Tulinen ruoka ja vielä tulisemmat kastikkeet

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
126
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
498
Osaatteko sanoa mistä saisi ostettua pizzerioissa olevia vihreitä chilejä/paprikoita vai mitä ne onkaan?
Tarkoitat Pepperoneja aka turkinpippuri.
Älä osta niitä lasipurkkikamaa, yleensä juuri sellaisia lötköjä yms

Yleensä näitä saa marketeista, joissa on suolakurkkuja sellaisessa isossa tynnyrissä.
Sellainen mistä saa itse ottaa pussiin. Toinen astia on pepperoneja varten.
Näin siis Pirkanmaalla.
Pirkkalan Citari, Nokialla K-market Löytis jne
 
Liittynyt
18.08.2020
Viestejä
185
Suosittelen alla olevaa tulisen ruuan ystäville: CHILI ‘CAROLINA REAPER’.


Tuolta ainakin ennen saanut:
Kaikkein parasta kun itse kasvattaa niin säästää vielä rahaa pidemmän päälle eikä ole mitään mietoja tulisuuksia niin kuin tämän ketjun viestit on täynnä vaan oikeasti maistuu tuliselle.

Tuote ei sovi herkille jotka eivät oikeasti tulista ruokaa pysty syömään.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
112
Osaatteko sanoa mistä saisi ostettua pizzerioissa olevia vihreitä chilejä/paprikoita vai mitä ne onkaan? Niitä on myös kokkikartanon kebabriisi pakkauksessa. Ne mitä olen kaupasta ostanut, ovat sellaisia vetisiä ja pehmeitä. Kun taas pizzerioissa ja tuossa valmispakkauksessa olevat ovat sellaisia kuivempia ja kiinteitä pääosin?
Jos viipaloidut kelpaavat, niin nämä ovat yleensä varsin rapeita
1599763448182.png

Tuo on 2,8 kg:n pytty, jossa jalapenoja on 1,54 kg. Niitä on myynnissä ainakin Metro-tukuissa. Jos sinulla ei ole sinne pääsyä, lähikauppiaasi voi hyvinkin tilata niitä. Ja jos olet hyvissä väleissä vakikebabpaikkasi henkilökunnan kanssa, he varmaan suostuvat tuomaan sinulle pänikän käyttämiään jalapenoja/pepperoneja, kun seuraavan kerran asioivat käyttämässään tukussa. Yleensä käyvät kerran viikossa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Miksi kaikki suosittelee jalapenoja kun on selvästi pepperoneista kyse? Ei kai nyt mihinkään kokkikartanon kebabeinekseen ole jalapenoja työnnetty, vaan vihreää pepperonia, kuten kebabeiden kyljessä yleensä tulee kebabsedältäkin tilattuna.

No anyway, mielestäni vihreät pepperonit ovat usein aika turhakkeita. Harvoin tosiaan osuu kohdalle sellasta erää, jossa ois rapeutta ja makua hyvin. Pepperonifanina kannattaisi kuitenkin kokeilla Lidlissä myytäviä keltaisia ja punaisia minipepperoneja. Minikokoisuutensa ja paksulihaisuutensa puolesta ovat yleensä vähän rouskuvampia kuin vihreät veljensä. Makukin omasta mielestäni paljon parempi.

1599775562073.png



Suosittelen alla olevaa tulisen ruuan ystäville: CHILI ‘CAROLINA REAPER’.


Tuolta ainakin ennen saanut:
Kaikkein parasta kun itse kasvattaa niin säästää vielä rahaa pidemmän päälle eikä ole mitään mietoja tulisuuksia niin kuin tämän ketjun viestit on täynnä vaan oikeasti maistuu tuliselle.

Tuote ei sovi herkille jotka eivät oikeasti tulista ruokaa pysty syömään.
Oli kyllä taas sellanen "Syötiin poikien kanssa ekaa kertaa tulista chiliä viikonloppuna ja tulin kertomaan nössöille miten asiat on" -viesti ettei tosikaan. :D

Useammalle vuodelle jakautuneen useiden kymmenien chilipuskien kasvattamisen kokemuksella voin kertoa, että siinä ei todellakaan pääse kilohinnan puolelta halvemmalla, kun aletaan laskemaan lamppujen, ruukkujen, multien ja käytetyn energian hintoja yhteen. Onhan se kivaa puuhastelua ja pääsee maistamaan lajikkeita, joita ei muuten tulisi vastaan, mutta jos hinta on yhtenä määräävänä tekijänä niin kannattaa ihan kaupasta hakea.

Tokihan tollanen valmisruukutettu siinä valmiina roikkuvan sadon antaa, mutta muuta siitä ei sitten enää sillä kotiin toimitettuna 40 euron hinnalla herukaan, ellei ole antaa uutta multaa ja kunnolla lisävaloa tähän aikaan vuodesta. Joka tapauksessa kalliiksi tulee siltikin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Osaatteko sanoa mistä saisi ostettua pizzerioissa olevia vihreitä chilejä/paprikoita vai mitä ne onkaan? Niitä on myös kokkikartanon kebabriisi pakkauksessa. Ne mitä olen kaupasta ostanut, ovat sellaisia vetisiä ja pehmeitä. Kun taas pizzerioissa ja tuossa valmispakkauksessa olevat ovat sellaisia kuivempia ja kiinteitä pääosin?
Hyvin varustettujen kauppojen hevi-osastolla on joskus irtotavarana noita. Pitääkin vilkaista, onko omassa marketissa tarjolla. Purkkitavaraa on itellä kaapissa, kun joskus pastasoosiin tarvitsen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Suosittelen alla olevaa tulisen ruuan ystäville: CHILI ‘CAROLINA REAPER’.


Tuolta ainakin ennen saanut:
Kaikkein parasta kun itse kasvattaa niin säästää vielä rahaa pidemmän päälle eikä ole mitään mietoja tulisuuksia niin kuin tämän ketjun viestit on täynnä vaan oikeasti maistuu tuliselle.

Tuote ei sovi herkille jotka eivät oikeasti tulista ruokaa pysty syömään.
Tämä keskusteluketju lähinnä mausteista ja kastikkeista keskusteluun, vaikkakin saahan tuostakin hyvin makua :tup:

Chilien kasvatusketju tuossa :
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 351
Osaatteko sanoa mistä saisi ostettua pizzerioissa olevia vihreitä chilejä/paprikoita vai mitä ne onkaan? Niitä on myös kokkikartanon kebabriisi pakkauksessa. Ne mitä olen kaupasta ostanut, ovat sellaisia vetisiä ja pehmeitä. Kun taas pizzerioissa ja tuossa valmispakkauksessa olevat ovat sellaisia kuivempia ja kiinteitä pääosin?
Perus K-marketistä löyty 1.05€ tölkki:

jalapeno_peppers.jpg
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Perus K-marketistä löyty 1.05€ tölkki:

Nuohan ovat siivuja. Oletan että tässä oltiin hakemassa kokonaisia. Siis niitä mitä lähes jokaisessa pizzeriassa on salaattipöydässä. Noissa laatu ja maku vaihtelee aika lailla. Pitäisi kysäistä jostakin hyväksi havaitusta pizzeriasta, että minkä merkkisiä käyttävät. Tulisiahan nuo eivät ole, mutta voivat silti olla hyviä.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 351
Ihan siivuja ajattelin. Eipä tuota ole eriteltykään sen tarkemmin. Noissa on hyvä pinta, rapsakka. Suolaa hyvin mutta ei liikaa. Tulisuus perusok, sopii ruuanlaittoon. Chilipäät popsii noita kuin sipsejä, no vähän samaan sorruin kun tölkin avasin. Hyvää, rapsakkaa, suolasta ja mukava pitkä lämpö.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Oon kanssa hämmentynyt. Onko jossain päin Suomea peperonit korvattu jalapenoilla kebabbiloissa? :confused:

Mutta, auttaisko koostumukseen (tai lähinnä vetisyyden tunteeseen) ihan vaan se että ottaa ne kuivumaan sieltä liemestä vähän aiemmin?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Edelleen ihmettelen samaa kuin @Manala. Kysyjä kysyi päivänselväst peperoneista, ei jalapenoista.

Noiden kahden ero on vähemmän asiaan vihkiytyneille tavan tallaajille lähinnä kirjoitusasussa. Lisäksi soppaa sekoittaa sekin, että pepperoni tarkoittaa myös salamimakkaraa.

Näitä olen ostellut jääkaappiin muutaman kerran pizzan kaveriksi, mutta ihmeen paljon näissäkin tuntuu maku/laatu vaihtelevan:


Noille pizzarioiden jalapeno-pepperoni-hässäköille on muuten ihan oma ketjunsakin:
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Näitä olen ostellut jääkaappiin muutaman kerran pizzan kaveriksi
Mulla on ihan sattumalta sama purkki jääkaapissa, tunti sitten viimeksi höystin soosia niillä. Keskimääräistä kiinteämpi koostumus, mutta ei niistä tulisuutta löydy. No, sen paljastaa jo etikettikin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Edelleen ihmettelen samaa kuin @Manala. Kysyjä kysyi päivänselväst peperoneista, ei jalapenoista.

Rainbow'n peperonit ovat yleensä olleet varsin kelvollisia. Ohutkuorisempia kuin jotkut muut, mutta mukavan rapsakoita, sopivan suolaisia ja neutraalin makuisia. Parissa viestissä suositeltuja Royaleita olen ostanut kaksi kertaa kun Rainbow-merkkiset ovat loppuneet, ja kummallakin kerralla olen pettynyt löllöihin ja jotenkin omituisen makuisiin tekeleisiin.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Noiden kahden ero on vähemmän asiaan vihkiytyneille tavan tallaajille lähinnä kirjoitusasussa. Lisäksi soppaa sekoittaa sekin, että pepperoni tarkoittaa myös salamimakkaraa.
Noh... Itse en hirveästi pepejä fanita, mutta jalapenonviipaleita on aina kaapissa. Useimmat vihreät pepet maistuu lähinnä eltaantuneilta etikkakurkuilta mun suussa. Mutta moni niistä tykkää ja sen ymmärrän. Sellaiselle ihmiselle taas jalapenonviipaleet voi mennä sekä maultaan että tulisuudeltaan ihan yli ymmärryksen. Oon mä joskus sellasen naisellisen otuksen kanssa seurustellutkin.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Peperoineille ja jalapenoille on omat käyttötarkoituksensa. Eivät ne ole poissulkevia vaihtoehtoja. Ja veikkaan, että tässä ketjussa vierailevat eivät saa komplikaatioita vielä jalapenoista.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
112
Täällä on jo useasti puhuttu Heinän puutarhan chileistä, ja yhdyn nyt kuoroon. Kävin viime torstaina Turun Kupittaan Citymarketissa ja siellä oli myynnissä suurin piirtein kaikkia Heinän puutarhan WWW-sivuilla mainostamiaan chilejä. Kaikilla oli sama kilohinta n. 35 e/kg (ja vaakanumero), joten pussiin tuli kerättyä kaikenlaisia sellaisiakin, joita ei ole ennen tullut maistettua. Tietenkin tuolla hinnoitteluperiaatteella jotkin chilit tulivat vähän kalliiksi. Miedoista chileistä tykästyin Big Bombiin, jonka hedelmäosa oli todella maukas. Sen käytettävyyttä tosin haittaa siemenien runsaus ja karan kovuus.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Otin testiin tollasen pikkupurkin kun piti saada pitsan päälle jotain.
Yllättävän tulisia ja sopivasti hedelmälihaakin ettei ole kun Royalin purkki missä ei ole kun nahkaa, siemeniä ja kantaa.
Loppupurkki meni ihan napostellessa.
Kilohinnaltaan toki hintava kun pari euroa maksaa purkilta jossa ei montaa viipaletta sinänsä ole, mutta maku ja koostumus jees.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Otin testiin tollasen pikkupurkin kun piti saada pitsan päälle jotain.
Yllättävän tulisia ja sopivasti hedelmälihaakin ettei ole kun Royalin purkki missä ei ole kun nahkaa, siemeniä ja kantaa.
Loppupurkki meni ihan napostellessa.
Kilohinnaltaan toki hintava kun pari euroa maksaa purkilta jossa ei montaa viipaletta sinänsä ole, mutta maku ja koostumus jees.
Koijataanko tässä taas apinaa, vai mistä on kyse? Vai luuletko oikeasti, että jalapenot ja Royalit ovat samasta raaka-aineesta valmistettu?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Koijataanko tässä taas apinaa, vai mistä on kyse? Vai luuletko oikeasti, että jalapenot ja Royalit ovat samasta raaka-aineesta valmistettu?
No mä ainakin luulin että ne on kumpikin jalopenoja. Kummatkin sanoo purkissa niin.
''

E: näköjään vielä oon luullu että jalopenoja tosiaan. jalapeno näköjään.
Samapa toi. Ei muuta faktaa siitä että noissa kahden purkin välissä on niin iso kuilu ettei mitään järkeä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
No mä ainakin luulin että ne on kumpikin jalopenoja. Kummatkin sanoo purkissa niin.
''

E: näköjään vielä oon luullu että jalopenoja tosiaan. jalapeno näköjään.
Samapa toi. Ei muuta faktaa siitä että noissa kahden purkin välissä on niin iso kuilu ettei mitään järkeä.
Tuossa juuri muutamaa viestiä aiemmin oli puhe näistä Royaleista, jotka eivät ole Jalapenoja.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 538
Otin testiin tollasen pikkupurkin kun piti saada pitsan päälle jotain.
Yllättävän tulisia ja sopivasti hedelmälihaakin ettei ole kun Royalin purkki missä ei ole kun nahkaa, siemeniä ja kantaa.
Loppupurkki meni ihan napostellessa.
Kilohinnaltaan toki hintava kun pari euroa maksaa purkilta jossa ei montaa viipaletta sinänsä ole, mutta maku ja koostumus jees.
Joo noita tulee käytettyä aika usein kun lähiK:sta löytyy.. ihan hyviä, mikroleivissä yms paljon käytän.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
Mikä näitä Poppamiehen sooseja vaivaa, nyt ostin Scorpion ja saa läträtä kunnolla jotta saa mitään makua. Sama käynyt aikaisemminkin, välillä sitten tippa meinaa jo olla liikaa.

Tämä nykyään suosikki, kerkesinkin jo pizzaketjussa suositellakin, ei ole semmoista etikkalitkua kuten tavallinen versio. Tabascon Scorpion myös hyvä jos ei halua tuon Habaneron hedelmäistä makua.
On kyllä aika kovassa yleiskäytössä ja pöytämausteena itselläkin tuo Tabascon Habanero, jostain syystä parempaa kuin esim. Poppamiehen vastaava habanerokastike.

Tabascon Scorpparissa on kyllä potkua ihan tarpeeksi omaan makuun jos vaikka haluaa extratulisia wingsejä tai vastaavaa. :drool:
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 538
Toi Tabasco Habanero on oikeesti hyvää, jos liikaa läträä niin pieni etikkaisuus saattaa tuoksahtaa mutta muuten varsin hyvä.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
112
Mikä näitä Poppamiehen sooseja vaivaa, nyt ostin Scorpion ja saa läträtä kunnolla jotta saa mitään makua. Sama käynyt aikaisemminkin, välillä sitten tippa meinaa jo olla liikaa.
Minä kirjoitin täällä 18.7.2020, että ostamamme Poppamiehen pikkupullo Scorpionia oli tosi mietoa. Meillä ei ole Poppamiehen kastikkeita paljon osteltu, mutta tuolle Scorpionille lupasin antaa toisen mahdollisuuden ja niinpä hommattiin se isompi pullo. Saattoi se olla hieman tulisempaa, mutta kyllä sekin aika mietoa oli. Ehkä noissa costaricalaisissa puljuissa ei niin välitetä laaduntarkkailusta varsinkin kun tuotteet menevät hölmöille pohjoismaalaisille gringoille eikä oma nimi näy tuotteessa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Minä kirjoitin täällä 18.7.2020, että ostamamme Poppamiehen pikkupullo Scorpionia oli tosi mietoa. Meillä ei ole Poppamiehen kastikkeita paljon osteltu, mutta tuolle Scorpionille lupasin antaa toisen mahdollisuuden ja niinpä hommattiin se isompi pullo. Saattoi se olla hieman tulisempaa, mutta kyllä sekin aika mietoa oli. Ehkä noissa costaricalaisissa puljuissa ei niin välitetä laaduntarkkailusta varsinkin kun tuotteet menevät hölmöille pohjoismaalaisille gringoille eikä oma nimi näy tuotteessa.
Tästä kun itsekin ihmettelin joskus, että kyllä se mielestäni on tulista. En väitä olevani chilin kova syöjä, mutta kyllä silti löytyy kohtuullinen sietokyky kun mm. lähes päivittäin käyttää kotitekoisesti kuivattuna ja jauhettuna nagaa ja red caribbean habaneroa.

Nyt tuota on tullut nautittua enemmän, niin joinain kertoina se tavara ei ole poltellut ollenkaan. Voikohan käydä niin ettei se kapsaisiini ole liennut kunnolla kastikkeeseen ja poltetta tulee isommista paloista? Joka tapauksessa kuulostaa pahasti siltä, että se laatu on todella vaihtelevaa. Täytyy muuten mainita tuosta Poppamiehen Habanero-ketsupista myös, että siinä ei ole kyllä yhtään minkäänlaista poltetta. Minusta Habaneron maku on kyllä saatu esiin hyvin ja se korvasi normaaliketsupin välittömästi, mutta pettymykseksi jäi polte.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 948
Minä kirjoitin täällä 18.7.2020, että ostamamme Poppamiehen pikkupullo Scorpionia oli tosi mietoa. Meillä ei ole Poppamiehen kastikkeita paljon osteltu, mutta tuolle Scorpionille lupasin antaa toisen mahdollisuuden ja niinpä hommattiin se isompi pullo. Saattoi se olla hieman tulisempaa, mutta kyllä sekin aika mietoa oli. Ehkä noissa costaricalaisissa puljuissa ei niin välitetä laaduntarkkailusta varsinkin kun tuotteet menevät hölmöille pohjoismaalaisille gringoille eikä oma nimi näy tuotteessa.
Mulla taas kävi niin, että Flying Goose -merkin Sriracha Extra Garlic -versio oli tosi mietoa, enkä usko että sen kuuluu olla niin mietoa. Tavallinen versio on tulisempaa ja "normaalin" makuista.

Srirachasta jos puhutaan, niin Poppamiehen Sriracha oli taas ehkä vähän liiankin tulista mun makuun. Selvästi tulisempaa kuin nämä "normaalit" srirachat, joita voi käyttää suurin piirtein ketsupin korvikkeena.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Mulla taas kävi niin, että Flying Goose -merkin Sriracha Extra Garlic -versio oli tosi mietoa, enkä usko että sen kuuluu olla niin mietoa. Tavallinen versio on tulisempaa ja "normaalin" makuista.
Kyllä nuo garlic-versiot ovat yleensä tarkoituksella miedompia, niin srirachassa kuin vaikka tabascossakin.

Mitä noihin Poppamiehen tuotteisiin tulee, niin en osta enää kuin korkeintaan -50% alennuksesta. Laatuun/makuun nähden ylihintaisia pettymyksiä kaikki mitä olen kokeillut. Se sriracha on jäänyt kokeilematta, mutta chilikastikkeet ovat järjestäen mauttomampia ja miedompia kuin kilpailijoiden vastaavat ja mitä nimestä ja tulisuusluokasta voisi päätellä ja majoneesitkin ovat olleet omaan suuhun lähinnä tunkkaisen makuisia.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
112
Varmaan te chiliä enemmän syöneet tämän tiedättekin, mutta kerronpa kumminkin. Kun nyt ostettiin noita Heinän puutarhan Carolina reapereita ja lapsetkin halusivat kokeilla ensimmäistä kertaa "Karoliinaa", kun ovat "chilipäitä". Nuorempi leikkasi ekaksi varovasti hedelmän alaosasta vähän vinosti sen verran pienen palan, ettei kuoren sisäosaa tullut ollenkaan mukaan ja hämmästyi suuresti, kun se ei maistunutkaan "tavallista paprikaa kummemmalta". Vanhempi leikkasi sitten vähän reilumman palasen ja johan oli tulista! En tosiaan ollut itsekään tietoinen, että kapsaisiini on lähes kokonaan hedelmäpinnan sisäpinnassa eikä koko pinnassa. Urhoollisesti lapset söivät pikkuhiljaa yhteensä yhden "Karoliinan" puolikkaan seitinohuina viipaleina.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Varmaan te chiliä enemmän syöneet tämän tiedättekin, mutta kerronpa kumminkin. Kun nyt ostettiin noita Heinän puutarhan Carolina reapereita ja lapsetkin halusivat kokeilla ensimmäistä kertaa "Karoliinaa", kun ovat "chilipäitä". Nuorempi leikkasi ekaksi varovasti hedelmän alaosasta vähän vinosti sen verran pienen palan, ettei kuoren sisäosaa tullut ollenkaan mukaan ja hämmästyi suuresti, kun se ei maistunutkaan "tavallista paprikaa kummemmalta". Vanhempi leikkasi sitten vähän reilumman palasen ja johan oli tulista! En tosiaan ollut itsekään tietoinen, että kapsaisiini on lähes kokonaan hedelmäpinnan sisäpinnassa eikä koko pinnassa. Urhoollisesti lapset söivät pikkuhiljaa yhteensä yhden "Karoliinan" puolikkaan seitinohuina viipaleina.
Niissähän on eroja. Chilien pinnallakin on kapsaisiinia ihan reilusti kun mennään maailman tulisimpiin, jolloin on jo hyvä miettiä kumihanskoja jos pidempään käsittelee esim kerää satoa. Ne polttelee jo iholla aiheuttaen osalle kutinaa ja ihottumaa. Mutta totta tosiaan se kapsaisiini keskittyy sisäpinnalle ja muutenkin keskiosan tienoille yleensä. Kärki on myös usein todella mieto jostain alle sentin matkalta vähän koosta riippuen.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Merkattu kumpikin näköjään 3/5 tulisuudella mutta normaalissa on 61% chiliä vs garlicin 51% ja vähän vähemmän hiilihydraatteja ja sokeria.

Itsekään en majoneeseistä tykännyt, sen selittänee kun ovat tehty auringonkukkaöljyllä. Osa Heinzin tuotteista käyttää myös sitä ja niitäkin vaivaa sama ongelma. Nopealla tutkimisella suurin osa muista merkeistä käyttää rypsi/rapsiöljyä, jos ei hetkeen syö mitään missä niitä niin niistäkin alkaa huomaamaan etovan sivumaun.
En usko, että on öljystä tässä tapauksessa kiinni. Itse oon tottunut ravintolakeittiössä tekemään majoneesit auringonkukkaöljystä, eikä ne ole tuollaisia tunkkaisia olleet. Noihinkin auttoi kyllä paljon, kun vähän edes lurautti viinietikkaa sekaan. Huono resepti on huono.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
En tosiaan ollut itsekään tietoinen, että kapsaisiini on lähes kokonaan hedelmäpinnan sisäpinnassa eikä koko pinnassa.
Suurin keskittymä on mun tietoni mukaan siinä siemenlihassa, eli siinä valkoisessa jossa siemenet on kiinni.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Tein hiljattain kanacurrya, johon laitoin 1,5 kg maustamattomia broilerin paistisuikaleita, pienen purkin Pirkka vihreä curry- tahnaa, K-Ruoka.fi – Pirkka vihreä currytahna 114g
tölkin kookosmaitoa, tölkin ruokakermaa ja pari punaista paprikaa. Ja vaikka ruokaa oli iso kattilallinen ja se nautittiin basmati-riisin kera niin lopputulos oli niin muuten niin tulista, että minullekin tuli syödessä hiki ja muut totesivat vähän maistettuaan että liian tulista. Aiemmin ei ole kaupan valmiiden curry-tahnojen kanssa näin tulista lopputulosta syntynyt.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Joo, mietin siis että oliko ko. erään currytahnaa mennyt vahingossa liikaa chiliä? Ei minunkaan toleranssini meinaan ole aivan matalimmasta päästä. Chiliä tulee käytettyä jossain muodossa päivittäin, sinappina menee Auran tosi tulinen tai Pöltdamaan kange jne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 412
Viestejä
4 160 198
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom