Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsellä vähän vastaava tilanne kilometrien suhteen korvauksella, mutta auto vielä hankkimatta kun hinnat sahaa ja kokoajan tuntuu olevan jotain parempaa juuri tulossa.Näinhän se menee varmaan yleisesti. Itse kuulun kategoriaan 2, kolmessa vuodessa km korvauksilla pitäisi olla maksettu uusi Y. 35tkm vuodessa työ ajoa a 0,53c/km, eli 3v jälkeen 55 650 €. Tarkoitus ladata töissä ilmaiseksi mahdollisimman paljon, mutta kaikki lataus ei tule onnistumaan ilmaiseksi, joten oletettavasti kaikkien kulujen jälkeen menee noin 3,5v että auto on maksanut itsensä. Tosin vajaa 3v päästä lataus ei ole enää ilmaista töissä vaan siihen tulee ehkä joku luontaisetumaksu, ellei sitten pidennetä tuota verotonta aikaa.
Tässä auttaa se että huoltoihin ei pitäisi mennä rahaa käytännössä ollenkaan, renkaat joutuu ehkä vaihtamaan tuossa ajassa kyllä, mutta noin muuten olen laskenut että 3,5v pitäisi riittää. Toki takuu loppuu kilsojen takia joten täytyy toivoa että mahdolliset viat tulevat esiin ennen sitä.
En tiedä onko taloudellisesti järkevää kuitenkaan siihen verrattuna että ajaisin vanhalla polttomoottoriautolla jota korjaisin itse jne. Mutta toisaalta Teslalla on mielestäni kivampi ajaa, joten laitan ihan mielelläni rahat siihen.
Ilman työajoa en pitäisi autoa ollenkaan, joten ihan kiva bonus tavallaan ilmainen auto pihassa, vaikka sitä harvoin omiin ajoihin tarvitsenkaan.
Itsellä vähän vastaava tilanne kilometrien suhteen korvauksella, mutta auto vielä hankkimatta kun hinnat sahaa ja kokoajan tuntuu olevan jotain parempaa juuri tulossa.
Eikös tuossa km korvauksissa verottajan puolesta ole joku 15000km/v raja?
Niin maksaa itselläkin, mutta en ole vielä selvittänyt että meneekö 15tkm jälkeen noista korvauksista jo veroa?Veikkaisin että tossa firma maksaa kilometrikorvaukset, itellä on sama tilanne ja oma M3 tulee niillä maksettua kivasti
Niin maksaa itselläkin, mutta en ole vielä selvittänyt että meneekö 15tkm jälkeen noista korvauksista jo veroa?
Aloit sitten olkiukkoilemaan. Minä kysyin monestako yksilöstä on maalit helmoista lähteneet muutaman tuhannen kilsan jälkeen. Näistä varmaan löytyy sitten tarkempaa dataa?
Ei minullakaan ole mennyt. 15 vuotta tullut jo yli 30tkm/vuosi. En ole koskaan ajatellutkaan että noista jotain veroa menisi. Ja miksi menisi kun kulukorvauksiahan nuo ovat.Ei pitäs mennä, itellä on useampana vuotena tullu yli 20tkm korvattavia ja veroa ei ole mennyt
Itse olen keskituloinen kolmissakymmenissä oleva mies. Enkä edes bensalenkkari, jolle auton omistaminen olisi mikään elämän asia. Tonnin autosta nytkin hyppäämässä tähän leikkiin mukaan. Kilsojakin tulee kohtuu vähän vuodessa. Ihan vain mielenkiinnosta sähköautoilua kohtaan. Ei polttismaailmassa uudet tai uudehkot autot niin kiinnostanut.Uusien autojen ostelu ei ole mitään köyhien tai edes keskituloisten huvia. Keskituloiset uusien autojen ostajat ovat lähes poikkeuksetta "vanhuksia" joilla ei ole rahalle muutakaan käyttöä. Tai bensalenkkareita joille autoon sijoittaminen on tärkeintä elämässä. Mikä on tietty sekin ihan ok. Jokainen panostakoon siihen mihin tykkää panostaa.
Mitäs tarvikkeita kannattaisi uuteen Model Y:hyn ostaa? Mitkä on "pakolliset", mitkä hyvä olla, mitkä muuten vaan kivoja/hienoja? Vaiko ei yhtään mitään?
Mulla ainakin tämä odottelu saa kohta jo surkuhupaisia piirteitä. En päästä puhelinta 10cm kauemmaksi kädestäni ja huvittaisi mennä teslan myymälään odottamaan nämä viimeiset hetket, missä myyjä pitäisi minut koko ajan ajan tasalla siitä missä auto on tulossa. Ovat varmasti helpottuneita kun saavat minulle auton luovutettua ja (toivottavasti) lopetan heille säännöllisen soittelun.Älä ressaa hyvä mies, kyllä sieltä luovutusajankohtakysely aikanaan tulee.
Itse hommasin:Mitäs tarvikkeita kannattaisi uuteen Model Y:hyn ostaa? Mitkä on "pakolliset", mitkä hyvä olla, mitkä muuten vaan kivoja/hienoja? Vaiko ei yhtään mitään?
Sanosin että tässä kohtaa pahin stressaus on jo ohi, vanhasta autosta näemmä pääsee kohtuudella eroon ja nyt vain odottelee. Talvilomakin tulossa, pitää ottaa lomareissuna auton nouto sitten kun tulee ajankohtaiseksi.Älä ressaa hyvä mies, kyllä sieltä luovutusajankohtakysely aikanaan tulee.
Itte en ole vielä soitellut kertaakaan, vaikka monta kertaa aikonut. Ois vaan loppujen lopuksi käynyt niin että auto olisi vaihtunut Perffiin niin ehkä parempi näin . Kieltämättä tämä elokuun lopulla alkanut odottelu on ollut ylimääräistä stressiä, varsinkin kun puolet ajasta miettinyt kannattaako tuota ottaa vastaan ollenkaan ja miten saa vanha myytyä. Nykyisellä M3:ssa jatkaminen ei olisi ongelma kyllä sekään. Mutta jos ei ottaisi autoa nyt niin varmaa on se että aika pian sitä alkaisi taas miettiä uutta tilausta, josko tällä nyt saisi autokuumeen laskemaan taas vuodeksi pariksi.Mulla ainakin tämä odottelu saa kohta jo surkuhupaisia piirteitä. En päästä puhelinta 10cm kauemmaksi kädestäni ja huvittaisi mennä teslan myymälään odottamaan nämä viimeiset hetket, missä myyjä pitäisi minut koko ajan ajan tasalla siitä missä auto on tulossa. Ovat varmasti helpottuneita kun saavat minulle auton luovutettua ja (toivottavasti) lopetan heille säännöllisen soittelun.
Jep. Nykyisessä octaviassa kauppakassikoukut päivittäisessä käytössä, joten ne tarvitaan. Sinänsä kyllä pieni miinus kun ei tuollaisia ole vakiona. Mutta joo, ei kallis varuste.Se näytönsuoja on kätevä kun myös estää sormenjäljet tehokkaasti.
Y:stä ei niin ole kokemusta mutta taitaa olla samat lisäkilkkeet about ku kolmosessa ja itsellä on
-Uudet kuraläpät
-Kauppakassikoukut taakse ja eteen
-Kirkkaammat valot takatilaan ja jalkatilaan
Noista kaikki on mun mielestä ihan hyödyllisiä ja oli halvat hankkia ja helpot asentaa.
Pakko yhdyntää tähän. Minun Renault Zoeen tuli puolen vuoden ikäisenä ruosteläikkä takaluukkuun, joka korjattiin toki takuuhuoltona (epäilen että saattoivat vaihtaa koko takaluukun samantien?)Tässä varmaan kanssa korostuu Tesla erityisesti sen takia että Tesloista tunnutaan uutisoitavan ihan kaikki tällä hetkellä. Niin hyvässä kuin huonossa. Onhan noita laatuongelmia maalien yms suhteen ollut muillakin merkeillä tässä vuosien saatossa mutta niitä ei niin isolla kädellä ole nostettu pinnalle kun ei ole niin hype aihe.
Tähän vielä lisättynä vahva vastakkainasettelu(Esson baarin bensalenkkarit vs muu maailma) niin kaikki värittyy kivasti.
Tesla herättää tunteita suuntaan ja toiseen. Olisiko syynä sitten yleisesti sähköautoilu ja koska tesla on ”uusi” toimija vähän uudella ja monille oudolta tuntuvalla sähköautoilun saralla, niin mielipiteitä on ja niitä ei pelätä sanoa ääneen. Omasta mielestäni on todella mielenkiintoista ajaa kohta autolla joka herättää tunteita. Mukava vaan jos porukka vähän haastaa ja itse voi kuitata asian vaan hymyllä ja olankohautuksilla.Pakko yhdyntää tähän. Minun Renault Zoeen tuli puolen vuoden ikäisenä ruosteläikkä takaluukkuun, joka korjattiin toki takuuhuoltona (epäilen että saattoivat vaihtaa koko takaluukun samantien?)
Silti en kuule kertomuksia kuinka Renaultin sähköautot kuten uusi Megane ruostuvat käsiin alle vuoden ikäisinä. Ei vaikka kuinka monta kertaa kerron tämän omakohtaisen tarinani.
Tämä. Hyvin samanlaista kun olla Applen tuotteiden käyttäjä, eli "fanipoika". Applen tuotteita olen käyttänyt yli 10 vuotta, ja nyt olen odottanut Teslaa saapuvaksi n 1,5kk ja tuntenut olon hyvin kotoisaksi. Täällä(kin) joka applen uutuustuoteketju täyttyy vänkäyksistä "kokeilematta paskaa", eli kovinta meteliä pitää tapaukset kellä ei ole kyseisiä laitteita tai edes aikomustakaan hankkia sellaista. Vähän sellaista kansanhuvia.Tesla herättää tunteita suuntaan ja toiseen. Olisiko syynä sitten yleisesti sähköautoilu ja koska tesla on ”uusi” toimija vähän uudella ja monille oudolta tuntuvalla sähköautoilun saralla, niin mielipiteitä on ja niitä ei pelätä sanoa ääneen. Omasta mielestäni on todella mielenkiintoista ajaa kohta autolla joka herättää tunteita. Mukava vaan jos porukka vähän haastaa ja itse voi kuitata asian vaan hymyllä ja olankohautuksilla.
Tätä ei tarvita koska autot on perfect.teslaprep/model_y_checklist.md at master · mykeln/teslaprep
A comprehensive guide on buying and owning a Tesla - mykeln/teslaprepgithub.com
Model Y ostajan tarkistuslista.
Telsa haetuttaa autot asiakkailllaan Hangosta ja nyt näköjään luovutushuolto/-tarkastuskin jätetään asiakkaan vastuulle tehtäväksi. Mitähän seuraavaksi? Vasara ja ruuvimeisseli postissa kotiin, että voi Saksassa käydä kokoonpanemassa oman auton kasaan linjastollaTätä ei tarvita koska autot on perfect.
Entisestään nostaa vänkäämistä ja tunnekuohuntaa kun porukka vertaa ja on käyttäjäkokemuksia vanhoista tesloista omiin suosikkeihin. Sinänsä Tesla möhlinyt mainettaan noilla prototyypeillä mitä ollut jokaisessa mallissa alkuvuodet. Voisi kärjistää että alussa oli välttävää ja nyt hyvää. Toki vieläkin jotkin osa-alueet on suhteellisen ponnettomia esim. automaattipyyhintä huonompaa kuin monella, mutta toinen äärilaita taas voimansiirto ja akku/rauta niin kokonaisuudessaan hyvä.Tämä. Hyvin samanlaista kun olla Applen tuotteiden käyttäjä, eli "fanipoika". Applen tuotteita olen käyttänyt yli 10 vuotta, ja nyt olen odottanut Teslaa saapuvaksi n 1,5kk ja tuntenut olon hyvin kotoisaksi. Täällä(kin) joka applen uutuustuoteketju täyttyy vänkäyksistä "kokeilematta paskaa", eli kovinta meteliä pitää tapaukset kellä ei ole kyseisiä laitteita tai edes aikomustakaan hankkia sellaista. Vähän sellaista kansanhuvia.
Eilen juttelin asiasta kaverin kanssa ja vertasin asiaa: Jos oltaisiin neulonta-foorumilla vaihtamassa kokemuksia neulonta ohjeista ja kokemuksista, ja sinne tasaisin väliajoin pölähtää virkkaus-henkilöitä kertomaan että neulominen on turhaa, virkata se pitää. Ja sitten väännetään pitääkö olla kaksi suoraa tikkua vai yksi koukkupäinen.
Ja puolet ei ole edes kutonut, vain ainostaan lukenut asiasta muilta foorumeilta... ja jossain vaiheessa argumeontointi on tasoa, eikö saa keskustella?
ja edit: tämä ei kohdistu kehenkään keskustelijaan vaan puhun ihan yleisellä tasolla asiasta.
Edit 2: Ja sama juttu. Tällä viikolla pitäisi tulla ajanvarauslinkki Teslan noutoon. Huomaan vilkuilevani puhelinta useamman kerran tunnissa, onko se jo tullut
Telsa haetuttaa autot asiakkailllaan Hangosta ja nyt näköjään luovutushuolto/-tarkastuskin jätetään asiakkaan vastuulle tehtäväksi. Mitähän seuraavaksi? Vasara ja ruuvimeisseli postissa kotiin, että voi Saksassa käydä kokoonpanemassa oman auton kasaan linjastolla
Eikös tämä ole ollut aina/hyvin pitkään? Itse ainakin ymmärsin, että vaikka haen teslani liikkeestäkin niin myyjä istuu tiskillä kun itse etsin autoni lumipenkasta ja tarkastelen sen ja lähden ajelemaan kotia kohti.nyt näköjään luovutushuolto/-tarkastuskin jätetään asiakkaan vastuulle tehtäväksi
OT: Jenkkilässä asuessa tuota Bemarin hakemista Saksasta jopa mietinkin, koska hinnat olivat useita tonneja halvempia, jos asiakas kävi itse hakemassa auton Saksasta. Käytännössä hintaero oli sellainen, että sillä olisi helposti kuitannut sen viikon Euroopanmatkan itselleen.Eläs nyt, antaahan bemarikin mahdollisuuden noutaa auto munchenista, se on tarkoitettu elämykseksi ostajalle . Ehkä tää teslan elämys on vaan vähän erilailla suunniteltu, suunnattu kohderyhmälle: minimalistinen työkalumainen auto -> teollisuusmiljöö noudolle.
Kävin joskus tuolla BMW weltissä. Oli hieno katsella ihmisiä ajelemassa ulos uusia bemareitaan. Tuo luvutuspaikka on niinku torni rakennuksen keskellä. Autot viedään hissillä ylös, ja uusi omistaja ajaa auton alas ramppia pitkin mikä kiertää tuota tornia. THE COLLECTION OF YOUR BMW AT THE BMW WELT IN MUNICH
Mitähän seuraavaksi? Vasara ja ruuvimeisseli postissa kotiin, että voi Saksassa käydä kokoonpanemassa oman auton kasaan linjastolla
Nuo ovatkin varmaan osa elämystä, kun ostaa erikoisemman auton. En ehkä näkisi, että auton haku Hangon satamasta ja talvella räntäsateessa satama-alueella talvirenkaiden vaihto käsipelillä tunkin kanssa menee tähän elämys-kategoriaan.Eikö Chevrolet tarjonnut joskus asiakkaalle mahdollisuutta koota Corvetteen tuleva V8 tehtaalla? Ja ainakin 10 vuotta sitten Porsche mainosti 911 turbolle tehdasnoutoa Saksasta.
Nuo ovatkin varmaan osa elämystä, kun ostaa erikoisemman auton. En ehkä näkisi, että auton haku Hangon satamasta ja talvella räntäsateessa satama-alueella talvirenkaiden vaihto käsipelillä tunkin kanssa menee tähän elämys-kategoriaan.
Ja jos autossa on jotain epäkohtia, otan asiat esille samantien.
Eikö näistä anneta teslalle palautetta kirjallisesti vai miksi asiakaspalvelu pysyy huonolla tasolla? Harvoin kehuja kuulee.Tuolla Vetokujallakin sen Teslan edustajan perseen saaminen penkistä oli about yhtä mukava kokemus, kuin käydä Autokeskuksessa.
Eikö näistä anneta teslalle palautetta kirjallisesti vai miksi asiakaspalvelu pysyy huonolla tasolla?
Jep, raportoidaan miten käviKerro toki miten kävi. Ottaen huomioon kuinka koruton koko Teslan vastaanotto on normaaliolosuhteissa, jossain Hangon räntäsateessa konttien lomassa olevaa Teslan työntekijää ei varmaan senkään verta kiinnosta mitä sille sanoo. Tai no mistäs sitä tietää, ehkä se hoidetaan tuolla paremmin (epäilemme tosin)? Tuolla Vetokujallakin sen Teslan edustajan perseen saaminen penkistä oli about yhtä mukava kokemus, kuin käydä Autokeskuksessa.
En tiedä tarkkaa lukua, mutta myyjä sanoi tesloja olevan hangossa 1000kpl. Eiköhän näistä iso osa maaliskuun aikana luovuteta.Paljonkohan niitä tulee maaliskuussa olemaan? 500kpl? Enemmin?
Jenkkifirma, mikä elää kvartaaleittain: kvartaalinloppu=maailmanloppu.Niin vaikuttaneekohan tuo autosuma nyt vielä tulossa oleviin mitenkä paljon? Sitkeästi ollut 15.3. - 29.3. arvio tuolla tilillä, mutta millä logiikalla päivittynee sitten... Noh minua ei oikeastaan haittaa jos venähtää huhtikuun puolelle, vois hiihtoloman pitää silloin niin pääsiäinenkin ja sais pitkän loman samalla. Tieten taas kvartaalin loppu niin haluaako Tesla mahdollisimman paljon autoja toimittaa...
Helmikuussa -22 käytin autoa Lempäälässä huollossa ja huollon jälkeen meni tovi löytää oma auto parkkipaikalta vaikkei siellä edes kaikki ollut valkoisia... . Taisin ainakin kerran kävellä sen ohi, vaikka muka rekkarilla koitin kattoa. Kännypapplarissa on onneksi se kartta missä auton ja oman sijainnin näkee niin sillä voinee viimestään suunnistaa, jos sen uuden auton siis saa heti applariin kiinni.1000 santanderin valkoista MYLR rivissä, etsi omasi
Kyllä se on täälläkin. Jo about viistoista vuotta sitten katsottiin kvartaalin vaihtuessa milloin puutavara-auto ajaa UPM portista vaakalle..Jenkkifirma, mikä elää kvartaaleittain: kvartaalinloppu=maailmanloppu.
Silloin yritetään myydä ja toimittaa kaikki. Myydään vaikka jalkalistat toimistosta jos joku ostaa.
VetokujaVetokuja vai Realparkki?