- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 256
Oon.jotain muuta vialla.
Itellä anto Poikkeuskoodi: 0x80000003 ennen hotfix ajuria.
EDIT: ootko tehnyt vielä steamistä sitä tiedostojen tarkastusta
Peli kaatui aloitusvalikkoonkin kun jätin kokeeksi siihen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oon.jotain muuta vialla.
Itellä anto Poikkeuskoodi: 0x80000003 ennen hotfix ajuria.
EDIT: ootko tehnyt vielä steamistä sitä tiedostojen tarkastusta
Päivitys ja hotfix ajurit:jotain muuta vialla.
Itellä anto Poikkeuskoodi: 0x80000003 ennen hotfix ajuria.
samaa virhettä itelläkin. 26 kertaa ekan 6 tunnin aikana ja nyt hotfix päivityksen jälkeen pelannut tätä pittsburg osiota pari tuntia ilman ongelmia 1440p DLSS quality Ultra asetuksilla ja 3080 10Gb kortilla.Päivitys ja hotfix ajurit:
Viallisen sovelluksen nimi: tlou-i.exe, versio: 1.0.1.7, aikaleima: 0x642b522a
Viallisen moduulin nimi: tlou-i.exe, versio: 1.0.1.7, aikaleima: 0x642b522a
Poikkeuskoodi: 0x80000003
Virhepoikkeama: 0x0000000001e80a5c
Viallisen prosessin tunnus: 0x0x36FC
Viallisen sovelluksen käynnistysaika: 0x0x1D967E095E3BD6E
Viallisen sovelluksen polku: D:\SteamLibrary\steamapps\common\The Last of Us Part I\tlou-i.exe
Viallisen moduulin polku: D:\SteamLibrary\steamapps\common\The Last of Us Part I\tlou-i.exe
Raportin tunnus: 6e8d3090-a234-432b-ae6f-dec4d843ba68
Viallisen paketin koko nimi:
Viallisen paketin suhteellinen sovellustunnus:
Hassumpi homma, että sain aiemmin tänään pelattua päivityksen ja hotfix ajurin asentamisen jälkeen tuon lisäosan loppuun(noin 2,5h), myöhemmin tänään ei suostunut sitten peli ollenkaan käyntiin.
Tuntuu olevan ihan kuun asennosta kiinni, kun toisena päivänä toimii ja sitten ei toimi ja taas toimii.
Aiemmilla nvidia-ajureilla ongelmia oli ihan samanlailla ennen ja jälkeen nvidia profiler muokkauksen jälkeenkin. Tässä kuitenkin nyt 30h saanut tuohon peliin menemään, aikamoista vuoristorataa toimivuus ollut.
Olen tullut siihen tulokseen, että tää kaatuu n 10h välein, joten odota vain. rtx 4090 täälläkin. Upea peli kyllä, kun ei ole näistä aiemmin mitään kokemustaPelikellossa 16h, ja yksi kaatuminen koko aikana.
Peli pyörii vallan mainiosti, eikä kummoisempia bugeja ole tullut vastaan. Muutaman kerran jotkin tekstuurit hieman välkkyneet.
Kaikki maximilla, ja onhan kyllä silmäkarkkia koko peli.
Itsellä vielä eka kerta koko peliä, ja onhan hienosti toteutettu tarina. Ainakin tähän asti.
Prossu 5950X, 32Gt, 4090FE, 3330x1440 qd-oled
en ymmärrä mikä tästä pelistä tekee näin raskaan kun ei se ainakaan ulkonäössä näy.
Nättihän toi on, siitä ei pääse mihinkään.Kaikki maximilla, ja onhan kyllä silmäkarkkia koko peli.
...4090FE, 3330x1440 qd-oled
Nii en sit tiedä, musta ainakin vähän typerältä kuulostava tilanne et vaatii jotain 4080 tai 4090 tasosta rautaa koneelta että saa noita lukemia, ottaen huomioon kuitenkin et peli pyörii PS5:llä 1440p ja 60fps suurimman osan ajasta muutamaa encounteria lukuunottamatta. Siis raudalla joka on vuodelta 2020 ja on julkasussa ollu siihen 500€ pintaan. Ja nää kyseessä olevat kortit parhaimmillaan maksaa noin tuplat, pahimmillaan yli triplat ja melkeen nelinkertasen summan tohon konsoliin verrattuna.Nättihän toi on, siitä ei pääse mihinkään.
Toki vaatii suorituskykyä koneelta mutta kaupasta onneksi saa rautaa jolla peli pyörii hyvin eikä tarvitse täyttää Steamia, tubea ja loppua maailmaa että paskasti optimoitu.
Toisin oli muinoin kun Crysis julkaistiin ja varmaan vuoden tai kaksi oli tilanne ettei millään euromäärällä saanut rautaa jolla peli olisi pyörinyt hyvin, puhumattakaan ettei kyseessä ollut nykyajan 4K resoluutio.
Terv.:
2018 ostettu CPU + 4080 = 3h avg. 94fps (4K 21:9 ULTRA dlss Quality)
Oma Intel alusta ei päivitystä kaipaakaan kuten totesin tässä alkuviikolla.Eipä tullut hiirikorjausta tässäkään päivityksessä.
Oma Intel alusta ei päivitystä kaipaakaan kuten totesin tässä alkuviikolla.
Taitaa olla enimmäkseen taas AMD alustojen ominaisuuksia. :/
Ehdottomasti yks parhaista tarinavetoisista peleistä ikinäJos unohdettaan tekniikka hommat niin mitä olette yleisesti ollut mieltä pelistä?
Dissaan illallisen kommenttini ja olen nyt täysin samaa mieltä!Sama homma Intelin vehkeelläkin.
Sama homma Intelin vehkeelläkin.
Uskon, että kaikilla hiiri käyttäytyy samalla tavalla. Toisia se vain ei haittaa. Jotkut pyörittävät peliä 30fps, 60fps tai 120fps lukoilla niin silloin luoti ns. väistetään koska noilla ruudunpäivitysnopeuksilla hiiri kulkee sulavasti. Haasteita tulee vasta jos FPS on jotain muuta.
Ei kyllä itsellä hiiri tai mikään muukaan nyi yhtään. Oma ajatukseni on, että ne joilla hiiri nykii on vanhempi prossu tai liian vähän ytimiä. Optimoinnissa kyllä on jokin pielessä jos 8 ydintä ei riitä, mutta tuommoisen huomion olen laittanut merkille, kun foorumeita lukenut.Peli vaikuttaa toimivan paremmin nyt 1.0.2.0 päivityksen jälkeen, eli sulavampaa menoa mutta hiiri toki nylkyttää edelleen. Framerateen tuo tuntuu olevan sidottu.
En usko hetkeäkään, jos joku sanoo ettei hiiri tai kamera nyi, koska silloin;
-Käyttäjä ei tiedä mistä puhuu/mitä tulisi seurata
-Pelin nykiminen itsessään sekoittuu hiiren nylkytykseen
-Käyttäjä pelaa ohjaimella
Kuten moni on netissä kirjoitellut, mikään yhdistelmä raw inputtia, vsyncciä tai gsyncciä, hiiren polling ratea tai framecappia ei saa tuota nykimistä poistettua. Ehkä vähennettyä pelikelpoiseksi, mutta kuitenkin.
TEMP FIX; seikkailu padilla, ja ampuminen hiirellä.
Peli vaikuttaa toimivan paremmin nyt 1.0.2.0 päivityksen jälkeen, eli sulavampaa menoa mutta hiiri toki nylkyttää edelleen. Framerateen tuo tuntuu olevan sidottu.
En usko hetkeäkään, jos joku sanoo ettei hiiri tai kamera nyi, koska silloin;
-Käyttäjä ei tiedä mistä puhuu/mitä tulisi seurata
-Pelin nykiminen itsessään sekoittuu hiiren nylkytykseen
-Käyttäjä pelaa ohjaimella
Kuten moni on netissä kirjoitellut, mikään yhdistelmä raw inputtia, vsyncciä tai gsyncciä, hiiren polling ratea tai framecappia ei saa tuota nykimistä poistettua. Ehkä vähennettyä pelikelpoiseksi, mutta kuitenkin.
TEMP FIX; seikkailu padilla, ja ampuminen hiirellä.
Ei kyllä itsellä hiiri tai mikään muukaan nyi yhtään. Oma ajatukseni on, että ne joilla hiiri nykii on vanhempi prossu tai liian vähän ytimiä. Optimoinnissa kyllä on jokin pielessä jos 8 ydintä ei riitä, mutta tuommoisen huomion olen laittanut merkille, kun foorumeita lukenut.
Edit. Oli täällä näköjään joku jolla hiiri nykinyt 12900K ja 32GB ram setillä, eli ei välttämättä pidäkkään tuo teoria paikkaansa.
Voihan se hyvin olla että ei tuo 8-core riitä. Tietysti peli on optimoitu surkeasti jos 8-corea ei riitä, mutta aika kovaa kyllä tuntuisi täällä prossua kuormittavan, vaikka vain 4070 ti näyttiksenä. Tuntuisi, että aina 19 säiettä hyödyntäisi kerrallaan omalla kokoonpanolla.Juu ei ei ole mitenkään prosessorin ikään/tehoon sidottu. Itselläkin 5800X3D/32GB/4090 ja nylkyttelee.
Samsung 980 ProTuli semmoinen mieleen, että te kellä hiiri nykii ja on erittäin moderni kokoonpano muuten niin minkälaiselle levylle olette pelin asentaneet?
Eniten last of us sarjan (1 ja 2) "putkijuoksussa" ärsyttää se ettei takaisin päin voi mennä. Vähän väliä eteen tulee autotallin ovia, porttteja, pudotuksia ja niin edelleen, jotka lukitsevat edellisen allueen pois => pelimaailmaa tutkiessa voit helposti lukita osan alueista pois jolloin näiltä alueilta kerättävät asiat jää keräämättä.
Mutulla VRAM:a on liian nirkoisesti suhteessa asetuksiin, mistä seuraa ongelma kun RAM:a on vain 16 Gt. Kevyemmillä peleillä 16 Gt RAM ei ole ollut ongelmaksi, koska VRAM ja RAM käyttö on ollut pienempää.Ite en oo päässy vielä pelaamaan, kaatuu aina kun new game/continue. Tuota pidemmälle ei pääse ""
3080/9900k/16
Mutulla VRAM:a on liian nirkoisesti suhteessa asetuksiin, mistä seuraa ongelma kun RAM:a on vain 16 Gt. Kevyemmillä peleillä 16 Gt RAM ei ole ollut ongelmaksi, koska VRAM ja RAM käyttö on ollut pienempää.
Vaihtoehtoja:
1. Kokeile ensin low -grafiikoilla @1080p ja nosta pikkuhiljaa. Joku med/high@1080p - low/med@1440p on luultavasti ihan maksimi, kun 10 Gt VRAM apuna on vain 16 Gt RAM.
2. Hommaa 32 Gt RAM. Vahva suositus.
3. Hommaa 12/16 Gt VRAM. Tämä tuskin on järkevä vaihtoehto.
Edit. "So, why do some PC gamers have crashes? The reason is simple. The Last of Us Part I requires more than 16GB of RAM when using GPUs that have 8GB of VRAM. If you only have 16GB of RAM, you’re hitting a RAM wall (and not a VRAM wall). Hell, the game uses 11GB of RAM even at 1440p/Max Settings on an AMD Radeon RX 6900XT (which has plenty of VRAM).
So, if you only have 16GB of RAM, you’ll encounter major issues, especially if you don’t let the game finish its shader compilation. Moreover, if you’ve manually set/tuned your memory timings and if they are not that stable, you’ll definitely experience crashes. This isn’t the game’s fault, it’s your system that’s unstable; the game simply exposes those issues. Also, once the game finishes the shader compilation procedure, you should close it and re-launch it (so that you can free your memory).
Now if you have 32GB of RAM and still experience crashes during the shader compilation procedure (or while playing), you have stability issues. This has nothing to do with the VRAM and no, your crashes are not related to it. We know that a lot of users are pushing their memory timings to the extreme. Just stop doing that. Unstable overclocks/tunings are the number one reason for game crashes, so reset your settings to their default values. Once you do that, you’ll be able to complete the shader compilation procedure, and then play the game."
Does The Last of Us Part I suffer from 8GB VRAM crashes on PC?
Does The Last of Us Part I have crashing issues on GPUs equipped with 8GB of VRAM? Well, time to find out.www.dsogaming.com
Mielestäni taas peli on hyvin optimoitu koska se imee kaikista prossun säikeistä sen mitä saa.Voihan se hyvin olla että ei tuo 8-core riitä. Tietysti peli on optimoitu surkeasti jos 8-corea ei riitä, mutta aika kovaa kyllä tuntuisi täällä prossua kuormittavan, vaikka vain 4070 ti näyttiksenä. Tuntuisi, että aina 19 säiettä hyödyntäisi kerrallaan omalla kokoonpanolla.
Itselläkin sama homma. 16Gb riittänyt kaikkeen ja luulin ettei toi riitä tähän pelin. Mutta jos tiedät niin nätisti on Naughty Dog päivittänyt peliä, 1.5vkoa sitten tuli 15Gb päivitys jossa pienensivät RAM sekä VRAM poolia ettei ime niin paljon muistia peli.Taitaa tämänkin pelin myötä 16gb ram riittää kaikkeen olla taputeltua, muistinkäyttö on tapissaan ja kaikenlaisia miettimistaukoja ilmestyy eli kaupoille kohta mars.
Sinällään tietysti plussaa että osaa hyödyntää ytimiä, en vain oikein ymmärrä mikä tästä tekee niin raskaan, että vaatisi niitä tolkuttomasti.Mielestäni taas peli on hyvin optimoitu koska se imee kaikista prossun säikeistä sen mitä saa.
Itsella 8C/16T prossu ja vakaata on meno. Testiksi otin i9:stäni HT ytimet pois eli pelkillä fyysisillä 8C/8T kokeilin...
Tuloksena ettei enää, vaikkei avg. tippunut kuin -10% (91fps>~85fps) niin vällillä tuli kauheita droppeja, 5:lla alkaviin lukemiin ja aiemmin kaikilla 16-säikeellä minimi 70+ FPS selvittiin pahimmissakin paikoissa.
Saveni alussa ekan minuutin huusi CPU hoosiannaa ja FPS droppeja sinne 30-40 paikkeille kun selvästi prossun IO linjat oli tukossa kun se lataili muistiini tavaraa, tai VRAMiin.
CPU käyttöaste 16-säikeella 65-95% ja 8-säikeella 88-100%, keskimäärin about 90-95 prosenttia, siis 8-aidolla ytimellä joka selvästi on liian vähän.
Yksinkertainen putkijouksu, mikä imee 8 ydintä jopa tyhjällä kujalla on hyvin optimoitu? Yhtä hyvältä tai paremmalta näyttävät pelit vaatii CPU:lta paljon vähemmän, että kyllä jossain täytyy olla vikaa.Mielestäni taas peli on hyvin optimoitu koska se imee kaikista prossun säikeistä sen mitä saa.
Itsella 8C/16T prossu ja vakaata on meno. Testiksi otin i9:stäni HT ytimet pois eli pelkillä fyysisillä 8C/8T kokeilin...
Tuloksena ettei enää, vaikkei avg. tippunut kuin -10% (91fps>~85fps) niin vällillä tuli kauheita droppeja, 5:lla alkaviin lukemiin ja aiemmin kaikilla 16-säikeellä minimi 70+ FPS selvittiin pahimmissakin paikoissa.
Saveni alussa ekan minuutin huusi CPU hoosiannaa ja FPS droppeja sinne 30-40 paikkeille kun selvästi prossun IO linjat oli tukossa kun se lataili muistiini tavaraa, tai VRAMiin.
CPU käyttöaste 16-säikeella 65-95% ja 8-säikeella 88-100%, keskimäärin about 90-95 prosenttia, siis 8-aidolla ytimellä joka selvästi on liian vähän.
Taitaa kyllä olla aika helppo. Aikoinaan tuli remastered pelattua vaikealla helposti läpi ja olen kuitenkin aika surkea ohjaimen kanssa.Tää mene minusta liian helpoksi hiiri tähtäyksellä, tuli vaihdettua takaisin ohjaimeen.
Ei se vaikeus oikeastaan siitä osumatarkkuudesta pelkästään tule, vaan iso osa tulee siitä että ammuksia ja tarvikkeita ei grounded vaikeustasolla löydy juuri ollenkaan. Kaikessa pitää säästää, ja olla luova aseiden ja stealth hiipimisen välillä. Samaa lempiasetta tai toimintatapaa ei voi käyttää jatkuvasti, vaan joutuu käyttämään sitä mihin ammuksia sattuu se pari kappaletta löytymään.Taitaa kyllä olla aika helppo. Aikoinaan tuli remastered pelattua vaikealla helposti läpi ja olen kuitenkin aika surkea ohjaimen kanssa.
Sinällään kyllä, mutta helpottaahan se myös että niitä vähäisiä ammuksia ei ammu ohi.Ei se vaikeus oikeastaan siitä osumatarkkuudesta pelkästään tule, vaan iso osa tulee siitä että ammuksia ja tarvikkeita ei grounded vaikeustasolla löydy juuri ollenkaan. Kaikessa pitää säästää, ja olla luova aseiden ja stealth hiipimisen välillä. Samaa lempiasetta tai toimintatapaa ei voi käyttää jatkuvasti, vaan joutuu käyttämään sitä mihin ammuksia sattuu se pari kappaletta löytymään.
Vaihdoin 5600x ->7900x ja muistin 16Gb->32Gb niin kaikki stutteri ja jylkytys on tiessään vaikka näytönohjain pysyi samana (3080 TI), merkittävä ero sulavuudessa.Itselläkin sama homma. 16Gb riittänyt kaikkeen ja luulin ettei toi riitä tähän pelin. Mutta jos tiedät niin nätisti on Naughty Dog päivittänyt peliä, 1.5vkoa sitten tuli 15Gb päivitys jossa pienensivät RAM sekä VRAM poolia ettei ime niin paljon muistia peli.
Perjantaina tuli ~8Gb päivitys ja taas paransi peliä.
En jaksa kokeilla josko pudottaisi RAM takaisin 24>16 niin riittäisikö se nyt päivitysten jälkeen? Ainakin peli ja OS käyttää vähemmän nykyään muistia kuin pelin julkkarin aikaan eli vain 2 viikkoa sitten.
Uskon että kun peli päivittyy niin 16Gb riittänee, ja pelaan kummiskin 4K resolla joka vie RAM ja VRAM.
Mulla ei kyllä ymmärrys riitä Sonynkaan puoleen tässä asiassa enää, sillä tää sama firma teki sen Unchartedin porttauksen ja sekin oli ryssitty enempivähempi. Yhen kerran voisin ymmärtää et annetaan mahollisuus jollekkin röökilafkalle tehä käännös, mut se et sama virhe toistetaan ja odotetaan et lopputulos ois jotenkin eri tällä kertaa on sit jo silkkaa tyhmyyttä. Iron Galaxylla on kuitenkin aika surullisen näkönen lista noita porttauksia, ja siellä on useampi huono porttaus kun hyvä.