote mahtuu kirjeeseen ja postiennakkopaketti toisi 10€ lisäkulut kirjeeseen nähden..
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Suurin osa politiikka osaston kirjoittajista.
Poimintoja:

"Vihreät ovat ydinvoimaa vastaan". Linkkinä 13 vuotta vanha artikkeli.

"Helsingin suosituimmat puolueet ovat kokoomus ja persut"

"Ano menee heittämällä eduskuntaan"

Jonkinlainen filtteri olisi suotavaa olla, jotta ei kolme neljästä viestistä olisi pelkkää serveritilaa vievää paskaa.
Kannattaa varmaan kommentoida sinne politiikkaosastolle sitten. Se on ihan syystä eristetty muista osioista.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Suurin osa politiikka osaston kirjoittajista.
Poimintoja:

"Vihreät ovat ydinvoimaa vastaan". Linkkinä 13 vuotta vanha artikkeli.

"Helsingin suosituimmat puolueet ovat kokoomus ja persut"

"Ano menee heittämällä eduskuntaan"

Jonkinlainen filtteri olisi suotavaa olla, jotta ei kolme neljästä viestistä olisi pelkkää serveritilaa vievää paskaa.
Eli henkilö joka on poliittisesti eri mieltä kanssasi, on mielestäsi tyhmä? Sanoisin että tämän perusteella oikea kohde tähän ketjuun liittyen löytyy peiliin katsomalla...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
875
Oli sitten K-kauppias saanut idean laittaa itsepalvelukassojen jälkeen portin joka aukeaa vain kuittia näyttämällä. No en ottanut kuittia kun en tiennyt/nähnyt asiaa maksaessa. Kohtuu typerä idea.
 
  • Tykkää
Reactions: mti

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 672
Oli sitten K-kauppias saanut idean laittaa itsepalvelukassojen jälkeen portin joka aukeaa vain kuittia näyttämällä. No en ottanut kuittia kun en tiennyt/nähnyt asiaa maksaessa. Kohtuu typerä idea.
Ymmärrän idean mutta toteutus helvetin huono kun jossain näytön alareunassa on pieni käsinkirjoitettu lappu "Ota kuitti mukaan". Itsepalvelukassojen systeemeissä ja prosessissa tuntuu olevan vielä vähän lastentauteja vaikka useampi vuosi siitä on kun ensimmäiset tuli, mutta ehkä ne siitä vähitellen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Oli sitten K-kauppias saanut idean laittaa itsepalvelukassojen jälkeen portin joka aukeaa vain kuittia näyttämällä. No en ottanut kuittia kun en tiennyt/nähnyt asiaa maksaessa. Kohtuu typerä idea.
Toisaalta ihan fiksu idea, vähentää suoraan maksamatta läpi kävelevien määrää. Ainakin tuossa yhdessä K-Supermarketissa missä tuollaiset portit on, on kyllä niin monta kylttiä asiasta ennen itsepalvelukassaa että niitä ei voi olla huomaamatta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Oli sitten K-kauppias saanut idean laittaa itsepalvelukassojen jälkeen portin joka aukeaa vain kuittia näyttämällä. No en ottanut kuittia kun en tiennyt/nähnyt asiaa maksaessa. Kohtuu typerä idea.
Noita tulee oletettavasti K-kauppoihin laajemminkin. Niitä on näkynyt omalla alueella jo viime vuodesta lähtien. Eihän se kätevä ole ja vähän kyseenalaiset hyödyt siitä on muutenkin, mutta toisaalta ensimmäisen kerran jälkeen siitä ei ole mainittavaa ongelmaa.

Tuolla portilla sillä pääsee eroon porukasta, jotka käyttävät automaattikassaa kulkuväylänä ostamatta mitään, mutta jotenkin mutuilen, ettei se voi olla ainoa syy portille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Noita tulee oletettavasti K-kauppoihin laajemminkin. Niitä on näkynyt omalla alueella jo viime vuodesta lähtien. Eihän se kätevä ole ja vähän kyseenalaiset hyödyt siitä on muutenkin, mutta toisaalta ensimmäisen kerran jälkeen siitä ei ole mainittavaa ongelmaa.

Tuolla portilla sillä pääsee eroon porukasta, jotka käyttävät automaattikassaa kulkuväylänä ostamatta mitään, mutta jotenkin mutuilen, ettei se voi olla ainoa syy portille.
Varmaan koitetaan vähän hankaloittaa juoksukaljan hakijoiden elämää ja muita myymälävarkaita kun ei pääse leveää väylää pitkin suoraan läpi.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Varmaan koitetaan vähän hankaloittaa juoksukaljan hakijoiden elämää ja muita myymälävarkaita kun ei pääse leveää väylää pitkin suoraan läpi.
Ihan siitä voi normaalin kassan ohi kävellä tavaroiden kanssa. Tai portin välistä. Ei siellä ole ketään estelemässä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Oli sitten K-kauppias saanut idean laittaa itsepalvelukassojen jälkeen portin joka aukeaa vain kuittia näyttämällä. No en ottanut kuittia kun en tiennyt/nähnyt asiaa maksaessa. Kohtuu typerä idea.
Toisaalta ihan fiksu idea, vähentää suoraan maksamatta läpi kävelevien määrää. Ainakin tuossa yhdessä K-Supermarketissa missä tuollaiset portit on, on kyllä niin monta kylttiä asiasta ennen itsepalvelukassaa että niitä ei voi olla huomaamatta.
Kuullostaa suunnittelun kukkaset ketjun aiheelta.

Kyltit voisi toimia jos siellä kaupassa ei muuten olisi kaikenlaista kyltti ja lappusta, K-Kauppat ehkä edustaa sitä joukkoa jossa sitä sälää on paljon, joten ei voi olettaa että kaikki lukaa kaikki lappuset.

Mutta kuitin näyttäminen on, hmm. tyhmän olonen toteutus, mutta jos päätetty tehdä kankea systeemi, niin miten järjestelmä mahdollistaa sen ettei asiakas saa sitä kuittia, joo on nähty automaatti kassa jossa kysytään tarvitko kuitin ja siihen itsepalvelia vastaa ei, jos ei edes kauppa tiedä että hei, sä tarvit sitä kuittia jos haluat ulso, niin miten se asiakas voi sitä tietää? Eli olisko tuossa pakko tuputtaa se kuittu ja kertoa että sä tarviit jos haluat päästä ostostes kanssa pihalle.

Ja sitten, on kyllä itsepalvelun ja automaation riemuvoitto, jos sun portin pielessä tulostettava lappu jolla saat portin auki. Biltemaan aikoinaan samanlainen myyty.

Tulee mieleen Gigantti, jossa ensin jonotat myyjälle, joka myy sinulle sen tavaran ja tekee sinulle lapun, sitten jonotat kassalle joka ottaa sinulta rahat, sen lapun perusteella , kassa sitten tulostaa uuden lapun jolla saat sitten voit jonottaa jonnekkin, josta sitten saat sen ostamasti tuotteen, sitä lappua vastaan. siinä sitten leimaillaan ja kuittaillaan. Jotkut vanhat parrat naurauneet joskus nevostomailman kauppoja...
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Suurin osa politiikka osaston kirjoittajista.
Poimintoja:

"Vihreät ovat ydinvoimaa vastaan". Linkkinä 13 vuotta vanha artikkeli.
Ei nyt selvinnyt mikä tuossa oli tyhmää, jos oletetaan että linkki ei ollut harhaanjohtava.

Jos nyt oli jokin yksirivinen väärällä linkillä, niin joo, ne on liki aina tyhmiä.

"Helsingin suosituimmat puolueet ovat kokoomus ja persut"
Kunnallisvaalien perusteella vaikuttaa virheeltä, ehkä näitä kuplassaeläjien tuntemuksia.

"Ano menee heittämällä eduskuntaan"
Ano Turtiainen on eduskunnassa, tuossa varmaan viitataan seuraaviin vaalaihin (Siinä on kysymysmerkkejä , ei ole mitenkään itsestään selvää, tämän hetken näkyminen ei näytä läpimeno selvältä, aivan päinvastoin)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
254
Liittyy tuolla toisessa ketjussa käytyyn keskusteluun mutta mun gmail on muotoa etunimi.sukunimi, ja nimikaimoja riittää. Kerran tuli sähköpostiin yksityiseltä ostettu risteily Turku-Tukholma-Turku kolmelle hengelle jossain luksushytissä. Tietysti ne liput oli mun nimellä kun nimikaima oli sekoillut :D

Lievänä petoksena toi olisi saattanut mennä eteenpäin jos olisin risteilylle lähtenyt enkä muutenkaan kehdannut olla mulkku sillä kertaa niin ilmoitin myyjälle että väärälle henkilölle tuli liput.

Muuten kyllä olen erinäköisiä jäsenyyksiä perunut ja salasanan vaihtanut jos kaimat on niitä mun osoitteella yrittäneet rekisteröidä.
Itselle tulee myös tälläisiä. Tosin kaukaisin on ollut ruotsista, oli jokin Adidas verkkokaupan lahjakortti. En ole itse enää edes jaksanut vastata noihin sähköposteihin->siirrän vaan roskiin. Joskus yritin vielä kommunikoida noiden kanssa jotka ovat lähettäneet sähköpostiini jotain.

Edit. Tässä vielä mainitsisin että näitä kyseisen nimen omistavia, jotka eivät omista minun sähköpostiosoitetta on useampia. Kaikkea ns. "paskaa" olen nähnyt tulevan inboxiini. Olen omistanut tämän gmail-osoitteen, siitä lähtien kun gmail kutsuja sai.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Mun lähimarketissa on jo vissiin viime vuonna ellei jopa aiemmin asennettu se portti siihen itsepalvelukassan jälkeen. Aika harva menee kahta kertaa siihen lankaan, että jättää kuitin ottamatta tai paiskaa sen roskikseen ennen porttia. On siinä aika isot ja pari pienempääkin lappua, joissa suositellaan sen kuitin ottamista. No, sellainen joka toistuvasti jää samassa kaupassa ihmettelemään porttia ilman kuittia, kuuluu ehdottomasti tähän ketjuun. Mä pidän tuota pelkästään hyvänä asiana. Tarkoittaa siis sitä, että jos kysyttäisiin, kumpi on kivempi, valitsisin sen portin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Tarkoittaa siis sitä, että jos kysyttäisiin, kumpi on kivempi, valitsisin sen portin.
Miksi on kivaa (tai ainakin kivempaa) ottaa turhaa paperiroskaa mukaan vain jotta pääsee kaupasta ulos? Vrt. S-ryhmän systeemit sähköisine kuitteineen ja ilman mitään hemmetin portteja.

Mielestäni suunnittelija joka pakottaa paperiroskan printtaamiseen ja sen mukaan ottamiseen on otsikon mukaista väkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Enemmänkin mua ihemtyttää miks sitä porttikoodia ei voi printtaa suoraan siihen kuittiin vaan erillinen lappu..
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Tässä ilmeisesti asenenttu kuitilla aukeava portti
Mä pidän tuota pelkästään hyvänä asiana. Tarkoittaa siis sitä, että jos kysyttäisiin, kumpi on kivempi, valitsisin sen portin.
Pelkästään hyvänäasiana, nyt kiinnostaa mitä hyvää siinä on, ja mitä niin hyvää että se on pelkkää hyvää.

Siis joko ymmärsin viestisi ihan väärin, tai sitten keksin jotain sellaista lähikauppasi on jossain minulle hyvin viraalla maalle ja se portti suojaa asiakasta joltain selkään hyökkääjiltä.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Tässä ilmeisesti asenenttu kuitilla aukeava portti

Pelkästään hyvänäasiana, nyt kiinnostaa mitä hyvää siinä on, ja mitä niin hyvää että se on pelkkää hyvää.

Siis joko ymmärsin viestisi ihan väärin, tai sitten keksin jotain sellaista lähikauppasi on jossain minulle hyvin viraalla maalle ja se portti suojaa asiakasta joltain selkään hyökkääjiltä.
Ensinnäkin, siitä portista ei lappaa kahteen suuntaan jengiä häröilemässä, kun muut on maksamassa ja pakkaamassa ostoksiaan. Ja siinä se suurin syy onkin.

@Mikkos Tossa meidän marketissa se porttikoodi on siinä kuitissa. Ja se masiina tulostaa kuitin kyselemättä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Ensinnäkin, siitä portista ei lappaa kahteen suuntaan jengiä häröilemässä, kun muut on maksamassa ja pakkaamassa ostoksiaan. Ja siinä se suurin syy onkin.

@Mikkos Tossa meidän marketissa se porttikoodi on siinä kuitissa. Ja se masiina tulostaa kuitin kyselemättä.
Biltemassa se tulee erillisenä lappuna.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 695
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom