Todellinen Apple Laatu ?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
807
Applella on vaan jonkinlainen kultti ympärillänsä ja itsehän en uskonut koko asiaa, ennnenkuin itsestäni tuli Applekäyttäjä.

Kauhulla odotan sitä päivää, kun itsestäni tulee Apple-zombi ja kaikki mikä harmittaa muuttuu joksikin ihmeelliseksi Apple siunaukseksi ja alan levittämään Applen ilosanomaa uusille Apple käyttäjille. Aina kun jollain on ongelma voin vaan vastata "Käytät väärin, teet väärin, et tarvitse noita vääräuskoisten ominaisuuksia, miksi haluat tehdä puhelimella jotain jota minä en tee ja jota Apple ei halua sinun tekevän"

- Ai näppis on huono? Entäs sitten, Apple on kuule täydellinen, mutta sinä tyhmä haluat kirjoittaa puhelimella :)
- Ai ei ole edes 90-luvulla kehitettyä ennakoivaa tekstinsyöttöä? Entäs sitten, mihin sitä tarvitsee, ei puhelimella ole tarkoitus kirjoittaa :)
- Ai kuvan uppautuvat yhteen "oksennuskansioon" pilvessä ja puhelimella? Entäs sitten, kuinka kenelläkään voi olla enempää kuin yksi appi puhelimessa joka tallentaa kuvia?
- Ai sinulla on jotain valitettavaa kuvaamisesta yleensä ottaen? Olet vain tyhmää, Apple on mailman paras kaikessa, ja miksi edes kuvaat puhelimella.
- Ai akkumittari ei näytä oikeaa akun varaustasoa, vaan se on lähinnä sinne päin ja yleensä enemmän kuin akun normaali taso? Olet vain tyhmä, kun et tajua Applen täydellisenä valmistajana tässäkin ehkäisevän stressiä, se että akku loppuvaiheessa "kuluu" moninkertaista nopeutta on vain pieni hinta siitä stressittömyydestä.
- Ai puhelin pehmentää ihoa ja korjaa ihosi oletettuja "värivirheitä" ja oikeaa naamakuvaa et sillä saa? No taas olet vain tyhmä, kun et tajua pakotetun beatymoodin hienoutta.
- Ai et voi itse päättää mistään, esim. tietoturvan tiukkuudesta? Tyhmä olet taas, kun et vaan ymmärrä millainen riski sormenjäljen kopiointi on ja säännöllinen 6 numeroisen salasanan jatkuva kysely on mailman paras turva, joka kumoaa riskin kopioidusta sormenjäljestä.

Itseasiassa ennen Applen puhelinta se vaikutti jotenkin maagiselta, koska Applea käyttävillä ei tuntunut olevan mitään ongelmia tai harmituksen aiheita. Minkään muun ekosysteemin tai merkin käyttäjät ei varauksetta rakastaisi jokaista tyhmää bugia tai ominaisuutta joka puhelimessa on.

Esim. jos Android käyttäjän pitäisi jatkuvasti näppäillä (vähintään kerran joka päivä) 6 numeron koodia sormenjäljen sijaan, niin äänestäisivät jaloillaan. Applekäyttäjille sekin on vain hieno tietoturvaominaisuus.
Onhan tup sormenjälkitunnistus ollut käytössä jo 2013 lähtien 5S:ssä. Siinä muuten uusin käyttisversiokin sisällä ja toimii. Mikä käyttisversio Samsung galaxy s4:ssä mahtaa olla sisällä?
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
77
Mullaki julkasupäivänä ostettu 5s skulaa moitteetta, sormenjälkitunnistus toimii jne. Uus käyttiskin on sisään ajettuna, itseasiassa kulkee hyvin. Mitä nyt akku ei kestä enää kun yhden päivän (7.00-24.00) omassa käytössä. Qwerty -näppäimistöä käytettäessä en ole kaipaillut ennustavaa tekstinsyöttöä kyllä, mahtaako samiv käyttää tietokoneellakin ennustavaa? Itse ruuvasin vanhanaikaisesta Nokiastakin ennustavan pois, koska osaan kirjoittaa :D iCloudia en myöskään käytä, en ymmärrä oksennuskansio termiä, mihin ne kuvat sitten pitäis mennä jollei kansioon? Mulla ainakin on vaihtoehtoisia lajitteluperusteita/kansioita joista voin tarvittaessa kuvia selata ja kaivaa.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
77
589e maksoin aikoinani 5s:ästä (miinus pieni marginaalinen henksuale), toi tekee n. 100e vuodessa toimivasta puhelimesta, paras puhelindiili mitä oon ikinä tehny.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Applella on vaan jonkinlainen kultti ympärillänsä ja itsehän en uskonut koko asiaa, ennnenkuin itsestäni tuli Applekäyttäjä.

Kauhulla odotan sitä päivää, kun itsestäni tulee Apple-zombi ja kaikki mikä harmittaa muuttuu joksikin ihmeelliseksi Apple siunaukseksi ja alan levittämään Applen ilosanomaa uusille Apple käyttäjille. Aina kun jollain on ongelma voin vaan vastata "Käytät väärin, teet väärin, et tarvitse noita vääräuskoisten ominaisuuksia, miksi haluat tehdä puhelimella jotain jota minä en tee ja jota Apple ei halua sinun tekevän"

- Ai näppis on huono? Entäs sitten, Apple on kuule täydellinen, mutta sinä tyhmä haluat kirjoittaa puhelimella :)
- Ai ei ole edes 90-luvulla kehitettyä ennakoivaa tekstinsyöttöä? Entäs sitten, mihin sitä tarvitsee, ei puhelimella ole tarkoitus kirjoittaa :)
- Ai kuvan uppautuvat yhteen "oksennuskansioon" pilvessä ja puhelimella? Entäs sitten, kuinka kenelläkään voi olla enempää kuin yksi appi puhelimessa joka tallentaa kuvia?
- Ai sinulla on jotain valitettavaa kuvaamisesta yleensä ottaen? Olet vain tyhmää, Apple on mailman paras kaikessa, ja miksi edes kuvaat puhelimella.
- Ai akkumittari ei näytä oikeaa akun varaustasoa, vaan se on lähinnä sinne päin ja yleensä enemmän kuin akun normaali taso? Olet vain tyhmä, kun et tajua Applen täydellisenä valmistajana tässäkin ehkäisevän stressiä, se että akku loppuvaiheessa "kuluu" moninkertaista nopeutta on vain pieni hinta siitä stressittömyydestä.
- Ai puhelin pehmentää ihoa ja korjaa ihosi oletettuja "värivirheitä" ja oikeaa naamakuvaa et sillä saa? No taas olet vain tyhmä, kun et tajua pakotetun beatymoodin hienoutta.
- Ai et voi itse päättää mistään, esim. tietoturvan tiukkuudesta? Tyhmä olet taas, kun et vaan ymmärrä millainen riski sormenjäljen kopiointi on ja säännöllinen 6 numeroisen salasanan jatkuva kysely on mailman paras turva, joka kumoaa riskin kopioidusta sormenjäljestä.

Itseasiassa ennen Applen puhelinta se vaikutti jotenkin maagiselta, koska Applea käyttävillä ei tuntunut olevan mitään ongelmia tai harmituksen aiheita. Minkään muun ekosysteemin tai merkin käyttäjät ei varauksetta rakastaisi jokaista tyhmää bugia tai ominaisuutta joka puhelimessa on.

Esim. jos Android käyttäjän pitäisi jatkuvasti näppäillä (vähintään kerran joka päivä) 6 numeron koodia sormenjäljen sijaan, niin äänestäisivät jaloillaan. Applekäyttäjille sekin on vain hieno tietoturvaominaisuus.
Tässä viestissä on jo niin monta faktaa päin per-C:ttä ettei viitsis edes aloittaa. Ilmeisesti samilla ei ole koskaan ollut Applea, ainakaan viimeiseen 6+ vuoteen?

Itsellä on käytännössä viimeiset 10 vuotta ollut rinnakkain i-luuria (iOS 3->) sekä Androidia (2.0 - 8.1) eikä ole sen suurempia tunteita enää tässä vaiheessa kun Androidi on saanut jo softissakin (3 osapuolen, määrä / laatu) Applea kiinni. Pääasia että homma skulaa loogisesti ja nopeasti (mikä varsinkin alkuun oli Androideissa onglma ja on edeleenkin kummassakin asetuspuolella). Mitä kuvaamiseen tulee niin kännyt on optiikan takia räpsyjä varten vaikka olisi kuinka ollut 4K videota - kunnon kuvat saadaan järkkärillä.

Oma 5 S on edelleen muksulla käytössä ja kukkuu täysillä. Samaa ei voi sanoa saman ikäluokan Androideistani...
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 697
Applella on vaan jonkinlainen kultti ympärillänsä ja itsehän en uskonut koko asiaa, ennnenkuin itsestäni tuli Applekäyttäjä.

Kauhulla odotan sitä päivää, kun itsestäni tulee Apple-zombi ja kaikki mikä harmittaa muuttuu joksikin ihmeelliseksi Apple siunaukseksi ja alan levittämään Applen ilosanomaa uusille Apple käyttäjille. Aina kun jollain on ongelma voin vaan vastata "Käytät väärin, teet väärin, et tarvitse noita vääräuskoisten ominaisuuksia, miksi haluat tehdä puhelimella jotain jota minä en tee ja jota Apple ei halua sinun tekevän"

- Ai näppis on huono? Entäs sitten, Apple on kuule täydellinen, mutta sinä tyhmä haluat kirjoittaa puhelimella :)
- Ai ei ole edes 90-luvulla kehitettyä ennakoivaa tekstinsyöttöä? Entäs sitten, mihin sitä tarvitsee, ei puhelimella ole tarkoitus kirjoittaa :)
- Ai kuvan uppautuvat yhteen "oksennuskansioon" pilvessä ja puhelimella? Entäs sitten, kuinka kenelläkään voi olla enempää kuin yksi appi puhelimessa joka tallentaa kuvia?
- Ai sinulla on jotain valitettavaa kuvaamisesta yleensä ottaen? Olet vain tyhmää, Apple on mailman paras kaikessa, ja miksi edes kuvaat puhelimella.
- Ai akkumittari ei näytä oikeaa akun varaustasoa, vaan se on lähinnä sinne päin ja yleensä enemmän kuin akun normaali taso? Olet vain tyhmä, kun et tajua Applen täydellisenä valmistajana tässäkin ehkäisevän stressiä, se että akku loppuvaiheessa "kuluu" moninkertaista nopeutta on vain pieni hinta siitä stressittömyydestä.
- Ai puhelin pehmentää ihoa ja korjaa ihosi oletettuja "värivirheitä" ja oikeaa naamakuvaa et sillä saa? No taas olet vain tyhmä, kun et tajua pakotetun beatymoodin hienoutta.
- Ai et voi itse päättää mistään, esim. tietoturvan tiukkuudesta? Tyhmä olet taas, kun et vaan ymmärrä millainen riski sormenjäljen kopiointi on ja säännöllinen 6 numeroisen salasanan jatkuva kysely on mailman paras turva, joka kumoaa riskin kopioidusta sormenjäljestä.

Itseasiassa ennen Applen puhelinta se vaikutti jotenkin maagiselta, koska Applea käyttävillä ei tuntunut olevan mitään ongelmia tai harmituksen aiheita. Minkään muun ekosysteemin tai merkin käyttäjät ei varauksetta rakastaisi jokaista tyhmää bugia tai ominaisuutta joka puhelimessa on.

Esim. jos Android käyttäjän pitäisi jatkuvasti näppäillä (vähintään kerran joka päivä) 6 numeron koodia sormenjäljen sijaan, niin äänestäisivät jaloillaan. Applekäyttäjille sekin on vain hieno tietoturvaominaisuus.
Toisilla elämä ilmeisesti on vain paljon vaikeampaa kuin muilla. Olen pahoillani, mutta olen aika varma, ettet saa helpotusta merkkiä vaihtamalla myöskään.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
77
Joo noista tulee aina mieleen nää "Järkkärit romukoppaan, UUSI NOKIA KAMERA..", mulla on tossa 2metrin päässä valokuvastudio ja odotan vieläkin sitä päivää kun siellä kuvataan kännyköillä :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Tuli näin "onnellisena" iphone käyttäjänä varmaan eilen illalla triggeröidyttyä tuosta tomih:n naurettavasta väitteestä, enkä nyt päivänäöllä kyllä jaksa alkaa siivoamaan tuota tajunnanvirtaa.

On vaan niin turhauttava luuri. Ja onhan siinä häpeääkin mukana, koska aikaisemmin (Android aikaan) sitä tuli harmiteltua jokaista (yleensä itse säädettävissä olevaa) pientäkin ongelmaa ja oikeasti haikailtua moninverroin kalliimpien ja käyttäjiensä rakastamien Applejen perään. Vanhaa sanontaa mukaillen: Ruoho ei ollutkaan vihreämpää aidan toisella puolella, se vaan oli maalattu vihreäksi.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Tuli näin "onnellisena" iphone käyttäjänä varmaan eilen illalla triggeröidyttyä tuosta tomih:n naurettavasta väitteestä, enkä nyt päivänäöllä kyllä jaksa alkaa siivoamaan tuota tajunnanvirtaa.

On vaan niin turhauttava luuri. Ja onhan siinä häpeääkin mukana, koska aikaisemmin (Android aikaan) sitä tuli harmiteltua jokaista (yleensä itse säädettävissä olevaa) pientäkin ongelmaa ja oikeasti haikailtua moninverroin kalliimpien ja käyttäjiensä rakastamien Applejen perään. Vanhaa sanontaa mukaillen: Ruoho ei ollutkaan vihreämpää aidan toisella puolella, se vaan oli maalattu vihreäksi.
Miksi ihmeessä sitten käytät applea jos se on niin turhauttavaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Tässä viestissä on jo niin monta faktaa päin per-C:ttä ettei viitsis edes aloittaa. Ilmeisesti samilla ei ole koskaan ollut Applea, ainakaan viimeiseen 6+ vuoteen?
Nykyinen puhelin nimenomaan on iphone.

Jos olin jostain väärässä, niin korjaa toki:

- Applen oma näppis on välttävä (ei pärjää millään kolmannen osapuolen näppiksille, ja iphonessa kannattaakin käyttää jotain parempaa näppistä, sääli että iphone )
- Applen näppiksessä ei ole ennustavaa/ennakoivaa eli sanoja ehdottavaa tekstinsyöttöä kuin muutamalla kielellä (ei esim. suomeksi)
- Applen puhelimessa kaikki näkyvät käyttäjälle yhdessä kansiossa puhelimella ja niitä ei saa automaattisesti eroteltua edes pilvessä (se että yhden ohjelman kuvista on kopio omassa albumissaan ei siihen vaikuta)
- Applen puhelimessa akkumittari ei näytä reaaliaikasta akun varaustasoa. Ensin akku ei muka kulu ollenkaan, mutta jos akun varauksen päästää pieneksi humahtaa se kuin itsestään tyhjäksi.
- Sormenjäljen lisäksi puhelin kysyy säännönmukaisesti myös sitä numerokoodia (pääsykoodi tai mikälie).

Itsellä on käytännössä viimeiset 10 vuotta ollut rinnakkain i-luuria (iOS 3->) sekä Androidia (2.0 - 8.1) eikä ole sen suurempia tunteita enää tässä vaiheessa kun Androidi on saanut jo softissakin (3 osapuolen, määrä / laatu) Applea kiinni. Pääasia että homma skulaa loogisesti ja nopeasti (mikä varsinkin alkuun oli Androideissa onglma ja on edeleenkin kummassakin asetuspuolella).
Androidihan oli ihan surkea silloin alkuun. Minun eka Android-luuri oli aivan karmeaa paskaa (2.3 muistaakseni), josta se sitten pikkuhiljaa parantui ja Androidit on nykyään aika samperin hyviä. Sitä parantumiseen ei toki itse kiinnittänyt huomiota, kun käytti Androidia päivittäisessä käytössä ja muutos on tapahtunut versio kerrallaan ja puhelimetkin vaihtuneet siinä samalla moneen kertaan. Androidin näppäryyden tajusi vasta, kun päätyi niinkin rajoittuneen puhelimen kuin iphonen käyttäjäksi.

Mitä kuvaamiseen tulee niin kännyt on optiikan takia räpsyjä varten vaikka olisi kuinka ollut 4K videota - kunnon kuvat saadaan järkkärillä.
Järkkärissä on puolensa ja itselläkin on järkkäri. Itseasiassa ne arjen räpsyt tulikin otettua aika pitkäänkin oikealla kameralla, mutta pikkuhiljaa se vähentyi, kun puhelimilla kuvaaminen helpottui ja laatu parani.

Samsung S7 oli kuvaaminen jo siinä määrin toimivaa, että jätin jopa juhlissa yms. kameran pois ja muistot tallentui näppärästi ihan puhelimella.

Oma 5 S on edelleen muksulla käytössä ja kukkuu täysillä. Samaa ei voi sanoa saman ikäluokan Androideistani...
Ja mun keskimmäisellä lapsella on Samsung S4 ja sekin käy ja kukkuu vielä täysillä. Uusinta Androidia tuo ei ole saanut enää pariin vuoteen, mutta toimiva ja hyvä puhelin.

Miksi ihmeessä sitten käytät applea jos se on niin turhauttavaa?
No mistä päättelit, että seuraava puhelin olisikaan Apple?
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Mullaki julkasupäivänä ostettu 5s skulaa moitteetta, sormenjälkitunnistus toimii jne. Uus käyttiskin on sisään ajettuna, itseasiassa kulkee hyvin. Mitä nyt akku ei kestä enää kun yhden päivän (7.00-24.00) omassa käytössä. Qwerty -näppäimistöä käytettäessä en ole kaipaillut ennustavaa tekstinsyöttöä kyllä, mahtaako samiv käyttää tietokoneellakin ennustavaa? Itse ruuvasin vanhanaikaisesta Nokiastakin ennustavan pois, koska osaan kirjoittaa :D iCloudia en myöskään käytä, en ymmärrä oksennuskansio termiä, mihin ne kuvat sitten pitäis mennä jollei kansioon? Mulla ainakin on vaihtoehtoisia lajitteluperusteita/kansioita joista voin tarvittaessa kuvia selata ja kaivaa.
Eli tiivistettynä(?):

- Et osaa kirjoittaa, kun haluat puhelimella kirjoittaa nopeasti, et sä varmaan osaa edes tietokoneella kirjottaa.
- Mitään cloudeja en käytä, joten sinäkään et käytä.
- Minulle riittää yksi kansio, miksei sinulle muka riitä. Koska en tarvitse mitään ihmeellistä automatiikkaa, et tarvitse sinäkään.
- Minulle piisaa jopa 5vuotta vanha akku, koska en puhelintani mihinkään käytä joten sinullekkin pitää piisata.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 902
Kyllähän kaikessa fanituksessa löytyy niitä ääri-esimerkkejä jotka löytävät positiivisia aspekteja rektaalitutkimuksestakin. Jostain syystä Applen osalta se nähdään kuitenkin erilaisena kuin Intel vs. AMD tai ATI vs. Nvidia kiistojen kiivaimmat osapuolet.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 697
Nykyinen puhelin nimenomaan on iphone.

Jos olin jostain väärässä, niin korjaa toki:

- Applen oma näppis on välttävä (ei pärjää millään kolmannen osapuolen näppiksille, ja iphonessa kannattaakin käyttää jotain parempaa näppistä, sääli että iphone )
- Applen näppiksessä ei ole ennustavaa/ennakoivaa eli sanoja ehdottavaa tekstinsyöttöä kuin muutamalla kielellä (ei esim. suomeksi)
- Applen puhelimessa kaikki näkyvät käyttäjälle yhdessä kansiossa puhelimella ja niitä ei saa automaattisesti eroteltua edes pilvessä (se että yhden ohjelman kuvista on kopio omassa albumissaan ei siihen vaikuta)
- Applen puhelimessa akkumittari ei näytä reaaliaikasta akun varaustasoa. Ensin akku ei muka kulu ollenkaan, mutta jos akun varauksen päästää pieneksi humahtaa se kuin itsestään tyhjäksi.
- Sormenjäljen lisäksi puhelin kysyy säännönmukaisesti myös sitä numerokoodia (pääsykoodi tai mikälie).
-Siis mikä siinä näppäimistössä on vikana? Ei ainakaan samsungissa ole parempaa (työluurina samsungi, muita en ole koittanut)
-Ennustava tekstinsyöttö tarkoittaa mitä? Noksuissahan se tarkoitti sitä, että pystyit painamaan pelkästään esim kerran numeroa 4 vaikka i oli kolmantena kirjaimena vasta ja se osasi niistä muodostaa silti sanan. iPhonessahan kyllä on se korjaus eli jos kirjoitat vähän väärin niin se osaa korjata sanan oikeaksi.
-Onko sinulla kulunut akku kun se noin tekee? En tiedä tarkemmin mutta uskoisin, että akun varaustason näyttäminen on aika perusstandardisti toteutettu kaikissa puhelimissa ja luulisin että se tunnistaa sen yhtä hyvin/huonosti joka tilanteessa. Omassa luurissa on kohtuullisen symmetrinen tuo kuluminen eli ei tapahdu harppauksia. Sen olen huomannut, että viimeinen prosentti kestää ehkä kauemmin, eli kun on 1 % jäljellä niin se kestää vielä aika kauan.
-Missä tilanteissa sinulla se kysyy sitä numerokoodia? Se kai ihan puhelimen avaamisessa kysyy sitä joskus harvoin, mutta kyllähän sen pitäisi sillä sormenjäljellä mennä sisään ellei sormi ole märkä tai kuiva tai mitä näitä perus sormenjälkilukijan ongelmia nyt onkaan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
-Missä tilanteissa sinulla se kysyy sitä numerokoodia? Se kai ihan puhelimen avaamisessa kysyy sitä joskus harvoin, mutta kyllähän sen pitäisi sillä sormenjäljellä mennä sisään ellei sormi ole märkä tai kuiva tai mitä näitä perus sormenjälkilukijan ongelmia nyt onkaan.
Jossain kohtaa tuo toimi niin, että kun puhelin oli X-ajan (En nyt muista kauanko, hämärällä muistikuvalla 8h) käyttämättä, niin kysyi aina sen pin-koodin tai minkä on valinnutkaan, touch-id:n "käytön hyväksymiseksi". Ei tosin ole nyt tullut kiinnitettyä huomiota kysyykö työpuhelimena oleva 8 tuota aina maanantaisin kun on vklp:n koskematta.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 902
Biometrinen avaus kytkeytyy pois kun painat muutaman kerran näytön avaus-nappia putkeen. Ideana siis on, että voit hädän alla taskussa kytkeä ton pois päältä...

Mä taas painelen sitä ajatuksissani vahingossa.
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 017
Ihan hyvät kokemukset, mulla on 2v vanha Ipad Mini 2, Toimii hyvin, paitsi akku huonohko ja laturi kuumenee PALJON.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
- Applen puhelimessa akkumittari ei näytä reaaliaikasta akun varaustasoa. Ensin akku ei muka kulu ollenkaan, mutta jos akun varauksen päästää pieneksi humahtaa se kuin itsestään tyhjäksi.
Tätä samaa tapahtuu myös Androidin puolella, kun akku alkaa olla huonossa kunnossa, laite sammuu usein jo 30-40% paikkeilla.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
77
Eli tiivistettynä(?):

- Et osaa kirjoittaa, kun haluat puhelimella kirjoittaa nopeasti, et sä varmaan osaa edes tietokoneella kirjottaa.
- Mitään cloudeja en käytä, joten sinäkään et käytä.
- Minulle riittää yksi kansio, miksei sinulle muka riitä. Koska en tarvitse mitään ihmeellistä automatiikkaa, et tarvitse sinäkään.
- Minulle piisaa jopa 5vuotta vanha akku, koska en puhelintani mihinkään käytä joten sinullekkin pitää piisata.
Jaa. Vai että näin. Omat mielipiteesi ovat täysin oikein ja sinun tahtosi on se mitä puhelimen pitää olla, koitin vain kertoa oman mielipiteeni..
Et myöskään vastannut mihinkään kysymykseen, kunhan vittuilit vain. Kerrotko nyt, miten kuvien pitäisi paremmin tallentua useampaan kansioon?
Näitä kuvia kun pystyy selaamaan automatiikan kanssa vuosien ja kuukausien perusteella, näkymiä ja järjestysmalleja on monta? Cloudin tarpeellisuutta en ole ikinä ymmärtänyt, viestin vain etten sitä käytä, jolloin en tiedä miten "kuvien kansiot" käyttäytyvät siellä. 5-vuotta vanhan akun käyttö taas kertoo siitä, etten räpläile puhelintani hirveästi.

Ja tosiaan, tuo akkuasia on ihan paskaa, ehkä kerran olen joutunut akkuni "synccaamaan" applen ohjeiden mukaan. Aivan samalla tapaa käyttäytyvät muutkin laitteet joiden akun varaustaso on muuttunut radikaalisti käytössä alkuperäisestä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
IPhone XS Max yläkaiutin lopettaa toimintansa aina tietyn ajan jälkeen jolloin kaikki musiikit ja vastaavat kuuluvat ainoastaan alhaalla olevasta kaiuttimesta monona. Uudelleenkäynnistys korjaa ongelman aina hetkellisesti.

Muilla vastaavaa kokemusta? Vielä en huoltoon ole vienyt, kun pelkään etteivät tee asialle yhtään mitään ja netin perusteella en ole ainut ongelman kanssa.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Noniin. Tästä tuli tänään mccaren päätös.

Teki samaa myös tämän sovelluksen kanssa.

‎Old School RuneScape

Täytynee siis jättää pelaaminen ihan minimille. Gigantin myyjä suositteli jotaki asuksen puhelinta pelaamiseen.



Iphone onkin teinityttöjen lelu pääpiirteittäin, pääosin helpoimmalla pääsee pelaamaan mobiilipelejä, kun ostaa juurikin Asuksen, Oneplussan, Nokian tms Android-puhelimen. Itseä kiinnostaisi kyllä Iphone, sosiaalisten seikkojen takia aika pakkorako käyttää Snapchattia, muuten Whatsapp on riittänyt, jokseenkin mahdollisesti tulevaisuudessa Telegram jos Whatsappiin mainokset tulee.

Nykyisellä Oneplussalla (5t) ainakin Snapchat toimii ihan hyvin, eli sekään sovellus ei ole enää Iphonen valtti myynnissä. Iphonet ei minun mielestäni ole oikeastaan yhtään helpompia käyttää, joten sekään ei oikein ole perustelu. Iphonen muotoilu kylläkin on ihan ok, vaikkakin ohuus pitää korvata kuorilla jotta kapulan saa pidettyä kädessäkin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Täytynee siis jättää pelaaminen ihan minimille. Gigantin myyjä suositteli jotaki asuksen puhelinta pelaamiseen.
Fortnitesta ei tosin ole vielä julkaistu Android-versiota (pl. beta), joten jotenkin uskoisi että nykyiden mobiiliversio on tehty Applen laitteiden ehdoilla niiden ollessa ainoa tuettu alusta. :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
Noniin. Tästä tuli tänään mccaren päätös.

Teki samaa myös tämän sovelluksen kanssa.

‎Old School RuneScape

Täytynee siis jättää pelaaminen ihan minimille. Gigantin myyjä suositteli jotaki asuksen puhelinta pelaamiseen.

Oiskohan ainoastaan X:n ongelma. Oma Xs ei tuntuis kuumenevan. Tuossa pöydällä pyöriny fortine sen 10+ minuuttia.

edit: Nyt sen ~20min. Hädin tuskin tuntuu lämpöseltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
Iphone onkin teinityttöjen lelu pääpiirteittäin, pääosin helpoimmalla pääsee pelaamaan mobiilipelejä, kun ostaa juurikin Asuksen, Oneplussan, Nokian tms Android-puhelimen. Itseä kiinnostaisi kyllä Iphone, sosiaalisten seikkojen takia aika pakkorako käyttää Snapchattia, muuten Whatsapp on riittänyt, jokseenkin mahdollisesti tulevaisuudessa Telegram jos Whatsappiin mainokset tulee.

Nykyisellä Oneplussalla (5t) ainakin Snapchat toimii ihan hyvin, eli sekään sovellus ei ole enää Iphonen valtti myynnissä. Iphonet ei minun mielestäni ole oikeastaan yhtään helpompia käyttää, joten sekään ei oikein ole perustelu. Iphonen muotoilu kylläkin on ihan ok, vaikkakin ohuus pitää korvata kuorilla jotta kapulan saa pidettyä kädessäkin.
Tuo on nyt ihan täyttä tuubaa. iPhone on paras pelialusta. Tehokkain(A12) ja parhaiten tuettu softan puolesta.

Pelit tulee ekana iPhonelle sitten muille. Jos tulee ollenkaan. Esim. fortniteä odotellaan vielä Androidille.

Kaikista puhelimista löytyy malleja/yksilöitä, jotka soveltuu huonommin pelaamiseen. Ihan salettiin sieltä anteroistakin löytyy se yks mikä kuumuu tai ei pyöritä pelejä ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Tuo on nyt ihan täyttä tuubaa. iPhone on paras pelialusta. Tehokkain ja parhaiten tuettu softan puolesta.

Pelit tulee ekana iPhonelle sitten muille. Jos tulee ollenkaan. Esim. fortniteä odotellaan vielä Androidille.

Kaikista puhelimista löytyy malleja/yksilöitä, jotka soveltuu huonommin pelaamiseen. Ihan salettiin sieltä anteroistakin löytyy se yks mikä kuumuu tai ei pyöritä pelejä ollenkaan.
No on nyt tuokin ihan täyttä paskaa väittää että "Anteroille" ei olisi pelejä 1st priorityna. Suurin osa yksityisistä henkilöistä tekee pelit Androideille. Iphonet ovat kuitenkin yhden valmistajan tekemiä ja todella kalliita, johon luulisi sisältyvän kunnon suunnittelu... Androideja on mieletön määrä, korealaisia, kiinalaisia jne. Applella on tasan yksi käyttöjärjestelmä puhelimiin, joita se itse suunnittelee kun taas Androidilla on yksi käyttöjärjestelmä, mutta puhelimen valmistajia lukematon määrä.

(Ja monet yksityisten tekemistä peleistä ovat nousseet aika suosituiksi, ei nyt ihan isoihin yhtiöihin verrattavissa mutta kuitenkin. Jotain ajatuksenjuoksua tähän loppuun oli tarkoitus lisätä mutta kerkesin unohtaa. :btooth:)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
No on nyt tuokin ihan täyttä paskaa väittää että "Anteroille" ei olisi pelejä 1st priorityna. Suurin osa yksityisistä henkilöistä tekee pelit Androideille. Iphonet ovat kuitenkin yhden valmistajan tekemiä ja todella kalliita, johon luulisi sisältyvän kunnon suunnittelu... Androideja on mieletön määrä, korealaisia, kiinalaisia jne. Applella on tasan yksi käyttöjärjestelmä puhelimiin, joita se itse suunnittelee kun taas Androidilla on yksi käyttöjärjestelmä, mutta puhelimen valmistajia lukematon määrä.

(Ja monet yksityisten tekemistä peleistä ovat nousseet aika suosituiksi, ei nyt ihan isoihin yhtiöihin verrattavissa mutta kuitenkin. Jotain ajatuksenjuoksua tähän loppuun oli tarkoitus lisätä mutta kerkesin unohtaa. :btooth:)
Kun pelejä tehdään niin ei todellakaan ole etu, että "Androideja", niiden valmistajia on paljon. Käyttikset on missä sattuu versioissa. Se on huono asia. Joudut varmistaan, että pelis toimii niillä kaikilla. Siinä on paljon työtä.

Applen etu on nimenomaan se, että malleja on vähän ja käyttöjärjestelmät niissä on hyvin ajantasalla.

Isojen valmistajien pelit tulee pääsääntöisesti ensin iOS:lle. Yleensä pienempienkin. Jos yks indie peli on tullu eka Androidille niin, se ei paljon vaakakupissa paina.

Edellisen sukupolven Apple puhelimet ovat A11 suorittemensa puolesta vieläkin suunnilleen yhtänopeita tai nopeampia ku uudet Androidit. Joten siitä voi ostaa vähän halvempaa, jos ei kiinnosta maksaa ihan uusimmasta.
 
Viimeksi muokattu:

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Kun pelejä tehdään niin ei todellakaan ole etu, että "Androideja", niiden valmistajia on paljon. Käyttikset on missä sattuu versioissa. Se on huono asia. Joudut varmistaan, että pelis toimii niillä kaikilla. Siinä on paljon työtä.

Applen etu on nimenomaan se, että malleja on vähän ja käyttöjärjestelmät niissä on hyvin ajantasalla.

Isojen valmistajien pelit tulee pääsääntöisesti ensin iOS:lle. Yleensä pienempienkin. Jos yks indie peli on tullu eka Androidille niin, se ei paljon vaakakupissa paina.

Androidin jos ostaa, niin kaikista parhaimpiahan ovat OP/Huawei/Nokia yms tälläiset isoimmat brandit, niissä kaikki toimii pääpiirteittäin. On totta, että Iphonelle on kenties helpompi tehdä pelejä mutta suurin pelikansa on silti ne 12v Clash of Clans-Veetit. Tämän takia puollan ajatusta siitä, että pelit tulisivat ennemmin Androidille ensin. (Tiedostan että kyseinen peli tuli ensin IOS:lle. Nämä kaikki Veetit myös omaavat ne Y5-Anteroiset joten tässäkin se markkinarako olisi ollut tehdä CoC ensin Androidille, jolloin kaikki käyttäjät olisivat olleet heti valmiin pelin kimpussa. [Eli ostamassa äidin kortilla mikro-ostoksia])
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Kun pelejä tehdään niin ei todellakaan ole etu, että "Androideja", niiden valmistajia on paljon. Käyttikset on missä sattuu versioissa. Se on huono asia. Joudut varmistaan, että pelis toimii niillä kaikilla. Siinä on paljon työtä.
Sen yksinkertaistamiseen Androidissa on API-tasot, joiden mukaan sovellus tehdään eikä Androidin version mukaan.
Tietenkin mitä uudemmalle APIlle sovelluksen tekee, sen uudempi Android-versio on sen ajamiseen minimi.

Rautatehojen suhteen taas mikään laitebrandi/OS ei muuta sitä, että uusimpien luurien rautaa käyttämään tehty softa tuskin kovin hyvin pyörii 5v vanhoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
Sen yksinkertaistamiseen Androidissa on API-tasot, joiden mukaan sovellus tehdään eikä Androidin version mukaan.
Tietenkin mitä uudemmalle APIlle sovelluksen tekee, sen uudempi Android-versio on sen ajamiseen minimi.

Rautatehojen suhteen taas mikään laitebrandi/OS ei muuta sitä, että uusimpien luurien rautaa käyttämään tehty softa tuskin kovin hyvin pyörii 5v vanhoissa.
Niin API tasoissa, joudutaan meneen pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan. Uusimpia APIja ei saada käyttöön ku asennuskanta on niin käpönen.

Raudan suhteen Android maailmassa on lukematon yhdistelmä eri järjestelmäpiiri, näyttökoko, muistimäärä, jnejne yhdistelmiä.

Se, että tavoitat suurimman mahdollisen yleisön joudut ottaan huomioon nuo softas teossa.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Androidin jos ostaa, niin kaikista parhaimpiahan ovat OP/Huawei/Nokia yms tälläiset isoimmat brandit, niissä kaikki toimii pääpiirteittäin.
Jaa että isommat brändit. Eikö OP ja Nokia juurikin ole ihan kääpiömerkkejä, kun taas vaikkapa Samsung, Huawei, Xiaomi, LG ovat isoja merkkejä?
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Jaa että isommat brändit. Eikö OP ja Nokia juurikin ole ihan kääpiömerkkejä, kun taas vaikkapa Samsung, Huawei, Xiaomi, LG ovat isoja merkkejä?

Suattaa ollakkin, en ole markkinointitilastoja edes vahtinut (OT) Omasta mielestäni kelpomerkit ovat ylimalkaisesti seuraavat: Nokia, Oneplus, Huawei, Samsung, Xiaomi sekä LG. Kaikkia ei tosin ole ollut aktiivisessa käytössä, tulee vaihdettua puhelin niin harvoin.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 902
Androidin jos ostaa, niin kaikista parhaimpiahan ovat OP/Huawei/Nokia yms tälläiset isoimmat brandit, niissä kaikki toimii pääpiirteittäin. On totta, että Iphonelle on kenties helpompi tehdä pelejä mutta suurin pelikansa on silti ne 12v Clash of Clans-Veetit. Tämän takia puollan ajatusta siitä, että pelit tulisivat ennemmin Androidille ensin. (Tiedostan että kyseinen peli tuli ensin IOS:lle. Nämä kaikki Veetit myös omaavat ne Y5-Anteroiset joten tässäkin se markkinarako olisi ollut tehdä CoC ensin Androidille, jolloin kaikki käyttäjät olisivat olleet heti valmiin pelin kimpussa. [Eli ostamassa äidin kortilla mikro-ostoksia])
Supercellin eniten maksava asiakassegmentti ei ole 12v Veetit vaan nuoret - keski-ikäiset aikuiset.

Suuret asiakassegmentit voivat toki luoda pöhinää, nostaa sovellusta korkeammalle jne, mutta ne eivät välttämättä tuo sitä leipää pöytään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Joo, jos ei ymmärrä / muista miettiä kaikkia osa-alueita. Kuluttajan etu on myös se kun paskahuoltajat eivät pääse korjailemaan laitteita. Samaan aikaan vingutaan suurempia akkuja, ohuempaa muotoilua, pöly- ja vesitiiviyttä jne. Noh, sitä on tarjolla, mutta jos jotain saa, jotain menettää.
Koeta nyt tajuta, että tuo estää myös Applen omien huoltajien toiminnan lokaalisti. Ne laitteet viedään Kiinaan, jossa niistä pelastetaan käytettävät osat ja loput heitetään roskiin.

Aivan yhtälailla Apple ei ole ikinä käyttänyt puhelimissaan ja pädeissään muistikortteja joita käyttäjät hankkisivat. Miksikö, koska se nuukakäyttäjä hommaa sinne jotain halvinta paskaa ja itkee sitten huonoa käyttäjäkokemusta. Sama kun rajoitetaan paskojen varaosien käyttöä korjauksissa.
Ihanan omenaiset lasit on taas silmillä. Koska Apple tekee voittoa niillä lisätallennustiloilla. Puolueettomien arvioiden mukaan lisätila maksoi aikoinaan $30 max, mutta siitä sai nyhdettyä käyttäjältä $100 - eli 70% marginaalit. Kuinka tyhmä pitää olla, että kuvittelee, että Apple tekee noita ihan käyttäjien riemuksi?

Minä ainakin arvostan sitä enemmän, että saan uuden/tehdaskorjatun vaihtolaitteen eikä tarvitse arpoa huollon laadun osalta miten korjauksessa käy ja kauanko kestää. Kiinnosta laisinkaan muut asiat tässä kohtaa.
=kertakäyttökulttuuri. Vanha laite roskiin, uusi tilalle.

Sitten toisessa viestissä kerrot, kuinka Apple säästää hiilijalanjäljessä, kun voi lähettää monta padiä huollettavaksi kerralla :facepalm::facepalm:
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Mitä järkeä noista on tehty korjattavia koska softatuki on maksimissaan jonkun 5 vuotta. Androideissa 1-3 vuotta. Kun softa ei päivity niin laitteen käyttäminen on tietoturvariski eikä siinä toimi edes appsit enää. Noita pitäis pystyä sit vuosikymmeniä korjaamaan vai? Miksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Mitä järkeä noista on tehty korjattavia koska softatuki on maksimissaan jonkun 5 vuotta. Androideissa 1-3 vuotta. Kun softa ei päivity niin laitteen käyttäminen on tietoturvariski eikä siinä toimi edes appsit enää. Noita pitäis pystyä sit vuosikymmeniä korjaamaan vai? Miksi?
Joo-o, nyt ei ole sinulle kuluttajana mitään hyötyä noista muutoksista, mutta silti puolustat niitä. Nyt olet järkeillyt kivan selityksen lyhyelle käyttöiälle, joka ei voi mitenkään loogisesti olla sinulle hyvä asia.

Itse kamppailen vieläkin sen kysymyksen kanssa, että kuinka paljon Apple saa kiusata minua näillä muutoksilla, ennenkuin lopetan ostamisen? Artikkelin iPad on vieläkin parasta luokassaan ja ei tämä nyt niin paha asia ole.. Vielä en ole niin pahasti menetetty, että kuvittelisin, että Applen voittomarginaalin kasvattaminen olisi minulle jotenkin hyvä asia.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Joo-o, nyt ei ole sinulle kuluttajana mitään hyötyä noista muutoksista, mutta silti puolustat niitä. Nyt olet järkeillyt kivan selityksen lyhyelle käyttöiälle, joka ei voi mitenkään loogisesti olla sinulle hyvä asia.

Itse kamppailen vieläkin sen kysymyksen kanssa, että kuinka paljon Apple saa kiusata minua näillä muutoksilla, ennenkuin lopetan ostamisen? Artikkelin iPad on vieläkin parasta luokassaan ja ei tämä nyt niin paha asia ole.. Vielä en ole niin pahasti menetetty, että kuvittelisin, että Applen voittomarginaalin kasvattaminen olisi minulle jotenkin hyvä asia.
Ei ole juuri tarvinnut laitteita takuuajan/virhevastuun ulkopuolella huoltaa niin en näe tässä hirveää ongelmaa. Laitteet kuitenkin vanhenevat nopeasti niin ettei niiden käyttäminen kovin pitkään ole mielekästä muutenkaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Itse olen tottunu että akku kestää laitteen koko käyttöiän.
Siksi hämmästelin kun torissa oli Applen puhelin vuodelta 2016, johon oli 2x vaihdettu uusi akku ja myyjä kertoi että nykyinen akku on huono.


Aivan yhtälailla Apple ei ole ikinä käyttänyt puhelimissaan ja pädeissään muistikortteja joita käyttäjät hankkisivat. Miksikö, koska se nuukakäyttäjä hommaa sinne jotain halvinta paskaa ja itkee sitten huonoa käyttäjäkokemusta.
Kun itse ajattelen, Applen laitteissa kaikki osat on varta vasten sille suunniteltu.
Miksi muistikortti pitää olla standardituote. Olisihan se se voinu tuoda vaikka millaisen vaihdettavan muistiyksikön siihen jolla käyttäjäkokemus olisi hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Itse olen tottunu että akku kestää laitteen koko käyttöiän.
Siksi hämmästelin kun torissa oli Applen puhelin vuodelta 2016, johon oli 2x vaihdettu uusi akku ja myyjä kertoi että nykyinen akku on huono.




Kun itse ajattelen, Applen laitteissa kaikki osat on varta vasten sille suunniteltu.
Miksi muistikortti pitää olla standardituote. Olisihan se se voinu tuoda vaikka millaisen vaihdettavan muistiyksikön siihen jolla käyttäjäkokemus olisi hyvä.
Kuulostaa ihan Sonyltä; tehdään "oma" standardi (=paketoidaan SD-kortti uusiksi) ja myydään sitä kaksinkertaiseen hintaan vaikkei se ole yhtään nopeampi tai muuten parempi kuin halvat SD-kortit (Memorystick, jne). :rolleyes:
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 902
No on moni Applen tukema standardi ollut parempi kuin mitä PC puolella, esim. Firewiressä oli selkeitä etuja USB’hen verrattuna, vanhat magneetilla varustetut Macbookin laturit olivat käteviä ja lightning liitännässäkin on puolensa.

Jotain juttuja on sitten vaikeampi ymmärtää, esim. miksi pitää olla epä-standardi liitin SSD levyille...

Akut mulla ovat yleensä toimineet ihan hyvin, mutta edellisen puhelimen kohdalla joutui vaihtamaan jo 2 1/2 vuoden kohdalla. IPhoneisaa on yleisesti aika hyvä virranhallinta joka antaa kohtuullisen käyttö-ajan pienemmällä akulla kuin Androideissa, mutta vaikuttaa siltä että kun siitä pienemmästä akusta häviää iän myötä 10% kapasiteetista siitä ei ole enään mihinkään. Huonoa suunittelua.
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
224
Minun iPhone 6:ssa battery health on 80% ja käytännössä käyttökelvoton koko paska. 5-10% voi helposti kulua lyhyen youtube videon aikana. "Voltage sag" on melkoinen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Uusi akku on 49e virallisessa huollossa vaihdettuna, joten mitä sitä kärvistelemään vanhan kanssa. Akku tai puhelin vaihtoon. Kyseessä kuitenkin 4,5v vanha malli jo, niin päivityskin voisi olla ajankohtainen.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 287
Ihan sama mikä puhelin on, nykyakut menettää n. 20% kunnostaan 2v aikana, jos puhelin ladataan joka päivä lähes nollasta täyteen. Voi mennä enemmänkin, jos puhelin on usein kuumana, esim. netin jakamisen takia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 428
Viestejä
4 199 106
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom