The Witcher 3: Wild hunt


Tuli tälläinen vastaan ja vaikuttaa kivalta modilta, tälläinehän on ollut alunperin pelissä mutta se on leikattu CDPR toimesta pois.

Vähän samanlainen kuin RDR1 oli aikoinaan.

Tuo modi taitaa vaikuttaa vain kauppiaiden myynti ja ostohintoihin? Sen puoleen tuosta modista ei taida kovin paljon saada irti omaan silmään. Kiva lisäys olisi jos kyläläiset ja muut npct nimittelevät Geraltia friikiksi ja mutantiksi jos on huono maine ja hyvällä maineella "master witcheriksi" ja muilla positiivisillä nimityksillä. Pelkät hintojen muutokset ei paljon lisää immersiota.

Jos jossain kylässä maine on pohjaluokkaa, niin sen kylän kauppiaat voisivat olla kokonaan asioimatta Geraltin kanssa.
 
Tuo modi taitaa vaikuttaa vain kauppiaiden myynti ja ostohintoihin? Sen puoleen tuosta modista ei taida kovin paljon saada irti omaan silmään. Kiva lisäys olisi jos kyläläiset ja muut npct nimittelevät Geraltia friikiksi ja mutantiksi jos on huono maine ja hyvällä maineella "master witcheriksi" ja muilla positiivisillä nimityksillä. Pelkät hintojen muutokset ei paljon lisää immersiota.

Jos jossain kylässä maine on pohjaluokkaa, niin sen kylän kauppiaat voisivat olla kokonaan asioimatta Geraltin kanssa.
Itseasiassa ihan vanillassa muistaakseni jonkun questin lopputuleman perusteella vaikutti miten kyläläiset kohtelee Geraltia, räkivätkö päin vaiko ovat neutraalisti mutta tämä vaikuttanut mihinkään muuhun taas, siihen vain miten ne käyttytyivät nähdessään Geraltin.

Ja joo, pelkiin tavaroiden myynteihin tuo modi vaikuttaa mutta myös voi olla omanlaisensa "hyvyys" mittari.

Harmi vain kun tuo Modi Kit työkalut julkaistiin liian myöhään, ne olisivat pitänyt julkaista melkein pelin ilmestymisen aikoihin vaikka varmasti isompien modien tekeminen kestää mutta... parempi myöhään kuin ei milloinkaan?
 


En muista että olisi ollut jo täällä mutta jos on niin laitettaan silti!
 
Itsellä on ensimmäinen läpipeluu menossa. Kirjasarja toista kertaa kuuntelussa. Ai että molemmat ovat aivan loistavia :)

Vaikein vaikeusaste myös tuo tähän peliin kyllä paljon. Pitää oikeasti olla hoksulla taistelussa ja ainaki tämä alku on armoton. Mutta eiköhän tämä tästä kun saa entistä parempaa varustetta ja asetta.
 
Itsellä on ensimmäinen läpipeluu menossa. Kirjasarja toista kertaa kuuntelussa. Ai että molemmat ovat aivan loistavia :)

Vaikein vaikeusaste myös tuo tähän peliin kyllä paljon. Pitää oikeasti olla hoksulla taistelussa ja ainaki tämä alku on armoton. Mutta eiköhän tämä tästä kun saa entistä parempaa varustetta ja asetta.
Pelasin pelin läpi deathmarchilla new game plussalla joka on vielä pykälän vaikeampi. Kyllä se menee, pitää vain välttää ettei tule yhtään osumaa :D
 
IMO tulee jopa liian helppoa jos tekee ahkerasti sivutehtäviä ja aarteenmetsästystä ennen kuin etenee pääjuonessa... Tämä siis jos aloittaa puhtaalta pöydältä, New Game + ei kokemusta itsellä.
 
Tulipa sitten yli 80 tunnin savotan jälkeen tämä ehm, maailman paras peli pelattua läpi. Ihan hyvä, mutta maailman paras miten?

Taistelu melko peruskamaa, loottisysteemi pintapuolinen eikä siten kirvoita mitään varustelu- tai keräilyintoa, animaatioissa ja liikehdinnässä ehtaa slaavilaisjäykkyyttä kautta linjan, hevonen täysin seko polle joka kimpoilee kivistä ja jumittaa täyteen laukkaan puita vasten, ei ota putoamisvahinkoa ja kirmaa lähes pystysuoraa vuorenrinnettä niin että kaviot sojottaa taivasta kohti. Maailma paikoilleen naulattu kulissi jonka kanssa ei ole juuri lainkaan toiminnallisia vuorovaikutusmahdollisuuksia. Grafiikka varsin kelpoa yhdeksän vuoden takaiseksi, mitä nyt ikä näkyi hahmomalleissa. Kyllä tuli sitä maailman parasta peliä etsittyä niiden karttaa täyttävien kysymysmerkkien lomasta totta tosiaan.

Mutta olipa tässä sitten tekemistäkin enemmän kuin missään muussa saman genren pelissä. Edellämainittuja kysymysmerkkejä en ole koskaan nähnyt millään kartalla näin paljoa. Suurin osa peliajasta meni sivutehtävien parissa, jolloin tasot ja varusteet nousivat kuin itsekseen. Maailmaa ja etenkin hirviökatrasta on taustoitettu niin, että tavallaan Geraltista tuli mieleen eräänlainen tuholaistorjujan ja Mulderin kombo, joka aina kyselee etukäteen minkä kanssa ollaan tekemisissä ja kertoo sitten vampyyreistä ja muista ötöistä kuin kokeneempi kryptozoologi.

Pääpaino tosiaan on tarinassa ja kaikessa muussa maailmaa rikastavassa. Todella hyvin kerrottu tarina, mutta enpä ole tainnut ikinä pelata peliä tarinan vuoksi. Poliittista valtapeliä, juonittelua ja petoksia on riittämiin. Ei ollut vain hyvää ja pahaa, vaan hyvät olivat pahoja ja pahatkin usein hyviä. Mutta tämä on kaikki pointin vierestä, koska peli itsessään oli sellainen ihan kiva 7/10. Mielestäni parhaat tarinat peleissä kerrotaan pelin eri mekaniikkojen ja lukuisten muuttujien sekä satunnaisuuden, ns. emergentin narratiivin kautta, ei käsikirjoituksella. Ehkä Skyrim vetosi enemmän aikoinaan siksi, koska siinä tuntui tapahtuvan enemmän yllättäviä asioita tai jotain tyhmää pientä, kun taas Witcher 3:ssa taistelut käytiin kaikki alun jälkeen rutiinilla eikä maailma oikein antanut riittävästi mahdollisuuksia erinäisille sattumuksille. Kenties fyysisesti läsnäolevampi maailma ja Diablo-tyylinen loottijärjestelmä olisivat lisänneet sitä kaivattua koukkua. Nyt pelin pusersi läpi, mutta kyllä se loppua kohden alkoi tuntua siltä että voisi loppua jo.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 090
Viestejä
4 501 551
Jäsenet
74 328
Uusin jäsen
Arttu1337

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom