Nuo on hyviä säilykejalapenoviipaleita. Rapsakoita eikä vetistä kuten el pasot ja santa maria tavara. Parhaat mitä täältä euroopan perähikiältä saatavilla.Miten tuo eroaa "suolakurkusta"?
tuoreet sitten erikseen, mutta niitä ei kysytty.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nuo on hyviä säilykejalapenoviipaleita. Rapsakoita eikä vetistä kuten el pasot ja santa maria tavara. Parhaat mitä täältä euroopan perähikiältä saatavilla.Miten tuo eroaa "suolakurkusta"?
Ei toisaalta myöskään kysytty nimen omaan säilykkeitä.tuoreet sitten erikseen, mutta niitä ei kysytty.
Ei toisaalta myöskään kysytty nimen omaan säilykkeitä.
ah, sitten ymmärsimme väärin.
Mielestäni nämä ovat ok jos pienempää pakkauskokoa haussa
K-Ruoka.fi – Royal mieto pepperoni 325/180 g
Royal mieto pepperoni 325/180 g, 5201194000028, alkuperämaa: Kreikka, Vihannessäilykkeetwww.k-ruoka.fi
Tarkoitat Pepperoneja aka turkinpippuri.Osaatteko sanoa mistä saisi ostettua pizzerioissa olevia vihreitä chilejä/paprikoita vai mitä ne onkaan?
Jos viipaloidut kelpaavat, niin nämä ovat yleensä varsin rapeitaOsaatteko sanoa mistä saisi ostettua pizzerioissa olevia vihreitä chilejä/paprikoita vai mitä ne onkaan? Niitä on myös kokkikartanon kebabriisi pakkauksessa. Ne mitä olen kaupasta ostanut, ovat sellaisia vetisiä ja pehmeitä. Kun taas pizzerioissa ja tuossa valmispakkauksessa olevat ovat sellaisia kuivempia ja kiinteitä pääosin?
Oli kyllä taas sellanen "Syötiin poikien kanssa ekaa kertaa tulista chiliä viikonloppuna ja tulin kertomaan nössöille miten asiat on" -viesti ettei tosikaan.Suosittelen alla olevaa tulisen ruuan ystäville: CHILI ‘CAROLINA REAPER’.
Tuolta ainakin ennen saanut:Chili 'Carolina Reaper' | Turku | Viherlassila
Maailman tulisin chili vuonna 2013. Hedelmä punainen, ryppyinen, teräväkärkinen. Hedelmäiseen makuun yhdistyy äärimmäinen tulisuus. Scoville: 2 200 000.viherlassila.fi
Kaikkein parasta kun itse kasvattaa niin säästää vielä rahaa pidemmän päälle eikä ole mitään mietoja tulisuuksia niin kuin tämän ketjun viestit on täynnä vaan oikeasti maistuu tuliselle.
Tuote ei sovi herkille jotka eivät oikeasti tulista ruokaa pysty syömään.
Hyvin varustettujen kauppojen hevi-osastolla on joskus irtotavarana noita. Pitääkin vilkaista, onko omassa marketissa tarjolla. Purkkitavaraa on itellä kaapissa, kun joskus pastasoosiin tarvitsen.Osaatteko sanoa mistä saisi ostettua pizzerioissa olevia vihreitä chilejä/paprikoita vai mitä ne onkaan? Niitä on myös kokkikartanon kebabriisi pakkauksessa. Ne mitä olen kaupasta ostanut, ovat sellaisia vetisiä ja pehmeitä. Kun taas pizzerioissa ja tuossa valmispakkauksessa olevat ovat sellaisia kuivempia ja kiinteitä pääosin?
Tämä keskusteluketju lähinnä mausteista ja kastikkeista keskusteluun, vaikkakin saahan tuostakin hyvin makuaSuosittelen alla olevaa tulisen ruuan ystäville: CHILI ‘CAROLINA REAPER’.
Tuolta ainakin ennen saanut:Chili 'Carolina Reaper' | Turku | Viherlassila
Maailman tulisin chili vuonna 2013. Hedelmä punainen, ryppyinen, teräväkärkinen. Hedelmäiseen makuun yhdistyy äärimmäinen tulisuus. Scoville: 2 200 000.viherlassila.fi
Kaikkein parasta kun itse kasvattaa niin säästää vielä rahaa pidemmän päälle eikä ole mitään mietoja tulisuuksia niin kuin tämän ketjun viestit on täynnä vaan oikeasti maistuu tuliselle.
Tuote ei sovi herkille jotka eivät oikeasti tulista ruokaa pysty syömään.
Perus K-marketistä löyty 1.05€ tölkki:Osaatteko sanoa mistä saisi ostettua pizzerioissa olevia vihreitä chilejä/paprikoita vai mitä ne onkaan? Niitä on myös kokkikartanon kebabriisi pakkauksessa. Ne mitä olen kaupasta ostanut, ovat sellaisia vetisiä ja pehmeitä. Kun taas pizzerioissa ja tuossa valmispakkauksessa olevat ovat sellaisia kuivempia ja kiinteitä pääosin?
Nuohan ovat siivuja. Oletan että tässä oltiin hakemassa kokonaisia. Siis niitä mitä lähes jokaisessa pizzeriassa on salaattipöydässä. Noissa laatu ja maku vaihtelee aika lailla. Pitäisi kysäistä jostakin hyväksi havaitusta pizzeriasta, että minkä merkkisiä käyttävät. Tulisiahan nuo eivät ole, mutta voivat silti olla hyviä.Perus K-marketistä löyty 1.05€ tölkki:
Noiden kahden ero on vähemmän asiaan vihkiytyneille tavan tallaajille lähinnä kirjoitusasussa. Lisäksi soppaa sekoittaa sekin, että pepperoni tarkoittaa myös salamimakkaraa.
Mulla on ihan sattumalta sama purkki jääkaapissa, tunti sitten viimeksi höystin soosia niillä. Keskimääräistä kiinteämpi koostumus, mutta ei niistä tulisuutta löydy. No, sen paljastaa jo etikettikin.Näitä olen ostellut jääkaappiin muutaman kerran pizzan kaveriksi
Rainbow'n peperonit ovat yleensä olleet varsin kelvollisia. Ohutkuorisempia kuin jotkut muut, mutta mukavan rapsakoita, sopivan suolaisia ja neutraalin makuisia. Parissa viestissä suositeltuja Royaleita olen ostanut kaksi kertaa kun Rainbow-merkkiset ovat loppuneet, ja kummallakin kerralla olen pettynyt löllöihin ja jotenkin omituisen makuisiin tekeleisiin.
Noh... Itse en hirveästi pepejä fanita, mutta jalapenonviipaleita on aina kaapissa. Useimmat vihreät pepet maistuu lähinnä eltaantuneilta etikkakurkuilta mun suussa. Mutta moni niistä tykkää ja sen ymmärrän. Sellaiselle ihmiselle taas jalapenonviipaleet voi mennä sekä maultaan että tulisuudeltaan ihan yli ymmärryksen. Oon mä joskus sellasen naisellisen otuksen kanssa seurustellutkin.Noiden kahden ero on vähemmän asiaan vihkiytyneille tavan tallaajille lähinnä kirjoitusasussa. Lisäksi soppaa sekoittaa sekin, että pepperoni tarkoittaa myös salamimakkaraa.
Jaaha, tämä lähtikin sitten lauantaina dallaamaan sinne. Kiitos vinkistäTäällä on jo useasti puhuttu Heinän puutarhan chileistä, ja yhdyn nyt kuoroon. Kävin viime torstaina Turun Kupittaan Citymarketissa
Koijataanko tässä taas apinaa, vai mistä on kyse? Vai luuletko oikeasti, että jalapenot ja Royalit ovat samasta raaka-aineesta valmistettu?Otin testiin tollasen pikkupurkin kun piti saada pitsan päälle jotain.K-Ruoka.fi – Pirkka Parhaat meksikolaiset jalapenoviipaleet 230g
Tuliset jalapenoviipaleet sopivat sellaisenaan tai hienonnettuina meksikolaisten ruokien lisäkkeeksi, mausteeksi tai koristeeksi.www.k-ruoka.fi
Yllättävän tulisia ja sopivasti hedelmälihaakin ettei ole kun Royalin purkki missä ei ole kun nahkaa, siemeniä ja kantaa.
Loppupurkki meni ihan napostellessa.
Kilohinnaltaan toki hintava kun pari euroa maksaa purkilta jossa ei montaa viipaletta sinänsä ole, mutta maku ja koostumus jees.
Koijataanko tässä taas apinaa, vai mistä on kyse? Vai luuletko oikeasti, että jalapenot ja Royalit ovat samasta raaka-aineesta valmistettu?
Tuossa juuri muutamaa viestiä aiemmin oli puhe näistä Royaleista, jotka eivät ole Jalapenoja.No mä ainakin luulin että ne on kumpikin jalopenoja. Kummatkin sanoo purkissa niin.
''Royal 360/175g viipaloitu vihreä jalapeno, royal - foodie.fi ruoan verkkokauppa | tilaa ruokaa prismasta, s-marketista, alepasta ja salesta
Royal 360/175g viipaloitu vihreä jalapeno, royal, 5201194001506, ainesosat: vihreä jalapeno, vesi, suola, viinietikka, happamuudensäätöaine: sitruunahappo, sakeuttamisaine: kalsiumkloridi, säilöntäaine: natriumbentsoaatti., valmistusmaa: kreikka - foodie.fi ruoan verkkokauppa | tilaa ruokaa...www.foodie.fi
E: näköjään vielä oon luullu että jalopenoja tosiaan. jalapeno näköjään.
Samapa toi. Ei muuta faktaa siitä että noissa kahden purkin välissä on niin iso kuilu ettei mitään järkeä.
Aa, mä menin myös tuohon toiseen Royal-purkki -vipuun, mistä juuri puhuttiin. My bad.No mä ainakin luulin että ne on kumpikin jalopenoja. Kummatkin sanoo purkissa niin.
Otin testiin tollasen pikkupurkin kun piti saada pitsan päälle jotain.K-Ruoka.fi – Pirkka Parhaat meksikolaiset jalapenoviipaleet 230g
Tuliset jalapenoviipaleet sopivat sellaisenaan tai hienonnettuina meksikolaisten ruokien lisäkkeeksi, mausteeksi tai koristeeksi.www.k-ruoka.fi
Yllättävän tulisia ja sopivasti hedelmälihaakin ettei ole kun Royalin purkki missä ei ole kun nahkaa, siemeniä ja kantaa.
Loppupurkki meni ihan napostellessa.
Kilohinnaltaan toki hintava kun pari euroa maksaa purkilta jossa ei montaa viipaletta sinänsä ole, mutta maku ja koostumus jees.
Mikä näitä Poppamiehen sooseja vaivaa, nyt ostin Scorpion ja saa läträtä kunnolla jotta saa mitään makua. Sama käynyt aikaisemminkin, välillä sitten tippa meinaa jo olla liikaa.
Tämä nykyään suosikki, kerkesinkin jo pizzaketjussa suositellakin, ei ole semmoista etikkalitkua kuten tavallinen versio. Tabascon Scorpion myös hyvä jos ei halua tuon Habaneron hedelmäistä makua.Habanero Pepper Sauce
TABASCO® Habanero Pepper Sauce is our hottest sauce, with a scoville rating of 7,000. This Jamaican-style hot sauce adds a Caribbean flair to any dish.www.tabasco.com
Mikä näitä Poppamiehen sooseja vaivaa, nyt ostin Scorpion ja saa läträtä kunnolla jotta saa mitään makua. Sama käynyt aikaisemminkin, välillä sitten tippa meinaa jo olla liikaa.
Tästä kun itsekin ihmettelin joskus, että kyllä se mielestäni on tulista. En väitä olevani chilin kova syöjä, mutta kyllä silti löytyy kohtuullinen sietokyky kun mm. lähes päivittäin käyttää kotitekoisesti kuivattuna ja jauhettuna nagaa ja red caribbean habaneroa.Minä kirjoitin täällä 18.7.2020, että ostamamme Poppamiehen pikkupullo Scorpionia oli tosi mietoa. Meillä ei ole Poppamiehen kastikkeita paljon osteltu, mutta tuolle Scorpionille lupasin antaa toisen mahdollisuuden ja niinpä hommattiin se isompi pullo. Saattoi se olla hieman tulisempaa, mutta kyllä sekin aika mietoa oli. Ehkä noissa costaricalaisissa puljuissa ei niin välitetä laaduntarkkailusta varsinkin kun tuotteet menevät hölmöille pohjoismaalaisille gringoille eikä oma nimi näy tuotteessa.
Mulla taas kävi niin, että Flying Goose -merkin Sriracha Extra Garlic -versio oli tosi mietoa, enkä usko että sen kuuluu olla niin mietoa. Tavallinen versio on tulisempaa ja "normaalin" makuista.Minä kirjoitin täällä 18.7.2020, että ostamamme Poppamiehen pikkupullo Scorpionia oli tosi mietoa. Meillä ei ole Poppamiehen kastikkeita paljon osteltu, mutta tuolle Scorpionille lupasin antaa toisen mahdollisuuden ja niinpä hommattiin se isompi pullo. Saattoi se olla hieman tulisempaa, mutta kyllä sekin aika mietoa oli. Ehkä noissa costaricalaisissa puljuissa ei niin välitetä laaduntarkkailusta varsinkin kun tuotteet menevät hölmöille pohjoismaalaisille gringoille eikä oma nimi näy tuotteessa.
Kyllä nuo garlic-versiot ovat yleensä tarkoituksella miedompia, niin srirachassa kuin vaikka tabascossakin.Mulla taas kävi niin, että Flying Goose -merkin Sriracha Extra Garlic -versio oli tosi mietoa, enkä usko että sen kuuluu olla niin mietoa. Tavallinen versio on tulisempaa ja "normaalin" makuista.
Toi on hyvää mutta erittäin suolaista. Suolaa 9,1%...Tätä käytän nykyään aika usein ruoassa. Hyvää ja tulista.
Go-Tan Sriracha tulinen chilikastike 215ml | S-kaupat ruoan verkkokauppa
Tilaa Go-Tan Sriracha tulinen chilikastike 215ml ja muut ruokaostokset S-kaupat-palvelusta nyt suoraan kotiovellesi toimitettuna.www.foodie.fi
Niissähän on eroja. Chilien pinnallakin on kapsaisiinia ihan reilusti kun mennään maailman tulisimpiin, jolloin on jo hyvä miettiä kumihanskoja jos pidempään käsittelee esim kerää satoa. Ne polttelee jo iholla aiheuttaen osalle kutinaa ja ihottumaa. Mutta totta tosiaan se kapsaisiini keskittyy sisäpinnalle ja muutenkin keskiosan tienoille yleensä. Kärki on myös usein todella mieto jostain alle sentin matkalta vähän koosta riippuen.Varmaan te chiliä enemmän syöneet tämän tiedättekin, mutta kerronpa kumminkin. Kun nyt ostettiin noita Heinän puutarhan Carolina reapereita ja lapsetkin halusivat kokeilla ensimmäistä kertaa "Karoliinaa", kun ovat "chilipäitä". Nuorempi leikkasi ekaksi varovasti hedelmän alaosasta vähän vinosti sen verran pienen palan, ettei kuoren sisäosaa tullut ollenkaan mukaan ja hämmästyi suuresti, kun se ei maistunutkaan "tavallista paprikaa kummemmalta". Vanhempi leikkasi sitten vähän reilumman palasen ja johan oli tulista! En tosiaan ollut itsekään tietoinen, että kapsaisiini on lähes kokonaan hedelmäpinnan sisäpinnassa eikä koko pinnassa. Urhoollisesti lapset söivät pikkuhiljaa yhteensä yhden "Karoliinan" puolikkaan seitinohuina viipaleina.
En usko, että on öljystä tässä tapauksessa kiinni. Itse oon tottunut ravintolakeittiössä tekemään majoneesit auringonkukkaöljystä, eikä ne ole tuollaisia tunkkaisia olleet. Noihinkin auttoi kyllä paljon, kun vähän edes lurautti viinietikkaa sekaan. Huono resepti on huono.Merkattu kumpikin näköjään 3/5 tulisuudella mutta normaalissa on 61% chiliä vs garlicin 51% ja vähän vähemmän hiilihydraatteja ja sokeria.
Itsekään en majoneeseistä tykännyt, sen selittänee kun ovat tehty auringonkukkaöljyllä. Osa Heinzin tuotteista käyttää myös sitä ja niitäkin vaivaa sama ongelma. Nopealla tutkimisella suurin osa muista merkeistä käyttää rypsi/rapsiöljyä, jos ei hetkeen syö mitään missä niitä niin niistäkin alkaa huomaamaan etovan sivumaun.
Suurin keskittymä on mun tietoni mukaan siinä siemenlihassa, eli siinä valkoisessa jossa siemenet on kiinni.En tosiaan ollut itsekään tietoinen, että kapsaisiini on lähes kokonaan hedelmäpinnan sisäpinnassa eikä koko pinnassa.