Itseasiassa ABS jarrut ovat mekaanisesti hitaammin reagoivat kuin sähkömoottorilla jarruvoiman säätely. Kun otat ensin jarrut jarruttamaan niin kovaa kunnes pito menetetään, jonka jälkeen sähkömoottori voi reagoida huomattavasti nopeammin pidon rajalla tehden ABS:stä tehokkaammin toimivat. Sama juttu luistonestossa, ei polttista jonka sytkää pätkiä, bensaa katkoa, jarruja joilla yrittää mekaanisesti rajoittaa sutimista, ei ylipäätään sitä samaa moottorin ja vaihdelaatikon pyörivien massojen kiihtyvyyden jarruttelua yms. siksi sähköauton luistonestosta saa tehtyä paremman helpommin.
Nyt kun sähkömoottoria ei useimmissa tapauksissa ole joka pyörälle erikseen, tapahtuu tuo sähkömoottorilla jarrutteleminen voimansiirron läpi ja haittana siinä on avoin tasauspyörästö, jonka ansiosta jarrutusvoima molemmilla puolilla jää siihen mitä huonommalla renkaalla on pitoja. Vajaavetoisilla tietysti perinteisiä jarruja tarvitaan ihan sinne ei-vetäville pyörille. Eli saattaa tuo regen-jarruttelu olla aika pienessä roolissa jossain epätasaisen tai muuttuvan pidon pinnoilla.
Hieman sama tuon luistoneston kanssa, joutuu siellä sähköautollakin käyttämään jarruja, jos ja kun on avoin tasauspyörästö. Moottorin tehon säätäminen on tietysti nopeampaa ja tarkempaa kuin polttiksella. Mutta ei kai noita sytytyskatkoja ja bensakatkoja ole varmaan pariinkymmeneen vuoteen käytetty kuin korkeintaan kierroslukurajoittimella. Siellä on sähköisesti ohjattua kaasuläppää ja muuta, joilla rajoitetaan ilma/polttoaine sopivaksi, jotta saadaan haluttu vääntömomentti ulos.