ThermaCELL hyttyskarkotin ja sen modailu

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
970
450G pullo riitti minulla koko viime kesäksi, ja vieläkin on jäljellä, joten ei tuossa paljon kannata euron säästön takia ajella.
Hyvä homma ja tässä pitää muistaa että ollaan centinvenyttäjien foorumilla. Kaikesta (siis ihan kaikesta) haetaan säästöjä. Paikkakunnasta riippuen myymälät/tajonta vaihtelee suurestikin ja näin kesäisin tulee liikuttua muutenkin enemmän (esim. mökille) joten ostokset voi tehdä vähän lähimarkettia kauempaa muun ajelun ja asioinnin ohessa.

Mikään listalla oleva 190g säiliö ei käy ilman sitä adapteria, koska noissa ei missään ole kierteitä.
Muokataan listaa
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
911
Koko kylästä kaasut loppu. Paitti paikalliselta huoltsikalta joku hansa. Saako joku kuvaa toimivasta adapterista? Pro-kuvassa olis vaikka tönäri.
No sain kun sainkin tuolla tuupattua. Eli pienin pää, sille porakoneen avulla vähän hiomapaperia ja pieni V yhteen kulmaan. Hyvin meni patruuna täyteen.

20210605_131647.jpg
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
557
Jou, onko kukaan hankkinut tuota ryobin versiota? Sattuu vaan löytymään tuota sarjaa vai hankkia tuo backbäkkeri noin retkeilyä ajatellen.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 453
Jou, onko kukaan hankkinut tuota ryobin versiota? Sattuu vaan löytymään tuota sarjaa vai hankkia tuo backbäkkeri noin retkeilyä ajatellen.
Katselin vähän arvosteluita tuosta, niin ei se ainakaan luottamusta herättänyt. Enempää en tuosta tiedä, mutta katselin myös tuollaista yhtenä vaihtoehtona, kun akkukin löytyy jo valmiiksi.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
870
Tuostahan oli tässä ketjussa jo aiemmin juttua, on ollut yksilöeroja, kaikki ei lämmitä tyynyä tarpeeksi korkeaan lämpötilaan.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Mä nyt en oikein näihin aroxoleihin osaa sanoa mitä mieltä olen. Ei ne savua, ei ne haise miltään ja eilen paljussa ollessani kyllä ne hyttyset vain yritti mun päästä saada verta imettyä.

Mä koitan antaa tänään vielä mahdollisuuden, mutta jos ei ala toimimaan, niin heitän kaatopaikalle koko 120kpl aroxol satsin.


Kuinka teillä muilla toimii?

Laitteena siis vihreä thermacell
 

Liitteet

Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
287
Mä nyt en oikein näihin aroxoleihin osaa sanoa mitä mieltä olen. Ei ne savua, ei ne haise miltään ja eilen paljussa ollessani kyllä ne hyttyset vain yritti mun päästä saada verta imettyä.

Mä koitan antaa tänään vielä mahdollisuuden, mutta jos ei ala toimimaan, niin heitän kaatopaikalle koko 120kpl aroxol satsin.


Kuinka teillä muilla toimii?

Laitteena siis vihreä thermacell
Minulla on viime aikoina ollut kaksi BP:ä tohottamassa molemmin puolin pöytää, niin saa melko rauhassa olla. Kyllä niitä hyttysiä silti aina iholle tulee ja kuvittelee, ettei tyynyt toimi. Sitten, kun käy nurkan takana kusella ja sata hyttystä käy kimppuun, niin huomaa tehon. Kummoistakaan tuulenvirettä ei tarvitse olla, niin teho huononee olennaisesti. toki kannattaa vähän tuulen yläpuolelle asettaa.

Eilen 23 asti olin ulkona shortsit ja t-paita päällä. Ei olisi puhettakaan, että ilman näitä lätkiä olisi ollut mitään asiaa ulos oleilemaan.

Minulla on Aroxol ja Spira lätkä yhdistelmä käytössä.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Kyl noi siniset Aroxolit on itellä toiminut täydellisesti. Ostettu joku 2v sitten iso satsi. Siin kyl menee hetki et alkaa tapahtuu (10-15min ehkä).
Eli annan mahdollisuuden vielä. Otanpa uudet tyynyt ja lähden metsään samoilemaan tänään, niin saapi oikein kunnolla testata. Thermacellit savutti kunnolla, mutta nämä ei tee mitään näkyvää eikä haisevaa. Mun mielestä sais olla indikaattorina kyllä kunnon vaporit näissäkin, että tietää että edes on laite päällä.

Minulla on viime aikoina ollut kaksi BP:ä tohottamassa molemmin puolin pöytää, niin saa melko rauhassa olla. Kyllä niitä hyttysiä silti aina iholle tulee ja kuvittelee, ettei tyynyt toimi. Sitten, kun käy nurkan takana kusella ja sata hyttystä käy kimppuun, niin huomaa tehon. Kummoistakaan tuulenvirettä ei tarvitse olla, niin teho huononee olennaisesti. toki kannattaa vähän tuulen yläpuolelle asettaa.

Eilen 23 asti olin ulkona shortsit ja t-paita päällä. Ei olisi puhettakaan, että ilman näitä lätkiä olisi ollut mitään asiaa ulos oleilemaan.

Minulla on Aroxol ja Spira lätkä yhdistelmä käytössä.

Pakko uskoa, kun kerran sanotaan. En tiedä käykö tuo BP liika kylmänä sitte? Paljonko lämpötilat teillä pinnasta mitattuna? Mulla oli joku 80°C
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
646
Sitten asiaa onko nykyän kaikki nuo thermacelin kaasupurkit niitä joita ei voi modata?
Viime kesänä ostetuilla kaasupulloilla onnistui kuten ennenkin. Eiköhän tuo ole vain huhu, että modausta olisi jotenkin estetty.

Kaasuista muistutan, että sytkärikaasuakin halvemmalla pääsee, kun ostaa esim. tällaista:
Vastaavia saa muualtakin ainakin nimella Tarmo. Näihin tarvii toki sen muovisuuttimen jostakin sytkärikaasupullosta.

Biltemassa 227 g pullo maksaa 2,50€, sytkärikaasu 150 g 3,90€.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Itse olen myös valmis heittämään aroxolit kohta mäkeen, tuntuu että tyynyjä saa olla vähän väliä vaihtamassa ja vasta useamman tunnin jälkeen alkaa autotallissa vaikutus näkymään. Yhtä aikaa käynnissä on myös raidin nestemäinen karkoitin.
 
Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
287
Itse olen myös valmis heittämään aroxolit kohta mäkeen, tuntuu että tyynyjä saa olla vähän väliä vaihtamassa ja vasta useamman tunnin jälkeen alkaa autotallissa vaikutus näkymään. Yhtä aikaa käynnissä on myös raidin nestemäinen karkoitin.
Tilaa Spiroja kaveriksi.


Voihan tuo olla, että ei lätkien laatu ole joka erässä sama. Ei taida päiväyksiäkään noissa olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Onko backpacker-mallista thermacelliä saatavilla enää mistään Suomesta tai Suomeen toimitettavana? Yritin aiempien sivujen linkkejä käydä läpi, mutta pikavilkaisulla nekin olivat jo loppuneet.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 332
Tuleekos tuohon Britti amazoniin päälle vielä tullit?
Hinnasta vähennetään UK verot pois ja siihen tulee sitten tullaus päälle. Itse tovi sitten tilasin ja jäi maksamaan ~50€, sen jälkeen on hinta tainnut pari kertaa muuttua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 125
Niin siis kokonaishinta tulleineen päivineen oli tuo 50€?
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
650
Mä nyt en oikein näihin aroxoleihin osaa sanoa mitä mieltä olen. Ei ne savua, ei ne haise miltään ja eilen paljussa ollessani kyllä ne hyttyset vain yritti mun päästä saada verta imettyä.

