Kuulostaa ihan vaan pikkasen väritetyltä tai kokonaan päiväunelta tää sun settisi. Onhan se mahdollista, että sulla on vaan huono tuuri tai atk-taidot huonommat kun mun isoäidillä(joka itse vaihtoi ipuhelimesta toiseen ongelmitta).
Oliskin jompaa kumpaa. Mutta kun ei ole niin ei ole. Puolen vuoden whatsapp mediat on saavuttamattomissa. Onneksi iso osa siitä on sitä höpöryhmien paskaa, mutta meni siellä paljon sellaistakin jota pitää nyt kysyä lähettäjältä uudelleen jos ja kun sattuu tarvitsemaan eikä ole tietokoneelle sattunut tallentamaan.
Vuosien atk-harrastamisella luulisi myös oppineen ottaa ihan full backupin laitteesta pc:lle ja palauttamaan sen puhelimeen resetin jälkeen. Doron älypuhelinta odotellessa.
Backupista minä sen palautinkin, enhän minä mikään idiootti ole (tai no aika idiootti näiden applejen kanssa kyllä). Nyt on kyse siitä ongelmasta, joka tämän koko shown käynnisti, eli tiedosto jota en ollut "klikannut" siellä whatsapissa ja joka siis ei ollut enää käytettävissä.
Toisessa ketjussa minua oli ohjeistettu, että ko. tiedostot päätyy kyllä applen pilveen vaikkei niitä puhelimeen lataisikaan. Juu tyhmä minä, nyt on helppo ruoskia itseään
Kyse on siis siitä, etten ymmärrä miten ohjelmien tiedostot käyttäytyvät siellä puhelimessa, koska mitään otetta niihin ei käyttäjällä ole applessa. Tietokoneella pääsee käsiksi vain kansioihin johon apple oksentaa kaikki videot ja kuvat sekaisin kaikista sovelluksista. Pilveen sama oksennus päätyy sitten SMB:n hehkuttamalla "kirjastotyylillä" eli kaikki videotiedostot yhteen kansioon, yhden ohjelman yhdet tiedostot (pl. edelliset) sitten omaansa, toki jos kuvaa muokkaa puhelimella ja lähettää edelleen (esim. ympyröi kuvasta kohdan) päätyy se kuva kuvien pääkansioon jne.
Nyt olen siis lähtöruudussa muutenkin noiden whatsappi medioiden kanssa, eli en vieläkään ole tiedä miten tehdä.
Edit: ennen kun alkaa apple-kiukkutantrum, niin itselläni tällä hetkellä 0 Applen laitetta ja puhelimena oneplus6. Ei ole ikinä ollut vaikeuksia palauttaa backuppeja mihinkään Android/iOS puhelimiin.
Odotas vaan kun joskus päädyt iphone käyttäjäksi ja sun pitää löytää kompromissi sun käyttötarpeidesi kanssa ja applen pakottaman käyttötavan kanssa. Jos olet WP ja/tai Android taustainen, niin voi mennä sormi suuhun jos meinaat puhelinta käyttää muuhun kuin puheluihin.
Toki jos sulla on hyviä tapoja saada oikeat videot ja kuvat koneelle ja silti kaikki ne muut paskat (whatsapin jne. mediat) talteen, mutta ei koneelle niin hyviä vinkkejä kuunnellaan.
Edit. Androidillahan tätä ongelmaa ei ole, koska kaiken median voi antaa latautua puhelimeen, koska yksittäisen ohjelman mediatiedostot ovat ko. ohjelman omissa kansioissaan ja käyttäjä näkee ne juuri siten. Siellä minulla oli whatsappinkin osalta monen vuoden tiedostot, koska kaikki oli aina puhelimessa.
Edit2. Ja tässä vaiheessa olen puhunut vasta kuva- ja videotiedostoista. Noiden lisäksihän whatsapilla vastaanotetaan paljon pdf, word ja excel tiedostoja.