Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Jännä ettei tuota ole vielä korjattu, luulisi ettei ole ihan mahdoton taikatemppu saada koodia ymmärtämään, että jos on liukasta laske regeniä. Ja Teslalle itse päivitys ei myöskään pitäisi olla ongelma.
Ainakaan oman kokemukseni mukaan kyseessä ei ole kuin pieni perän eläminen tietyissä olosuhteissa. ESP kyllä katkaisee menon melko herkästi enkä ainakaan itse haluaisi yhtään holhoavampaa otetta. Tällä hetkellä perän saa kevyesti irti, jos haluaa ja siitä voi tietyissä tilanteissa olla jopa hyötyä.
 
Ainakaan oman kokemukseni mukaan kyseessä ei ole kuin pieni perän eläminen tietyissä olosuhteissa. ESP kyllä katkaisee menon melko herkästi enkä ainakaan itse haluaisi yhtään holhoavampaa otetta. Tällä hetkellä perän saa kevyesti irti, jos haluaa ja siitä voi tietyissä tilanteissa olla jopa hyötyä.

ESP on yliholhoava mitä tulee kaasun käyttöön, mutta regenin aiheuttamat onkin toinen juttu. Enemmän se saisi antaa luistaa kaasulla, koska nyt eteneminen hidastuu toisissa tilanteissa todella paljon (ja aivan turhaan - pieni lipsuminen parantaa lumella kuitenkin etenemistä). Regen mutkassa taas vastaa tilannetta joka vanhoissa takaveto automaateissa oli, eli kuljettaja ei kykene sitä hallitsemaan (polkimella ei voi vähentää regeniä yhdeltä renkaalta), kytkintäkään ei voi vain iskeä pohjaan. Tasapainottelu kaasulla "ups" tilanteessa on sellainen mihin ei edes koti-Vatasten jalat riitä, vaikka ne suorilla osaisivatkin painaa kaasua kuin Vatanen.
 

Tätä ei vissiin ollut vielä täällä, kuitenkin jatkoa TM:n talviajeluihin.

Virrat vähissä, lämmitys pienelle jos vähän saisi rangea, ei oikein latausmahdollisuutta missään, ja vauhti vaan hiipui. Pääsivät perille kuitenkin.
 

Tätä ei vissiin ollut vielä täällä, kuitenkin jatkoa TM:n talviajeluihin.

Virrat vähissä, lämmitys pienelle jos vähän saisi rangea, ei oikein latausmahdollisuutta missään, ja vauhti vaan hiipui. Pääsivät perille kuitenkin.
Ajoivat väärin.
Eivät käyneet läpi reittiä kunnolla, että missä laturit.

Olihan tuo hyvä juttu jos ns. vaan lähtee ajamaan ja eikä mieti kummempia. Range tuotiin hyvin esiin, että ei kannata luottaa. Sillähän näitä myydään.
 
Mä olen ymmärtänyt että tesla osaa kertoa määränpään perusteella miten virta riittää.. vai eikö sillä ollut tietoa tuon TM:n käyttämän reitin mäkisyydestä?
 
Mä olen ymmärtänyt että tesla osaa kertoa määränpään perusteella miten virta riittää.. vai eikö sillä ollut tietoa tuon TM:n käyttämän reitin mäkisyydestä?


Joo sehän neuoi poikkeamaan reitiltä johonkin skutsiin, joten eipä voi luottaa
 
Jos handlais ne kolmannen osapuolen laturit niin ei olisi neuvonut skutsii.
 
Navin varoituksia seuraamalla ei tule veneen kanssa kusematta Lappiin -porukan ennakkoluuloja tukevaa viihdejuttua.

Niin tai tehdä niinkuin mä että kun piti ajaa Hollannista Travemundeen saksaan, niin saat ajaa siksakkia koko maata halki ja olla perillä 6h myöhemmin aiotusta. Normi-autolla olisi ollut aika nopea iltapäivän reissu.

Kyllähän näitä juttuja voi puhua parhain päin, mutta fakta on että vaivatonta sähköautoilusta pidemmillä reissuilla ei vaan yksinkertaisesti saa millään. Sopivalla luonteella varustetulle se kyllä varmasti kuitenkin puutteistaan huolimatta sopii hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Niin tai tehdä niinkuin mä että kun piti ajaa Hollannista Travemundeen saksaan, niin saat ajaa siksakkia koko maata halki ja olla perillä 6h myöhemmin aiotusta. Normi-autolla olisi ollut aika nopea iltapäivän reissu.

Kyllähän näitä juttuja voi puhua parhain päin, mutta fakta on että vaivatonta sähköautoilusta pidemmillä reissuilla ei vaan yksinkertaisesti saa millään. Sopivalla luonteella varustetulle se kyllä varmasti kuitenkin puutteistaan huolimatta sopii hyvin.
Rahalla saa jos valmis maksamaan paljon niin range kasvaa ja huolet vähenee. On tullut jonkin verran tuttuja neuvottua, ettei kannata ostella miltään merkiltä sähäriä alle 60kwh akulla jos meinaa matkustella ulkopaikka kunnalle. Onnistuuhan se pienelläkin rangella, mutta kestää. Itse ainakin omiin tarpeisiin katson riittävän 350 km toimintamatkan -25 pakkasella, joka vastaa noin 650 wltp rangea. Eipä noita vaihtoehtoja juuri ole, mutta tänä vuonna lisää. Aika pettymys on jos tuo Model y ei alustavasti ole 600+, softalla tod näk myöhemmin avaavat lisää akun bufferia...
 

Tätä ei vissiin ollut vielä täällä, kuitenkin jatkoa TM:n talviajeluihin.

Virrat vähissä, lämmitys pienelle jos vähän saisi rangea, ei oikein latausmahdollisuutta missään, ja vauhti vaan hiipui. Pääsivät perille kuitenkin.

D59D1BD6-B18A-4B99-8979-B7B6F71B8B58.jpeg

Tuo on tekniikan mailman tarkoituksella jännitystä hakevaan ajoon sopiva.

Mut viihdyttävää toki lukea ku ”jännitystä” saatiin.
 
Mä olen ymmärtänyt että tesla osaa kertoa määränpään perusteella miten virta riittää.. vai eikö sillä ollut tietoa tuon TM:n käyttämän reitin mäkisyydestä?
Jos oma 12/2015 S tesla tuon osaa niin kyllä myös kolmonen.
Navi huomioi nousut ja laskut, pohjoisen ja Norjan reissut tehty ja hyvin pitää kutinsa.
Talvella harvemmassa olevien laturien keskellä pidän 15% reserviä eli määränpäässä 15% jäljellä on jees.

jutun perusteella herrat ajo energy lehden näyttämän rangea perusteella : viimeisen ajetun 50km kulutuksen perusteella antaa jäljellä olevat kilsat > näytää esim et 200km pääsee ja ukot et perille 180km eli pääsee... No ei pääse jos kelit muuttuu tai ajaa vähä kovempaa yms.
Perillä jäljellä olevia kilsoja ei ainakaan model S näytä ja en usko et kolmonenkaan eli tuosta on ukot laskeneet. (Teslan navi näytää prosentit)
 
Navin varoituksia seuraamalla ei tule veneen kanssa kusematta Lappiin -porukan ennakkoluuloja tukevaa viihdejuttua.
Miksi niitä navin varotuksia pitäisi edes katsoa tai reittiä suunnitella, jos ei ole venettä mukana tai käy kusella, jos range-ongelmat kerran koskevat vain porukkaa, joka halua ajaa veneen kanssa kusematta Lappiin.

Vähän ristiriitaisia nämä jutut on, kun kaikki rangekysymykset kuitataan tällä olkiukolla, ja sitten seuraavaan hengenvetoon jatketaan kuinka pitää suunnitella tarkkaan, valikoida pysähdyspaikat ja hyödyntää joka latausmahdollisuus.

Minusta ihan hyvä, että jutuissa huomioidaan muutkin kuin ne joille sähköautoilu itsessään on se matkan suunnittelun perusta.
 
Täältä vielä jäänyt mainitsematta A Better Routeplanner. Toistaiseksi sähköllä ajaminen on sidottu siihen reittiin minkä teet etukäteen ja katsot missä kannattaa lataa kun pikalatausta ei ole kaikkialla. Talvella lisäksi osa autoista kärsii cold gatesta kun akku on kylmä, niin latausnopeus on minimit tai nolla. Tesla ei edes suostu lataamaan kunnes akku on tarpeeksi lämmin.
 
Täältä vielä jäänyt mainitsematta A Better Routeplanner. Toistaiseksi sähköllä ajaminen on sidottu siihen reittiin minkä teet etukäteen ja katsot missä kannattaa lataa kun pikalatausta ei ole kaikkialla. Talvella lisäksi osa autoista kärsii cold gatesta kun akku on kylmä, niin latausnopeus on minimit tai nolla. Tesla ei edes suostu lataamaan kunnes akku on tarpeeksi lämmin.
On kyl hyvä softa ja käytössä.
Voi etukäteen ihan kelit sun muut huomioiden suunnitella.

Olen kyllä itsekkin samaa mieltä et tällä hetkellä reittiä pitää etenkin pohjoisessa hieman suunnitella. Etenkin nopeampien laturien vähäisyys tähän ohjaa.

Kesällä käytiin Naantalissa ja reitiltä poikettiin sitten vähän väliä kun oli sentää 50kw asemia riittävästi. Nekin tuntuivat Kuusamossa asuvalle ihan uskomattoman hienoilta :D

-edit- tänään -27,5 pakkasta. Hyvin tarkenee autossa. Lasitkin pysyy auki automaatti ilmastoinnilla. Eilen tuli meidän S malliin 250000km tasan täyteen. Ollu kyl huoleton vehe. Pakko tosin ollakkin kun perheen ainut auto. (Täää kaikki ihan näin offtopiccina)
 
Viimeksi muokattu:
Miten Tesla rakennuttaa SuperChargereita? Onko se joku "irrallien" yritys vai millä strategialla? Tekeekö ne niillä voittoa vai vaan "palvelu toistaiseksi"?

Kun eikös ne saisi tällä hetkellä ihan tolkuttomasti rahaa osakeanneilla, millä voisivat vaikkapa muutaman sata SuperChargeri -pistettä rakentaa (ja niihinhän vissiin sopii muutkin autot, ainakin Marquis -youtube videon perusteella).
 
Miten Tesla rakennuttaa SuperChargereita? Onko se joku "irrallien" yritys vai millä strategialla? Tekeekö ne niillä voittoa vai vaan "palvelu toistaiseksi"?

Kun eikös ne saisi tällä hetkellä ihan tolkuttomasti rahaa osakeanneilla, millä voisivat vaikkapa muutaman sata SuperChargeri -pistettä rakentaa (ja niihinhän vissiin sopii muutkin autot, ainakin Marquis -youtube videon perusteella).
Supereita tehdään jonkun kaavan mukaan, teslahan näkee missä ja mistä mihin teslat liikuu. Eli fleet data jne pohjalla.

Superi on muille myös tarjolla, mutta tesla edellytää tiettyjä juttuja muilta valmistajilta niin toistaiseki ei ole muille käytössä. Volkkari on huhujen mukaan neuvotellut teslan kassa superin käytöstä. Jää nähtäväksi.

-edit- Suomen autokanta on vielä pieni isoon mailmaan verraten niin hiljakseen lisääntyy täällä. Oulun superi on kova nyt Q2 kun tulee, palvelee itään ja pohjoiseen meneviä. Kuin myös rovaniemi hyvässä solmukohdassa.

Superit on matka ajoon tarkoitettu eli kaupunkeihin niitä ei varsinaisesti tule. (toki mailmalla on testissä urban superit)
 
-> Tesla did actually offer to allow other car manufacturers to use the SuperCharger network - on the condition that their cars were designed to accept charge at those high rates - and also that they would exchange credit card details or something similar in order to avoid having the messy business of having card readers on every machine.

Eli toistaiseksi muut valmistajat eivät ole tehneet systeemiä jolla autoon sidotaan maksukortti (tesla tilin tyyliin) joka lienee se suurin syy.
 
Supereita tehdään jonkun kaavan mukaan, teslahan näkee missä ja mistä mihin teslat liikuu. Eli fleet data jne pohjalla.

Superi on muille myös tarjolla, mutta tesla edellytää tiettyjä juttuja muilta valmistajilta niin toistaiseki ei ole muille käytössä. Volkkari on huhujen mukaan neuvotellut teslan kassa superin käytöstä. Jää nähtäväksi.

-edit- Suomen autokanta on vielä pieni isoon mailmaan verraten niin hiljakseen lisääntyy täällä. Oulun superi on kova nyt Q2 kun tulee, palvelee itään ja pohjoiseen meneviä. Kuin myös rovaniemi hyvässä solmukohdassa.

Superit on matka ajoon tarkoitettu eli kaupunkeihin niitä ei varsinaisesti tule. (toki mailmalla on testissä urban superit)


Mikä on se tietty juttu, mitä vaativat? Oli nimittäin Marquis-youtubevideolla tästä lyhyt kommentti, (Musk oli vastannut ihmettelyyn), että miksi muut ei käytä Supereita? Onko se kenties riihikuivaa rahaa esim. prosentteina vai mitähän ne vaatii, vai laatua vai mitä? Onko huhuja?
EDIT: Vastasitkin jo. Ihan perusteltu vaatimus, että käyttö on helppoa.
 
Mikä on se tietty juttu, mitä vaativat? Oli nimittäin Marquis-youtubevideolla tästä lyhyt kommentti, (Musk oli vastannut ihmettelyyn), että miksi muut ei käytä Supereita? Onko se kenties riihikuivaa rahaa esim. prosentteina vai mitähän ne vaatii, vai laatua vai mitä? Onko huhuja?

Juttu on tuo autoon sidottu maksuväline. Vastasin erillisellä viestillä perään.

Eli kun vaikka volkkari ajaa superille ja lyö piuhan kiinni niin volkkarin pitää osata keskustella verkoston kanssa ja kertoa että veloita tästä tililtä tämän verran lopuksi. (karkea esimerkki)
 
Ei ole edes huhu, että Tesla avaisi SC-verkostoansa muille. Toki kyseessä on Muskin legendaariset twitter-paljastukset, mutta ilmeisesti verkoston avausta on testattu paikallisesti muillekin autoille. Lähde: Tesla Supercharger network is already being made accessible to other EVs

Latauksethan oli lukitsemattomia taannoin syksyllä ilmeisesti vahingossa laajemminkin ennen kuin Tesla korjasi ongelman ja esti jälleen muiden autojen lataukset. Saattaisi viitata tuohon, että Tesla on tehnyt testejä asian tiimoilta.
 
Ei ole edes huhu, että Tesla avaisi SC-verkostoansa muille. Toki kyseessä on Muskin legendaariset twitter-paljastukset, mutta ilmeisesti verkoston avausta on testattu paikallisesti muillekin autoille. Lähde: Tesla Supercharger network is already being made accessible to other EVs
Siis juu, verkosto on tarjolla myös muille valmistajille. Ainut huhu on että volkkari ois jo siitä keskustellut.

Mut joo, saa nähdä onko volkkari eka joka tekee teslan kans sopparin ja saa systeemin pelaa.
 
Siis juu, verkosto on tarjolla myös muille valmistajille. Ainut huhu on että volkkari ois jo siitä keskustellut.

Mut joo, saa nähdä onko volkkari eka joka tekee teslan kans sopparin ja saa systeemin pelaa.
Aivan totta, meni pointti ohi minulta. Olisihan tuo varmasti myös Teslalle taloudellisesti hyvä sopimus ja ennen kaikkea volkkarin sähköautoilla ajaville hyvä mahdollisuus hyödyntää SC-verkostoa.
 
Aivan totta, meni pointti ohi minulta. Olisihan tuo varmasti myös Teslalle taloudellisesti hyvä sopimus ja ennen kaikkea volkkarin sähköautoilla ajaville hyvä mahdollisuus hyödyntää SC-verkostoa.
Juu, volkkarille täytyy nostaa hattua kun ovat lähteneet hienosti mukaan sähköautoja tekee. Ja mitä ID3.sta kävin katso ja istu niin ihan kivan oloinen auto vaikka ei omaan tarpeeseen ollut se paras.
 
On kyl hyvä softa ja käytössä.
Voi etukäteen ihan kelit sun muut huomioiden suunnitella.

Olen kyllä itsekkin samaa mieltä et tällä hetkellä reittiä pitää etenkin pohjoisessa hieman suunnitella. Etenkin nopeampien laturien vähäisyys tähän ohjaa.

Kesällä käytiin Naantalissa ja reitiltä poikettiin sitten vähän väliä kun oli sentää 50kw asemia riittävästi. Nekin tuntuivat Kuusamossa asuvalle ihan uskomattoman hienoilta :D

-edit- tänään -27,5 pakkasta. Hyvin tarkenee autossa. Lasitkin pysyy auki automaatti ilmastoinnilla. Eilen tuli meidän S malliin 250000km tasan täyteen. Ollu kyl huoleton vehe. Pakko tosin ollakkin kun perheen ainut auto. (Täää kaikki ihan näin offtopiccina)
Ja rahalla saa live säätiedot ja liikenteen mukaan.

Sitten tuohon SC avaamiseen. Eikös VW jo tue sitä plug and charge standardia mitä moni latausasemia jo tukee? Teslalla on oma standardi mutta eivät tue tätä plug and chargea. Tämmöistä keskusteltiin yleisessä sähköautotriidissä.

Eli on olemassa standardi mutta SC verkko ei sitä tue ja eikä Tesla kun muut taas tukee.

Onko se SC avaaminen enemmänkin siitä kiinni kuten Applellakin, että oma liitin on paras.

 
Ja rahalla saa live säätiedot ja liikenteen mukaan.

Sitten tuohon SC avaamiseen. Eikös VW jo tue sitä plug and charge standardia mitä moni latausasemia jo tukee? Teslalla on oma standardi mutta eivät tue tätä plug and chargea. Tämmöistä keskusteltiin yleisessä sähköautotriidissä.

Onko se SC avaaminen enemmänkin siitä kiinni kuten Applellakin, että oma liitin on paras.

EU:ssa ainakin varmasti aiheuttaa kynnystä että täytyy olla tunnistautumaton maksutapa sekä energianäyttö asiakkalle näkyvissä. SC:t lasketaan yksityisiksi latauspisteiksi niin niiden ei tarvitse tällä hetkellä noudattaa noita säädöksiä.

Ja onhan se ollut kallis rakentaa noita omaan piikkiin joten saavat tehdä mitä lystäävät mun puolesta. Esim. Ionityn on pakko olla julkinen kun on saanut julkista rahoitusta
 
EU:ssa ainakin varmasti aiheuttaa kynnystä että täytyy olla tunnistautumaton maksutapa sekä energianäyttö asiakkalle näkyvissä. SC:t lasketaan yksityisiksi latauspisteiksi niin niiden ei tarvitse tällä hetkellä noudattaa noita säädöksiä.

Ja onhan se ollut kallis rakentaa noita omaan piikkiin joten saavat tehdä mitä lystäävät mun puolesta. Esim. Ionityn on pakko olla julkinen kun on saanut julkista rahoitusta
Toki se mutta jos haluavat saada muita sinne ja tienata niin pitäisi tukea tuota standardia eikä omaa.
 
Ja rahalla saa live säätiedot ja liikenteen mukaan.

Sitten tuohon SC avaamiseen. Eikös VW jo tue sitä plug and charge standardia mitä moni latausasemia jo tukee? Teslalla on oma standardi mutta eivät tue tätä plug and chargea. Tämmöistä keskusteltiin yleisessä sähköautotriidissä.

Eli on olemassa standardi mutta SC verkko ei sitä tue ja eikä Tesla kun muut taas tukee.

Onko se SC avaaminen enemmänkin siitä kiinni kuten Applellakin, että oma liitin on paras.

Sitten kun vielä kaikki saisivat sen yhtenäisen langattomanlataustelakan yleisiin parkkiruutuihin niin olisipa näppärää vain ajaa ruutuun ja ostosten jälkeen menovettä riittäisi akussa.
 
Eivät valitettavasti saa ihan heti. Huono hyötysuhde ja hidas lataus pitää siitä huolen.
Noita 90%+ hyötysuhteella on kännykän latauksetkin ihan riittävän hyvä, tietysti 11kw latausnopeus riittävä 8h työpaikkalatausnopeudeksi. On qualcommilla jokunen vuosi takaperin saatu jo 20 kW latausnopeutta jos auto ajaa 100km tunnissa eli mahdollista varmasti paikallaankin ladata...
 
Noita 90%+ hyötysuhteella on kännykän latauksetkin ihan riittävän hyvä, tietysti 11kw latausnopeus riittävä 8h työpaikkalatausnopeudeksi. On qualcommilla jokunen vuosi takaperin saatu jo 20 kW latausnopeutta jos auto ajaa 100km tunnissa eli mahdollista varmasti paikallaankin ladata...
Kappas, on menny vuosien aikana eteenpäin tuokin. No saapa nähdä tuleeko koskaan Suomeen asti merkittävissä määrin. Vaatis ehkä et cittari tms innostuu,
 
Noita 90%+ hyötysuhteella on kännykän latauksetkin ihan riittävän hyvä, tietysti 11kw latausnopeus riittävä 8h työpaikkalatausnopeudeksi. On qualcommilla jokunen vuosi takaperin saatu jo 20 kW latausnopeutta jos auto ajaa 100km tunnissa eli mahdollista varmasti paikallaankin ladata...
Onhan tuollainen 1kW harakoille kuitenkin aika merkittävä verrattuna johonkin kännykän 2W hukkaan, varsinkin kun koko toimintaa perustellaan sen ympäristöystävällisyydellä.

Liikkuvan auton induktiivinen lataus tuskin on ihan tuolla hyötysuhteella.
 
Kappas, on menny vuosien aikana eteenpäin tuokin. No saapa nähdä tuleeko koskaan Suomeen asti merkittävissä määrin. Vaatis ehkä et cittari tms innostuu,

Tuottaako edes K-lataus takaisin investointejaan? Tuollainen valtava parkkipaikka, jonka pitäisi olla katettu lumen takia, tarvitsisi valtavan määrän aktiivisia käyttäjiä, eikä niitä asiakkaita jotka lataavat kotona.
 
Joo 1kw harakoille siksi ettei jaksa kytkeä töpseliä, olisi suorastaan ekoterrorismia. En usko että Suomessa moinen tuhlaus ainakaan menee läpi, kun kaiken muunkin pitää olla niin energiatehokasta.
 
Onhan tuollainen 1kW harakoille kuitenkin aika merkittävä verrattuna johonkin kännykän 2W hukkaan, varsinkin kun koko toimintaa perustellaan sen ympäristöystävällisyydellä.

Liikkuvan auton induktiivinen lataus tuskin on ihan tuolla hyötysuhteella.
On jo yli 90% hyötysuhde liikkuvassa autonlatauksessa. No vielä ei ole yli 100kwh sähäreitä että sais hukkaan ton 1kw. Kyllähän se tekniikka kehittyy ja käyttäähän nuo kännykät tällä hetkellä enemmän virtaa hukkaan langattomasti ladattaessa...
 
On jo yli 90% hyötysuhde liikkuvassa autonlatauksessa. No vielä ei ole yli 100kwh sähäreitä että sais hukkaan ton 1kw. Kyllähän se tekniikka kehittyy ja käyttäähän nuo kännykät tällä hetkellä enemmän virtaa hukkaan langattomasti ladattaessa...
Jokin menee nyt sekaisin, yksiköt vai mikä? 110kwh menisi jo 10kwh hukkaan, että saadaan 100kwh akku täyteen.
100kw latausteholla 9kw harakoille jos 91% hyötysuhde pysyisi.
 
Jokin menee nyt sekaisin, yksiköt vai mikä? 110kwh menisi jo 10kwh hukkaan, että saadaan 100kwh akku täyteen.
100kw latausteholla 9kw harakoille jos 91% hyötysuhde pysyisi.
No lähinnä tuo kun hidasta lataus ja akkukoot lähinnä 50 paikkeilla ja harva lataa 1% 100% eli käytännössä JOS noita olisi nyt niin moni lataisi tod näk alle 1kw hukkaa...
 
No lähinnä tuo kun hidasta lataus ja akkukoot lähinnä 50 paikkeilla ja harva lataa 1% 100% eli käytännössä JOS noita olisi nyt niin moni lataisi tod näk alle 1kw hukkaa...
Taisi mennä taas mittayksiköt miten sattuu. Ihan sama mikä se akun koko on, jos työntää akkuun 10kwh, niin 1kwh on jo mennyt hukkaan. 20 2, 30 3 40 4 jne..
 
Taisi mennä taas mittayksiköt miten sattuu. Ihan sama mikä se akun koko on, jos työntää akkuun 10kwh, niin 1kwh on jo mennyt hukkaan. 20 2, 30 3 40 4 jne..
Totta. Mutta harva lataa cittarissa ollessaan tunnin aikana 11kw teholla mahdottomia kilowatteja. Pointti on että aika sama jos harakoille menee 7% kun menee piuhalla ladatessakin 1% ainakin. Ei ole häviötöntä energian siirtymistä. Se vaan on tulevaisuutta lataa langattomasti oli se tulossa milloin tahansa.
 
On tuo näköjään kehittymässä samoihin hävikkeihin johdollisen kanssa. Enää vain kysymys milloin?
 
On tuo näköjään kehittymässä samoihin hävikkeihin johdollisen kanssa. Enää vain kysymys milloin?

Eikös induktiivinen lataus ole vaihtosähköä? Tai ainakin pulssisähköä. Eli tarvitaan jonkunlainen tasasuuntaus. Miltä tuollainen 120kW tasasuuntaaja näyttää?
 


Sandy Munro: "I cannot begin to tell you how much money I made from Tesla stock! In fact I will! I started with $22k, and sold it for $170k. That was from April 1st of 2020 to early 2021." $TSLA

En tiedä onko tätä tyyppiä täällä hirveästi mainostettu, mutta aika paljon muilla foorumeilla. Ensimmäinen kerta kun näen tämmöisen pikku paljastuksen. Vaikka olen kyllä epäillyt jo pitkään.
 




En tiedä onko tätä tyyppiä täällä hirveästi mainostettu, mutta aika paljon muilla foorumeilla. Ensimmäinen kerta kun näen tämmöisen pikku paljastuksen. Vaikka olen kyllä epäillyt jo pitkään.


Luulin että oli tiedossa aikaisemmin. Löysin videon mistä tuo on ja sanoi että myi koska haluaa sijoittaa johonkin muuhun autofirmaan. Mikäs siinä



58 minuutin kohdalla tuo. Ihan mielenkiintoista kuunneltavaa muutenkin
 
Luulin että oli tiedossa aikaisemmin. Löysin videon mistä tuo on ja sanoi että myi koska haluaa sijoittaa johonkin muuhun autofirmaan. Mikäs siinä



58 minuutin kohdalla tuo. Ihan mielenkiintoista kuunneltavaa muutenkin

Kävin tuossa nopeasti läpi muutaman sen youtube descriptionin ja kattomassa sen sivuilta jotain promo powerpoint esityksiä. Missään niistä ei mainita, että jätkällä on possat kiinni $TSLA:ssa. Miten tuon tyypin arviointeihin voi luottaa, jos tuollaista eturistiriitaa ei ilmoiteta etukäteen? Eikä youtuben about-sivullakaan mainita asiasta yhtään mitään.
 
Kävin tuossa nopeasti läpi muutaman sen youtube descriptionin ja kattomassa sen sivuilta jotain promo powerpoint esityksiä. Missään niistä ei mainita, että jätkällä on possat kiinni $TSLA:ssa. Miten tuon tyypin arviointeihin voi luottaa, jos tuollaista eturistiriitaa ei ilmoiteta etukäteen? Eikä youtuben about-sivullakaan mainita asiasta yhtään mitään.

Eipä enää tarvitsekaan olla. Miten voi kenenkään arviointeihin luottaa? Katsomalla mitä mittari kertoo
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom