Etkö saa sitä tänne kopioitua?Kuinka moni täältä on noilla Teslan fb sivuilla? Sinne postattiin eilen erikoinen onnettomuusvideo jossa auto lähti nähtävästi kokemattoman kuskin käsistä.
Etkö saa sitä tänne kopioitua?
Ei näy, ilmeisesti estetty jako ulkopuolelle, pitäis ripata video.
En ollu. Siellä on tuo ryömimis, stoppi yms. asetus. Myyjä esitteli mulle noita valikoita ostaessani autoa ja selosti tuon toiminnan kuten linkkaamani S:n manuaali, vaikka tosiasiassa tuo ei ole sama. Siitä sekaannus.Ootko nyt varma? Tesla poisti tuon 3 ja Y sta.
Samma här.Viime yönä valui tännekkin Yyhyn päivitys joka toi Vision parkkitutkat, 2023.6.9. Toiminnasta vielä vaikea sanoa, lumipenkoissa se on ainankin hieman pihalla. Tai sanotaan että havaitsee mutta ei ole ihan varma paljonko on matkaa. Perus tutkiin jos vertaa (esim ex skoda) niin sen antamat matkat on sinnepäin. Eli kun matkaa on noin 30 cm, sanoo että stop! Piip piip tutka skodalla onnistui seinää vasten parkkeeraus noin 10cm tarkkuudella. Mutta hyvinä puolina näyttäis olevan että näkee esim kanttarin reunat mihin tutka ei reagoinut, tai muut matalat objektit mitkä jäi perustutkilla katvealueeseen. Nimimerkillä joskus kantoon peruuttanut...
Eli ei toi täydellinen ole, mutta annetaan aikaa kehittyä. Löytyy hyvät ja huonot puolet.
Visionin toiminta tälläisessä tilanteessa kiinnostaisi tarkemmin koska oma kotipiha keskivertoa jyrkemmässä kulmassa katuun nähden. Ulvooko auto pysähdystä todnäk aina kun kotipihaan kadulta kääntyy vai voiko sen jotenkin ohittaa/disabloida? Ei kai sentään lyö itsestään jarruja pohjaan?Samma här.
Aika levoton on Vision. Esim. jyrkkään pihaylämäkeen ajaessa sekosi ja käski pysähtymään, kun auton mielestä keula oli esteessä kiinni. Toisaalta minulla lumipenkat tunnisti hyvin. Parkkihallissa hyvä. Kokonaisuutena tyhjää parempi, mutta ei tarkkuudessa (ja luotettavuudessa) aidon tutkan veroinen.
Ei lyönyt jarrua eikä ulvonut. Ei ole vielä kahta kertaa enempää kokemusta, joten parempi olla vetämättä liikaa johtopäätöksiä.Visionin toiminta tälläisessä tilanteessa kiinnostaisi tarkemmin koska oma kotipiha keskivertoa jyrkemmässä kulmassa katuun nähden. Ulvooko auto pysähdystä todnäk aina kun kotipihaan kadulta kääntyy vai voiko sen jotenkin ohittaa/disabloida? Ei kai sentään lyö itsestään jarruja pohjaan?
Puhut nyt asetuksesta joka vaikuttaa auton liikkeelle lähtöön ja pysähtymiseen. Tämä ei ole regen asetus, se on ihan eri asia.Tuosta regenistä oli töissä juttua ja testasin ne 3 vaihtoehtoa läpi, vaikuttaa ainoastaan siihen miten auto käyttäytyy hitaissa nopeuksissa. Eli pysähdys, rullaus tai matelu. Ajossa sitten aina täysi regen. Auto oli Model 3, oletan että Y sama toiminta
No johan se tuli tuossa aikasemmin selväksi että oli mennyt väärin kun oli katsonut väärin.Puhut nyt asetuksesta joka vaikuttaa auton liikkeelle lähtöön ja pysähtymiseen. Tämä ei ole regen asetus, se on ihan eri asia.
Regeniä pystyi säätämään vielä 2020 vuosimallin autoissa kahteen tasoon (standard/low).
2021 alkaen valmistetuista se poistui auton valikosta kokonaan.
Tesla Quietly Removes Option To Adjust Regenerative Braking Strength
Reports are that Tesla has removed the option for the user to adjust the regenerative braking strength from its new vehicles.insideevs.com
Meillä on myös verrattain jyrkkä liuska kotipihaan, eikä Vision ole huutanut siinä kertaakaan saapuessa pihaan tai lähtiessä pois.Ei lyönyt jarrua eikä ulvonut. Ei ole vielä kahta kertaa enempää kokemusta, joten parempi olla vetämättä liikaa johtopäätöksiä.
Model 3:sta tulee lisää alennuksia aika suurella todennäköisyydellä huhtikuussa.Sinne hävisivät Teslan extra alennukset. Ei muuta kuin odottelemaan seuraavan kvartterin loppua.
Onko Model Y uusi Dacia Sandero
Sähköautoista tuntuu olevan tosi vähän päteviä tekniikkavideoita. Polttisautoista on youtube pullollaan hyvinkin teknisiä sepostuksia, joissa tutkitaan eri valmistajien venttiiliajoituskoneistojen eroja ja niiden hyviä ja huonoja puolia jne. Sähköautoissa taas 'tekniikka'videot ovat luokkaa arvostelu entertaimentin pieruäpeistä. Linkatussa videossa The Electric Viking jaaritteli 10 min täysin turhuuksia ilman kunnollista sisältöä. Saatan kuulua vähemmistöön, mutta itseäni ainakin kiinnostaisi arvostelu, jossa narautettaisiin auki eri valmistajien invertterit ja alettaisiin tutkimaan erilaisia toteutuksia ja niiden vahvuuksia. Influencereiden videoista on hankala saada oikeen mitään irti, mutta alkaa olla valtavirtaa autovideoissa.
Oli vertailussa vastaavaan VAG sähkömoottoriin, mutta eipä ilmennyt tuostakaan hyötysuhdetta.
Niin ja toki ei niin mielenkiintoista specsiä irtoa sähköautoista kun on yksinkertaisempaa tekniikkaa tee se itse miehelle. Ehkä tuossa oli se kevyempi ja tupla tehot ja huoleton verrattuna id4 moottoriin se mitä koko video antoi.Sähköautoista tuntuu olevan tosi vähän päteviä tekniikkavideoita. Polttisautoista on youtube pullollaan hyvinkin teknisiä sepostuksia, joissa tutkitaan eri valmistajien venttiiliajoituskoneistojen eroja ja niiden hyviä ja huonoja puolia jne. Sähköautoissa taas 'tekniikka'videot ovat luokkaa arvostelu entertaimentin pieruäpeistä. Linkatussa videossa The Electric Viking jaaritteli 10 min täysin turhuuksia ilman kunnollista sisältöä. Saatan kuulua vähemmistöön, mutta itseäni ainakin kiinnostaisi arvostelu, jossa narautettaisiin auki eri valmistajien invertterit ja alettaisiin tutkimaan erilaisia toteutuksia ja niiden vahvuuksia. Influencereiden videoista on hankala saada oikeen mitään irti, mutta alkaa olla valtavirtaa autovideoissa.
Ei kyllä vakuuta. Voit pakittaa ihmisen yli ilman että auto sanoo mitään.Itseäni ei tuo yleisyys haittaa mutta tietty USS toiminnallisuus alkaa siirtää vaakaa käytettyjen suuntaan.
Joko näin tai sitten kiinassa vähentävät 3 tuotantoa ja kasvattavat Y. Tuntuu että Y menee kivasti kaupaksi ja kolmonen ei.Model 3:sta tulee lisää alennuksia aika suurella todennäköisyydellä huhtikuussa.
En tiedä kuinka hyvin tuotantoa voi muuttaa kolmosesta Y:n mutta jos voi niin tämä lienee luonnollinen ratkaisu. Tai sitten nostavat Y:n hintaa - teoriassa mahdollista tämäkin.Joko näin tai sitten kiinassa vähentävät 3 tuotantoa ja kasvattavat Y. Tuntuu että Y menee kivasti kaupaksi ja kolmonen ei.
Tämä, vaikuttaa kämäseltä. Tesla voisi tehdä vaikka vähän markkinatutkimusta että miten monella vaikuttaa ostopäätökseen, ja onko sen 100-150 dollarin säästön arvoista.Ei kyllä vakuuta. Voit pakittaa ihmisen yli ilman että auto sanoo mitään.
Aika random on kyllä toiminta ja kadottaa esineitä/esteitä tai ei edes tunnista.
Joo en tiedä minäkään, muuta kun sitä kuullut että valmistuskustannukset on aika samat.En tiedä kuinka hyvin tuotantoa voi muuttaa kolmosesta Y:n mutta jos voi niin tämä lienee luonnollinen ratkaisu. Tai sitten nostavat Y:n hintaa - teoriassa mahdollista tämäkin.
Äkkiseltään en usko että tiputtavat 3 tuotanto määriä, koska Highland päivitys tulossa puolen vuoden päästä joka nostaa kiinnostusta sekä Kiinassa taitaa olla jenkkityyliin sedaneissa paljon kysyntää verrattuna kitumaastureihin? Toki tuo karvalakki 3 uudella catlin akulla todennäköisesti tulee kesällä nostattamaan kiinnostusta maailmalla.Joko näin tai sitten kiinassa vähentävät 3 tuotantoa ja kasvattavat Y. Tuntuu että Y menee kivasti kaupaksi ja kolmonen ei.
Tää on aika jännä juttu. Osa ei halua ostaa kun on niin harvinainen auto ja osien saatavuus mietityttää. Toiset ei halua autoa mitä on paljon ja osia löytyy edullisesti joka nurkasta Käyttöautoista kuitenkin puhutaan, itse näen eduksi että määrät on isoja niin löytyy osia ja osaajia jos tulee ongelmaa tai haluaa uutta alustaa tms.Mulla on tilaus sisällä mutta myönnettäköön että viime aikoina olen alkanut miettiä haluanko auton, joka tulee olemaan yleisimpien joukossa muutaman vuoden kuluessa.
Sama, ei minua ainakaan haittaa että muillakin on Y. Todella hyvä auto kyllä kaikenkaikkiaan nyt parin viikon ja parin tuhannen km kokemuksella. En ihmettele että oli helmikuun myydyin auto euroopassa.Tää on aika jännä juttu. Osa ei halua ostaa kun on niin harvinainen auto ja osien saatavuus mietityttää. Toiset ei halua autoa mitä on paljon ja osia löytyy edullisesti joka nurkasta Käyttöautoista kuitenkin puhutaan, itse näen eduksi että määrät on isoja niin löytyy osia ja osaajia jos tulee ongelmaa tai haluaa uutta alustaa tms.
Mitä ihmettä? . Odotin joo, että ei ihan niin hyvä varmaankaan tule olemaan kuin sensoreilla mutta tuohan on aivan perseestä enkä ole ikinä missään autossa nähnyt huonompaa toteutusta.Itseäni ei tuo yleisyys haittaa mutta tietty USS toiminnallisuus alkaa siirtää vaakaa käytettyjen suuntaan.
Ja tuokin on vielä täysin puhtailla kameroilla, mahtaakohan toimia ollenkaan jos on hiukan kuraa päällä, tuskin, aivan idiootti ratkaisu kyllä.Mitä ihmettä? . Odotin joo, että ei ihan niin hyvä varmaankaan tule olemaan kuin sensoreilla mutta tuohan on aivan perseestä enkä ole ikinä missään autossa nähnyt huonompaa toteutusta.
Kyllähän se siinä näkyy. Vähän hassu tosiaan kun muuten ei näy mitään. Mutta noin muuten hyvä toteutus että nestettä tulee oikeaan kohtaan. Vanhassa autossa oli normisti suuttimet ja nestettä kului ihan valtavia määriä. Sinänsä joo hyvä että tuli paljon, mutta sitten se oli aina loppu kun tarvitsi. Teslassa selvästi vähemmän kuluu, mutta silti ihan riittävästi tulee lasille.Näkyykös kellään näkökentän alalaidassa kuskinpuoleisen tuulilasinpyyhkijän pesurisuutin?
Ainakin Model 3 on valkoisena uusi Nissan Primera. Saa olla tarkkana että koulusta lapsia haettaessa tulee oikeat muksut kyytiin, kun mokovat arpovat autojen välillä missä mahtaa olla omat vanhemmat....Onko Model Y uusi Dacia Sandero
Mulla on tilaus sisällä mutta myönnettäköön että viime aikoina olen alkanut miettiä haluanko auton, joka tulee olemaan yleisimpien joukossa muutaman vuoden kuluessa.
Vaikka itse auto olisikin sopivin ja kustannustehokkain vaihtoehto.
Tietysti tuossa on myös se että miten Teslan huolto skaalautuu autokannan kasvaessa.
Joo minulle selvisi että asetus on tuollainen vasta kun testasin sen, aiemmin luulin rullaus = ei regeniä, matelu = jotain mikä ei kiinnosta itteä pätkääkään ja pysähdys on regen täysillä . JA RTFM ei kuulu normaaliin elämään...Puhut nyt asetuksesta joka vaikuttaa auton liikkeelle lähtöön ja pysähtymiseen. Tämä ei ole regen asetus, se on ihan eri asia.
Regeniä pystyi säätämään vielä 2020 vuosimallin autoissa kahteen tasoon (standard/low).
2021 alkaen valmistetuista se poistui auton valikosta kokonaan.
Tesla Quietly Removes Option To Adjust Regenerative Braking Strength
Reports are that Tesla has removed the option for the user to adjust the regenerative braking strength from its new vehicles.insideevs.com
Tätä en ymmärrä. Se on sen takia koska kamerat ja pakko pitää päällä koska jos kun kerran tulee likaa niin pitää saada pyyhittyä. Tähän on turha odottaa muutosta kunnes palauttavat tutkan ja käyttävät sitä.Autopyyhkijäasetus pois vakkarilla ajatessa ja neljä asetusta regeneroinnille olisi ko kova juttu. S3xy buttonit eivät houkuta. Uskon, että parkkiavustin kehittyy vielä, vaikka tutkien veikkasta siitä ei tule.
Muistanko väärin, mutta mielestäni omassa autossa ei aluksi ollut pakotettuja pyyhkimiä vaikka on vision-malli ollut alusta asti. Eli voisi palauttaa sen alkuperäisen toiminnallisuuden joka oli ihan hyvä (jos näin oli).Tähän on turha odottaa muutosta kunnes palauttavat tutkan ja käyttävät sitä.
Aina ollut Vision kanssa kun ajat AP tai ACC niin automaattiset pyyhkijät.Muistanko väärin, mutta mielestäni omassa autossa ei aluksi ollut pakotettuja pyyhkimiä vaikka on vision-malli ollut alusta asti. Eli voisi palauttaa sen alkuperäisen toiminnallisuuden joka oli ihan hyvä (jos näin oli).
Ja toisinaan kun sopivat jäljet tulee, niin AP ohjailee niiden mukaan välittämättä kaistaviivoista.Kyllä noi pyyhkijät villiintyy kun vahva seos nestettä ja ehkä vähän ehtoopuolella olevat sulat, pyyhkäisy aiheuttaa muutamassa sekunnissa haihtuvat viirut.. mutta automatiikan mielestä ne ei haihdu tarpeeksi nopeasti ja joka pyyhkäisy tuo uudet viirut, jota sitten vimmatusti hinkkaa.. Muuten kyllä tuo lasin pesusysteemi on jees verrattuna konepellistä suihkivaan.
Kyllä tässäkin voittaja olisi se muutaman euron sadesensori, joka mittaa tiukkoja kontrastieroja tarkenettuna lasin pintaan.
Lainaat artikkelia, jossa kerrotaan yleisestä autokaupan hiljenemisestä ja vedät siitä johtopäätöksen, että myynti menee Teslalle
Nämä eivät taida olla kuin vanhoja tilauksia? Uudethan ne kiinnostaa.
Niin? Edelleenkään siinä artikkelissa ei puhuttu mitään muuta kuin, että myynti hiljentynyt kautta linjan Taulukkosi kyllä osoittaa varsinkin, että kolmonen on kuollutta kamaa. Myynnin kasvu pysähtynyt. Surkea tulos varsinkin kun ei ole saatavuudesta kiinni.
Daciat menestyy tosi ”hyvin” kaikissa euroncap jne kolaritesteissä, onnittelut kaikille rohkeille jos sellaisen tänä päivänä joutuu uutena ostamaan.
Kyllä näitäkin on. Se on mukavaa kun nyt tietää mihin vähäisetkin rahansa laittaa.tosiassahan kukaan yli parikymmenvuotiaalla autolla arkeansa pyörittävä ei ole vakavasti pohtimassa uudehkon/vähän käytetyn auton hankkimista katsottuaan rahapussiinsa.
Minä olen aina pitänyt vain etuna sitä että autoni on kovin yleinen. Luultavasti halvemmat huollot ja lisäosat jne., ja muutenkin löytyy tietotaitoa ja huoltopaikkoja enemmän kuin jollain käsintehdyllä Supa Dreamliner GTX3000 joita valmistettiin vain kolme kappaletta.Onko Model Y uusi Dacia Sandero
Mulla on tilaus sisällä mutta myönnettäköön että viime aikoina olen alkanut miettiä haluanko auton, joka tulee olemaan yleisimpien joukossa muutaman vuoden kuluessa.
Vaikka itse auto olisikin sopivin ja kustannustehokkain vaihtoehto.
Tietysti tuossa on myös se että miten Teslan huolto skaalautuu autokannan kasvaessa.