Ei, vaan tämän suosituksen myötä täytynee kokeillaPettymys siinä mielessä että eivät ole kuorrutettuja
Ei, vaan tämän suosituksen myötä täytynee kokeillaPettymys siinä mielessä että eivät ole kuorrutettuja
Kai noissa voi olla vähän eräkohtaisesti eroja? Ja yrittäisin ravistaa sen pullon kunnollaOnko Poppamiehen Scorpioni soosi samaa kamaa isossa ja pienessä pullossa? Tuntuu että tossa isossa pullossa ei ole tulisuutta läheskään niin paljon kuin pikkupullossa.. mä oon ymmärtäny että noi olisi samaa kamaa.
Kannattaa kaydä Soosikauppa - Mausteet ja chilikastikkeet netistä katsomassa tarjontaa. Tuolta löytyy esim hellfiren doomed kastiketta joka on oikeasti tulista omaten 2,7miljoonaa scovillea. Itse tykkään tuosta kastikkeesta, koska sillä saa poltetta ruokaan jopa vain teelusikallisen laittamalla. Jos todella tulista haluaa niin voi toki laittaa enemmänkin, kannattaa kuitenkin aloittaa varovasti, ettei mene liian tuliseksi. Kastiketta voi aina lisätä ruokaan, mutta poisottaminen onkin sitten jo eri asiaSaispa Blair'sin Pure Deathia jostain, niin ei tarttis leikkiä näillä huonoilla korvikkeilla.
Käyty säännöllisesti 5 vuotta, Pure deathia ei silti ole eikä tule.Kannattaa kaydä Soosikauppa - Mausteet ja chilikastikkeet netistä katsomassa tarjontaa.
Ehkä kaupalle voisi laittaa viestiä aiheesta, jos ottaisivatkin valikoimiin vaikkapa kokeeksi.Käyty säännöllisesti 5 vuotta, Pure deathia ei silti ole eikä tule.
Ei sitä ole saanut enää pariin vuoteen edes Blair'silta suoraan.Ehkä kaupalle voisi laittaa viestiä aiheesta, jos ottaisivatkin valikoimiin vaikkapa kokeeksi.
Se on kai muutettu täksi Blair's Pure Death Naga (Ghost) Jolokia Hot Sauce, 5oz.Ei sitä ole saanut enää pariin vuoteen edes Blair'silta suoraan.
Tuotahan se on aina ollut? Mutta eipä sitä tuoltakaan saa.Se on kai muutettu täksi Blair's Pure Death Naga (Ghost) Jolokia Hot Sauce, 5oz.
Itse kaipailen Blairen Mega Deathiä, jota kaikkien Blairin kastikkeiden tapaan on ollut viime vuosina huonosti saatavana Euroopasta saati Suomesta.
Tuolla taitaa olla, mutta ei toimita Suomeen: Hot Sauce and Salsas | Virginia Gourmet Peanuts Company, Wine, Chocolates, Gift BasketsTuotahan se on aina ollut? Mutta eipä sitä tuoltakaan saa.
Sairasta meininkiä, olisi kiva lukea tieteeseen tukeva perustelu noiden myrkyllisyydestä.Toivottavasti tällainen älyttömyys ei tule tänne kotosuomeenkin: Suomestakin saatavat nuudelit vedetään myynnistä Tanskassa: "Akuutin myrkytyksen riski"
Eli siis Tanskalaisten mielestä nuo ovat liian mausteisia eli liikaa kapsaisiinia. Itse olen noita artikkelissa mainittuja nuudeleita syönyt ja onhan nuo nyt tulisia mutta jos siinä paketissa lukee että on erittäin tulinen niin jos ei kestä chiliä niin ei sitten vain osta. Olen syönyt tulisempiakin eikä niistäkään henki lähtenyt. Varmaan muutaman vuoden päästä ei saa käyttää muuta kuin suolaa ja pippuria ja niitäkin vain jollain erikoisluvalla.
Oletan että jos jotain "tieteellistä" perustelua tulisi niin se olisi tasoa "Kuolihan se yksi jenkkiläinen ylipainoinen sydänvikainen lapsikin kun söi liian tulista" tms.Sairasta meininkiä, olisi kiva lukea tieteeseen tukeva perustelu noiden myrkyllisyydestä.
Joo, Lidlin Inferno-pizzakin oli aikanaan tulisempi. Tosin niissä oli tulisuuden osalta aika lailla hajontaa.Aika kevyttä settiä on nuo nuudelit, jos yhtään chiliin tottunut.
Saispa näitä taas. Eihän se varsinaisesti hyvä pizza ollut, mutta silti jäi himo siihen poltteeseen...Lidlin Inferno-pizza
Itseasiassa tuo inferno-pizza oli aika hyvä kun vähän tuunasi sitä, vähän juustoa ja lisätäytteitä päälle. Pelkkää infernoa ei kovin montaa kertaa tullut syötyä ilman tuunaamista mutta oli kyllä erinomainen "chili-pizzapohja", ainakin omasta mielestäni.Saispa näitä taas. Eihän se varsinaisesti hyvä pizza ollut, mutta silti jäi himo siihen poltteeseen...
Mun mielestä toi pizza oli ihan perseestä. Toki itse en edes kovin tulisia juttuja syö mutta tuossa Infernossahan ei ollut oikeastaan mitään makua, pelkkää kapsaisiinin poltetta. Jotenkin itse toivoisin tulisilta asioilta sitä itse chilien makua kanssa, se on siinä parasta. Tosin tohon kiekkoon oli varmasti työnnetty ihan vaan jotain kapsaisiiniuutetta koska halpuus.Joo, Lidlin Inferno-pizzakin oli aikanaan tulisempi. Tosin niissä oli tulisuuden osalta aika lailla hajontaa.
Naulan kantaan. Joskus sitä vain haluaa kiduttaa itseään. Vaikka kaippa mä voisin halutessani juoda vaikka Scorpion-kastiketta suoraan pullosta.tuossa Infernossahan ei ollut oikeastaan mitään makua, pelkkää kapsaisiinin poltetta
Eihän missään kaupan pakastepizzassa ole makua, ennen kuin sitä on itse tuunannutMun mielestä toi pizza oli ihan perseestä. Toki itse en edes kovin tulisia juttuja syö mutta tuossa Infernossahan ei ollut oikeastaan mitään makua, pelkkää kapsaisiinin poltetta. Jotenkin itse toivoisin tulisilta asioilta sitä itse chilien makua kanssa, se on siinä parasta. Tosin tohon kiekkoon ol ivarmasti työnnetty ihan vaan jotain kapsaisiiniuutetta koska halpuus.
Alkaa luisua ohi aiheen, mutta liitypä kulttiin ja maista Backenia joskus. Ainakin salami-nduja oli herkullinen ja siinä taisi olla vähän potkuakin.Eihän missään kaupan pakastepizzassa ole makua, ennen kuin sitä on itse tuunannut
Juu, tuota samaa taisin mainostaa viime kesänä kun kävin kansainvälisiltä markkinoilta ostamassa. Saman valmistajan Kanuuna oli ainakin omasta mielestä myös erinomainen soosi. Eihän nuo mitään tappotulisia ole mutta kelpo chilisooseja kuitenkin.Tää ei oo chilipäille, vaan itellekin tosi mieto, mutta omaan suuhun ihan ylivoimaisesti parhaan makunen chilisoosi:
Tää on Hankasalmen Grillroomin porukan tekemä soosi ja löytyy alta, jos joku haluaa testata. Ostin ite markkinoilta, joilla olivat tuotteitaan myymässä. Toimii satavarmasti grillatessakin loistavasti, mutta en oo kerenny vielä testaamaan.
Toivottavasti ei tosiaan tällainen idioottimainen hapatus leviä muualle. Joo, tulinen ruoka on tulista, mutta ei sen pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä ja varsinkaan myrkyllisyyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Noita Buldakeja tulee ostettua aina silloin tällöin, kun niiden nuudeleissa on paksumpi rakenne kuin tyypillisissä Mama-nuudeleissa jne. Eivätkä nuo tosiaan ole tulisuudenkaan suhteen mitään extreme-kamaa, vaikka tulisia ovatkin.Toivottavasti tällainen älyttömyys ei tule tänne kotosuomeenkin: Suomestakin saatavat nuudelit vedetään myynnistä Tanskassa: "Akuutin myrkytyksen riski"
Eli siis Tanskalaisten mielestä nuo ovat liian mausteisia eli liikaa kapsaisiinia. Itse olen noita artikkelissa mainittuja nuudeleita syönyt ja onhan nuo nyt tulisia mutta jos siinä paketissa lukee että on erittäin tulinen niin jos ei kestä chiliä niin ei sitten vain osta. Olen syönyt tulisempiakin eikä niistäkään henki lähtenyt. Varmaan muutaman vuoden päästä ei saa käyttää muuta kuin suolaa ja pippuria ja niitäkin vain jollain erikoisluvalla.
Ooja " Ainekset: Paprika, Habanero, etikka, sokeri, brandy, suola. "Tää ei oo chilipäille, vaan itellekin tosi mieto, mutta omaan suuhun ihan ylivoimaisesti parhaan makunen chilisoosi:
Tää on Hankasalmen Grillroomin porukan tekemä soosi ja löytyy alta, jos joku haluaa testata. Ostin ite markkinoilta, joilla olivat tuotteitaan myymässä. Toimii satavarmasti grillatessakin loistavasti, mutta en oo kerenny vielä testaamaan.
-Tosin useimmiten customin jälkeen termiksi tulee: "teollista roskaa" ;-)jos hyväksi todettu voisi tilata ammattilaisten tekemänä.
Meneeköhän sarjaan "liian makeaa" kuten useimmat amerikkalaisten viritelmät. Ihan sama ongelma bbq-kastikkeissakin.Tuli tehtyä pieni satsi tuollaista "Hot Honey"/tulista hunajaa jota amerikkalaiset hehkuttaa että on taivaallinen pepperoni pizzan päälle, mielenkiintoinen yhdistelmä kyllä kun hunajan makeuden jälkeen iskee polte suuhun. Pitää tulevalla viikolla ottaa testiin ihan pizzan päällä, jos hyväksi todettu voisi tilata ammattilaisten tekemänä.
Yllättävän hyvin maistui pizzan päällä tuo ensimmäinen tekele, tuli hommattua seuraavaa testierää varten omenaviinietikkaa kun suosittelevat sitä pistämään jos itse tekee. Ei tosiaan makean vihaajille millään muotoa kuten hunajasta voikin varmaan päätellä. Itse käytin habaneroja ekassa satsissa ja tuli juuri sopiva polte tuon hunajan jälkeen, alkoi kuola valumaan aina haukun jälkeenMeneeköhän sarjaan "liian makeaa" kuten useimmat amerikkalaisten viritelmät. Ihan sama ongelma bbq-kastikkeissakin.
Helposti menee. Kerran tai pari kokeillut pizzerioissa ja sen jälkeen aina tilannut ilman. Ei vain toimi omaan suuhun, että pääruoka maistuu niin jälkiruokamaisen makealta. Ja omassakin hyllyssä on chili-shopin habanerohunajaa, mutta ei sitä oikein tule laitettua kuin teehen kipeänä. Avaa kivasti röörejä.Meneeköhän sarjaan "liian makeaa" kuten useimmat amerikkalaisten viritelmät. Ihan sama ongelma bbq-kastikkeissakin.
Minullekin tuo on aivan liian makeaa, ei vaan toimi mulla. Itse noita maistelin esnsin joillakin markkinoilla ja sitten kaveri oli tehnyt itselleen tuota chilihunajaa joka ei ollut läheskään niin makeaa kuin nuo markkinoilla maistamani mutta sekin oli omaan makuun vielä reippaasti liian makeaa. Pieni makeus jossakin ruuassa on vielä ok mutta tuo on jotenkin liian "äkkimakeaa".Helposti menee. Kerran tai pari kokeillut pizzerioissa ja sen jälkeen aina tilannut ilman. Ei vain toimi omaan suuhun, että pääruoka maistuu niin jälkiruokamaisen makealta. Ja omassakin hyllyssä on chili-shopin habanerohunajaa, mutta ei sitä oikein tule laitettua kuin teehen kipeänä. Avaa kivasti röörejä.
Sama havainto.Eräkohtaisia vaihteluita voi olla, mutta ainakin pikkupullossa oleva on järjestelmällisesti ollu tulisempaa ja huomattavasti jönkömpää kamaa kuin isossa pullossa joka on huomattavasti juoksevampaa.
Somac 40 mg.Hitto kun alkanut iän kartuttua tykkäämään tulisemmasta ja tulisemmasta. Nuorempana en pystynyt syömään lainkaan tulisia ruokia, mutta nykyään voisin vaikka noita Poppamiehen tulisimpia sooseja imeskellä vaikka suoraan pullosta. Tässä vain yksi ongelma: mitä tulisempi soosi, sitä pahempi närästys. Pahimmillaan oireet kuin sydänkohtauksessa. Mitä avuksi? Piimä?
Reseptilääke ilmeisesti. Miedompaa saa ilman reseptiä? No anyway, en popsi ylimääräisiä lääkkeitä jos on muita keinoja.Somac 40 mg.
Rennie.Reseptilääke ilmeisesti. Miedompaa saa ilman reseptiä? No anyway, en popsi ylimääräisiä lääkkeitä jos on muita keinoja.
Kyllä tuollaiset itsestäänselvyydet on tullut kokeiltua.Rennie.
Sori, oli vissiin vähän kristallipallo huurteessa.Kyllä tuollaiset itsestäänselvyydet on tullut kokeiltua.
Kai maitotuotteita kokeilla ainakin kannattaa, onhan esim. intialaisissa ravintoloissakin sitä jogurttikastiketta ruoan kanssa. En kyllä omakohtaisesti osaa sanoa, auttaako se närästykseen vai pelkästään suun poltteeseen.Mitä avuksi? Piimä?
Tätä asiaa ehkä kannattaa lähestyä niin että jos voi vetää mitä vain suun puolesta niin onhan se selvä että voi alkaa maha oireilemaan. Itsellä se polte rajoittaa mitä voi syödä, ja pitää samalla mahaoireet poissa. Esim Fire Demon ja Bring the Pain on sitä osastoa että jos niitä laittaa lautaselle ruokaan yhtään liikaa käy se mahan päälle, ja polttaa suussakin liikaa. Ei närästyksenä (koska minua ei koskaan närästä) mutta muulla tavalla alkaa korventamaan. Tuoreet chilit ei tuota tee koskaan.Hitto kun alkanut iän kartuttua tykkäämään tulisemmasta ja tulisemmasta. Nuorempana en pystynyt syömään lainkaan tulisia ruokia, mutta nykyään voisin vaikka noita Poppamiehen tulisimpia sooseja imeskellä vaikka suoraan pullosta. Tässä vain yksi ongelma: mitä tulisempi soosi, sitä pahempi närästys. Pahimmillaan oireet kuin sydänkohtauksessa. Mitä avuksi? Piimä?