The Witcher 3: Wild hunt

On tämän läpipeluu sellainen savotta, että noinkohan jaksaa aloittaa pääasiassa silmäkarkin takia? Kerran vetänyt ilman lisäreitä normalilla ja kerran "100%" Death Marchilla ja lisäreillä.
Varmaan odotella ensimmäisen remakea.
 
4K-näytöllä vääntää dlss:n vaan sinne ultra performanceen tms. kireimmälle asetukselle, niin pitäisi pyöriä siedettävästi.
 
Xbox Series S:llä tuo päivitetty Witcher toimii täysin moitteetta. Kaverilla ilmeisesti myös PS5:lla ei ole mitään ongelmaa. Onko PC-versio jätetty sitten täysin huomioitta?
 
Sama pleikalla näköjään. Juuri tuo 4.00 versio
-Variety of game improvements
-New quest added
-Balancing changes
Hehehe.. Eipä sittenkään. Melkeen pelasin koko white orchardin läpi ja tajusin ettei tuo ollut ps5 versio/complete edition. Ajattelinkin etten nyt kyllä kauheasti eroa huomaa pelissä. Pitää pleikalla ladata siis erikseen. Reilu 80gb tavaraa. Ei perskele mikä kämmi. Koko homma uusiksi kun ei ps4 savet vissiin toimi tuossa ps5 versiossa. Gaah
 
Itse olen pelaillut PC:llä ilman RT:tä ihan suuremmitta ongelmitta parikymmentä tuntia nyt, Bloody Baron -quest meneillään nyt. Tuntuu vaan että nämä RT-jutut on nykyään vain Nvidian uusien korttien markkinointia varten. Tämäkin päivitys tehtiin niin, että tuo rajapintatoteutus rajoittaa CPU:n yhteen säikeeseen, joten RT päällä ei saa yli 60 FPS edes nopeimmalla suorittimella ja näytönohjaimella jos ei käytä DLSS3 frame generointia. Toki voi olla että optimoidumpi toteutus olisi yksinkertaisesti vienyt liikaa aikaa toteuttaa, ja parempi jättää ne täydet remaket W1:lle. Aika rajoilleen on kuitenkin tämä 2015 peli vedetty, joten ei ihme jos nitisee liitoksistaan.
 
Hehehe.. Eipä sittenkään. Melkeen pelasin koko white orchardin läpi ja tajusin ettei tuo ollut ps5 versio/complete edition. Ajattelinkin etten nyt kyllä kauheasti eroa huomaa pelissä. Pitää pleikalla ladata siis erikseen. Reilu 80gb tavaraa. Ei perskele mikä kämmi. Koko homma uusiksi kun ei ps4 savet vissiin toimi tuossa ps5 versiossa. Gaah

Hyvin toimii ps4-version save ps5:lla. Pitää vaan ps4-versiossa logata gogiin esim. load game -valikossa (oliko L1 cross play). Sit lataa jonku saven ja savettaa uudestaan. Sit siihe tuoreimpaan saveen ja autosaveihin siitä lähtien ilmestyy pilven kuvat. Ja eiku ps5 versioo käyntiin niin pilvikuvalliset savet siellä. Ja toimii sit toisinkin päin.
 
18520d7452182-screenshotUrl.jpg

Novigradia voi aina ihastella läheltä ja kaukaa. :)
 
Siltävaratalta että ette ole huomanneet niin tästä uudesta päivityksestä löytyy suoraan
"The Witcher® 3 - Wild Hunt (DX11)"
DX11 version käynnistävä linkki joka voi antaa paremman suorituskyvyn kuin pelkkä RT asetusten päältä poisotto.
 
Xbox Series S:llä tuo päivitetty Witcher toimii täysin moitteetta. Kaverilla ilmeisesti myös PS5:lla ei ole mitään ongelmaa. Onko PC-versio jätetty sitten täysin huomioitta?

No kyllähän tämä toimii PC:lläkin ilman Ray tracingiä ihan ok. Joillakin on kaatunisongelmaa, mutta ei se ole minkään hirveän ison joukon ongelma. RT päällä ihan varmasti toimii sillä konsolien 30FPS lukolla myös tuo PC versio, jos joku masokisti niin haluaa pelata.

Siinä mielessä jätetty PC versio puolitiehen, että RT moodin optimointi yli 60 FPS nopeuksilla on jätetty tekemättä. Metsässä kyllä päästään helposti yli 60 FPS:n nopeuksiin PC:llä RT päällä, mutta kaupungeissa CPU pullonkaula iskee rumasti päälle ja droppailee sinne 40 FPS:n tuntumaan. Ihan samaa se tekisi konsoleillakin, jos voisi RT moodia pyörittää yli 30 FPS nopeudella ja rauta mahdollistaisi yli 60FPS nopeudet RT päällä.
 
Hyvin toimii ps4-version save ps5:lla. Pitää vaan ps4-versiossa logata gogiin esim. load game -valikossa (oliko L1 cross play). Sit lataa jonku saven ja savettaa uudestaan. Sit siihe tuoreimpaan saveen ja autosaveihin siitä lähtien ilmestyy pilven kuvat. Ja eiku ps5 versioo käyntiin niin pilvikuvalliset savet siellä. Ja toimii sit toisinkin päin.
Iso kiitos tästä, hyvin toimii. Piti GOGiin uusi salasana vaihtaa kun en edes muista koska tuolla viimeksi ollut. Nyt on ps5-versio käytössä. On meinaan sit huomattavasti paremman näkönen ja nopeamman tuntuinen. Hyvä vertailla kun useampi tunti juuri tuota ps4 versiota alla.
 
Ihme mikronykimistä DX11 tilassakin, mitä en muista kokeneeni aikoinaan. Mahtava päivitys kyllä kerta kaikkiaan.
 
Xbox Series S:llä tuo päivitetty Witcher toimii täysin moitteetta. Kaverilla ilmeisesti myös PS5:lla ei ole mitään ongelmaa. Onko PC-versio jätetty sitten täysin huomioitta?
Kyllä PCllä on raportoitu todella iso kasa ongelmia, ei pelkästään suorituskyvyn puolesta, mutta kaatuilua, asetusten itsekseen resetoitumista, muistivuotoa mikä tuhoaa suorituskyvyn pidemmällä sessiolla, fps-nykimistä/stutteria mataliin lukemiin vaikka pelaisi ilman RT/dx11, DLSS:n huono toimivuus/ei toimi (ts. ei tasoita/kasvata FPS)... Kaiken kaikkiaan jopa dx11 suorituskyky on tässä patchissa aivan huomattavasti heikompi mitä edellisessä 1.32 versiossa, kuten esimerkiksi tässä testissä näkyy heti alussa (vertailussa kaikki muutkin asetukset):

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuokin testi on nvidia-kortilla ja kyseessä on nvidia fokusattu peli (nvidian hairworks), joten kyllä sitä ihmetyttää taas hieman mitä CDPR laittanut ulos beta-testattavaksi.
Toivon mukaan tähän tulee korjauksia ja parannuksia... Mieluummin jouluksi tai uudeksi vuodeksi :D.
 
Xbox Series S:llä tuo päivitetty Witcher toimii täysin moitteetta. Kaverilla ilmeisesti myös PS5:lla ei ole mitään ongelmaa. Onko PC-versio jätetty sitten täysin huomioitta?

PC versio toimii hyvin, ainakin minulla.
Porukka jotka pelaa pc:llä, raportoi paljon olevan ongelmia. Epäilen että näistä suurin osa on user erroria. Eivät siis osaa pitää konetta ajantasalla, toimivana eikä vakaana. Ja sitten syytetään peliä.
 
Tämähän muistaaksnei oli jonkun toisen studion käsissä käännöstyö, oliko peräti joku venäläinen firma ja CDPR ei ollut työhön tyytyväinen niin ottivat projetkin itsellensä mutta taas varmaan ahneus ajoi etunenässä että piti saada joulumarkkinoille peli.
 
PC versio toimii hyvin, ainakin minulla.
Porukka jotka pelaa pc:llä, raportoi paljon olevan ongelmia. Epäilen että näistä suurin osa on user erroria. Eivät siis osaa pitää konetta ajantasalla, toimivana eikä vakaana. Ja sitten syytetään peliä.
Jaa, tuskinpa se user erroria on jos virallisestikkin ovat sanoneet että tutkivat ongelmia. Ei se kovin normaaliltakaan kuulosta et RTX 4090 varustetut myllyt tippuilee alle 60fps tietyissä tilanteissa? Se et se sulla toimii on joko sitä et sulla on käyny tuuri tai sit sun "toimii hyvin" on sen verran eriävä muitten odotuksista. Ei toi DX12 versio ainakaan omallakaan koneella toimi ihan miten pitäis, mikrostutterointia aika kovalla syötöllä ja FPS seilailee miten sattuu. En oo varma toimiiko DLSS ollenkaan, tuskin, mikä sit aiheuttaa sen et RT:n kanssa ei oo fiksua pelata. Toisaalta virallisesti on sanottu et vaan DLSS3 tuki löytyy, nii en sit tiedä onko tarkotuksellista vai ei.
Tämähän muistaaksnei oli jonkun toisen studion käsissä käännöstyö, oliko peräti joku venäläinen firma ja CDPR ei ollut työhön tyytyväinen niin ottivat projetkin itsellensä mutta taas varmaan ahneus ajoi etunenässä että piti saada joulumarkkinoille peli.
Muuten ois ihan uskottava selitys mut ottaen huomioon et tää peli on 7v vanha ja julkasusta lähtien tästä ollaan paasattu sen verran innoissaan et tällä alkaa olemaan sama status mikä GTA V:llä, eli jos peli on sattunu missään välissä kiinnostamaan niin todennäkösesti omistat sen jo jollain alustalla. Ilmanen päivitys kuitenkin niin jotenkin tuntuu et ei tästä ihan hirveitä määriä rahaa tahkota ulos. Toki ainakin konsoliversioiden hinnat nous samontein digitaalisena, mut se on vähän niinku oma syy jos ei Completea ostanu kympillä niistä tuhannesta alennuksesta missä se on ollu.
 
Jossain oli vinkkiä, että foliagen laitto mediumille auttaa stutteriin DX11:sta.
 
Jossain oli vinkkiä, että foliagen laitto mediumille auttaa stutteriin DX11:sta.
Auttoi ainakin alun stutterointiin.

Mutta aloitin beginners tutorialin niin Geralt ei hyökkää vaikka kuinka painaisi vasenta hiiren näppäintä johon hyökkäys on sidottu?
 
Itsellä lakkasi välillä koko hiiri toimimasta. Pari kertaa FPS on tippunut hyvin alas ja värit muuttuneet ihmeellisiksi. Välillä FPS on tippunut hyvin alas myös ilmankin värien sekoilua ja Regisin luolan hämähäkinseitit olivat jostain syystä vaaleanpunaiset. Suorituskyky tuntuu muutenkin laskevan pelaamisen aikana. Vedin huvikseen yhden witcher contractin ja alussa pyöri 50-60 FPS ja lopussa 30-40 FPS. Korjattavaa riittää. Nolla kaatumista sentään vielä :D
 
Muuten ois ihan uskottava selitys mut ottaen huomioon et tää peli on 7v vanha ja julkasusta lähtien tästä ollaan paasattu sen verran innoissaan et tällä alkaa olemaan sama status mikä GTA V:llä, eli jos peli on sattunu missään välissä kiinnostamaan niin todennäkösesti omistat sen jo jollain alustalla. Ilmanen päivitys kuitenkin niin jotenkin tuntuu et ei tästä ihan hirveitä määriä rahaa tahkota ulos. Toki ainakin konsoliversioiden hinnat nous samontein digitaalisena, mut se on vähän niinku oma syy jos ei Completea ostanu kympillä niistä tuhannesta alennuksesta missä se on ollu.
Totta visserät ja mietin että kun tässä on käytetty modeja niin CDPR olisi tehnyt jonkun sopparin modien tekijöiden kesken että saavat rahaa uusista myydyistä Witcher 3 päivityksistä ja näin päättivät sen jotenkin saada joulumarkkinoille että nekin saisivat jotain.

Toki peli on ollut alennuksessa ja kaikkea mutta kuten sanoit 7v aikaa kulunut ja moni pelaaja joka ollut alaikäinen silloin voikin olla jo aikuinen tällä hetkellä.

Tiedän minä pari muutakin ketkä ovat ostaneet pelin mutta ei vain uppoa joten et ole yksin @P c L A Y E R ;)

Vaikka Wihtori 3 ei ole täydellinen peli mutta tietyissä asioissa se on minulle top3 kamaa ja tämän katsottuani(olen jo linkanut varmaan monesti tänne) mutta tämä selittää miksi:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Sisältää spoilereita emo ja lisäosista joten älä katso jos et ole pelanut niitä lävitse mutta ne ketkä ovat niin tietävät tunteen.

Harva peli pystynyt sellaista tunteiden vuoristorataa tarjoamaan kuin tämä teki.
 
Joku tässä vaan on, että tämä peli ei vaan lähde itsellä. 2 kertaa aloittanut alusta ja nytkin taas pari tehtävää pelailin next gen pätsin myötä, mutta ei vaan iske jostain syystä. Joku tossa pelattavuudessa/maailmassa tökkii tms. Se on vaan jännä juttu, että mikä on se taika mikä saa pelin ilmaisemaan mukaansa tai sitten se, mikä estää sen. Cyber Punk imaisi minut otteeseensa heti ensi minuuteista, mutta monelle se taas ei maistu.

Witcher Netflix sarjasta tykkään todella paljon ja se on teemaltaan / maailmaltaan omasta mielestä jotenkin synkempi ja raadollisempi. Se iskee omaan makuun, ja sopii omasta mielestä geraltin hahmoon paljon enemmän, kun tämä W3:n "maalauksellinen" ja jotenkin kepeä tyyli ja ulkoasu.

En ole mitään kirjoja ym. lukenut, joten en osaa sanoa kumpi on "oikeampi" tyyli. Tuo on vaan oma mielipide.

No siis ei pelin pidä kaikille toimia mut jos sanoo et Netflixin sarja on raadollisempi niin on just siks koska et ole pelannu peliä loppuun.
Molemmat hyviä suosittelen pelaa loppuun ja sano sitte kumpi on ns raadollisempi.

Ja ei ole mitään vittuilua mut ei voi noin saanoo jos ei oo peliä pelannu läpi :)
 
PC versio toimii hyvin, ainakin minulla.
Porukka jotka pelaa pc:llä, raportoi paljon olevan ongelmia. Epäilen että näistä suurin osa on user erroria. Eivät siis osaa pitää konetta ajantasalla, toimivana eikä vakaana. Ja sitten syytetään peliä.
Viimeisimmät ajurit asennettu, peli uudella asennuksella, ei modeja käytetty, mutta kaatuilee uuden päivityksen myötä n. 5-15 min välein. Ennen päivitystä en muista että peli olisi kaatunut koskaan, mutta toki siitä on jokunen vuosi kun tuli viimeksi pelattua läpi. Kaikki muut pelit toimii hyvin ilman kaatumisia, esim. CP2077 kanssa ei ongelmia.
Mutta joo, kyllä tässä varmaan on vaan käyttäjissä vikaa...
 
No siis ei pelin pidä kaikille toimia mut jos sanoo et Netflixin sarja on raadollisempi niin on just siks koska et ole pelannu peliä loppuun.
Molemmat hyviä suosittelen pelaa loppuun ja sano sitte kumpi on ns raadollisempi.

Ja ei ole mitään vittuilua mut ei voi noin saanoo jos ei oo peliä pelannu läpi :)

Toisinaan peleissä on sama kuin tv-sarjoissa, että hivenen pitää antaa aikaa ja kypsyä. Joskus toki ei sekään ei auta. Minusta pelin alkualue ei kyllä anna mitään täyttä kuvaa. On aavistuksen laimea ehkä.

Sitä raadollisuutta alkaa kyllä tulemaan. Esim. tämän version uusi tehtävä on tarinana aika karmea ts. juurikin raadollinen.

Kukin tavallaan, mutta pari tehtävää on aika vähän vielä arvioon tai edes kummoiseen fiilikseen...
 
Ihmettelen miten laajalti tulee valituksia PC version ongelmista. Täällä mennään 980Ti:llä ilman mitään ongelmia high/ultra asetuksilla, ainoastaan foliage draw distance (tjsp.) piti laittaa medium, muuten stutteroi ns. vitusti.
 
No siis ei pelin pidä kaikille toimia mut jos sanoo et Netflixin sarja on raadollisempi niin on just siks koska et ole pelannu peliä loppuun.
Molemmat hyviä suosittelen pelaa loppuun ja sano sitte kumpi on ns raadollisempi.

Ja ei ole mitään vittuilua mut ei voi noin saanoo jos ei oo peliä pelannu läpi :)

Ai että en näe pelin graafista tyyliä ja en voi havainnoida hahmoja ja maailmasta huokuvat tunnelmaa ilman pelin loppuun pelaamista....

Olen kuitenkin pelannut sen 20h vähintään tätä, joten jos pelin graafinen tyyli, dialogi/hahmot ja yleinen tunnelma muuttuu radikaalisti lopussa, niin sitten toki.

Mutta aika perseestä, että pitää pelata peli melkein loppuun tai ainakin yli puolenvälin, jos näin on.

Tuosta graafisesta tyylistä on aina itselle tullut mieleen semmoinen vähän värikäs maalauksellisuus, eikä RT GI sitä poista, vaikka osaltaan tekeekin valaistuksesta realistisempaa. Tuo tyyli ei omasta mielestä vaan oikein sovi tähän tarinaan ja maailmaan. Sarjassa on huomattavasti synkempi värimaailma, mikä omasta mielestä toimii paljon paremmin.

Taistelu on toki isossa roolissa kanssa ja se on omaan makuun vähän liian yksiulotteista ja hiomatonta.
 
Viimeksi muokattu:
Aa 20h. Minä ymmärsin, että pari tehtävää. No kyllä 20h on jo sellainen määrä, että jos ei iske niin sitten ei toimi.

Joo pari kertaa olet aloittanut. :)
 
Se voi tosiaan joskus olla aika pienestäkin kiinni milloin imu-efekti vetää. Joskus harvoin voi käydä niinkin, että jos peliä jaksaa väkisin, niin se alkaa vetämään, mutta w3 ei ehkä ole niitä pelejä.

Cyberpunk on myös kerrassaan upea peli.

Itse suosittelisin kaikille, jotka peleistä yleensä edes pitävät, vaan jatkamaan hammas irvessä Witcher 3 ennen kuin kolahtaa, mutta sun pitää PCPlayer laittaa vaikeusaste Death Marchille (joutunee aloittamaan alusta), jolloin tulee sellainen "pakko tutkia kaikki paikat, koska muuten ei pärjää ja joutuu oikeasti miettimään miten (koskee vain alkua) taistelut pitää hoitaa"-fiilis. Itsellä oli ratkaiseva juttu.
 
W3:n taistelusysteemi on kyllä sellainen tekele, että sen kanssa on pakko jotenkin tulla toimeen jos meinaa pelistä pitää. Sen verran paljon taistelemista kuitenkin on, että jos kuvittelee että pistämällä combatin helpoimmalle vaikeustasolle niin siinä voi käydä niin että jokainen taistelu tuo mukanaan "hohhoijaa, joko taas" -efektin.

Taistelusysteemissä on kuitenkin syvyyttä olemassa jota joutuu Death Marchilla käyttämään, mutta samalla tulee esiin sen raivostuttavimmat puolet esiin kun Geraltti vetää piruettia pitkin peltoa minne tahtoo kun lukitus pyörii rulettia viiden vihollisen välillä ja hyökkäysnapin painaminen johtaa siihen että hyökätään sen takimmaisen vihollisen suuntaan ja selustasta tulee joku rakki niskaan samalla.

Toinen rasittava puoli on se, että vihulaisten poise on aina mitä sattuu, ja hyökkäyksistä on hankala hahmottaa milloin se vastassa oleva mörkö ei reagoi millään tavalla kun ottaa osumaa vaan poisettaa kaiken ja pistää heti suoraan pataan. Ongelma on siis se, että vihollisten reagointia on hankala seurata, hyökkäykset tulee usein nopeasti ja sattumanvaraisesti ja monesti ei ole mitään reagoitavaa nähtävissä. Tästä syystä tässä pelissä Quen on melkeinpä välttämätön jos ei läpikotaisin tiedä vihujen jekkuja siitä milloin tekevät instahyökkäyksen johon ei ehdi reagoida.

Pitemmän päälle toki virheistään oppii, mutta lopputulos on lähinnä tätä hyökkäys-dodge tanssia ja välillä puskista tulee joku uusi jekku jonka varalta pitää aina olla Quen päällä. Tämän perussysteemin päälle voi sitten jonkinlaista syvyyttä luoda muilla signeilla, pommeilla ja potioneilla tilanteen mukaan. Vasta sitten pelin loppupuolella taitaa tulla joitain taitoja joilla voi huvitella helpompia vastustajia vastaan mikä tuo vähän vaihtelua perus attack ja dodge -spämmiin.

Näistä asioista huolimatta näen järkevämmäksi sen, että pyrkii toimimaan tuon taistelusysteemin kanssa myötäkarvaan eikä vaan tiputtaa vaikeusastetta niin että jokainen taistelu on vaan mieletöntä huitomista ja pomppimista johon kyllästyy alta aikayksikön. Nuo RPG-skillit tuovat jonkinlaista syvyyttä kuitenkin, ja vaikeammat vihuilaiset pakottavat optimoimaan ja käyttämään oikeita työkaluja mikä sinällään korjaa peruscombatin kankeutta.
 
Ihmettelen miten laajalti tulee valituksia PC version ongelmista. Täällä mennään 980Ti:llä ilman mitään ongelmia high/ultra asetuksilla, ainoastaan foliage draw distance (tjsp.) piti laittaa medium, muuten stutteroi ns. vitusti.
Pelihän ei noilla asetuksilla varmaan näytä juurikaan eriltä kuin se alkuperäinen 2015 peli, mutta pyörii silti paskemmin. CPU bottleneck löytyy niin dx11 kuin dx12 versioista. Nimenomaan naurettavaa että uusi versio pyörii paskemmin kuin edellinen 7v vanha versio.
 
Pelihän ei noilla asetuksilla varmaan näytä juurikaan eriltä kuin se alkuperäinen 2015 peli, mutta pyörii silti paskemmin. CPU bottleneck löytyy niin dx11 kuin dx12 versioista. Nimenomaan naurettavaa että uusi versio pyörii paskemmin kuin edellinen 7v vanha versio.
On niitä grafiikkaparannuksia muutenkin kuin ulta+ asetuksilla, eli eroa on. Mutta ehkä suurimmat ongelmat on jos lyö kaiken täysille oli rauta mitä tahansa.
 
Vasen hiiren nappi ei vain toimi tutoriaalitaistelussa, mutta toimii sentään sen jälkeen. Jotain vilkkuvia tekstuureita myös näkyi tutoriaalisssa. Alkaa tuntua hiukan Witcher 3 Cyberpunk editionilta tämä.
 
dx11 versio ei mulla kaatuile, mutta kun ideana oli pelata tämä uudelleen läpi paremmilla grafiikoilla niin täytyy vaan odottaa että saavat jotain korjauksia dx12 versioon. Fps putosi myös dx11 versiossa n. puoleen verrattuna ennen päivitystä, vaikka graafisesti siinä ei niin merkittäviä eroja näe vanhaan.
 
No ei kyllä oikein kiinnosta tuota vaikeusastetta lähteä koventamaan, kun se vaan sitten alleviivaa tuo taistelun heikkouksia, vaikka toisinkin toki haastetta.
 
R3600 3070 @5120x1440 kombolla ei saa RT:ä toimimaan siedettävä tavalla. Pakko laittaa resoluutiota pienemmälle. Mutta pelivalikoista löytyy vain 3840x1080, ja sitten 2560x1440, ei 3440x1440:a. Tietääkö joku miten tuon 21:9 reson saa puukotettua peliin?
 
W3:n taistelusysteemi on kyllä sellainen tekele, että sen kanssa on pakko jotenkin tulla toimeen jos meinaa pelistä pitää. Sen verran paljon taistelemista kuitenkin on, että jos kuvittelee että pistämällä combatin helpoimmalle vaikeustasolle niin siinä voi käydä niin että jokainen taistelu tuo mukanaan "hohhoijaa, joko taas" -efektin.

Taistelusysteemissä on kuitenkin syvyyttä olemassa jota joutuu Death Marchilla käyttämään, mutta samalla tulee esiin sen raivostuttavimmat puolet esiin kun Geraltti vetää piruettia pitkin peltoa minne tahtoo kun lukitus pyörii rulettia viiden vihollisen välillä ja hyökkäysnapin painaminen johtaa siihen että hyökätään sen takimmaisen vihollisen suuntaan ja selustasta tulee joku rakki niskaan samalla.

Mulle suurin ongelma w3:en taistelusysteemissä oli, että melkein kaikille vihollisille toimi sama taktiikka. Laiskaa pelintekijöiden taholta, kun ei oltu mietitty niin, että joutuisi eri juttuja käyttämään eri hirviöiden kanssa. Aika rinse and repeat meininki. Pelasin W3:en läpi ja mun kirjoissa 8/10 peli. Ei W2 tason mestariteos, mutta ei myöskään huono peli. W2 kaikkine puutteineen iski paljon kovempaa ja sen ennemmin pelaisi uudestaan kuin W3:en.
 
Taistelu on vähän niin ja näin. Välillä hauskaa, välillä puuduttaa ja toisinaan raivostuttaa.

Tänään Tower of Micen pelasin ja sitten noitien suolle menin niin hyvin muistutti taas, miksi tässä on parhaita hetkiä videopelaamisessa.

Keirasta:

Piti ottaa talletus takaa, kun Keiralle tarjosin kikkelin lisäksi muutakin. Tuli paha mieli.
 
R3600 3070 @5120x1440 kombolla ei saa RT:ä toimimaan siedettävä tavalla. Pakko laittaa resoluutiota pienemmälle. Mutta pelivalikoista löytyy vain 3840x1080, ja sitten 2560x1440, ei 3440x1440:a. Tietääkö joku miten tuon 21:9 reson saa puukotettua peliin?
3440x1440 jättäisi mustat palkit laidoille koska ei ole sinun monitorillesi sopiva aspect ratio, mutta varmaan CRU:lla jos tekee customi reson niin saa tuommoisiakin tehtyä. Eikö tuo 3840x1080 kelpaa vai pitääkö olla vielä pienempää 32:9 resoa?
 
3440x1440 jättäisi mustat palkit laidoille koska ei ole sinun monitorillesi sopiva aspect ratio, mutta varmaan CRU:lla jos tekee customi reson niin saa tuommoisiakin tehtyä. Eikö tuo 3840x1080 kelpaa vai pitääkö olla vielä pienempää 32:9 resoa?
En viitsi skaalattua kuvaa katsoa, ja mustat palkit nyt ei haittaa, jos peli pyörisi siedettävästi. Mutta joo saahan tuon control panelin kauttakin, muttei jaksaisi aina vaihtaa.
 
Kyllä PCllä on raportoitu todella iso kasa ongelmia, ei pelkästään suorituskyvyn puolesta, mutta kaatuilua, asetusten itsekseen resetoitumista, muistivuotoa mikä tuhoaa suorituskyvyn pidemmällä sessiolla, fps-nykimistä/stutteria mataliin lukemiin vaikka pelaisi ilman RT/dx11, DLSS:n huono toimivuus/ei toimi (ts. ei tasoita/kasvata FPS)... Kaiken kaikkiaan jopa dx11 suorituskyky on tässä patchissa aivan huomattavasti heikompi mitä edellisessä 1.32 versiossa, kuten esimerkiksi tässä testissä näkyy heti alussa (vertailussa kaikki muutkin asetukset):

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuokin testi on nvidia-kortilla ja kyseessä on nvidia fokusattu peli (nvidian hairworks), joten kyllä sitä ihmetyttää taas hieman mitä CDPR laittanut ulos beta-testattavaksi.
Toivon mukaan tähän tulee korjauksia ja parannuksia... Mieluummin jouluksi tai uudeksi vuodeksi :D.

Itse en huomaa mitään sellaista visuaalista eroa noissa viidessä ensimmäisessä vertailussa, joka selittäisi tuon 25% - 45% tippumisen ruudunpäivitysnopeudessa. Pientä eroa tekstuureissa ja kasvillisuudessa näkyy kun alkaa tarkastelemaan lähempää, mutta tuntuu ettei pienet parannukset noissa veisi noin paljon tehoa?
Kyllähän tuo melkoiselta äkkiä kokoon sutaistulta kikkareelta vaikuttaa (puhun vain PC-versiosta).
 
Tuossa nyt vähän veivasin tuota ja noihin RT asetuksiin ei kannata mennä koskemaan ilman että kulkee päävalikon kautta takaisin. Lähes varma kaatuminen jossain kohtaa jos ei lataa uudestaan ja FPS dyykkaa ihan helvetisti. Kaikkia muita asetuksia tuntuu voivan säädellä lennosta. Paskastihan tuo pyörii kai tuota nyt 35-40fps juuri voisi pelata mutta jossain kohtaa stutterit ja FPS dipit alle 20fps on hiukan liikaa.
 
Viimeksi vuonna 2017 pelannut Witcher 3:sta ja kun kokeilin tuota nyt uudestaan next gen-patchin takia, niin voi luoja on noi kontrollit niin hukassa kun juuri pelannut God of War Ragnarökin.
 
On niitä grafiikkaparannuksia muutenkin kuin ulta+ asetuksilla, eli eroa on. Mutta ehkä suurimmat ongelmat on jos lyö kaiken täysille oli rauta mitä tahansa.
On varmasti jotain pieniä, mutta ei niin isoja jotka oikeuttaisi tuota suorituskyvyn laskua. Ihan yhtälailla tuosta on myös poistettu ominaisuuksia, HBAO revitty pois jotta RT asetukset näyttää hienommalta...
fbmtlxkuco6a1.jpg
 
Onko tämä muuten nyt jotenkin vaikeampi? Pelaan toistaiseksi ainakin toisiksi helpoimmalla ja 12 levelin Foglet tappoi minut melkein kahdella iskulla. Olin 11 levelillä itse.

Aiemmin pelasin tässä vaiheessa toisiksi ylimmällä, mutta tämä ollut nyt sopiva niin ei tarvitse vääntää joka ikisen suden ym. kanssa. Uuden tehtävän lopari oli myös kohtuu haastava. Tosin olin 7 leveliä alempana kuin suositus.
 
Viimeksi vuonna 2017 pelannut Witcher 3:sta ja kun kokeilin tuota nyt uudestaan next gen-patchin takia, niin voi luoja on noi kontrollit niin hukassa kun juuri pelannut God of War Ragnarökin.

Jep, itellä Days Gone ja onko tuo nyt vuoden 2018 GOW (PS4) alla niin tsiisös sentään kun on vaikeeta, varsinkin kun laitoin quick castingin päälle eilen :D Jotenkin noi ei oo loogiset mitenkään / nyt levelin 4 ukkelilla joutuu vielä miettiin koko ajan et mites se varsijousi/pommit + ettei juo vahingossa potionia...
 
Käyttääkö joku tuota menu wheeliä oikeasti signien vaihtamiseen? Kyllä itse ainakin pyörittelen vaan hiiren rullalla. Quickcast on varmasti parempi koska niinhän on aina ennenkin kykyjä käytetty peleissä ennen kuin nuo kaiken maailman rulettipyörät lyötiin ainoaksi vaihtoehdoiksi. Ainoa missä tuo on kätevä aktiivisten tavaroiden vaihtamiseen.
 
Käyttääkö joku tuota menu wheeliä oikeasti signien vaihtamiseen? Kyllä itse ainakin pyörittelen vaan hiiren rullalla. Quickcast on varmasti parempi koska niinhän on aina ennenkin kykyjä käytetty peleissä ennen kuin nuo kaiken maailman rulettipyörät lyötiin ainoaksi vaihtoehdoiksi. Ainoa missä tuo on kätevä aktiivisten tavaroiden vaihtamiseen.
Itsellä pleikalla paha tapa pitää aina blokkia päällä ettei vihu pääse yllättämään. Enemmän kuin kymmenen kertaa koittanut quickcastia niin tekee aina ignin (koska blokkinappi päällä). Ehkä jossain vaiheessa opin irrottamaan tuon blokin quickcastin ajaksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 881
Viestejä
4 925 757
Jäsenet
79 262
Uusin jäsen
santeriviljam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom