ThermaCELL hyttyskarkotin ja sen modailu

Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 681
Oliko tälle jokin lähde vai onko tämä sinun henkilökohtainen mielipiteesi? Missään kemikaalitiedoissa tai materiaalissa johon olen törmännyt ei ole esitetty aineen kertyvän tai aiheuttavan pitkäaikaista haittaa muualla kuin vesistöissä.
Kemikaalin tuotetiedoista selviää kyllä että hajoaa UVn vaikutuksesta. Ja sitten viranomaisten taholta on rajattu käyttöpaikaksi piha-alueet, eli avoimet alueet. Se lukee thermacellin sivuillakin. Ei tarvitse olla mikään älyn jättiläinen että osaa yhdistää syyn miksi sitä ei saa käyttää metsissä.
Tällä sivulla on linkitetty sitäpaitsi jo tietoa, esim " Ympäristöriski on myös suurin silloin, jos laitetta käytetään yhtäjaksoisesti pitkiä aikoja tietyssä paikassa. " Tuossa ei täsmennetä vesistöjä, vaan kyllä ne aiheuttavat riskin pitkäaikaiskäytössä yleensäkin (eli juurikin esim vilkasliikenteisissä kansallispuistoissa).
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 815
Kemikaalin tuotetiedoista selviää kyllä että hajoaa UVn vaikutuksesta. Ja sitten viranomaisten taholta on rajattu käyttöpaikaksi piha-alueet, eli avoimet alueet. Se lukee thermacellin sivuillakin. Ei tarvitse olla mikään älyn jättiläinen että osaa yhdistää syyn miksi sitä ei saa käyttää metsissä.
Tällä sivulla on linkitetty sitäpaitsi jo tietoa, esim " Ympäristöriski on myös suurin silloin, jos laitetta käytetään yhtäjaksoisesti pitkiä aikoja tietyssä paikassa. " Tuossa ei täsmennetä vesistöjä, vaan kyllä ne aiheuttavat riskin pitkäaikaiskäytössä yleensäkin (eli juurikin esim vilkasliikenteisissä kansallispuistoissa).
Eli siis tämä on puhtaasti sinun oma päätelmäsi, eikä perustu mihinkään tutkimukseen... Näin oletinkin.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 681
Eli siis tämä on puhtaasti sinun oma päätelmäsi, eikä perustu mihinkään tutkimukseen... Näin oletinkin.
Ei minun tarvitse todistaa mitään, ihan tarpeeksi on faktaa pöydässä. Kyllä minä sen tiedän että tekosyitä löytyy kyllä etsimällä jos haluaa väkisin saastuttaa esim kansallispuistoja.
 
Liittynyt
09.04.2023
Viestejä
47
Ei minun tarvitse todistaa mitään, ihan tarpeeksi on faktaa pöydässä. Kyllä minä sen tiedän että tekosyitä löytyy kyllä etsimällä jos haluaa väkisin saastuttaa esim kansallispuistoja.
Vahva veikkaus että nämä kaulapartaiset näppissoturit eivät ole viettäneet päivääkään kansallispuistoissa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Totta, ilmaisinpas itseäni laiskasti.
Tietysti myytävien kemikaalien turvallisuus pitää osoittaa saadakseen myyntiluvan.
Tarkoitin sen jälkeen tapahtuvia vaatimuksia niinkuin tässä.
Esimerkiksi jos vaatisin sipsien kieltämistä grillipaikoilla koska ne sisältävät karsinogeeneja jotka saattavat päätyä eläinten ruoaksi, niin en voi olettaa että jonkun muun pitäisi tutkia sen vaarattomuus mun (sinänsä oikean) väittämän perusteella.
Thermacellilla on myyntilupa joten se on täyttänyt vaadittavat testit, se sisältää ainetta joka on vaarallista vesieliöille, näyttämättä on että voiko tällaisessa käytössä muodostua sellaisia pitoisuuksia jotka oikeasti aiheuttaisivat haittaa.
Näkisin ettei luken valtiollisena toimijana pitäisi asettaa kieltoja jotka eivät perustu mihinkään tutkimukseen.
Se myyntilupa onkin rajattuun käyttöön. Valmistaja voi hakea laajempaakin lupaa, kun osoittaa tuotteen olevan siihen sopiva. Olisiko firman omat testit osoittaneet päinvastaista, kun näin ei ole toimittu?
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 815
Se myyntilupa onkin rajattuun käyttöön. Valmistaja voi hakea laajempaakin lupaa, kun osoittaa tuotteen olevan siihen sopiva. Olisiko firman omat testit osoittaneet päinvastaista, kun näin ei ole toimittu?
Tai ei ole vain katsottu tarpeelliseksi, koska noita on käytetty ohjeista piittaamatta miten huvittaa ja tuohan on näkynyt myös heidän omassa markkinoinnissa, joissa kuvissa se laite on ollut käytössä ihan muualla kuin pihamaalla.
Nyt kun keskustelu on muuttunut, niin voi olla että on mielenkiintoa myös asiaa tutkia.
 

UPC

Liittynyt
10.08.2020
Viestejä
250
Ihmiset ajaa sinne retkeilemään autolla, yleensä fossiilisia saastuttaen luotoa. Sinne eräilemään päälle laitetaan suurimmaksi osaksi muovista tehtyä varustetta ja ruoka kuumennetaan maakaasulla tai bensalla.

Kehitys on tuonut retkeilyyn aina uusia asioita ja tehnyt siitä niiden avulla mukavampaa.
Joo mutta Thermacelin käyttö on tarkoitettu pihapiirissä käytettäväksi. Metsähallitus suosittelee ettei sitä käytetä autiotupien pihapiirissä. Metsähallituksen mailla Thermacelin käyttö on kielletty, myös nuotiopaikoilla, telttailu paikoilla ja keittokatoksien läheisyydessä.. Eli lähes kielletty on laitettu ohjeeksi siksi ettei Metsähallituksella ole laillista oikeutta kieltää käyttöä rakennusten läheisyydessä.

Pitää olla tosi urpo jos Thermacelia käyttää edes kansallispuistojen autiotupien pihapiirissä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 815
Joo mutta Thermacelin käyttö on tarkoitettu pihapiirissä käytettäväksi. Metsähallitus suosittelee ettei sitä käytetä autiotupien pihapiirissä. Metsähallituksen mailla Thermacelin käyttö on kielletty, myös nuotiopaikoilla, telttailu paikoilla ja keittokatoksien läheisyydessä.. Eli lähes kielletty on laitettu ohjeeksi siksi ettei Metsähallituksella ole laillista oikeutta kieltää käyttöä rakennusten läheisyydessä.

Pitää olla tosi urpo jos Thermacelia käyttää edes kansallispuistojen autiotupien pihapiirissä.
Olisi nyt ehkä kannattanut lukea edes tämä sivu keskustelua, jota edellä on käyty.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 369
Älä syötä sanoja suuhun. En väittänyt noin missään vaiheessa. Sen sijaan olen kyllä ahkerasti viitannut viranomaiskirjoituksiin.
Jaa, mä olen sulta lukenut lähinnä ahkeria viittauksia iltapäivälehtien juttuihin. Olisko aika sunkin kaivaa jotain ihan oikeaa lähdettä esille eikä vain jotain lehtimutua?

Mä en itse omista yhtään Thermacelliä, enkä oikein pidä tuollaisen käyttöä retkeillessä fiksuna (niinkuin en ylipäänsä sitä että menee räkkäaikaan pohjoiseen itseään kiusaamaan) mutta vaikkapa mökillä voisi olla ihan ok vehje. Ja miksei retkeillessäkin ainakin sen aikaa että saa vaikkapa safkansa syötyä ilman että tulee itse syödyksi. Vähän suhtaudun skeptisesti tuohon "tappaa talossa ja puutarhassa" -maalailuun, ainakin kun koitin ottaa parilla sähkötoimisella pyretroidihöyrystimellä ihan sisätiloissa harsosääski-infestaatiota hengiltä niin ötökät lähinnä naureskeli sille... Mutta jotenkin näissä Thermacell -paniikkikirjoituksissa haiskahtaa vahvasti tää "do your own research" -meininki, jossa luetaan jotain kolmannen käden tietoja ties mistä lähteistä ja vielä poimitaan sieltä ihan mitä sattuu.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 369
Joo voi vittu soikoon, parvekekasveissä oli ötököitä eikä sattunut olemaan muuta myrkkyä kuin suihkutettavaa offia, sen seurauksena kaikki kuoli pystyyn parin viikon sisään.
Ainakin selvisi ettei puuta pienemmät kasvit siedä pientäkään määrää deettiä.
No kuolipahan ötökätkin.
:lol:

Se on hienoa kamaa. 50% pitoisuutena se sulaa pullosta läpi (kukahan Johnsonilla on keksinyt loistoidean pakata OFF mäkärän muovipulloon). Eikä kannata juuri ruiskutella vaatteille, se sulattaa niistä kaiken muovilta vivahtavan mäkeen.

Tosin ei siitä onneksi ötökätkään tykkää. Kaveri osti joskus jotain norjalaista ekologista hajutonta hyttysvoidetta Kebnelle kesällä ja paluumatkalla sen naama syötiin siihen kuntoon että se näytti lähinnä spitaaliselle :rofl: Tuollainen paluumarssi rinkka täynnä jäätikkökamaa, +28C lämmintä ja helvetinmoinen räkkä on aika timanttinen yhdistelmä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 681
Jaa, mä olen sulta lukenut lähinnä ahkeria viittauksia iltapäivälehtien juttuihin. Olisko aika sunkin kaivaa jotain ihan oikeaa lähdettä esille eikä vain jotain lehtimutua?
EVVK oikeastaan onko "lehtimutua" vai ei kun haastateltu asiantuntijoita ja viranomaisia. Kyllä nää taktiikat niin nähty jo tällä palstalla että yritetään kaikkensa vähätelläkseen vääriä mielipiteitä, ja itse ei tuoda sitten mitään muuta kuin mutua keskusteluun.

Siis taktiikka mikä täällä käytössä kun ei ole omaa materiaalia mitä tuoda keskusteluun, mutta pitää silti yrittää "voittaa" keskustelu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 255
Mikä tekee sitten sun mutusta paremman?

Hyönteistutkija Bengt Lindqvistin mukaan huoli siitä, että aine (pralletriini) vaikuttaisi pölyttäjiin, on tässä vaiheessa turha. Hän kertoo Radio Suomen Päivän lähetyksessä havainnoineensa kevään ja kesän aikana, että pölyttäjiä on ollut moneen aikaisempaan vuoteen verrattuna selvästi enemmän liikkeellä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 681
Oiskohan ero siinä että tässä on puhuttu aiemmin koko ajan paikallisesta ja kerääntyvästä vaikutuksesta, jos on paljon ihmisiä samassa paikassa käyttämässä ainetta niin sen ei tarvitse "kerääntyä" edes pitkäksi aikaa että sillä on vaikutuksia paikalliseen luontoon. Tuossa puhutaan yleistasollisesti pölyttäjistä, mikä ei liity aiempaan keskusteluun mitenkään.

Maanlaajuinen vertailu vs paikallinen onkin niin hyvä vertaus että naurattaa jo koko keskustelun taso.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
172
Voisko tän Thermacell-jankkauksen antaa jo olla retkeilyketjussa? Samaa keskustelua käydään facebookin retkeilypalstoillakin, alkaa jo aika pahasti kyllästyttää.

Joku sen facebookissa sanoi ihan osuvasti - kansallispuistot ovat valtion maita, ja maanomistaja määrittelee mitä siellä saa tehdä jokamiehenoikeuksien lisäksi. Jos ei kiinnosta niin voi retkeillä muualla. Miten tuo sitten oikeasti menee voi olla eri asia, mutta mun ajatuksen tasolla näin.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 681
Ei tämä minustakaan ole mitään järkevää keskustelua, tai tähän lankaan kuuluvaa. Ainot tavoite tuntuu olevan vähätellä viranomaisten ja metsähallituksen sanomisia.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Se hyvin paikallisesti siis tarkoittaa, koska aine on veteen liukenematonta, että se siis pysyy siinä tyynyssä. Se paikallinen vaikutus, josta sinä puhut on siis noin 4x3 cm kokoisella alueella siihen asti, että se aine hajoaa siellä ajan kuluessa.

Hiljentykäämme yhdessä taivastelemaan tätä massiivista vaikutusta luontoon.
Virtavesissä ja mererellä öljyvahingotkin jäävät onneksi merkityksettömiksi, koska öljy ei liukene veteen? Eikö vaan?
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 815
Voisko tän Thermacell-jankkauksen antaa jo olla retkeilyketjussa? Samaa keskustelua käydään facebookin retkeilypalstoillakin, alkaa jo aika pahasti kyllästyttää.

Joku sen facebookissa sanoi ihan osuvasti - kansallispuistot ovat valtion maita, ja maanomistaja määrittelee mitä siellä saa tehdä jokamiehenoikeuksien lisäksi. Jos ei kiinnosta niin voi retkeillä muualla. Miten tuo sitten oikeasti menee voi olla eri asia, mutta mun ajatuksen tasolla näin.
Ei tämä minustakaan ole mitään järkevää keskustelua, tai tähän lankaan kuuluvaa. Ainot tavoite tuntuu olevan vähätellä viranomaisten ja metsähallituksen sanomisia.
Valtio ei ole vain mikä tahansa Pekka, joka voi tehdä mitä lystää. Metsähallitus ei siis voi tehdä jotain päätöksiä vain, koska siltä nyt vain tuntuu siltä... Ja ei ole kivaa. Metsähallituksen päätöksien pitää perustua johonkin.

Ketjua ei ole mikään pakko lukea tai voi jättää thermacellia käsittelevät viestit lukematta.

Virtavesissä ja mererellä öljyvahingotkin jäävät onneksi merkityksettömiksi, koska öljy ei liukene veteen? Eikö vaan?
Se määrä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Kaasua ei nyt liene kannata tilata mistään kun se ei suomessa maksa mitään.. Kiinan tyynyjä löytyy kirjoittajalta vielä jokunen ylimääränen :)
Thermacellin kaasu maksaa ja kaasua helposti kuluu enemmän kuin myrkkyä, kun tyynyn vaihto menee käytössä pitkäksi.

Enemmistö käyttäjistä ei halua täyttää kapseleita tai muutenkaan modailla laitteita vaikka kuinka osaisi. En minäkään kun samoja kapuloita ja tarvikkeita mökillä käyttävät myös vanhukset ja lapset.

Mutta ilmeisesti näitä ei tosiaan "kannata" tilata mistään. Motonetin ja Tokmannin kartellia suojelee viranomainen, joka rankaisee jos laillinen hyväksytty biosidi ylittää vapaakauppa-alueen sisärajan väärän tahon kuljettamana.

Samasta syystä pitäisikin ostaa Backpacker. Tyynyjä jää käytännössä ylimäärä kannettavien kapuloiden kombotäyttöpakkauksista. Se puolestaan on jostain tilattava kun mulkut eivät tuo maahan. Jos paketissa on myrkkyä mukana, sehän ei periaatteessa ole ihan sallittu tuote. Pitäisikin saada myyjä ottamaan ne pois ennen toimitusta.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
39
Moikka
Itse laitoin rahan haisee ja ostin sen metallisen täyttösuuttimen ebaystä noin 15$ nyt menee kaasut suoraan pulloon eikä harakoille.. ja samaan rahaa ostin jotain spira myrkkyä kreikasta.. näillä tuonti matskuilla on oman kokemuksen mukaan huonompi teho kuin therman omilla mutta määrä ehkä korvaa laadun?? Pullon täyttö on hyvä nyt. juutuben ohjeilla suutin irti ja sieltä takaiskuventtiili irti ja painaa takaisin venttiilin. Nämä kikat toimi ainakin viime kesänä ostettuihin terman kaasupulloihin.. 8 pulloa täytin jollain motonetin kaasulla
edit:
ja täähän olikin euroja 15.. lentävät paskat saavat osansa tästä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Ihmettelen mistä nuo torilla 1€ aito thermacell tyyny myyjät on tavaransa hankkineet. Vai jotain viimevuoden kauppojen paniikki loppuunmyynti jämiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Ihmettelen mistä nuo torilla 1€ aito thermacell tyyny myyjät on tavaransa hankkineet. Vai jotain viimevuoden kauppojen paniikki loppuunmyynti jämiä.
Kukapa tuon enempää maksaisi erikseen säätäen jostain repun pohjalla pyörineistä jotka saattavat olla kuitittomia tai vanhoja? Kaupasta saa normaalisti 2 eurolla, tarjouksesta jopa alle 1,70, ja siihen kuuluu tietenkin kaasut.

Mikäli tavara ei ole lämpöistä, sitä lienee tilattu/raahattu sopiva määrä jostain maasta, jossa paikallisen kartellin kuluttajahinta on matalampi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Tuotteen sisällöstä ei kerrota mitään ja sille on keksitty oma nimi, jotta ei helposti voi edes arvailla. Ei ole myöskään tiedossa, mistä tuote toimitetaan.

Tuote on melkoisella varmuudella joko tehoton tai vaarallinen, enkä yhtään ylläty jos on molempia. Tuo ei edes vaikuta kovin edulliselta. Todennäköisesti siinä ei ole oikeaa hyönteismyrkkyä mutta voi silti olla jotain terveydelle haitallista. Vaihtoehtoisesti voi olla jotain laitonta hyönteismyrkkyä. Miksi joku käyttäisi näillä tiedoilla vaikka saisi ilmaiseksi?
 
Liittynyt
14.06.2019
Viestejä
81
Tuote on melkoisella varmuudella joko tehoton tai vaarallinen, enkä yhtään ylläty jos on molempia. Tuo ei edes vaikuta kovin edulliselta. Todennäköisesti siinä ei ole oikeaa hyönteismyrkkyä mutta voi silti olla jotain terveydelle haitallista. Vaihtoehtoisesti voi olla jotain laitonta hyönteismyrkkyä. Miksi joku käyttäisi näillä tiedoilla vaikka saisi ilmaiseksi?
[/QUOTE]
Olet luultavasti oikeassa. Jaoin tuon jos joku haluaa testata/matot on lopussa. Itellä on vielä aroxolia varastossa.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Kumma jos ei tulli puutu
Tuote on melkoisella varmuudella joko tehoton tai vaarallinen, enkä yhtään ylläty jos on molempia. Tuo ei edes vaikuta kovin edulliselta. Todennäköisesti siinä ei ole oikeaa hyönteismyrkkyä mutta voi silti olla jotain terveydelle haitallista. Vaihtoehtoisesti voi olla jotain laitonta hyönteismyrkkyä. Miksi joku käyttäisi näillä tiedoilla vaikka saisi ilmaiseksi?
Olet luultavasti oikeassa. Jaoin tuon jos joku haluaa testata/matot on lopussa. Itellä on vielä aroxolia varastossa.
[/QUOTE]

Luultavasti tulli voi olla kiinnostunut miten nuo tuotu maahan. Tai sitten ne tosiaan ei sisällä mitään tunnettua ”hyvää” ainetta hyttysten karkoittamiseen.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
179
Tuotteen sisällöstä ei kerrota mitään ja sille on keksitty oma nimi, jotta ei helposti voi edes arvailla. Ei ole myöskään tiedossa, mistä tuote toimitetaan.
Enpä tuota itse tosiaan ostaisi, mutta uteliaisuuttani lähdin tutkimaan tuota. EAN numero 5904517168756 viittaa BROS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ja samankaltainen tuote heillä, joskin taas eri EAN numerolla on


tai paremminkin nuo pelkät matot..

Juuri nyt en jaksa enempää tonkia löytyykö vahvempaa viitettä tuohon suuntaan tms. mutta tuo pikainen EAN koodi haku tosiaan johdatti tuohon suuntaan.. Toki tuontitukun tyynyissä painettu teksti viittaa vahvasti eri suuntaan kuin Puola, mikä hieman hämmentää tuossa EAN hakutuloksissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 130
Enpä tuota itse tosiaan ostaisi, mutta uteliaisuuttani lähdin tutkimaan tuota. EAN numero 5904517168756 viittaa BROS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ja samankaltainen tuote heillä, joskin taas eri EAN numerolla on


Juuri nyt en jaksa enempää tonkia löytyykö vahvempaa viitettä tuohon suuntaan tms.
Tuossa on sama härveli.

"Herbal mosquito repellent, plant formula, technology and tradition". Toki matot voi olla jotain muutakin.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
227
Moikka
Itse laitoin rahan haisee ja ostin sen metallisen täyttösuuttimen ebaystä noin 15$ nyt menee kaasut suoraan pulloon eikä harakoille.. ja samaan rahaa ostin jotain spira myrkkyä kreikasta.. näillä tuonti matskuilla on oman kokemuksen mukaan huonompi teho kuin therman omilla mutta määrä ehkä korvaa laadun?? Pullon täyttö on hyvä nyt. juutuben ohjeilla suutin irti ja sieltä takaiskuventtiili irti ja painaa takaisin venttiilin. Nämä kikat toimi ainakin viime kesänä ostettuihin terman kaasupulloihin.. 8 pulloa täytin jollain motonetin kaasulla
edit:
ja täähän olikin euroja 15.. lentävät paskat saavat osansa tästä...
Itse tilasin vastaavan aliexpressistä 3 kpl muutamalla eurolla. Samanlaisia myydään myös torissa 7€ hintaan. Toki tuotetta ei ole vielä tullu meikäläiselle niin osaa sanoa kuinka hyvin toimii. Vasta ensikuun lopuilla näkee.

Toki noita voisi kokeilla ostaa bulkkina ja myydä etieppäin mutta saapi nähdä. Vähän rahastuksen meininkiä tuommoinen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
254
Joo sama homma täällä tilasin jotain tuontyyppisiä ja olivat juuri about millin liian pitkiä "nokaltaan" tämän sai onneksi kätevästi hiottua viilalla sopivan mittaiseksi.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
227
Joo sama homma täällä tilasin jotain tuontyyppisiä ja olivat juuri about millin liian pitkiä "nokaltaan" tämän sai onneksi kätevästi hiottua viilalla sopivan mittaiseksi.
Kävisikö viillon sijaan että laittaisi toisen o-renkaan ? Ainakin jossain tori myynneissä sanotaan että kahdella mukana tulleella o-renkaalla saa sopivan kokoiseks.:hmm:

Toki, ei viilaaminen mahdottumuus ole.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
39
Tässä oli ura siinä päässä ja aika hyvän kokonen tohon thermacellin pulloon... pari tiivistettä tuli mukana. Halpahan tää ei ollut missään suhteessa mutta toimiva.. ei tarvi viilailla eikä muutakaan... Maksaa ne viilatkin :D
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
608
Voisi itsekkin laittaa tuommoisen täyttö nipan tilaukseen kun ei kallis ole.
Näistä itse täytetyistä puteleista puheenollen, millä tavaralla porukka on näitä täyttänyt? Nyt ostin Mustang kaasua ja aika helposti tuntuu sammuvan ja tehoakin taitaa olla hukassa. Tiktokissa tuli vastaan tovi sitten video, jossa ruuvaavat lisää syöttöä tuohon käsikapula malliin ruuvia pyörittämällä. Mietin, että jos vaikka pyörittäisi ruuvia vartin verran ja katsoisi vaikuttaako miten laitteen lämpötilaan ja sammuilemiseen. Sammuilemista on tietty hankala kummemmin testata, kun nyt joskus sattuu tuulessa/siirrettäessä sammumaan, eikä tätä aina tapahdu nyt.

 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
646
Tällainen systeemi mulla nyt käytössä, toimii täydellisesti A4-kaasupullojen kanssa kun Thermacellin säiliöstä poistaa sen takaiskuventtiilin tai minkälie täytönestoventtiilin.

sovitin.png
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
646
Näistä itse täytetyistä puteleista puheenollen, millä tavaralla porukka on näitä täyttänyt?
Tuo yllä mainittu sovitin ja Tarmo-merkkinen täyttöpullo ovat toimineet hyvin. Ei sammu itsestään sen kummemmin kuin Thermacellin alkuperäisilläkään. Nuo laitteet ovat kyllä yksilöitä, jotkut pelaa vuosia ja jotkut lakkaa toimimasta parin kuukauden jälkeen. Takuukuitti kannattaa säilyttää.

Edit: Myös Bilteman sinisillä A4-pulloilla toimii, ovat vain hieman kalliimpia kuin nuo Tarmot.
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
374
Tilasin viikko sitten Spira-lätkiä Kyprokselta 120kpl. Kirjekuoren kylkeen ja lähetepaperiin oli isolla kirjoitettu "Insect repellent mats", mutta sieltä se vain tuli sujuvasti kotiin.

Täytyy laittaa myyjälle palaute, että jatkossa voisi kirjoittaa nuo vaikka kreikkalaisilla kirjaimilla Suomen tullia varten. Tosin en ole varma, että tällä on mitään vaikutusta. Ne jäävät kiinni, jotka skannataan tms., loput tulevat läpi.

Edit.
Näemmä eri kamaa kuin aiemmat. Nykyisissä on pralletriinia 1.237g/100g, kun edellisissä oli 4.?g/100g d-alletriinia. Thermacellin omissa on näemmä pitoisuus tippunut 21.97%:sta 10.86%:iin, samalla maton paino on tipahtanut 2.07g:stä 1.85g:aan (4,55g/100g vs. 2,01g/100g). Näyttää siis siltä, että myrkkyjä on vähemmän Spiroissa suhteessa Thermacelliin tätä nykyä.
No käytännössä sen sitten näkee miten matot toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
646
Tiktokissa tuli vastaan tovi sitten video, jossa ruuvaavat lisää syöttöä tuohon käsikapula malliin ruuvia pyörittämällä. Mietin, että jos vaikka pyörittäisi ruuvia vartin verran ja katsoisi vaikuttaako miten laitteen lämpötilaan ja sammuilemiseen.
Tuo ruuvi kiristää/löysyttää jousta, joka painaa neulaa, joka painaa pullon venttiilin auki. Jos noin pitkälle purkaa kuin kaverit videolla, voi saman tien ottaa jousen esiin sieltä ruuvin takaa ja venyttää sitä hieman. On joskus auttanut vähäksi aikaa, mutta ei ole takuuvarma korjaus. Thermacellin venttiilimekanismi on tehty sellaiseksi, että se monesti vikaantuu hyvin nopeasti. Varma ratkaisu (ainakin vähäksi aikaa) on uusi takuulaite tilalle, tai uusi kaupasta jos takuu on ummessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Tiktokissa tuli vastaan tovi sitten video, jossa ruuvaavat lisää syöttöä tuohon käsikapula malliin ruuvia pyörittämällä. Mietin, että jos vaikka pyörittäisi ruuvia vartin verran ja katsoisi vaikuttaako miten laitteen lämpötilaan ja sammuilemiseen. Sammuilemista on tietty hankala kummemmin testata, kun nyt joskus sattuu tuulessa/siirrettäessä sammumaan, eikä tätä aina tapahdu nyt.
Tuo ruuvi kiristää/löysyttää jousta, joka painaa neulaa, joka painaa pullon venttiilin auki. Jos noin pitkälle purkaa kuin kaverit videolla, voi saman tien ottaa jousen esiin sieltä ruuvin takaa ja venyttää sitä hieman. On joskus auttanut vähäksi aikaa, mutta ei ole takuuvarma korjaus. Thermacellin venttiilimekanismi on tehty sellaiseksi, että se monesti vikaantuu hyvin nopeasti. Varma ratkaisu (ainakin vähäksi aikaa) on uusi takuulaite tilalle, tai uusi kaupasta jos takuu on ummessa.
Tuolle säätämiselle voisi olla paikkansa vaikka mitään vikaa ei olekaan. Yksilöiden välillä - luotettavasti ja samalla tavalla kuin uudesta asti toimivien yksilöiden - tuntuu olevan eroa syötön määrässä. Joku tuntuu käyvän vähän turhan kuumina ja käryttävät helpommin. Toiset taas aika viileinä ja torjuntatehon alkamisessa tuntuisi kestävän kauemmin, vaikka kunnolla lämmittyään toimii aistinvaraisesti yhtä hyvin ötökkäsuojana.

Voi kyllä olla aika vaikea saada kohdilleen. Pitäisi ainakin joku referenssi tietystä kohdasta kuten läheltä maton päältä mitatulle lämpötilalle IR-mittarilla, tietenkin täydessä vakaassa käyntilämmössä ja määritellyssä ulkolämpötilassa.
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
646
Tuolle säätämiselle voisi olla paikkansa vaikka mitään vikaa ei olekaan. Yksilöiden välillä - luotettavasti ja samalla tavalla kuin uudesta asti toimivien yksilöiden - tuntuu olevan eroa syötön määrässä.
Joo, tuo on totta. Jos haluaa säätöä kokeilla, suosittelen tuolla videolla neuvottua reiän poraamista tarkistusluukun muoviin (varovasti, ettei murjo sisuskaluja kun pora menee läpi) ja sitä kautta 2 mm kuusiokoloavaimella säätämistä. On aikas paljon vaivattomampaa kuin purkaa koko vekotin :D

Edit:
Tietysti on hyvä muistaa, ettei valmistaja eivätkä turvallisuusviranomaiset hyväksy tuollaisten laitteiden tuunaamista millään tavalla. En siis mitenkään suosittele, keskustelen vain kiintoisasta aiheesta :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Niinpä näkyy. Montakos pikkupulloa Backpacker kuluttaisi realistisesti kesässä, 2-3 kpl? Moisen bulkkierän varastointi kaipaa reilusti ylimääräistä tilaa. Näiden vehkeiden kaasun kulutus on niin pieni, että panostaisin varmuuden vuoksi ensisijaisesti kaasun laatuun. Johonkin muuhun käyttöön ei kyllä olisi paha hinta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 462
Viestejä
4 200 250
Jäsenet
70 910
Uusin jäsen
Dewlin9000

Hinta.fi

Ylös Bottom