Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781
Viime yönä valui tännekkin Yyhyn päivitys joka toi Vision parkkitutkat, 2023.6.9. Toiminnasta vielä vaikea sanoa, lumipenkoissa se on ainankin hieman pihalla. Tai sanotaan että havaitsee mutta ei ole ihan varma paljonko on matkaa. Perus tutkiin jos vertaa (esim ex skoda) niin sen antamat matkat on sinnepäin. Eli kun matkaa on noin 30 cm, sanoo että stop! Piip piip tutka skodalla onnistui seinää vasten parkkeeraus noin 10cm tarkkuudella. Mutta hyvinä puolina näyttäis olevan että näkee esim kanttarin reunat mihin tutka ei reagoinut, tai muut matalat objektit mitkä jäi perustutkilla katvealueeseen. Nimimerkillä joskus kantoon peruuttanut...

Eli ei toi täydellinen ole, mutta annetaan aikaa kehittyä. Löytyy hyvät ja huonot puolet.
Samma här.
Aika levoton on Vision. Esim. jyrkkään pihaylämäkeen ajaessa sekosi ja käski pysähtymään, kun auton mielestä keula oli esteessä kiinni. Toisaalta minulla lumipenkat tunnisti hyvin. Parkkihallissa hyvä. Kokonaisuutena tyhjää parempi, mutta ei tarkkuudessa (ja luotettavuudessa) aidon tutkan veroinen.
 
Liittynyt
31.03.2023
Viestejä
1
Samma här.
Aika levoton on Vision. Esim. jyrkkään pihaylämäkeen ajaessa sekosi ja käski pysähtymään, kun auton mielestä keula oli esteessä kiinni. Toisaalta minulla lumipenkat tunnisti hyvin. Parkkihallissa hyvä. Kokonaisuutena tyhjää parempi, mutta ei tarkkuudessa (ja luotettavuudessa) aidon tutkan veroinen.
Visionin toiminta tälläisessä tilanteessa kiinnostaisi tarkemmin koska oma kotipiha keskivertoa jyrkemmässä kulmassa katuun nähden. Ulvooko auto pysähdystä todnäk aina kun kotipihaan kadulta kääntyy vai voiko sen jotenkin ohittaa/disabloida? Ei kai sentään lyö itsestään jarruja pohjaan?
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781
Visionin toiminta tälläisessä tilanteessa kiinnostaisi tarkemmin koska oma kotipiha keskivertoa jyrkemmässä kulmassa katuun nähden. Ulvooko auto pysähdystä todnäk aina kun kotipihaan kadulta kääntyy vai voiko sen jotenkin ohittaa/disabloida? Ei kai sentään lyö itsestään jarruja pohjaan?
Ei lyönyt jarrua eikä ulvonut. Ei ole vielä kahta kertaa enempää kokemusta, joten parempi olla vetämättä liikaa johtopäätöksiä.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
93
Tuosta regenistä oli töissä juttua ja testasin ne 3 vaihtoehtoa läpi, vaikuttaa ainoastaan siihen miten auto käyttäytyy hitaissa nopeuksissa. Eli pysähdys, rullaus tai matelu. Ajossa sitten aina täysi regen. Auto oli Model 3, oletan että Y sama toiminta
Puhut nyt asetuksesta joka vaikuttaa auton liikkeelle lähtöön ja pysähtymiseen. Tämä ei ole regen asetus, se on ihan eri asia.
Regeniä pystyi säätämään vielä 2020 vuosimallin autoissa kahteen tasoon (standard/low).
2021 alkaen valmistetuista se poistui auton valikosta kokonaan.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 997
Puhut nyt asetuksesta joka vaikuttaa auton liikkeelle lähtöön ja pysähtymiseen. Tämä ei ole regen asetus, se on ihan eri asia.
Regeniä pystyi säätämään vielä 2020 vuosimallin autoissa kahteen tasoon (standard/low).
2021 alkaen valmistetuista se poistui auton valikosta kokonaan.
No johan se tuli tuossa aikasemmin selväksi että oli mennyt väärin kun oli katsonut väärin.
 
Liittynyt
28.11.2019
Viestejä
47
Ei lyönyt jarrua eikä ulvonut. Ei ole vielä kahta kertaa enempää kokemusta, joten parempi olla vetämättä liikaa johtopäätöksiä.
Meillä on myös verrattain jyrkkä liuska kotipihaan, eikä Vision ole huutanut siinä kertaakaan saapuessa pihaan tai lähtiessä pois.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 253

Oli vertailussa vastaavaan VAG sähkömoottoriin, mutta eipä ilmennyt tuostakaan hyötysuhdetta.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 142
Tekniikan Maailma

Enemmän kuin Dacia Sanderoa siis. Ja autoilla hieman eroa hinnoissa.
Onko Model Y uusi Dacia Sandero ;)

Mulla on tilaus sisällä mutta myönnettäköön että viime aikoina olen alkanut miettiä haluanko auton, joka tulee olemaan yleisimpien joukossa muutaman vuoden kuluessa.

Vaikka itse auto olisikin sopivin ja kustannustehokkain vaihtoehto.

Tietysti tuossa on myös se että miten Teslan huolto skaalautuu autokannan kasvaessa.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
197
Itseäni ei tuo yleisyys haittaa mutta tietty USS toiminnallisuus alkaa siirtää vaakaa käytettyjen suuntaan.

 

mie

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
146

Oli vertailussa vastaavaan VAG sähkömoottoriin, mutta eipä ilmennyt tuostakaan hyötysuhdetta.
Sähköautoista tuntuu olevan tosi vähän päteviä tekniikkavideoita. Polttisautoista on youtube pullollaan hyvinkin teknisiä sepostuksia, joissa tutkitaan eri valmistajien venttiiliajoituskoneistojen eroja ja niiden hyviä ja huonoja puolia jne. Sähköautoissa taas 'tekniikka'videot ovat luokkaa arvostelu entertaimentin pieruäpeistä. Linkatussa videossa The Electric Viking jaaritteli 10 min täysin turhuuksia ilman kunnollista sisältöä. Saatan kuulua vähemmistöön, mutta itseäni ainakin kiinnostaisi arvostelu, jossa narautettaisiin auki eri valmistajien invertterit ja alettaisiin tutkimaan erilaisia toteutuksia ja niiden vahvuuksia. Influencereiden videoista on hankala saada oikeen mitään irti, mutta alkaa olla valtavirtaa autovideoissa.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
197
^tämä on ns. hupiukko, ennustanut mm. Tojon ja VW konkat jne, Viihdettä tai ajanhukkaa tarjolla, ei faktaa.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 253
Sähköautoista tuntuu olevan tosi vähän päteviä tekniikkavideoita. Polttisautoista on youtube pullollaan hyvinkin teknisiä sepostuksia, joissa tutkitaan eri valmistajien venttiiliajoituskoneistojen eroja ja niiden hyviä ja huonoja puolia jne. Sähköautoissa taas 'tekniikka'videot ovat luokkaa arvostelu entertaimentin pieruäpeistä. Linkatussa videossa The Electric Viking jaaritteli 10 min täysin turhuuksia ilman kunnollista sisältöä. Saatan kuulua vähemmistöön, mutta itseäni ainakin kiinnostaisi arvostelu, jossa narautettaisiin auki eri valmistajien invertterit ja alettaisiin tutkimaan erilaisia toteutuksia ja niiden vahvuuksia. Influencereiden videoista on hankala saada oikeen mitään irti, mutta alkaa olla valtavirtaa autovideoissa.
Niin ja toki ei niin mielenkiintoista specsiä irtoa sähköautoista kun on yksinkertaisempaa tekniikkaa tee se itse miehelle. Ehkä tuossa oli se kevyempi ja tupla tehot ja huoleton verrattuna id4 moottoriin se mitä koko video antoi.
Muilta merkeiltä alkaa samaa tavaraa tulemaan ja kehitys hidastuu niin mielenkiinto entisestään laantuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Itseäni ei tuo yleisyys haittaa mutta tietty USS toiminnallisuus alkaa siirtää vaakaa käytettyjen suuntaan.

Ei kyllä vakuuta. Voit pakittaa ihmisen yli ilman että auto sanoo mitään.

Aika random on kyllä toiminta ja kadottaa esineitä/esteitä tai ei edes tunnista.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Joko näin tai sitten kiinassa vähentävät 3 tuotantoa ja kasvattavat Y. Tuntuu että Y menee kivasti kaupaksi ja kolmonen ei.
En tiedä kuinka hyvin tuotantoa voi muuttaa kolmosesta Y:n mutta jos voi niin tämä lienee luonnollinen ratkaisu. Tai sitten nostavat Y:n hintaa - teoriassa mahdollista tämäkin.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
919
Ei kyllä vakuuta. Voit pakittaa ihmisen yli ilman että auto sanoo mitään.

Aika random on kyllä toiminta ja kadottaa esineitä/esteitä tai ei edes tunnista.
Tämä, vaikuttaa kämäseltä. Tesla voisi tehdä vaikka vähän markkinatutkimusta että miten monella vaikuttaa ostopäätökseen, ja onko sen 100-150 dollarin säästön arvoista.

En tiedä kuinka hyvin tuotantoa voi muuttaa kolmosesta Y:n mutta jos voi niin tämä lienee luonnollinen ratkaisu. Tai sitten nostavat Y:n hintaa - teoriassa mahdollista tämäkin.
Joo en tiedä minäkään, muuta kun sitä kuullut että valmistuskustannukset on aika samat.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
197
Kiinaan meni vasta äsken eka mega-casting kone? Eli nykyiset ei ole tehty sillä? Liekö kolmosta tarkoitustaan tehdä tällä tekniikalla? Tätä taustaa vasten kolmonen voi olla hitaampi/kalliimpi tehdä?
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 253
Joko näin tai sitten kiinassa vähentävät 3 tuotantoa ja kasvattavat Y. Tuntuu että Y menee kivasti kaupaksi ja kolmonen ei.
Äkkiseltään en usko että tiputtavat 3 tuotanto määriä, koska Highland päivitys tulossa puolen vuoden päästä joka nostaa kiinnostusta sekä Kiinassa taitaa olla jenkkityyliin sedaneissa paljon kysyntää verrattuna kitumaastureihin? Toki tuo karvalakki 3 uudella catlin akulla todennäköisesti tulee kesällä nostattamaan kiinnostusta maailmalla.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 644
Mulla on tilaus sisällä mutta myönnettäköön että viime aikoina olen alkanut miettiä haluanko auton, joka tulee olemaan yleisimpien joukossa muutaman vuoden kuluessa.
Tää on aika jännä juttu. Osa ei halua ostaa kun on niin harvinainen auto ja osien saatavuus mietityttää. Toiset ei halua autoa mitä on paljon ja osia löytyy edullisesti joka nurkasta :D Käyttöautoista kuitenkin puhutaan, itse näen eduksi että määrät on isoja niin löytyy osia ja osaajia jos tulee ongelmaa tai haluaa uutta alustaa tms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Tää on aika jännä juttu. Osa ei halua ostaa kun on niin harvinainen auto ja osien saatavuus mietityttää. Toiset ei halua autoa mitä on paljon ja osia löytyy edullisesti joka nurkasta :D Käyttöautoista kuitenkin puhutaan, itse näen eduksi että määrät on isoja niin löytyy osia ja osaajia jos tulee ongelmaa tai haluaa uutta alustaa tms.
Sama, ei minua ainakaan haittaa että muillakin on Y. Todella hyvä auto kyllä kaikenkaikkiaan nyt parin viikon ja parin tuhannen km kokemuksella. En ihmettele että oli helmikuun myydyin auto euroopassa.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 210
Sinänsä vaikka joka toinen olisi sama auto tuskin on väliä niin monelle, mutta se että ko. autoa on yhdellä värillä saattaa jo joitakin haitatakin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 341
Itseäni ei tuo yleisyys haittaa mutta tietty USS toiminnallisuus alkaa siirtää vaakaa käytettyjen suuntaan.

Mitä ihmettä? :lol:. Odotin joo, että ei ihan niin hyvä varmaankaan tule olemaan kuin sensoreilla mutta tuohan on aivan perseestä enkä ole ikinä missään autossa nähnyt huonompaa toteutusta.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Mitä ihmettä? :lol:. Odotin joo, että ei ihan niin hyvä varmaankaan tule olemaan kuin sensoreilla mutta tuohan on aivan perseestä enkä ole ikinä missään autossa nähnyt huonompaa toteutusta.
Ja tuokin on vielä täysin puhtailla kameroilla, mahtaakohan toimia ollenkaan jos on hiukan kuraa päällä, tuskin, aivan idiootti ratkaisu kyllä.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781
Näkyykös kellään näkökentän alalaidassa kuskinpuoleisen tuulilasinpyyhkijän pesurisuutin?

Mielenkiintoinen viritys, kun kuskin paikalta tuulilasin alalaita näyttää muuten aivan tasaiselle ja sitten pesurin suutin pilkistää komeasti näkökenttään. Joo first world problem, mutta kuuluuko sen noin näkyä, jolloin silmä kiinnittää siihen helposti huomion.
---

Toistaiseksi kiitämme: jämäkkyys, sisätilat, alhainen kulutus, kaasuvaste, profiiliasetukset, applikaatio.
Toistaiseksi moitimme: sadetunnistin, vakkarin jarruttelut, pakkoregenerointi, parkkiavustimen touhuilut, nypytys välillä.
Toistaiseksi arviointi kesken: rengasmelu, ohjauksen tuntuma, toimintamatka eri tilanteissa, koukun käyttö, lämmityslaite, nitinät ja natinat pitkässä juoksussa.

Autopyyhkijäasetus pois vakkarilla ajatessa ja neljä asetusta regeneroinnille olisi ko kova juttu. S3xy buttonit eivät houkuta. Uskon, että parkkiavustin kehittyy vielä, vaikka tutkien veikkasta siitä ei tule.

Äänikomentoa "Open butthole" kannattaa muuten käyttää laturille pysähtyessä :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Näkyykös kellään näkökentän alalaidassa kuskinpuoleisen tuulilasinpyyhkijän pesurisuutin?
Kyllähän se siinä näkyy. Vähän hassu tosiaan kun muuten ei näy mitään. Mutta noin muuten hyvä toteutus että nestettä tulee oikeaan kohtaan. Vanhassa autossa oli normisti suuttimet ja nestettä kului ihan valtavia määriä. Sinänsä joo hyvä että tuli paljon, mutta sitten se oli aina loppu kun tarvitsi. Teslassa selvästi vähemmän kuluu, mutta silti ihan riittävästi tulee lasille.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Onko Model Y uusi Dacia Sandero ;)

Mulla on tilaus sisällä mutta myönnettäköön että viime aikoina olen alkanut miettiä haluanko auton, joka tulee olemaan yleisimpien joukossa muutaman vuoden kuluessa.

Vaikka itse auto olisikin sopivin ja kustannustehokkain vaihtoehto.

Tietysti tuossa on myös se että miten Teslan huolto skaalautuu autokannan kasvaessa.
Ainakin Model 3 on valkoisena uusi Nissan Primera. Saa olla tarkkana että koulusta lapsia haettaessa tulee oikeat muksut kyytiin, kun mokovat arpovat autojen välillä missä mahtaa olla omat vanhemmat....
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
638
Puhut nyt asetuksesta joka vaikuttaa auton liikkeelle lähtöön ja pysähtymiseen. Tämä ei ole regen asetus, se on ihan eri asia.
Regeniä pystyi säätämään vielä 2020 vuosimallin autoissa kahteen tasoon (standard/low).
2021 alkaen valmistetuista se poistui auton valikosta kokonaan.
Joo minulle selvisi että asetus on tuollainen vasta kun testasin sen, aiemmin luulin rullaus = ei regeniä, matelu = jotain mikä ei kiinnosta itteä pätkääkään ja pysähdys on regen täysillä :). JA RTFM ei kuulu normaaliin elämään...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Autopyyhkijäasetus pois vakkarilla ajatessa ja neljä asetusta regeneroinnille olisi ko kova juttu. S3xy buttonit eivät houkuta. Uskon, että parkkiavustin kehittyy vielä, vaikka tutkien veikkasta siitä ei tule.
Tätä en ymmärrä. Se on sen takia koska kamerat ja pakko pitää päällä koska jos kun kerran tulee likaa niin pitää saada pyyhittyä. Tähän on turha odottaa muutosta kunnes palauttavat tutkan ja käyttävät sitä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 548
Tähän on turha odottaa muutosta kunnes palauttavat tutkan ja käyttävät sitä.
Muistanko väärin, mutta mielestäni omassa autossa ei aluksi ollut pakotettuja pyyhkimiä vaikka on vision-malli ollut alusta asti. Eli voisi palauttaa sen alkuperäisen toiminnallisuuden joka oli ihan hyvä (jos näin oli).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Muistanko väärin, mutta mielestäni omassa autossa ei aluksi ollut pakotettuja pyyhkimiä vaikka on vision-malli ollut alusta asti. Eli voisi palauttaa sen alkuperäisen toiminnallisuuden joka oli ihan hyvä (jos näin oli).
Aina ollut Vision kanssa kun ajat AP tai ACC niin automaattiset pyyhkijät.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Kyllä noi pyyhkijät villiintyy kun vahva seos nestettä ja ehkä vähän ehtoopuolella olevat sulat, pyyhkäisy aiheuttaa muutamassa sekunnissa haihtuvat viirut.. mutta automatiikan mielestä ne ei haihdu tarpeeksi nopeasti ja joka pyyhkäisy tuo uudet viirut, jota sitten vimmatusti hinkkaa.. Muuten kyllä tuo lasin pesusysteemi on jees verrattuna konepellistä suihkivaan.

Kyllä tässäkin voittaja olisi se muutaman euron sadesensori, joka mittaa tiukkoja kontrastieroja tarkenettuna lasin pintaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Kyllä noi pyyhkijät villiintyy kun vahva seos nestettä ja ehkä vähän ehtoopuolella olevat sulat, pyyhkäisy aiheuttaa muutamassa sekunnissa haihtuvat viirut.. mutta automatiikan mielestä ne ei haihdu tarpeeksi nopeasti ja joka pyyhkäisy tuo uudet viirut, jota sitten vimmatusti hinkkaa.. Muuten kyllä tuo lasin pesusysteemi on jees verrattuna konepellistä suihkivaan.

Kyllä tässäkin voittaja olisi se muutaman euron sadesensori, joka mittaa tiukkoja kontrastieroja tarkenettuna lasin pintaan.
Ja toisinaan kun sopivat jäljet tulee, niin AP ohjailee niiden mukaan välittämättä kaistaviivoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 788
Niin? Edelleenkään siinä artikkelissa ei puhuttu mitään muuta kuin, että myynti hiljentynyt kautta linjan :D Taulukkosi kyllä osoittaa varsinkin, että kolmonen on kuollutta kamaa. Myynnin kasvu pysähtynyt. Surkea tulos varsinkin kun ei ole saatavuudesta kiinni.

e: Mistä tämä taulukko on edes repäisty…
 
Viimeksi muokattu:

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 469
Sen verran sanon tuohon, että passiivisen turvallisuuden osalta Daciat on ihan kohtalaisia, mutta niistä puuttuu sitä aktiivista turvaelektroniikkaa joista rokotetaan arvosteluissa.

Huomattavasti turvallisempaa olisi jos lähes kaikki +20v ikäiset autot tuolla korvaantuisivat uudehkoilla Dacioilla; jekkuhan ei ole siinä, että 30 vuotiaan Primeran omistaja pohtisi vakavasti autonsa korvaamista viiden tähden m3:lla sen Sanderon sijaan, "koska ne viis tähteä" vaan ylipäätään nuorentamalla sitä autoa jollain tavalla. Mieluummin se kolmen tähden Sandero -21 saati Corolla -03, mutta menee enemmän politiikkaan jne, tosiassahan kukaan yli parikymmenvuotiaalla autolla arkeansa pyörittävä ei ole vakavasti pohtimassa uudehkon/vähän käytetyn auton hankkimista katsottuaan rahapussiinsa.
viiksialapeukku.gif
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
tosiassahan kukaan yli parikymmenvuotiaalla autolla arkeansa pyörittävä ei ole vakavasti pohtimassa uudehkon/vähän käytetyn auton hankkimista katsottuaan rahapussiinsa.
Kyllä näitäkin on. Se on mukavaa kun nyt tietää mihin vähäisetkin rahansa laittaa.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
197
^itse jäädytin polttisten oston 2012 kun ModelS esiteltiin. Oma sähkis edelleen ostamatta kun sopivaa ei ole löytynyt ja polttis on vuodelta 2007. Rouva ajanut täys-sähköllä jo kuusi vuotta.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 639
Onko Model Y uusi Dacia Sandero ;)
Mulla on tilaus sisällä mutta myönnettäköön että viime aikoina olen alkanut miettiä haluanko auton, joka tulee olemaan yleisimpien joukossa muutaman vuoden kuluessa.
Vaikka itse auto olisikin sopivin ja kustannustehokkain vaihtoehto.
Tietysti tuossa on myös se että miten Teslan huolto skaalautuu autokannan kasvaessa.
Minä olen aina pitänyt vain etuna sitä että autoni on kovin yleinen. Luultavasti halvemmat huollot ja lisäosat jne., ja muutenkin löytyy tietotaitoa ja huoltopaikkoja enemmän kuin jollain käsintehdyllä Supa Dreamliner GTX3000 joita valmistettiin vain kolme kappaletta.

Ainakin se oli suuri etu esim. aiemmalla Toyota Auriksellani. Halvahko monimerkkihuoltamo löytyi alle kilometrin päästä kotoani jne.

Auto on minulle kuitenkin lähinnä vain työkalu, vähän kuten pölynimurini tai pyykinpesukoneeni. Ihan sama mulle kuinka monella muulla on sama pölynimuri tai pyykinpesukone kuin minulla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Minä olen aina pitänyt vain etuna sitä että autoni on kovin yleinen. Luultavasti halvemmat huollot ja lisäosat jne., ja muutenkin löytyy tietotaitoa ja huoltopaikkoja enemmän kuin jollain käsintehdyllä Supa Dreamliner GTX3000 joita valmistettiin vain kolme kappaletta.

Ainakin se oli suuri etu esim. aiemmalla Toyota Auriksellani. Halvahko monimerkkihuoltamo löytyi alle kilometrin päästä kotoani jne.

Auto on minulle kuitenkin lähinnä vain työkalu, vähän kuten pölynimurini tai pyykinpesukoneeni. Ihan sama mulle kuinka monella muulla on sama pölynimuri tai pyykinpesukone kuin minulla.
Sähköauton huolto ei ole sama kuin polttiksen kun vaaditaan sähköluvat jne.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 639
Sähköautoista tuntuu olevan tosi vähän päteviä tekniikkavideoita. Polttisautoista on youtube pullollaan hyvinkin teknisiä sepostuksia, joissa tutkitaan eri valmistajien venttiiliajoituskoneistojen eroja ja niiden hyviä ja huonoja puolia jne. Sähköautoissa taas 'tekniikka'videot ovat luokkaa arvostelu entertaimentin pieruäpeistä. Linkatussa videossa The Electric Viking jaaritteli 10 min täysin turhuuksia ilman kunnollista sisältöä. Saatan kuulua vähemmistöön, mutta itseäni ainakin kiinnostaisi arvostelu, jossa narautettaisiin auki eri valmistajien invertterit ja alettaisiin tutkimaan erilaisia toteutuksia ja niiden vahvuuksia. Influencereiden videoista on hankala saada oikeen mitään irti, mutta alkaa olla valtavirtaa autovideoissa.
En niin paljoa tuon "viikingin" videoita katsele mutta ihan mielenkiintoisia ovat olleet ne videot missä on verrattu eri sähköautojen johtomääriä ja muuta rakennetta Teslaan. Taitaa Fordin pääpomokin olla katsellut kyseisiä videoita kun itsekin nosti jokin aika sitten esille että ehkä heidän pitäisi alkaa optimoida sähköautojaan enemmän, vähentääkseen kaapeleita yms. turhaa sälää.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
197
^näkisin että juurikin jatkossa Teslan Y&3 saa DIY-ohjetta, osaa ja varustetta koska sitä tehdään ja myydään niin laajasti ympäri pallon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 196
Viestejä
4 194 493
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom