The Last of Us Part I (Remake, PS5 & PC)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raxama
  • Aloitettu Aloitettu
Uncharted paketti tuli vielä PS4 ja Last of us Remastered myös mutta tämähän on pintaa syvemällä oleva "remaster" ja PS5.
Näihän se tietty on. Tekstuurit ja gameplay osittain upattu herran vuoteen 2023 ja ohan tuo upeen näkönen PS5. Kuitenki kyseessä putkijuoksu ni ei jaksa uskoa et noi vaatimukset on muutako korkeintaa huonoa optimointia jos totta. Ehkä jopa "placeholder" jottei jengi osta liia paskalla raudalla tätä. Luulis et kaiken tän hypen ympäröimänä tää kuitenki pyörii käytännössä kaikilla suht jees seteillä sen 30fps resosta riippumatta ohjain kädes sohvalta pelates.
 
Eiköhän tuo ole enemmän semmoinen että pistetään varman päälle niin kukaan ei valita. Returnal on toinen PS5 porttaus joka "vaati" 32GB. Kuitenkin Returnal threadissa siitä mainittu että 16GB riittää varsin mainiosti eikä peli taida koskaan edes 10GB yli mennä. Voi toki olla että on laskettu keskivertopelaajan pitävän pelatessa chromea sadalla tabilla auki, kuuntelee musaa, keskustelee discordissa ja piirtää photoshopilla niin on parempi suositella 32GB ettei tule isoja valituksia.
 
Voi toki olla että on laskettu keskivertopelaajan pitävän pelatessa chromea sadalla tabilla auki, kuuntelee musaa, keskustelee discordissa ja piirtää photoshopilla niin on parempi suositella 32GB ettei tule isoja valituksia.
Hupiheittojahan nuo taitaa pitkälti olla. Speksien mukaan The Last of Us Part I:ssä pelkkä resoluution nosto 1080p -> 1440p tuplaa RAM-vaatimuksen 16 gigasta 32 gigaan.
52739543965_bfc86cbdbe_h.jpg
 
Ja myös CPU-vaatimus nousee tuossa samassa resoluution nostossa. Ja alkuperäisessä kuvassa oli mainittu myös RX 5800 XT -näytönohjain (jota ei siis ole olemassa).
 
Tulipa pelattua remake läpi ps5:lla. Läpällä (ja pihinä) laitoin kirjastosta ps5-levy varaukseen just viikkoa ennen kuin sarja alkoi ja nyt sain viime perjantaina. Muutaman vuoden jälkeen hyvä ja edelleen pysäyttävä kokemus. Paljon enemmän pidän tästä kuin part 2:sta. Olis kyllä kiva pelaa pc:llä ultrawidena ja hiiren kanssa, mutta sentään tuo dualshockin liiketunnistukseen perustuva tähtäys auttaa huomattavan paljon varsinkin itselläni kun vasta aikuisena ostin/sain ensimmäisen pelikonsolin.

Ei puhettakaan jostain permadeath modella pelaamisesta kun osumaprosentti pistoolilla on <10m joku 50% (kauemmas osuu tässä paremmin), mutta sainpahan grounded nyt jollain ilveellä läpi!

Oli peli huomattavasti parempi kun sarja, vaikka sekin oli hyvä.
 
Kiinnostaa tämä peli tosi paljon, mutta en viitsi tilata ennakkoon kun ei mitään "pc port review" tms ole saatavilla.

Voisiko porukka raportoida tänne miten peli pyörii, kiitos? :)
 
Viimeksi muokattu:
Arvostelukoodeja ei oltu vissiin lähetetty kellekään ennen tätä päivää. Vähän huolestuttava merkki, mutta katsellaan. Odotan kanssa mielenkiinnolla kokemuksia.
 
Arvostelukoodeja ei oltu vissiin lähetetty kellekään ennen tätä päivää. Vähän huolestuttava merkki, mutta katsellaan. Odotan kanssa mielenkiinnolla kokemuksia.

Kieltämättä tämä aina vähän epäilyttää, mutta ainakin itsellä toiminut nämä aiemmat Sonyn portit täysin moitteetta, joten en sinänsä epäile etteikö tämäkin.
 
Nyt olisi pelattavissa...mutta pääsen vasta puoen tunnin päästä aloittamaan...
1680018189381.png
 
Tämän julkaisuhan tosiaan vielä viivästyi muutamalla viikolla hiljattain, että ehkä sekin vaikuttanut tuohon arvosteluversioiden olemattomuuteen.
Youtubessa muutama livestriimaa peliä. Siellä tuntuu ainakin shader-laskenta kestävän pitkään (CPU 100%:ssa), niillä jotka sen malttaa odottaa aloitusruudussa.

Onhan tämä jossain vaiheessa hankittava PC:llekin, kun tulee hinta sopivammaksi.
Kiinnostaisi tietää miten tuo hiirellä ja näppäimistöllä hiipiminen on toteutettu, kun ohjaimella vaikeustasosta riippuen joutuu tikkua kääntämään hienostuneesti (eli ei ääriasentoihin asti).
 
Kovasti vie VRAMia kaikki detaljit päällä 4K-resoluutiolla (+ HDR).
1680020414590.png
 
Kiinnostaisi tietää miten tuo hiirellä ja näppäimistöllä hiipiminen on toteutettu, kun ohjaimella vaikeustasosta riippuen joutuu tikkua kääntämään hienostuneesti (eli ei ääriasentoihin asti).

Tää muuten on todella hyvä huomio. Mikäli on joku erillinen nappi vain niin kuullostaa helpommalta kuin ohjaimella runttaaminen.
 
Just käynnistelin, 7900 XTX ja 5800x3D. Alivolteilla näyttis kaatuu heti, kerran kaatui koko kone. Otin pois niin pääsin valikkoon, nyt latailee shadereita tosi hartaasti.

Raskasta menoa.
IMG_20230328_192712.jpg
 
...Kuinka kauan noita shadereita lasketaan?
Minulla on vienyt jo yli puoli tuntia, ja 32% on valmiina.
CPU -käyttö reilut 20%, GPU 100%.
...
En jaksanut odotella, lähdin pelaamaan shaderti 35%:ssa.
Alussa grafiikka vaikuttaa...no...10 vuotta vanhalta pleikkagrafiikalta. Toivottavasti paranee pian (koska tämä ei kelpaa).

Liikkeelle on päästy. Nykii muutaman sekunnin välien sellaisia lyhyitä pysähdyksia (0,3 sekuntia tms.), kunnes autossa ensimmäisen huoltoaseman kohdalla - Please wait, ja taas lataillaan minuuttitolkulla jotakin (varmaan joku puuttuva shaderi jonka latautumista en jaksanut odotella.
Nyt taidan päästä eteenpäin, jatkuu...
Välillä tulee animaatiossa pimeitä kohtia (paikoissa joisa niitä ei pitäisi tulla).
Toivottavasti ei jatku näin hankalasti (ja huonolla grafiikalla).
...
Minuutin verran eteenpäin, jaa taas alkoi minuuttitolkkuja kestävä lataaminen...
:facepalm:
Alkukohtaus läpi, ja arvatkaas - Please wait (jota jatkuu yllättäen minuuttitolkulla).
Jokseenkin yhtä vauhdikasta pelaamista kuin sanaristikoiden kanssa...
...
Kone bootattu kun taisi jäädä latausvaiheeseen jumiin. Uusi yritys....
...
Ei taida olla DirectStorage tuettuna...
...
No nyt toimii jotenkuten - rebootti auttoi. Grafikkakin parani nykyaikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu että jokainen uusi peli vie Ramia ja Vramia huomattavasti enemmän mitä viimevuonna tulleita katsoo. Esim tämä, re4, Hogwards legacy ja oli joku muukin, mutta ei nyt tule nimi mieleen :interested:
ja mitä shadereihin tulee niin parempi että lataisi niitä kertaalleen vaikka 2h. Eikä sitten peli aikana nykisi ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pelailin intron. Latausajat aika mahottomia, mutta muuten pyöri hyvin. 4K, kaikki tapissa, FSR2 Quality = ei dipannut alle 60fps, average jossain 80fps tuntumassa. Kontrolleissa ei moittivaa, ihan hyvältä tuntui.
 
Näin puolen tunnin shader buildingin jälkeen on 17%.
Katsotaan joskus puolenyön jälkeen jos alkaisivat olemaan rakenneltu. CPU+GPU kumpikin luukuttanut 100% koko ajan tämän rakentelun ajan... Stutteria tulee jo vaikkei peli ole edes käynnissä.

Voisi noista asetuksista sen verran sanoa että pitäisi löytyä kaikille sopivasti säädettävää. Bloomia ei saanut ainakaan asetuksista kokonaan pois, mutta muuten näyttäisi löytyvän kaikki tarpeellinen säätöön.
 
Paljon näyttää saanee rapaa niskaan tää porttaus. Olisin voinu vannoa et sieltä tulee hyvä kun nuo aiemmat Sonyn pc-porttaukset on olleet erinomaisia. Niistä on kaiketi vastannut Nixxes ja tää uus on sit annettu Iron Galaxyn käsiin. En illalla ehtinyt testata kuin pikasesti eikä siitä kieltämättä tullut samanalaista fiilistä kuin noista aiemmista. Harmi jos tää jää puolitiehen!
 
Iron Galaxy pätemättömyyttään käyttäneet väärää decompileria, siksi crashaa ja stutteroi ja shaderit kestää hurjan kauan asettua.

Vaihtamalla yhden tiedoston pelistä pitäisi tulla vakaampi, sekä shaderit ei vie enää koko aamupäivää. :p

Toimiva tiedosto "oo2core_9_win64.dll"ja sen versio 2.9.5. Löytyy esim. toisten pelien asennuksista(FIFA23) tai sitten dll.comista

 
Tämä oli ostoslistalla, mutta taisi olla arvattavissa että sieltä tulee paska porttaus kun ennakkoprevikoita ei näkynyt. Testasin tätä joskus jonkun Sonyn pilvipalvelun kautta, mutta silloin ei tullut juuri alkua pidemmälle pelattua ja kuvanlaatu oli melkoista mössöä. Harmi ettei nykyään uskalla ostaa mitään suoraan julkaisussa (pl. Nintendon pelit).
 
Joku venäläinen sivusto jo vähän benchmarkkaillu TLOU mm. native4k ultra (kuva alla).

Screenshot 2023-03-29 at 9.11.11.png


 
Hyvä stress test tämä alun "Building Shaders" kun molemmat CPU ja GPU hakkaa +80% ainakin itsellä :D

Edit: about 50min meni shadereissa. Käynnistin pelin uudelleen että sain grafiikka-asetukset vaihdettua jonka jälkeen meni % paljon nopeammin eteenpäin
 
Viimeksi muokattu:
Näin ulkopuolisena taviksena ei voi kuin ihmetellä, että miten tämä The Last of Usin pc-porttaus sählättiin näin. Luulisi että tämä on tärkeysjärjestyksessä ihan siellä kärjessä, mitä Sonyn pc-julkaisuihin tulee ja lisämainosta on tullut tv-sarjan kautta hurjasti, mikä oli jo ennakkoon arvattavissa. Vaan ehkä pc-julkaisut vain ovat Sonylle suht merkityksetöntä bisnestä?
 
Joku venäläinen sivusto jo vähän benchmarkkaillu TLOU mm. native4k ultra (kuva alla).

Screenshot 2023-03-29 at 9.11.11.png


Pitääköhän aivan paikkaansa?
MInulla pyösii sigun kokoonpanolla (kellottamaton) 59-65 FPS @4K kaikki asetukset ultralla.
 
Viimeksi muokattu:
Monta puolivillaista pc-porttia tullut koettua: pätsejä joutunut odottelemaan pari viikkoa että pelejä on edes saanut järkevästi käyntiin. Aina on löytynyt foorumeilta joku joka väittää että peli toimii moitteitta, itse lienen nyt tämä yksisarvinen.

Tällä hetkellä Billin mestoilla eikä yhtäkään kaatumista takana. RE4:kin kaatuili viikonloppuna vajaan 10krt. läpipeluun aikana. Grafiikka-asetusten hakemisessa meni hetki, 3440x1440 -resolla 3080 10gb tulee (ainakin tällä pätsillä vielä) rankasti vastaan. UW-reso siis käytössä ja asetukset ~high-ultra. Täytyy vähän tiputtaa vramia täyttävimpiä Ultralta niin fps:ät siedettävät mutu-avg: ~55-75. Kunnon DLSS:ää kaipaisi, tai pätsäilisivät tämän vielä kondikseen, RE-remakeissahan ei tarvitse VRAM-täyttymisestä välittää ja peli pyörii +100fps.

E: Pelannut ilman DLSS
 
Viimeksi muokattu:
Monta puolivillaista pc-porttia tullut koettua: pätsejä joutunut odottelemaan pari viikkoa että pelejä on edes saanut järkevästi käyntiin. Aina on löytynyt foorumeilta joku joka väittää että peli toimii moitteitta, itse lienen nyt tämä yksisarvinen.

Tällä hetkellä Billin mestoilla eikä yhtäkään kaatumista takana. RE4:kin kaatuili viikonloppuna vajaan 10krt. läpipeluun aikana. Grafiikka-asetusten hakemisessa meni hetki, 3440x1440 -resolla 3080 10gb tulee (ainakin tällä pätsillä vielä) rankasti vastaan. UW-reso siis käytössä ja asetukset ~high-ultra. Täytyy vähän tiputtaa vramia täyttävimpiä Ultralta niin fps:ät siedettävät mutu-avg: ~55-75. Kunnon DLSS:ää kaipaisi, tai pätsäilisivät tämän vielä kondikseen, RE-remakeissahan ei tarvitse VRAM-täyttymisestä välittää ja peli pyörii +100fps.

E: Pelannut ilman DLSS
Outoa et RE4 sulla haraa vastaan. Tästä ei mulla oo kokemusta, mut hyvinkin identtisellä setillä (5900X, 32GB ja 3080 10GB) RE4 ei oo mulla kaatuillut, ööh, oikeastaan koskaan ellei asetuksia oo rassaillut. RE4 RT toteutus on kaiketi buginen ja aiheuttaa kaatuilua, mut mulla se on muutenkin 3840x1600 resolla poissa päältä kun ilman RT on fps jotain 90 luokkaa ja RT kanssa ottaa liikaa hittiä. RE4 ei myöskään suoraan paketista tue DLSS niin jätän ton AMD toteutuksen kokeilematta kun se on vähän köykäsempi.

Mitä sit tähän tulee niin harmi et Iron Galaxy tyri tämänkin. Nehän teki sen surullisenkuuluisan Arkham Knightinkin PC porttauksen ja noh, se on varmaan monella aika tuoreessa muistissa vieläkin. Toki hyvä jos noilla fikseillä saa edes pelattavaan kuntoon, mut olis suotavaa et tää korjataan pikimmiten vaikkapa sit toisen firman toimesta (Sony omistaa Nixxesin jolla aika hyvä track record PC porttauksien suhteen...), etenkin kun kaikki muut Sonyn PC-portit on ollu aika kärkikastia laadullisesti. Ihan mielenkiinnosta ois kiva tietää miks päätyivät tän antamaan tälle lafkalle jolla muutenkin ollu ongelmia porttauksiensa kanssa. Missähän kunnossa tää ois ollu jos ois julkaistu ns. aikataulussa ilman tota viivästymistä?

Noh, paskat PC porttaukset on nykypäivää taas valitettavasti. DX12 ja DX11 erot on kuitenkin niin suuret ja DX12 on low-level API, mitä DX11 ei ollu. Vaatii mun rajallisen ymmärryksen mukaan enemmän ponnisteluja kehittäjiltä optimoinnin suhteen ja valitettavasti se on vähän paljastanut laiskuutta sillä osa-alueella, on enemmän sääntö kun poikkeus et esimerkiks Unreal Enginellä pyörivät pelit sisältää enempivähempi jotain shaderstuttereita kun se et ne pyöris täysin mukisematta.
 
PC-kokoonpanoja (eri os, gpu, cpu, muistit, ohjaimet, lisälaitteet jne.) on kuitenkin laskentatavasta riippuen todennäköisesti tuhansia. Luulisi, että PC:lle portatessa testattaisiin kattavasti erilaisia kombinaatioita, mutta ehkä aikataulu on ollut vaan liian tiukka ja lopulta vaan tyrkätty pihalle sellaisenaan. Korjaillaan sitten pikkuhiljaa palautteen perusteella.

Olisi kyllä hauska itsekin testata, mutta ei pysty vielä. Varmaan on ainakin hyvin pätsäilty sitten joskus, kun päätyy itse tätä PC:llä pelaamaan.

Unchartedin PC-portti ilmeisesti kärsi vähän samoista haasteista, mutta toimii omalla kohdalla ihan hyvin. (hiirellä ohjatessa kameraan tulevaa nykimistä lukuunottamatta ja päädyin sitten pelaamaan dualsensellä)
 
About tunnin tuossa pelailin ja yllättävän hyvin tuo ainakin omalla setupilla toimii. 7600X, 6800XT ja 32GB muistia, tuon kopepz:n videon aika itsellä min. fps 70.
Geometry ja Texture settings kaikki ultralla, muita olen säätänyt oman maun mukaan pienemmälle.
Ainut mikä vie omaa nautintoa todella paljon on, että hiiri+näppis kombon liikkuvuus nykii vaikka +80 fps. Samassa kohdassa jos liikuttaa kameraa ohjaimella niin sulava liike. En äkkiseltään tohon fixiä löytänyt.
 
Omalla kohdalla RE4 kaatui tasan kerran, ja silloinkin ilmeisesti VRAM läikkyi yli. Tämä kävi sen työnnettävän vaunun kohdalla ennen rantaan menemistä.

LoU tällä "uudella" 2.9.5 decompiler-tiedostolla hieroi shaderit noin reilussa 20min, toki 12600K oli lähes koko ajan punaviivalla. :D
 
Ainut mikä vie omaa nautintoa todella paljon on, että hiiri+näppis kombon liikkuvuus nykii vaikka +80 fps. Samassa kohdassa jos liikuttaa kameraa ohjaimella niin sulava liike. En äkkiseltään tohon fixiä löytänyt.

Koeta ottaa "Raw Mouse Input" pois päältä
 
Joku redditissä mainitsi kans tuosta hiiren nykimisestä joka oli ilmeisesti Unchartedissa kans haittana. Korjaantu kuulemma muuttamalla hiiren polling ratea.

Itellä jokunen tunti takana ja paikoittain pyörii oikein nätisti vaikka olis kaikki ultralla 1440p (FSR käytössä) 1080ti 8600k-combolla. Sitten ajoittain aivan jäätävää nykimistä, prossu käytännössä kokoajan vetää ihan tapissa saakka ja näytönohjaimen käyttö himmaa sitten. Kai se pitää alkaa sitten prossuaki jo kattoon uutta kun ei näytä kuus ydintä ylikellotettunakaan enää riittämään.

Nyt käytössä low-med asetukset, FSR balanced ja fps heittelee 45-80+ tienoilla paikasta riippuen.
 
Joku redditissä mainitsi kans tuosta hiiren nykimisestä joka oli ilmeisesti Unchartedissa kans haittana. Korjaantu kuulemma muuttamalla hiiren polling ratea.

Itellä jokunen tunti takana ja paikoittain pyörii oikein nätisti vaikka olis kaikki ultralla 1440p (FSR käytössä) 1080ti 8600k-combolla. Sitten ajoittain aivan jäätävää nykimistä, prossu käytännössä kokoajan vetää ihan tapissa saakka ja näytönohjaimen käyttö himmaa sitten. Kai se pitää alkaa sitten prossuaki jo kattoon uutta kun ei näytä kuus ydintä ylikellotettunakaan enää riittämään.

Nyt käytössä low-med asetukset, FSR balanced ja fps heittelee 45-80+ tienoilla paikasta riippuen.
Alkaa joo olemaan koko setillä jo aika paljon ikää, onhan toi jo kohta 6v vanhaa rautaa ja 6c6t prossut on jo ikäänsä näyttäny hetken aikaa. Pascalit ei myöskään kauheen hyvin koskaan oo suoriutunu DX12 peleistä niin saahan tolla setillä jo väännellä asetuksia alas useemmassakin pelissä.
 
Alkaa joo olemaan koko setillä jo aika paljon ikää, onhan toi jo kohta 6v vanhaa rautaa ja 6c6t prossut on jo ikäänsä näyttäny hetken aikaa. Pascalit ei myöskään kauheen hyvin koskaan oo suoriutunu DX12 peleistä niin saahan tolla setillä jo väännellä asetuksia alas useemmassakin pelissä.

Joo vanhaa rautaa on kyllä, vaikea vaan alkaa myöntään itelle, että ei se kone enää vaan jaksa :D Koittaa sinnitellä tällä nyt vielä hetken, jos sitä ostais sitten seuraavan sarjan rautaa joskus ensvuonna tai koska ilmestyykään, heittää suoraan suorituskyky 2x-3x tasolle.
 
Joo vanhaa rautaa on kyllä, vaikea vaan alkaa myöntään itelle, että ei se kone enää vaan jaksa :D Koittaa sinnitellä tällä nyt vielä hetken, jos sitä ostais sitten seuraavan sarjan rautaa joskus ensvuonna tai koska ilmestyykään, heittää suoraan suorituskyky 2x-3x tasolle.
Nykysellä syklillä joo ens vuonna on sit taas syksyllä uudet kortit tulossa ja prossutkin varmaan sit samoihin aikoihin. Todennu ite toimivaks sen 4v välein päivittämisen, ongelmana vaan se et nykyään saa näyttiksen sillä hinnalla millä päivitin koko setin sillon 2020 :dead:
 
Outoa et RE4 sulla haraa vastaan. Tästä ei mulla oo kokemusta, mut hyvinkin identtisellä setillä (5900X, 32GB ja 3080 10GB) RE4 ei oo mulla kaatuillut, ööh, oikeastaan koskaan ellei asetuksia oo rassaillut. RE4 RT toteutus on kaiketi buginen ja aiheuttaa kaatuilua, mut mulla se on muutenkin 3840x1600 resolla poissa päältä kun ilman RT on fps jotain 90 luokkaa ja RT kanssa ottaa liikaa hittiä. RE4 ei myöskään suoraan paketista tue DLSS niin jätän ton AMD toteutuksen kokeilematta kun se on vähän köykäsempi.
Olisinkohan ensimmäisen puoliskon peliä mennyt RT-päällä, käänsin pois kun alkoi satelemaan -> fps droppasi ja menin loppuun ilman RT. Ihan alun Village-alueella peli kaatuili useamman kerran, harveni sitten etenemisen myötä. Kokeilin kutitelluilla muisteilla ja "vakiona" eli DOCP päällä, ei vaikutusta kaatuiluun.

Noh, paskat PC porttaukset on nykypäivää taas valitettavasti.
PC-kokoonpanoja (eri os, gpu, cpu, muistit, ohjaimet, lisälaitteet jne.) on kuitenkin laskentatavasta riippuen todennäköisesti tuhansia. Luulisi, että PC:lle portatessa testattaisiin kattavasti erilaisia kombinaatioita, mutta ehkä aikataulu on ollut vaan liian tiukka ja lopulta vaan tyrkätty pihalle sellaisenaan. Korjaillaan sitten pikkuhiljaa palautteen perusteella.
Jep. Käytännöllisintä lienee testata pc-versiot meillä julkkaripelaajilla ja pätsien myötä x-ajassa peli on sitten oikeasti pelattava. Yksi pahimmista porteista joita tulee mieleen viime vuosilta oli omalla kohdalla RDR2. Julkkaripäivänä ei meinannut päästä alkuvideosta menuun, RTX2080:lla fps-droppeja aivan epäloogisissa paikoissa, taisi mennä viikkoja että peli pätsäiltiin siedettäväksi ja Rokkistara kuitenkin firmana.

Jottei menisi ihan OT: Reilu tunti nyt pelaamista Billin mestoilla DLSS päällä ilman kaatumisia. Huomattava fps-boost kyllä, elämä yksisarvisena jatkuu.
 
Olisinkohan ensimmäisen puoliskon peliä mennyt RT-päällä, käänsin pois kun alkoi satelemaan -> fps droppasi ja menin loppuun ilman RT. Ihan alun Village-alueella peli kaatuili useamman kerran, harveni sitten etenemisen myötä. Kokeilin kutitelluilla muisteilla ja "vakiona" eli DOCP päällä, ei vaikutusta kaatuiluun.



Jep. Käytännöllisintä lienee testata pc-versiot meillä julkkaripelaajilla ja pätsien myötä x-ajassa peli on sitten oikeasti pelattava. Yksi pahimmista porteista joita tulee mieleen viime vuosilta oli omalla kohdalla RDR2. Julkkaripäivänä ei meinannut päästä alkuvideosta menuun, RTX2080:lla fps-droppeja aivan epäloogisissa paikoissa, taisi mennä viikkoja että peli pätsäiltiin siedettäväksi ja Rokkistara kuitenkin firmana.

Jottei menisi ihan OT: Reilu tunti nyt pelaamista Billin mestoilla DLSS päällä ilman kaatumisia. Huomattava fps-boost kyllä, elämä yksisarvisena jatkuu.

Mites latausajat? Niistä on monet balitelleet, että minuuttitolkulla latailee nopeallaki SSD:llä.
 
Sama homma täällä.

E: Ja 970 Evolla peli.

Juu, täälläkään ei ole latausten kanssa ollut ongelmia, eikä yhtään kaatumista vielä. Kolmisen tuntia pelattu sen jälkeen kun asenteli eka vajaan tunnin shadereita. Toki muuten suht raskas peli. Sitä en kiellä. Toisaalta kun ei ole mitään ihmeempää stutteria tullut vastaan niin ei sinänsä haittaa vaikka fps ei taivaissa tämmösessä pelissä huitele.
 
Itsellänikin on toiminut hyvin ja kaatumatta alkudemon jälkeen.

Ellietä saattelemassa aika alussa, ja aika putkijuoksultahan tämä vaikuttaa.
Mene eteenpäin hiiviskellen, pysy piilossa ja varo kaikkea liikkuvaa. Tutki pari huonetta ja etsi reitti mistä menee eteenpäin.
Vaihtoehtoisia reittejä ei (ainakaan vielä) ole löytynyt.
Toivottavasti putkimaisuus hiukan helpottaa jossakin vaiheessa (tosin vähän epäilen sitä).

Ei tämä ihan huono peli ole, mutta ei ole vielä oikein imaissut sisälle. Vähän pätkissä pitää pelata, kun ei tällaista hiiviskelyä kovin pitkään jaksa. Pakko tehdä jotakin muuta välissä.
Ei ole toistaiseksi tullut tunnetta, että pitää vielä vähän jatkaa ja jatkaa, kunnes yhtäkkiä onkin kulunut tunteja (kuten Days Gonen kanssa tuntuu aina käyvän - aloitin sen muutama päivä sitten taas alusta (ehkä 11. kerran?)).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 391
Viestejä
4 489 679
Jäsenet
74 152
Uusin jäsen
CyberBoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom