- Liittynyt
- 20.10.2016
- Viestejä
- 4 528
Väkisin tullut pelattua tätä pelia, kun se kerran tuli ostettua.
Kaunishan tämä on, ja raskas - näytönohjain puhaltelee täysillä vaikka kuvassa ei mitään ihmeellistä tapahtuisikaan. Suorituskyky sinänsä riittää omassa kokoonpanossani.
Mutta: Ei tämä peli valitettavasti ole ollenkaan mieleeni.
Käytännössä tämä on huone kerrallaan etenevä puzzle -peli:
- Etene jonkin matkaa (pakotettua reittiä pitkin), kunnes saavut huoneeseen / tilaan, jossa on sotilaita/zombeja/rikollisia tai mitä tulevaisuudessa tuleekaan vastaan
- Ratkaise ongelma (= tapa vastustajat, sisältää hermoja rasittavaa hiiviskelyä ja/tai ammuskelua todella vähäisellä ammusmäärällä) ja/tai koeta jostakin etsiä reitti, josta pääset etenemään
- Siirry seuraavaan ongelmaan
- Taaksepäin ei pääse, maisemien katselulle ei ole aikaa, eikä paljon sisätiloissakaan ehdi tutkia ympäristöä.
- Eikä aina oikein selviä, minne päin pitäisi oikeastaan edetä (vedä joku roskalaatikko 50m päästä muurin viereen, jotta pääsisit etenemään tms.).
- Miksi en saa esim. otettua museossa rikkinäisestä vitriinistä miekkaa mukaani? Olisi paljon tehokkaampi zombien teurastamisessa kun mukana kantamani puoleksi lahonnut halko.
- Ja ne zombien tappamiseen käytettävät puukot (shiv) hajoavat yhden käyttökerran jälkeen. Taitavat olla muovista tehtyjä (ihme että noin huonosti kestävällä aseella saa ketään/mitään hengiltä)
- Kontrollit on kai tehty padille, koska en saa valikoita toimimaan mitenkään järkevästi hiiri/näppäimistökombinaatiolla. Välillä eri tilanteissa käytetään erilaisia poistumisnäppäimiä, enkä jaksa kaikkea aina konfiguroida uudelleen.
- Asettakaan ei saa kovin helposti vaihdettua, esim. kahden eri pistoolin välillä vaihtaminen vaatii aika monta näppäimen painallusta (jotka yleensä ainakin omassa näppiskonfiguraatiossa eivät satu olemaan kovin lähellä toisiaan.
- Jossakin vaiheessa tuli aseen pikavaihtaminen (eri asetyyppien välillä), mutta se tapahtuu käytännössä todella takkuisesti (ainakin omassa koneessani)
- Ilmeisesti aseet saa (jollakin asetuksella) vaihdettua automaattisesti kun ammukset loppuvat. Mutta vaatii kai pistoolikotelon, jota minulla ei vielä ole.
- Kesken pelin (yleensä 15-30 minuutin päästä) aseen tähtäinkursori ja aseiden vaihtovalikot katovat (taitaa olla jokin bugi). Peli pitää käytännössä käynnistää uudelleen, kun ilman näkyviä kursoreita aseella ampuminen on aika sattumankauppaa.
- Pelin lataamisajat vaihtelevat todella paljon: joskus pääsee liki puoleen minuuttiin, toisinaan taas kestää 3-4 minuuttia. Joskus vie vielä pidemmän aikaa.
- Peli kaatuilee silloin tällöin ties mistä syystä.
- Ja aina kun tulee isompi uusi päivitys, pitää shaderit renderoida uudelleen (puoli tuntia tms.). Ei tällaista pitäisi tapahtua nykyaikana (ei edes sitä ensimmäistä kertaa), enkä ole tällaiseen törmännyt koskaan aikaisemmin missään pelissä. Minulle ei ole tähän mennessä selvinnyt, mitä uutta, ihanaa ja ihmeellistä nuo shaderit saavat aikaiseksi, jotta tuollaisia aikoja niiden tekemiseen käytettäisiin.
Eli aikamoista tervanjuontia on ollut tähän mennessä.
Piti tässä välissä pelata Days Gone jälleen kertaalleen läpi, kun tämän pelaaminen oli ensimmäisillä päivityksillä käytännössä itsekidutusta.
Kaunishan tämä on, ja raskas - näytönohjain puhaltelee täysillä vaikka kuvassa ei mitään ihmeellistä tapahtuisikaan. Suorituskyky sinänsä riittää omassa kokoonpanossani.
Mutta: Ei tämä peli valitettavasti ole ollenkaan mieleeni.
Käytännössä tämä on huone kerrallaan etenevä puzzle -peli:
- Etene jonkin matkaa (pakotettua reittiä pitkin), kunnes saavut huoneeseen / tilaan, jossa on sotilaita/zombeja/rikollisia tai mitä tulevaisuudessa tuleekaan vastaan
- Ratkaise ongelma (= tapa vastustajat, sisältää hermoja rasittavaa hiiviskelyä ja/tai ammuskelua todella vähäisellä ammusmäärällä) ja/tai koeta jostakin etsiä reitti, josta pääset etenemään
- Siirry seuraavaan ongelmaan
- Taaksepäin ei pääse, maisemien katselulle ei ole aikaa, eikä paljon sisätiloissakaan ehdi tutkia ympäristöä.
- Eikä aina oikein selviä, minne päin pitäisi oikeastaan edetä (vedä joku roskalaatikko 50m päästä muurin viereen, jotta pääsisit etenemään tms.).
- Miksi en saa esim. otettua museossa rikkinäisestä vitriinistä miekkaa mukaani? Olisi paljon tehokkaampi zombien teurastamisessa kun mukana kantamani puoleksi lahonnut halko.
- Ja ne zombien tappamiseen käytettävät puukot (shiv) hajoavat yhden käyttökerran jälkeen. Taitavat olla muovista tehtyjä (ihme että noin huonosti kestävällä aseella saa ketään/mitään hengiltä)
- Kontrollit on kai tehty padille, koska en saa valikoita toimimaan mitenkään järkevästi hiiri/näppäimistökombinaatiolla. Välillä eri tilanteissa käytetään erilaisia poistumisnäppäimiä, enkä jaksa kaikkea aina konfiguroida uudelleen.
- Asettakaan ei saa kovin helposti vaihdettua, esim. kahden eri pistoolin välillä vaihtaminen vaatii aika monta näppäimen painallusta (jotka yleensä ainakin omassa näppiskonfiguraatiossa eivät satu olemaan kovin lähellä toisiaan.
- Jossakin vaiheessa tuli aseen pikavaihtaminen (eri asetyyppien välillä), mutta se tapahtuu käytännössä todella takkuisesti (ainakin omassa koneessani)
- Ilmeisesti aseet saa (jollakin asetuksella) vaihdettua automaattisesti kun ammukset loppuvat. Mutta vaatii kai pistoolikotelon, jota minulla ei vielä ole.
- Kesken pelin (yleensä 15-30 minuutin päästä) aseen tähtäinkursori ja aseiden vaihtovalikot katovat (taitaa olla jokin bugi). Peli pitää käytännössä käynnistää uudelleen, kun ilman näkyviä kursoreita aseella ampuminen on aika sattumankauppaa.
- Pelin lataamisajat vaihtelevat todella paljon: joskus pääsee liki puoleen minuuttiin, toisinaan taas kestää 3-4 minuuttia. Joskus vie vielä pidemmän aikaa.
- Peli kaatuilee silloin tällöin ties mistä syystä.
- Ja aina kun tulee isompi uusi päivitys, pitää shaderit renderoida uudelleen (puoli tuntia tms.). Ei tällaista pitäisi tapahtua nykyaikana (ei edes sitä ensimmäistä kertaa), enkä ole tällaiseen törmännyt koskaan aikaisemmin missään pelissä. Minulle ei ole tähän mennessä selvinnyt, mitä uutta, ihanaa ja ihmeellistä nuo shaderit saavat aikaiseksi, jotta tuollaisia aikoja niiden tekemiseen käytettäisiin.
Eli aikamoista tervanjuontia on ollut tähän mennessä.
Piti tässä välissä pelata Days Gone jälleen kertaalleen läpi, kun tämän pelaaminen oli ensimmäisillä päivityksillä käytännössä itsekidutusta.
Viimeksi muokattu: