Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Katselin tuon videon. Toinen etuovi roikkuu, muutama maalivirhe, suht ok mutta ei täydellinen. Kuulemma korjaa itse virheet mitä tulee vastaan.
S2 tuli mieleen, että huomasikohan kukaan että kattolasi taitaa olla hiukan irti vasemmasta reunasta kun katsoo kuvaa suoraan takaa tai viistosta. Onhan tämä koeauto ja tätä ei tule julkaisuun.
Tesla Model S prototype with refresh design spotted in the wild
A Tesla Model S vehicle with what appears to be a new refresh design has been spotted in the wild...electrek.co
Ei siihen kannata suurta eroa vanhaan odottaa. Ehkä parempi rauta sisälle ja jos jotain suurta tulossa niin se on sisäpuoli kokonaan uusiksi.Jos suunnittelijat ovat hereillä, niin tuosta S2:sta voisi saada todella upean auton. Mutta tuossakin nuo takavalot näyttää vanhoilta yms.
Ei siihen kannata suurta eroa vanhaan odottaa. Ehkä parempi rauta sisälle ja jos jotain suurta tulossa niin se on sisäpuoli kokonaan uusiksi.
Saisihan siitä mutta eivät taida jaksaa pistää massia kiinni.No suurta ja suurta. Mielestäni tuosta saisi paljon irti, kun vähän modernisoisi. Ei ehkä ihan näin radikaalia, mutta vähän tuonne päin:
Totta. Oli mietinnössä S pitkään lähinnä ilmajousituksen takia, mutta ei tuota tiedä tuleeko 3/y tänä vuonna kun oli ainakin pariin kertaan otsikoissa viime vuonna mahdollisesta tulosta. Mahtuis omaan talliin S nippa nappa, mutta Yn myötä jää hieman säilytystilaa ja kun tuossa on jo HEPA suodatin ainakin Kiina malleissa. Range ei ainakaan nykyisistä S malleista jää uuden akkutekniikan myötä, mutta sekin vähän arvoitus mikä kemia on tulossa Berliinin tehtaalta kun torquenewsissä arviona jopa 4 eri akkukemian mahdollisuutta...Yksikään valmistaja maailmassa ei myy isoja sedaneta kovin paljon tällä hetkellä, joten vaikea uskoa minkään potentiaalisen muutoksen lisäävän S:n myyntiä kauhean isoihin lukemiin.
Itse ottaisin mielummin kolmosen tai Y:n vaikka S olisi halvempi kuin kumpikaan noista. Ei vaan yksinkertaisesti ole tarvetta tai intressiä S- / X-möhköfanttikokoluokan autoon.
Jenkeistä luin että kun 75kwh akku ei mennyt takuuseen niin hinta oli vajaa 13000$ dollaria.Kyllähän tuo Model S olisi paljon mielenkiintoisempi, kuin Model 3 - koska se on hatcback ja vielä tyylikäs. Model Y toki on hatcback, mutta ei kyllä niin tyylikäs.
Itseä kiinnostaisi nimenomaan Model S käytettynä, mutta samaa vikaa itsellä on kuin muilla - uskaltaneeko käytettynä ostaa, kun ei ole vielä lanseerattu mitään "vaihdetaan akku hintaan x" -tietoja..
Verrattuna:
2014 Tesla Model S - akunvaihto, jälleenmyynnin hankaluus jos ei akunvaihdon hinta tiedossa?? Tuleeko 10k kustannus akunvaihdosta vai mikä? (kun akunvaihto on peruskauraa ja maksaa joku 3k.. niin eihän siinä mitään sitten..mutta vielä on epävarmaa. Jos voisin olla varma, että Model S on helppo ylläpitää tuonne 2030v asti, niin mikäs siinä ostaessa.
2014 Mercedes E, BMW 5, A6, V90 - noh, jos joku vika tulee, niin eiköhän tonnilla tai muutamalla selviä ja todnäk. ilman ihmeempää..
No kannattaa ehkä verrata S mieluummin Mesen s tai BMW 700 sarjalaiseen mieluummin ja peilata niiden huoltokuluja. Tuskin noissa ylemmän keskiluokan autoissa halpaa on mikään. Akun vaihto hinnat tulee tuskin missään autossa olemaan alle 5k edes 2040 vuonna vähän sama kuin nykypolttiksessa kun moottorin vaihto edessä niin käytetty moottori tilalle tonnilla tms. Monet ei oo tietoisia välttämättä että jokin akkusolun vaihto riittää eli akkua ei tarvitse kokonaan vaihtaa, jolloin hinta huomattavasti halvempaa esim jenkeissä yhdellä pajalla vaihto 5k rikkinäisen solun, mutta ei voi tietää tuleeko Suomeen useita nyrkkipajoja joka kaupunkiin ja milloin, merkkiliikkeet ei tähän ole vielä suostuneet ei edes Tesla.Kyllähän tuo Model S olisi paljon mielenkiintoisempi, kuin Model 3 - koska se on hatcback ja vielä tyylikäs. Model Y toki on hatcback, mutta ei kyllä niin tyylikäs.
Itseä kiinnostaisi nimenomaan Model S käytettynä, mutta samaa vikaa itsellä on kuin muilla - uskaltaneeko käytettynä ostaa, kun ei ole vielä lanseerattu mitään "vaihdetaan akku hintaan x" -tietoja..
Verrattuna:
2014 Tesla Model S - akunvaihto, jälleenmyynnin hankaluus jos ei akunvaihdon hinta tiedossa?? Tuleeko 10k kustannus akunvaihdosta vai mikä? (kun akunvaihto on peruskauraa ja maksaa joku 3k.. niin eihän siinä mitään sitten..mutta vielä on epävarmaa. Jos voisin olla varma, että Model S on helppo ylläpitää tuonne 2030v asti, niin mikäs siinä ostaessa.
2014 Mercedes E, BMW 5, A6, V90 - noh, jos joku vika tulee, niin eiköhän tonnilla tai muutamalla selviä ja todnäk. ilman ihmeempää..
Ei tesla ole kyllä mikään ylemmän keskiluokan auto. Se ei ysinkertaisesti ole riittävän laadukkaasti toteutettu. Ja en tarkoita toimintavarmuutta, joku S Mersu ei ole mikään huoleton peli.No kannattaa ehkä verrata S mieluummin Mesen s tai BMW 700 sarjalaiseen mieluummin ja peilata niiden huoltokuluja. Tuskin noissa ylemmän keskiluokan autoissa halpaa on mikään. Akun vaihto hinnat tulee tuskin missään autossa olemaan alle 5k edes 2040 vuonna vähän sama kuin nykypolttiksessa kun moottorin vaihto edessä niin käytetty moottori tilalle tonnilla tms. Monet ei oo tietoisia välttämättä että jokin akkusolun vaihto riittää eli akkua ei tarvitse kokonaan vaihtaa, jolloin hinta huomattavasti halvempaa esim jenkeissä yhdellä pajalla vaihto 5k rikkinäisen solun, mutta ei voi tietää tuleeko Suomeen useita nyrkkipajoja joka kaupunkiin ja milloin, merkkiliikkeet ei tähän ole vielä suostuneet ei edes Tesla.
Keskustelussa oleva Model S ei kyllä ole ylemmän keskiluokan hintaluokassa. Kyllä se on puhtaasti rikkaimman väestönosan mielenpuhdistusauto/teknolelu.Ei tesla ole kyllä mikään ylemmän keskiluokan auto. Se ei ysinkertaisesti ole riittävän laadukkaasti toteutettu. Ja en tarkoita toimintavarmuutta, joku S Mersu ei ole mikään huoleton peli.
Sinänsä noi hurjat akkujenvaihtohinnat tulee esiin, kun siitä saa hyvän klikkiotsikon, mutta kyllä se on perus volkkarissakin 10k€ seljällään jos marmorille menee koneen vaihdattamaan.
Noita pelkkiä akkukennojahan voi alibabasta ostaa kuka vaan, eikä ne siellä mitenkään ihmeellisen hintaisia ole, tällä hetkellä tekijöistä on vielä enemmän pulaa kuin varaosista - joita ei niitäkään ole paikallisessa fixuksessa.
Ei kyllä me oltiin samalla aaltopituudella. Taidan vain vetää rajan eri kohtaa tuloluokassa.Heh.. mä oikeastaan ajattelin "ylemmällä keskiluokalla" tässä ihmisen asemaa enkä auton kokoluokkaa. Ylemmän keskiluokan kansalainen kun voisi itselleen tuollaisen S mersun laittaa. Sinänsä hölmöä multa kun en tullut ajatelleeksi tuota yhteyttä auton kokoluokkiin.
No toisaalta onhan se ylemmän keskiluokan - yläluokan välinen rajakin aika epäselvä. Suomessa yläluokkaa edustavat ihmiset harvoin kuitenkaan ostavat yläluokan autoja (RR, Bentley tjsp).
Tesla Service Centers Are Preventing Delivery Refusals In Weird Ways
Tesla Service Centers are preventing delivery refusals with excuses such as having to sign papers to check the car or accept delivery before opening it.insideevs.com
Teslan tavoitteena saada 500k autoa ulos tänä vuonna ja tuossa artikkelissa hyvin näkyy miten se toteutuu. Työnnetään sekundaa ulos ja asiakkaan on pakko se ottaa vastaan koska 7 päivän palautusoikeus on poistettu.
Tuossa on yksi tapaus Hong Kongista mutta ei irtoa se, että onko se jenkki import vai tuleeko kaikki sinnekin Kiinasta jo.
Eniten ihmetyttää se, että miten auton maavarasta saatu 3cm pois ja se menee vielä spekseihin.
Lisäksi uutisessa mainitaan Model X ja sen osalta sanotaan, että liian heikot kiinnikkeet mitkä murtuvat koska liikaa painoa.
Lopuksi Tesla alkanut testaamaan lidaria ja uusia sensoreita. Nähdään myöhemmin tuleeko kameroiden kanssa myös lidar mukaan vaikka Muskin mukaan sitä ei tarvita.
Heitetään vielä vähän vettä myllyyn.Ei Jeesus mitä paskaa tehtaalta suolletaan.
Sitten omistajat vielä tuollaisia "Emmä nyt tiedä haittaako noi maalikuplat"
Bemarin f10:ssä on alumiiniovet ja näissä on ollut myös maalin kupruilua 10 vuotta vanhoissa, niin jonnet vie näitä 10 vuoden koritakuun puitteissa laakkoselle korjattavaksi.... Mutta sulla on uudessa autossa tommosta paskaa ja vielä saatat hyväksyä sen, ei juma....
Takavaloissa sellanen puolen metrin aukot... +50 000 dollarin akvaario tulee kaupantekijäisiksi, kun ostaa Teslan
Mää odotan puolustelevia kommentteja kuten:
-paras auto
-voimalinja nönönönöö
-panasonicin akut
-öyh öyh
Tuolla Kiinassa pojat osaa koota teslat. Eilen viimeksi luin foorumilta made in USA paskoista kun on märät mallit vedetty ja naarmuja yms sisustassa. Tuo takakontin väli johtuu joko huolettomasti kasatuista komponenteista tai puhtaasti siitä että M3 on vain vasemmalla sähkömoottori takakontissa kun My on molemmilla puolilla. Saa nähdä tuleeko huonompaa laatua Kiinasta tänä vuonna kun alkaa tuplaantuu tuotantomäärät 8k/vk jopa 15k.
On tästä aikaa niin en muista lähdettä mutta kaks niitä y mallissa pitäis olla. Jollain videolla epäili että tarvitsee kaksi kun painavampi luukku.Eikö Yssa ole kuitenkin yksi moottori? Ne vain osasivat laittaa identtiset toiselle puolelle mutta ei siellä kaiketi ole moottoria.
3:ssa selkeästi kun on erilaiset ja eikä ole osattu laittaa kohdalleen.
Elon Musk on nyt maailman rikkain ihminen – omaisuuden arvo yli 150 kilometriä korkea pino 100 euron seteleitä
Kieltämättä aika kova tahti. Onkohan kuinka iso kupla?
Tiedostettuun kuplaankin sijoittamalla voi voittaa, kunhan on valmis myymään romahduksen sattuessa! Ainakin Teslalta ei raha lopu, kun voisi anteja jakaa tälläkin hintaa .
Mut ihan toden totta, vaikuttaa siltä että Teslalla on momentum. Premium-sähköt jo myynnissä. Perus Model 3 myynnissä. Model Y on vasta tuloillaan ja paras näistä kolmesta ;>.
Muut on 1-3v jäljessä mut ottavat kyllä kiinni...
VW on tehnyt suurimmat panostukset perinteisistä valmistajista, ja sen autot eivät ole vielä toiminnallisessa mielessä ottaneet kiinni vuoden 2014 Model S:ää.
En nyt sanoisi, parasta mitä VW:llä on tarjota edustaa Taycan, eikä se jää kyllä mitenkään teknisesti vuoden 2014 Model S:stä, päinvastoin. Hintaluokassakaan ei ole eroa. Eli eipäs liioitella.Mihin tämä arvio perustuu? Miksi ja miten ottavat? VW on tehnyt suurimmat panostukset perinteisistä valmistajista, ja sen autot eivät ole vielä toiminnallisessa mielessä ottaneet kiinni vuoden 2014 Model S:ää.
Mitä ilmaista rahaa? Sitä päästökauppaako meinaat?Samaan aikaan Tesla saa ilmaista rahaa markkinoilta ja puskee ennätystahdilla kasaan tehtaita ympäri tärkeimpiä markkina-alueita.
Ilmeisesti Teslan split? Mutta sehän ei ole kumminkaan ilmaista rahaa.Mitä ilmaista rahaa? Sitä päästökauppaako meinaat?
Eihän splitissä kukaan saa mitään rahaa. Firma saa rahaa markkinoilta jos järjestää annin, mutta eihän Tesla ole anteja järjestänyt aikoihin kun ei ole tarvinnut vaan investoinnit rullaa jo kassavirralla.Ilmeisesti Teslan split? Mutta sehän ei ole kumminkaan ilmaista rahaa.
Taisivat juuri myös nostaa jotain rahaa joltain sijoitusfirmalta.Ilmeisesti Teslan split? Mutta sehän ei ole kumminkaan ilmaista rahaa.
Teslalla on ollut tosiaan vauhti päällä, kun uusia tehtaita tulee. Siksi varmaan pörssikurssikin on niin korkealla.
Teslan tuhoa on ennustettu pitkin nettiä vuosia, silti eiku porskuttaa ja menee eteenpäin.
Mut pakko olla täysin paska ja fanipoikia jokainen joka sillä ajaa.. vai entäs jos totuus on puolivälistä tai jotain :O
En nyt sanoisi, parasta mitä VW:llä on tarjota edustaa Taycan, eikä se jää kyllä mitenkään teknisesti vuoden 2014 Model S:stä, päinvastoin. Hintaluokassakaan ei ole eroa. Eli eipäs liioitella.
ID3 vs. Model 3 jakaa mielipiteitä sekin, molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
En ole myöskään videoarvostelujen perusteella niin vakuuttunut esim. autopilotin ylivoimaisuudesta, kun ei siis puhuta mistään beta-ominaisuuksista vaan ihan perus toiminnasta. Samalla tasolla muiden kanssa, joidenkin arvostelijoiden mielestä jopa huonompi (esim. )
Voimalinjassa Tesla on edellä, joskin esim. VW:hen verrattuna ei se ero vaikka kulutuksen osalta iso ole.
Sen sijaan esim. rakennuslaadussa ja huoltoverkidda ollaan selvästi jäljessä (ja kyllä, jälkimmäisellä on väliä ja Teslat eivät ole huolto ja korjausvapaita), samoin äänieristys ei ole mitään markkinoiden kärkeä. Käyttöliittymä jakaa mielipiteitä, itse ottaisin kyllä jonkun high end vaginan mieluummin kuin yhden näytön
Latausverkossa Tesla on edellä, mutta jos Suomestaa puhutaan niin tuo on hyvin äkkiä kirittävissä jos tahtotilaa löytyy, kun Supereitakaan ei montaa ole.
Tämä ei ole mikään haukku Teslalle, on se silti siellä sähköautovalmistajoen kärkikahinoissa ehdottomasti. Mutta se että se olisi ehdittomasti ja kiistatta aina paras kaikille menrr fanituksen puolelle, aivan kuten muillakin merkeillä. Joissain asioissa Tesla on selvästi muita edellä, toisissa selvästi jäljellä. Ja odotettavasti molemmat erot jatkaa kapenemistaan.
Itse asiassa Teslan viime kuussa julistama viiden miljardin dollarin osakeanti toteutetaan "at-the-market", eli uusia osakkeita myydään avoimessa pörssissä pikku hiljaa kymmenen kuukauden aikana.Taisivat juuri myös nostaa jotain rahaa joltain sijoitusfirmalta.
Rautapuolella vaikuttaa voimalinjan energiatehokkuus yhdistettynä akkuteknologiaan. Infrassa latausverkosto ja siihen liittyvä integrointi. VW lähestyy osassa näistä Teslaa mutta koko paketti ei ole hallussa, ja nyt puhutaan kuitenkin 2010-luvun asioista vuonna 2021.
VW tulossa OTA. Joko autopilotissa korjattu haamujarrutukset?Taycan on tosiaan pitkällä ja ID-sarja lähestyy Teslan softatoiminnallisuutta, johon luettakoon ainakin OTA-päivitettävä ohjelmistoarkkitehtuuri, sujuva käyttöliittymä ja autopilotti. Rautapuolella vaikuttaa voimalinjan energiatehokkuus yhdistettynä akkuteknologiaan. Infrassa latausverkosto ja siihen liittyvä integrointi. VW lähestyy osassa näistä Teslaa mutta koko paketti ei ole hallussa, ja nyt puhutaan kuitenkin 2010-luvun asioista vuonna 2021.
VW on positiivisin esimerkki perinteisistä valmistajista. Muiden osalta olisin osakkeenomistajana vähän huolissani. Lienee myös selvää, ettei Tesla ole jäämässä odottamaan muita.
Mihin tämä arvio perustuu? Miksi ja miten ottavat? VW on tehnyt suurimmat panostukset perinteisistä valmistajista, ja sen autot eivät ole vielä toiminnallisessa mielessä ottaneet kiinni vuoden 2014 Model S:ää. Useimmilla muilla valmistajilla ei ole juuri mitään kasassa, ja niiden pitää tämän vuosikymmenen aikana ajaa alas lypsylehmänsä. Samaan aikaan Tesla saa ilmaista rahaa markkinoilta ja puskee ennätystahdilla kasaan tehtaita ympäri tärkeimpiä markkina-alueita.
Minusta mikään tässä yhtälössä ei viittaa siihen, että muut ottavat 1-3 vuodessa kiinni.
Jotenkin osasta kirjoituksia on aistittavissa, että toisilla on kovasti harmitusta, tunnetta, angstia ja ärsytystä siitä, että jollain toisella on Tesla ja tämä joku vielä tykkää siitä kokonaisuutena. Tesla on mitä on, hyvässä ja pahassa. Suurin osa käyttäjistä tuntuu olevan tyytyväisiä ja autosta vähiten kokemuksia omaavat ovat eniten epätyytyväisiä?
En nyt sanoisi, parasta mitä VW:llä on tarjota edustaa Taycan, eikä se jää kyllä mitenkään teknisesti vuoden 2014 Model S:stä, päinvastoin. Hintaluokassakaan ei ole eroa. Eli eipäs liioitella.
Tervetuloa internettiin Suosittelen myös kokeilemaan IT-alaa jossa kokemuksen määrän näkee siitä mikä on tekijän kyynisyyden taso
En nyt sanoisi, parasta mitä VW:llä on tarjota edustaa Taycan, eikä se jää kyllä mitenkään teknisesti vuoden 2014 Model S:stä, päinvastoin. Hintaluokassakaan ei ole eroa. Eli eipäs liioitella.
Nyt siirtyy maalitolpat.No olisihan se tavallaan ihan hyvä, jos 2019 myyntiin tullut Taycan ei jäisi teknisesti kauheasti 2012 myyntiin tulleelle model S:lle tai sen 2014 vuoden mallille.
Höpö höpö. Tesla keräs vuonna 2020 rahaa anneilla $12,5B! KassavirrallaEihän splitissä kukaan saa mitään rahaa. Firma saa rahaa markkinoilta jos järjestää annin, mutta eihän Tesla ole anteja järjestänyt aikoihin kun ei ole tarvinnut vaan investoinnit rullaa jo kassavirralla.
Lainaraha on toki puoli-ilmaista - en tosin tiedä millä ehdoilla Tesla sitä saa.
Nyt siirtyy maalitolpat.
Joo, totta. Ajatushärö. Tosiaan kun tuon putiikin arvo on pilvissä, niin nehän voi kerätä anneilla miljardeja vuosittain ilman että vanhojen omistajien osuus juurikaan liudentuu.Höpö höpö. Tesla keräs vuonna 2020 rahaa anneilla $12,5B! Kassavirralla