Mä koitan antaa tänään vielä mahdollisuuden, mutta jos ei ala toimimaan, niin heitän kaatopaikalle koko 120kpl aroxol satsin.


Kuinka teillä muilla toimii?

Laitteena siis vihreä thermacell
Itsellä on noita samoja Aroxoleja, ostettu pari kesää sitten Kyprokselta tosin. Kyllä nuo tyynyt pitäisi haista ihan kunnolla sellaiselta hyttysmyrkyltä/ilmanraikastimelta kun niitä tohottaa - kävisikö sulla liian kylmänä?

Tietysti välillä joku hyttysparka tuntuu lentelevän mutta tehon näkee oikeastaan vasta sitten kun tuon sammuttaa / käy vähän kauempana liikkumassa ja hyttysarmeija liimautuu iholle..
 

R1v3r

Tukijäsen
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
2 418
Kyllä. Amazon näyttää kokonaishinnan ennen kuin maksat sen.
Nyt vasta löysin tällasen ketjun. Juurikin tämän kyseisen juuri tilasin. Ja samaa hintaa näytti. Niin eikös tuossa kuulu verot tuohon 52e hintaan mukaan?

Ja laitoin nyt vielä aroxolin mattoja myös tilaukseen, niin pääsee testailemaan kilpailevan thermacellin mattojen kanssa, että mitkä nyt sitten on parhaita Hinta/teho suhteessa :)

Edit: Nakkasin nyt samalla vielä SPIRAt myös tilaukseen suosittelujen perusteella :)
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 332
Nyt vasta löysin tällasen ketjun. Juurikin tämän kyseisen juuri tilasin. Ja samaa hintaa näytti. Niin eikös tuossa kuulu verot tuohon 52e hintaan mukaan?

Ja laitoin nyt vielä aroxolin mattoja myös tilaukseen, niin pääsee testailemaan kilpailevan thermacellin mattojen kanssa, että mitkä nyt sitten on parhaita Hinta/teho suhteessa :)

Edit: Nakkasin nyt samalla vielä SPIRAt myös tilaukseen suosittelujen perusteella :)
Kyllä on kaikki kulut tuossa hinnassa. Tuosta tulet vielä saamaan palautusta hieman (~£1), koska tullikulut eivät olleet noin suuret. Niin ainakin kävi itsellä ja tässäkin ketjussa muillakin.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
266
Eikös näitä aroxolin ja thermacellin yms. mattoja voi kärytellä usb hehkuttimilla ja varavirtalähteillä? Saako noita usb lämmittimiä suomesta?
 

Topsu7

Bwoah
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
208
Ebaysta sai backpackerin 25€:lla, mitkä tuohon nyt on parhaita tyynyjä? Ihan originaalit?

edit. olikin väärä tuote, ei tuota backpackeria taida edes olla hirveästi saatavilla
 
Viimeksi muokattu:

R1v3r

Tukijäsen
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
2 418
Ebaysta sai backpackerin 25€:lla, mitkä tuohon nyt on parhaita tyynyjä? Ihan originaalit?

edit. olikin väärä tuote, ei tuota backpackeria taida edes olla hirveästi saatavilla
Juu. ei ollu paljoa backpackeriä Ebayssä. Saksasta (ebay) löyty olevan 56e + postit ja sit kiinas tais olla joku 40e ja tais tähän vielä tulla postit ja sit vielä ALVit päälle. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 125
Noita spiran mattoja menee kyllä vähän eri tahtiin kuin aitoja. Tuntuu että kovin teho on jo tunnin paikkeilla ohi ja saa kääntää ympäri. Sitten saa vielä hetkeksi helpotusta. Ehkä noin 1.5h kestoa yhteensä. Tulee tietty silti halvemmaksi.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 298
Noita spiran mattoja menee kyllä vähän eri tahtiin kuin aitoja. Tuntuu että kovin teho on jo tunnin paikkeilla ohi ja saa kääntää ympäri. Sitten saa vielä hetkeksi helpotusta. Ehkä noin 1.5h kestoa yhteensä. Tulee tietty silti halvemmaksi.
Tuntuu muutenkin että teho on heikompi. Vaikka laite on jalkojen välissä, niin inisijät tulevat iholle. En enää tiedä tuleeko halvemmaksi kun kaksi menee kerralla, teho huonompi ja kuluvat tosiaan alle parissa tunnissa. Aidot toimivat ainakin tupla-ajan ellei peräti triplaa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 332
Taitaa alkuperäiset tyynyt olla noin 2€/kpl ja itse kun tilasin tarviketyynyt postikuluineen ~13 snt/kpl. Kyllä ne tarviketyynyt tulee edelleen halvemmaksi.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 453
Tilasin kumpaakin tyynymallia mitä täällä oli mainittuna, niin pistän 2 eri tyynyä yhteen pöhöttimeen ja katsotaan toimiiko sillain. Tosin tulee vasta joskus.

Jos ei toimi, niin sitten mennään kaupoille ja ostan moskiitto magneetin.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Meinasin ostaa Thermacell mr-p2 mutta eikö noita kaasupulloja enää pysty itse täyttää? Taloudesta löytyy ryobin akkuja onko fiksumpi ostaa ryobin vehe? Suunnitelmissa oli laittaa etu ja takapihalle termikset
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Tilasin kumpaakin tyynymallia mitä täällä oli mainittuna, niin pistän 2 eri tyynyä yhteen pöhöttimeen ja katsotaan toimiiko sillain. Tosin tulee vasta joskus.

Jos ei toimi, niin sitten mennään kaupoille ja ostan moskiitto magneetin.
Minulla on nyt autotallissa raid sähkökarkoitin, thermacell aroxol matoilla(spiroja tilattu kaveriksi) sekä pihamaalla mahdollisimman järkevästi sijoitettu mosquito magnet. Siltikin tallissa/sen ympäristössä on mahdoton yrittää tehdä mitään.

Tuosta mosquito magnetista on jäänyt hieman sellainen "ostin kalliin kasan paskaa" fiilis.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Toinen kesä alkoi nyt. Kyllä sinne säiliöön jotain menee mutta ei kuukaudenkaan jälkeen tarvitsisi välttämättä tyhjentää vaikka ulkona lentää örvelöä niin maan pirusti.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 453
Tuosta mosquito magnetista on jäänyt hieman sellainen "ostin kalliin kasan paskaa" fiilis.
Nää on näitä, että kiva lähteä "turvallisin" mielin sijoittamaan noinkin tyyriiseen laitteeseen, kun ei ole vatmuutta sen toimivuudesta. Pikkaisen tuosta kokemuksia googlettelinkin ja pääasiassa ihan positiivinen kuva mielestäni jäi sen toimivuudesta. Sitten tälläinen kokemus murentaa uskottavuutta tuohon laitteeseen, niin tiedä sitten viitsiikö tuollaiseen sijoittaa vai pitäisikö vain uida RAIDissa ym. kemikaaleissa... :)
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Sehän se on, veljelläni kyllä toimii mainiosti, autotallissa lentävät itikatkin poistuvat ikkunan kautta kun sen avaa ja menevät magneettiin.

Samat hajupatruunat molemmilla käytössä.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 569
Kaverilla ollut kanssa magneetti useamman vuoden käytössä. Asuu aivan keskellä metsää missä ötököitä oli se miljoona ennen magneetin hankkimista. Kehui hyväksi varsinkin kun muistaa ottaa käyttöön keväällä jo ennen hyttysten ilmestymistä.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
37
Nii mistä täällä oltiin nyt tilattu noita Aroxon mattoja ja mistä ihmeen Jorgonista jotku oli niitä tilannut? Toimiiko ne siis tuon thermacell backpackerin kanssa?

Edit:
Täältäkö täällä oltiin siis tilattu? Oliko todettu toimiviksi?
 

MBC

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
45
Huomasin viime viikolla oman mattovaraston tyhjentyneen ja piti viikonlopuksi saada jostain lisää. Aiemmin tullut käytettyä Ryobin mattoja TC:ssa jotka maksaa 20e/10kpl motonetissä, mutta nyt nappasin TC:n omia sen isomman pakkauksen joka sisälsi 10kpl niitä pieniä kaasuja sekä 30kpl mattoja ja maksoi 60e. Käytössä sekä tavallinen TC että backpacker, niin ei nuo kaasutkaan nyt hukkaan mene, mutta kalliitahan nämäkin verrattuna noihin ulkoimailta tilattaviin..
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 332
Minulla on nyt autotallissa raid sähkökarkoitin, thermacell aroxol matoilla(spiroja tilattu kaveriksi) sekä pihamaalla mahdollisimman järkevästi sijoitettu mosquito magnet. Siltikin tallissa/sen ympäristössä on mahdoton yrittää tehdä mitään.

Tuosta mosquito magnetista on jäänyt hieman sellainen "ostin kalliin kasan paskaa" fiilis.
Yksi Raid sähkökarkoitin ei riitä mihinkään, jos hyttysongelma on paha. Mökillä näitä raidin säihköisiä matoilla toimivia on 5 kpl. Jos sattuu oikein paha hyttyskesä ja pahimpaan aikaan on siinä partsilla, niin saa laittaa kaikki 5, että saa istua rauhassa. Riippuen autotallin koosta ja hyttysongelman laadusta, niin heittäisin siihen autotallin ovelle 2-4kpl niitä sähköisiä tai sitten lisäksi tuollainen pack backer, se käy vähän kuumempana, niin teho on kovempi, mutta mattoja saa vaihtaa sitten tiheämmin.
 
Liittynyt
19.12.2020
Viestejä
8
Ei nuo piraatteja ole, käryttimiä on muitakin kuin Thermacell. Iso valmistaja noiden aroxoleiden takana.
Suomessa hyväksyttäjä d-alletriini tyynyjä on 2. Thermacell ja Ryobi. Thermacell taisi kylläkin vaihtaa vaikuttavan aineen mennä vuosina, mutta joka tapauksessa siinä yksi syy pitää hinta korkealla, koska ei muuta laillista vaihtoehtoa ole.

PS. Italian Amazonista backpacker 50,63€ posteineen.
Kiitos vinkistä! Sunnuntaina pistin backpackerin tilaukseen Italiasta. Pistin tosin suoraan heidän oman verkkokaupan kautta. Toimitus vähä enemmän mutta laite halvempi ja samaan tilaukseen myös 120h tyynyt.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
266
Yksi Raid sähkökarkoitin ei riitä mihinkään, jos hyttysongelma on paha. Mökillä näitä raidin säihköisiä matoilla toimivia on 5 kpl.
Mistä näitä sähköisiä käryttimiä saa? Ei taideta valmistaa enää?

Kiitos vinkistä! Sunnuntaina pistin backpackerin tilaukseen Italiasta. Pistin tosin suoraan heidän oman verkkokaupan kautta. Toimitus vähä enemmän mutta laite halvempi ja samaan tilaukseen myös 120h tyynyt.
Tähän kiinnostaisi itseäkin linkki.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
37
Kiitos vinkistä! Sunnuntaina pistin backpackerin tilaukseen Italiasta. Pistin tosin suoraan heidän oman verkkokaupan kautta. Toimitus vähä enemmän mutta laite halvempi ja samaan tilaukseen myös 120h tyynyt.
Mitä tyynyjä tilasit italian amazonista?
 
Liittynyt
08.06.2021
Viestejä
1
Onko joku onnistunut nyt lähiaikoina onnistuneesti tilaamaan backpackeria ulkomailta? Suomeen eivät tuota kai enää tuo, kun on kaasumenekin vähentymisestä johtuen lie huono bisneetti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 306
Viestejä
4 219 517
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom