Todellinen Apple Laatu ?

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
593
Paitsi että ainakin androidin sisällä (ja toimi myös android-->wp-->android hairahduksen aikana) numerot on joka kerta siirtyny täysin automaattisesti google tilin kautta.... Ei paljon helpommaksi voi mennä. En tiedä toimiiko apple--android vaihdoksessa toi sitten....
Sama toimii myös iOS. Samoin valokuvat ja muut voi tuoda winukkakoneelle vaikka Windowsin omalla kuvien noutoon tarkoitetulla työkalulla ja jos nyt oikein kaipaa ysärille, niin pääset resurssien hallinnan kautta copy pasteemaankin haluamasi.

Itse käytän Androidia tällä hetkellä iPhone X:n hinnan takia, silti huvittavaa lukee näistä "ongelmista" mitä porukka löytää. Enkä ole itse siirtänyt PC:ltä puhelimelle päin tiedostoja varmaan kertaakaan spotifyn yleistymisen jälkeen. Suosittelen muutenkin dropboxia tai vastaavaa, niin ei kuvat huku kännykän hajotessa (varsinkin vähemmän perillä olevilla käyttäjillä se varmuuskopiointi puuttuu kuitenkin.)
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
Noh, ettei tarvitse puhua läpiä päähänsä, niin tietämättömille nykytilanteen päivitys: iOS:ssä nykyään toimii erittäin hyvin yhteystietojen synkkays Google-tilin kanssa, kuvien siirto Windows-tietokoneeseen ilman mitään iTunes-paskeita (piuha vain kiinni ja resurssienhallinnan kautta kopioi/liitä) kuin pilvipalvelutkin. Ennen muinoin oli varmasti hankalampaa.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 032
Juu eli kun kytkee iOS laitteen Windows 10 koneeseen niin resurssinhallinnassa pitäisi näkyä iOS laite. Esim. Apple iPhone --> Internal Storage ja tuon alla jotain kansioita missä on kuvat.

Ihan ilman toimenpiteitä tuo ei ainakaan itsellä toimi työnantajan win10 läppärissä, koska iOS ei luota Windows 10 koneeseen niin pitää sallia kapulasta aina kun kytkee sen Windows 10 koneeseen.


Kukas nyt Windows 10 koneeseen luottaisi :rofl: En tiedä, saako luottosuhteen tehtyä jos olisi iTunes asennettuna Windows 10 koneeseen. Itsellä ei ole työnantajan läppärissä ja ainoa syy kytkeä iPhone tuohon koneeseen on, että pitää ladata puhelimen akku.
Aina on iPhonen ruudulla tuo kuvan ilmoitus kun puhelinta ladataan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Eikös tuossa ole sisäinen varmuuskopiointi?
On, mutta ainakaan Applelta ei saa mitenkään androidille sitä. En tiedä onko kaikissa käyttöjärjestelmissä sama. Androidillahan saa helposti varmuuskopioista palautettua niistä tiedostoista mitkä puhelimesta löytyy ne viestit vaikka mitä tapahtuisi. Kaikissa ohjeissa mitä löysin sanottiin vain, että ainoa tapa saada viestit talteen on lähettää ne sähköpostiin.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
133
WhatsApp viestien siirto iOS->Android on toiminut ainakin joskus. Tarvitsi wazzapmigrate tms. nimisen softan (maksoi pari euroa) ja vähän iTunes kikkailua, mutta joka tapauksessa onnistui ainakin minulta tuolloin (~2v sitten).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
290
Tuskin monellakaan ilmaiseksi pilveen mahtuu kaikki kuvat ja videot. Pitäis sitten maksaa lisätilasta..

Itsellä on kaikki synkit pois päältä ja silloin tällöin laitan puhelimen koneeseen kiinni ja siirrän uusimmat kuvat talteen.
Eikös ainakin onedrivessä saa ilmaiseksi jotian 15gt, joka luulis aika pitkälle riittävän?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 103
Eikös ainakin onedrivessä saa ilmaiseksi jotian 15gt, joka luulis aika pitkälle riittävän?
OneDrive on yllättävänkin huono valinta, 15GB yksittäisen tiedoston koon rajoituksen vuoksi. Kiitos Sharepointin ja Microsoftin. Ilmainen tai maksullinen en valitsisi sellaista joka on jo lähtökohtaisesti kökkö.

//Offtopic
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 765
Eikös ainakin onedrivessä saa ilmaiseksi jotian 15gt, joka luulis aika pitkälle riittävän?
Emt. Mulla on koneella varmaan 200gt kuvia ja videoita.

Nykypäivän kameroista tulee ainakin videoissa niin helvetisti dataa että aika nopeesti 15Gt täyttyy.

Ja minä sekä vaimo kuvataan oikeesti aika vähän. Onhan niitä vuosien aikana kertyny, mutta kun kattelee jotain 10v vanhoja videoita ja kuvia niin datan määrä aika paljon pienempi :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
652
Google kuvissahan on rajoittamaton tila, kun muuttaa laadun alkuperäisestä korkeaksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
361
Pitää nyt nostaa hattu päästä Applelle takuu-asioiden suhteen, jota en ikinä uskonut tekeväni.

Vaihdatin pari kuukautta sitten virallisella Applen huoltokumppanilla akun iPhone 7:aan. Hiljattain akun kanssa tuli ongelmia, se ei latautunut kunnolla ja akku tyhjeni nopeasti. Yritin softapäivityksiä ajaa, mutta ei korjausta. Kiikutin tämän takaisin huoltoliikkeeseen, jossa varmistivat vian olevan nimenomaan tuossa akussa eikä esimerkiksi aiemmin minun asentamassani kolmannen osapuolen näytössä. Näytön virrankulutuksessa ei ongelmaa, joten akkua vaihtoon...

Hetken päästä sain puhelimeeni viestin, että "Kolmannen osapuolen näyttö hajosi avatessa". Ajattelin, että pitääpä katsoa tarkkaan ovatko huoltomiehet itse olleet kömpelöitä vai näyttö muuten vain kuollut (eihän noista kiinanäytöistä aina tiedä mitä tykkäävät useammista avauksista jne). Palasin tunnin kuluttua huoltoliikkeeseen ja huoltomies ilmoitti, että puhelin lähti näytönvaihtoon Applelle. "Mitä v----a? Ja minä tietysti maksumieheksi.", ajattelin mielessäni. Huoltomies kertoi näytön pimentyneen vaihdossa tuntemattomasta syystä, mutta he vaihtavat sen alkuperäiseen näyttöön veloituksetta. Huonona puolena ehkä se, että se lähtee Itä-Eurooppaan huoltoon, jossa koneellisesti asennetaan komponentit laitteisiin jossa vierähtää ainakin viikko. Yllätyin kuitenkin täysin, että nihkeästä takuusta tunnettu Apple tulee tässä tapauksessa näin paljon vastaan vaikka laitteesta puuttui mm. ruuvi ja käytetty ulkopuolisen valmistajan näyttöä. Huoltomies kertoi Applen viime aikoina lieventäneen takuuhuoltokäytäntöjään mm. kolmannen osapuolen komponenttien suhteen. Jäädään seuraamaan tilannetta mitä tapahtuu. :think:
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
Toivotaan, että kävisi noin hyvin :smoke: Toisinaan on tullut vielä pomppuna takaisin vasta sieltä rautaesiripun takaa saatteena "Denied: usage of unauthorized 3rd party part(s)" tjsp, vaikka Suomen kaveri olisikin ollut myöntyväinen takuuasiassa. Kaverin iPhone 6 Plus tuli takaisin 3rd party akun takia (iTapsassa vaihdettu), vaikka Elisan tiskillä äijä tuumasi, ettei vaikuta ja totta kai laitetaan takuisiin. Vikana siis oli näytön häröilyt (ilmeni jo ennen akun vaihtoakin).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 521
menee ohi alkuperäisen aiheen, mutta olipa yllättävän työläs operaatio saada kontaktit hallitusti siirrettyä iphonesta androidiin, kun iphone lähti huoltoreissulle. iphonessa oli kontaktit levinny eri tilien alle; icloud, google ja outlook. simmilläkin oli muutama.

apple itse ei suoraan anna mitään työkaluja kontaktien organisointiin/siirtelyyn esim yhden tilin alle. en ainakaan sellaista löytänyt puhelimen valikoista enkä itunesiin kytkettynä.

päädyin lopulta appstoresta hankkimaan ulkopuolisen softan, joku mycontacts backup, joka skannasi kaikki puhelimen kontaktit läpi, lähetti ne sähköpostiini ja sieltä importtasin ne sitten androidin puolelle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 213
Pilvessä ne kait yleensä on näin vuonna 2018
No nyt on kyse applesta, eli pilvessä on jotain jos on.

Tässä kun oma iphone on sekoillut ja olen koittanut saada selkoa asiaan, niin tuli sattumalta mentyä selaimelle icloudiin ja sieltä photosiin. Onneksi on googlen ilmainen photos tuon maksullisen icloudin lisäksi, niin menee edes huonolaatusena pilveen kuvat. Icloudin viimeiset kuvat oli viime viikolta...

Ja mitä tulee applen laatuun, niin en osaa ottaa kantaa teknikseen laatuun. Mutta onhan tämän käyttöjärjestelmän kehitys pysähtynyt johonkin menneille vuosikymmenille. iOS ei osaa vielä edes tallentaa eri ohjelmien medioita omiin kansioihinsa vaan oksentaa kaiken paskan samaan kansioon.

Eli iphone käyttäjällä on perheen lomakuvat, työpaikan whatsapp ryhmien kuvat, kaveriporukoiden whatsapp ryhmien alaston- ja meemikuvat, isovanhempien lähettämät kuvat yms. samassa yhdessä kansiossa. Ainoa tapa välttyä tuolta on kieltää ohjelmia kuten whatsappia lataamasta kuvia automaattisesti, jolloin kuvia ja tiedostoja ei voi katsella kuin muutaman päivän ajan kunnes ne poistuu whatsapin palvelimelta.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
No nyt on kyse applesta, eli pilvessä on jotain jos on.

Tässä kun oma iphone on sekoillut ja olen koittanut saada selkoa asiaan, niin tuli sattumalta mentyä selaimelle icloudiin ja sieltä photosiin. Onneksi on googlen ilmainen photos tuon maksullisen icloudin lisäksi, niin menee edes huonolaatusena pilveen kuvat. Icloudin viimeiset kuvat oli viime viikolta...

Ja mitä tulee applen laatuun, niin en osaa ottaa kantaa teknikseen laatuun. Mutta onhan tämän käyttöjärjestelmän kehitys pysähtynyt johonkin menneille vuosikymmenille. iOS ei osaa vielä edes tallentaa eri ohjelmien medioita omiin kansioihinsa vaan oksentaa kaiken paskan samaan kansioon.

Eli iphone käyttäjällä on perheen lomakuvat, työpaikan whatsapp ryhmien kuvat, kaveriporukoiden whatsapp ryhmien alaston- ja meemikuvat, isovanhempien lähettämät kuvat yms. samassa yhdessä kansiossa. Ainoa tapa välttyä tuolta on kieltää ohjelmia kuten whatsappia lataamasta kuvia automaattisesti, jolloin kuvia ja tiedostoja ei voi katsella kuin muutaman päivän ajan kunnes ne poistuu whatsapin palvelimelta.
Ainakin mulla näkyy whatsapp-kansio erikseen missä whatsapp kuvat. Tosin estänyt tuon heti kun en halua mitään automaattista whatsapp kuvien tallennusta.

Mutta eihän ne toki taida oikeasti missään kansiossa olla, vaan Applen laitteet käyttää kirjastoja missä tiedostot oikeasti on ja sit voi muodostaa näennäiskansioita. Ei tuo mitenkään vanhanaikaista ole, päinvastoin esim. MS on yrittänyt tuoda Windowsiin tätä kirjastomallia.

Ja sulla pilvessä ollut joku error, ettei kuvat olleet latautuneet... en tiedä onko tää hirveen kiinnostavaa kun yksittäisiä erroreita on kaikissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 213
Ainakin mulla näkyy whatsapp-kansio erikseen missä whatsapp kuvat. Tosin estänyt tuon heti kun en halua mitään automaattista whatsapp kuvien tallennusta.
Niin pilven webkäyttöliittymässä, jonne arpoo sitten whatsapin kuvia, tiedostoja siellä ei sitten olekkaan. Ja kaikki videot se siivoaa omaan kansioonsa muiden appien videoiden kanssa.

Nykyään puhelimien kuva ja videonlaatu on jo siinä mielessä hyvä, että puhelinta voisi käyttää kuten kameraa ennen. Mutta iphonella kuvia ja videoita ei saa järkevästi pihalle. Puhelimessa ne on oksennettuna yhteen kansioon ja kun sen koko kasvaa liikaa luodaan uusi kansio johon oksennetaan kaikki.



Mutta eihän ne toki taida oikeasti missään kansiossa olla, vaan Applen laitteet käyttää kirjastoja missä tiedostot oikeasti on ja sit voi muodostaa näennäiskansioita. Ei tuo mitenkään vanhanaikaista ole, päinvastoin esim. MS on yrittänyt tuoda Windowsiin tätä kirjastomallia.
Mikäli tarkoitat icloud photosin tapaa viskoa esim. kaikki videoksi tunnistetut tiedostot samaan näkymään, toivottavasti tuollaista paskaa ei koskaan tule windowsiin.

Ja sulla pilvessä ollut joku error, ettei kuvat olleet latautuneet... en tiedä onko tää hirveen kiinnostavaa kun yksittäisiä erroreita on kaikissa.
No hidashan tuo applen pilvi toki on, mutta nyt on tosiaan jos jonkinmoista ongelmaa :) Soitin tukeenkin jossa tiedettiin kertoa, että mulla on "paikanna puhelin" toiminto päällä ja se piti ottaa pois päältä niin sain whatsapin asentumaan nopeammin (about 15minsaa kesti kun paikannuksen otti pois). Mutta tälläistä se on Applen kanssa, kun on koko ikänsä käyttänyt noita helpompia järjestelmiä ja nyt joutunut iphonea opettelemaan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
...Eli iphone käyttäjällä on perheen lomakuvat, työpaikan whatsapp ryhmien kuvat, kaveriporukoiden whatsapp ryhmien alaston- ja meemikuvat, isovanhempien lähettämät kuvat yms. samassa yhdessä kansiossa. Ainoa tapa välttyä tuolta on kieltää ohjelmia kuten whatsappia lataamasta kuvia automaattisesti, jolloin kuvia ja tiedostoja ei voi katsella kuin muutaman päivän ajan kunnes ne poistuu whatsapin palvelimelta...
Onneksi tulee pidettyä muutenkin työasiat työpuhelimessa ja omat henkkoht iphonessa, ja whatsappia kielletty talentamasta mitään puhelimeen, mutta mitä ihmettä tuo nyt on ettei niitä muka voi katsella kuin muutaman päivän? Kyllä itse ainakin näen 2015 vuodenkin mediat whatsapista vielä, vaikka olen puhelintakin vaihtanut 3 tai 4 kertaa tuon jälkeen.
Ja mitä tulee tuohon ohjelmien asennukseen, niin oikeasti paikanna puhelin vaikutti siihen nopeuteen vai? Ettet vaan olisi jossain huonon yhteyden päässä? Aina ollut päällä ja ikinä ole ohjelmat asentunut varmaan edes minuuttia, joten joko itsellä on joku satumainen tuuri, tai sitten tuo on ihan höpö höpö juttuja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 213
Onneksi tulee pidettyä muutenkin työasiat työpuhelimessa ja omat henkkoht iphonessa, ja whatsappia kielletty talentamasta mitään puhelimeen, mutta mitä ihmettä tuo nyt on ettei niitä muka voi katsella kuin muutaman päivän? Kyllä itse ainakin näen 2015 vuodenkin mediat whatsapista vielä, vaikka olen puhelintakin vaihtanut 3 tai 4 kertaa tuon jälkeen.
Itse en koskaan jaksaisi elää kahden puhelimen kanssa. Ja kaksi puhelintakaan ei poistaisi tuota minun iOS alkeellisuudesta aiheutuvaa ongelmaa, koska 99% niistä tiedostoista tulisi siihen yhteen ja samaan vapaa-ajan puhelimeen (eli kaveriporukoiden whatsapp ryhmien alaston- ja meemikuvat, harrasteryhmien tiedostot, isovanhempien lähettämät kuvat ja lomareissujen kuvat ja videot samassa kansiossa)

Ja mitä tulee tuohon ohjelmien asennukseen, niin oikeasti paikanna puhelin vaikutti siihen nopeuteen vai?
Applen omassa tuessa käskettiin ottaa se pois päältä, kun oli kuulemma jotenkin siitä kiinni. Kun sen otin pois, niin whatsapp lataantui n. 15minuutissa. Syytä, järkeä tai logiikkaa tuon takana en itsekkään tajua. Saati sitä, miksei whatsapin varmuuskopiot tule yhtään nopeammin tai miksi muut ohjelmat eivät asennu. Mutta en olekkaan Applea käyttänyt kuin vasta 7kk ajan.

Ettet vaan olisi jossain huonon yhteyden päässä?
Sellaisen huonon yhteyden, joka vaikuttaa vain ja ainoastaan applen palvelimeen tms?

Google photos esim. sai kuvat ja videot siirrettyä heti todella nopeasti kun sen käynnistin. Ja nopeustestit antaa hyviä nopeuksia jopa wifi yhteydelle, kun laitoin wifi tukiaseman vartavasten iphonea varten päälle.

Mobiilidata toki nopein, mutta tämä iphone on ennenkin ollut kranttu sen käytössä ja haluaa pakottaa hitaammalle wlanille jos tiedostojen koko jokin tietty.

Nyt odottelen sitten whatsapin medioita varmuuskopiosta, mutta kun nopeudet Applella on mitä on ja mistään ei voi asiaa seurata. Joku kehotti seuraamaan whatsapin viemää tilaa puhelimesta, ja hetken seurasin kunnes huomasin ettei siinäkään ole päätä eikä häntää.

Aina ollut päällä ja ikinä ole ohjelmat asentunut varmaan edes minuuttia, joten joko itsellä on joku satumainen tuuri, tai sitten tuo on ihan höpö höpö juttuja.
Näin hidas se ei koskaan ennen ole itsellänikään ollut, toki joskus tahmannut.

Paljon ennemmän on ollut haittaa siitä, ettei tietyn rajan ylittäviä sovelluksia voi asentaa suoraan puhelimen omalla netillä, vaan pitää etsiä joku kämänen wlan tai pyytää jotain toista jakamaan omaa nettiään että Appleen saa sovelluksen. Mutta se nyt on vaan ominaisuus, iphone ei ole hätäisen ihmisen puhelin. Kokeneelle käyttäjälle kun asiasta sanoo, niin kokenut toteaa lakonisesti "no odotat, että olet jonkun wifin ääressä, pitääkö se äppi heti sinne saada" eli kaikkeen vissiin tottuu. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 213
Päädyin lopulta tyhjäämään koko puhelimen, ja se laukaisi jumit ja nyt taas ohjelmiakin pystyy asentelemaan.

On ollut kyllä negatiivinen yllätys koko iphone. Ei missään nimessä hintansa väärti. Parempaa rautaa ja parempaa käyttökokemusta ja saa selvästi halvemmalla.

Nyt sain whatsapinkin palauttamaan viestit ja mediat varmuuskopiostaan. 95% kaikesta on kadonnut, ei tämä paska ole varmuuskopioinut whatsapin kuvia saati pdf tiedostoja tai videoita.

Voihan olla, että kyseessä on käyttäjävirheitä, jotka ovat kasautuneet, mutta jos koko ikänsä kaikenlaisten teknisten laitteiden ja tietokoneiden kanssa puuhannut käyttäjä onnistuu saamaan puhelimen pahempaan solmuun ja mediatkaan ei pysy tallessa, vaikka tässä paskeessa varsmuukopiointikin maksaa.

Kaikenkaikkiaan alkeellinen vehje, vaikka esim. kaiken paskan oksentaminen samaan kansioon olisikin smb:n mielestä tulevaisuutta, en sellaista tulevaisuutta halua nähdä.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
593
Kuulostaa ihan vaan pikkasen väritetyltä tai kokonaan päiväunelta tää sun settisi. Onhan se mahdollista, että sulla on vaan huono tuuri tai atk-taidot huonommat kun mun isoäidillä(joka itse vaihtoi ipuhelimesta toiseen ongelmitta). :D

Vuosien atk-harrastamisella luulisi myös oppineen ottaa ihan full backupin laitteesta pc:lle ja palauttamaan sen puhelimeen resetin jälkeen. Doron älypuhelinta odotellessa.


Edit: ennen kun alkaa apple-kiukkutantrum, niin itselläni tällä hetkellä 0 Applen laitetta ja puhelimena oneplus6. Ei ole ikinä ollut vaikeuksia palauttaa backuppeja mihinkään Android/iOS puhelimiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 213
Kuulostaa ihan vaan pikkasen väritetyltä tai kokonaan päiväunelta tää sun settisi. Onhan se mahdollista, että sulla on vaan huono tuuri tai atk-taidot huonommat kun mun isoäidillä(joka itse vaihtoi ipuhelimesta toiseen ongelmitta). :D
Oliskin jompaa kumpaa. Mutta kun ei ole niin ei ole. Puolen vuoden whatsapp mediat on saavuttamattomissa. Onneksi iso osa siitä on sitä höpöryhmien paskaa, mutta meni siellä paljon sellaistakin jota pitää nyt kysyä lähettäjältä uudelleen jos ja kun sattuu tarvitsemaan eikä ole tietokoneelle sattunut tallentamaan.

Vuosien atk-harrastamisella luulisi myös oppineen ottaa ihan full backupin laitteesta pc:lle ja palauttamaan sen puhelimeen resetin jälkeen. Doron älypuhelinta odotellessa.
Backupista minä sen palautinkin, enhän minä mikään idiootti ole (tai no aika idiootti näiden applejen kanssa kyllä). Nyt on kyse siitä ongelmasta, joka tämän koko shown käynnisti, eli tiedosto jota en ollut "klikannut" siellä whatsapissa ja joka siis ei ollut enää käytettävissä.

Toisessa ketjussa minua oli ohjeistettu, että ko. tiedostot päätyy kyllä applen pilveen vaikkei niitä puhelimeen lataisikaan. Juu tyhmä minä, nyt on helppo ruoskia itseään :)

Kyse on siis siitä, etten ymmärrä miten ohjelmien tiedostot käyttäytyvät siellä puhelimessa, koska mitään otetta niihin ei käyttäjällä ole applessa. Tietokoneella pääsee käsiksi vain kansioihin johon apple oksentaa kaikki videot ja kuvat sekaisin kaikista sovelluksista. Pilveen sama oksennus päätyy sitten SMB:n hehkuttamalla "kirjastotyylillä" eli kaikki videotiedostot yhteen kansioon, yhden ohjelman yhdet tiedostot (pl. edelliset) sitten omaansa, toki jos kuvaa muokkaa puhelimella ja lähettää edelleen (esim. ympyröi kuvasta kohdan) päätyy se kuva kuvien pääkansioon jne.

Nyt olen siis lähtöruudussa muutenkin noiden whatsappi medioiden kanssa, eli en vieläkään ole tiedä miten tehdä.

Edit: ennen kun alkaa apple-kiukkutantrum, niin itselläni tällä hetkellä 0 Applen laitetta ja puhelimena oneplus6. Ei ole ikinä ollut vaikeuksia palauttaa backuppeja mihinkään Android/iOS puhelimiin.
Odotas vaan kun joskus päädyt iphone käyttäjäksi ja sun pitää löytää kompromissi sun käyttötarpeidesi kanssa ja applen pakottaman käyttötavan kanssa. Jos olet WP ja/tai Android taustainen, niin voi mennä sormi suuhun jos meinaat puhelinta käyttää muuhun kuin puheluihin.

Toki jos sulla on hyviä tapoja saada oikeat videot ja kuvat koneelle ja silti kaikki ne muut paskat (whatsapin jne. mediat) talteen, mutta ei koneelle niin hyviä vinkkejä kuunnellaan.

Edit. Androidillahan tätä ongelmaa ei ole, koska kaiken median voi antaa latautua puhelimeen, koska yksittäisen ohjelman mediatiedostot ovat ko. ohjelman omissa kansioissaan ja käyttäjä näkee ne juuri siten. Siellä minulla oli whatsappinkin osalta monen vuoden tiedostot, koska kaikki oli aina puhelimessa.

Edit2. Ja tässä vaiheessa olen puhunut vasta kuva- ja videotiedostoista. Noiden lisäksihän whatsapilla vastaanotetaan paljon pdf, word ja excel tiedostoja.
 
Viimeksi muokattu:

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Itse yleensä kun vaihdan puhelinta niin otan varmuuskopion koneelle, pilveen ja siirrän kuvat vanhasta luurista koneelle (en pidä kuvia pilvessä). Uuden laitteen kun viimeeksi otin käyttöön, niin ei tarvinnut kuin AppleID syöttää ja kaikki latautui puhelimeen tekstiviestit, ja WA-viestit yms muistiot mukaanlukien. Aiemmin olen ottanut uuden aina käyttöön koneella olevasta varmuuskopiosta. Tässä toki on se riski että jos käyttöjärjestelmäversio on eri niin se ei palauta välttämättä. Pitää siis puhelimet pitää ajantasalla käyttiksissä tai käyttää pilveä.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
342
MacBook Pron huippu mallin omistajat ovat päässeet nauttimaan kaiuttimien jatkuvasta rätinästä...
Apple on luonnollisesti mainostanut uusien MacBook Pro -malliensa kaiuttimia parhaiksi tähän mennessä. Yhtiö hehkuttaa basson ja äänen dynaamisuuden "vievän kuuntelukokemuksen uudelle tasolle". Tämä kuuntelu kokemus näköjään on myyjän ja ostajan näkökulmasta hieman eroava.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
MacBook Pron huippu mallin omistajat ovat päässeet nauttimaan kaiuttimien jatkuvasta rätinästä...
Apple on luonnollisesti mainostanut uusien MacBook Pro -malliensa kaiuttimia parhaiksi tähän mennessä. Yhtiö hehkuttaa basson ja äänen dynaamisuuden "vievän kuuntelukokemuksen uudelle tasolle". Tämä kuuntelu kokemus näköjään on myyjän ja ostajan näkökulmasta hieman eroava.
Low quality trollaamista.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Lähteitä ei tosiaan tullut väitteen perusteeksi, mutta miten tästä tuli automaattisesti trollaamista?
Koska jokainen tajuaa että yksittäisissä laitteissa ilmenevä ongelma ei ole suunniteltu ominaisuus.
 

DarkWing

12/99
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
237
Kieltämättä tässä threadia lukiessa on tullut aika vahva SEVO-fiilis. Ainoa "oikea" ongelma mikä itselleni on tullut noista vastaaan on WA-viestihistorian siirtäminen ekosysteemistä toiseen mutta harvemmin siellä mitään uudelleenlukemisen arvoista on. Jos käyttää pelkkää äpyliä niin androidin jotkin ominaisuudet voivat olla haastavia, samaten pelkälle anterokäyttäjälle iOS:n ensituntumat voivat olla hankalat. Molempia käyttäneenä henkilökohtainen mielipide on se että iOS on huomattavasti huolettomampi & helpompi käyttää ja puhelinta ei tarvi olla uusimassa joka vuosi. Androidissa saa taas säätää sydämensä kyllyydestä mutta muuten käyttökokemus on parhaimmillaankin meh, lisäksi jos käytössä ei ole se +500 e parempi malli niin ilman roottailuja suuressa osassa tapauksia kovin pitkällisestä uusien android-versioiden tuesta saa vain haaveilla. Custom ROM-puoli oli ainakin pari vuotta sitten vielä sellaista että harrastemielessä ehkä sitä jaksaisi mutta jos puhelinta pitää oikeasti käyttää niin jättäisin välistä.

Laitteiden kestävyydestä sen verran että noiden parissa tulee puljattua aika paljon ja kyllä Apple on aikalailla laatua merkinnyt. Kotoa löytyy esim. lasten käytössä ollut julkaisussa ostettu iPad3 joka toimii vieläkin ja akku jaksaa melkein saman kuin uutena, toisena esimerkkinä vuoden '09 vai '10 MBP joka SSD:hen siirtymisen jälkeen toimii paremmin kuin uudet muutaman satasen perusläppärit. Taitaapa tuo ihan ensimmäinen julkaistu iPhonekin lähteä käyntiin vaikka käyttää tuota ei juuri muuten voisikaan :p

Jos jotain negatiivista niin Lightning-kaapelit tuntuvat olevan aika kulutustavaraa, niin Applen omat kuin tarvikekaapelit menevät omassa käytössä muutamassa kuukaudessa huonoksi vaikka viettävätkin aikansa yöpöydällä.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Jos jotain negatiivista niin Lightning-kaapelit tuntuvat olevan aika kulutustavaraa, niin Applen omat kuin tarvikekaapelit menevät omassa käytössä muutamassa kuukaudessa huonoksi vaikka viettävätkin aikansa yöpöydällä.
Jep itellä kaikki 3 Applen lightning kaapelia on rispaantunut siitä liittimen vierestä. Jokainen edelleen toimii, mutta se kuminen johdon päällyste on revennyt. Tämä johtunee siitä, että käytän kyllä luuriani latauksen aikanakin, niin joutuu taitetuksi aina välillä juuri siitä liittimen alta. Voisivat toki olla vaikka punottuja niin kestäisi ehkä paremmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
805
Jep itellä kaikki 3 Applen lightning kaapelia on rispaantunut siitä liittimen vierestä. Jokainen edelleen toimii, mutta se kuminen johdon päällyste on revennyt. Tämä johtunee siitä, että käytän kyllä luuriani latauksen aikanakin, niin joutuu taitetuksi aina välillä juuri siitä liittimen alta. Voisivat toki olla vaikka punottuja niin kestäisi ehkä paremmin.
Tai jälkiasenteisena laittaisi kutistesukkaa siihen niin ei pääsisi taipumaan siitä juuresta? Kuka uskaltaa?
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Tai jälkiasenteisena laittaisi kutistesukkaa siihen niin ei pääsisi taipumaan siitä juuresta? Kuka uskaltaa?
En oo itse jaksanut tehdä noille mitään teippipatenttia tai muutakaan. Niin kauan kuin toimivat niin ei haittaa vaikka vähän onkin kuoriutunut se pinta.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Mulla pysynyt alkuperäiset piuhat hyvänä, mutta en olekaan riuhtoja.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Ihan ilman toimenpiteitä tuo ei ainakaan itsellä toimi työnantajan win10 läppärissä, koska iOS ei luota Windows 10 koneeseen niin pitää sallia kapulasta aina kun kytkee sen Windows 10 koneeseen.

Kukas nyt Windows 10 koneeseen luottaisi :rofl:Aina on iPhonen ruudulla tuo kuvan ilmoitus kun puhelinta ladataan.
Ihan tismalleen sama varoitus tulee, jos Android puhelimen kytkee Windows koneeseen tai Applen laitteisiin. Ehkä Applen laitteet sallivat datansiirron suoraan, jos iPhone ja Mac ovat rekisteröitynä ja kirjautuneena samalla applen käyttäjätunnuksella.

Mieti nyt vähän, jos liitettyä laitetta pidetään automaattisesti turvallisena. Liitä (työ)puhelin hotellin seinästä tarjottavaan usb-liittimeen latauksen ajaksi. Onko usb-portti verkkovirrassa vai yhteydessä tietokoneeseen, joka heti ensimmäisenä yrittää viedä kaiken saatavilla olevan datan? Siinäpä olisikin nauramista, kun iPhonesi toteaisi että toisella osapuolella on Macbook, Apple-tuote, varmasti luotettava, annetaan puhelimen näkyä ja kaikkien kikkelikuvien valua varoittamatta kysymättä puhelimen omistajalta.

Onneksi näin oleellinen turvaominaisuuskin voidaan katsoa fanipoikalasit silmillä toisten valmistajien huonoudeksi.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Mulla pysynyt alkuperäiset piuhat hyvänä, mutta en olekaan riuhtoja.
Eipä noita omiakaa johtoja ole tarvinnu riuhtoa, tai edes vetää irti piuhasta vaan ihan liittimestä. Se, että jos esim pädillä pelaa samalla ku lataa ni johto voi joutua jyrkkään kulmaan tuosta liittimen jälkeen niin se varmaan kuluttaa ajan kanssa johdon kumipinnan. Mutta hyvä siis jos jollain ne on kestänyt käyttöä, ehkä itellä seuraava jo kestää.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 297
Nyt kyllä ei vakuuta. Töistä uusi MacBook Pro, kuukauden vanha. Näyttö meni kahdelta sivulta ja rupesi väreilemään ihan puskista. Ei mitään osumaa tai vauriota siihen. Vedin restartin ja koko paska ei enää edes käynnisty. Helvetti 3-tonnin kone ja ei kestä edes kuukautta. Eniten vituttaa että kotona on omilla rahoilla ostettu samanlainen kone..nyt kyllä Jobs voi haistaa pitkän paskan - yritä tässä nyt taikoa uusi kone lentokentällä saatana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Ostelin iPhone SE:n tuossa kesäkuussa. Mikki paskana-->huoltoon 3vk-->uus luuri huollosta, mikki paskana-->huoltoon 3vk--> uus luuri, nyt toimii. Elikkäs kolmas luuri toden sanoo applen kohdalla. :sdarra:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Mulla on Macbook Pro 2007 joka käy ja kukkuu vieläkin. Joskus 2010 tienoilla oli tyyppivika joka korjattiin emon vaihdolla. Vasta 2017 huomasin että eivät olleet huollossa rekisteröineet emoa tms. niin ei voinut ladata El Capitania siihen. Onneksi siihen löytyi hämyisä softa jolla asia korjaantui. Laite on edelleen käytössä satunnaisessa videoeditoinnissa iMovie9:llä, digiboksina EyeTV:llä varustettuna ja tietenkin satunnaisena surffilautana.

Viikonloppuna huomasin että akku oli pullahtanut. Revin akun kotelon auki ja poistin patterit ja laitoin kotelon tyhjänä takaisin. Tuo akun kotelo kun pitää olla paikallaan että toimii kun pari pinniä pitää yhdistää, muuten ei kone käynnisty.

Koneeseen olen laittanut itse 2GB muistia lisää ja HDD:n vaihdoin SSD:ksi ja taas takaisin isommaksi HDD:ksi kun tuon ei tarvitse olla nopea.

Toimii edelleen. Ihan tyytyväinen olen tuohon värkkiin vaikkei enää pääkoneena toimikaan. PC+Winkkari siirryin kun piti päivittää ja en kestänyt uuden Macin hintaa verrattuna suorituskykyyn. Ja piti saada pelikone.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
342
Niin käy ja kukkuu mutta voi räjähtää
Apple-myymälä evakuoitiin iPadin räjähdettyä yllättäen - kolme ihmistä sai ensihoitoa
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Ostelin iPhone SE:n tuossa kesäkuussa. Mikki paskana-->huoltoon 3vk-->uus luuri huollosta, mikki paskana-->huoltoon 3vk--> uus luuri, nyt toimii. Elikkäs kolmas luuri toden sanoo applen kohdalla. :sdarra:
Tuo SE onkin vähän niin ja näin malli. Apple käytännössä kierättää siihen vanhaa varastoaan edellisien mallien jämistä, jotka jakavat saman chassiksen.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
903
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
Olisi mielenkiintoista nähdä, olisiko Applelle hyödyllistä alkaa julkistaa huolto % yms. taustatietoja, kun joutuu markkinajohtajana aika lailla jokaisesta design -peräisestä ongelmasta uutisiin. Macitkin tuntuvat saavan paljon huomiota, vaikka ovat aika nicheä. Jos laatuvertailua tekee esimerkiksi Lenovoon perustuen vahvaan Reddit -mutuun, tuntuu vakavampia ongelmia olevan esimerkiksi X1C -sarjassa tällä hetkellä.

Applen näkökulmastahan 'ongelma' on, kun iPhoneja on luokkaa 20x enemmän, kuin melkein mitä tahansa muuta mallia. Noilla myyntimäärillä on loogista, että suhteessa pienikin ongelma saa isot mittasuhteet. Vs. esim. Sony Xperia Z3 Compact näyttöongelmat, jotka taisivat koskea luokkaa 20% koko laitekannasta, mutta uutisointia aiheesta ei pahemmin tainnut olla.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 978
...
Jos laatuvertailua tekee esimerkiksi Lenovoon perustuen vahvaan Reddit -mutuun,
...
Mun pointtini on jatkuvasti ollut Applen laadun vertailu aikaisempaan Applen laatuu niin että käy selväksi vastaako tämänhetkinen todellinen laatu sitä vanhaa mielikuvaa mitä Apple haluaa pitää yllä.

Kun Applehan on eri hintaluokassa ja haluaa antaa kuvan täysin eristä laatuluokasta kuin muut valmistajat (muut valmistajat pyrkii todelliseen hyvään tai riittävänhyvään laatuun eivätkä pyri luomaan mitään poikauksellisat mystistä laatumielikuvan auraa (jos Applen tuote vikautuu se on asiakan virhe kun ei olle käyttänyt/palvonut Applen tuotetta oikein (esim. ei ole puhdistanut näppäimistöä säännöllisesti tarkasti oikealla tavalla))).

Niin mielestäni Applen nykyistä tämänhetkistä ja mennyttä laatua pitää verrata toisiinsa ja siihen mielikuvaan mitä Apple haluaa tällähetkellä pitää yllä (melkein keinolla millä hyvänsä).

Kun mielestäni esimerkiksi sen on väärin että Apple syyllistää asikaansa siitä kun asiakas käytännössä huomaan että Apple tuotteen todellinen laatu ei vastaa annettua mielikuvaa

(Esim. Apple charen nykyinen käyttäytyminen jossa yritetään vakuutta että asiakas on käyttänyt Apple tuotettaan väärin vaikka kyseinen vika johtuu tuotteen suunniteluvirheestä on suorastaan petollista).

...
Applen näkökulmastahan 'ongelma' on, kun iPhoneja on luokkaa 20x enemmän, kuin melkein mitä tahansa muuta mallia.
...
Selittelet mustaa valkoiseksi määrällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että sama tunnettu suunniteluvirhe toistetaan useissa tuotesukupolvissa peräkkäin vaikka Apple hyvin tietää että se suunnitteluvirhe johtaa tuotteen ennenaikaiseen vikautumiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 850
Sain tuossa suoraan paketista viallisen Ipadin (2018). Meidän talouden viides ja ensimmäinen joka kenkkuilee. Takuuseen lähettivät ja korjaantuu siellä, mutta osaa osaako joku kertoa pitäisikö/voisiko tässä vaatia uutta tilalle, kun sain rikkinäisen paketista?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 850
Noup, Applen laatuun ei mitkään DOA/DAP hapatukset kuulu.
Ok. Jostain jäänyt sellainen kuva, että kuluttajasuojasta saisi oikeuden vaatia uutta jos tulee rikkinäinen paketista. Mutta mistään en lähdettä sellaiselle väitteelle enää löytänyt. Eri asia sitten jos monta kertaa hajoilee lyhyen ajan sisällä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 552
Viestejä
4 194 635
Jäsenet
70 751
Uusin jäsen
Seilaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom