- Liittynyt
- 26.06.2017
- Viestejä
- 1 862
Sama miekkailu tosiaan käynnissä aina kun kerran viikossa avaa ketjun.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sähköauton tärkeimpiä ominaisuuksia on ohjelmistot ja niiden integraatio.
En ole vakuuttunut tästä että se on hyvä. Talvella on kylmä kun ei saa lämpöä, nyt kesällä ei saa kylmää motarilla ja heti kun tiputtaa alle 80kmh tulee niin kylmää että voi pakastaa.Tuohon vois esim linkittää uudelleen Teslan HVAC järjestelmän läpiluotaavan videon. Vastaavaa ei ole kenelläkään muulla, vaikka lämpöpumppujakin löytyy niin niiden tehokkuus // kyky pidentää toimintamatkaa pienentämällä energian haaskaamista ei ole samalla tasolla.
Vertailuparina on oikeastaan ääripäät. Toista voi muokata 2x lähtöhintaa kalliimmaksi ja toisessa ei oikeastaan ole muutettavaa kuin värit. "Ota tai jätä" ja siinä se valinnanvapaus.
Onhan vanhemmissa tesloissa 3G ja sen aika on jo taputeltu. Lisäksi Tesla on poistanut ominaisuuksia etänä. Nykyään myös netti katkeaa 8v jälkeen.Se auto, varsinkaan sähköauto ei ole enää "suljettu ympäristö" kuten vaikka kymmenisen vuotta sitten, se on IoT esine, joka kehittyy jatkuvasti, pitäisi kehittyä jatkuvasti ettei käy kuten MB:llä, että osa maksetuistakin ominaisuuksista sulkeutuu reilusti alle kymmenvuotiaissa autoissa kun sisäinen modeemi on 3G ja tuet päättyy.
Mukavahan se siinä on ollut hankkia autoa etäohjausominaisuuksilla esim ilmastointi/esilämmityksen takia kun #404. Tesla on pystynyt tuomaan etäpäivityksillä ominaisuuksia autoihinsa, joita niissä ei ole ollut kun ne ovat hankittu esim neljä vuotta sitten; laajemman tietämyksen omaavat kertokoot mitä/mikä muu on tuonut kuluttajille uusia ominaisuuksia tällä tavalla "tyhjästä" hankinnan jälkeen?
Mukavahan se siinä on ollut hankkia autoa etäohjausominaisuuksilla esim ilmastointi/esilämmityksen takia kun #404. Tesla on pystynyt tuomaan etäpäivityksillä ominaisuuksia autoihinsa, joita niissä ei ole ollut kun ne ovat hankittu esim neljä vuotta sitten; laajemman tietämyksen omaavat kertokoot mitä/mikä muu on tuonut kuluttajille uusia ominaisuuksia tällä tavalla "tyhjästä" hankinnan jälkeen?
Kaveri hei, autosi on selvästi rikki. Ehjänä kyllä tulee lämpöä että viileyttä.En ole vakuuttunut tästä että se on hyvä. Talvella on kylmä kun ei saa lämpöä, nyt kesällä ei saa kylmää motarilla ja heti kun tiputtaa alle 80kmh tulee niin kylmää että voi pakastaa.
Android Automotive on aikamoinen lelu edelleen.Polestar 2 ja AA.
Korjaa se romus tai vedä paaliin.En ole vakuuttunut tästä että se on hyvä. Talvella on kylmä kun ei saa lämpöä, nyt kesällä ei saa kylmää motarilla ja heti kun tiputtaa alle 80kmh tulee niin kylmää että voi pakastaa.
Noihin kuitenkin saa rahalla 4G modeemin. Olisiko ollut n 500€.Mitä Teslaan tulee niin kyllähän siellä S teslassa ne 3g modeemit sulkeutuvat myös.
Kysyttiin mikä muu on tuonut asioita. Niin polle.Android Automotive on aikamoinen lelu edelleen.
Tiketti vetää mutta videolla kehutaan asiaa millä ei ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa miten se täällä pohjolassa toimii.Korjaa se romus tai vedä paaliin.
Sähköautoa ei ole ilman softaa.Mutta onko tämä todellakin sähköauton tärkein ominaisuus?
Polestar 2 ja AA.
Ihan hyvin on toiminut kyllä ihanLapin pakkasissa tänä vuonna.Tiketti vetää mutta videolla kehutaan asiaa millä ei ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa miten se täällä pohjolassa toimii.
Ihanko tosi.Kaveri hei, autosi on selvästi rikki. Ehjänä kyllä tulee lämpöä että viileyttä.
Kyllä se paikallaan lämpee mutta kun ajetaan motaria niin ei vaan riitä tehot. Menee kaikki sinne akustoon talvella lämmitykseen ja kesällä taas jäähdytykseen.Ihan hyvin on toiminut kyllä ihanLapin pakkasissa tänä vuonna.
Tuo etäohjaushomma on kyllä kaikilla merkeillä vähän kysymysmerkki. Uudessa autossa toki toimii, mutta kuinka moni valmistaja on edes olemassa enää vaikka 15v päästä? Silloin tuskin toimii enää mikään kännykkäsoftalla lämmityksen laitto jne. Ja vaikka valmistaja olisi olemassa niin moniko valmistaja tukee enää omia vanhoja softiaan?
Paa chill modeen ni ei lämmitä akkua niin voimakkaasti.Kyllä se paikallaan lämpee mutta kun ajetaan motaria niin ei vaan riitä tehot. Menee kaikki sinne akustoon talvella lämmitykseen ja kesällä taas jäähdytykseen.
No kai se rikkinäisellä autolla ei toimiKyllä se paikallaan lämpee mutta kun ajetaan motaria niin ei vaan riitä tehot. Menee kaikki sinne akustoon talvella lämmitykseen ja kesällä taas jäähdytykseen.
Toki sekin on vaihtoehto mutta kyllä sen tulisi toimia silti normaalilla oikein.Paa chill modeen ni ei lämmitä akkua niin voimakkaasti.
En ole ainut. Muillakin samoja ongelmia ainakin fabon perusteella. Eräässä vaiheessa SC kertoi korjaavasta softasta…No kai se rikkinäisellä autolla ei toimi
Onhan tuo MB:n tapaus moninkertaisesti parempi tilanne kuin maksaa auton oston yhteydessä ominaisuuksista, joita valmistaja ei kuitenkaan ikinä kykene toimittamaan (Teslan täysin itsestään ajava auto).... ettei käy kuten MB:llä, että osa maksetuistakin ominaisuuksista sulkeutuu reilusti alle kymmenvuotiaissa autoissa kun sisäinen modeemi on 3G ja tuet päättyy.
jees, päivitystä tuoreen Y long-rangen kokemuksista pidemmältä lenkiltä.
...
Lämpöpumpusta. Kyllä Tesla jotain osaa, vaikka välillä tätä lankaa lukiessa ei ihan siltä tunnukaan.
Harmillisesti ei tuo juuri muuta kuin tehokkaamman raudan ja paremmat kamerat. Tutkaa eivät vielä saa tai extra kameroita.Ilmeisesti alkaa hw4 puskemaan ovista ja ikkunoista kesällä kun ekoissa y malleissa löytyy joTesla begins shipping Model Y with Hardware 4
Tesla has evidently started shipping some Model Y units from its Fremont, California factory with Hardware 4 (HW4), its most recent version of its self-driving computer. Tesla has been developing HW4 for some time, and the first images of the new computer were leaked earlier this year. Tesla...www.teslarati.com
Onko noita mennyt jo kuluttajille asti? Vai onkohan nuo tällä hetkellä vain teslan työntekijöillä käytössä?Ilmeisesti alkaa hw4 puskemaan ovista ja ikkunoista kesällä kun ekoissa y malleissa löytyy joTesla begins shipping Model Y with Hardware 4
Tesla has evidently started shipping some Model Y units from its Fremont, California factory with Hardware 4 (HW4), its most recent version of its self-driving computer. Tesla has been developing HW4 for some time, and the first images of the new computer were leaked earlier this year. Tesla...www.teslarati.com
Onhan tuossa hyvää matskua. Toki tuossa videossa tulee ilmi että ainakin vielä 2022 Tesla ilppi alitehoinen noin 7kw vs perinteinen jopa 9.5kw PTC heater.
Iso kabiini mieluummin tarvitsisi sen 10kw tehokkaaseen lämmittämiseen, mutta ilmeisesti Tesla kun on priorisoinut 16 eri lähteestä vain hukkalämmöt/ lämpöreservit ilman erillistä lisä PTC lämmitintä niin lähtökohtaisesti auton olleena esim -25 asteessa vaikka vklopun ajan ja maanantaina kun koittaa nopsaan saada jäätyneen auton lämpimäksi uupuu ne muutamat lisä kilowatit että saisi sen pysymään stabiilisti halutussa lämmössä eikä lämmön sahausta tapahtuisi kun softa arpoo aina mistä 16 eri pisteestä imis lämpöä lisää. Tokihan lähtökohtaisesti Tesla uudistaa joka vuosi osia niistä puhumatta ja esim tuo hw4 tuo lisää lämpöä kun idlessäkin imee virtaa enempi verrattuna hw3.
Mun vinkkelistä positiivista, että sensoripaketti on hyvin samanlainen kuin hw3:ssa. Kertoo siitä, että tesla edelleen uskoo pelkkien kameroiden riittävän. Jos olisi nyt tullut uusia sensoreita niin se kertoisi siitä, että aikaisemmin valittu linja oli väärä,... Ehkä lisäsensoreita tulee rekkoihin, robotaxeihin yms. missä hinta ei ole yhtä suuri este kuin peruskuluttajalaitteissa
Jos ei tule enempää kameroita niin silloin level 4-5 FSD ei tule ikinä toteutumaan vaikka olisi kuinka tehokas prosessori yms. Esim. etukulmiin pitäisi saada kamerat risteyksiä varten.
Meinaatko että ihmisetkään eivät voi ajaa level 4 - 5 tasolla, kun kerran silmät eivät ole etukulmissa vaan ohjaamossa sijaitsevassa päänupissa?
Ottaen huomioon että level 4 -5 tasot ovat määritelmällisesti ilman ihmisen kontrollia niin en oikein ymmärrä kysymystäsi.
Mutta vastataksesi nyt oletettuun pointtiisi niin ihmisen pää toimii siten että sitä voi käännellä jolloin silmiin saadaan osumaan tarvittavat kuvakulmat. Teslan kamerat eivät käsittääkseni käänny.
Ne silmät kuitenkin sijatsevat päässä, ja pää ei ole etupuskurissa vaan auton keskivaiheilla. Sun logiikan mukaan auton keskivaiheilla olevat 360-kamerat eivät kuitenkaan riitä autonomiseen ajamiseen. Pitää olla etukulmissa!
Ford & Tesla kertoivat että Fordin seuraavan sukupolven sähkiksiin Amerikassa tulee Teslan latausliitin ja että Superit tulevat myös Fordin latausverkostoksi:
Ford will add Tesla plug to its electric vehicles in surprising move
Tesla and Ford announced a partnership to onboard the latter’s electric vehicles on the former’s Supercharger network. Ford will add...electrek.co
Niin eikös nämä ominaisuudet ole pyhitetty Highlandiin/juniperiin?Harmillisesti ei tuo juuri muuta kuin tehokkaamman raudan ja paremmat kamerat. Tutkaa eivät vielä saa tai extra kameroita.
Tuossa vasta lähdössä kuorma. Voi olla että Suomeen tulee ekat hw4 y mallit heinäkuussa.Onko noita mennyt jo kuluttajille asti? Vai onkohan nuo tällä hetkellä vain teslan työntekijöillä käytössä?
Mun vinkkelistä positiivista, että sensoripaketti on hyvin samanlainen kuin hw3:ssa. Kertoo siitä, että tesla edelleen uskoo pelkkien kameroiden riittävän. Jos olisi nyt tullut uusia sensoreita niin se kertoisi siitä, että aikaisemmin valittu linja oli väärä,... Ehkä lisäsensoreita tulee rekkoihin, robotaxeihin yms. missä hinta ei ole yhtä suuri este kuin peruskuluttajalaitteissa.
Mikä tässä on sääli?Sääli tietysti meitä eurooppalaisia jotka olemme naimisissa CCS-standardin kanssa...
Kukaan ei tiedä.Niin eikös nämä ominaisuudet ole pyhitetty Highlandiin/juniperiin?
Miten tuosta NACS (Tesla) tökkelistä vedetään muuten 3-vaiheinen AC?Tämä on kyllä mielenkiintoinen liike.
Jos USA:n ykkönen ja kakkonen EV myynneissä siirtyy latauksessa NACS standardiin CCS1:n sijasta, niin kauanko kestää että muut tulevat perässä? Sääli tietysti meitä eurooppalaisia jotka olemme naimisissa CCS-standardin kanssa...
Syöttää aluksi auton tiedot ja sen jälkeen alku- ja loppupisteet.Ihan viisas ukko, jos on osannut pysyä Whatsappista erossa! Sehän nuuskii puhelimen tietoineen Facebookin palvelimelle talteen ja myy kaiken tiedon numerot mukaanlukien eteenpäin. Tuo ABRP on aivan karmea viritys ja joku sitä ihan tosissaan markkinoi Teslan navin veroisena korvikkeena.