Onhan tuossa semmoinen mahdollisuus, että pelin ajaessa kamaa usaemmassa threadissa pari threadia skeduloidaan corelle X ja coren X SMT virtuaali corelle, sitten jos ne sattuvat kilpailemaan sellaisista resursseista joita ei voida jakaa niin jompikumpi jää jonoon. Ja jos taas koodin puolella toinen threadi venaa toista niin sitten jonotellaan kunnes molemmat valmistuu.
Toki voi olla myös ihan lämmöistä kiinni kun SMT:n hyödyntäminen toki myös generoi lämpöä ja jos tulee pistemäinen hotspot niin PBO saattaa nykäistä jarrusta.
3900X:n tapauksesas on vielä tietysti sekin, että ensimmäisen CCD (vai mikä se oli) täyttyminen aiheuttaa osan tavarasta ajoa toisella CCD:llä, jolloin tulee heti cache ja/tai muistiviiveitä kun tavaraa pitää ruveta synkkailemaan CCD:n välillä. Sinänsä siis hieman samalainen ongelma kun TR prossuissa jos saman sovelluksen osia pyöritellään useammalla kuin yhdellä sirulla.
Eli teoriassa voisi olla mahdollista, että 6C tehokkaasti hyödyntävä peli toimii 3900X:llä vs 3700X:llä paremmin kuin 8C tehokkaasti hyödytävä, koska jälkimmäisessa tapauksessa käyttiksen skeduleri luultavasti lemppaa tavaraa ajoon CCD2:lle. Tämä toki perustuu oletukseen että 3900X rakentuu 2x kpl CCD:stä joissa molemissa 6 ehjää corea.
Vaan tämä ihan spekulaatiota kun ei tuollaista kiveä ole käsissä niin paha testailla mitään.