Ei tuota hiiriohjauksen nylkytystä oikein jaksa. Katsotaan joskus päivitysten jälkeen uudelleen.
Ai. Mikäs hiiri/näppis kombolla pelatessa mättää? Ihan ok toimii itellä ainakin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tuota hiiriohjauksen nylkytystä oikein jaksa. Katsotaan joskus päivitysten jälkeen uudelleen.
Ai. Mikäs hiiri/näppis kombolla pelatessa mättää? Ihan ok toimii itellä ainakin.
Ihan yleisesti FYI jotka miettii tätä peliä. Tämä pelihän on putkijuoksujen tasoa: Legendary. Mitään vaihtoehtoja ei anneta, paitsi ehkä maksimissaan voit valita menetkö pilarin vasemmalta vai oikealta puolelta. Tähän peliin eläydytään tarinan vuoksi ja annetaan pelin mennä raiteilla eteenpäin.Ellietä saattelemassa aika alussa, ja aika putkijuoksultahan tämä vaikuttaa.
Ihmettelen että miksi edes pelata näitä pelejä hiirellä kun on alunperinkin tarkoitettu pädillä pelattavaksi?
Itse olen kyllä aikanaan paljonkin hiirellä pelejä pelannut mutta nykyään ei jaksa ruudun ääressä selkä kipeänä pelata hiirellä vaan rennosti padillä pelituolista
Ehkä se on ollut alunperin tarkoitettu pädillä pelattavaksi koska PS4 ei tukenut hiirtä ja näppistä joka on ylivertainen kaikin puolin?Ihmettelen että miksi edes pelata näitä pelejä hiirellä kun on alunperinkin tarkoitettu pädillä pelattavaksi?
Tuo kyllä totta, jos tehdään portti pc:lle niin nuo asiat pitäisi olla kunnossa kyllä.Ehkä se on ollut alunperin tarkoitettu pädillä pelattavaksi koska PS4 ei tukenut hiirtä ja näppistä joka on ylivertainen kaikin puolin?
Kysymyksiä johon ei saada vastauksia. Harmi että vuonna 2023 on ongelmia deveillä niinkin yksinkertaisissa asioissa kuin hiiren liikuttamisessa.
No ei siinä mitään jos vihaa pelata pädillä, niin minäkin joskus vihasin mutta ajat on muuttanut ainakin itseä.Koska vihaan pelata pädillä kaikkea muuta paitsi Fifaa. Ei kai siinä muuta. Pädit jäi heti kun pääse pelaa hiirellä ja näppiksellä eikä sillä pelaaminen tunnu mielekkäältä koska olen kuitenkin pääasiassa tietokonepelaaja. Kyllä mulla Playstation on tavalla tai toisella aina ollut ja olen pelannu hampaat irvessä yksinoikeuspelit ja toivonu salaa kuinka vois joskus kokea nämäkin pelit hiirellä ja näppiksellä.
Ainoa syy itsellä ostaa tää PC:lle eikä PS5:lle on juurikin tuo hiiritähtäys. Muutenkaan pleikalla ei tule pelattua kuin yksinoikeudet yleensä juuri sen takia että PC:llä saa hiiren käyttöön. Vaikka pelissä ei pitäisikään edes tähtäillä vaan ihan vaan kameraa käännellä, niin teen sen mieluummin hiirellä kuin ohjaimella.Ihmettelen että miksi edes pelata näitä pelejä hiirellä kun on alunperinkin tarkoitettu pädillä pelattavaksi?
Itse olen kyllä aikanaan paljonkin hiirellä pelejä pelannut mutta nykyään ei jaksa ruudun ääressä selkä kipeänä pelata hiirellä vaan rennosti padillä pelituolista
Vaikuttaa sieltä että Iron Galaxyllä on vielä paljon opittavaa PC käännösten teosta.Summataanpa mitä iltainen googletus toi tulosta:
-DLSS ei toimi, kun engine.ini-filestä puuttuu line. Koodirivin lisäämällä DLSS tulee voimaan pelissä.
-EmptyStandbyList kannattaa laittaa taustalle, jotta pelin kaatuilu korjaantuisi. Ilmeisesti syö muistit vapauttamatta sitä ja sitten kaatuu.
-Windowsin PageFile kannattaa asettaa suuremmaksi, esim. vastaamaan RAM-muistin määrää(16394 / 32768) tämänkin pitäisi auttaa kaatuiluun.
-Se vanha compiler-kirjasto 2.9.5. auttaa shadereiden kasaukseen _huomattavasti_ sekä suorituskykyyn & kaatuiluun.
-Mouse lagiin auttaa, muttei korjaa asettamalla FPS-cap näytön virkistystaajuudelle, sekä mulkkaamalla "Ram Mouse Input" ja Ingame "V-Sync"-asetusten kanssa.
Onhan tässä pelaajalla harrastamista, tokihan sitä täysihintaiselta peliltä toivoisi että säädön määrä olisi minimaalinen.
Uusin patch 1.0.1.5 mielestäni paransi suorituskykyä sekä nyt ei CPU enää huuda kokoajan täysillä pelatessa. Eli jotain optimointia tapahtunut, vaikkakin paljon on varmaan vielä tehtävänä.
Mielestäni alun jälkeen cutscenet eivät ole pitkiä. Niitä on mutta pelaamaan pääsee taas hetken päästä uudestaan.Uusi patch (1.0.1.5) julkaistu, ja ainakaan Redditin perusteella kaatuilut ja suorituskykyongelmat osalla vaan pahentui. Patchissa on mukana vanhempi versio siitä .DLL:stä, jonka pitäisi auttaa tuskastuttavan pitkän shaderien tekemisessä.
Itsellä kaatui myös oliko nyt neljää kertaa shadereiden tekemisessä. Peliin kun pääsi, niin ainakin vielä mielipide on 'meh. Tätäkö tämä koko peli on, pitkiä cut-scenejä jatkuvalla syötöllä...
Ihan OK peli pyörii, ~70 - ~80 FPS, 1440p ja high. i9700k ja 6800XT. Voisi varmaan nostaakin highistä ylös, mutta mennään nyt näillä.
Itse en päässyt edes valikoista eteenpäin, kaatui kahteen kertaan shaderien buildauksessa.
Laadukasta.
i9 9900k, 3070, 32gt
Alkaa i9 ikä painaa, uutta rautaa tilaukseen? Vitsi vitsinä, oletko tarkastanut paljon on Windowsin sivuutustiedoston koko (Pagefile), tätä suurentamalla voi päästä eroon kaatuilusta. Samalla kannattaa varmistaa, että VRAM ei täyty yli tuon 8Gb mitä 3070 sisältää.Uusimman patchin kanssa sain shaderit buildattua ja pelin aloitettua, kaatui kuitenkin jo kun Joel sai kellon
Itse en ole uutta versiota pelannut mutta käsittääkseni gameplayn tuntuma on lähempänä kakkosta ja vihollisten tekoäly on parempi. Ympäristöt ja välivideot ovat samat mutta nykyajan grafiikoilla. Tämä tavallaan enemmän äärimmäinen remasteri kun täysi remake.Onko tämä nyt vaan PS4 Remastered -versio paremmilla grafiikolla ja PC-tuella?
Olin ostamassa tätä noista AMD:n kylkiästarjouksista tuolla Myydään-osastolla, mutta hinnat on nousseet jopa 40€. Ihan sen vertaa en haluaisi maksaa.
Nyt mietin, että jos vaan jatkan pelailua tuolla PS4-versiolla, niin mitä menetän?
Alkaa i9 ikä painaa, uutta rautaa tilaukseen? Vitsi vitsinä, oletko tarkastanut paljon on Windowsin sivuutustiedoston koko (Pagefile), tätä suurentamalla voi päästä eroon kaatuilusta. Samalla kannattaa varmistaa, että VRAM ei täyty yli tuon 8Gb mitä 3070 sisältää.
Tämä on SE versio pelistä, joka pitäisi pelata.Onko tämä nyt vaan PS4 Remastered -versio paremmilla grafiikolla ja PC-tuella?
Olin ostamassa tätä noista AMD:n kylkiästarjouksista tuolla Myydään-osastolla, mutta hinnat on nousseet jopa 40€. Ihan sen vertaa en haluaisi maksaa.
Nyt mietin, että jos vaan jatkan pelailua tuolla PS4-versiolla, niin mitä menetän?
Pääasiassa muutokset PS4-versioon on pintaa koskevia eli grafiikat on viety vielä Part II:n grafiikoita paremmiksi. Lisäksi tekoäly on otettu Part II:sta. Edellisten lisäksi on hiottu välikohtauksien jouhevuutta, koska ei tarvita latausaikoja samalla tavalla kuin ennenmuinoin. Pelimekaniikat on täysin samat kuin Remastered-versiossa.Onko tämä nyt vaan PS4 Remastered -versio paremmilla grafiikolla ja PC-tuella?
Olin ostamassa tätä noista AMD:n kylkiästarjouksista tuolla Myydään-osastolla, mutta hinnat on nousseet jopa 40€. Ihan sen vertaa en haluaisi maksaa.
Nyt mietin, että jos vaan jatkan pelailua tuolla PS4-versiolla, niin mitä menetän?
CPU rupeaa näyttämään ikänsä, ja ei ihme että GPU kaatuu kun käy noin kuumana. Toki ymmärrän ettei tällaista jaksa ja ei ole hyväksyttävää pelin tekijältä, mutta jos noi asiat korjaisi niin ei peli kaatuisi.Melko laatua tämä patch (1.0.1.5):
Päivitin pelin, heitin uudet AMD-The-Last-of-Us-ajurit sisään DDU:n kautta, ja ei kun peliin... Buildin Shaders, ja alusta. 0 - 9% meni hienosti, jonka jälkeen peli kaatui. Winkkarin uudelleenkäynnistys varmuuden vuoksi, peli käyntiin, ja ilmoitus "GPU did crash". Kaikkiin safe-mode -kyselyihin ei:tä, ja takaisin building shaders. Nyt 13%, ja edelleen, on tuskaisen hidasta.
Yhtään en tiedä, mikä triggeröi tuon "building shaders":n, mutta eipä näytä 1.0.1.5 -patchilla ja tuoreilla ajureilla olevan mitään vaikutusta. Edelleen tuskaisen hidas, ja CPU sekä GPU huutaa hoosiannaa. Peli itsessään on 3 X SSD @ RAID0 -asemalla, mutta eihän tuo edes näy.
Vittu mitä paskaa.
Edit: Ai niin, kone ei ole millään tavalla kellotettu, täysin stock. i9700k, 6800XT, Win11.
Edit2: Crash nro. 2. 19% building shaders. Tällä kertaa oli HWMonitor taustalla, ja ei ole kertaakaan kaatanut Windowsia vielä. Korkein lämpötila minkä ehdin nähdä oli 86C.
Edit: Crash nro. 3. 23% building shaders.
Edit: Crash nro 4. 39% building shaders. Meni hermot, ja Steamiin refund. 30 sekuntia ja refunded. Pelitunteja ehkä 6, joista 4,5 jotain muuta. Welcome warez.
CPUn iän ymmärrän, mutta en GPU:n lämpöjä? 110C pitäisi olla se hard-spot. Lisäksi, F1 2022, PUBG, ja 3Dkarkkimarkin stress-test menee läpi mukisematta, monta tuntia putkeen.CPU rupeaa näyttämään ikänsä, ja ei ihme että GPU kaatuu kun käy noin kuumana. Toki ymmärrän ettei tällaista jaksa ja ei ole hyväksyttävää pelin tekijältä, mutta jos noi asiat korjaisi niin ei peli kaatuisi.
Remasteri pelattu ja otin tämän trialin PS5:lle, pelasin sen 2h ja narahdin kiinni ni päätin ostaa PC:lle. Onhan tuo makiaa kb+m mossautella heduja etenkin kiikariaseilla. Jousella tähtäily ja ennakko on ihan toista myös kun pädillä. Oikeastaan Remasterin muutaman kerran läpäisseenä PS4&PS5, tää pc-läpipeluu oli melkonen powertrip ;DAinoa syy itsellä ostaa tää PC:lle eikä PS5:lle on juurikin tuo hiiritähtäys. Muutenkaan pleikalla ei tule pelattua kuin yksinoikeudet yleensä juuri sen takia että PC:llä saa hiiren käyttöön. Vaikka pelissä ei pitäisikään edes tähtäillä vaan ihan vaan kameraa käännellä, niin teen sen mieluummin hiirellä kuin ohjaimella.
Luulen, että aika monella muulla PC-pelaajalla sama homma.
Näköjään 1.0.1.6 version juuri asensi, ei tietoa mitä eroa 1.0.1.5.
Mielenkiintoista kyllä lukea näistä ongelmista, kun ei itsellä vielä ainakaan ole bugittanut ollenkaan.
7600X rajoitettu 80°C, 3080 10GB alivoltitettu 1815MHz@0.900V ja annoin shaderien buildailla rauhassa ensimmäisellä käynnistyksellä
1900MHz@875mV kuulostaa kieltämättä melko kireälle viritetyltä, että ehkä pieni löysäys auttaisi. Tuossa ylempänä totesinkin kuinka oma MSI 3080 on pelittänyt kaatumatta 1815MHz@900mV.Itsellä taisi lopulta auttaa kaatuiluun näytönohjaimen täydellinen defaultille palautus. Eli tähän asti vakaana kaikissa peleissä toiminut RTX 3080 TUF 1900Mhz@875mv ei tässä pelissä toimikaan, vaan vakiona täytyy ajella.
Pari tuntia tuli pelattua ilman kaatumisia. Onkohan tästä pelistä seuraava ylikellotuksien vakauden testaamisen baselineksi?
Totta tämä, mutta ei yhden pelin takia viitsi etsiä uutta curve spottia millä toimii kaatumatta, sama ajella vakiona ja palauttaa kellit kun on peli läpi.1900MHz@875mV kuulostaa kieltämättä melko kireälle viritetyltä, että ehkä pieni löysäys auttaisi. Tuossa ylempänä totesinkin kuinka oma MSI 3080 on pelittänyt kaatumatta 1815MHz@900mV.
Onko Mouse Raw input offille kokeiltu vielä?Päädyin nyt pelaamaan niin, että vedän padilla aina niin kauan, kun tulee häly. Sitten hiiri käyttöön ja headshotit vihuihin. Tuolla tavalla saa minmoitua tuon hiiri stutterin häiritsevyyden, mutta ei tarvi kärvistellä onnettomien padi tähtäystaitojen kanssa.
Joku Redditissäkin huomannut tuon erikoisen DLSS version, mutta ei ole kuitenkaan tuorein enää sekäänReilu 30min nyt pelattu ja OK pyörii 4K Ultra DLSS Quality eli renderöinti 2560x1440.
Huomasin sitten että mitä helkkaria? Tässä mun ottama kuvakaappaus: