• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Tunturi Ehybrid DI2 27,5" 5v sähköhybridipyörä 1190 e (-60%), Kärkkäinen

Pyörässä EI ole Bluetooth tukea joten turha haaveilla sen perään että E-Tube avulla saisi helposti säädettyä asetuksia.

Säädöt pitää siis tehdä langallisesti PC:llä, mihin tarvitaan erillinen moduuli. Eli menee DIY säätämisen puolelle.
 
Pyörässä EI ole Bluetooth tukea joten turha haaveilla sen perään että E-Tube avulla saisi helposti säädettyä asetuksia.

Säädöt pitää siis tehdä langallisesti PC:llä, mihin tarvitaan erillinen moduuli. Eli menee DIY säätämisen puolelle.
Tuota kans itse tuumailin että tuo ohje eri ohjainyksikköön.
 
Tuli pyörä vuorokaudessa tilauksesta kotiovelle. Oon 192 ja toi 56 runko tuntuu hyvältä, tuskin tarvin koropalaa tankoon. Oli helppo kasaa. Tanko oli löysällä ja polkimet puuttu, et aika nopeesti sai ajokuntoon. Kuten joku sanoikin niin automaatilla ei käytä isoimpia vaihteita ni sen kytkin nopeesti pois. Range täydellä akulla 50, 75 ja 150. Mäet menee komeasti ylös 3 avulla 25kmh helposti. Tähän asti vaikuttaa hyvältä.
 
Jos automaatti ei isompia 4 ja 5-vaihteita käytä niin paljon on silloin ajonopeus ja kadenssi kolmosella? Luomupyörässä Nexus8:lla 5-vaihde on 25 km/h vauhtiin sopiva. Onko tuo Tunturi niin hölmöillä välityksillä, että 4-vaihde tarkotettu 30 km/h vauhteihin?
 
Jos automaatti ei isompia 4 ja 5-vaihteita käytä niin paljon on silloin ajonopeus ja kadenssi kolmosella? Luomupyörässä Nexus8:lla 5-vaihde on 25 km/h vauhtiin sopiva. Onko tuo Tunturi niin hölmöillä välityksillä, että 4-vaihde tarkotettu 30 km/h vauhteihin?
AUTO1 näyttää välillä käyttävän nelos vaihdetta, kakkonen ei lainkaan.
Tunturin opaskirja pyörälle on kyllä melkoista roskaa kun ei edes kerrota miten automaattivaihteisto on säädetty, AUTO1 ja AUTO2 ei paljoa kerro ilman mitään kontekstia kun Shimanollakaan ei ilmeisesti ole tuolle standardi säätöjä.
 
Viimeksi muokattu:
If the automatic doesn't use the larger 4th and 5th gears that much, then what is the riding speed and cadence in third gear? On a Nexus8 organic bike, 5th gear is suitable for speeds of 25 km/h. Does that Tunturi have such stupid gears that 4th gear is intended for speeds of 30 km/h?
Shimano Nexus 5 Di2 gears:
1757178086497.png
 
"Also, riders can always manually shift into the gear they want, even in auto mode. When they do, the SHIMANO STEPS system
uses a learning function to recognize the manual shift operation and automatically fine-tunes future automatic shift timing to the
rider's liking. "
Eli kannattanee pitää auto mode päällä ja kliksutella niin se oppii.
 
Osaako porukka sanoa miten tai millä täytyy pyörä kytkeä tietokoneeseen jos haluaa käyttää shimano sovellusta? Kun ilmeisesti tässä ei ole bluetoothia.
 
"Also, riders can always manually shift into the gear they want, even in auto mode. When they do, the SHIMANO STEPS system
uses a learning function to recognize the manual shift operation and automatically fine-tunes future automatic shift timing to the
rider's liking. "
Eli kannattanee pitää auto mode päällä ja kliksutella niin se oppii.
Luulisin että auto 1 ja auto 2 on vain käyttäjäkohtaisesti tuunatut asetukset, vähän kuin autossa sähköpenkkiin talletetaan kohtiin 1 ja 2.
 
Osaako porukka sanoa miten tai millä täytyy pyörä kytkeä tietokoneeseen jos haluaa käyttää shimano sovellusta? Kun ilmeisesti tässä ei ole bluetoothia.
Tiihokatti:n viestin pdf:n sivulla 3:
Kytkeminen tietokoneeseen ja tiedonsiirto
PC-linkkilaitteen avulla tietokone voidaan kytkeä
polkupyörään (järjestelmä tai komponentit), ja E-TUBE
PROJECT -sovelluksen avulla voidaan suorittaa
toimenpiteitä, kuten yksittäisen komponentin tai koko
järjestelmän asetusten mukauttaminen sekä
laiteohjelmiston päivitys.
• PC-linkkilaite: SM-PCE1/SM-PCE02
• E-TUBE PROJECT: PC-sovellus
• Laiteohjelmisto: kunkin komponentin sisäinen ohjelmisto
Haku SM-PCE1/SM-PCE02 vie kalliiseen Shimanon kittiin. 357 euroa Verkkokaupassa. Se ei ole realistinen idea. edit: Täällä on 187 euroa: https://www.bike24.fi/tuotteet/866031?sku=2937531

Entä tämä 4 vuotta vanha video?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ObvL8WWfOOE
Siellä on kommenteissa mainittu, että "Just a mention, the latest v5 of the E-Tube Project software is not compatible with the PCE-01 PC Link Device so if you are using a PCE-01 don't install v5, it won't work.".
Eli edellinen kytkentähardware PCE01 toimi vielä E-Tube v4:n kanssa ja v5 lähtien pitänyt olla 02.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
286 258
Viestejä
4 917 430
Jäsenet
79 155
Uusin jäsen
Yatz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom