• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Tunturi Ehybrid DI2 27,5" 5v sähköhybridipyörä 1190 e (-60%), Kärkkäinen

Kukaan kotiuttanut vielä naisten mallia? Tuliko se mainostetulla keulalla vai jollain muulla?



Ei tosiaan ollut keulassa selkeitä merkintöjä, ulkomuodon perusteella etsin tästä: Fork Glossary - SR SUNTOUR Cycling

Screenshot_20250910_234933_Chrome(1).png

Screenshot_20250910_235004_Chrome(1).png


Screenshot_20250910_235025_Chrome(1).png

Screenshot_20250911_005119_Samsung Internet.png

Screenshot_20250911_000219_Chrome.png
Nuo speksit ja rengaskoon kun laittaa hakuun löytyi tämä 100mm jouston ilmakeula. SF19-RAIDON32-Boost Materiaali on magnesium, kuten lukee myös valurungossa.


Ja tätä sähköpyöräoptimoitua 63mm jouston jousikeulaa mainostivat. Tässä haarukka on alumiinia. :confused:


Tällainen huoltoa vaativa kohde olisi hyvä olla oikein kirjattuna ostodokumenteissa. Varmaan osasyy miksi myyvät niin halvalla sekaerän pois 2024 vuosimallin lisäksi. Kaikki kuvat ketjussa haarukasta näyttää säätökohteiden osalta samalta kuin itsellä.

Keula tuntuu kyllä ihan hyvältä, ei haittaa tämäkään vaihto minua. Ilmakeulan pitäisi olla vähän kevyempi ja siinä on enemmän joustovaraa.
Vaimolle tilattiin tuo low step naistenmalli, oli tolla FAA121 -koodellisella keulalla
 
Kukaan kotiuttanut vielä naisten mallia? Tuliko se mainostetulla keulalla vai jollain muulla?



Ei tosiaan ollut keulassa selkeitä merkintöjä, ulkomuodon perusteella etsin tästä: Fork Glossary - SR SUNTOUR Cycling

Screenshot_20250910_234933_Chrome(1).png

Screenshot_20250910_235004_Chrome(1).png


Screenshot_20250910_235025_Chrome(1).png

Screenshot_20250911_005119_Samsung Internet.png

Screenshot_20250911_000219_Chrome.png
Nuo speksit ja rengaskoon kun laittaa hakuun löytyi tämä 100mm jouston ilmakeula. SF19-RAIDON32-Boost Materiaali on magnesium, kuten lukee myös valurungossa.


Ja tätä sähköpyöräoptimoitua 63mm jouston jousikeulaa mainostivat. Tässä haarukka on alumiinia. :confused:


Tällainen huoltoa vaativa kohde olisi hyvä olla oikein kirjattuna ostodokumenteissa. Varmaan osasyy miksi myyvät niin halvalla sekaerän pois 2024 vuosimallin lisäksi. Kaikki kuvat ketjussa haarukasta näyttää säätökohteiden osalta samalta kuin itsellä.

Keula tuntuu kyllä ihan hyvältä, ei haittaa tämäkään vaihto minua. Ilmakeulan pitäisi olla vähän kevyempi ja siinä on enemmän joustovaraa.
For men's model it's not a coil, but air (see image). But travel is 63 mm, not 100 mm. Also combination of lock handle and adjustment handle is not present in the catalog.
It looks like it's some previous generation fork (have to be searched in older catalogs).

20250911_085435.jpg
 
This is it, found in the 2022 catalog
That's why I didn't find it in the actual catalog.
Looks like not a cheap fork.
 
Sain eilen pyörän ja huomasin, että siinä on eturengas pikalukolla. En ollut asiaa sen kummemmin ajatellut tilausvaiheessa ja tuskin se olisi vaikuttanut tilausintoon, mutta onko kenelläkään heittää vaikka linkkiä edulliseen vaihtoratkaisuun, jolla saisi eturenkaalle kiinteän kiinnityksen, ettei lähtisi eturengas kylillä kenekään matkaan, kun yleensä aina kiinnitän pyörän rungosta kiinni johonkin tolppaan.
 
I got the bike yesterday and noticed that it has a quick-release front tire. I hadn't really thought about it when I ordered it and it probably wouldn't have affected my decision to order it, but can anyone provide a link to an affordable replacement solution that would give me a permanent attachment to the front tire so that the front tire wouldn't be lost in the countryside, as I usually always attach the bike to a post.
You can replace axle with Suntour 15AH2 (15x100 mm).
 
Lähes kaikkiin osiin oli päivitys olemassa, samalla muutin avustustasot kolmesta viiteen ja otin valon varauksen nollaan turhaan akun kapasiteettia viemästä.
ja toki minimaxilla avustus (25km/h) muutin 45km/h .
moottorin päivityskin oli mutta ei näy kuvassa kun ehin päivittää jo aikasemmin.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=p49bzL3f8wU


Näyttökuva 2025-09-11 112937.png


Näyttökuva 2025-09-11 113822.png


Näyttökuva 2025-09-11 113233.png


Näyttökuva 2025-09-11 113558.png


Näyttökuva 2025-09-11 114110.png
 
Lähes kaikkiin osiin oli päivitys olemassa, samalla muutin avustustasot kolmesta viiteen ja otin valon varauksen nollaan turhaan akun kapasiteettia viemästä.
ja toki minimaxilla avustus (25km/h) muutin 45km/h .
moottorin päivityskin oli mutta ei näy kuvassa kun ehin päivittää jo aikasemmin.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=p49bzL3f8wU


Näyttökuva 2025-09-11 112937.png


Näyttökuva 2025-09-11 113822.png


Näyttökuva 2025-09-11 113233.png


Näyttökuva 2025-09-11 113558.png


Näyttökuva 2025-09-11 114110.png


Oliko tässä ketjussa juttua asiasta? Mitäs se vaatikaan että sai päivityksiä ajettua ja säädeltyä?
 
Oliko tässä ketjussa juttua asiasta? Mitäs se vaatikaan että sai päivityksiä ajettua ja säädeltyä?
Vaihtoehto 1. Hanki SM-PCE02 adapteri millä pyörä liitetään Windows koneeseen.

Vaihtoehto 2. Hanki SW-EN600-L kytkin missä on bluetooth, asenna se pyörään ja yhdistä pyörä sitten kännykkään.

Moottorin teho rajoitusten poisto vaatii SM-PCE02 palikan toimiakseen.
 
Tilasin tuon vaihtoehdon 1. Oulussa majaileville voisi korvausta vastaan katsoa päivitykset tai sitten myy seuraavalle laitteen, kun on omat asetukset saanut kohdalleen. :)
 
There was an update for almost all parts, at the same time I changed the assistance levels from three to five and set the light charge to zero to avoid unnecessarily consuming battery capacity.
and of course with the minimax assistance (25km/h) I changed to 45km/h.
There was also an engine update, but it's not visible in the picture as I already updated it earlier.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=p49bzL3f8wU


Screenshot 2025-09-11 112937.png


Screenshot 2025-09-11 113822.png


Screenshot 2025-09-11 113233.png


Screenshot 2025-09-11 113558.png


Screenshot 2025-09-11 114110.png

How does SC-EN500 show you 5 assist levels?
 
Vaatii PC:n Shimanon etube project tms ilmaisen ohjelmiston. Helppo käyttää. Sitten siinä SM-PCE02 purkissa on yleensä mukana johto (SD300), jonka sitten voi kiinnittää pyörään. Usein kuitenkin on hyvä olla lisäksi jakopala SD300 johdoille, tai muuten jokin johto jää usein irti pyörässä (ei välttämättä ole ylimääräistä paikkaa SM-PE02:n johdolle). Silloin sen osan (jonka johto on irti) päivittäminen ei samalla kertaa onnistu.

SItten mitään nopeuteen ylöspäin liittyviä säätöjä Shimanon ohjelma edes SM-PCE02 purkilla ei anna tehdä. Siihen vaaditaan eri ohjelmat ja maksulliset lisenssit.
 
Eli yhteyslaite yhdistetään pyörään ja PC:hen. Onko sen käyttö muuten ihan järkenkäypää/helppoa?
Juu kyllä on helppoa https://bike.shimano.com/en-UK/products/apps/e-tube-project-professional.html
maa koodin vaihto minimax softalla vaatii lisenssin ostoa Home EN – eMax Tuning
Bikidotrial kanavaa youtubessa seuraamalla saa hyvää tietoa asiasta
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=yjgM0E-4nq4

ton lisenssin ostossakin saa 10% pois bikidotrial koodilla.
 
ST Unlocker antaa säätää samoja juttuja mutta regionsäätöön (nopeudet) tarvii noin 40e lisenssin, joka on naitettu moottorin sarjanumeroon. Tosin tuolla huomatus, että * EP801, EP6 motors are not supported for the derestriction. Eli tämän motti kai siis toi EP6?

1757595411622.png
 
Viimeksi muokattu:
3. Vie ensihuoltoon liikkeeseen, missä SM-PCE02 käytössä. Firmispäivitykset sisään ja pyytää asettelemaan mieleiset gear box asetukset.



Voisitko ottaa screenshotit details ikkunoista ja maintenance sivulta. Laita ihmeessä kommenttia, jos testailet eri arvoja.
Pitääpä käydä paikallisesta pyöräliikkeestä kysymässä mitä voivat päivittää. Shimano Steps-sähköpyörän diagnostiikka/päivitys 59 €.
 
Pitääpä käydä paikallisesta pyöräliikkeestä kysymässä mitä voivat päivittää. Shimano Steps-sähköpyörän diagnostiikka/päivitys 59 €.
Eiköhän nuo ole leivottu mukaan monessa paikassa sähköpyörän ensihuoltoon. Ainakin vanhempien Shimano pohjaiseen oli ilmestynyt väliavustustasoja ensihuollon jälkeen. Tai sitten tekivät takuuna päivitykset, kun siinä oli jotain ongelmaa virtanapissa.

Jos osaa sitten tuolta vaihteistoasetuksesta pyytää muutamaa parametria muokkaamaan, niin luulisi menevän samaan konkurssiin. Tarttis vaan tietää mitä siellä voi muokata. ;)
 
Eiköhän nuo ole leivottu mukaan monessa paikassa sähköpyörän ensihuoltoon. Ainakin vanhempien Shimano pohjaiseen oli ilmestynyt väliavustustasoja ensihuollon jälkeen. Tai sitten tekivät takuuna päivitykset, kun siinä oli jotain ongelmaa virtanapissa.

Jos osaa sitten tuolta vaihteistoasetuksesta pyytää muutamaa parametria muokkaamaan, niin luulisi menevän samaan konkurssiin. Tarttis vaan tietää mitä siellä voi muokata. ;)
Jussin Pyöräpisteessä ensihuolto 85€ eikä nähtävästi sisällä päivityksiä(päivitys 59€). Mustosen pyörässä ensihuolto sähköpyörät: 149 € - Sähköpyörän huoltohinta sisältää päivityksen Shimano & Bosch -sähköjärjestelmiin. Aika samoihin menee nuo hinnat.
 
Mitä veikkaatte, meneekö tämä vaijeri tuohon pyörässä plevaan lukkoon?


Ei ainakaan Bilteman vaijeri sopinut.
 
Mitä veikkaatte, meneekö tämä vaijeri tuohon pyörässä plevaan lukkoon?
Minulla näyttäisi olevan ainakin lukkona AXA Block XXL.

Tämän sivun mukaan voisi luulla ULC ja UPI sopivan. Ja jos tuon Newtonin jälkeen lukeva pi on merkki sen standardista, niin ehkä juuri se ei sovi?
Lukkoon voidaan yhdistää myös AXA:n yhteensopiva ketjun tai vaijerin, jolla pyörän saa lukittua esim. telineeseen. Lisäkiinikken standardi ULC tai UPI

Ehkä pitäisi katsella sen sijaan tällaisia:
 
Viimeksi muokattu:
Minulla näyttäisi olevan ainakin lukkona AXA Block XXL.

Tämän sivun mukaan voisi luulla ULC ja UPI sopivan. Ja jos tuon Newtonin jälkeen lukeva pi on merkki sen standardista, niin ehkä juuri se ei sovi?


Ehkä pitäisi katsella sen sijaan tällaisia:
Meni nimittäin vähän hankalaksi. Perheen aikaisempi pyörä on korillinen Crescent "mummonpyörä", johon aikoinaan hankin Biltemasta kaarilukon, joka on ollut helkkarin kätevä. Koska pyörässä on kori, en ikinä asentanut pyörään lukon pidikettä. Menin Biltemaan ostamaan vastaavan kaarilukon ja kun Bilteman pihassa aloin sitä pidikettä asentamaan huomasin, ettei se pidike sovi tankoon ja jos satulan alle sitä yrittää laittaa, lukkoa ei mahdu avaimella avaamaan. Kokeilin paria muuta Bilteman vaihtoehtoa, eikä oikein mikään sopinut ja siellä myyjä mainitsi tuosta pyörän lukkoon asennettavasta vaijerista, mutta sekin on nyt sitten vissiin oltava samaa sarjaa lukon kanssa.
 
Oletteko muut noteeranneet välystä etuhaarukassa? Etujarru pohjaan ja liikuttaa pyörää hieman eestaas -> pieni kolkatus kuuluu. Koitin tuota lährdettä etsiä, ja vaikuttaa kuin välys olisi ilmajousissa itsessään.

Miten muilla?
 
Mulla on sama ja tuntuu kuin olisi tuo rungon ja ohjauksen pilarin välystä. Purin riserin mutta en löytänyt mistään mistä voisi kiristää. En tunne näitä modernimpia juttuja näemmä 😐 Pitää pyytää ensihuollossa kiristämään jos voivat.



Mulla sitten sellainen mikä mietityttänyt myös. Kun ilman avustusta alkaa polkemaan, niin moottorista ei kuulu mitään erikoista/ylimääräistä. Avustuksen ollessa päällä, niin heti kun moottori kytkeytyy, niin tuntuu ihan jalkaa ja kuuluu sellainen "muovinen" klonk, kun veto lähtee päälle. Sitten omanlaisensa naksu, kun polkemisen lopettaa. Joku ratas kai siirtyy asentoon missä veto tulee moottorista mutta vähän tympeän tuntuinen noin. Eron huomaa heti, kun polkaisee ilman apuja ja avun kanssa... Kellään vastaavaa?
 
Oletteko muut noteeranneet välystä etuhaarukassa? Etujarru pohjaan ja liikuttaa pyörää hieman eestaas -> pieni kolkatus kuuluu. Koitin tuota lährdettä etsiä, ja vaikuttaa kuin välys olisi ilmajousissa itsessään.

Miten muilla?
If I press break gently then there is a sound coming from the brake. If I press it heavily then no any sound.
 
Mulla sitten sellainen mikä mietityttänyt myös. Kun ilman avustusta alkaa polkemaan, niin moottorista ei kuulu mitään erikoista/ylimääräistä. Avustuksen ollessa päällä, niin heti kun moottori kytkeytyy, niin tuntuu ihan jalkaa ja kuuluu sellainen "muovinen" klonk, kun veto lähtee päälle. Sitten omanlaisensa naksu, kun polkemisen lopettaa. Joku ratas kai siirtyy asentoon missä veto tulee moottorista mutta vähän tympeän tuntuinen noin. Eron huomaa heti, kun polkaisee ilman apuja ja avun kanssa... Kellään vastaavaa?
Exactly the same thing. When start pedaling with assist enabled - there is a quite sound. When stop pedaling sound is louder. I suppose it's some kind of clutch sounds.
 
Yleisin on että ohjainlaakeri on löysällä, helppo kiristää kun ohjainkannattimen pultit löysälle ja ohjainlaakeria kiristää siten että välys poistuu. (Ei montaa Nm pitäisi olla) Sen jälkeen taas stemmin pultit kireälle. YouTubesta löytyy hyvät (park toolilla on hyvä kanava esim)
 
Yleisin on että ohjainlaakeri on löysällä, helppo kiristää kun ohjainkannattimen pultit löysälle ja ohjainlaakeria kiristää siten että välys poistuu. (Ei montaa Nm pitäisi olla) Sen jälkeen taas stemmin pultit kireälle. YouTubesta löytyy hyvät (park toolilla on hyvä kanava esim)
When I was fixing handlebar after bike unpacking then first I've tightened vertical bolt and after it 2 horizontal bolts which are fixing handlebar stem.
 
When I was fixing handlebar after bike unpacking then first I've tightened vertical bolt and after it 2 horizontal bolts which are fixing handlebar stem.
I did it the other way around first, then read the intallation guide of the extension, and finally tightened it in the same order as you. I didn't notice any difference in the result... Probably the steering bearing tightneds isn't affected by the handlebar installation. Need to check the referenced youtube videos.

But on my cycle, i don't think the sound/play comes from.the bearing ... It feels like the suspension has some play. Like the piston could move around a bit in the outer pipe or so.
 
Löysikö joku manuskan etuhaarukalle? Klappia ihmetellessä.huomasin että toisella puolen pohjassa on joku säätönippa tms myös, mitähän se tekee :lol:
 
Did anyone find a manual for the front fork? While wondering about the Klappia, I noticed that there is some kind of adjustment nipple or something on the bottom of the other side, what does it do?:lol:
"Hydraulic Lockout with adjustable rebound damping with blow-off feature" - it's from catalog. Not sure that it'll help. :)
 
QR koodista selvisi sarjanumero ja malli kun luki oikealla ohjelmalla: SF18-MOBIE25-DS-AIR-LO-R-15QLC32 27.5 CTS 300/0. Lisäksi oli joku päivämäärä loppuvuodesta 2021. Onko mahdollista että tätä 2018 designiä on valmistettu mallisarjaan SF22 asti?



Tuolta löytyy vanhempia dokumentteja product support otsikolta ja sitten "archive" kansioiden alta. Product Support - SR SUNTOUR Cycling
 
Eli nämä pyörät on nyt sitten jotain vanhaa varastoa/kokoelma eri osia aina renkaiden, penkin, ohjelmiston ja mahdollisesti tuon keulan suhteen. Mitähän muuta vielä löytyy.
 
Does the rebound, or perhaps the strength/feel of the return after the spring, read faster/smoother?
It's what I've found about it.
"Adjustable rebound damping with a blow-off feature provides control over suspension extension speed while also including a safety valve that prevents excessive force on high-speed impacts, such as riding over curbs or hitting large bumps. The blow-off valve ensures the suspension doesn't bottom out unexpectedly during these events, protecting it and maintaining grip, while the rebound adjustment allows fine-tuning of the suspension's return speed to the ground. This combination is common in professional-level racing and high-performance cycling, like in motorsports and mountain biking."
 
So these bikes are now some kind of old stock/collection of different parts, always in terms of tires, seat, software and possibly that front end. What else is there?
But it's good. For example, in 2025 Tunturi install Mobie A32 on this model. Which is much simpler and cheaper than Mobie 25 Air.
 
But it's good. For example, in 2025 Tunturi install Mobie A32 on this model. Which is much simpler and cheaper than Mobie 25 Air.
That's true. But this not the first time when Kärkkäinen has sold me a bit strange combination of a bike. 10 years ago i bought cheap hybrid/mountain bike, can't remember what it was, some Canadian manufacturer. It has 7-speed gear-hubs. I found that last 5 years or so manufacturer only produced that model with traditional chain gears. Hub gears are probably more expensive(at least for cheap bikes) so I was happy with it.
 
That's true. But this not the first time when Kärkkäinen has sold me a bit strange combination of a bike. 10 years ago i bought cheap hybrid/mountain bike, can't remember what it was, some Canadian manufacturer. It has 7-speed gear-hubs. I found that last 5 years or so manufacturer only produced that model with traditional chain gears. Hub gears are probably more expensive(at least for cheap bikes) so I was happy with it.
Unfortunately, nowadays it's general trend that next year model will be more expensive or will have cheaper components (or both).
That's why this offer was really impressive - they calculated discount from their original RRP which was 2949, but not 3729 as it is now in Tunturi's catalog. Plus fork is more expensive than current ones for new RRP.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 733
Viestejä
4 924 426
Jäsenet
79 232
Uusin jäsen
Kallee1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom