Tulinen ruoka ja vielä tulisemmat kastikkeet

Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 237
Siksi aina kannattaakin laittaa maltilla tulisia mausteita/tahnoja/kastikkeita ja ennen kaikkea maistella sitä ruokaa, jatkuvasti. Tulisuutta saa aina lisättyä valmistuksen aikana, mutta vaikea sitä on ottaa pois.

Tuntuu monesti, että porukka vain mättää raaka-aineita pannulle ja sitten vain odottaa että siitä tulee hyvää. Ruokaa pitää jatkuvasti maistella valmistuksen aikana, niin silloin sitä makua pystyy säätämään.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 942
Siksi aina kannattaakin laittaa maltilla tulisia mausteita/tahnoja/kastikkeita ja ennen kaikkea maistella sitä ruokaa, jatkuvasti. Tulisuutta saa aina lisättyä valmistuksen aikana, mutta vaikea sitä on ottaa pois.

Tuntuu monesti, että porukka vain mättää raaka-aineita pannulle ja sitten vain odottaa että siitä tulee hyvää. Ruokaa pitää jatkuvasti maistella valmistuksen aikana, niin silloin sitä makua pystyy säätämään.
Mä olen joskus vuosia sitten tehnyt tahnasta currysoosia. Reseptissä luki, että ensin paistellaan sitä tahnaa öljyssä, sitten jatketaan muiden raaka-aineiden kanssa. Ja muutenkin olen tottunut laittamaan tuoreetkin chilit öljyn kanssa pannulle. Ei niillä enää jatkomausteta sitä soosia? Vai olenko elänyt harhaluulossa kaikki nämä vuodet? En tiedä, siksi kysyn. Kuivamausteiden kanssa voi riehua vapaammin ja varsinkin suolan kanssa voi pelata varman päälle ja lisäillä tarvittaessa.
 

Q of dark

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
76
Jätin tilauksen tuohon kun toimituskulut 15eur
Shipping method


Europe Shipping (3-7 business days) €15,00
 

Q of dark

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
76
Hinta olisi:

Subtotal €63,20
Shipping €15,00
Total Including €6,46 in taxes €78,20
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
En tykkää itse mistään överitulisista kastikkeista, sillä tykkään lotrata kastiketta suht reilusti jotta sapuskaan saa myös makua pelkän poltteen lisäksi. Tästä syystä El Yucatecon soosit ovat omia lemppareita ja kyllä polvilumpiot pyörähtivät riemusta kun näitä oli tullut vierisen K-kaupan hyllyyn! Matkaan lähti mukavan hedelmäinen Caribbean-soosi ja sen kaveriksi vähän tulisempi "Maya-soosi" eli Salsa Kutbil-ik. Yhden pullon elinikä ei ole hirveästi viikkoa pidempi, joten on äärimmäisen mukavaa että näitä saa nyt muutenkin kuin tilaamalla.

Tuli myös testattua Poppamiehen Habanero-kastike joka on ihan hyvän makuista, mutta hieman liian mietoa. Ahjo taas on vähän tulisempi, mutta maku ei oikein meikäläiselle iskenyt. Tabascon Habanero sitävastoin oli todella mukava yllätys ja sitä tuli hamstrattua kaappiin muutama puteli.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
No en minä nyt niitä laskenut siellä liikkeessä, mutta paljon niitä oli joka tapauksessa.
jees. täytyy käydä kattomassa. Kiitos vinkistä. Monesti meinannu tilata netistä mutta jääny sit postimaksujen tilaamatta kun ei viittii mitään älytöntä määrää tilata.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
273
En tykkää itse mistään överitulisista kastikkeista, sillä tykkään lotrata kastiketta suht reilusti jotta sapuskaan saa myös makua pelkän poltteen lisäksi. Tästä syystä El Yucatecon soosit ovat omia lemppareita ja kyllä polvilumpiot pyörähtivät riemusta kun näitä oli tullut vierisen K-kaupan hyllyyn! Matkaan lähti mukavan hedelmäinen Caribbean-soosi ja sen kaveriksi vähän tulisempi "Maya-soosi" eli Salsa Kutbil-ik. Yhden pullon elinikä ei ole hirveästi viikkoa pidempi, joten on äärimmäisen mukavaa että näitä saa nyt muutenkin kuin tilaamalla.

Tuli myös testattua Poppamiehen Habanero-kastike joka on ihan hyvän makuista, mutta hieman liian mietoa. Ahjo taas on vähän tulisempi, mutta maku ei oikein meikäläiselle iskenyt. Tabascon Habanero sitävastoin oli todella mukava yllätys ja sitä tuli hamstrattua kaappiin muutama puteli.
Hyvä tieto! Sain joskus tuliaisina Mehikosta tuota El Yucatecon Jalapeno kastiketta ja tykästyin siihen kovasti, vaikkakin näytti että väriainetta on runsaasti kun oli melkeen neonvihreää :giggle:

Itseasiassa just tulin Citymarketista, mutta ei sattunut nuo soosit silmään. Pitääpä ens kerralla katella oisko niitä saatavilla jos K-kaupat ois ottaneet laajemminkin myyntiin. Vois kokeilla muitakin ko. lafkan kun tuotteita kun tuo Jalapeno oli ainakin omaan makuun just.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 166
En tykkää itse mistään överitulisista kastikkeista, sillä tykkään lotrata kastiketta suht reilusti jotta sapuskaan saa myös makua pelkän poltteen lisäksi. Tästä syystä El Yucatecon soosit ovat omia lemppareita ja kyllä polvilumpiot pyörähtivät riemusta kun näitä oli tullut vierisen K-kaupan hyllyyn! Matkaan lähti mukavan hedelmäinen Caribbean-soosi ja sen kaveriksi vähän tulisempi "Maya-soosi" eli Salsa Kutbil-ik. Yhden pullon elinikä ei ole hirveästi viikkoa pidempi, joten on äärimmäisen mukavaa että näitä saa nyt muutenkin kuin tilaamalla.

Tuli myös testattua Poppamiehen Habanero-kastike joka on ihan hyvän makuista, mutta hieman liian mietoa. Ahjo taas on vähän tulisempi, mutta maku ei oikein meikäläiselle iskenyt. Tabascon Habanero sitävastoin oli todella mukava yllätys ja sitä tuli hamstrattua kaappiin muutama puteli.
Kaveri joskus toi näitä jenkkireissultaan. Ovat kyllä oikein mainioita soosseja, mutta saatavuus on ollut heikkoa ruokakaupoissa. Pitääkin käydä katsomassa paikallinen Citymarket läpi. :drool: Toinen suosikkini on Cholulan kastikkeet. Eivät ole myöskään överitulisia mutta maukkaita. Näitä on ainakin isommissa marketeissa tarjolla.

 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Tulisista nuudeleista kun oli joskus aiemmin juttua niin tuli käytyä Helsingin Hakaniemessä Vii-Voan nimisessä etnisessä kaupassa. Siellä oli tosi hyvä valikoima erilaisia spicy-luokiteltuja nuudeleita. Ostin kymmenkuntaa erilaista ja tähä mennessä testatut kaksi olivat sekä hyviä että tulisia.

Noodels - Vii-Voan - Itämaisia elintarvikkeita verkkokauppa
Turussa tulisia nuudeleita ja mustaa kukkosoosia on löytynyt Nurmi Daosta:
 
Liittynyt
27.08.2019
Viestejä
55
Tulipas tuossa testiin tabascon scorpion kastiketta ja ei voi kun suositella, ei mikään sika tulinen mutta pöytämausteena aivan helvetin hyvää.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
48

Kiinostelis tuo kokea mutta vähän liikaa hintaa 35€
 

Liitteet

Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 117
Nyt ei näytä saavan huy fonging srirachaa enää ainakaan asianfoodonlinesta. Mikä olisi paras vaihtoehto sille? Tällä sivulla on ainakin suositeltu tabascon vastaavaa ja goosen blackouttia.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Kun El Yucatecot ja Cholulat on mainittu, niin mainitsemisen arvoisia on Enconankin kastikkeet. Nuo neliskanttisissa lasipulloissa majailevat Encona-kastikkeet olivat omia suosikkeja vielä viitisentoista vuotta sitten: hyvän makuisia, sopivan tulisia ja järkevän hintaisia. Tuntuivat vaan katoavan kauppojen hyllyistä joskus yli 10 vuotta sitten jo. Saakohan näitä enää mistään kivijalkamyymälästä pk-seudulla tai tilattua järkevällä hinnalla jostain?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Kun El Yucatecot ja Cholulat on mainittu, niin mainitsemisen arvoisia on Enconankin kastikkeet. Nuo neliskanttisissa lasipulloissa majailevat Encona-kastikkeet olivat omia suosikkeja vielä viitisentoista vuotta sitten: hyvän makuisia, sopivan tulisia ja järkevän hintaisia. Tuntuivat vaan katoavan kauppojen hyllyistä joskus yli 10 vuotta sitten jo. Saakohan näitä enää mistään kivijalkamyymälästä pk-seudulla tai tilattua järkevällä hinnalla jostain?
Satuin loytämään Vii-Voanin hyllystä pari kuukautta sitten, taisi olla neljää erilaista. Sieltä ajattelin yrittää kun taas loppuvat.
 

WonderShare

Kahvimu Selänne
Köyhä
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
233
Chilien pinnallakin on kapsaisiinia ihan reilusti kun mennään maailman tulisimpiin, jolloin on jo hyvä miettiä kumihanskoja jos pidempään käsittelee esim kerää satoa. Ne polttelee jo iholla aiheuttaen osalle kutinaa ja ihottumaa. Mutta totta tosiaan se kapsaisiini keskittyy sisäpinnalle ja muutenkin keskiosan tienoille yleensä. Kärki on myös usein todella mieto jostain alle sentin matkalta vähän koosta riippuen.
Ei kyllä ole chilin ulkopinnalla kapsaisiinia tulisimmissakaan lajikkeissa, ainakaan siinä määrin että sitä huomaisi vaikka silmiä hieroisi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Ei kyllä ole chilin ulkopinnalla kapsaisiinia tulisimmissakaan lajikkeissa, ainakaan siinä määrin että sitä huomaisi vaikka silmiä hieroisi.
Voihan olla jostain muusta kyse, mutta ainakin kun itse olen eri chilejä kasvattanut niin ainakin joiden lajien poiminnan jälkeen silmiin (tai nenään) koskeminen sattuu, joten oletan kapsaisiinia erittyvän/siirtyvän jollain mekanismilla pinnalle. Tiedän, että kapsaisiini muodostuu sisäpinnalla eikä ulkopinnalla.

Carolina Reaperin jalostaja Ed Currie muistini mukaan eräällä videolla nimenomaisesti sanoi, että työntekijöillä hanskat kädessä koska pelkkä käsittely voi aiheuttaa iho-oireita käsiin. Videolla näytettiin lajittelua poiminnan jälkeen.


"The oils of this pepper, even when still whole on the vine, can cause major chili burn so approach Carolina Reaper planting with care. "

Edit. En tarkkaan muista, mistä lajista oli kyse, mutta jokin keltainen habanero -laji, joka poltteli tosiaan kun käsittelin kasvia ilman että itse podeja oli rikottu. Tuosta Ed Currien jutusta ja linkin osalta väittäisin, että kapsaisiinia voi olla chilin podien pinnalla. Voihan olla, että kaupassa myytävissä tulisimmissa kapsaisiini on ehtinyt jo haihtua.
 
Viimeksi muokattu:

WonderShare

Kahvimu Selänne
Köyhä
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
233
Voihan olla jostain muusta kyse, mutta ainakin kun itse olen eri chilejä kasvattanut niin ainakin joiden lajien poiminnan jälkeen silmiin (tai nenään) koskeminen sattuu, joten oletan kapsaisiinia erittyvän/siirtyvän jollain mekanismilla pinnalle. Tiedän, että kapsaisiini muodostuu sisäpinnalla eikä ulkopinnalla.

Carolina Reaperin jalostaja Ed Currie muistini mukaan eräällä videolla nimenomaisesti sanoi, että työntekijöillä hanskat kädessä koska pelkkä käsittely voi aiheuttaa iho-oireita käsiin. Videolla näytettiin lajittelua poiminnan jälkeen.


"The oils of this pepper, even when still whole on the vine, can cause major chili burn so approach Carolina Reaper planting with care. "

Edit. En tarkkaan muista, mistä lajista oli kyse, mutta jokin keltainen habanero -laji, joka poltteli tosiaan kun käsittelin kasvia ilman että itse podeja oli rikottu. Tuosta Ed Currien jutusta ja linkin osalta väittäisin, että kapsaisiinia voi olla chilin podien pinnalla. Voihan olla, että kaupassa myytävissä tulisimmissa kapsaisiini on ehtinyt jo haihtua.
:think: Voihan se olla noin. Johnny Scovillen videosta vaan tuo oma mielipide sekä omista suht vähäisistä kokemuksista (en kasvata) tulisten lajikkeiden parissa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 945
Nyt ei näytä saavan huy fonging srirachaa enää ainakaan asianfoodonlinesta.
Yksi mahdollisuus on tilata Amerikasta vitacost.com:sta. Ei tule läheskään niin kalliiksi kuin miltä äkkiseltään kuulostaa. Iso purkki maksaa vain $3,69 ja postikulut on muistaakseni kolmeen paunaan asti $8,99. Tullin ei pitäisi periä mitään maksuja ja veroja, kunhan tilauksen arvo on sen verran pieni että verot olisi alle 5 euroa. Silloin niitä ei peritä. Elintarvikkeiden ALV-kanta on 14%.

Suosittelen myös Huy Fong Foodsin Chili Garlic Saucea!

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
:think: Voihan se olla noin. Johnny Scovillen videosta vaan tuo oma mielipide sekä omista suht vähäisistä kokemuksista (en kasvata) tulisten lajikkeiden parissa.
Itsellä ollut muutamia vuosia erinäisiä määriä chilejä kasvamassa kasvihuoneessa ja sanoisin että pensaan lehdissä ja rungossakin saataa olla jonkin verran kapasiinia, lisäksi kypsä chili jonkin verran hikoilee mehuja ulos niin hanskat taitaa olla pakolliset jos noita päivät käsittelee. Kaupan chilit poimitaan ehkä hieman kesken kypsyneinä niin siksi helpompi käsitellä.

Pari kantapään kautta opittua vinkkiä chilien jatkojalostukseen: Jos näitä keittelee sisällä niin tuuletus ja ikkunat auki, muuten olo kuin kyynelkaasua saaneena. Savustaessa chiliä ei kannata päätä työntää ekana kannen alta tuprahtavaan pilveen... Zyrtec on auttanut useaan otteeseen.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Nyt löytyi uusi kukkosoosin korvike. Tabascon sriracha-soosi omasta mielestä melkein alkuperäisen veroista, voittaa nämä pirkan yms versiot 100-0. Iso suositus, pitäisi löytyä ihan pikkukaupoistakin.:tup:



Oli lähi Saleen ilmestynyt tätä hyllyyn ja piti pistää heti testiin, Poppamiehen Sriracha oli juuri sattunut loppumaan eikä sitä saa kuin kauempaa Prismasta.

Saa Poppamies jäädä tästä lähtien kyllä hyllyyn, oli sen verran vakuuttava esitys tuo Tabascon versio uunissa paistetuissa metukka-leivissä. Poppamies on turhankin terävä tulisuudeltaan eikä oikein maistu Srirachalta.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 945
Oli lähi Saleen ilmestynyt tätä hyllyyn ja piti pistää heti testiin, Poppamiehen Sriracha oli juuri sattunut loppumaan eikä sitä saa kuin kauempaa Prismasta.

Saa Poppamies jäädä tästä lähtien kyllä hyllyyn, oli sen verran vakuuttava esitys tuo Tabascon versio uunissa paistetuissa metukka-leivissä. Poppamies on turhankin terävä tulisuudeltaan eikä oikein maistu Srirachalta.
On kyllä kallis kastike, tai molemmat noista on. Pieni purkki 4 euroa...

Aika kuvaavaa on, että alkuperäistä Huy Fong Foodsin srirachaa saa tilattua Amerikasta yhden ison pullon (792g) suhteessa halvemmalla postikuluineen kaikkineen... Hinnaksi tulee yht. noin 10 euroa. Aika hullunkurista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Noita flying goose sriracha pulloja saa ainakin vielä aasialaisista kaupoista. Esim Porvoon mikrokulman yhteydessä olevasta kaupasta löytyi nämä marraskuussa.

IMG_20210117_201950.jpg
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
3
Olen useamman vuoden Srirachaa syöneenä alkanut harkitsemaan tulisempien soossien testailua. Srirachaa menee päivittäin lähes kaiken ruuan kanssa ja reilusti (tällä hetkellä Tabasco Sriracha ajossa) :eat: Oon katsellu Poppamiehen chilikastike-valikoimaa ja melkein tuossa ostinkin Ahjo-kastiketta. Uskaltaako kokemattomana lähteä suoraan noin tulisiin vai kannattaisko totutella miedommilla? Oisko teillä vinkkejä millä lähden liikenteeseen? Reilusti potkua ja makua siis etsinnässä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Olen useamman vuoden Srirachaa syöneenä alkanut harkitsemaan tulisempien soossien testailua. Srirachaa menee päivittäin lähes kaiken ruuan kanssa ja reilusti (tällä hetkellä Tabasco Sriracha ajossa) :eat: Oon katsellu Poppamiehen chilikastike-valikoimaa ja melkein tuossa ostinkin Ahjo-kastiketta. Uskaltaako kokemattomana lähteä suoraan noin tulisiin vai kannattaisko totutella miedommilla? Oisko teillä vinkkejä millä lähden liikenteeseen? Reilusti potkua ja makua siis etsinnässä.
Ahjossa on reilusti potkua. Tabasco Srirachasta siirtyminen saattaa olla vähän turhan iso hyppäys. Ehkä ensin testaisin Poppamiehen Habaneroa tai jopa Scotch Bonnetia? Tämän jälkeen Naga Jolokiaa ja siitä sitten Ahjoon, jos ei vieläkään potki tarpeeksi.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Ahjossa on reilusti potkua. Tabasco Srirachasta siirtyminen saattaa olla vähän turhan iso hyppäys. Ehkä ensin testaisin Poppamiehen Habaneroa tai jopa Scotch Bonnetia? Tämän jälkeen Naga Jolokiaa ja siitä sitten Ahjoon, jos ei vieläkään potki tarpeeksi.
Juurikin olin samaa ehdottamassa, parhaimman makuisia Poppamiehen kastikkeita on nuo Scotch Bonnet ja Habanero. Ahjo on tosiaan jo sen verran tulista että menee helposti yli, eikä makukaan ole niin hyvä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Juurikin olin samaa ehdottamassa, parhaimman makuisia Poppamiehen kastikkeita on nuo Scotch Bonnet ja Habanero. Ahjo on tosiaan jo sen verran tulista että menee helposti yli, eikä makukaan ole niin hyvä.
Joo, Ahjo menee mullekin ihan liian vahvaksi. Nagaa vielä pystyy vetämään.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 994
Juurikin olin samaa ehdottamassa, parhaimman makuisia Poppamiehen kastikkeita on nuo Scotch Bonnet ja Habanero. Ahjo on tosiaan jo sen verran tulista että menee helposti yli, eikä makukaan ole niin hyvä.
Omat suosikit poppamieheltä ovat Naga Jolokia, Savunaga ja Scorpion. :tup:
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Eihän sitä soossia pakko ole pullo kaupalla lautaselle laittaa. Itse pidän ahjon mausta, paljon enemmän kuin mistään habanero soossista. Tokihan tässäkin sitä habaneroa on, mutta enemmän tässä maistuu omaan suuhun jolokia. Tuntuu että kaikki habanero-soossit ovat kuin lapiolla lyötäisiin naamaan. Tulisuus iskee heti, ja se on jotenkin tuhkaisen makuista. Mutta kun soossi on jolokiaa, tulisuus ja maku hiipii pikku hiljaa ja pitkään.

Mutta makuasioitahan nämä ovat. Kannustan kokeilemaan omaan makuun sopivia soosseja ja chilejä. Jos pelkää että on liian tulista, laittaa vähemmän ja pitää maitolasin lähellä. Ei kukaan vielä chiliin ole kuollut.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
518
Noita flying goose sriracha pulloja saa ainakin vielä aasialaisista kaupoista. Esim Porvoon mikrokulman yhteydessä olevasta kaupasta löytyi nämä marraskuussa.

Nuo keskimmäiset vasemmalta on omia suosikkinuudeleita, ite otin Turun Aasia kaupasta ison läjän noita ja noita 2x versioita kun viimeksi tuli käytyä.
Useimmiten tulee vedettyä samalla kattilaan yksi molempia niin ei polttele liikaa, jos pelkkiä 2x versioita vetää niin syytä olla se maitopurkki siinä vieressä :)
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
273
Nostellaampa vanhaa..

Muutamaan kauppaan olen tässä puolentoista vuoden aikana laittanut viestiä, että tilaisivat piripiriä hyllyyn mutta ei ole tapahtunut. Ko. soossia ei ilmeisesti löydy enää koko suomesta?

Jos kuitenkin joku on jossain todistettavasti nähnyt hyllyssä niin haen ne kaikki. :D
1611915347707.png

Olikos tästä vieläkään havaintoja? Jollain reissulla jossainpäin Suomea bongasin kun näitä oli marketissa loppuunmyynnissä 1€/pullo. Otin yhden kokeeksi ja kotia päästessä harmitti etten ottanut useampaa :( Toi oli mukavan valkosipulista, vai oliko siitä joku valkosipuliversio erikseen?

Entäs miten muilla menee nämä lidlin soosit?

1611915582876.png

Itsellä kuluu tuota Jalapenoa paljon ja ne näkyy olevan aina ensimmäisenä myyty kun uus satsi kauppaan tulee. Ei tosiaankaan tulinen, mutta omaan makuun ihan hyvää.

Habaneroa on tullu käytettyä normi Tabascon sijasta.

Bring The Painia en käytä pöytämausteeksi. Jotenkin siinä on vaan pelkkää poltetta eikä mitään makua. Olenkin sitten käyttänyt tuota antamaan potkua ruuanlaitossa esim. jauheliha- tai pizzakastikkeeseen.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 994
Bring the pain on niin kauhean makuista etikkalientä että vois heittää menemään koko putelin. Nuo muut ovat ihan ok.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585


Olikos tästä vieläkään havaintoja? Jollain reissulla jossainpäin Suomea bongasin kun näitä oli marketissa loppuunmyynnissä 1€/pullo. Otin yhden kokeeksi ja kotia päästessä harmitti etten ottanut useampaa :( Toi oli mukavan valkosipulista, vai oliko siitä joku valkosipuliversio erikseen?
Ei ole missään, eikä tule. Kolmea kauppaa olen pyytänyt tilaaman, mutta ei tule ei. On tuosta myös valkosipuliversio. Näyttää olevan vielä hankala tilata ulkomailtakin. :/
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
273
Jep, se oli sitten sitä valkosipuliversiota mitä itse ostin. Harmi, kun ei enää mistään saa.

Jos nyt kuitenkin vastaan jossain tulee, niin lupaan ilmoitella tänne :)

Edit: Mulla oli sitten varmaankin tätä, aikaa sen verran etten tarkkaan etikettiä muista:

1611919980138.png
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
518
Entäs miten muilla menee nämä lidlin soosit?

Yllättävän tulista tuo Bring the Pain Lidlin halpistuotteeksi mutta kuten todettua ihan kauhean makuista. En kyllä tykkää noista muistakaan yhtään. En edes arvaisi mitä niissä on olevinaan sisällä jos ei pullossa lukisi, sen verran kaukana tuoreiden chilien mausta.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
246
Tuo "Bring the pain" on kyllä ihan nimensä veroista - eli oksettavan makuista. Tuo erikoinen maku tulee ilmeisesti jalapenoista, joihin on lisätty kaikki tulisuus kapsaisiiniuutteella.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
838
Itse myös ostin Lidlistä purkin Jalapenoa ja Bring The Painia. Ei kyllä jatkoon kumpikaan.

Jalapenon sentään sai käytettyä koko purkin kokkauksiin mutta Pain lensi roskikseen. Pelkkää kapasiiniuutetta ja maku sen mukainen eli karseaa.

Nyt kaapissa Poppamiehen Habanero ja on oikein maistuvaa
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Ei kukaan vielä chiliin ole kuollut.
Tässä pari kaveria, jotka saattavat olla eri mieltä asiasta:


 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Tässä pari kaveria, jotka saattavat olla eri mieltä asiasta:


Jälkimmäisessä jutussa oli todettu ettei tiedetä miksi mies kuoli, joten arvaus oli chili. Mutta muuten on muutama raportoitu tapaus, missä joku on kuollut palovammojen kaltaisiin oireisiin. Menee mutuksi, mutta ilmeisesti jollain hyvin pienellä määrällä ihmisiä elimistö reagoi epänormaalisti kapsaisiiniin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Tässä pari kaveria, jotka saattavat olla eri mieltä asiasta:


Arvasin että googlella löytyy jotain tällaista... Jos nyt oikein aloitetaan nuss....sitä pilkkua, niin kyllähän chiliin (tai paprikaan) on kuollut ihmisiä. Ja syy usein on allergia tms.
Ja pointtini oli että kukaan ei ole kuollut chiliin. Kyllähän noihin puhtaisiin kapsasiinivalmisteisiin porukka voi reagoida rajustikkin.

Mutta en ole kuullut että Suomessa kukaan olisi kuollut poppamiehen soosseihin, saatika chilin syöntiin. Kyllähän niitä chilin syönti kisojakin on järjestetty ja hengissä ovat kaikki siitä selvinneet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 299
Viestejä
4 156 703
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom