Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
381
Ennen matriisivaloja automaatti pitkät menivät vasta kauan sen jälkeen päälle kun ohittava auto oli jo mennyt. Tuo oli aika huono homma minusta. Nyt kun on matriisit niin mitään tällaista ongelmaa ei ole kun pitkät eivät mene edes pois.

Onhan tämä nyt todella selvä parannus.
Tämä, automaattipitkät olivat surkeat. Matriisit toimivat aika hyvin. Jos automaattipitkät olisi reagoineet nopeasti eli välittömästi kohdatessa, niin sitten ero ei olisi niin kriittinen. Paitsi että ne vaihdettiin poiskin jo kilometrin päässä vastaantulevasta.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 062
Ennen matriisivaloja automaatti pitkät menivät vasta kauan sen jälkeen päälle kun ohittava auto oli jo mennyt. Tuo oli aika huono homma minusta. Nyt kun on matriisit niin mitään tällaista ongelmaa ei ole kun pitkät eivät mene edes pois.

Onhan tämä nyt todella selvä parannus.
En ole käyttänyt yhdelläkään autolla automaatipitkiä, koska eivät toimi silleen kun minä haluan, vaan silleen kun joku koodari on halunnut. Tesla esim. laittoi noita päälle katulamppualueellakin, joka on täysin turhaa. Valotehoon ei ole tullut nähdäkseni mitään muutosta päivityksen myötä.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 398
En ole käyttänyt yhdelläkään autolla automaatipitkiä, koska eivät toimi silleen kun minä haluan, vaan silleen kun joku koodari on halunnut. Tesla esim. laittoi noita päälle katulamppualueellakin, joka on täysin turhaa. Valotehoon ei ole tullut nähdäkseni mitään muutosta päivityksen myötä.
Laitappa kuva sun valoista... :D
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
42
Saako pitkiä valoja pakotettua päälle niin että matriisit on käytössä? Välillä hämärällä ajaessa Model 3 -21 vaihtelee jatkuvasti pitkien ja lyhyiden välillä valoisuuden mukaan eli esim. pellon kohdalla tulkitsee ettei pitkiä tarvita. Jos ottaa automaattipitkät pois ja laittaa pitkät manuaalisesti niin niin matriisit ei toimi.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 760
Jos et käytä automaattipitkiä ja @markusha mukaan matriisit ei toimi jos ei käytä automaattipitkiä niin ei ihme ettet mitään eroa ole huomannut.

Hauska että täällä porukka koitti selvittää ja jeesata valituksen kohteesi kanssa ja vastauksesi siihen on

Ei ole ollut tapana larppailla minkään kameran kanssa autossa
 
  • Tykkää
Reactions: skl

jpp

Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
263
En ole käyttänyt yhdelläkään autolla automaatipitkiä, koska eivät toimi silleen kun minä haluan, vaan silleen kun joku koodari on halunnut. Tesla esim. laittoi noita päälle katulamppualueellakin, joka on täysin turhaa. Valotehoon ei ole tullut nähdäkseni mitään muutosta päivityksen myötä.
Eli et huomaa eroa matriisivalojen kanssa ja et edes ole käyttänyt niitä :facepalm:
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 062
Jos et käytä automaattipitkiä ja @markusha mukaan matriisit ei toimi jos ei käytä automaattipitkiä niin ei ihme ettet mitään eroa ole huomannut.

Hauska että täällä porukka koitti selvittää ja jeesata valituksen kohteesi kanssa ja vastauksesi siihen on
Eli et huomaa eroa matriisivalojen kanssa ja et edes ole käyttänyt niitä :facepalm:
No olen tietenkin testannut nuo matriisit käyttämällä automaattipitkiä. Joku viittasi huonoihin aiempiin automaattipitkiin, johon totesin etten niitä itse käyttänyt, koska haluan itse päättää mitä autossani tapahtuu. Siitäkin viestistä kyllä olisi luullut pystyvän päättelemään, että olin niitä kokeillut, kun totesin mm. pitkien polttamisen katulamppualueella olevan turhaa pelleilyä.

Toisekseen. Mä en valittanut asiasta, vaan totesin etten ymmärrä aiheeseen liittyvää kohkaamista, koska päivitys oli omasta mielestäni varsin turha eikä vanhojen pitkienkään kanssa ollut mitään ongelmaa. Lisäksi nuo matriisit ovat helvetin kalliit hajotessaan, joka sekään ei ole positiivinen asia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 207
Kiinalaiset ja Mobileye luopuu Lidarista:

Tyypillistä harhaanjohtamista Teslafaneilta, ilmeisesti L4 tasolle pyrkimisessä Lidar jää?

"Xpeng only ditched lidar for L2, not for L4 autonomy. Mobileye will still use lidar for L4, just 3rd party instead of in-house. Tesla FSD is still L2, not unsupervised yet. Nobody doing vision-only has achieved safe, reliable commercial unsupervised L4 yet. "
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 371
Viestejä
4 392 691
Jäsenet
72 971
Uusin jäsen
tuoppi362

Hinta.fi

Ylös Bottom